TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Witajcie w nowym filmie. Dzisiaj jestem z Krzysztofem. Cześć Krzysiek. Witam Cię. Krzysiek jest właścicielem właśnie tej przyczepy amerykańskiej, która stoi za nami. I tego kempingu. I tego kempingu, na którym tutaj jesteśmy. Także osobiście możecie go poznać. Nagramy Wam przyczepę, ponieważ to jest bardzo ciekawe. Chcielibyśmy zrobić taką prezentację, wiecie, przyczepy amerykańskiej, które zgoła różni się od przyczep europejskich. A czym, to Wam to powiem. Natomiast czy warto to kupować, czy nie warto to kupować, to jest rzecz subiektywna. Bo jednemu się może to podobać, a drugimu może mieć inne zdanie. Ale zacznijmy od początku. Bo z Michałem, z naszym znajomym, Michał ma naczepę, a to jest przyczepa. Tak.
Czyli masz tutaj dyszel i ciągniesz na haku. Dokładnie. Natomiast jeśli chodzi o sprowadzanie tego typu przyczep czy naczep, tym się zajmuje Michał. Także jakby ktoś był zainteresowany, możemy podać kontakt do Michała. Natomiast czy ktoś się zainteresuje czy nie, to zacznijmy od początku. Także oglądamy przyczepę, na pewno jest troszeczkę inna od nas. Ja używałem ponad 20 lat przyczepy europejskich. Teraz używam ponad kilkanaście lat przyczep i naczep amerykańskich. I widzę różnicę. Amerykanie są bardziej pragmatyczni i bardziej wygodni. Może mnie zwracają uwagę na jakieś tam detale, na jakieś wykwintne szybki, tudzież inne rzeczy, które generują cena. Oni uważają, że wszystko musi być solidne, odporne i proste.
Oczywiście na rynku spotkamy wiele przyczep amerykańskich, które są przepięknie zrobione, gdzie są w ogóle wyjątkowe meble, wyjątkowe materace. Ale przepraszam, wtedy mówiłem o zupełnie innej cenie. Wtedy cena takiej przyczepy, powiedzmy, zaczyna się o co najmniej tam 100-120 tysięcy dolarów. Która ma tą samą wielkość, spełnia tę samą funkcję, tylko po prostu pięknie wygląda. A jeśli mogę zapytać taka przyczepa ile kosztuje? Więc może tak. Ta przyczepa tutaj na miejscu kosztuje 280 tysięcy. Po wszystkich. . . Złotych czy dolarów? Złotych. 280 tysięcy złotych. Tak. Ale po co po wszystkich sprowadzeniem, tak jak stąd 280 tysięcy. Ja ją sprowadziłem po to, żeby ewentualnie pokazać różnice, jakie są.
A jeżeli ktoś będzie zainteresowany, może się skontaktować z naszym kolegom Michałem i po prostu dokupić. Jasne. Natomiast dla kogo to może być dedykowane? Przede wszystkim dla tych, którzy mają amerykańskie samochody. A dlaczego? To chodź do HK, ja Ci to wytłumaczę. Jak widzicie, tu nie ma w ogóle hamulca najazdowego. To to spytacie się, jak to hamuje, tak? To więc ja Wam pokażę, jak to hamuje. To są łańcuchy dodatkowe, zabezpieczające. To jest hamulec, tak zwana zrywka, którą oczywiście w europejskich też mamy. Z tym, że to jest zrywka elektryczna. Ona Ci zaciągnie hamulec. I jest elektryczna. Tak. I teraz wkładamy wtyczkę. Jeżeli pojazd nie ma sterownika do hamowania, możemy taki sterownik Michał może go założyć.
I w tym momencie to chodzi. Natomiast większość samochodów, pick-upów amerykańskich ma własny sterownik. I teraz to jest najpierw zrozumienia, jak to może być. W Niemczech dopuszczone, wszędzie dopuszczone. W Polsce nic przepisy na ten temat nie mówią. Natomiast hamulec elektryczny różni się od hamulca najazdowego zdecydowanie. Jest lepszy. Po pierwsze, w momencie, kiedy naciskasz hamulec, w tym samym momencie, w milisekundzie hamuje Ci przyczepa. Nie masz sytuacji takiej, że Ty hamujesz pojazdem, przyczepa musi Ci popchnąć samochód i dopiero zaraz działa hamulce najazdowe. Po czym Ty przyspieszysz, zerwiesz go. I masz takie, wiesz, szarpanie. Ty go nie masz. Masz bardzo płynne hamowanie. Więcej. Możesz siłę hamulców przyczepy sobie regulować względem samochodu.
