TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
nie wiem czy s艂uchajcie mi s艂ycha膰, zobaczmy sobie test. marsza siema, czy dzia艂a? si臋 chcia艂em uruchomi膰 ale widz臋 偶e jakie艣 reklamy si臋 pojawiaj膮 chyba dzia艂a dajcie zna膰 jak mnie s艂ycha膰 wrzuc臋 jeszcze transmisj臋 na facebooka tak jak obieca艂em niekt贸rym osobom ok a dzi艣 s艂uchajcie opowie wam troch臋 o mojej ksi膮偶ce a bo jeszcze za 2. 20 dlatego 5 sekund b臋dziemy zaczyna膰 cze艣膰 Karolina wszystko uruchomione, wszystkie systemy w艂膮czone my艣l臋 偶e mo偶emy zaczyna膰 jak mnie s艂ycha膰, jak mnie dobrze s艂ycha膰 itd. witam gor膮co wszystkie osoby kt贸re si臋 pojawi艂y dzisiaj chcia艂em opowiedzie膰 o mojej ksi膮偶ce zacznijmy od tego czy wy dzia艂acie w dropshippingu Chcecie zacz膮膰. Dajcie prosz臋 zna膰 na czacie, a ja Wam troszeczk臋 opowiem o mojej ksi膮偶ce.
Nie wiem czy dotar艂a do Was wiadomo艣膰, ale po dw贸ch latach, w艂a艣ciwie po dw贸ch i p贸艂 roku, wstyd si臋 przyzna膰, uko艅czy艂em ksi膮偶k臋. O czym jest ksi膮偶ka? Ksi膮偶ka docelowo mia艂a by膰 o prowadzeniu sklepu internetowego, czyli jak prowadzi膰 ten sklep internetowy, jak szuka膰 produkty. Ale z racji tego, 偶e bardzo du偶o os贸b pyta si臋 mnie o dropshippinga, i te偶 jestem wsp贸艂tw贸rc膮 platformy Take Drop, kt贸ra dzia艂a w modelu dropshippingowym, to napisa艂em ksi膮偶k臋, kt贸ra nazywa si臋 Dropshipping Instrukcja Obs艂ugi. Dobra, teraz Wam opowiem o tej ksi膮偶ce. S艂uchajcie, 300 stron wiedzy, bardzo du偶o. Kupi艂em dost臋p, nie mog臋 si臋 zabra膰.
Za chwileczk臋 te偶 s艂uchajcie, opowiem Wam, dla tych os贸b szczeg贸lnie, kt贸re maj膮 konto na Take Dropie i chc膮 si臋 zabra膰 do pracy, to powiem Wam, 偶e szykuj臋 co艣 bardzo fajnego w czerwcu. Czekajcie, bo to pisz膮 do mnie. Pisz膮 do mnie, musz臋 sobie wy艂膮czy膰 telefon. 呕e w艂a艣nie w czerwcu b臋dzie takie wyzwanie. Zaczyna si臋 od 30 dni, kt贸ra nazywa si臋 Akademia Take Dropa Basic, gdzie pod moim k膮tem sprawdzam Wam wszystko, sklep, widok produktu, pomys艂 na produkt, p贸藕niej analizujemy kampanie, wszystko od A do Z. No i s艂uchajcie, bardzo dobra wiadomo艣膰 taka, 偶e je偶eli masz konto na Take Dropie, czyli na przyk艂ad zainwestowa艂e艣 miesi臋cznie tam 99 albo 199 z艂, to s艂uchajcie, te 30 dni do uchomienia reklamy macie za darmo.
Ale o tym Wam za chwileczk臋 opowiem. Wi臋ksza ilo艣膰 produkt贸w bezfakcjonalnych. Zaraz Wam opowiem, gdzie j膮 mo偶na kupi膰. W艂a艣ciwie to jeszcze nie mo偶na kupi膰. S艂uchajcie, wi臋c to jest ksi膮偶ka, gdzie jest 300 stron wiedzy merytorycznej. Ta ksi膮偶ka jeszcze w og贸le nie u偶ywa艂a 艣wiat艂a dziennego. Jest kilka os贸b dos艂ownie, kt贸re przegl膮da艂y t膮 ksi膮偶k臋, tylko po to, 偶eby wypowiedzie膰 si臋 i 偶eby mi przekazali, czy warto wydrukowa膰 czy nie. S艂uchajcie, tak wygl膮da spis tre艣ci. Pewnie nie widzicie, to powiem, czego si臋 dowiecie z tej ksi膮偶ki. Pierwsza rzecz, s艂uchajcie, to jest wprowadzenie, czyli o moim 偶yciu. Ja wiem, 偶e to nikogo nie interesuje, ale jest tylko kilka stron i na g贸rze napisa艂em. Nie interesujecie to, pomnij.
Kolejna rzecz, s艂uchajcie, to jest og贸lnie od dropshippingu. Bardzo du偶o os贸b, szczeg贸lnie tych m艂odych, pyta si臋 mnie przez to, jak zacz膮膰, czy trzeba mie膰 firm臋. To s艂uchajcie, zazwyczaj nie udzielam takich rad prawnych, ale tu napisa艂em wszystko. Czyli jak wybra膰 problemy ze zwrotami reklamacj膮, podatki, dobrze s艂yszycie. Czy trzeba mie膰 18 lat, 偶eby sko艅czy膰, kasa fiskalna, otwarcie sklepu. Te偶 takie rzeczy praktyczne, z kt贸rymi mam do czynienia, mam styczno艣膰 codziennie. Czyli na przyk艂ad ludzie si臋 mnie pytaj膮, czy wybra膰 rycza艂, czy otworzy膰 firm臋, czy mo偶na sprzedawa膰 bez dzia艂alno艣ci gospodarczej. To jest pierwszy rozdzia艂, s艂uchajcie, w艂a艣ciwie Oma numer 2 i to tam jest og贸lnie od dropshippingu. I s艂uchajcie, zaczyna si臋 tym, 偶e dropshipping umar艂.
I s艂uchajcie, prawda jest taka, 偶e dropshipping w og贸le nie umar艂, ma si臋 ca艂kiem dobrze i tam jest te偶 wyt艂umaczony dlaczego. Nie mo偶na powiedzie膰, 偶e dropshipping umar艂 z prostego powodu, 偶e jak dropshipping umrze, to ca艂a sprzeda偶 w internecie te偶 umrze, bo jest to model te偶 wsz臋dzie gdzie艣 tam stosowany. Dobra, s艂uchajcie, kolejny rozdzia艂, kt贸ry ma 25 stron, to jest Pay- jak-Product. I w Pay- jak-Product opowiadam Wam jak wybra膰 produkt. I to jest szalenie wa偶ne. I to nie jest istotne, czy Wy prowadzicie sklep w modelu dropshippingowym, czy fulfillmentowym, czy kupujecie towar. S艂uchajcie, bardzo wa偶na rzecz, 偶e warto, ale to naprawd臋 warto skupi膰 si臋 na wyborze produktu.
