TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Dzień dobry, witam Ciebie serdecznie w pierwszej lekcji takiego krótkiego szkolenia o tym, jak tworzyć i sprzedawać własne kursy internetowe. Tak naprawdę to wszystko, co musisz wiedzieć na początek będzie zawarte w tych lekcjach. Zatem nie czekajmy dłużej i bierzmy się do pracy. Teraz o czym porozmawiamy? Tak jak wspomniałem Tobie przy zapisie na to spotkanie, porozmawiamy o tym, jak to zrobić. Na jaki temat stworzyć własny produkt internetowy, żeby mieć pewność, że on faktycznie jest dobrym pomysłem, żeby zweryfikować, który pomysł jest lepszy, który gorszy. Druga lekcja to jakie metody, jakie narzędzia używają osoby, które tworzą i sprzedają już kursy internetowe i sprzedają je z bardzo dużym sukcesem.
Kolejna rzecz to właśnie też porozmawiamy o tym, jak nagrywać takie szkolenia internetowe, czyli jak dokładnie, jaki sprzęt użyć, jaki mikrofon, jaka kamerka, jakieś takie inne urządzenia. O tym wszystkim też porozmawiamy. I o tym mówiłem, że będzie, ale jest jeszcze coś jeszcze. Przygotowałem tutaj dla Ciebie dodatkowo takie bonusy. Będzie to lekcja taka właśnie o trzech sprawdzonych strategiach sprzedaży kursów online w Polsce. Pokażę Ci jakie są najpopularniejsze metody sprzedaży kursów online i jakie warto wykorzystać. Następnie czeka na Ciebie jeszcze bonus, bonus, czyli takie spotkanie ze mną, webinar na żywo, który będziesz mógł mi też zadawać pytania i tak dalej.
Będzie to webinar o takim moim case study, jak stworzyłem i sprzedałem własny kurs internetowy w 30 dni za ponad 13 tysięcy złotych. Dodatkowo jako jeszcze jeden bonus co piątek o godzinie 8 lub 9 zależy od tutaj czasu, jaki będzie w Polsce. Będzie w Polsce będziesz otrzymywał od nas taki newsletter z ciekawymi informacjami na temat właśnie biznesu online. Zatem dobra bierzmy się do pracy. Na początek podstawowe pojęcia. Ja wiem, że dla niektórych osób mogą być one proste, ale ja też uważam, że warto je doprecyzować. Czasem ktoś może nie wiedzieć, dlatego warto to omówić, żeby tutaj dobrze zrozumieć to, co mam dzisiaj przygotowane. No i dobra podstawowe pojęcia.
Co to jest lead magnet? Lead magnet to jest tak zwany magnes na klientów. Magnetem na klientów może być np. jakiś e-book albo np. ja mam takiego e-booka 49 pomysłów na własny produkt online. Ja go mam akurat w wersji takiej do pobrania jako e-book i on jest do pobrania, to jest właśnie taki magnes na klientów. Teraz magnes na klientów ma spowodować, że ktoś ma zainteresować się tym tematem, tego lead magnetu, czyli np. e-booka, ma się nim zainteresować, następnie wpaść do naszej bazy np. mailingowej czy jakiejś innej i następnie mamy na to pracować i tutaj zwiększać jej zaangażowanie w nasz cały świat. Podsumowując, lead magnet jest to magnes na klientów.
Nie musi być to e-book, może to być zupełnie coś innego, może to być bezpłatne, może to być tanie, ale przeważnie nie kosztuje to dużo. Ma to sprawić, że klient do nas przyjdzie, pozna ten produkt, powie aha, faktycznie to jest gość, tworzy dobry materiał i ja wiem, że jak od niego kupię później materiał jakiś płatny czy droższy, to ja wiem, że się na tym nie przejadę. Czyli taka próbka produktu to jest lead magnet. Kolejna rzecz, upsell i cross-sell. Teraz wyobraź sobie, że jesteś na stacji benzynowej i np.
pani podchodzisz do kasy i mówisz dzień dobry, chciałem zapłacić paliwo, a pani na to no dobrze, ale czy może hot doga do tego. To jest cross-sell. Czyli jeżeli ktoś proponuje Ci produkt jeden, następnie produkt drugi, ale to nie jest ten sam produkt tylko inny, to jest cross-sell. Natomiast upsell jest to zwiększenie obecnego produktu. Czyli np. jedziesz do znanej sieci fast food, dzień dobry poproszę hamburgera, a pani pyta czy z dodatkowym serem lub beconem. Czyli obecny produkt, zwiększyć jego wartość. To już wtedy mamy upsell. Następna rzecz, to będę bardzo często używał ciepły ruch, ciepłe lidy, ciepłe kontakty, zimny ruch, zimne lidy, zimne kontakty.