Czyli może być tak, że możesz mieć mocniejszą przyczepę, słabszy samochód. Lub kiedy jest ślisko, spowalniasz sobie, a więc przyczepa wolniej hamuje, ale hamuje. W tej samej sekundzie. To jest raz. I co jest najważniejsze? Najważniejsze to, że jest sterownik, czyli w przypadku, kiedy zaczyna Ci wężykować, możesz przyciąć hamulec tylko w przyczepie elektryczne. Czyli zamiast modlić się, co zrobię dalej, po prostu masz przełączyć. . . Przy kierownicy gdzieś? Tak, przy kierownicy. Masz tylko naciskać i w tym wyciągamy już tylko przyczepą. Więc przyczepa, kiedy zaczyna Ci w ten sposób jeździć, zostaje jakby trzymana, czyli wyprostowana. I to jest luz. Drugi sposób w amerykańskich samochodach, jeśli masz amerykański samochód, masz trzy punktowy system zaczepienia.
Czyli tu montuje się takie specjalne prowadnice, które idą do haka. Haka jest nie tylko w samochodzie w ten sposób, ale jest też wzdłuż i do tych części. Poza tym montuje się tak zwano suwnicę. Może ja znajdę gdzieś, to bym Ci dał, to byś to później zgrimował. Zdjęcie jakieś? Tak, sprawdzę, sprawdzę czy nie mam. I takie suwa, którego się skręca i w ten sposób jest to bardziej usztywniane. Czyli nie, że w jednym punkcie, tylko w trzech punktach jest ta przyczepa zmożona. Natomiast ten system, który właśnie mówię, powoduje to, że nie masz nigdy zaczepionej przyczepy tak, ani tak. To jest tak, jakbyś belkę podłożył pomiędzy przyczepą a samochodem. Jest to wtedy sztywne. To jest bardzo dobre.
Po zamontowaniu czegoś takiego, uwierz mi, jedziesz 140 km na godzinę przy silnym wietrze. Nie ma żadnego kłopotu. Ja to już wypróbowałem. Nie ma żadnego kłodu. Prowadzi się to jak monolit. Jak dosłownie monolit. Nie prowadzisz wtedy przyczepy, nie czujesz tej przyczepy, masz po prostu ją na sztywno spiętną. Dobrze, mamy to na zdjęciu. Ok, i teraz ja Wam pokażę jaka jest różnica. Ten element to jest ta rama tutaj. Pierwsza i druga. Gdzieś zaczynamy odtąd, czyli odtąd. Są specjalne takie pręty, które doprowadzają nas do haka. Hack jest rozszerzony, a więc mamy taką belkę jeszcze i do jednej części, do drugiej części. Teraz co to powoduje? Otóż powoduje nam, moi drodzy, to, że mamy zawsze zachowaną linię poziomą.
Nigdy nie mamy sytuacji, że przyczepa jest niżej czy przyczepa jest wyżej. I to bardzo stabilizuje przyczepę. I w tej przypadku, kiedy ta przyczepa jest bardzo ciężka, nie mamy naprawdę żadnego problemu z wprowadzeniem. Jest to bardzo też i bezpieczne. Dlatego, że inaczej nam się zachowuje na drodze. Dlatego ten system zaczepienia z tym właśnie urządzeniem jest bardzo, bardzo dobry i bezpieczny. Jak to się nazywa? Distribution weight, czyli jakby dystrybucja wagi. Rozkłada nam ci wagę, ciężar. Także gdyby to było możliwe do zanstalowania przyczepach europejskich, to było cudowne rozwiązanie. A niestety tego Europa nie stosuje. A szkoda. Co jest jeszcze? Zapina się jeszcze takimi dwoma łańcuchami potężnymi, że na wypadek gdyby coś, to te łańcuchy muszą być.
Czyli sposób zabezpieczeń przyczepy amerykańskiej jest o wiele lepszy, a nieżeli europejskiej. Może kiedyś w Europie zaczną to robić. Bo to jest naprawdę dobre, to jest naprawdę bezpieczne. Przejdźmy teraz dalej do przyczep. A tak zanim przejdziemy, tutaj widziałem, że miałeś butlę z gazem, tak? Tak, tak, jest butlę. Do celowo amerykańskie butle są troszkę inne, a więc są dwie, mniejsze. Tu jest założona butla europejska, czyli nasza. Oczywiście ona nie jest w tej chwili na pasy zdjęta, dlatego że ta przyczepa nie jeździ. Tu mamy system podciągania, góra, dół. Nie musimy wajchlować, nie ma żadnego kółka. Czyli tutaj jest siłownik i podnosisz. Tak, on podnosi do 3 ton. Aha, świetne. Analogiczną sytuację mamy, jeśli chodzi o siłowniki.
Ale są też elektryczne i też ci pokażę. Te podpory. Tak, podpory. Przecisk. Kiedy ona już ma swój poziom, to ona się w tym momencie zatrzymuje. Co jeszcze wyróżnia przyczepy amerykańskie od przyczepy europejskie? No te wysuwane ściany. Zobacz, jaka to jest odległość? Ja nie mierzyłem. Jednego metra? No spokojnie, metr ma na pewno. I w Twojej przyczepie są 3 takie wysuwane ściany? Tak. To jest jedna? To jest druga? I tamta jest trzecia. Trzy. Co jest jeszcze ciekawego? Spójrzcie na te rury. To są typowe rury kanalizacyjne. Zbiorniki w amerykańskich przyczepach, jeśli chodzi o wodę czarną, są co najmniej 130 litrów. Nieraz są 180, 10-160. Czyli jeżeli jesteś gdzieś na kempingu, gdzie możesz się podłączyć, to podłączasz to od razu.