To nie ma tak, 偶e du偶o os贸b powchodzi do mnie, a, teusz, ja mam hajs, kupi臋 towar i b臋d臋 sprzeda艂. I wi臋kszo艣ci osoby, kt贸re tak robi膮, to zaraz ten hajs trac膮 z prostego powodu, 偶e wybieraj膮 produkty, kt贸re si臋 nie sprzedaj膮. Wi臋c to jest wszystko w rozdziale trzecim Pay- jak-Productu, wszystko s艂uchajcie opisane, za chwileczk臋 Wam poka偶臋 najciekawsze screeny, czyli jak wybra膰 produkt. Kolejny czwarty rozdzia艂, s艂uchajcie, to jest o konwersji. Szalenie nudny temat, ale warto jest zapoznanie si臋 z tym rozdzia艂em, bo m贸wi臋 na przyk艂ad w jakiej bran偶y warto dzia艂a膰. Du偶o os贸b wybiera bran偶臋, gdzie po prostu jest najni偶sza konwersja i nie ma tam sensu si臋 reklamowa膰.
P贸藕niej gdzie si臋 reklamowa膰, s艂uchajcie, kolejny rozdzia艂, czyli czy reklama na Facebooku, czy na TikToku, czy na Google. I teraz s艂uchajcie, rozdzia艂 sz贸sty jest jednym z wa偶niejszych rozdzia艂贸w, on si臋 nazywa Zrozumie膰 Liczby. Czyli to jest rozdzia艂, nie wiem czy wiecie, o tutaj Zrozumie膰 Liczby, to jest rozdzia艂, kt贸ry t艂umaczy zale偶no艣ci i w艂a艣ciwo艣ci parametr贸w typu CPC, CTR, CPM, ATC, czyli Add to Cart, PUR, ROAS, ROAS i tak dalej. To nie jest ROAS. No i s艂uchajcie, jest to jeden z najnudniejszych rozdzia艂贸w i przez to ta ksi膮偶ka nie b臋dzie jakim艣 hitem sprzeda偶owym. Z prostego wzgl臋du, ameryka艅scy naukowcy zrobili badania, 偶e je偶eli w ksi膮偶ce pojawiaj膮 si臋 jakie艣 wzory, to od razu jej sprzeda偶 spada i jest z艂ota zale偶no艣膰.
I wi臋cej wzor贸w w ksi膮偶ce, tym mniejsza sprzeda偶. Pewnie, 偶e pami臋tam Milion z Allegro, Jasny, Kacper, Kacper by艂 na naszym dropcampie. Nie wiem s艂uchajcie czy wiecie, ale mieli艣my teraz spotkanie we Wroc艂awiu dla ponad 140 os贸b, gdzie spotkali艣my si臋 we Wroc艂awiu w hotelu Windham, tak si臋 mniej wi臋cej nazywa. No i przez ca艂y dzie艅 rozmawiali艣my w艂a艣nie o sprzeda偶y w internecie. Kolejna rzecz, kolejny s艂uchajcie rozdzia艂, si贸dmy, to jest influencer marketing, czyli pokazuje, opowiadam jak sprzedawa膰 z u偶yciem influencer贸w. Pokazuje modele rozliczeniowe, pokazuje te偶 kilka takich narz臋dzi, gdzie mo偶na sprawdzi膰 profile influencer贸w. Nie wiem czy znale藕li艣cie socialblade. Jakub 呕ukowski, siema Mateuszek, siema Jakubek, ciesz臋 si臋, 偶e do艂膮czy艂e艣, daj lajka dla zasi臋gu.
I kolejny to jest influencer marketing, tam jest 20 stron jak wsp贸艂pracowa膰 z influencerami. Dlaczego warto z influencerami? To wam powiem bez ogr贸dek, 偶e kiedy艣 mia艂em taki produkt, gdzie przez dwa lata sprzeda艂em 2000 sztuk, a tyle samo influencer sprzeda艂 w ci膮gu pierwszego tygodnia, wi臋c naprawd臋 bardzo wa偶na rzecz. No i s艂uchajcie co艣 co wszyscy kochaj膮, o co si臋 mnie pytaj膮, to jest sprzeda偶 na market place. S艂uchajcie czy kto艣 z was, tych os贸b, kt贸re gdzie艣 tam dzia艂a, albo planuje, czy wy tam planujecie sprzedawa膰 na market place, typu Allegro, Early, czy Olig, Facebook Market Place, czy jaki艣 takich innych.
Dajcie s艂uchajcie zna膰, czy w og贸le my艣leli艣cie o takich market place, czy jest to dobry pomys艂, czy te偶 z艂y pomys艂, czy da si臋 w og贸le w dropshippingu na popularnych market place zarobi膰. No jestem ciekaw, s艂uchajcie waszej opinii, dajcie zna膰. Kolejny rozdzia艂, dziewi膮ty, wiem, 偶e nie ma obrazk贸w, zaraz poka偶臋, gdzie jest dziewi膮ty rozdzia艂, tu. P艂atno艣ci i pobrania, to jest akurat taki temat troszeczk臋 ci臋偶ki, no bo sprzedajemy w dropshippingu, no i 3 musimy mie膰 pobrania. I s艂uchajcie warto tutaj si臋 zastanowi膰 na tym, ja ci nie powiem, czy warto 偶eby艣 mia艂 pobrania, czy te偶 nie, ale warto 偶eby艣 zrobi艂 jedn膮 rzecz, 偶eby艣 przetestowa艂 jak przez tydzie艅 wygl膮da sprzeda偶 z pobraniami, a tydzie艅 bez sprzeda偶y.
I da si臋 to naprawd臋 ogarn膮膰. Dobra, p贸藕niej mamy remarketing, tworzenie materia艂贸w reklamowych, tu wam poka偶臋 fajn膮 rzecz. Ma艂o kto wie, strona 221, matko ile stron. Ma艂o kto wie, ale my przy kampaniach stosujemy taki bud偶et, taki schemat tworzenia film贸w wideo, 偶e pierwsze dajemy trzy r贸偶ne jakby pocz膮tkowe rzeczy, czyli intratakie tak zwane, p贸藕niej jest tre艣膰 g艂贸wna i zobaczcie i na ko艅cu s膮 jeszcze trzy ultra, czyli jakby takie wyj艣cia. I po co to robimy? 呕eby znale藕膰 najlepsz膮 kreacj臋. Pierwsze trzy sekundy s膮 najwa偶niejsze, a w艂a艣ciwie na pierwsza sekunda r贸偶nych bada艅.