Co to jest? Chodzi o to, że to jest jakby taka skala, w której mierzy tak sobie, czy ogólnie my marketerzy mierzymy, na jakim poziomie jest obecnie zaangażowania Twój klient, dany lid, dana osoba, która coś pobrała, dana osoba, która jest w Twojej bazie. I teraz tak, z jednej strony mamy osoby zimne, to są osoby, które Cię jeszcze nie znają. To są osoby, które jeszcze nie mają pojęcia w ogóle, że istniejesz albo gdzieś widziały Twoją reklamę, ale jeszcze się nie zapisały i tak dalej. To są osoby zimne. Następnie z drugiej strony mamy osoby te gorące, te, które kupują wszystkie nasze produkty. My wypuszczamy nowy produkt, oni kupują ten produkt.
My robimy coś tam, oni to robią. Czyli od A do Z, od zimnego ruchu do gorącego lida. I teraz czym są te ciepły ruch, ciepły lido i ciepły kontakty? To są po prostu już osoby, które już nam jakoś zaufały, już są w naszej społeczności. I tutaj im ktoś więcej interakcji z Tobą wykonał, tym on będzie bardziej gorący. A jeżeli on Ciebie mało zna, to on będzie zimny. Czyli to jest taka jakby skala zaangażowania w Twoje tutaj przedsiębiorstwo. Dobra, kolejna rzecz to lejek. Ja jestem zdania, że lejek, zwłaszcza nie tylko w Polsce, ale ogólnie lejek jest troszeczkę przereklamowanym, jak dla mnie słowem.
Wiem, że niektórzy mogą się na to obrazić, że tak mówię. Ja wolę to nazywać strategia sprzedaży, bo lejek to jest tak naprawdę taka strategia mówiąca o tym, czyli na przykład załóżmy, powiedzmy lejek zapisu na webinar. Ktoś widzi naszą reklamę, następnie wchodzi na stronę zapisu na webinar, następnie zapisuje się na webinar, potem przychodzi na ten webinar, dostaje kolejkę maili. Po tym webinarze dodatkowo otrzymuje jakąś ofertę na webinarze specjalną i następnie przychodzi do koszyka. Jak nie, to jest oferowana mu downsell. To jest taka jakby strategia sprzedaży, czyli lejek. I tym jest właśnie lejek. Dlatego ja częściej używam strategia sprzedaży, ale jak kto woli, może używać też lejek.
Dobra, teraz jeszcze tylko kilka krótkich słów o mnie. Ja nazywam się Michał Lidsbarski. Bardzo dziękuję Ci, że dołączyłeś do tego szkolenia. Tylko małe, krótkie zdanie o mnie. W 2016 roku pomagałem ogólnie od 16 roku życia, pomagałem klientom w biznesie online, czyli na przykład powiedzmy ośrodkowi turystycznemu. Pomagałem sprzedawać bilety na Sylwestra, albo pomagałem jakiejś firmie produkcyjnej sprzedawać produkty w internecie i w sklepom internetowym itd. Ale cały czas działałem tak jakby lokalnie.
Któregoś dnia jak widząc, że internet się rozwija, ja mówię, moment, robię usługi lokalnie, ale dlaczego nie mogę ich robić na całą Polskę albo cały świat? Przecież co mnie ogranicza? To, że ja siedzę w małym mieście nie znaczy, że ja muszę być tak ograniczony. No i zacząłem się tym interesować i tak wpadłem na pomysł, że ja chciałbym uczyć już nie tylko lokalnie, usługowo. Miałem już dosyć troszeczkę tej takiej branży tylko usługowej. No i powiedziałam sobie tak, ja chcę uczyć ludzi w całej Polsce, może nawet i za granicą. No i teraz pojawił się problem. No dobra Michał, chcesz uczyć tych ludzi, ale jak to zrobić? Skąd w ogóle wziąć narzędzia itd.
W tym miejscu co ty teraz jesteś ja też byłem. No i teraz powiedziałam sobie, no dobra, potrzebuję platformy. No i zadzwoniłem do programisty i mówię, ty słuchaj, nie ma takich platform w Polsce, które by się nam sprawdziły, więc zrób mi taką platformę. No i tak powstał projekt Web2Learn za sprawą którego tutaj dzisiaj jesteśmy. Web2Learn jest narzędziem do właśnie tworzenia takich platform szkoleniowych. No i stworzyliśmy takie narzędzie i nagle wokół mnie zaczęło się pojawiać coraz więcej osób, które mówiły Michał, ale my też chcemy taką platformę. Ja też chcę, ja też chcę, ja też chcę. Nagle coraz więcej osób powiedziało, my też chcemy platformę szkoleniową i tak powstała właśnie Web2Learn.
I obecnie dzisiaj około 1000 twórców aktywnie tworzy i sprzedaje kursy internetowe z użyciem Web2Learn. Co ciekawe wygenerowali oni już przychód na dzień nagrania tego filmu na poziomie ponad 58 milionów złotych i obsługują ponad 228 tysięcy klientów. Ja sam osobiście ponad 10 lat praktycznie zbieram doświadczenie w marketingu online, a od 6 lat typowo jestem w branży e-learningu i ten świat rozwijam. Dobra, tyle o mnie. Jeszcze najważniejsze to, co przygotowałem dla ciebie w tych lekcjach. To nie jest teoria z książki, to jest praktyka. To wszystko, co tutaj widzisz, jest wypracowane po prostu praktyką, doświadczeniem. Ja nim już taki po prostu jestem, że nim ja stworzę jakiś materiał, to ja najpierw muszę go przerobić.