I wtedy wszystko z prysznica, z toaletu, wszystko od razu bezpośrednio idzie Ci. I nie musisz się tym, że tak powiem, martwić. Dlatego na Twoim kempingu masz rurę kanalizacyjną na każdym parceriu. Tu jest kemping, który jest przystosowany do przyczep zarówno europejskich, jak i amerykańskich. Więc jeśli ktoś ma amerykańskiego kampera przyczep, przyjeżdża, podłącza się, nie ma żadnego problemu. I może używać tego, ile chce, bez ograniczeń. Natomiast jeśli chodzi o toaletę, to najlepiej ją zamknąć, zawór zamknąć w toalety. Wlać w wodę jakieś 20-25% zbiornika, że wszystko to, co nam wpadnie, to żeby wpadło do wody, a nie na sucho. Po tym, jak się tego trochę nazbiera, nie dodajemy żadnej chemii.
Można dodawać chemii, ale jeżeli jesteśmy na Stanowsku, to po co lać chemię? Wszystko idzie do rury. U mnie chemii nie wolno lać, dlatego że mamy poczyszczenie biologiczne. Więc wszyscy wiedzą, że prosiłem, żeby chemii nie lali. I w związku z czym po dwóch dniach bierze zawór, spukuje to wszystko, wylewasz do toalety świeżej wody, 20-25% i dalej użytkujesz. Jeżeli natomiast gdzieś wyjeżdżasz i potrzebujesz na dłuższy czas, wtedy zalewasz to chemią i słuchaj 120-130 litrów, to trzeba się na pewno namachać, żeby zapełnić ten zbiornik. Jeździesz dwa tygodnie, trzy tygodnie z całą rodziną i okej, później podjeżdżasz na odpowiedni rzut, bo my tu rzut też mamy, gdzie możemy rzucać chemię, ale tylko na wiecie jest. Rzucasz to i masz święty spokój.
Chodźmy dalej. Tak, żeby nikogo nie nudzić w skrócie telegraficznym. Tutaj filmuje się tą rurę. Tak, tutaj Krzysiek włożył po prostu do kanalizacji i może skorzystać normalnie jak w domu. Bezpośrednio. I tu jest trzecia ściana wysuwana. Tak, bez żadnej kłopotów. Tu jest kamera. Kamera cofania. Krzysiek otwiera luk, a ja Wam pokażę, że tutaj są dwa wejścia do tej przyczepy. Pierwsze i drugie. I wytłumaczę dlaczego są dwa. Więc słuchajcie, tu mamy taką kuchnię letnią. To znaczy możemy zrobić sobie gryla nigdzie nie wychodząc. Tu mamy lodóweczkę, gdzie możemy sobie mniejsze rzeczy mamy z zobrażanikiem trzymać. Tu jest umywalka i on całą wysuwamy. Tu mamy umywalkę, nie używana jeszcze, bo to jest nowe.
Tu mamy gryla zupełnie nowego. Podłączamy i wtedy grylujemy. Możemy mięso umyć, rzucić na gryla, wyjąć bezpośrednio z lodówki, nie chodząc nigdzie nie martwiąc się. Rybę wypatrosić. Dokładnie. Cokolwiek na cokolwiek mamy w kontekście. Tu jest jeszcze taka szufladka, gdzie możemy sobie nieco rzeczy poukładać, jak bierzemy z gryla. Czyli takie powiedzmy, ja to nazywam kuchnią letnią, tak kiedyś mówiłem. Czyli miejsce, gdzie można sobie spokojnie zrobić jakieś tam grylowanie. Dlaczego drzwi? To zaraz wytłumaczę. Wyobraźcie sobie, że się zaprosili znajomych. Są znajomi u was, spędzacie miło czas, ale potrzebują znajomi pójść do toalet.
I co? Teraz muszą biegać przez całą waszą przyczepę, zaglądać wam wasze prywatne miejsca, po to tylko, żeby skorzystać z toalety. Zrób od razu film. Zobaczcie, wchodzi się i od razu macie wejście do toalety z dworu. Bardzo fajny, pomysłowy patel. To jest toaleta, dlatego że mamy tu też drugą toaletę. W tym przyczepie są dwie toalety. Toaleta jest typowa, normalnie naciskamy na pedał, spuszcza się woda, tak jak w domu. Na pedał, spuszcza się woda i niczym się nie przejmujemy. Nie mamy kasety, nie jesteśmy ograniczeni. Możemy używać ile chcemy. Dobra, chodźmy tutaj do środka. Ściągamy buty, żeby nie nabłocić. O ile tu jest miejsca. Zobaczcie. Przecież się odpalił kominek.