Wi臋c czasem du偶o os贸b robi taki b艂膮d, 偶e ma fajny produkt, super film reklamowy, ale po prostu robi jeden b艂膮d, pierwsze dwie, trzy sekundy s膮 tragiczne, wi臋c ludzie uciekaj膮 z tego. Wi臋c jest pe艂no takich schemat贸w, zobaczcie jakie fajne kolory, 偶贸艂te. Dobra, co jeszcze tam mamy s艂uchajcie? Jak stosowa膰 lejki sprzeda偶owe? Poka偶臋 wam schemat lejka w sklepie internetowym. No w sklepie internetowym nie ma co szale膰 z lejkami. Strona 237. O, na przyk艂ad taki lejek. Mam nadziej臋, 偶e wida膰, co艣 ostro艣ci nie potrafi z艂apa膰. No i to jest najprostsza rzecz. Jak mo偶na zwi臋kszy膰 sprzeda偶 w sklepie internetowym, czyli zrobi膰 sobie lejek sprzeda偶owe, czyli mi臋dzy innymi te偶 pokazuje jak warto wykorzysta膰 na przyk艂ad remarketing do tego.
Witam, chc臋 zacz膮膰 ze swoim dropem, potrzebujesz jaki艣 wk艂ad? Nie, wszystko jest za darmo. Nie no s艂uchajcie, dropshipping jest biznesem. Je偶eli kto艣 podchodzi, si臋 pyta w og贸le czy trzeba mie膰 jaki艣 wk艂ad, no to ka偶dy biznes potrzebuje wk艂adu. No dropshipping przez to, 偶e dzia艂amy online i potrzebujemy, nie wiem, w艂asnej siedziby i tak dalej, ten wk艂ad jest na pewno bardzo ma艂y, ale no jaki艣 wk艂ad trzeba mie膰. Nie oszukujmy si臋, reklama kosztuje. Najdro偶sze w tym ca艂ym wk艂adzie s膮 koszty reklamy, kt贸re trzeba podj膮膰. No i co jeszcze mamy, automatyzacja i outsourcing, wcale niewa偶ne.
Zauwa偶y艂em, 偶e du偶o os贸b, kt贸re gdzie艣 tam sprzedaje, to oni w og贸le pope艂niaj膮 proste b艂臋dy, gdzie my艣l膮, 偶e sami wszystko lepiej zrobi膮 i po艣wi臋caj膮 na to czas, 偶eby robi膰 wszystko od A do Z. A tu trzeba naprawd臋 zleci膰 to komu艣, albo zautomatyzowa膰, albo zleci膰. Ok, co to za ksi膮偶ka, co pokazujesz? No, Jacek, najlepsza ksi膮偶ka o dropshippingu w Polsce i tak偶e najgorsza ksi膮偶ka o dropshippingu w j臋zyku polskim. Z prostego powodu, jest jedna, nie ma specjalnego wyboru. B臋dzie za nied艂ugo, z du偶膮 ksi臋garni膮 rozmawiamy, kt贸ra b臋dzie j膮 rozpowszechnia艂a na terenie Polski. Natomiast ta ksi膮偶ka jest uko艅czona, dzisiaj zacz臋艂a si臋 drukowa膰 i sko艅czy si臋 drukowa膰 12 czerwca dopiero. No i teraz s艂uchajcie, co jest najwa偶niejsze? Ksi膮偶ka, tak, za darmo.
A jak dam za darmo, to po pierwsze tak, po艂owa os贸b powie, 偶e to jest podchwytliwe, druga po艂owa, 偶e to jest oszustwo, a trzecia nie wiem co powie. I teraz s艂uchajcie, to co jest najwa偶niejsze, z ka偶dej, ka偶dej, s艂uchajcie, ka偶dej ksi膮偶ce, to jest dzia艂anie. Ja s艂uchajcie, tak si臋 zastanawia艂em, co b臋dzie mia艂 kto艣 z mojej ksi膮偶ki. No i teraz tak, trzeba b臋dzie opanowa膰 te 16 dzia艂贸w. No i wiecie, czasem jest ci臋偶ko, no bo tak, tu jest reklama, to kto艣 mo偶e zapomnie膰 jaki zrobi膰 banner, jak ustawi膰 itd. A te osoby, kt贸re mnie znaj膮, to wiedz膮, 偶e jestem osob膮 konkretn膮 i raczej wol臋 powiedzie膰 takie rzeczy technicznej, mimo, 偶e nie zostan臋 celebryt膮 internetowym, ale ju偶 taki jestem.
I s艂uchajcie, w rozdziale 275, nie wiem czy to wida膰, da艂em totalny schemat, czyli podsumowanie tej ca艂ej ksi膮偶ki. Dobra, i teraz s艂uchajcie, co tam jest takiego fajnego? Na przyk艂ad bran偶e, jak wybra膰 bran偶臋, to 偶eby艣cie nie musieli chodzi膰, to zobaczcie, jest co艣 takiego, jest lista, jak wybra膰 dobrze bran偶臋. Teraz Wam co艣 przeczytam, tylko dajcie mi zna膰, kt贸ry rozdzia艂 poczyta膰. P贸藕niej wi臋kszo艣膰 os贸b na przyk艂ad przed uruchomieniem reklamy. Nie wiem, robi pe艂no jakich艣 b艂臋d贸w, a zobaczcie, check lista przed uruchomieniem reklamy i tu macie wypunktowanie. Czy dzia艂a Domena, czy jest SSL? Upewni膰, 偶e strona jest konfigurowana, 偶e da si臋 zrobi膰 tam zakupy, czyli jest tutaj chyba 11 punkt贸w.
No i pierwsza kampania, gdzie uruchomi膰 kampani臋 i zobaczcie na przyk艂ad na Facebooku jest samo mi臋so, czyli piszesz reklam臋 typu Facebook post na Facebooku, nowy pixel, cel reklamy, konwersja na zakup, typ ABO, model 5x3, bud偶et dzienny i tak dalej. Ma艂o tego, jest te偶 napisane co zrobi膰 po pierwszym dniu reklamy, 偶eby nie by艂o takie, 偶e komu艣 wyjdzie albo nie wyjdzie po pierwszym dniu i on nie wie co ma zrobi膰. Czyli zobaczcie, czarno na bia艂ym, po pierwszym dniu powinny tam si臋 pojawi膰 pierwsze zakupy, bla, bla, bla, bla, bla i tak dalej. Mas臋 naprawd臋 ciekawej i merytorycznej wiedzy.
Ja Wam powiem od razu, ja tego nie nazywam ksi膮偶k臋, dlatego, 偶e jestem strasznie kiepskim pisarzem, ja to nazywam instrukcj膮. Czyli to po prostu macie instrukcj臋 jak zacz膮膰 sprzedawa膰 w internecie. No i ksi膮偶ka b臋dzie s艂uchajcie dost臋pna dopiero 12 czerwca. Zaraz Wam dam link, bo mamy tak zwan膮 sprzeda偶 przed premierow膮. No i dzi臋ki temu macie najni偶sz膮 cen臋, macie gratis drugiego PDFa jak wprowadzi膰 produkt na rynek i macie wysy艂k臋 za darmo i co tam jest jeszcze. Jak kto艣 chce to po prostu wstawi臋 autograf na tej ksi膮偶ce. Mo偶e kiedy艣 jak b臋d臋 s艂ynny, 400 lat, ksi膮偶ka z autografem na pewno b臋dzie wi臋cej warta.
