TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Cze艣膰, dzie艅 dobry. S艂uchajcie, dzisiaj pogadamy sobie o budowaniu w艂asnych medi贸w, w艂asnych kana艂贸w dotarcia do klient贸w oraz redystrybucji tre艣ci, jak robi膰 to m膮drze, szybko, w spos贸b p贸艂automatyczny lub automatyczny, za pomoc膮 te偶 sztucznej inteligencji AI. Wi臋c tak, pierwszy w膮tek, kt贸ry jest dla mnie bardzo istotny i jest co艣 takiego, 偶e jest wielu autor贸w, kt贸rzy wyst臋puj膮 na konferencjach, maj膮 jakie艣 takie piki popularno艣ci, kt贸re si臋 p贸藕niej na nic nie przek艂adaj膮, bo d艂ugoterminowo nie buduje to spo艂eczno艣ci wok贸艂 nich. Tak, maj膮 pik, wyst臋puj膮 na konferencji p贸藕niej, przez p贸艂 roku ich nigdzie nie ma, albo wykupi膮 gdzie艣 wywiad w jakim艣 kanale popularnym, a nast臋pnie znowu znikaj膮 i s艂uch o nich zagin膮艂.
I tego typu dzia艂ania wed艂ug mnie one s膮 bardzo kr贸tkowzroczne i du偶o dro偶sze ni偶 budowanie w艂asnych medi贸w, bo tak naprawd臋 to, 偶e Ty wydarz kilkadziesi膮t tysi臋cy na jakie艣 odcinki sponsorowane na YouTube w topowych kana艂ach nie zbuduje Ci d艂ugofalowo autorytetu. To b臋dzie raczej dzia艂anie kr贸tkoterminowe, a dodatkowo cz臋sto mo偶esz osi膮gn膮膰 du偶o lepsze rezultaty zasi臋gowe wrzucaj膮c te pieni膮dze w Google Asy, a mimo wszystko targetuj膮c si臋 na tych tw贸rc贸w, u kt贸rych chcia艂by艣 wyst膮pi膰. Zamiast spakowa膰, nie wiem, 40 ko艂a wywiady, mo偶esz 40 ko艂a w艂adowa膰 w Google Asy i uzyska膰 lepszy rezultat, wi臋c trzeba my艣le膰 logistycznie, zastanowi膰 si臋 co b臋dzie dla Twojej firmy korzystniejsze. Mo偶esz ten bud偶et w jaki艣 spos贸b m膮dry podzieli膰 i tak dalej i tak dalej.
I teraz dlaczego to jest takie wa偶ne, bo je偶eli Ty budujesz d艂ugofalowo spo艂eczno艣膰, bazy mailowe, kana艂y YouTube, cokolwiek co buduje, co nabiera tego efektu kuli 艣nie偶nej, tak jak t艂umaczy艂em w poprzednich odcinkach, to p贸藕niej b臋dziesz w stanie przeforcowa膰 ka偶d膮 now膮 ide臋, ka偶dy pomys艂, ka偶dy projekt, kt贸ry sobie wymy艣lisz, b臋dziesz w 艂atwy spos贸b potrafi艂, potrafi艂a sprzeda膰, bo ju偶 masz swoje w艂asne media. Nie maj膮c tych w艂asnych medi贸w, ca艂y czas b臋dziesz musie膰 polega膰 na finansowaniu tego, czy to w adsach, czy to w jakich艣 w艂a艣nie wyst臋pach sponsorowanych, wi臋c cz臋sto firmy, kt贸re ju偶 fajnie sobie dzia艂aj膮, fajnie zarabiaj膮, w艂a艣nie pr贸buj膮 sobie kupi膰 ten ruch i nadrobi膰 t膮 ci臋偶k膮 prac臋 przy tworzeniu contentu kr贸tkoterminowymi zastrzykami.
Te wyst臋py go艣cinne powinny nap臋dza膰 ruch na twoje w艂asne media i by膰 tak膮 w g贸r臋 lejka marketingowego, gdzie przepierowywujesz ruch z tych w艂a艣nie kana艂贸w do siebie, 艣ci膮gasz ten ruch, generujesz ruch u tych widz贸w, tak? Wi臋c dla mnie bardzo istotne jest, 偶eby艣 ty, drogi widzu, zacz膮艂 regularnie piel臋gnowa膰, budowa膰 swoje kana艂y dotarcie. Nie musisz by膰 od razu wsz臋dzie, ale zacznij budowa膰 sobie ruch wok贸艂 swojego nazwiska, bo wyst臋py go艣cinne to, tak jak m贸wi臋, to s膮 chwilowe zastrzyki popularno艣ci, ale je偶eli tych ludzi nigdzie nie przekierujesz, bo nie masz gdzie, bo nie masz swoich zasob贸w, to ten ruch si臋 szybko rozmyje po paru tygodniach, nikt nie b臋dzie pami臋ta艂, 偶e gdzie艣 wyst臋powa艂e艣.
