TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
9 na 10 osób bankrutuje dlatego, że nie zna tego modelu. Zanim zaczniemy mam do Ciebie 3 istotne pytania. Pytanie numer 1. Czy zainwestowałbyś wszystkie swoje oszczędności w biznes, o którym nie masz pojęcia? Masz 50 tysięcy złotych. Czy wiesz jaki towar wybrać, żeby zatovarować je i mało tego, żeby ten towar się sprzedawał? No i trzecie pytanie. Czy jesteś w stanie z uruchomieniem swojego sklepu poczekać kilka miesięcy? Czy chcesz działać już teraz i móc sprzedawać nawet jutro? Jak widzisz te pytania są tendencyjne, które narzucają od razu odpowiedź. I o to chodzi w modelu dropshippingowym, że to jest najlepszy model na start. Bo po pierwsze sprawdzisz się czy ta branża jest dla Ciebie.
Po drugie dowiesz się jakie towary się sprzedają, więc później w przyszłości, gdybyś chciał się zatovarować, będziesz wiedział przynajmniej na co wydać ten towar. No i trzecia rzecz, działając w modelu dropshippingowym, naprawdę możesz mieć szybki start. No to co? Przejdźmy do tych rzeczy praktycznie. W tym filmie dowiesz się jak zacząć dropshipping w roku 2023. Dowiesz się jak wybrać platformę do sprzedaży, jak wybrać produkt, no i gdzie się reklamować. Zapraszam na film. Ja nazywam się Mateusz Grabowski i od ponad 20 lat jestem związany z branżą e-commerce. Razem z firmą Take Drop przeprowadzamy rewolucję w internecie, dlatego że stworzyliśmy produkt właśnie dla takich osób jak Ty, które chcą szybko, łatwo i z niskim nakładem otworzyć swój własny sklep internetowy.
I właśnie niedawno wróciłem z trasy po całej Polsce, gdzie spotykaliśmy się na żywo z Wami, odpowiedzieliśmy na pytania, no i najważniejsze, inspirowaliśmy Was do działania. A teraz bonus. Wśród osób, które skomentują ten film, wybiorę jedną osobę, która otrzyma ode mnie gotowy sklep, otrzyma ode mnie pakiet szkoleń i mało tego otrzyma ode mnie 150 złotych na pierwszą reklamę. Więc jeżeli jesteś zainteresowany, skomentuj. Im bardziej sensowny komentarz, tym większe prawdą jest to wygrania nagrody. Żeby wystartować, potrzebujesz trzy elementy. Aż albo tylko trzy. Pierwszy z nich to jest sklep internetowy, drugi z nich to jest produkt, taki, który będzie się sprzedawał, trzecia rzecz to jest uruchomienie reklamy. I właśnie w tym filmie porozmawiamy o tych elementach.
Jeżeli chodzi o platformę, to jest prosta zasada. Sklep musisz otworzyć, skonfigurować w ciągu 24 godzin. Jeżeli napotkasz się na platformę, skorzystasz z jakiegoś dowolnego darmowego rozwiązania i jeżeli nie jesteś biegły tym, to skupisz się na tworzeniu sklepu, a nie uruchmieniu go. I tu jest poważny błąd. Ja znam osoby, które uruchamiały sklep internetowy przez pół roku, a później całą energię to uruchomienie im zabrało i później nie chciało im się sprzedawać. Więc jest kilka takich kwestii związanych z sklepem. Musisz go uruchomić w ciągu 24 godzin. Przede wszystkim musi być prosty w obsłudze. Trzecia rzecz, musi być tani.
