TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Cześć, dzisiaj opowiem Ci jak ustawiać reklamę w internecie na Facebooku, Instagramie i tego typu platformach. Bo zauważyłem, że osoby początkujące, które wchodzą w ten świat i chcą zareklamować swoją firmę, kupują różnego rodzaju kursy, szkolenia i zaczynają jarać się technikaliami, komplikować sobie to wszystko, testować wszystkie różne rodzaje ustawień. Także targetują niesamowicie wąsko te kampanie. A prawda jest taka, że w dzisiejszym świecie tym social mediowym, czy też googlowskim, algorytmy są bardzo mądre, mocne, jest uczenie maszynowe i one sobie świetnie radzą z targetowaniem.
Więc my na pierwszym etapie lejka, nie mówię tu o remarketingu, na pierwszym etapie lejka jesteśmy sobie w stanie puścić reklamę bardzo szeroko, a algorytm doskonale wie komu wyświetlać te reklamy, kto się angażuje, kto klika i zaczyna z większą częstotliwością atakować osoby, które z największym prawdopodobieństwem skonwertują, klikną na naszą stronę, przejdą dalej, zaangażują się w naszą reklamę. I dopiero na kolejnym etapie, kiedy już mamy wygenerowany ruch na stronie, czy tam wokół jakiegoś filmu, to kolejny krok to remarketing, bo mamy już te dane na stronie, wiemy, że ci ludzie mieli interakcję z reklamą, przeszli sobie na witrynę, w jakiś sposób po prostu już weszli w interakcję i są osobami bardziej zaangażowanymi niż cała reszta.
Większość też osób początkujących znowu z drugiej strony ma problem z ustawieniem analityki, mierzeniem tych danych, ustawieniem analyticsa, problem jest np. z ustawieniem piksela, niepoprawnie to wgrywacie, próbujecie ustawiać często reklamy na ruch, gdzie praktycznie te kampanie się nie sprawdzają, bo generują dużo kliknięć na stronę, ale nie prowadzą finalnie do konwersji, a nam, przecież jako twórcom, właścicielom firm, zależy na konwersji, zależy na sprzedaży. Mało kto ustawia reklamy w takich kategoriach PR-owych, rozpoznawalności marki, opatrzenia się buzi, większość osób zdecydowanie skupia się na sprzedaży, na pozyskiwaniu nowych klientów, akwizycji klientów, więc to są takie kluczowe parametry. Więc jak wchodzicie w ten świat, zacznijcie. My bardzo często ustawiamy w agencji reklamy bardzo szeroko, np.
zawężając tylko do wieku, płci, przypuszczmy jeżeli wymagamy, wymaga tego kampania, i puszczamy szeroko, często na całą, o matko, jakiś kuźwarobak wisiał, na całą Polskę.
Na całą Polskę, chyba że to w ogóle jest jeszcze kwestia krajów, to kampania się znacznie komplikuje, wtedy warto jest w ogóle pozakładać nowe konta reklamowe na każdy kraj, ale to już jest wątek pewnie bardziej zaawansowany, nie chcę Wam zaśmiecać głowy, bo większość osób jednak ma biznesy w Polsce, mało kto ma międzynarodowe, ale puśćcie sobie szeroko, później ustawcie sobie remarketing na konwersje, skonfigurujcie poprawnie piksela, wdrużcie poprawnie analitiksa, żebyście byli w stanie te dane odczytywać, a jeżeli działać już za granicę, to osobna strona na osobnej domenie na każdy kraj, musi być higiena danych, żeby to się nic nie mieszało, łatwiej będzie Wam tym zarządzać, osobne konto reklamowe, osobny piksel, często też osobny bank, osobne płatności nawet możecie, żeby to wszystko fajnie ze sobą współgrało i będziecie wtedy łatwo w stanie wyciągać wnioski, który kraj ile zarabia, gdzie jest tańsze pozyskanie klienta, gdzie może warto dołożyć kasy, a gdzie troszeczkę obniżyć, więc tymi kryteriami bym się skupiał.
