TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Cześć wszystkim, nazywam się Krzysiek Modrzewski i witam was na kolejnym filmie na kanale Marketing Masters, gdzie dzielimy się z wami najnowszą wiedzą z zakresu digital marketingu. Dzisiaj odcinek o bardzo gorącym temacie w ostatnim czasie, czyli o czacie GPT i w ogóle o sztucznej inteligencji i trochę będziemy dzisiaj starać się rozwiać wątpliwości, czy może znaleźć odpowiedź na pytanie, czy Judd GPT zabierze nam pracę, jeżeli zajmujemy się kopierajtingiem. No bo Judd GPT potrafi robić różne rzeczy, ale przede wszystkim tworzy treści. Możemy do niego oczywiście mu zadać pytanie, czy poprosić go, napiszmy maila, napiszmy jakiś artykuł, zrób mi coś i on jakiś tekst nam stworzy.
To teraz pytanie, czy w takim razie kopierajterzy stracą pracę, nie będą nam już potrzebniej, a może wręcz odwrotnie? Może właśnie kopierajterzy dostali świetne, nowe narzędzie, nową broń do tego, żeby robić jeszcze lepsze materiały. Dzisiaj chcę o tym porozmawiać z moją gościnią Małgosią Banach, która zajmuje się zawodowo kopierajtingiem i zgodziła się dzisiaj wystąpić i o tym opowiedzieć. A powiem wam, że jeżeli chcecie być na bieżące wszystkim materiałami, to pamiętajcie, łapki w górę, bo to lubi akurat YouTube i algorytmy, no i oczywiście subskrypcje, to też zawsze wtedy będziecie widzieć, że nowe odcinki się pojawiają, a one są nieregularne, więc dlatego musicie subskrybować. Dobra, nie przedłużając, widzę, że Małgosia już jest dostępna tutaj z nami. Cześć Małgosiu.
Cześć, dzień dobry. Bardzo mi miło, że zbyt miłoś się wystąpić i też wiem, że przygotowałaś się do tego, bo zrobiłaś też recent among innych kopierajterów, żeby to nie było tylko twoje zdanie, ale też większej ilości osób. Bardzo to doceniam, rzadko sam takie resekty lubię, więc naprawdę kawał świetnej roboty. No i ale może na początek właśnie jakbyś mogła powiedzieć kilka słów o sobie, na tym doświadczeniu, może czym się właśnie zajmujesz i po prostu zaraz będzie mogli przejść się już do tematy.
Dzień dobry wszystkim, jestem Małgorzata Banach, jestem seo-kopierajterem i swoją pracą zajmuję się od 6 lat z małymi drobnymi przerwami na macierzyński, ale no w sumie od 6 lat działam gdzieś tam ze słowami kluczowymi i tworzę treści dla klientów. W sieci można mnie znaleźć pod linkami Mel Goch, ponieważ przyjaciele, znajomi mówią do mnie po prostu Gocha, więc jeśli macie ochotę, nie obrażę się. Super, tutaj dzisiaj chciałem właśnie porozmawiać z Tobą o tym fenomenie, które się pojawiło kilka miesięcy temu, który teraz wchodzi już na co dzień do użycia dla wielu osób, czyli o czacie GPT.
Czy to może od razu, może zacznijmy od tego, czy no właśnie, bo dużo osób mówi, bo też tutaj o tym AI, no to może jakby oddam Tobie głos, bo tutaj przygotowałaś prezentację i po prostu pozwól, że będę się tak trochę wcinał, przerywał i dopytywał, bo powiem szczerze, ja jestem tym tematem zafascynowany, sam używam czata na co dzień, dlatego będę chciał tutaj Cię wyciągnąć jak najwięcej.
Tak, ja w ogóle stwierdziłam, że jestem tylko jedną osobą, taką kropelką w morzu kopierajterów i chciałabym się sama dowiedzieć, czy tylko ja mam bardzo pozytywne opinie na temat używania czatu, czy raczej kopierajterzy, tak jak często na różnych forach można przeczytać, twierdzą, że czat jest b, czat wypluwa jakieś bzdury, nie można mu ufać. Dlatego stworzyłam ankietę i się zastanawiam, dlaczego właściwie wszyscy w tej chwili mówimy o czacie. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, ale w wiadomościach raz w tygodniu, raz na dwa tygodnie w telewizji można posłuchać o czacie.
W ankietzie dowiedziałam się, jedna osoba mi odpowiedziała w czasie ankiety, że według niej fenomenem tego, ile mówi się teraz o sztucznej inteligencji jest to, że w czasie ostatnich 30 dni tak naprawdę powstało około 2000 nowych narzędzi, które wykorzystują sztuczną inteligencję. Uważam, że teraz właśnie mówimy o czacie, dlatego, że nigdy wcześniej rozwój w naszej historii nie był taki szybki. 2000 nowych narzędzi w ciągu 30 dni to jest po prostu niewyobrażalne, a to będzie się coraz bardziej rozkręcało. Dlaczego mówimy o sztucznej inteligencji? Myślę, że też dlatego, że bardzo wpływa ona na nasze życie codzienne.