Pamiętaj, żeby ustrzec się przed promocjami w internecie, które są, że w pierwszym miesiącu, w pierwszym roku zapłacisz 20 złotych na miesiąc, ale już kolejnym będzie to kwota 400 złotych miesięcznie. Kolejna rzecz, platforma powinna mieć nowoczesny wygląd, czyli powinna być dopasowana do realiów dzisiejszego świata. Tu zobacz, pokazuję Ci mój przykładowy sklep marketor. pl, który właśnie jest oparty na platformie TakeDrop. Gdzie dostęp do tej platformy plus pakiet szkoleń zaczyna się od 99 złotych miesięcznie. Właściwie w tym pakiecie masz wszystko, co jest potrzebne, żeby wystartować. Kolejną rzeczą, która jest bardzo ciekawa w sklepie internetowym, to są szablony. Natomiast dużo osób, dużo firm oferuje Ci szablony strony głównej, nie skupiając się na szablonie opisu produktu.
A jedną z kluczowych cech dobrego sklepu internetowego, sklepu takiego, który pozwoli Ci sprzedawać, to jest nie wygląd strony głównej, tylko wygląd karty produktu. Czyli jak ten produkt jest opisany, jak jest grafika, czy te elementy są wyrównane fajnie do lewej, do prawej strony, czy są tabelki itd. To jest bardzo ważne, że właśnie w TakeDropie stworzyliśmy nie tylko szablon strony głównej, ale szablon produktu. Z prostego powodu, nie wiem czy wiesz, ale jeżeli puszczasz kampanię reklamową na Twój produkt do Twojego sklepu, to w większości przypadku 90% osób zobaczy tylko tę stronę z produktem. Mało osób, mniej niż 10, wejdzie na stronę główną, wejdzie na stronę na przykład na zakładkę kontakt.
Cały ruch rozbija się o stronę z produktem, dlatego szablony są tam szalenie istotne. Nieważne jaką wybierzesz platformę, możesz wybrać tą, którą ja polecam, dlatego że jestem jej współtwórcą. Natomiast jeżeli chcesz wybrać inną, to zastanów się czy będziesz na niej szybko w stanie otworzyć sklep internetowy, czy będzie tania i czy wygląd nie odbiega od rynkowych realiów. Możesz oglądać sobie wcześniejszy film, gdzie pokazałem, że szybciej założę sobie sklep internetowy niż wykonam 10 pompek. Produkt to 70% sukcesu i właśnie bardzo dużo osób nie odnosi spektakularnego sukcesu właśnie z tego powodu, że skupia się na mniej istotnych rzeczach, jak na przykład platforma do sprzedaży, skupia się na reklamie, dużo osób skupia się na targetach reklamowych na Facebooka.
Czyli wybrali kiepski produkt i pytają się co zrobili źle w reklamie. Gwarantuję Ci, że nawet jeżeli mi, czyli osobie z doświadczeniem dasz kiepski produkt, to nie będę w stanie zrobić kampanii reklamowej, która będzie rentowna. Dlatego, że cytując słowa Joefa Bezos'a wszystko da się sprzedać przez internet, ale mogę dodać do tego mój taki przypis, że nie na wszystkim zarobisz. Więc skup się na produkcie. Jeżeli dalej oglądasz ten film, to widzę, że się interesujesz dropshippingiem i sprzedażą w internecie. Jeżeli nie chcesz przegapić moich kolejnych filmów, to pamiętaj, żeby subskrybować mój kanał i mało tego, włącz sobie przypomnienia, dzięki temu nie przegapisz moich nowych filmów. Ja każdej osobie, która zaczyna, polecam skupić się na jednym produkcie.
Tak, dokładnie słyszysz. Wiem, że sporo osób myśli, że mając sklep internetowy, im więcej tym lepiej, że są osoby, które startują, mają 40 tysięcy produktów. Przecież coś na pewno z tych 40 tysięcy produktów się sprzeda. Tak, ale mając 40 tysięcy produktów nie jesteś w stanie przygotować dobrej kampanii reklamowej, nie jesteś w stanie zrobić dobrego opisu. A opis to jest klucz do wszystkiego. Wejdź sobie na największe sklepy internetowe i zobacz jaką oni mają dbałość do opisu każdego produktu. Mimo, że każdy wie czym jest na przykład telefon jakiś Samsung, ale jest wszystko opisane jeszcze raz i tak dalej.