Tak, ten kominek też grzeje. Grzeje mocą 1 kW i grzeje mocą 2 kW i w ogóle nie słychać ogrzewania. Więc jak powiedzmy nie chcemy używać gazu, czy ewentualnie chcemy używać prądu, możemy ten kominek używać. Tu jest cały system nagłośnienia. Głośniki mamy zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Teraz zależności od tego, który ustawiam, z tyłu jest. Z tyłu? Czy na zewnątrz już? Żeby znalazł jakąś stację. O, na zewnątrz słychać, nie? Tak, teraz słychać. Zobaczcie, głośniki są na zewnątrz. Zrobiliśmy reklamę Toyota. Tak, a teraz mamy. Teraz mamy. Zależności od potrzeb. Teraz jak widzicie kuchnia zwróci uwagę na jedną rzecz. Bardzo głębokie szafki. Zobacz głębokość tej szafki.
Czego w europejskiej przeszczepień nie masz. Masz zawsze wąskie szafki. Te szafki są bardzo głębokie. Ta szafka tu już jest wyjątkowo głęboka. A garnki? Tak, na inne rzeczy. Natomiast bardzo duży zlewozmywak. A ta kratka po co jest? Ta siatka? Wiesz co, jak chcesz na przykład sobie. . . Służarka. Umajesz coś, wchodzisz sobie, że masz służarkę. Wyłączymy telewizor, bo może zagłuszać. Chyba, że. . . A, radio to jest. Dobra, żebyście lepiej słyszeli. Tu jest kuchnia z piekarnikiem. Czyli mam bardzo duży piekarnik. Możemy gazowy. Możemy obiecać sobie wszystko, co sobie potrzebujemy. Tą płytę zdejmujemy w ten sposób. Tak i tak. Mamy trzy paniki. Można obiadu gotować.
Tu jest zabezpieczenie lodówki na podczas. Tu jest zamrażalnik, jak widzisz bardzo duży. Typowo taki jak w domu. Tu z kolei lodówka też jest dość obszerna. Tak, żeby też się dużo pomieści. Tu mamy kuchnię mikrofalową. Tu mamy, że tak powiem, wentylator. Czyli jak gotujemy to wszystko od razu nam odchodzi. I teraz słuchaj, pokażę Ci rzecz, której na pewno nie ma. Tu tak myślę, że po trzy osoby mogą usiąść. Zwłaszcza jak są dzieci, to już w ogóle. I tutaj jeszcze dostawić jedno krzesło. Z 7-8 osób można przy tym stoi. Jak widzisz przez to, że to jest wyciągane, to ona nam się tutaj zrobiła. Bardzo duża powierzchnia. Nie wiem ile tu mamy.
Czasami takie kawalerki są w bloku. Tak, tak. 18-metrowe. Za 3 metry to będzie miało jak nie więcej. A wiesz ile jest powierzchni użytkowej w tej przyczepie? Nie licz, nie licz. Tu mamy takie szafki, a powiedzmy, też dość głębokie. Różne rzeczy. To jest ta ubikacja, którą kręciłeś z tamtej strony. Tutaj są te drzwi. Trzeba pokazać. I teraz przejdźmy do łazienki głównej. Mamy tutaj główną łazienkę. Mamy tu prysznic. Ja otworzę ten prysznic, żeby było widać. O, i tu mamy ten prysznic. Jest bardzo duży. Jeżeli jesteśmy przy prysznicu, chcę Ci powiedzieć, że ciepłej wody nigdy nie brakuje. Dlatego, że jest bojler 20-litrowy do grzania wody. I on jest zarówno elektryczny, jak i gazowy.
Czyli jeżeli masz włączone elektryczne i masz włączone gazowe, to może się kąpać jedna osoba za drugą i nie ma żadnego problemu. Nie masz, że brakuje Ci wody. Co jest jeszcze fajnego? Fajnego jest ten wentylator, że kiedy się kąpiesz, wystarczy go troszeczkę tylko uchylić. Cała para wszystko wylatuje. Tak, wszystko wylatuje. Czyli to jest ok. To jest ogromny plus. I ubikacja druga. Czyli masz normalnie jeden zbiornik, a dwa. . . Nie, to ma swój zbiornik i tamta też ma swój zbiornik. A, czyli masz osobne. Tak, są osobne zbiorniki na ubikacji, dlatego są dwa zlewy. Chodzi o to, że jak Ci jedna na przykład by zapełniła, w tej sytuacji masz dwie zbiorniki po 140 litrów.
Masz 280 litrów na czarną wodę. Słuchaj, jeżeli wlejesz chemii, to ich przez miesiąc czasu z całą rodziną tego nie przerobicie. Nie wiadomo, jak by się nie działo. Chodźmy do sypialni. To jest główna sypialnia. I co jest ciekawego, to to, żebyś rzucił okiem na głębokość tych szaf. Ja cię kręcę, to jest normalnie jak domek dla dzieci. Świetnie. Tak 10 metrów głęboko. I sobie nabierze ubrań, ile sobie tylko chce. Ale, jak to mówili niektórzy ubrań, nie potrzeba tego brać. Wystarczy tylko troszkę. I teraz uwaga. Padam. Pralkę i suszeka. Bierzemy i suszymy. I to jest specjalna wnęka, czy to jakoś przerabiałeś? Nie, to jest specjalna wnęka, w której można instalować.