Jakby nie było, nawet my oglądając Netflixa wykorzystujemy sztuczną inteligencję, ponieważ to algorytmy podsyłają nam jakieś propozycje filmów, które mają trafiać w nasze gusty. Mówimy o sztucznej inteligencji, nie tylko o czacie, ale o całej sztucznej inteligencji, ponieważ troszeczkę nas przeraża. Straszne jest to, że możemy sfabrykować głos dziecka i zadzwonić np. do rodziców prosząc o okup. To jest okropne, ale z drugiej strony sztuczna inteligencja też nam pomaga w życiu codziennym, ponieważ stworzona jest np. aplikacja dla osób niewidomych, którą brywa się na telefon i ta aplikacja mówi, pokazuje w jaki sposób ma się poruszać po mieście, co się na bieżąco znajduje.
To nie jest tak, że idzie się po mapie Google i można w kogoś trafić. Aplikacja mówi, z prawej strony idzie człowiek, z lewej strony masz lampę, teraz przejeżdża hulajnoga. Więc czat jako czat, ale sztuczna inteligencja myślę, że bardzo pozytywnie może wpływać na nasze życie codzienne. Ja sobie nie zdawałem sprawy, że tak dużo narzędzi powstaje. Tutaj może tak trochę dopowiem, że prawdopodobnie chodzi też o to, że ten czat GPT przez to, że on jest otwarty, to jest OpenAI, czyli można go wykorzystać w swoich narzędziach. Zwróciłem uwagę na to, że nie ma na telefon aplikacji czat GPT. Nie ma czegoś takiego.
Ale oni są otwarci, po prostu inne aplikacje wykorzystują te możliwości czata. Ale tak jak powiedziałaś, tych różnych, też mnogich innych, nazwijmy to czatów czy innych narzędzi, powstaje dużo, ale aż tyle to nie przypuszczałem. Więc faktycznie jest o czym rozmawiać. Zastanawiam się jak to będzie wyglądało za pół roku. Dwa tysiące narzędzi. I teraz nauczmy się wykorzystywać wszystkie jak. Myślę, że jeden człowiek nie jest w stanie być takim ekspertem, znawcą wszystkich narzędzi wykorzystujących czat. Dlatego uważam, że bardzo ważne jest, żebyśmy zrozumieli jak działają czaty, żeby móc zrozumieć jak działa dane narzędzia. Nauczmy się rozumieć algorytmy, żebyśmy wiedzieli czego możemy się po danym narzędziu spodziewać. Rozumiem, że ty już zaczęłaś się go uczyć.
I też twoi znajomi czy inni kopirajterzy. No właśnie, jaka jest tutaj ta sytuacja kopirajterów? Tak, to może jeszcze dopowiem, że w mojej ankiecie udział 53 kopirajterów. I tutaj mam troszeczkę kilka danych. Byli to przede wszystkim SEO-kopirajterzy. Nie dlatego, że ja jestem SEO-kopirajterem. Po prostu tak się zgodzili wypełnić ankietę. Ale byli to także kopirajterzy sprzedażowi, ekomers, social media, biznesowi i również kilku kopirajterów technicznych. Jeden medyczny, osoba tworząca ideę kampanii i projektująca język marki. Więc myślę, że w tej mojej jednej małej ankiecie mam taki bardzo szeroki obraz wszystkich kopirajterów i co oni uważają na temat czatu. Oprócz tego 60% z odpowiadających to byli freelancerzy.
Czyli osoby takie żyjące, same sobie, sami sobie znajdują swoich klientów. 20% odpowiadających to kopirajterzy pracujący na etatach w różnych firmach. Ale byli też tacy, którzy pracują z agencjami na umowę zlecenie, B2B albo np. łączyli różne formy zatrudnienia. No to mamy tutaj bardzo szeroki przekrój odpowiedzi. Mówiąc szczerze w większości takich kopirajterów to ja sam nawet sam nie spotkałem. Więc bardzo jestem ciekaw co odpowiedzieli. Tak, to może w takim razie przejdźmy już do kolejnego slajdu i to będziemy mieli troszeczkę więcej na temat tego co odpowiedzieli. Gdy zapytałam kopirajterów czy obawiają się tego, że sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, ponad 73% odpowiedziało, że nie, nie obawiamy się tego.
15% twierdzi, że tak sztuczna inteligencja może nam odebrać pracę, a 11% nie jest tego pewna. Więc powiem szczerze te dane mnie zaskoczyły, ponieważ te 15% które uważa, że sztuczna inteligencja odbierze nam pracę robi bardzo dużo szumu na forach internetowych, forach dla kopirajterów. Bardzo, bardzo często czytam, praktycznie raz dziennie słyszę, jest czat, stracimy pracę, co teraz, macie jakieś pomysły jak się uratować. No a tak naprawdę uważam, że czat nie zabierze nam pracy, co najwyżej niektórzy z nas będą musieli nauczyć się inaczej pracować. Nie wiem czy wiesz, ale agencje marketingowe w tej chwili już zatrudniają korektorów obsługujących czat.
Są to kopirajterzy, którzy mają napisać tekst na podstawie czatu, a następnie go sprawdzić, po prostu zająć się korekcją jego, sprawdzić czy jest merytorycznie dobrze napisany, czy nie ma przecinków źle wstawionych, czy odpowiednie słowa są użyte. Nie byłem tego świadomy, więc też odkrywasz przede mną nowe obszary. Więc bardzo, bardzo to ciekawe, że już właśnie są tyle nowych zawodów, powstaje związku z tym. Nie, tego nie wiedziałem. Tak, ale to nie było jedyne pytanie, które zadałam kopirajterom, bo tych pytań było kilka. Między innymi pytałam o to, czy sztuczna inteligencja pomaga w produktywnej pracy, czy raczej przeszkadza i ponad 90 osób uważa, że sztuczna inteligencja pomaga w produktywnej pracy, że może nam przyspieszyć pracę.