Ja nie powtarzam, jakby czegoś, czego się dowiedziałem, tylko muszę to sam przetestować i wtedy mogę to powiedzieć, że tak to działa, tak to nie działa. Dlatego tu będzie dzisiaj 100% praktyki. Dobra, tu jeszcze fajny skok dołączył. Dobra, to był właśnie akurat strategia taka sprzedaży. O tym później. Dobra, przejdźmy zatem do konkretów, na jaki temat stworzyć produkt internetowy i jak go zweryfikować, by upewnić się, że się sprzeda. Wiele osób, które właśnie przychodzą do nas, tak jak na przykład Ania.
Ania prowadzi boutique i mówi no dobra, ale no co jeżeli ja stworzę ten kurs, a on się nie sprzeda? A co jeżeli ja się narobię, a nikt tego nie kupi? No i teraz jak to zweryfikować? No i teraz pierwsza rzecz, którą chciałbym, żebyś zrobił, to przyznaj się kim jesteś. Teraz tutaj jest kilka pytań do ciebie. Proszę odpowiedzieć sobie na nie. Zkliknij sobie pauzę i odpowiedz na te pytania. Teraz ktoś by mógł powiedzieć, Michał, ale po co ja mam to w ogóle wypełniać? Powiem wam, ja jestem ogólnie wizjonerem. Bardzo dużo pomysłów miałem w życiu, ale też bardzo dużo tych pomysłów jednak nie przetrwało. Mam nawet takie pudełko z pomysłami, które na początku było pudełkiem, teraz jest z pudłami.
Ale te pomysły muszą czasem też dojrzeć. I teraz to jest bardzo ważne, żebyś odpowiedział czy odpowiedziała sobie na to pytanie. Czym się zajmujesz, komu aktualnie w czym pomagasz i tak dalej. Dlaczego? Zrozumiesz to w dalszej części tego nagrania, ale uwierz mi, musisz to wypełnić. Teraz powiem wam, ja to sobie wypełniłem. Teraz zobaczcie, czym się zajmuję? Zajmuję się marketingiem online. Komu aktualnie pomagam, w czym? Pomagam wszystkim tak naprawdę w marketingu online. W reklamie, w sprzedaży, gdzie obecnie pracujesz. Również pracuję w marketingu online, w kursach online. Jakie masz hobby, pasje, marketing? Jakie masz wykształcenie? Różne, ale też typowo mam z tych ostatnich marketing. Na czym znasz się najlepiej? W czym jesteś dobry w marketingu? Co lubisz robić? Kocham marketing.
No i teraz zobaczcie. Ważne jest, jeżeli tworzysz swój pierwszy produkt internetowy, pierwszy kurs, żeby stworzyć go z czegoś, z czego jesteś dobry, najlepszy, z czego ci ludzie znają, kojarzą i tak dalej. Dlaczego? Bo najłatwiej tobie będzie ten produkt stworzyć. Nie ma sensu. Zobacz, z ankiety tu mi wyszło, że zajmuję się marketingiem online. Wszystko, co jest najlepsze, to jest marketing online u mnie w życiu. No i teraz ja bym chciał jednak robić kurs internetowy, na przykład załóżmy MLM-ie, o pozyskiwaniu ludzi do MLM. No i teraz zobacz, żeby wejść w ten świat, ja bym musiał najpierw ten MLM wejść, przetestować, go pouczyć, w końcu bym to zrobił, ale zaję mi tu dużo czasu.
Dlatego warto ten pierwszy produkt zrobić taki, który jest spójny z tobą. Dlatego jest właśnie ta ankieta, wypełnij ją proszę. Dobra, kolejna metoda, to krok drugi. Sprawdź, czy problem jaki chcesz rozwiązać jest popularny. I tu historia Patryka. Pozdrawiam Cię, Patryk. Patryk to mój były trener personalny. Patryk mnie kiedyś zapytam, mówi Michał, no ale ja uczę tego fitnessu, uczę tego sportu, uczę tego wszystkiego, ale powiedz mi, o czym ja mam stworzyć ten kurs? Ja mam miliard pomysłów. A może o tym, jak zachowywać się na siłowni, a może o tym, jak robić boks, a może jakieś codzienne ćwiczenia. Co ja mam tak naprawdę zrobić? Dobra, i tu czas poznać narzędzia.