Albo jeżeli nie chcesz, to masz po prostu dodatkową szafę. Masz szafę. I można instalować. Bo już w fabryczni jest dociągnięte wszystkie media. Łącznie z tym. Także wygoda, bo zwłaszcza jak się ma dzieci. Nie trzeba tyle ubrań zabierać. Tu pierzesz, tam suszysz i bez żadnego kłopotu. Użko jest wygodne. Tu jest taka szafka, powiedzmy, można sobie tam powkładać. Pod łóżkiem oczywiście też się podnosi. Wszystko się tam. . . Czyli masz lub bagażowy pod łóżkiem też. Tak, tak. Do wszystkich takich typu. . . Aha, do pościeli i coś takiego. I zwróć uwagę na jedną rzecz. Tu jest jedna klimatyzacja. I tu jest druga klimatyzacja. W tej przyczepie są dwie klimatyzacje.
A te kanały, to są kanały, którymi rozchodzi się zimno. Czyli nie tylko leci tutaj? Nie. Ale jest rozprowadzanie. Ta przyczepa jest dedykowana dla rodziców z trójką, czwórką dzieci. Bo zobacz, dzieci mają swój pokój. Pięknie. I tu jest wersalka jeszcze. Tak, możemy to zrobić w momencie. I to możemy rozłożyć. W ciągu dnia mogą dzieci sobie tutaj siedzieć, wgrygać, powiedzmy inne rzeczy. A wieczorem. . . I tutaj dwa łóżka jeszcze. I tu jest takie szerokie. To ma tak ponad metr, może 120 cm. A to można wykorzystać, tończyć z kolei. Można wykorzystać, wiesz, na jakieś takie torby, nie torby, inne. Materac można zdjąć na dół tutaj, czyli dwa materace można mieć. A tutaj można trzymać wszystkie torby.
I przy łóżku USB. Gniazda USB. I gniazdka są takie angielskie, tak? Tak, to są amerykańskie. Ja Ci powiem tak. W tej przyczepie wszystko co jest na 110 cm, przełączone jest z 240 na 110 cm. Są przetwornice tutaj. To właśnie Michał to robił. On się na tym zna. Zainstalował te dwie przetwornice. Tu jest 220-240 jak byśmy chcieli. A to są te przetwornice. Natomiast nie ma problemu elektroniki. To jest do 240 V. Czyli każdą elektronikę możesz podłączyć. Komputer, laptop, telefon, wszystko. Pod warunkiem, że masz się takie prześciówki. O, są tutaj te prześciówki. To są typowe prześciówki, je się wkłada do tej przyczepy. A tu się wkłada 140. To są te prześciówki, jakie potrzebna.
A tu już jest czajnik, to ser jest na 110 cm. Więc nie było to przerabiane. Michał może również przerobić, że będzie wszystko o 240. Też nie ma żadnego problemu. Tylko ja w tym przypadku powiedział Michał, że nie ma sensu. Bo używasz tego też w Stanach, pewnie, tych czajników. Tak, używam to jako urządzenia grzejne. A więcej to mi nie potrzeba, bo lepiej suszarka do włosów. Też na 110. Ale to nie jest problem. Wymienić gniazko, wsadzić inne. Ja nie będę się tutaj bardziej mączył. Co jest szczególnego? Czym się różnią przyczepy amerykańskie? Usiądźmy sobie może. Od europejskiej. Wady. Zacznijmy od wady. Wygląd. No to kwestia gustu.
Ktoś może powiedzieć, że mi się podoba, mi się nie podoba. Te szafki powinny być ładniejsze, te szafki powinny być inne. Ale mówię, że można mieć przepiękno. Pytanie, czy jeśli chcę jeździć, używać przyczepy, czy tak naprawdę dla mnie ważne jest design wnętrze. Popatrz na te szafki. Czy naprawdę można powiedzieć, że one są brzydkie? One nie są brzydkie. Ale powiedzmy, nie są żadne, jak to mówią, hul dzisiaj. Robi się jakieś wypukłe, jakieś wklęsłe, jakieś zlicwami. Ale to wszystko kosztuje. Pytanie tylko, czy my to używamy? To jest pragmatyzm. To jest jedna rzecz. To jest piękna przyczepa amerykańska. Nie z tej blachy falistej na zewnątrz, ale gładką. Proszę bardzo, jest gładka. To jest taka sama jak wszystkie europejskie.