Więc z jednej strony obawiamy się używać czatu, obawiamy się, że odbierze nam pracę, ale z drugiej strony mówimy, hej, czat jest super, bo przyspiesza naszą pracę. Innym pytaniem, które zadałam było to, czy używają kopirajterzy narzędzi takich jak czat. No i tak naprawdę 60% deklaruje, prawie 70% deklaruje, że używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. 30%, troszeczkę ponad 30% twierdzi, że nie, tylko ja nie jestem pewna, czy w tych 30% nie znalazło się kilka osób, które nie wie, że korzysta z narzędzi. Ponieważ tak naprawdę wszędzie już wchodzą takie rozwiązania wykorzystujące nowoczesną technologię.
Na przykład jeżeli ktoś pracuje w Contadu, to jest taki program dla kopirajterów, który pomaga ustawić słowa kluczowe, no to Contadu już wykorzystuje sztuczną inteligencję. Jeżeli ktoś robi grafiki w Canva, w tej płatnej wersji już używa sztuczną inteligencję. No powinniśmy być tego też właśnie świadomi, że jakby sztuczna inteligencja to już nie tylko czat GPT, nie tylko to jakby z nim rozmawianie, ale też właśnie te inne narzędzia też to mają. Właśnie korzystałem jeszcze z Canvy, z tych narzędzi innych, ale na przykład widziałem chociażby w GetResponse, które jest narzędziem napisania email marketingu. No już na przykład się pojawia też taka opcja, że wygeneruj mi nagłówek do maila, tak tytuł maila, sztuczna inteligencja może wygenerować taki dodatkowy feature.
No i tak jak mówisz, to też jest korzystanie z tych możliwości sztucznej inteligencji. Tak, dlatego po prostu zastanawiam się, czy te 30% zadeklarowało, nie, nie używamy czatu, czy zadeklarowało, nie, nie używam żadnych narzędzi, które wykorzystują sztuczną inteligencję. A tych narzędzi jest sporo, ponieważ ja w swojej ankiecie wymieniłam chyba 5 takich najbardziej znanych narzędzie do tworzenia grafik, do tworzenia muzyki, czat. W momencie, gdy pozwoliłam użytkownikom, osobom odpowiadającym na dopisanie swoich narzędzi, to powstała mi taka ogromna lista narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję. Jeżeli miałabym tutaj wymienić wszystkie te narzędzia, to pewnie musiałoby ten odcinek trwać z 2 godziny.
Ale jeżeli mogłabyś na przykład później mi podesłać taką taką najpopularniejszą z nich, to chętnie bym je w opisie o to odcinka też wrzucił dla zainteresowanych. Jasne, nie ma problemu. Super, te dane są bardzo interesujące. To mi też przypomniało mi się, a propos tego korzystania z tej inteligencji czy nie, to jest to podobnie jak z tym, że ludzie mówią, że nie klikają w reklamy. Każdy klika w reklamy, tylko nie jest tego świadom. Tak, jeżeli nie w reklamy obrazkowe, to w artykuły sponsorowane, które piszą kopierajterzy. Dokładnie. Tak, co jeszcze ciekawego odkryłam, przygotowując się do dzisiejszej rozmowy. Okazuje się, że powstało w ostatnim czasie wielu ekspertów od czatu i sztucznej inteligencji.
Okazuje się, że powstają kursy, które uczą używania czatu. Więc to dla mnie był taki szok. Wow, ludzie zarabiają na tym, że mogą uczyć obsługi czatu. Więcej mogę powiedzieć, że ludzie zarabiają na sprzedaży swoich promptów. Jeszcze o promptach później troszeczkę opowiem. O sekwencji słów, które wpisują do czatu, robią sobie taką listę i po prostu sprzedają te swoje teksty, które zadają czatowi. Zaraz wytłumaczę jeszcze troszeczkę bardziej, jak wygląda współpraca z czatem. I wtedy może to rozwinę. No i prompty są sprzedawane za grube pieniądze. Prąbty, czyli to, co my wpisujemy do czatu. Tak? Tak, prompt to jest po prostu komenda. I prompt musi być w jakiś sposób dobrze ułożony.
Jeszcze za chwileczkę spróbuję wytłumaczyć, jak to powinno dobrze wyglądać. Prąbty to są komendy, które wpisujemy w czacie, ponieważ czat wygląda troszeczkę jak na przykład Messenger w Facebooku. Masz okienka czatu i rozmowę ze sztuczną inteligencją. W jaki sposób rozmawiać z czatem możemy teraz opowiedzieć? Ja na dzisiejszej prezentacji postanowiłam kilka takich promptów wam pokazać. No ale właśnie ważne, żeby zapamiętać, że prompt to jest ta komenda, którą podajemy czatu, by mógł nam wypluć to, co chcemy. I bardzo ważne jest, jeżeli już mówimy o promptowaniu, żebyśmy wiedzieli, co chcemy uzyskać. Bo tak naprawdę to jest cała kwintesencja używania czatu. Jeżeli będziemy mu zadawać pytania, byle jakie, to on będzie nam byle jak odpowiadał.