Dobra s艂uchajcie, Piotr, mam pytanie, mam 17 lat i chc臋 zacz膮膰 z e-commerce. Czy dropshipping jest dobrym wyborem i czy musz臋 by膰 pe艂noletni by zacz膮膰? No masz napisane w ksi膮偶ce czy musisz by膰 pe艂noletni. Teoretycznie w Polsce mo偶na by膰 niepe艂noletni膮 s膮偶e prowadzi膰 dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮, ale s艂uchajcie to jest bardzo wa偶ne. Ja zdaj臋 sobie spraw臋, 偶e nie ka偶dy z Was b臋dzie w stanie prowadzi膰 sw贸j w艂asny sklep internetowy, ale wiedza, kt贸r膮 si臋 pozna przy dropshippingu, zobaczcie. Musicie wiedzie膰 jak skonfigurowa膰 sklep. To jest pierwsza Wasza umiej臋tno艣膰, bo s膮 osoby, kt贸re utrzymuj膮 si臋 z konfiguracji tworzenia sklep贸w. Druga rzecz, kt贸r膮 poznajcie to jest tworzenie materia艂贸w reklamowych.
Mo偶e jak masz 17 lat, nie wiesz co i艣膰, mo偶e zaczniesz, zostaniesz grafikiem albo zostaniesz wideomonta偶ist膮, gdzie b臋dziesz robi膰 ciekawe filmy. Trzecia rzecz, mo偶esz zosta膰 ekspertem od wyboru produkt贸w. Nie wiem czy wiecie, ja w firmie mam ekspert贸w od wyboru produkt贸w, kt贸rzy zarabiaj膮 bardzo du偶o. Kolejna rzecz, mo偶esz opanowa膰 艣rodowisko reklamowe, Facebook, TikTok czy YouTube i mo偶esz spokojnie te偶 zosta膰 ekspertem. 呕eby dzia艂a膰 w dropshippingu, czyli sprzedawa膰 w internecie, to na samym pocz膮tku trzeba mniej wi臋cej to wszystko ogarn膮膰. S艂uchajcie, dajcie 艂apk臋 do g贸ry, 偶eby nakarmi膰 algorytm i ja Wam przeczytam rozdzia艂. Zaczn臋 Wam czyta膰, tak wersja papierowa b臋dzie, no drukuj臋 si臋. Powiedzcie mi, kt贸ry rozdzia艂 chcecie, 偶ebym Wam przeczyta艂 i pokaza艂 co w nim jest.
Og贸lnie od dropshippingu, jak wybra膰 produkt, konwersja, gdzie si臋 reklamowa膰, zrozumie膰 lidl, influencer marketing, ca艂a prawda o market place, p艂atno艣ci pobrania, remarketing, materia艂y reklamowe, lejki sprzeda偶owe, automatyzacja i outsourcing, sztuczna inteligencja, schemat uruchomienia sprzeda偶y, no i podsumowanie. Dajcie zna膰, kt贸ry Wam rozdzia艂 przeczyta膰. Zanim zaczn臋 Wam czyta膰, to bardzo wa偶na rzecz, 偶e te osoby, kt贸re maj膮 konto na tickdropi aktywnie, to ja Was zapraszam na takie darmowe warsztaty, kt贸re b臋d臋 prowadzi艂 dla Was ca艂y czerwiec. Tu macie link do ankiety, kt贸ry nale偶y wype艂ni膰, no bo jednym z nich jest, czy jeste艣 osob膮 zmotywowan膮 do dzia艂ania. Jak wybra膰 produkt. Od pocz膮tku mamy czas.
Jestem ciekaw, ile si臋 czyta ksi膮偶k臋 czystustronnicow膮, my艣l臋, 偶e to by zaj臋艂o do艣膰 realna, ale jak produkt wybra膰. S艂uchajcie, gdzie jest P jak produkt? P jak produkt, 69. Dobra, zaczyna si臋 fajnym cytatem Jeffa Bezos'a. Roku pa艅skiego, 1666 roku, a nie rok 1666 to by艂 dziwny rok, nie wiem czy wiecie, co za ksi膮偶ka si臋 tak zaczyna. Dobra, s艂uchajcie, skupcie si臋, mo偶na, jak wszyscy wybieraj膮 jak wybra膰 produkt, to Wam przeczytam tutaj. Istnieje pogl膮d zwi膮zany z tym, 偶e wszystko da si臋 sprzeda膰 przez Internet. Du偶o os贸b cytuje tutaj Jeffa Bezos'a. Musz臋 si臋 zgodzi膰, 偶e wszystko da si臋 sprzeda膰 z jednym ma艂ym zastrze偶eniem, nie na wszystkim da si臋 zarobi膰.
Wyb贸r produkty to jedna z najtrudniejszych rzeczy, ale te偶 najwa偶niejsza. Maj膮c dobry produkt, mo偶esz go sprzeda膰 nawet bez w艂asnego sklepu internetowego. Maj膮c jeden dobry produkt, jeste艣 w stanie do艂膮czy膰 do grona 10% najlepiej zarabiaj膮cych Polak贸w szybciej ni偶 dwa tygodnie. I to brzmi jak scam, ale uwierzcie mi, tak to wygl膮da. W roku 2022 by艂a to kwota oko艂o 22 tysi臋cy z艂otych miesi臋czu, czyli tyle zarabia 10% najbogatszych Polak贸w w Polsce. Pami臋taj, 偶e maj膮c nawet najlepiej sprzedaj膮cy si臋 produkt, trzeba wiedzie膰 jak go zareklamowa膰, a potem poradzi膰 sobie z tysi膮cami zam贸wie艅, a to ju偶 nie jest takie proste. Kolejna rzecz, wiedza jest potrzebna w ka偶dej dziedzinie 偶ycia.
Uwierz mi, pisz膮 do mnie cz臋sto osoby, kt贸re znalaz艂y w e-commerce z艂ote grale i nawet nie zdaj膮 sobie sprawy, 偶e maj膮 klucz do bogactwa. Odpowiedzi膮 na wszystko jest wiedza, wiedza, wiedza. Wiedza na temat statystyk, system贸w reklamowych i test贸w jest wszystkim. Gruntowna wiedza nie tylko pozwoli Ci znale藕膰 produkt, ale tak偶e pomo偶e skalowa膰 sprzeda偶. To my艣l臋, 偶e bardzo fajne. To co chcia艂em Wam powiedzie膰 o idealnym produkcie, bo tam s膮 jakie艣 te. Jaki jest idealny produkt? Pierwsza rzecz s艂uchajcie, produkt powinien by膰 ma艂e i lekki. Teraz mo偶ecie zastanawia膰 dlaczego ma艂e i lekki? To ja Wam powiem z mojego do艣wiadczenia. Je偶eli we藕miecie produkt du偶y i ci臋偶ki to jest bardzo du偶o problem贸w po drodze.