Też takie są. To jest, ja powiedziałbym, 500 różnych możliwości. To jest jeszcze mało. Może 1000 jest, prawda? Czyli Renke jest niesamowity. Czyli można wybrać, co się chce. Ta firma, Puma, jest firmą, to jest typowy taki Volkswagen. To jest skoda. Ja bym tak porównywał na rynku te skoda. Za te pieniądze, bo każdą rzecz trzeba porównywać, ile to kosztuje. Jedne rzeczy kosztują drożej, drugie mniej. Ale co możemy za dane pieniądze otrzymać? Taki stosunek jakości do ceny. Tak, stosunek jakości do ceny. To jest rewelacja. Kolejna rzecz, która jest, to to, że jest ciężko, jak już wspomniałem, bo przyczepy amerykańskie głównie są na potężnej ramie. To się nie wygina, to pracuje.
Tu mamy podwójną podłogę, mamy podwójny dach, bo przecież wszystkie kanały idą nam góra. Po dachu normalnie chodzimy bez żadnego problemu. Jeżeli chcesz umyć dach czy coś, to wchodzisz. Naprawić klimatyzację wchodzisz. Tam widziałem drabinkę z tyłu. Tak, jest drabinka, po której możesz wejść spokojnie, pochodzić po dachu i nic ci nie ugina. No i to jest właśnie ta waga. Odporna to jest na wszystko, ale konstrukcja jest bardzo taka mocna, rama jest mocna, więc z tym można wszędzie się dzić. Jak zauważyłeś, ona jest o wiele wyższa niż przyczepa europejska. A ile waży? Pamiętasz? Właśnie, jeśli chodzi o tę przyczepę, to ona jest ciężka, ona jest bardzo duża, ona waży około 4 ton.
Ona może być oczywiście do dojeżdżenia wszędzie i wszędzie się z nią pięknie pojedzie. Jeśli się ma jakieś auto amerykańskie pod tytułem jakiegoś Forda 150, Rama czy innego, to Fordy Ramy 150 z pochodnią z tym bym z tym dał radę. Nie ma żadnego kłopotu. Tylko kwestia wie, żeby ktoś miał odpowiednie uprawnienia. I wtedy może sobie wiedzieć, co mu gdzie chce. Rzeczywiście prowadzić się rewelacyjnie z hamulcami elektrycznymi. Słuchaj, ja jeździłem tyle lat na tych hamulcach najazdowych. Kiedy wsiadłem po raz pierwszy 20 lat temu do przyczepy z hamulcami elektrycznymi, to zapraszam, że nie ma mi się cieszywa. Ja nie mogę uwierzyć, że ja jadę tak jak normalnym osobowym samochodem. Jakbym nic nie ciągnął.
W momencie hamowania jest to dokładnie takie samo hamowanie. Czyli to jest poza tym jeszcze ten system, gdzie mogę przehamować całą przyczepę. To jest po prostu rewelacyjne. Ale tak jak mówię, są zalety i są wady. Wadą kolejną, tak jak powiedziałem, jest ciężar i jest jej taka, no może powiedziałbym nawet, toporność, bo jak się weźmie pod uwagę niektóre europejskie, one takie finezyjne są. Ale finezyjne też są amerykańskie. Tylko tak jak mówię, to jest zupełnie inna półka. Kiedy popatrzysz na coś, co kosztuje 4 razy tyle, z czymś co, powiedzmy, można kupić za te same pieniądze. Więc ta przyczepa, po wszystkim, co ona się tu znajduje, to jest 280 tysięcy. Czyli biorąc pod uwagę, ile na rynku kosztują przyczepy europejskie, to jest rewelacja.
Zwłaszcza dla kogoś, kto chciałby sobie kupić taką przyczepę, mieć jako damu. Bezkończność jeżdżenia. Nie ma samochodu dużego amerykańskiego. Czy nawet tutaj u mnie trzyma sobie, bo ma kanalizację, ma wszystko i w ogóle się nie martwi, żeby się ktoś włamie, żeby ktoś przyjdzie, że mu trzeba będzie coś w domu zrobić. Po prostu przyjeżdża sobie, ma święty spokój. A metrażu jak widzisz tu jest spora. Tu jest spora. Tak na oko to ile razy więcej niż w Twojej przyczepie? No z trzy razy to na pewno. Możemy zmierzyć miarką nawet i metraże i powierzchnia. Powierzchnia, pagatowa. No ale naprawdę, no sami widzicie, że jest przestrzeń niesamowita jak w mieszkaniu. Tak.
To są takie rolety, cięcie, cięcie będę tu pokazywał. To są takie rolety, które można sobie zasłaniać tam powiedzmy. I tu mamy szyby. Słuchaj tu nie ma plastiku. Tu są wszędzie szyby. To jest szkło. To jest szkło. Czyli nie robią się takie pęknięcia jak czasami w tych naszych europejskich. I jeszcze jedna rzecz. Te przyczepy są bardzo izotermiczne. Zwróć uwagę na grubościanę. Grubościan to jest mniej więcej gdzieś tyle. Ok? A to nawet jak zamkniesz drzwi to jest cisza. Teraz zrobimy próbę. Dzieci tu krzyczą. Ja przemknę drzwi. Zobaczysz momentalnie jak obcina. Prawda? Cichutko. Od razu odcina wierzch. A proszę Cię wierzch.