Gdy my uściślimy w jaki sposób chcemy uzyskać odpowiedź, wtedy czat będzie w stanie, algorytm czatu będzie w stanie nam taką odpowiedź podać. Jedną z głównych zasad promptowania jest to, by zadać czatowi, kim ma być. W kolejnym slajdzie tutaj teraz zobaczymy, ja tutaj napisałam, jesteś kopirajterem. I to jest pierwsza rzecz, którą musimy powiedzieć, by czat wiedział w jaki sposób podejść do tematu. Jesteś specjalistą od Google Ads, jesteś analitykiem w firmie, jesteś grafikiem komputerowym. Gdy czat już wie, w jaką rolę ma wejść, łatwiej mu będzie dostosować algorytm do naszych potrzeb. Kolejną rzeczą, którą musimy wpisać, jest to, co ma zrobić. Ja tutaj wpisałam stwórz tekst zachęcający do obejrzenia nagrania. Możemy napisać stwórz tekst na 200 słów.
Stwórz tekst, który wykorzystamy w e-mail marketingu. I on wtedy dokładnie wie, co ma zrobić, w jakim stylu ma to napisać. Stwórz na przykład ofertę, stwórz maila z ofertą. Już też będzie wiedział, poda nam nawet na główek Szanowni Państwo, czy Dzień dobry, bo wiesz, że ma napisać maila. Ja tutaj np. napisałam, jesteś kopierejterem. Stwórz tekst zachęcający do obejrzenia nagrania, umieszczonego na YouTube na kanale Marketing Masters. Użyj modelu marketingowego AIDA, a CTA może zachęcać do subskrypcji kanału. I czat, nie wiem, czy to będzie dobrze widoczne dla wszystkich obserwujących, czat mi wytłumaczył, czym jest model marketingowy, z jakich elementów się składa i pod te elementy mi tworzył tekst. Więc ja sobie na następnym slajdzie napisałam mu popraw ten tekst.
Niech ma maksymalnie 2000 znaków ze spacjami, ponieważ my kopierejterzy używamy takiej jednostki, ZZS, znaki ze spacjami. I to jest taki nasz, powiedzmy, część z nas się na podstawie ilości ZZS-ów rozlicza, a ja po prostu wiedząc, że np. Facebook ma możliwość tylu znaków ze spacjami w poście do wstawienia, czy na innym social mediach mogę maksymalnie jakąś ilość znaków wystawić, wtedy jest mi łatwiej powiedzieć, co chcę uzyskać. Czat ma mi napisać ten sam tekst na taką ilość znaków. Co jeszcze jest ważne? Mamy w czacie okienka czatu i gdy mu zadamy, jesteś kopierejterem, to on pamięta to, co mu powiedzieliśmy. Jeżeli chcemy, by następnym razem był kimś innym, np.
specjalistom od wychowania dzieci, to musimy włączyć nowe okienko, tak jakbyśmy rozmawiali z kolejną osobą na Messengerze, ponieważ on pamięta i możemy np. za kilka dni wrócić do niego i mu powiedzieć, już nie musimy tworzyć, nadal jesteś specjalistą od e-mail marketingu, tylko piszemy mu, stwórz maila, który ma coś tam zrobić. I to jest też bardzo ważne, ponieważ jak mu powiemy, jesteś kopierejterem, jesteś seo-kopierejterem, a zadamy mu pytanie dotyczące innej branży, to on będzie nam odpowiadał tak, jak odpowiedziałby kopierejter. To jest ciekawe.
Na to bym nie wpadł, bo zazwyczaj czy te okienka, to tak sobie wykorzystuję mano w okienku, albo w tym samym, ale że on może mi dać gorszą odpowiedź, jeżeli właśnie w okienku, gdzie wcześniej kazałem mu być kimś, a później pytam go o coś innego, niż gdybym od razu zrobił to w nowym okienku. To jest bardzo dobry tip, ja to sobie muszę dobrze zapamiętać. Ja jestem kopierejterem. Jeżeli ja bym miała ci odpowiedzieć na pytanie dotyczące grafiki komputerowej, to pewnie odpowiedziałabym ci dużo gorzej niż grafik, który zajmuje się tym zawodowo. Tak samo robi czat. On po prostu w danym okienku pamięta, kim jest.
I jeżeli chcemy to zmienić, albo musielibyśmy mu napisać od nowa, jesteś kimś tam, ale moim zdaniem lepiej, bezpieczniej jest otworzyć nowe okienko po prostu i wpisać nowy czat. To jest bardzo ciekawe. W jaki sposób jeszcze możemy promptować, czyli wpisywać różnego rodzaju sekwencje do czatu? W jaki sposób może nam jeszcze pomóc? Ja tutaj stworzyłem kilka propozycji. Stwórz nagłówek do artykułu, który zachęci do nauki i obsługi czatu. Jeżeli nam się nagłówek nie podoba, możemy napisać popraw go. Stwórz go inaczej, na przykład stwórz całą listę, żebym mogła sobie wybrać, której mi się najbardziej podoba. Czasem napisz mi listę klikalnych nagłówków do artykułów.