I właśnie ta karta produktu, opisanie tego produktu sprawia, że masz wyższą konwersję i że zaczynasz sprzedawać. Jeżeli chodzi o sprzedaż jednego produktu, teraz zobacz sobie na statystyki, to jest sprzedaż i wyłączenie tylko jednego produktu. Zobacz jak to usprawnia Ci pracę. Dzięki temu nie pomyślysz się w zamówieniach, możesz skupić się na jednym produkcie, no i masz uproszczoną logistykę, uproszczony sposób na przykład załatwiania tego produktu. Czy wtedy możesz się zastanowić czy robić drop z polskich hurtowni, czy zrobić drop z Aliexpressu, czy może nawet z Allegro. Teraz opowiem Ci o błędzie, które popełnia 99% sprzedawców.
Większość osób podchodzi w taki nielogiczny sposób do szukania bestsellerów, a więc wchodzisz sobie w hurtownię, najlepiej te, które działają w dropshippingu i są najpopularniejsze, i następnie dodajesz sobie ich produkty nawet nie zmieniając nazwy produktów. No i później jest tak, że jeden produkt jest dostępny w 10 tys. sklepów internetowych. Jakie jest prawdopodobieństwo, że ktoś kupi właśnie u Ciebie, praktycznie zerowe. I właśnie ja polecam, żeby odwrócić ten schemat myślowy. Jeżeli szukasz produktu bestsellera, to zacznij go szukać w internecie, nie skupiając się gdzie on jest. Jeżeli go znajdziesz, to dopiero zastanów się skąd go możesz wziąć, skąd go możesz dropować.
Ja wiem, że ta metoda jest troszeczkę szalona, że jak to, szukać najpierw produkt, a później dopiero zastanawiać się skąd go zabrać. Tak, ale w tym szaleństwie jest metoda i wszystkie osoby, które skorzystały z mojej metody i zaczęły sprzedawać, to są zazwyczaj osoby, które miały sklep z kilkoma tysiącami produktów, współpracowały z najpopularniejszymi hurtowniami internetowymi, a później przyszły do mnie i się dowiedziały, żeby olać te popularne hurtownie, żeby skupić się na produkcie, a później dopiero zastanowić się skąd go wziąć. Obecnie jak nagrywam ten film, no to nie będę ukrywał, że najlepszym źródłem wyszukiwania produktów, ewentualnie też dropowania jest AliExpress.
Nie mam nic wspólnego z tym portalem, ale same perełki, najlepsze produkty, bestsellery, na które naprawdę możesz zarobić mnóstwo pieniędzy, one właśnie znajdują się na AliExpressie. Ale to nie koniec, nie chciałbym tutaj, żeby cały film był tylko o poszukiwaniu produktu. Przejdźmy do kolejnego filaru, czyli do reklamy. Teraz nawet, jeżeli masz najlepszy sklep internetowy, którego wdrożenie kosztowało pół miliona złotych i zajęło Ci cały rok, jeżeli masz super, bestsellerowy produkt, to jeżeli nie zrobisz reklamy, to nic nie sprzedaż. I w roku 2023 są trzy sposoby na skuteczną sprzedaż produktu, właściwie to cztery, czwarty jestem dodatkowo, o którym też porozmawiamy. Pierwszy z tych systemów na razie, w momencie nagrywania tego filmu najlepszy, to jest reklama na Facebooku.
Mając 150 złotych jesteś w stanie przekonać się, czy dany produkt się sprzedaje, czy ma potencjał. No i jeżeli masz szczęście i masz też wiedzę, bo pamiętaj, tu nie ma takiego 100% szczęścia, tu jest wiedza poparta troszeczkę szczęściem, a tak naprawdę można wykluczyć szczęście i powiedzieć iteracja. I im więcej zrobisz testów produktu, zrobisz tak zwanych iteracji, tym jest większe prawdę odniesienia sukcesu. Więc numerem jeden na chwilę obecną jest Facebook. Numerem dwa, faworytem takim szybko, portalem, który szybko wzrasta jest oczywiście TikTok. Jeżeli masz dobry produkt, garzyciarski, przeznaczony raczej dla osób młodych, to nie ma nic lepszego niż TikTok.
