TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Jak zacząć dropshipping od całkowitego zera? Przygotowałem dla Ciebie darmowy kurs, który podzieliłem na kilka etapów, aby umożliwić Tobie wykorzystanie tej wiedzy w jak najlepszy sposób. Dropshipping polega na sprzedaży produktów, których nie posiadasz fizycznie. Zasymulujmy zamówienie, abyś dowiedział lub dowiedziała się, skąd wezmą się Twoje zyski. Wszystko zaczyna się od złożenia zamówienia przez klienta. Klient składa na Twojej ofercie zamówienie za przykładowe 100 zł. Następnie Ty zamawiasz ten produkt u hurtowni taniej, czyli za przykładowe 50 zł. Następnie hurtownia wysyła produkt wprost do Twojego klienta, a u Ciebie zostaje różnica tych cen. Jeżeli chodzi o kwestie prawne, to pamiętaj, że nie musisz posiadać działalności. Na samym początku obowiązuje Cię tak zwana działalność nierejestrowana.
Polega ona na tym, że dopóki nie przekroczysz 2700 zł przychodu w ciągu miesiąca, to nie musisz rejestrować firmy. Nie musisz jej nigdzie zgłaszać, nie musisz żadnych papierów sporządzać, po prostu działasz na działalności nierejestrowanej i nie przejmujesz się żadną działalnością. Ale jeżeli przekroczysz 2700 zł w skali miesiąca, czyli ten przychód, to masz 7 dni na rejestrację firmy. Nie musisz mieć 18 lat. Jeżeli już przekraczasz 2700 zł, to staćcie na koszty utrzymania firmy, a są one bardzo niskie na początku, bo obowiązuje Cię sporo ulg. Podobnie z podatkami. Kwestia jest bardzo prosta. Osoby, które nie wiedzą o tym, głowią się w jaki sposób się rozliczać, jak jest podatek w dropshippingu w danym biznesie, to musisz wiedzieć, że na początku jest tzw. kwota wolna od podatku.
Dopóki nie przekroczysz 30 000 zł, przychodu w skali roku nie musisz płacić podatku. Jeżeli chodzi o rozliczanie, to w trakcie prowadzenia działalności nierejestrowanej rozliczasz się rocznie wy PIT 36. Jeżeli chodzi już o założoną działalność, to księgowość tobie doradzi, jaka forma będzie dla Ciebie najlepsza, analizując wszystkie Twoje koszta, przychody i inne poszczególne elementy. Musisz wiedzieć o tym, że dropshipping to biznes zdalny. Biznes zdalny wiąże się z wieloma plusami, takimi jak wolność pod kątem lokalizacji, zdobywanie przychodu na ogromną skalę, bo możesz docierać do ogromnej ilości klientów, możliwość automatyzacji pewnych kwestii i niski wkład początkowy.
Często pytanie jakie się pojawia od osób, które chcą zacząć dropshipping, bardzo często jakikolwiek model biznesowy, to ile zarobię na tym biznesie? Nie da się na to pytanie odpowiedzieć jednoznacznie, bo to zależy od wielu czynników takich jak wiedza, miejsce, z którego pobierasz wiedzę, Twoje zaangażowanie, ale na całe szczęście, jeżeli chodzi o ten przypadek, ten model biznesowy, wręcz kuwając wiedzę i wykonując ustalony plan działania, jesteś w stanie osiągnąć diametralnie, stosunkowo szybko pierwsze zamówienia. To będzie moim celem, aby doprowadzić Cię w tym darmowym szkoleniu do zdobycia pierwszego zamówienia na swoim sklepie dropshippingowym. Nasz pierwszy etap kursu to miejsce sprzedaży. To jest fundament. Musisz wiedzieć w jakim miejscu oferować produkty, bo bez tego się nie obejdzie.