Na przyk艂ad prosta rzecz, towaru zabraknie w Polsce i co zrobicie? No nic, a je偶eli jest produkt ma艂y i lekki to s艂uchajcie 10 dni macie go w Polsce nawet jak sprowadzacie go z drugiego ko艅ca 艣wiata. Czyli produkt powinien by膰 ma艂y i lekki. Powiedzia艂em Wam co jest tam opisane. Uwa偶aj na tandet臋. To jest bardzo wa偶na rzecz. Du偶o os贸b, kt贸re zaczyna to skupia si臋 na produktach, kt贸re maj膮 super oceny, ale s膮 tandetne. Da Wam przyk艂ad, jedna osoba na jednym webinarze m贸wi艂a, s艂uchajcie jest automatyczna odkr臋carka do s艂oik贸w, ale to jest ta tandetna. Nie sprzedawajcie jej, ale gdyby艣cie zacz臋li j膮 sprzedawa膰 to na pewno zarobicie na niej sporo pieni臋dzy.
No i by艂a jedna osoba, kt贸ra sprzedawa艂a, sprzeda艂a tam kilkaset sztuk. Niestety posz艂o tak du偶o reklamacji, bo automatyczna odkr臋carka do s艂oik贸w nie dzia艂a艂a za dobrze. Brak wariant贸w produktu. Te osoby, kt贸re by艂y na dropcampie to wiedz膮 dlaczego warto unika膰 wariant贸w. S艂uchajcie z prostego wzgl臋du. Przede wszystkim jest to problem logistyczny, dlatego 偶e jak b臋dziecie zleca膰 jakiej艣 hurtowni wysy艂k臋 to zobaczcie jak mo偶na si臋 pomyli膰, jak na przyk艂ad bycie handowali odzie偶膮, 偶e mo偶ecie wybra膰 sobie, nie wiem, kto艣 si臋 mo偶e pomyli膰 w kolorze i w rozmiarze. Bo im wi臋cej wariant贸w tym wi臋cej problem贸w.
Druga rzecz by艂y takie badania w 2000 roku na temat d偶emu i one pokaza艂y zale偶no艣膰 pomi臋dzy ilo艣ci膮 wariant贸w a konwersj膮, czyli ile procent kupuje. I zawsze ka偶demu si臋 wydaje, 偶e lepiej w swoim sklepie internetowym mie膰 100 wariant贸w 偶贸艂tych legins贸w ni偶 jeden. I s艂uchajcie w tych badaniach z 2000 roku one by艂y z wykorzystaniem d偶emu i by艂a prosta zale偶no艣膰. Jak sprzedawali bardzo du偶o smak贸w d偶emu, tam by艂o chyba 25 smak贸w d偶emu, to ludzie ch臋tniej podchodzili do stoiska, ale z tych os贸b, kt贸re podesz艂y tylko 3% os贸b kupi艂o d偶emu. Bo nie mog艂o po prostu wybra膰 tego smaku, kt贸ry by chcieli. Natomiast je偶eli ograniczyli t臋 liczb臋 do 5 smak贸w, to si臋 okaza艂o, 偶e mniej os贸b podchodzi do stoiska.
Ale uwaga, z tych os贸b, kt贸re podesz艂y do stoiska, a偶 30% os贸b kupi艂o d偶emu. Czyli zobaczcie, 3% i 30%. Dobra, czyli uwaga na tandety, nie bierz produkt贸w, staraj si臋 unika膰 produkt贸w elektronicznych. To jest, staraj si臋 unika膰, a nie unikaj. Produkt powinien by膰 bezpieczny. Czyli uwa偶ajcie na te osoby, kt贸re sprzedaj膮 kremy, tabletki do odchudzania, bo to jest naprawd臋, jak kto艣 jest pocz膮tkuj膮cy i robi co艣 takiego, to naprawd臋 mo偶e mie膰 wi臋cej problem贸w. I prosty w obs艂udze. No i oczywi艣cie jest wi臋cej om贸wione tutaj o tych pomys艂ach, na przyk艂ad sk膮d bra膰 pomys艂 na produkt, jak testowa膰 produkty. Czyli nie ma, 偶e s膮 na przyk艂ad, czego nie robi膰.
Czyli wi臋kszo艣膰 os贸b wchodzi do ulubionej hurtowni, wybiera ich produkty i zaczyna sprzedawa膰. To jest autostrada do pora偶ki, albo co艣 nam si臋 podoba i przez 艣wiat patrzymy, przez nasze upodobania. Produkt, kt贸ry si臋 sprzedaje, kt贸ry wybieramy, to jest produkt, kt贸ry ma si臋 innym podoba膰, a nie nam. Tak偶e widzicie mas臋 wiedzy spisanej tutaj na papierze. S艂uchajcie, no ksi膮偶ka jest drukowana, ma 300 stron i jest s艂uchajcie w cenie 999 z艂. Nie no, 偶artuj臋. S艂uchajcie, ksi膮偶ka jest wydana chyba po najni偶szej cenie, jaka mo偶na by艂a, kt贸ra po prostu pokryje sk艂ad i w og贸le ca艂e przygotowania do tego. Ona jest obecnie, s艂uchajcie, przez sprzeda偶y, tu macie te偶 wi臋cej informacji, macie linka.
Ona przez sprzeda偶y kosztuje 59 z艂 i to jest wysy艂k膮 i jeszcze jest z autografem i z moim ksi膮偶k膮, jak wprowadzi膰 produkt na rynek. Wi臋c no okazja my艣l臋, 偶e fajnie, bo po tym okresie nie b臋dzie tego bonusa, czyli po 12 czerwca nie b臋dzie tego bonusa i b臋dzie trzeba zap艂aci膰 za wysy艂k臋, kt贸ra kosztuje chyba oko艂o 13 czy 14 z艂. Dobra, jak macie jakie艣 pytania to pisa膰 i ja tutaj wam odpowiem. Czy dobrym pomys艂em zam贸wi膰 produkt najpierw do siebie i przetestowa膰 go zanim? No tak. To jest bardzo dobry produkt.
Du偶o os贸b pope艂nia b艂膮d, 偶e nawet nie ogl膮da tego produktu, a je偶eli masz produkt u siebie, to jeste艣 w stanie zobaczy膰 jego cechy jakie艣 dodatkowe, mo偶e ma co艣 fajnego. Jeste艣 w stanie nagra膰 amatorskie wideo na stron臋, kt贸ra wp艂ywa na konwersyj, czyli ile os贸b kupi. No i to jest w艂a艣nie, lepiej go piszesz, mo偶esz zrobi膰 lepsze zdj臋cia. Natomiast produkt, kt贸ry zamawiamy do siebie, to trzeba te偶 po prostu troszeczk臋 przetestowa膰, czy on si臋 w og贸le b臋dzie sprzedawa艂, bo nie ma sensu wszystkich takich produkt贸w sprzedawa膰. Nie wiem kiedy b臋dzie kolejny live. Ja musz臋 wam powiedzie膰, 偶e tak jak wspomnia艂em mam teraz jedn膮 grup臋 zaawansowan膮, kt贸r膮 prowadz臋, gdzie sprzedajemy.