Pierwsze narzędzie, jakie chciałbym, żebyś poznała, poznał, to Google Planner Słów Kluczowych. Jak wpiszesz sobie w to Google, to tobie wyskoczy. Ja też pod tym filmem postaram się dodać linki do tych narzędzi. I teraz zobacz. Google Planner Słów Kluczowych jest to narzędzie, które pozwala na przeanalizowanie, co w Polsce, czy co ogólnie jest wyszukiwane w Google. I teraz zobacz. Ja wpisałem takie trzy frazy. Dieta, jak schudnąć i odchudzanie. No i teraz co się okazało? Dieta ketogeniczna została wyszukiwana w Google 74 tysiące miesięcznie razy. Dieta Copenhaska 18 tysięcy, Lekko Strawny 18 tysięcy, dna Moczanowa Dieta 12 tysięcy, Dieta Wątrobowa, Dieta Chodakowskie i tak dalej, i tak dalej. No i teraz zobacz. Dieta ketogeniczna 74 tysiące miesięcznie razy.
Więc jeżeli tworzysz swoje Patryku, czy inny trener, czy trenerzy personalnych i dietetyku i tak dalej, jeżeli tworzysz swój pierwszy produkt internetowy, zalecam ci, aby taka moja wskazówka, żebyś pomyślał o tym, czy nie zrobiliby produktu internetowego z diety ketogenicznej. No i teraz ktoś może też powiedzieć, dobra Michał, ale ja mam zupełnie inny pomysł, a ty mówisz, że mam nagle przyjść do diety ketogenicznej. Niekoniecznie. Może słuchaj, może zrób po prostu e-booka o diecie ketogenicznej, zdobądź bazę tych klientów za pomocą diety ketogenicznej, a następnie nauczaj tych osób o czymś innym. Czyli ja, jeżeli miałbym do wyboru jako dietetyk, czy mam uczyć diety ketogenicznej, kopenhaskiej, lekko strawniej czy innej, najpierw zacząłbym od ketogenicznej.
Tutaj wielu marketerów może powiedzieć, ale Michał, że musimy iść na nisze, na nisze, na nisze. W kursach internetowych uważam, i to powiem głośno i wyraźnie, jeżeli tworzysz swój pierwszy produkt internetowy, stwórz go w nawet konkurencyjnej branży, ale żeby on był bardzo szeroki. O tym przekonasz się jeszcze też w kolejnych działach. Bo pamiętaj jednej rzeczy, to, że ktoś od Ciebie kupi dzisiaj pierwszy produkt, czy pobierze e-booka dzisiaj, możliwe, że za miesiąc, dwa miesiące, trzy rok czy kilka lat docelowo kupi od Ciebie więcej tych produktów. W kursach online musimy zwrócić uwagę na długofalową współpracę z klientem. Dobra, teraz ktoś bym powiedział, planersów kluczowych to nie do końca jeszcze to narzędzie, tutaj ono ciężko je włączyć i tak dalej.
Mam dla Ciebie też alternatywę, jest to narzędzie Senuto. Tutaj w Senuto działa na tej samej zasadzie, co Google planersów kluczowych, tylko z Senuto możesz przez chyba 7 czy 14 dni korzystać bezpłatnie. Jest to bardzo ułatwione, to wyszukiwanie tych słów kluczowych. I teraz jak to tutaj przetestowałem, wpisałem takie trzy frazy. Gotowanie, pieczenie, przepis i kliknąłem Enter. Dlaczego o tym? Moja żona uwielbia gotować. No ja mówię, a zobaczę, czy na tym gotowaniu słoby tutaj jakiś kursik zrobić. No i patrzcie, pomysły na obiady, 135 tysięcy miesięcznie wyszukiwania. Placki ziemniaczane 110 tysięcy miesięcznie wyszukiwania. Naleśniki 110 tysięcy miesięcznie wyszukiwania. Sałatka grossa 110 tysięcy. Jajka na miękko 49 500 razy. Zobaczcie, ludzie szukali jajka na miękko.
Także Google planersów kluczowych czy Senuto skrywają dla nas sekrety o tym, o czym powinniśmy stworzyć własny produkt internetowy. Jednak to, że nie znajdziesz, może się okazać takie tematy, że w ogóle ich nie ma w Google czy Senuto, ale bardzo dobre będą się sprzedały. Wtedy przechodzimy do kolejnego działu, gdzie można się poruszać i gdzie można przetestować swój pomysł. Słuchajcie, tutaj akurat mam Helion. Helion, czyli księgarnia internetowa. I wejdźcie sobie w takie top 50. Tu są np. bestsellery z zakładka. I zobaczcie, o czym są bestsellery Heliona top 50. Patrzcie, Python, wprowadzenie, Python 3, angielski w IT. I można właśnie poszukać pomysłu na własny produkt internetowy w swojej branży w takim właśnie Helionie, czy jakiejś innej księgarni internetowej.
Wybieramy swój rozdział, czyli np. informatyka, np. marketing, np. jakaś inna forma edukacji, czy w ogóle jakiś fitness itd. I patrzymy, co jest najpopularniejsze w tej książce i dlaczego akurat ta jest najpopularniejsza. I tu zobacz, bardzo ważną rzecz, która tutaj wyskakuje. Tutaj jest, że jest to Python, czyli jeżeli chcesz uczyć programowanie, jesteś programistą, to ja Ci polecam, żebyś zrobił kurs internetowy z Pythona. Teraz jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, która się tutaj wyróżnia, to ta. Python, wprowadzenie, Python 3, projekty dla początkujących. Zobacz, jeżeli tworzysz kursy internetowe, te pierwsze, te Twoje początki, w tym biznesionej, twórz produkty dla początkujących, czyli np. Python, wprowadzenie, Python dla początkujących. Kurs gotowania, wprowadzenie kurs gotowania dla początkujących. Kurs angielskiego dla początkujących.