Jeżeli któryś z nich ma słowo kluczowe, które mnie interesuje, to wtedy zastanawiam się, czy rzeczywiście nie warto wykorzystać tego nagłówku. Więc dobudowy nagłówków, które zachęcą użytkowników, bo przyznasz, że nagłówek to jest to, co naprawdę musi zachęcić do kliknięcia. To jest to główne nasze narzędzie. Tekst możemy napisać świetny, wspaniały, najlepszy, ale jeżeli nagłówek jest kiepski, to nikt go nie przeczyta. Tak samo w reklamach Google Ads nagłówki są najstotniejsze. W mailingu nagłówek, tytuł maila, nagłówek artykułu, zanim ktoś go kliknie, zgadzam się. Pełna zgoda, jeszcze jesteś copywriterką, więc najlepiej o tym wiesz, jaki element jest najistotny.
To ja się przyznam, że też już korzystam z czata z hej, pomóż mi, napisz mi na przykład kilka wersji nagłówków. Tutaj już mam kilka ciekawych inspiracji, jak trochę inaczej zacząć z nim rozmawiać, bo mam wrażenie, że już go za mało wykorzystywam. Ja bardzo często jeżeli chcę poznać potrzeby klientów, ponieważ pisząc artykuły muszę trafić do potencjalnego klienta, pytam go, z jakimi problemami klienci przychodzą. Na przykład do fizjoterapeuty strzelam, z jakimi problemami przyjdzie klient, właściciel przedsiębiorstwa zatrudniającego do 200 osób, do agencji marketingowej na przykład. W ten sposób wiem przede wszystkim jakiego języka używać, żeby trafił do potencjalnych klientów, do tej mojej grupy docelowej.
I sprawdza się? W sensie nie oszukuję, to co dostajesz to faktycznie pomaga ci to później w pracy, w pisaniu tych tekstów. Tak, czasem zdarza się, że tworząc jakiś tekst mam problem z tym, jaki problem może mieć mój klient, który mój tekst może jeszcze rozwiązać. Więc pytam czat, on wypunktowuje różne problemy i okazuje się, że 10 z nich już mam opisanych, ale ten jedenasty to na to bym nie wpadła. To jest taka druga strona medelu, rzeczywiście czat GPT można wykorzystywać do burzy mózgów, on jest taką naszą drugą osobą, która ma inne myślenie niż my, więc może pomóc. Oczywiście, że tak.
Zresztą w ankiecie mojej, gdy zapytałam innych copywriterów w jaki sposób wykorzystują czat, bardzo dużo było odpowiedzi do researchu, do znalezienia szybkiej odpowiedzi. Używam czatu właśnie do stworzenia takiej burzy mózgu sam ze sobą. Nie jesteśmy w stanie za bardzo sam ze sobą stworzyć burzę mózgu, bo ty masz swoje pomysły, a innych pomysłów nikt nie ma, jeżeli jesteś sam w biurze albo sam w pokoju. Ale czat może ci pomóc. Ciekawe. Tutaj też widziałem, że tak wydajesz taki przykład o tworzenia też całych konspektów, prawda? Tak, tak. Chyba na kolejnym slajdzie będzie.
Ja bardzo często tak robię, jeżeli mam taką, nie mam węny twórczej, mam jakiś temat, mam podane słowa kluczowe i nie do końca wiem jak się za to zabrać, albo mam po prostu gorsze dzianie. Proszę czat, żeby mi wygenerował cały konspekt i ok, musimy też pamiętać, że czat jest tylko algorytmem i nie zawsze to co napisze zgadza się z tym co ja bym chciała otrzymać.
W sensie niektóre punkty po prostu pomijam, ponieważ jeżeli przygotowuję stronę dla klienta, tekst dla klienta, a czat mi mówi, że w trzecim punkcie warto byłoby wymienić na przykład najbardziej konkurencyjne firmy, to ja tego nie piszę, ponieważ ja nie będę na stronie klienta reklamować innych firm, które zajmują się tym samym. No ale na pewno konspekty pomagają w jakiś sposób.
Super, a tutaj przy okazji zapytam, bo tutaj już pojawiają się te dłuższe teksty, czy korzystasz albo też te inne, może inni kopierajci już o tym słyszałeś, korzystacie z płatnej wersji, która daje możliwość tam chyba w większej objętości tych dłuższe tekstów wrzucać i on też dłuższe teksty może tworzyć, czy mimo wszystko jakby w waszej pracy wystarczy ta darmowa? Ja korzystam z tej darmowej wersji, na pewno są kopierajterzy, którzy korzystają z płatnej, nawet znam kilku, ale w darmowej wersji też da się to przejść. Wystarczy mu napisać kontynuuj i on w tym momencie dalej pisze, nie zawsze akapit dokończy, ale pisze dalej swoje pomysły. Ja na przykład czasem tej komendy używam, gdy generuje te nagłówki już wspomniane.
Nie podoba mi się żaden z nagłówków, które on wypisał, więc mu pisze kontynuuj i on mi wypisuje kolejnych na przykład 10 albo kolejnych 20. To też fajna wskazówka, dzięki. Nie ma sprawy. Co jeszcze mogę zrobić za pomocą czatu? Mogę zbadać swoją grupę docelową. I to już tutaj wspominałam, napisz mi to i to, używając języka księgowych. I czat wtedy używa takiego języka, ale tutaj akurat zadałam mu zbadać grupę docelową. I on mi tutaj wypunktował, dał pięć różnych propozycji, w jaki sposób najłatwiej jest swoją grupę, swoich potencjalnych odbiorców znaleźć. Jak ich zbadać, żeby wiedzieć, kim oni tak naprawdę są. Super. Taka ciekawostka, bo dostali dokładną instrukcję.