Mog臋 wam powiedzie膰, 偶e rekordzista za kilka tysi臋cy ju偶 sprzeda艂 po trzech tygodniach, ale to by艂y osoby, kt贸re by艂y zaawansowane, czyli mia艂y ju偶 za sob膮 pierwsz膮 kampani臋 reklamow膮, wi臋c one wiedzia艂y jak to zrobi膰. A teraz w czerwcu w艂a艣nie dla wszystkich, kt贸rzy maj膮 konto na takedropie, to b臋dzie takie 30-dniowe wyzwanie, gdzie s艂uchajcie, b臋d臋 wam pokazywa艂 i pomaga艂 od A do Z jak uruchomi膰 pierwsz膮 kampani臋. Czy w ksi膮偶ce jest to samo co na kursie projekcji? Nie, no ksi膮偶ka jest w og贸le wi臋cej, ksi膮偶ka dwa lata powstawa艂a, wi臋c jest tam te偶 wszystko wypisane. Wiadomo, 偶e cz臋艣膰 rzeczy si臋 powiela, bo to jest moje know-how, bo to trudno nie opisa膰 tego w ksi膮偶ce.
Mam problem z aran偶acj膮 strony g艂贸wnej sklepu, nie mam pomys艂u jak to mo偶e dobrze wygl膮da膰. Dawid, jak wejdziesz sobie w statystyki, to zobaczysz, 偶e oko艂o 5 czy 3% os贸b, kt贸re wchodz膮 na tw贸j sklep internetowy ogl膮da stron臋 g艂贸wn膮. Zostaw, 偶eby by艂a w miar臋, wzbudza艂a zaufanie i w og贸le si臋 ni膮 nie przejmuj. To co jest najwa偶niejsze, to te偶 na czym na takedropie mocno po艂o偶y艂em nacisk, to s膮 szablony. I te偶 na przyk艂ad w takedropie s膮 szablony karty produktu. Dziwnie to brzmi, ale 90% os贸b, 95% os贸b ogl膮da tylko strony z produktem. To co jest na g艂贸wnej, nikogo nie obchodzi.
Zdj臋cia zespo艂u, jak bardzo cz臋sto s膮, czyli nasz zesp贸艂, tak czy nasz team, tego nikt nie ogl膮da. To s膮 najrzadziej odwiedzane miejsca zaraz po regulaminie. Czy jest mo偶liwo艣膰 wysy艂ka do Belgii za op艂at膮? Jacek, my艣l臋, 偶e nie wiem ile kosztuj膮 teraz do Belgii, ale jak napiszesz to na pewno si臋 dogadamy. Czy w dropshippingu musz臋 mie膰 wiedz臋 o pozycjonowaniu SEO itd. ? Wiesz co, to jest kolejny etap rozwoju. Natomiast ta ksi膮偶ka, ona m贸wi o tym jak wykona膰 pierwsze kroki uruchomi膰 sklep i mie膰 sprzeda偶. Je偶eli jeste艣cie teraz na moim YouTube, jak sobie poskrolujecie i przegl膮dacie inne moje filmy, ja pokaza艂em tam, 偶e mo偶na otworzy膰 sklep i wykona膰 pierwsz膮 sprzeda偶 nawet w ci膮gu 48 godzin.
Uruchomienie kampanii na Facebooku jest mierzalne, jeste艣my w stanie jako艣 to przewidzie膰. Natomiast na SEO i pozycjonowanie nie jeste艣my w stanie tego przewidzie膰. I pierwszy efekt, jak zrobimy to dobrze, to b臋dzie wida膰 po kilku tygodniach najszybciej. Pozycjonowanie to jest etap budowanie d艂ugotrwa艂ej widoczno艣ci naszej strony w internecie. Wi臋c warto, ale 偶eby to by艂 plan dodatkowy, a nie gumie. Czy Facebook to platforma do reklamy? Marta, ja powiem Ci, 偶e nikt mnie nie op艂aca z Facebooka, mo偶e to szkoda, ale obecnie kr贸lem jest Facebook, p贸藕niej jest TikTok, a p贸藕niej jest Google Ads. To s膮 trzy najlepsze sposoby, gdzie naprawd臋 maj膮c ma艂y bud偶et mo偶na wystartowa膰.
To jest oczywi艣cie te偶 influencer marketing opisany w mojej ksi膮偶ce, ale tam ju偶 trzeba troszeczk臋 ogarnia膰 ca艂y ten ekosystem. Czy regulamin i polityka prywatno艣ci to co艣, co nie wiem jak si臋 zabra膰, czy na tych dropie pomog膮 mi? Polityka i regulaminy to s膮 rzeczy, kt贸re powinny by膰 tworzone przez prawnik贸w, a my takich nie mamy. To jest tak, damy Ci za darmo regulamin, Ty si臋 ucieszysz, a p贸藕niej b臋dziesz mia艂 jakie艣 problemy, b臋dziesz mia艂 pretensje, wi臋c my nie dajemy. Ale to co Wam mog臋 powiedzie膰, kiedy艣 ostatnio rozmawia艂em z osob膮, kt贸ra tworzy oko艂o 1000 regulamin贸w do sklepu przez rok i on powiedzia艂, 偶e to ju偶 nikt nie sprawdza tych regulamin贸w.
Tak bym powiedzia艂 nieoficjalnie, oczywi艣cie do tego Was nie namawiam, dlatego 偶e regulamin powinien by膰 taki, ale jest kilka sposob贸w. Na tych dropie jest opcja kupienia go od partnera, tych drop nie ma nic wsp贸lnego, tylko poleca partnera, gdzie mo偶na sobie naby膰 taki regulamin. Z regulaminem, tak jak z podatkami, tylko eksperci Ci pomog膮. Jak nie walczy膰 cen膮? Ja zazwyczaj zawy偶am i co艣, jak nie walczy膰 cen膮. W og贸le je偶eli, dzi臋ki Chris, b臋dzie. Marshall, je偶eli Ty dzia艂asz w dropshippingu, tworzy rzeklamy na Facebooku i skupiasz si臋 na znajdywaniu fajnych produkt贸w, to Ty nie walczysz z cen膮.
Z cen膮 walczy si臋 w tym momencie, kiedy na przyk艂ad ka偶dy z Was zaczyna wchodzi膰 i zaczyna kupowa膰 produkty markowe i zaczyna je sprzedawa膰, dlatego 偶e produkty markowe, dobrze znane, to s膮 produkty, gdzie jest walka cenowa. Tak, czyli jak zacznie sprzedawa膰, nie wiem, jaki艣 tam Samsung S22, ka偶dy zna jego cen臋 i nikt u Ciebie, szczeg贸lnie jak zaczynasz, nie kupi. Poza tym, jak zaczynasz, Samsung nie da Ci dobrego rabatu, wi臋c to jest bez sensu. Unika膰 produkty markowe. Trzeba znale藕膰 pere艂ki. Na przyk艂ad zobaczcie, to jest jedna z pere艂ek. Ciekawe, czy wiecie co to jest? Jak nie, to Wam zostanie.