I teraz tak, drugi w膮tek, o kt贸rym bym chcia艂 powiedzie膰, to proces redystrybucji. W kontencie osoby do艣wiadczone s膮 w stanie zbudowa膰 du偶o wi臋cej ni偶 osoba pocz膮tkuj膮ca. Przede wszystkim wyrzu膰 perfekcjonizm. Nie mo偶esz by膰 perfekcjonist膮, bo tworzenie jako艣ciowych tre艣ci wynika z do艣wiadczenia. Ty nie b臋dziesz nigdy 艣wietnym wymiataczem przed kamer膮, je偶eli nie nagrasz kilkuset odcink贸w, albo kilku, nawet tysi臋cy. Wi臋c twoim zadaniem jest wej艣膰 w ten proces i zacz膮膰 si臋 uczy膰 wyst臋powania, przekazywania wiedzy, by膰 mo偶e jakiego艣 monta偶u lub delegowania monta偶u, ale musisz ten proces przej艣膰. I m膮dra redystrybucja tre艣ci zwielokrotni twoje wyniki, bo tak naprawd臋 powstaj膮 ju偶 powoli aplikacje, kt贸re automatyzuj膮 tworzenie rolek TikTok贸w.
Powstaj膮 aplikacje, dzisiaj widzia艂em apk臋, kt贸ra konwertuje tw贸j film na YouTube, na blogach, na WordPressie, 偶e po prostu twoje filmy zamieniaj膮 si臋 w artyku艂y. S膮 aplikacje AI do pozycjonowania SEO. Je偶eli to wszystko, ten zestaw TULI po艂膮czysz, jeste艣 na bie偶膮co, 艣ledzisz to, to jeste艣 w stanie w kr贸tkim czasie pobudowa膰 fajne kana艂y dotarcia, do kt贸rych by艣 prac膮 tak膮 mur贸wcz膮, pojedyncz膮, manualn膮 nie uda艂oby ci si臋 to osi膮gn膮膰, 偶eby by膰 wsz臋dzie. Ale automatycznie, je偶eli dzia艂asz automatycznie z narz臋dziami, z wiedz膮 jak to robi膰, jeste艣 pionierem w tym obr臋bie contentu, rozumiesz jak wyst臋powa膰, jakich aplikacji u偶y膰, jak powinny przebiega膰 te procesy redystrybucji, wtedy jeste艣 w stanie osi膮ga膰 bardzo du偶o, stosunkowo niewielkim nak艂adem bud偶etowym.
Bo pami臋tajmy, 偶e za content marketing te偶 p艂acimy, on nie jest za darmo, bo wymaga czasu zaanga偶owania cz臋sto kilku os贸b. U mnie pracuje nad moim nazwiskiem cztery osoby, ale dzi臋ki AI, dzi臋ki technologii, kt贸ra si臋 bardzo szybko rozwija, ja wierz臋, 偶e w przysz艂o艣ci b臋d臋 w stanie robi膰 to wszystko samo. Po prostu klikaj膮c dwa przyciski w narz臋dziach i ta redystrybucja b臋dzie si臋 dzia艂a. I dlatego trzymaj r臋k臋 na pulsie, korzystaj z nowoczesnych aplikacji i technologii. Pracuj w oparciu o najlepsze, najnowsze narz臋dzia. Nie b贸j si臋 p艂aci膰 za te narz臋dzia. Je偶eli co艣 ma ci u艂atwi膰 prac臋, oszcz臋dzi膰 czas, to ty sobie policz, ile kosztuje twoja godzin贸wka i zastan贸w si臋, czy warto po prostu zainwestowa膰.
Okazuje si臋, 偶e zap艂acisz za aplikacj臋 30 z艂 miesi臋cznie, ona oszcz臋dzi ci wiele godzin w miesi膮cu, gdzie twoja godzina mo偶e by膰 wielokrotnie wi臋cej warta. Dlatego bardzo zach臋cam ci臋 do korzystania z dobrych rozwi膮za艅 SAS-owych, tak, gdzie ca艂ym procesem technicznym zajmuje si臋 support na zapleczu. Je偶eli m贸wimy tutaj o AI, bardzo trzeba mie膰 r臋k臋 na pulsie, bo zawsze ci, kt贸rzy b臋d膮 pierwsi w wy艣cigu, wezm膮 dla siebie jak najwi臋kszy kawa艂ek tortu. Wiadomo, 偶e je偶eli m贸wisz o rzeczach merytorycznych, o rzeczach technicznych, skomplikowanych dla wi臋kszo艣ci ludzi, to ty nigdy nie b臋dziesz cieszy艂 si臋 ogromn膮 popularno艣ci膮, ale jeste艣 w stanie nadrabia膰, nadrabia膰, wykonuj膮c, wrzucaj膮c do neta wi臋ksz膮 ilo艣膰 porcji contentu. A t膮 wi臋ksz膮 ilo艣膰 porcji uzyskasz dzi臋ki toolom, dzi臋ki narz臋dziom.