I teraz czy zimową porą, czy jest naprawdę bardzo zimno, czy jest bardzo gorąco. To jest luksusowo. Ogrzewanie mamy też. Gazowe, elektryczne. To tyle. Natomiast czy się komuś to podoba czy nie to jest rzecz indywidualna. Ja znam ludzi, którzy powiedzieli, że nigdy w życiu by nie chcieli mieć innej niż tylko amerykańską. Którzy popróbowali, mieli to. Są tacy, którzy mówią, a ja wolę europejską. To tak samo jak kampera przyczepa. Niektórzy kochają kampery, niektórzy przyczepują. Ja kocham przyczepy. Kampery miałem. Dziękuję, do widzenia. Kamper dla mojego znawia to jest nieporozumienie. To tak już prywatnie zupełnie. Nie wiem czy to dasz do filmu czy nie. Ale kamperi uważam, że jest nieporozumienie.
Dlatego, że ja jadę na miejsca i jestem niewolnikiem tego miejsca. Nie mogę się przemieszczać. No dobra, ktoś powie, to sobie kupię małego. To ja mam malutkiego kamperka. Za ogromne pieniądze. I tak nie mogę się specjalnie przemieszczać. Nie mam takiej wygody. A przyjeżdżam z przyczepą. Odpinam przyczepę i jadę. Mam święty spokój. Ja przyczepię mam o wiele zawsze więcej miejsca niż w jakimkolwiek kamperze. Więc ja jestem zwolennikiem jednak przyczep. Także jeżeli masz jakieś pytania, chętnie opowiem. Ja bym z chęcią zobaczył jak te ściany suwasz. Jeśli można. Czy ty już masz tam zabezpieczone jakoś. I gdzie to robisz. To takie ciekawe by było dla mnie. To chodź zrobimy tak. Tu masz cały panel.
Tak, tu jest cały panel sterujący. Tu wiemy jak mam baterie naładowane. Wiemy ile mamy wody. Czy mamy zbiorniki pełne czy puste. W tych nie puste zbiorniki by nie były używane. Tu mamy pompa wody. Tu mamy ogrzewanie wody gazowe. Tu mamy światła zapalane. I teraz tak. Tu mamy środkowy slajd. To powinien być ten. Teraz zobaczmy jedną rzecz. Specjalnie to wziąłem. Drzwi? Ja to specjalnie wziąłem. Żeby pokazać. Przepraszam. Szafka jest zamknęła. Musimy sprawdzać drzwi. Musimy sprawdzać drzwi. Musimy sprawdzać czy nie mamy tu jakiejś rzeczy. Przeszkód. Teraz podzwonimy ją do końca. Przeszkód. Czyli to jest to z 15 sekund. Teraz zobacz. Jeżeli jesteś po drodze. Możesz normalnie tu wiesz. W kuchni. Do sekwialni już nie wejdziemy.
Ale tu możemy korzystać. Czyli tutaj to przejście się zamknęło. Do sekwialni jest zamknięte dojście. Ale do tej toalety można spokojnie wejść. Do tej toalety można wejść i wejść. I tutaj jest wejście do tego pokoju. I tutaj jest wejście do tego pokoju. I tutaj jest wejście do tego pokoju. Super. Czyli powiedzmy. . . A tutaj? Tak to wygląda. Zobaczcie. Wjechało do środka. Dobra. Otwieram teraz. Dobra. Ok. Super. Ok. A jestem ciekawy jak sypialnie chowasz. Też możemy zobaczyć. Ok. Ok. Ok. Ok. Ok. Ok. Ok. Ok. Ok. Jestem ciekawy jak sypialnie chowasz. Też możemy zobaczyć? Tak. Rzuca okiem czy nic się tu nie dzieje. Dobra to stań a ja tu będę ją zamykał.
To będzie chyba trójka. Wszystkie szafki pozamykane? Wszystkie szafki pozamykane? Tak. Pozamykane. Czyli jak widzicie trzeba pamiętać żeby szafki pozamykać. Żeby ich nie urwać. Z tej strony nic nie ma. Czyli też można spać. Tak. Jak się wsunie wszystko. Zobaczcie. Tylko po prostu nie ma tutaj przejścia do pralek. No i do szafy utrudnione jest. Do części tylko jest. Dobra to możemy otworzyć. Przy okazji wam powiem że tu jest panel do ogrzewania. Właśnie Krzysiek włączył i. . . I do klimatyzacji. Zależy na tego czy poczujemy zimno czy potrzebujemy ciepła. Teraz mamy ogrzewanie. Tu mamy klimatyzację. Tu mamy samowentylację. Tu mamy różne biegi albo automatycznie. Możemy wziąć na auto i wtedy ona będzie nam automatycznie sterowała. Wszystkie.