I tu zobacz nawet, co jeszcze takie księgarnie wychwycą. Zobacz, angielski w IT praktyczny kurs języka angielskiego. No i teraz zobacz, prawda jest, że angielski to jest chyba najpopularniejszy kurs w Polsce i na świecie, ale tutaj jest nie tylko, jest też praktyczny kurs języka angielskiego dla specjalistów IT, czyli tutaj już troszeczkę zrobiono taki już bardziej niszowy ten kurs, ale już jednak może być taki też kurs, bo ja zauważam, że jest dużo kursów z angielskiego, ale np. jest mało kursów np. z angielskiego dla specjalistów. No ale to już pomysły zostawiam wam. Dobra, teraz jeżeli ktoś powie, Michał, ale w Helionie nie ma wszystkiego, czego ja chcę, moja branża to jest unikalna branża, słuchajcie, jest dla was rozwiązanie, jest to Amazon.
Amazon Books, jak wpiszecie sobie, to zobaczycie, wejdziecie sobie np. w dział, zdrowie, fitness i dieta i wyskoczą wam wszędzie tutaj tak naprawdę książki, które są w tym temacie. I zobaczcie, książka np. tu jest Chłopiec Creti Lis, o, Ciało utrzymuje wynik, 38 000 ocen. I tutaj, o, tu jest, umiejętność kolana 0, Queen ability 0, pewnie tu jest źle coś przetłumaczone na język polski, Ben Patrick 67, tu macie 23 000, tu macie coś tam 12 zasad życia. I teraz o co chodzi? Nie zawsze tytuł powie wam wszystko, ale jeżeli wejdziemy w zdrowie, fitness i dieta i zobaczymy, że ludzie w tym dział są np. zainteresowani Antonem Fauci, Bilem Gatesem itd.
, wejdziemy sobie w tą książkę, to zobaczymy, czego tak naprawdę ci ludzie z naszej potencjalnej grupy docelowej otrzymują. Ja też ostatnio zrobiłem taki trik, że widziałem 12 zasad życia, antidotum na chaos. I spróbujcie sobie zrobić z tego ebooka. Wiadomo, że to nie będzie dla każdej branży działać, bo akurat ten tytuł, ale możecie sobie tutaj inne tytuły wybrać, np. ćwiczenia fitness, choroby, dietę, odżywianie itd. I teraz zrobiłem z takiego tematu ebooka, czyli z popularnej książki zrobiłem temat ebooka. Tylko pomysł na produkt, tylko wziąłem z książki tytuł. Resztę zrobiłem sam, oczywiście, nic nie kopiowałem. No i co się okazało? Strzał dziesiątkę. Ludzie pobierali to jak szalenie. Także naprawdę bardzo warto zobaczyć, czym interesują się ludzie, co kupują.
Dobra, kolejna rzecz to rozmowa bezpośrednia. Wiele osób mówi, że ankieta, ankieta, zrób ankietę itd. Ja uważam, że ankiety są fajne, kiedy mamy już społeczność. Jeżeli jeszcze tej społeczności tak nie mamy, warto jest porozmawiać z taką grupą docelową. I teraz jak ja to robię? Mam np. takiego klienta, Patryka. Halo, cześć Patryk. I raz na jakiś czas, raz na miesiąc, czasem raz na dwa tygodnie dzwonię do Patryka i pytam Patryk, słuchaj, co ci aktualnie w platformie tam jeszcze przeszkadza, albo na co masz pomysł, albo jakbyś chciał usprawnić tą pracę? Czego ci brakuje? Czyli rozmawiam z moim obecnym lub potencjalnym klientem. Nawet jak się spotkasz z kimś, niekoniecznie z rodziną, ale z osobą taką zewnątrz, związaną z tematem.
Możesz nawet wejść na jakąś grupę na Facebooku, powiązaną tematycznie z twoim produktem online i porozmawiać. Mówisz, słuchaj, chciałbym ci się zadać tylko parę pytań, bo widzę, że interesujesz się tym tematem. Tak, no i słuchaj, powiedz mi to, to, to i to. Tak naprawdę Web2Learn, czyli to narzędzie, które kiedyś wymyśliłem do tworzenia platform szkoleniowych, powstało na tej zasadzie, że ja rozmawiałem bezpośrednio z ludźmi, których poznawałem na grupach na Facebooku wśród osób zainteresowanych właśnie tworzeniem takich produktów. I te osoby później zostawały moimi klientami, ale ja z nimi bezpośrednio pytałem, słuchaj, ale czego byś potrzebował w tym? Tego, tego, tego. I robimy. Programista, ciach, działamy.