To jest bezimienne, nie ma tu producenta i to jest co艣, co si臋 sprzedaje, a z tej strony tak wygl膮da. Nikt to b臋dzie tajemnicza, co to jest. Ja akurat to u偶ywam codziennie. No to w艂a艣nie powiniene艣 mie膰 marszal, bo mo偶na dzia艂a膰 na market place'ach. Jest to jaka艣 tam ga艂膮藕 odnoga biznesu. Natomiast bardzo wa偶ne jest, 偶eby dywersyfikowa膰 sw贸j biznes. Tak, 偶eby te偶 jak kto艣 ma sklep, to ja m贸wi臋, no dobra, spr贸buj tam na Allegro i zweryfikuj, 偶e wszystko, co m贸wi膮 tam o sprzeda偶y jest prawd膮 czy te偶 nie. Tak偶e to jest szalenie wa偶ne. No prosz臋, prym jaki ten ekspert.
To co s艂uchajcie te偶 w ksi膮偶ce zawar艂em, to jest bardzo wa偶ne, 偶eby nie szuka膰 problem贸w, tylko 偶eby zacz膮膰 dzia艂a膰. Ja wam powiem, jakie najcz臋stsze wym贸wki. Tutaj nawet umie艣ci艂em to, jakie najcz臋stsze wym贸wki widz臋. Opr贸cz tego, 偶e pies na przyk艂ad nasika艂 na laptopa, to tylko w tych wym贸wkach si臋 spotka艂em. Czekajcie, ile mam do tych wym贸wkach. Opisa艂em te najcz臋艣ciej, o kt贸rych my opowiadamy. Ja wam powiem tak, osoba, kt贸ra gdzie艣 tam znam, kt贸ra jest na moim forum, ma 14 lat i ona sprzedaje. Teraz mam ju偶 w tym roku 15 lat i ona nie ma takich wym贸wek. Takie najcz臋stsze wym贸wki, kt贸re otrzymuj臋 od was, dostaj臋 bardzo du偶o maili, to jest tak, nie mam czasu.
No ale kilka godzin na telewizor i na scrollowaniu TikToka si臋 zawsze znajdzie, a na sklep raczej nie. Nie jestem osob膮 techniczn膮. S艂uchajcie, w dzisiejszych czasach nie trzeba by膰 osob膮 techniczn膮. Je偶eli czego艣 nie umiecie, zawsze mo偶na na przyk艂ad na tej grupie, support, kt贸ry wam to pomo偶e, a jak nie, to mo偶na komu艣 zap艂aci膰 kilka z艂otych. To jest najlepsza w nast臋pnym roku. S艂uchajcie, ile os贸b odk艂adam w nast臋pnym roku w nast臋pnym, a p贸藕niej dochodzi do momentu, 偶e umieram. Dobra, troch臋 dramatycznie to zabrzmia艂o, ale nie ma co odwleka膰 tak na rok. Mo偶na na przyk艂ad na tydzie艅, miesi膮c do przodu, albo na wakacje, ale nie w nast臋pnym roku.
99% os贸b, kt贸re mi powiedzia艂o, 偶e otworzy sklep w nast臋pnym roku, tego nie zrobi艂o nigdy. To mi si臋 nie uda. Ja ostatnio mia艂em tak膮 fajn膮 histori臋, 偶e mam takie szkolenie, kt贸rego ju偶 nie prowadz臋, wi臋c nie b臋d臋 m贸wi艂 nazwy. Ja powiedzia艂em tak, s艂uchajcie, tu jak jeste艣cie, to 30% z was b臋dzie zarabia艂o po dw贸ch miesi膮cach na pocz膮tku oko艂o 10 tysi臋cy i wzwy偶. I jeden kole艣 tak, i p贸藕niej powiedzia艂em tak, i na pewno kt贸ry艣 z was b臋d臋 zrobi艂 wywiad. Kole艣 taki my艣la艂, kurde, jak ja bym chcia艂 by膰, no ale ten pu艂ap, jak gdzie艣 tam pracuj臋 na tacie, to jest dla mnie nieosi膮galne.
No i okaza艂o si臋, 偶e jeden z moich bohater贸w, on nie jest na YouTube, a on jest tam na stronie internetowej si臋 pojawia, w艂a艣nie by艂a ta osoba, wi臋c to, 偶e mi si臋 nie uda, trzeba pr贸bowa膰. Je偶eli nie pr贸bujesz, to ci si臋 nie uda. O, nie pozwala mi na to, to jest bardzo wa偶ne i teraz mo偶na wstawi膰. Nie pozwala mi na to m膮偶, 偶ona, dziecko i tak dalej. Wstyd臋 si臋 przed innymi. Nie wiem czy wiecie, ale bardzo du偶o os贸b nie startuje i nie pr贸buje, bo si臋 po prostu wstydzi ocen innych.
呕e na przyk艂ad, a co powie moja mama, jak si臋 dowie, 偶e dzia艂am w dropshippingu, albo jaki艣 tam kolega, albo narzeczon膮, bo narzeczona. Nie sta膰 mi na to. S艂uchajcie, w dzisiejszym czasie, jak jest socjal i tak dalej, 偶eby wystartowa膰 w dropshippingu, to tak naprawd臋 wystarcz膮 ch臋ci. Mo偶na sprzedawa膰 za darmo na market place i tak dalej. Wi臋c nie sta膰 mi na to, nie za bardzo rozumiem o co tutaj chodzi. Oczywi艣cie, 偶eby zacz膮膰 dzia艂a膰 w dropshippingu, mie膰 sklep, uruchomi膰 reklamy, to trzeba jakie艣 takie nak艂ady.
Uwierzcie mi, 偶e jak ja ogl膮dam sobie jakie艣 takie Tik Toki, gdzie pokazuj膮, 偶e m艂odzie偶 teraz chodzi w butach za 600-700 z艂 i p贸藕niej ta sama m艂odzie偶 m贸wi, 偶e oni nie do ko艅ca maj膮 pieni膮dze. Nie, po prostu ludzie nie chc膮, boj膮 si臋 inwestowa膰. O, to jest najlepsze. Gdyby ta wiedza dzia艂a艂a, to nigdy jej nie opisywam. No w艂a艣nie. Czy ja teraz, jak wydam ksi膮偶k臋, s艂uchajcie, to moje sklepy strac膮, albo zabior膮 mi prac臋? Nie. Dlaczego? Z prostego powodu, s艂uchajcie. Dlatego, 偶e w przeci膮gu 5 lat Sztuczna Inteligencja tak przejmuje 艣wiat, 偶e nas wszystkich zabliwia. W og贸le nie wiem, czy takie rzeczy mo偶e nam, 偶e mi zablokuj膮.