Ja z kolei pokazałem czata mojej mamie i ona zamiast teraz już pytać mnie, jak wysłać na przykład zdjęcie w załączniku w mailu, to pisze do czata i też dostaje już taką dokładną instrukcję. Kliknij tu, kliknij tu. Ja ostatnio, to tutaj tak troszeczkę w żartach powiem, nie chciało mi się szukać przepisu na obiad i zapytałam czat, w jakich proporcjach mam coś tam wymieszać, żeby wyszło dobrze. I też mi odpowiedział. Chociaż podkreślił, że on nie jest kucharzem, ale znalazł w internecie coś takiego. Ciekawe, czy byśmy go zapytały w czusie, w autorkę bloga, w kwestii smaku i zrób sam ten przepis.
Czasem czat mówi takie śmieszne rzeczy, że jako sztuczna inteligencja nie mogę być kimś tam, ale mogę ci powiedzieć, jakie wyniki w internecie są bardzo popularne. Więc tutaj czat też pomaga. Ja na przykład, nie wiem czy już mamy włączone, na kolejnym slajdzie będzie. Ja na przykład, gdy naprawdę nie mam wyny twórczej, ale to raczej używam na swojej stronie męża, nie wiem o czym pisać. Wiadomo, jakieś tam regularne publikacje są pożądane przez algorytmy wyszukiwarek, no a czasem po prostu nie wiemy na jaki temat teraz poruszyć, żeby zainteresował naszych odbiorców. Czat też nam w tym pomoże.
Czat jest w stanie nam wygenerować listę tematów na bloga, które często są takie nieszablonowe i parę razy zdarzyło mi się korzystać z jego propozycji. No bo z tym dostajesz dużo oba zak, jak wiedziałeś, burza mózgów. Tak, dokładnie. Muszę się zainspirować. Ja na przykład też tak trochę żartobliwie, bo sam tego do końca nie rozumiem jak to działa, ale ja na przykład używam czata tutaj do poprawienia moich różnych tekstów po angielsku, który piszę. Wrzucam mu tekst, popraw mi błędy. No i faktycznie on sobie akurat świetnie w tym radzi, ale zauważyłem, że czasami poprawia mi błędy i od razu je wypisuje, później jakie błędy poprawił, co zrobił, a czasami tylko poprawia błędy.
I tak się zastanawiam, czy w przykład go obrażam, czy może mam pisać bardziej miło, może poproszę, jak na przykład poproszę to może mi wtedy powie jakie błędy zrobimy, a jak po prostu mu pisze tak niemiło, no to wtedy on się tak niechętnie pochodzi do pracy. Tak, zaczynam, mam wrażenie, że czasami zaczynam myśleć w tym czasie jako o takim prawdziwej osobie, no bo już taka komunikacja tu wychodzi i czasem zaczyna mnie to bawić, że takie już podejście do tego mam. Tak, ja nawet na swoich social mediach o tym pisałam, ja też w pewnym momencie się zorientowałam, że piszę do niego jak do człowieka.
Cześć, czy mógłbyś mi napisać, czy mógłbyś mi podać, jak mi już wypluje ten tekst, który bym chciała to mu dziękuję za to. Tak, zapytałam o to i okazuje się, że bardzo dużo osób tak ma, ale wracając do tego języka angielskiego, to myślę, że chat GPT jest bardzo dobrym nauczycielem języka angielskiego, ponieważ on był właśnie trenowany na języku angielskim i on tak naprawdę języka polskiego nie uczył się tak długo jak języka angielskiego. Jeżeli mamy teksty po polsku i chcielibyśmy mu zadać tłumaczenia, to bardzo dobrze sobie z tym radzi, a właśnie w drugą stronę zauważyłam, że czasem używa takich synonimów, które nie do końca pasują.
Jeżeli mamy tekst po angielsku i chcemy, żeby nam chat go przepisał na język polski, to zdarza mu się zrobić takie stylistyczne błędy. Ja bym użyła innego synonimu, żeby odzwierciedlić to, co chciałby tekst powiedzieć. Ale z językiem angielskim radzi sobie świetnie. Nawet możemy uczyć się języka angielskiego z chatem. Nie wiem, np. dopisz mi dzisiaj 10 słówek, które powinienem znać. Tego nie próbowałem. Muszę też. No właśnie, z tyle zastosowań tego chatu, że tutaj człowiek codziennie może odkrywać nowe możliwości. Tak, tak.
A chat to jest taki nauczyciel, który nigdy ci nie powie, jestem zmęczony, nie chce mi się przyjść o godzinie 8 rano, bo możemy w każdej chwili z niego korzystać. Dokładnie. Super. Dzięki Męgosiu czy Gosiu, czy Gocha, tak jak wolisz, za te bardzo fajne przykłady, bo to jedna, muszę przyznać, że to chyba jedno z najbardziej napakowanych nagrań, które tutaj robimy na kanale Marketing Master, jeżeli chodzi o takie konkretne przykłady czy dane. Więc podziwiam i bardzo ci za to dziękuję. Mam nadzieję, że to będzie fajną wskazówką dla tutaj naszych widzów, bo to jest gotowce, które od ciebie tutaj dostaliśmy, więc bardzo się cieszę. Wróćmy jeszcze do tego tematu właśnie pracy.