Warto jest po prostu zacząć i robić te reklamy, nie zwlekać, nie odwlekać, szukać tysiąca specjalistów, tylko po prostu zacząć to robić i zacząć zyskiwać doświadczenie. Możesz te reklamy poustawiać dla jakichś zaprzyjaźnionych firm, żeby zdobyć jakieś kompetencje, jakiegoś skilla na początek.
Pusić sobie, zobaczyć jak to działa, jak ludzie się zachowują, jak gigają, to nie jest czarna magia, z roku na roku stawianie reklam jest coraz prostsze, coraz więcej tutaj wchodzi czynników AI, mamy jakieś kampanie Performance Max na Google, coraz lepiej działają te wszystkie ekosystemy, niedługo pewnie będzie się to sprowadzało do jednego kliknięcia, ale tak to moi drodzy wygląda i będą zyskiwać firmy, które będą podchodziły do marketingu kompleksowo też pod kątem strategii, pod kątem kreatywności, pod kątem jakiejś struktury kampanii, landing page, mailingu i żeby to wszystko spinać całościowo, a będą tracić takie typowe agencje performance, które tylko klikają reklamy i nic poza tym, to tam rzeczywiście będziemy notować spadki, ale ci, którzy potrafią korzystać z nowych technologii, którzy mają jakiś pomysł na rozwinięcie marketingu i sprzedaży w całej firmie, to jeżeli to wszystko gdzieś tam zagra, to te firmy będą się fajnie rozwijać.
Co jeszcze o tych reklamach? A, kolejnym problemem, pewnie tutaj wątkiem jest niedopasowany budżet reklamowy do projektu, do ceny produktu, koszyka klienta, no bo słuchajcie, do mnie dzwoniła ostatnio Klinika, nie będę mówił co to za firma, bo nie o to chodzi, ale gość miał trzy placówki. To są zatrudniane ludzi, nowoczesne kliniki i on się bał wydać 1000 złotych na marketing, że to jest za dużo, a jeden klient zostawił u niego kilka tysięcy. Pamiętajcie, że zdroworozsądkowo, jak sobie policzycie ten dosyć ważny parametr ROAS, czyli zwrotu z reklam, to zdroworozsądkowo, nie wiem, jeżeli robicie 100 koła przychodu, to wpakujcie 20-30 koła w reklamę i to jest taki zdrowy bilans.
A w momencie, kiedy ktoś robi setki tysięcy, boi się wydać 1000 złotych, bo za drogo, to niech idzie dziadować dalej, nie? Nie mówię o tym akurat Panu, tylko ogólnie do mnie dzwonią firmy z różnymi problemami i ten ROAS jest kompletnie do nich, nie ROAS, budżet reklamowy jest kompletnie niedopasowany. Jeżeli damy zbyt niski budżet reklamowy, to po prostu nie będziemy mieli szans uzyskać efektów. Firmy, z którymi my pracujemy, zazwyczaj wydają na start, na start, około 5 miesięcznie. Rozkładamy to na Facebooka, na Google, w zależności co to za produkt, co to usługa, czy bardziej wymaga edukacji, wtedy bardziej Facebook. Jeżeli jest to usługa bardziej wyszukiwana, wtedy Google.
Czas bardzo często tutaj i tutaj ustawiamy reklamy, wzajemny remarketing, połączenie tych wszystkich działań, spięcie wszystkiego w całość, więc budżet również stanowi problem.
Warto już zacząć reklamowanie od malutkich kwot na własną rękę, ale jeżeli jesteś początkującym takim przedsiębiorcą dopiero co zaczyna, ale w momencie kiedy no mówię, nie wiem, dentysta, który przyjmuje nie wiem, jego klinika przyjmuje nie wiem, 15 pacjentów dziennie, każdy zostawia dużo pieniędzy i wysoka martwa, to jest bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży, bardzo duży Gówno będzie dawało Tak się nie prowadzi biznesu Skaluj się proszę, nie bój się Musisz mieć troszkę odwagi w wydawaniu tego budżetu Musisz nabrać jakieś śmiałości w tym wszystkim żeby te działania sobie skalować Jeżeli chcesz aby moja agencja zajęła się Twoimi reklamami to link tutaj masz pod spodem darmowarozmowa.
pl lub zadzwoń do mnie bezpośrednio 602 727 263 dzięki serdeczne Cześć.