Dobra, teraz jak to zrobić jeszcze? Jeżeli nie chcesz rozmowy bezpośrednie albo szukasz kolejnego pomysłu, macie tutaj przykład maila, czy przykład w ogóle takiego posta, jakiego możecie sobie napisać do osób. Tutaj sobie zróbcie jego screen albo przepiszcie. Cześć Michał, zastanawiam się ostatnio nad stworzeniem kursu na temat angielskiego w IT dla początkujących, w którym krok po kroku nauczę cię angielskiego i wcale nie będziesz musiał, musiała uczyć się słówek, tylko praktycznie przejdziemy do tematu. Wiem, że dużo uwagi poświęcasz swojej edukacji i znajomości języka, widzę, że chcesz też podbić cały świat. Pomyślałem, więc pomyślałem, że być może takie szkolenie by cię zainteresowało. Proszę daj znać, ja jeśli ci to zaciekawi. To jest przykład, tylko podstawcie swoje teksty i wysyłajcie.
Kolejna rzecz, możecie dodać post w social mediach, czyli na swoim profilu na Facebooku, w jakiejś grupie na Facebooku tematycznej. Cześć, myślę o stworzeniu kursu na temat dietetyki dla początkujących. To może wykorzystajmy to. Myślę o stworzeniu kursu na temat diety ketogenicznej dla początkujących, w którym krok po kroku nauczę cię jak przejść taką dietę ketogeniczną, jakich błędów nie popełniać, jak to wszystko zrobić. Czy ktoś z was byłby tym zainteresowany? Dajesz posta, widzisz, jakie są reakcje. Nie bój się tego zrobić. Najwyżej jak ktoś nie odpowiada albo nie będą ci podobać odpowiedzi, kliknąć, można zawsze usuń taki wpis. Ja jednak się nie boję opinii innych osób. Oczywiście nie ukrywam, że negatywne niektóre komentarze usuwam, bo po prostu strach je czytać.
Ktoś po prostu czasem jest zazdrosny. Ale naprawdę spróbuj wrzucić taki post w social mediach czy na grupie na Facebooku. Może masz jakąś grupę, albo chociaż na swoim profilu na Facebooku. Cześć, myślę o, dla początkujących, jak zrobić to i to, czy ktoś z was byłby zainteresowany. Pyk, rozwiązanie, jest. I teraz jak ja to zrobiłem? Żeby nie było tak jak powiedziałem wam, ja najpierw testuję rzeczy, praktycznie później o nich opowiadam. Cześć, już w środę poprowadzę pierwszy w tym roku webinar na temat tworzenia i sprzedaży kursów online. Daj mi znać, o czym chciałbym, żebym opowiedział w temacie biznesu online.
No i osoby mogły głosować, jak sprzedawać bez kontaktów i własnej społeczności, jak kroką po kroku od zera do sprzedaży, jakie sprawdzone narzędzia użyć, jak przetestować mój pomysł itd. I tak jak widzisz, dzisiejsze szkolenie. Teraz mówimy o tym, jak testować pomysł, a za chwilę będziemy o tym mówić, jakie narzędzia użyć, później będziemy mówić o tym, jak sprzedawać. Czyli ja dokładnie przygotowuję to, czego społeczność oczekuje, czyli z czym mają największy problem. Dobra, teraz jak już jesteśmy przy problemach, to warto sobie zadać pytanie, czy ty wiesz jakie są problemy twoich obecnych lub potencjalnych klientów? Tutaj warto ich o to zapytać.
Oczywiście można ankietą, nie ankietą, można też bezpośrednią rozmową, ale też zadaj sobie takie pytanie, czy ty naprawdę wiesz ten twój potencjalny klient, jaki on ma problem? Bo powiem wam, że u mnie to troszeczkę było inaczej. Ja np. myślałem, że największy problem osób, które chcą stworzyć i sprzedać własny kurs internetowy jest brak platformy szkoleniowej. Dlatego powstał Web2Learn. Ale jak się później okazało, to nie był największy problem. Największy problem był zupełnie inny. Jak już to poznałem, to odnalazłem klucz do sukcesu. Dobra, i teraz zadam ci takie podchytliwe dosyć pytanie.
Powiedz mi proszę, oczywiście retorycznie, bo jest to nagranie, który pomysł na kurs internetowy jest według ciebie lepszy? Jedynka czy dwójka? Jak stworzyć kurs internetowy czy jak go sprzedać? Jeżeli uważnie oglądałeś, oglądałeś to szkolenie, to będziesz w tym wiedzieć co powiedzieć. Dobra? Jak stworzyć kurs? Dlaczego? Bo jest on skierowany do początkujących. Tak? Wspominałem o tym dzisiaj. No i dobra, teraz dlaczego? Zobacz, to jest twój lejek, ta twoja strategia sprzedaży. To jest ten cały taki lei marketingowy. I teraz zobacz, tu są osoby początkujące u góry. U góry są osoby początkujące, czyli osoby, które np. chcą nauczyć się fotografii, które jeszcze nie znają podstaw. Dalej są osoby, które już podstawy znają, które już są średnio zaawansowane. A na dole są osoby zaawansowane.