Tutaj większość, powiedziałaś na początku, że większość kopiraterów nie obawia się tego, że straci pracę. Ale właśnie czym? Bo klienci już mogą mówić, czy korzystasz z czata GPT czy nie, albo nie korzystaj, albo coś tam i jakbyś mogli też do tematu wrócić, bo tutaj też jeszcze na koniec to chciałem poruszyć. Tak, powiem ci, że bardzo dużo klientów jest takich, którzy szukają kopiraterów niekorzystających z czatu. To jest takie troszeczkę wycofanie przez to, że pierwsze wersje czatu naprawdę potrafiły namieszać. Czat nie w każdej branży się sprawdza. W medycznej branży.
Jeżeli czat wykorzystuje dane z Internetu, a wiemy jakie bzdury na temat medycyny w Internecie możemy znaleźć, to nie spodziewajmy się od niego, że on będzie mądry jak lekarz. Czat nie może nas leczyć, ponieważ on ma informacje, które my podaliśmy mu, więc nie zawsze mogą być prawidłowe. Ta darmowa wersja czatu jest nakarmiona danymi z 2021 roku z tego co kojarzę, więc nie oczekujmy od niego, że ma wiedzę na temat bieżących spraw. On nie napisze nam rozprawki na temat wojny, ponieważ on jeszcze nie wie, że wojna była. Przynajmniej ta darmowa wersja.
Czego jeszcze bym nie próbowała? Nie próbowałabym pisać tekstów księgowych na czacie, ponieważ prawo się tak szybko zmienia, że ono może sobie z tym nie poradzić. Są osoby, które szukają wykonawców kopajaterów niekorzystających z czatu, ale ja też bym rozgraniczyła niekorzystać, a niekorzystać. Ja korzystam z czatu. Ja się przyznaję do tego, swoim klientom też mówię, że korzystam z czatu, ale nie generuję całych tekstów. Na pewno są osoby, które w ten sposób próbują, wygenerują sobie cały tekst na 5000 słów i się cieszą. Na pewno są kopajaterzy, którzy generują cały tekst z czatu.
Ja nawet jeżeli jakiś fragment próbowałam wygenerować, to i tak nie podobał mi się on do końca i ja go generowałam jako taką surówkę, ale przepisywałam go pod siebie. Ja używam czatu, robię research czatem, ale wiem, że czat nie pisze dobrych jakościowo treści. Co ciekawe, używam też kontadu i czat generuje słabe treści, jeżeli chodzi o SEO. Jak robię tekst i wygenerowałam cały w czacie, to program, który mi mówi o słowach kluczowych, powiedział, że on jest taki średni. Trzeba go troszeczkę poprawić. Trzeba byłoby skomunikować te dwa narzędzia, ten by cały czas tworzył, a ten by cały czas mówił mu czy trzeba poprawiać, czy już jest dobre w końcu.
Tak, to narzędzie akurat już używa. Podobno jeszcze nie miałam okazji tego wypróbować, nie zdążyłam, że tak powiem, ale już też generuje całe fragmenty tekstu. Ale dlaczego uważam, że czat nie odbierze mi pracy? Wyobraź sobie, że boli cię ząb. To jest takie troszeczkę drastyczne, ale boli cię ząb i idziesz do dentysty. W sumie w teorii wiesz co dentysta ci zrobi. Otworzy ząb, wyczyści, jeżeli trzeba po daleki, założy plombę, łatwizna. Zastanawiałeś się kiedyś, za co płacisz dentyści, skoro wiesz jak wyleczyć swój ząb, czy gdybyś usiadł na miejscu jego, dostałbyś jego narzędzia, potrafiłbyś zrobić to samo? Niedawno zlecałam stworzenie strony i bardzo dużo pytań miałam.
Osoba, która mi robiła tę stronę, Daniel mi non stop odpowiadał, Gosia, ty nie musisz tego wiedzieć, za to mi płacisz. My płacimy profesjonalistom za to, że oni wiedzą jak wykorzystać narzędzia, które są im dane. Chat GPT mógłby nas zastąpić, oczywiście że tak, ale klient musiałby jasno określać czego oczekuje. Taki zabawny mem na koniec, żeby doszło do tego, że sztuczna inteligencja odbierze nam prace. Klienci musieliby jasno mówić czego od nas chcą. Klienci mówią nam o efektach, ale nie mówią nam w jaki sposób mamy to robić.
Dlatego myślę, że wszystkich copyrighterów i wszystkie osoby działające w marketingach mogę uspokoić, my tworzymy efekty, a chat nam w tym może pomóc, więc chat nie zastąpi nas jeśli mamy wiedzę. To bardzo takie pozytywne na koniec stwierdzenie, bo najbardziej jak się myśli o grupie, która może być, to drastycznie brzmi, ale zastąpiona, to są albo copyrighterzy, albo graficy, bo midjourney też się pojawia, który tworzy obrazy. Chociażby też wchodzi kwestia praw autorskich i innych rzeczy, gdzie we Włoszech chyba w ogóle chat GPT w tej chwili zakazali, ze względu na to, że to jest nie usystematyzowane, nie wiadomo. We Włoszech z tego co wiem, tam jest teraz duża debata w tej kwestii, co z tym zrobić.