Nie, ale tak naprawd臋, s艂uchajcie, ja si臋 dziel臋 wiedz膮, mimo 偶e mam sklepy. I ta wiedza, kt贸ra jest opisana tu, kt贸ra jest opisana w materia艂ach, kt贸re udost臋pniam dla ka偶dego, kto ma na konto na TikTokie, dzia艂a. Powiem wam jedn膮 rzecz. Czy jeste艣cie w stanie 99 z艂 zainwestowa膰? Za 99 z艂 macie na miesi膮c abonament w TikTokie i s艂uchajcie, dostajecie za darmo Akademii. Tak, ale po tych 99, po 30 dniach, po wydaniu 100 z艂, to jest naprawd臋, ostatnio by艂em w restauracji i zap艂aci艂em za obiad, tyle. Jak wam si臋 nie uda, to przynajmniej zobaczycie osoby, kt贸re si臋 uda. Ta wiedza, s艂uchajcie, dzia艂a.
Dlaczego? My艣my zmienili model biznesowy, czyli z takiego gracza w pi艂k臋 zostali艣my trenerami. Czemu? Przesz艂a a偶 r贸偶nych rzeczy si臋 po prostu troch臋 nudzi. Jestem zm臋czony, s艂uchajcie. Kto nie jest zm臋czony, niech pierwszy. . . No nie, ka偶dy jest zm臋czony. No, nie wiem co to za metafora mia艂a by膰. S艂uchajcie, ka偶dy jak przychodzi po pracy, ka偶dy wieczorem. My te偶 jestem zm臋czony, ale no, dzia艂a. Kolejna rzecz, s艂uchajcie. S膮, Paul, trzymaj膮c 15 lat jestem w stanie zacz膮膰 robi膰 艣wi艂y. Tak, s膮 osoby 13-14 lat, kt贸re zaczynaj膮, natomiast udokumentowany sukces ma osoba, kt贸r膮 znam, kt贸ra ma 14 lat, teraz r贸偶nikowo ma 15. Oliwier Branowski, AK, kaktuzu.
Masz za kr贸tk膮 nazw臋, czy w najta艅szym masz wsparcie? Tak. Nie wiem czy wiecie, T-Drop jest najszybciej rozwijaj膮c膮 si臋 platform膮. Z prostego wzgl臋du, masz synergi臋, czyli otrzymujesz sklep, 偶eby sprzedawa膰 i otrzymujesz te偶 wiedz臋 i wsparcie. Nie ma na rynku polskim i te偶 zagranicznym prawdopodobnie nie ma lepszego rozwi膮zania. Na polskim na pewno nie ma. Jestem zm臋czony. Dobra, najlepszy czas by艂 5 lat temu. S艂uchajcie, ja mam takiego kolega Paw艂a, on si臋 mnie pyta艂 w roku 2008. No, on by otworzy艂 sklep, ale chyba jest za p贸藕no. W roku 2011, no on by ju偶 otworzy艂, ale jest za p贸藕no. W 2016, no on to otworzy艂, ale jest za p贸藕no.
P贸藕niej w trakcie pandemii si臋 mnie zastanawia, no czy warto za艂o偶y膰, ale teraz ju偶 chyba ka偶dy za艂o偶y艂 i jest za p贸藕no. Nie, s艂uchajcie. Czas dzisiaj jest dobry, za 5 lat na pewno b臋dzie gorszy, ale te偶 si臋 b臋dzie da艂o uruchomi膰. Zobaczcie sobie na firm臋 Shane, kt贸ra powsta艂a i ona si臋 wbi艂a cleanem na rynek polski. S艂uchajcie, jestem za stary, tak偶e to nie za bardzo wiem o co chodzi. Ja mam osoby, kt贸re maj膮, kilka os贸b, kt贸re sprzedaj膮, kt贸re maj膮 po 70 tam ile艣 lat, wi臋c to jest kwestia mentalno艣ci, a nie wieku.
O i to jest hit, to jest najlepsze, s艂uchajcie, to jest pytanie, kt贸re dostaj臋 na ka偶dej konferencji i to jest pytanie, kt贸re dostaj臋 od os贸b, kt贸re nic nigdy nie sprzedaj膮 w internecie. Boj臋 si臋 zwrot贸w i reklamacji. No i co? Kto艣, s艂uchajcie, my艣li ju偶 o tym, jak b臋dzie mia艂 zwroty i reklamacje, a nie skupia si臋 na tym, co jest wa偶ne, czyli jak sprzeda膰. S艂uchajcie, je偶eli zrobicie wszystko, jak jest w ksi膮偶ce opisane i produkt wybierzecie z g艂ow膮, nie b臋dziecie wybierali tandety, nie b臋dziecie w takie bran偶e, gdzie jest najwi臋cej zwrot贸w, no to s艂uchajcie, tych zwrot贸w jest nie wiem, 1-2%, wi臋kszo艣膰, no nie wchodz膮c w szczeg贸艂y, jest bardzo ma艂o.
Kolejna rzecz, jak rozlicza膰 faktury, szczeg贸lnie w pytaniu Aliexpressu. To ja wam powiem, sprzedaj, a jak sprzeda偶, zamknij numer do ksi臋gowy, kt贸ry za ciebie to zrobi. Nie wiem, czy jest takie ci艣nienie, 偶e wszyscy chc膮 zosta膰 ksi臋gowymi, 偶e si臋 pytali, jak rozlicza膰 faktury, da si臋 to zrobi膰 legalnie i tak dalej. No i kolejne, s艂uchajcie, podatki mnie zjedz膮, czyli kto艣 nie zacz膮艂 sprzedawa膰, nie wygenerowa艂 偶adnego przychodu, ani te偶 dochodu i on si臋 ju偶 boi o podatki. No s艂uchajcie, w naszym kraju tak nie jest 藕le, je偶eli sobie por贸wna膰 z Norwegi膮, to tam s膮 podatki, chyba w Szwajcarii tam gdzie艣 powy偶ej 50%, 70% czy co艣 takiego, wi臋c to naprawd臋 nie jest straszne.
I s艂uchajcie, i tyle wym贸wek zamiast powiedzie膰 jednego zdania. Hmm, ale mi si臋 nie chce. No i taka jest prawda, s艂uchajcie. I 偶ycz臋, mam nadziej臋, 偶e ta ksi膮偶ka b臋dzie, jak nie, to te dzisiejsze spotkanie, 偶eby nie s艂ucha膰 innych z艂ych prorok贸w, tylko 偶eby samemu dzia艂a膰, 偶eby przetestowa膰. 呕eby nie by艂o tak, 偶e za 40 lat b臋d膮c w wieku, przechodz膮c na emerytur臋, powiecie, no tak, ale kiedy艣 chcia艂em otworzy膰 sklep internetowy, a jednak mi s膮siad powiedzia艂, 偶e to nie warto, bo jego szwagier na tym nie zastanawia艂. Pami臋tajcie, lepiej 偶a艂owa膰, 偶e si臋 pr贸bowa艂o, ni偶 偶a艂owa膰, 偶e si臋 nie spr贸bowa艂o.
Dzi臋kuj臋 Wam bardzo i do us艂yszenia dla tych os贸b, kt贸re b臋d膮 czyta艂y to do us艂yszenia ksi膮偶ce, b臋dziecie mogli zapozna膰 si臋 z moj膮 m膮dro艣ci膮. Dzi臋kuj臋 Wam bardzo i do us艂yszenia na kolejnych spotkaniach. .