Czyli zaawansowany, średnio zaawansowany i początkujący. Ważne jest, żeby swój pierwszy produkt internetowy zrobić do początkujących, o czym już wspominałem. Dlatego tutaj lepiej jest zrobić szkolenie, jak stworzyć kurs, bo to jest dla początkujących. Ich jest tyle. Natomiast jak skutecznie sprzedawać, to już jest dla zaawansowanych, bo oni już wiedzą jak stworzyć, chcą go sprzedać. Jak skutecznie sprzedawać kursone, to już będzie na końcu drogi. I tutaj ja to jeszcze troszeczkę bardziej podzieliłem. Tu są osoby, które chcą sprzedawać kursy, tu są osoby, które chcą stworzyć kursy, a tu są osoby, które chcą zarabiać przez internet. Ale o tym jeszcze wkrótce.
I teraz pytanie do Ciebie, czy Ty wiesz, jak tak naprawdę tutaj wpiąć Twoje produkt? Co będzie dla początkujących, co dla średnio zaawansowanych, co dla zaawansowanych? Wypisz to sobie, podziel się z nami później na grupie na Facebooku. Dobra, i teraz dla osób, które chciałyby już w 100% zweryfikować, Michał, ale ja muszę mieć 100% pewność, że mój produkt się sprzeda. Słuchaj, przyprowadź przedsprzedaż. Jeżeli chcesz to konkretnie przetestować, jeżeli nie starczy Ci, że teoretycznie to działa, chcesz praktycznie, możesz zrobić przedsprzedaż. I jak może wyglądać taka przedsprzedaż? Ja zrobiłem taki mój mini-produkt. Mini-produkt kosztował 47 zł. Było to jak szybko tworzyć skuteczne strony internetowe, ale nie takie rozbudowane strony typu WordPress itd. , tylko takie strony typu OnePage, takim kreatorzy.
No i teraz co się okazało? Ja ten produkt, Landing Page Master, sprzedawałem przez miesiąc. Od 25 kwietnia 2021 do ok. 22-23 maja 2021. No i teraz co się okazało? Miałem w 30 dni niecałe, ponad 13 tysięcy przychodów ze sprzedaży tego mini-produktu. To potwierdziło mi, że pomysł jest dobry i zacząłem tworzyć kolejne produkty w tym temacie. No i teraz coś jeszcze. Ode mnie ten produkt kupiło 227 zł. Co prawda, jak sobie podzielisz tę kwotę, jest to mała kwota, jaką musieli za to zapłacić. Jednak powiedziałem Tobie bardzo ważną rzecz. Długofalowo zyskałem 227 osób w bazie, które będą kupować ode mnie kolejne produkty, które będą podążać ze mną w całej tej branży.
Czyli podsumowując, to, że nawet zrobisz przedsprzedaż tańszą, nie oznacza, że później te osoby nie kupią droższych produktów. Ale to jest dla osób, to jest strategia. Ta przedsprzedaż, ten mini-produkt, to jest strategia głównie dla osób, które nie mają jeszcze społeczności, nie mają jeszcze własnych produktów internetowych. I teraz coś jeszcze. Pozyskałem 227 osób w tym lejku, w tej strategii mojej sprzedaży. 227 osób, które gdzieś będą za mną podążać, bo wydały już u mnie pieniądze. Natomiast dodatkowo zaprosiłem te też osoby do grupy na Facebooku. I teraz mam dodatkowy kanał dotarcia, bo te osoby dołączyły do mailingu, więc już są w tym miejscu.
Następnie te osoby dołączyły też do grupy na Facebooku, więc ja mogę już nie tylko do nich pisać maile, mogę też z nimi komunikować się na Facebooku. Dobra, teraz sekret dla Ciebie. Sekret, którego nie powinienem mówić głośno, ale tak już jestem, że jak wiem, że to działa, to muszę tobie to powiedzieć. Sekretem jest to, że trzy najbardziej dochodowe branże na świecie to zdrowie, bogactwo i relacje. I teraz jak masz to zastosować? Jeżeli tworzysz np. kurs internetowy, to warto go tematycznie lub komunikacyjnie powiązać z tymi tematami. Np. relacje damsko-męskie, bogactwo, jak inwestować, jak zarabiać, zdrowie, czyli np. dieta, odchudzanie, to jest właśnie to. I teraz jak można to zrobić? Załóżmy np.
kurs angielskiego, można połączyć z bogactwem, bo powiedzmy, jak nauczyć się angielskiego do pracy za granicą i zarobić więcej za granicą, albo np. jak nauczyć się języka angielskiego, dzięki czemu będziesz zarabiał więcej w pracy. Czyli łączymy temat Twojego kursu z pieniędzmi. Relacje, jak np. do osób samotnych. Angielski dla samotnych, poznaj język angielski i poznaj wymarzoną kobietę. Rozumiecie? Mniej więcej przesłanie. Ja sobie zapisałem właśnie parę przykładów. Zdrowie np. dieta, odchudzanie, wygląd, spokój mentalny, spokój ducha, brak stresu, to jest zdrowie. Bogactwo. Kupisz mój kurs, będziesz miał lepszą pracę, więcej pieniędzy, inwestowanie, sprzedaż, nauczysz się grać na instrumentach, będziesz na tym zarabiał, większą popularność, relacje, miłość, gra na instrumentach, by podbijać serca. Czy np.