W Polsce nikt się na razie z tym nie interesuje, ale też nie wiemy co przynieść. W Stanach Zjednoczonych już weszły takie przepisy, że jeżeli tworzysz coś z pomocą sztucznej inteligencji, to możesz starać się o prawa na to, ale jeżeli sztuczna inteligencja zrobiła to sama, to już ty nie możesz się starać o to, by to były twoje prawa autorskie. I to już też jest taka ciekawostka, że jeżeli wygenerujesz tekst całkowicie za pomocą czatu, nie poprawisz ani jednego przecinka, to nie możesz się starać o to, by to było twoje dzieło.
Czyli znowu, jakiś specjalista będzie potrzebny, żeby jednak przejrzeć ten tekst, go poprawić, żeby faktycznie osoba, która by się między innymi z tego korzystała, miała do tego prawa, mimo że to zrobiła. Wspomniałeś o grafikach. Klient przyjdzie do grafika i powie, że chciałby grafikę do reklamy, ale nie powie, że kontrastujący kolor napisów przyciągnie uwagę. Nie powie, że ta grafika powinna kolorystycznie pasować do reszty kampanii albo do kolorów marki. I to wiedzą graficy, a klient tego nie musi wiedzieć, bo on za to płaci specjalistom, profesjonalistom. Dlatego uważam, że narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję pomogą nam, ale nas nie zastąpią. Bardzo na koniec takie pozytywne to zakończenie. Dziękuję.
I też dziękuję, Jęgosiu, że pokazałaś też jak z tego czatu można korzystać przy budowie tekstów i że to może być pomocne. Ale my musimy je też na to spojrzeć naszym okiem i też to ocenić. Świetne jest to właśnie do burzy mózgów i też kilka bardzo fajnych tutaj sztuczek czy wskazówek podałaś. No i dziękuję też za ten research, który zrobiłaś. Zapytałaś też innych z różnych branż, jak oni do tego podchodzą. Tak, dokładnie. Ja też byłam ciekawa tych wyników. Troszeczkę się zaskoczyłam tym, że tak wielu z nas pozytywnie do tego podchodzi, do tego tematu. No ale to chyba dobrze o nas świadczy. Po prostu musimy się rozwijać.
I to jest kolejny etap naszego rozwoju i nic z tym nie zrobimy. Albo możemy z tym płynąć, albo możemy być niesieni przez wodę. Ja jeszcze tutaj pokażę, że jeżeli ktoś byłby zainteresowany kontaktem z Małgosią, to link do strony Małgosi też wrzucę w opisie. Też Małgosię możecie znaleźć w social mediach. W jakich social mediach można cię znaleźć? Gdzie jesteś? Jakby ktoś chciał skorzystać z twoich usług, albo potrzeba pomocy, albo chciał coś może dopytać. Jestem chyba najczęściej na Instagramie. Tam mnie można znaleźć, tam znalazłam swoją grupę docelową. Ale można mnie również znaleźć na Facebooku i można mnie znaleźć na Linkedinie. Więc zapraszam, jeżeli macie jakieś pytania odnośnie czatu, odnośnie SEO, służę pomocą.
Bo jesteś SEO-kopierajterką, więc jeżeli chcemy mieć dobre teksty SEO, które jeszcze są sensowne i ktoś będzie chciał je też przeczytać, nie tylko argorytm, to oczywiście tutaj zachęcam, żebyście skorzystać z pomocą Małgosi. Link oczywiście wszystkie zamieszczę w opisie, więc będą dostępne. Małgosiu, bardzo miło mi się z tobą rozmawiało. Mam nadzieję, że tobie też było również miło odwiedzić nasz kanał, bo już mam w głowie następne pomysły, o czym moglibyśmy porozmawiać w kontekście kopieratingu. Mimo wszystko ja się na tym nie znam i chętnie też takich więcej treści chciałbym mieć. Fajnie byłoby mieć te kanale, bo też jest jakby część całego marketingu internetowego, dość duża część. W końcu użytkownicy szukają treści.
No i tutaj mam nadzieję, że zgodzisz się jeszcze kiedyś wystąpić. Oczywiście myślę, że nie będzie problemu. Ja również dziękuję za tę rozmowę, ponieważ nie sądziłam, że tyle wiem o sztucznej inteligencji, dopóki nie zaczęłam się przygotowywać do dzisiejszej rozmowy. Tak, ona wchodzi już z butami w nasze życie, ale nie będzie tak źle. Może te roboty nas nie zastąpią, może będzie bardziej jak w Star Warsach, gdzie one będą gdzieś żyły obok, a nie nas zastępowały. Tak, mam nadzieję. Super. Bardzo ci dziękuję Małgosiu za dzisiejsze spotkanie i w takim razie mówię do zobaczenia. Do zobaczenia, dziękuję bardzo. Jeszcze raz dzięki Małgosiu.
Jeżeli podobał wam się dzisiejszy odcinek, który był bardzo merytoryczny, z danymi, z przykładami, z wykresami, z prezentacją, no to oczywiście dajcie znać w komentarzach, dajcie znać, czy w ogóle chcecie więcej treści o kopieratingu, albo o czacie, albo o czym chcecie. Piszcie w komentarzach, byśmy mogli się do czegoś odnieść. Oczywiście wszystkie linki, o których wspomniałem, zamieszczam w opisie. No i pamiętajcie oczywiście o łapkach w górę, tutaj dla Małgosi, żebyśmy widzieli, że się ten odcinek wam podobał. No i subskrybcji, jeżeli chcecie być informowani o następnych odcinkach, które będą się pojawiały. Ja za dzisiaj wam bardzo dziękuję i do zobaczenia. Dzięki, cześć. .