I od tej pory nie musimy się, że tak robimy. A jak wiesz jest zimno. Ale zwróć uwagę zimny jest na dworze. On jest naprawdę dzisiaj trochę jak woda. Ciekutka. To wkrótce to pewnie się już zdrzałeś. Dobra. Teraz otwieram. Tak. Dobrze, czyli trzeciej ściany już wam nie będziemy pokazywać. Bo już wiecie jak to wygląda. Fajnie. Chcesz coś zadać Krzysztof? Nie. Ja tak jak powiedziałem to kwestia gustu. Jednym się może podobać, drugim może tego nienawiść. Ale niech ludzie mają wybór. Niech zobaczą jaka jest różnica. Różnorodność jest fajna. A co nie dokonają? Ja tego nie sklepowałem z zamiastem, ja się tym nie zajmuję profesjonalnie. Ja spowiedziałem tylko żeby pokazać ewentualnie.
Tak jest, że jeżeli ktoś to nagrze Michał on może sprowadzić, doradzić, przerobić wszystko. Ale polecam to przede wszystkim dla tych, którzy mają samochody amerykańskie. To wtedy można to korzystać. Można mieć taki stabilizator za 300 dolarów. Zakładasz stabilizator i możesz jechać na tym za każdą prędkość. Nie martw się. To jest zupełnie inaczej się to prowadzi. To tu rzeczywiście to jest plus. Dobra, to dziękujemy Krzysztofowi za prezentację. Bardzo fajnie zobaczyć takie sprzęty tutaj w Polsce, bo to nie jest normalne żeby zobaczyć to po prostu tak na żywo. Także fajnie. Dzięki wielkie. Nie ma za co. Zapraszamy dzieci teraz. Teraz dzieci, bo czekają i też chcą pozwiedzać. Możecie wejść. Tylko buty nie musicie. Bucę na schodach zdejmować i wchodzić.
I co dzieci, fajna? Fajne pokój, nie? Dla dzieci. Tato, ja bym chciała spać na dule. Kup nam taką. Kupie wam taką. Tak się odpala. Jest odpalarka. Wszystko pięknie podświetla. Ten kylator, wszystko to. Zobaczcie, tutaj pod wersalką jeszcze macie schowek. Tak. I też jak potrzeba. Ale łatwo. Dobra. Chciałem, że dorosłów miałby tu kłopot, ale dziecko absolutnie tak. O tak. Dobra. I to do góry. Tu też można rozłożyć do spania to stół opuścić i wtedy. . . Tylko po co? No jak masz tyle łóżek, to nie ma sensu, ale tutaj też można spać. Tak, bo tam wiesz, dwie osoby, tutaj 4-5 osób nawet tam. Koniec, wyjdziemy na dwór i markizę rozłożymy. I wszystko elektrycznie sterowane. Tak. Bardzo fajne.
Oczywiście ta jest duża, mogą być o wiele mniejsze. Ile ma metrów długości? Ta ma 11 metrów. Nawet ponad 11 metrów to jest duża. Ale ten szelny europejski może być o wiele mniejsza. I spełnia również bardzo dobrze funkcję. Wyobraźmy sobie bez tych drzwi, tak? To i tak będzie ogromna przeczepa. Jakbyśmy stąd, znaczy tak, ją obcięli, tutaj, nie? Tak, tu. To i tak mamy 7-8 metrów. Ale jak już kupować amerykańską, to lepiej dużą, nie? Tak, tylko wiesz, to jest kwestia, kto jaki ma samochód. Bo jeżeli ktoś ma rzeczywiście pick-upa i tam się specjalnie nie chce ograniczać, no to to jest rzeczywiście. Jeszcze Wam na koniec pokażemy, jak wyglądają tutaj te bakisty. Tu jest akurat ta pod łóżkiem. Całkiem spora.
Tu jeszcze otworzę tą, tak? To jest dość spore nawet. A, pod tą szafką, nie? Tak, tak. To jest spora. To takie podpórki pod szalny nie były dużywane. Te nogi. I teraz podłączam wodę na stałe i będzie woda na stałe. Potej Krzysiek ma węża i teraz jeszcze podłączymy czystą wodę. Tak, tak. To jest bardzo sporo. To jest bardzo sporo. To jest bardzo sporo. To jest bardzo sporo. Teraz jeszcze podłączymy czystą wodę. Żeby była. Tu jest prosta rzecz, dlatego że podłączamy ją tu i tu. Tutaj podłączamy wodę na stałe i będziemy mieli, nie trzeba w konewkach nosić. I tak jest do każdego stanowiska. Każde stanowisko ma własny prąd z własnym licznikiem, poborem prądu. I tego węża podłączamy tutaj i mamy wodę przyczepię.
A tu jest prysznic zewnętrzny. Jak na przykład lato jest gorąco, chcemy się wykąpać, czy coś umyć, nawet, nie wiem, dywanik, cokolwiek, to możemy sobie tutaj otworzyć i ciepłać im na woda. Czy psa umyć nawet, nie? Psa teściową. Teściową. Ok. .