będziesz lepiej gotował, będziesz miał lepsze relacje z żoną i mężem. Czyli o to właśnie w tym chodzi. Żeby wziąć swój temat, wziąć swój pomysł na produkt i powiązać ten kurs internetowy z tymi trzema tematami. Ja np. jak promuję webinar, to teraz podam Ci praktyczny przykład. Na jaki webinar będzie więcej zapisów? Jak stworzyć i sprzedać własny kurs internetowy? Czy jak stworzyć i sprzedać własny kurs internetowy, na którym zarobiłem 13 tysięcy w 30 dni? Rozumiesz ten przykład? Ja powiązałem problem z pieniędzmi, czyli z bogactwem. Z relacjami mógłbym też to gdzieś tak zrobić.
Jak stworzyłem i sprzedałem własny kurs online, dzięki czemu mogę spędzać więcej czasu z rodziną? Ze zdrowiem? Jak wreszcie przestałem pracować 16 godzin dziennie? Stworzyłem kurs internetowy, który sprzedaje się sam nawet kiedy śpię. To są przykłady powiązania kursu właśnie z tymi tematami. To taki sekrecik ode mnie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat pomysłów i metod weryfikacji, stworzyłem takie mini szkolenie internetowe. Kreator pomysłów, trwa ono około 4 godziny. Teraz ja nie namawiam Cię, żebyś to kupił. Jeżeli to, co powiedziałem dzisiaj, przez te 35 minut tobie wystarczy, idź do kolejnej lekcji.
Ale jeżeli nadal uważasz, że nie wiesz jaki masz, jaki mieć pomysł na siebie, na swój produkt internetowy i czy na pewno jest on dobry, chcesz jeszcze więcej dogłębnie to zweryfikować, to zapraszam Cię do szkolenia Kreator pomysłów. Link do niego znajdziesz poniżej. Jednak zauważyłem, że mimo, że spędziliśmy ponad 30 minut na wizji, na kreacji pomysłów, na ich analizie, to jest jakiś procent osób, który i tak powie Michał, ale jeszcze za mało, jeszcze nie mam tego pomysłu. Jeżeli masz takie coś, to sprawdź sobie właśnie tą stronę. Link znajduje się poniżej. Ja osobiście jestem wizjonerem. Stworzyłem bardzo dużo pomysłów i stworzyłem dlatego takie szkolenie Zostań wizjonerem. Więc jeżeli chciałabyś, chciałabyś zostać wizjonerem, to ja serdecznie zapraszam do tego produktu. Ale o tym tylko tyle.
Dobra, i teraz jeszcze z rzeczy takich ważnych, bezpłatnych dołącz proszę do naszej grupy na Facebooku, jeżeli jeszcze Cię tam nie ma. To jest grupa Kursy online od pomysłu posprzedaż web to learn. I jeżeli mogę Cię poprosić, jeżeli już masz taką odwagę i chcesz nawet zdobyć jakąś popularność, wejdź na naszą grupę na Facebooku i napisz jakieś pytania jeżeli masz dotyczące tej lekcji. Napisz tam. Tam jest społeczność już prawie 5 tysięcy osób, którzy chcą tworzyć lub tworzą i sprzedają swoje kursy internetowe. Tam często ludzie doradzają sobie też nawzajem. Naprawdę dołącz do tej grupy na Facebooku, wstaw tam posta. Możesz też np. opowiedzieć o tym w ogóle skąd jesteś, jaki masz pomysł.
Jeżeli chcesz, nasza społeczność może pomóc Ci zweryfikować, czy jest to dobry pomysł. Także jak najbardziej polecam Tobie dołącz do tej grupy na Facebooku i dołącz do naszej społeczności. Uczestnictwo w tej grupie jest bezpłatne. Dobra, a ja zapraszam Cię serdecznie do kolejnej lekcji, lekcji drugiej. W której będziemy rozmawiać o tym, jakie sprawdzone metody podczas nagrywania kursów stosują najwięksi twórcy, aby ich sprzedaż osiągnęła możliwie największe przychody. Czyli porozmawiamy o tym, jak stworzyć własne kursy internetowe. Mamy pomysł, już zweryfikowany pomysł. Teraz przejdziemy do jego tworzenia, następnie do narzędzi i sprzedaży. Zapraszam Cię serdecznie do kolejnej lekcji. www. youtube. com.
Informujemy, że odwiedzając lub korzystając z naszego serwisu, wyrażasz zgodę aby nasz serwis lub serwisy naszych partnerów używały plików cookies do przechowywania informacji w celu dostarczenie lepszych, szybszych i bezpieczniejszych usług oraz w celach marketingowych.