Dzisiaj te rolki musz臋 wdelegowa膰 monta偶, ale w przysz艂o艣ci b臋dzie to robi艂a oczywi艣cie aplikacja. Wi臋c przemy艣l sobie tymi kategoriami, 偶eby po prostu trzyma膰 r臋k臋 na pulsie i stopniowo, stopniowo pojawia膰 si臋 w r贸偶nych mediach. Zacznij od jednego dominuj膮cego. Ja tutaj polecam oczywi艣cie YouTube'a, znacie mnie, ale nast臋pnie nie wiem, bloga buduj, buduj sobie tak膮 widoczno艣膰 sta艂膮, 偶eby ten ruch ci coraz to si臋 zwi臋ksza艂, 偶eby wi臋cej ludzi dociera艂o do twoich medi贸w. Bo tak naprawd臋 postowanie w mediach, kt贸re nie buduj膮 ci tego zasi臋gu d艂ugofalowo jest pewnego rodzaju strat膮 czasu, bo to jest praca jak w fabryce, 偶e przychodzisz i masz efekt tylko jak pracujesz.
A o to chodzi w tej redystrybucji, w tym budowaniu marki, 偶e im dalej jeste艣 w procesie, tym masz lepsze efekty. Dzisiaj ja sobie wrzuc臋 jedn膮 stork臋 i mam sprzeda偶. Dzisiaj wy艣l臋 jeden newsletter i mam sprzeda偶. Nagra艂em jaki艣 film na YouTube i mam z tego sprzeda偶. Ca艂y czas co艣 sprzedaj臋, ale ja bazuj臋 na swoich mediach i jestem niezale偶ny. Jestem w stanie odpala膰 projekt ka偶dego dnia nowy, a cz臋艣膰 ludzi mi po prostu zaufa, bo ogl膮da mnie od dawna, 艣ledzi mnie od dawna, wi臋c tak to mniej wi臋cej wygl膮da. Przestrzegam ci臋, 偶eby nie i艣膰 do cudzych medi贸w w momencie, kiedy nie masz jeszcze zbudowanego lejka sprzeda偶owego, gdzie mo偶esz ten ruch ludzi przekierowa膰.
Je偶eli tych ludzi m膮drze przekierujesz, to jeste艣 w stanie bardzo szybko uzyska膰 zwrot z inwestycji, bo pokierujesz ruchem w dane miejsce, ludzie pokupuj膮 produkty, trafi膮 na twoj膮 list臋 mailingow膮 i tak dalej, i tak dalej. Czyli jeste艣 w stanie uzyska膰 przewag臋, wyci膮gn膮膰 maksimum z tej obecno艣ci w cudzym medium. Je偶eli wyst臋pujesz na konferencjach i tak dalej, to super, ale przekieruj ten ruch do siebie. Jak to zrobi膰 skutecznie bramk膮 mailow膮? Najpro艣ciej pozyska膰 maila, a nast臋pnie kontynuowa膰 t膮 relacj臋 ju偶 internetowo.
Tak偶e ja nie przecz臋, 偶e wyst臋powanie w cudzych mediach nie jest fajne, buduje Ci PR i tak dalej, to jest wszystko spoko, ale zawsze ten g艂贸wny nacisk kieruj na swoje media i na m膮dr膮 redystrybucj臋 tych tre艣ci, 偶eby pojawia膰 si臋 w du偶ej ilo艣ci miejsc, stosunkowo nie po艣wi臋caj膮c a偶 tak du偶o czasu. Je偶eli to, co ja m贸wi臋 Ci臋 interesuje, napisz komentarz, jak masz potrzeb臋, zazwo艅 do mnie 602 727 263, porozmawiajmy o marketingu dla Twojej firmy. Pozdrawiam serdecznie, Tomasz Gudzik, cze艣膰!.
Informujemy, 偶e odwiedzaj膮c lub korzystaj膮c z naszego serwisu, wyra偶asz zgod臋 aby nasz serwis lub serwisy naszych partner贸w u偶ywa艂y plik贸w cookies do przechowywania informacji w celu dostarczenie lepszych, szybszych i bezpieczniejszych us艂ug oraz w celach marketingowych.