Oczywiście jeżeli na przykład coś produkujesz albo na przykład umiesz nagrywać filmy, no to muszę Ci powiedzieć, że TikTok jest tworzony dla Ciebie. Trzecim systemem, gdzie możesz reklamować się, który także jest skuteczny, ale on daje taki można powiedzieć stabilny wzrost, to jest reklamy Google. No i tam jest wiele odmian, reklamy graficzne, Google Merchant Center, natomiast jeżeli działasz w dropshippingu, masz sklep internetowy, to najlepiej, najszybciej, najprościej, najtaniej jest uruchomić reklamę poprzez Google Merchant Center. Czyli jeżeli wpiszesz coś w wyszukiwarkę Google, to wyskoczą takie kwadraty, więc z obrazkami. Więc żeby się tam pojawić, jest to naprawdę bardzo prosta rzecz.
No i czwarty sposób sprzedaży, to jest jakby poza tymi wszystkimi systemami, to jest tak zwany Influence Marketing. Muszę Ci powiedzieć, że Influence Marketing działa i to bardzo dobrze działa. Pamiętam jeden swój produkt, który przez dwa lata sprzedałem w nakładzie 2,5 tysiąca sztuk, to za pomocą dobrego influencera udało mi się tyle samo sztuk sprzedać w ciągu dwóch dni. Dlatego gorąco Cię zapraszam. Co ciekawe, jeżeli chodzi o materiały, które są na platformie TakeDrop, także nagrałem kurs pod tytułem właśnie Influencer Marketing, gdzie pokazuję jak wybierać influencerów, jakie są narzędzia do sprawdzania ich zasięgów, jak się kontaktować, jak się rozliczać i jak im płacić. Zanim przejdziemy do ostatniej części, to chciałem Cię zachęcić do zadania pytania.
Chcę stworzyć odcinek, w którym opowiem właśnie na te najczęstsze pytania, które mi zadajecie. Chcę wszystkie wątpliwości Wam rozwiać. Więc jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, to teraz zejdź poniżej i w komentarzu napisz pytanie. Mało tego, że będziesz mógł wygrać ten pakiet bonusowy, o którym powiedziałem na samym początku, to jeszcze zbiorę te wszystkie najistotniejsze pytania i nagram specjalny odcinek. Dlatego, że moim zadaniem w roku 2023 jest nauczenie jak największej liczby sprzedaży w internecie właśnie z wykorzystaniem modelu dropshippingowego. A teraz co jest najtrudniejsze? Te wszystkie rzeczy, które Ci powiedziałem, może jak pierwszy raz o tym słyszysz, to faktycznie są trudne.
Ale uwierz mi, jeżeli poświęcisz na to 2-3 tygodnie czasu, to naprawdę to jest do ogarnięcia. To nie jest fizyka kwantowa. Umówmy się, że jeżeli masz chęci, jesteś w stanie sobie poradzić z otwartiem sklepu internetowego, jesteś w stanie poradzić sobie z wyborem produktu, no i z uruchmieniem kampanii reklamowej. Dlaczego 95% sklepów internetowych ponosi porażkę? Dlatego, że większość osób nawet nie dochodzi do tego elementu, żeby wypuścić reklamę na swój produkt. Mam nadzieję, że po tym filmie udało mi się Ciebie zainspirować, żebyś zaczął działać. Więc teraz już po tym filmie wybierz sobie platformę, wybierz produkt, a następnie stwórz pierwszą reklamę i daj znać jak Ci poszło. Powodzenia!.
Informujemy, że odwiedzając lub korzystając z naszego serwisu, wyrażasz zgodę aby nasz serwis lub serwisy naszych partnerów używały plików cookies do przechowywania informacji w celu dostarczenie lepszych, szybszych i bezpieczniejszych usług oraz w celach marketingowych.