Jeżeli chodzi o serwisy marketplace, takie jak Allegro, OLX czy Facebook Marketplace, są to dobre miejsca do rozpoczęcia sprzedaży, ale na dłuższą metę niestety ograniczają Cię w rozwoju. W przypadku Allegro, pobiera ten serwis prowizję, która znacząco ucina Twoją marżę, konkurujesz z ogromną ilością sprzedawców, którzy również zaczynają sprzedaż, bo na Allegro jest bardzo łatwo wystawić oferty, dlatego ta początkowa konkurencja jest całkiem wysoka. Dlatego alternatywą, najlepszą na ten moment, jest założenie własnego sklepu dropshippingowego. Czyli dokładnie to, co powinno Cię najbardziej interesować, pozwala Ci to osiągnąć jak najwyższe możliwości, osiąganie jak najwyższych zysków, budowanie własnej marki, posiadając własny sklep, masz nieograniczone możliwości. Założenie takiego sklepu wynosi Cię jedynie 50 zł na stronie e-comrevolution. pl Tyle kosztuje najniższy pakiet na e-comrevolution.
pl, otrzymujesz wtedy gotowy sklep, dostajesz również kurs rozwój sklepu i inne bonusy, które mają za zadanie, ułatwi Ci dropshipping w jak najwyższym stopniu. I przechodzimy do drugiego etapu, czyli do produktu. Jest to równie ważny element, podobnie jak fundament, czyli miejsce sprzedaży, bo bez produktu również dropshipping nie miałby prawa istnieć. Skupcie na tym, aby sprzedawać produkty, które rozwiązują problem, wzbudzają efekt wow, lub są skierowane do określonej niszy. Jeżeli Twój produkt spełnia te trzy elementy jednocześnie, jest tzw. zwycięskim produktem, na którym możesz zarobić najwięcej. Produkty, których radziłbym Ci unikać, jeżeli Twoja hurtownia nie obsługuje zwrotów, to zdecydowanie kategoria odzież i obuwie. Jest to najczęściej zwracana kategoria, bo ktoś zamówi koszulkę, buty, kurtkę i nie przypasuje tej osobie rozmiar, więc będzie chciała zwrócić ten produkt.
Pamiętaj o tym, żeby Twoje źródło było dobrej jakości, a więc powinno być zaufane wysyłać produkty wprost do klientów. Możesz to sprawdzić w ten sposób, że zamawiasz jedną sztukę produktu do siebie, na stan, sprawdzasz jakość tego produktu, sprawdzasz w jakim czasie dociera przesyłka, czy nie ma problemów z kontaktem po zamówieniu. Są to kluczowe kwestie, na które Twój klient może również zwrócić uwagę. A więc jeżeli chodzi o przykładowe źródło Aliexpress całkowicie odpada, ja osobiście jestem zwolennikiem źródeł, które są lokalne, czyli są w Polsce, są w krajach bliskich, które oferują szybki czas dostawy. Chińskie źródła moim zdaniem całkowicie odpadają, oferują produkty słabej jakości, długi czas dostawy, są trudności z rozliczaniem się również z kontaktem do osoby sprzedającej, więc całkowicie takie źródła odpadają.
Jeżeli nie chcesz marnować czasu na szukanie produktów, również na platformie e-com revolution są gotowe produkty do sprzedaży, które jednym kliknięciem dodać do swojego sklepu. Jest to bardzo proste, wystarczy się zalogować na aplikacji e-com revolution i wyskoczy Ci tysiące produktów do sprzedaży przez 3 dni całkowicie za darmo. Dodatkowo warto korzystać z darmowego narzędzia o nazwie Google Trends, może sprawdzić, kiedy dokładnie dany produkt sprzedaje się najlepiej. Wpisujesz nazwę produktu i wyskakuje Ci dokładny wykres, który pokazuje w którym dniu ten produkt sprzedaje się najlepiej. Jest to moim zdaniem taki must have dla każdego sprzedawcy, więc warto z tego już od samego początku korzystać. Przechodzimy do trzeciego już etapu darmowego kursu, w którym poruszymy temat marketingu, czyli zdobywania klientów.
Od tego będzie zależeć jakie wyniki będziesz osiągać, jaka będzie ich wysokość. Zaczniemy od takiego najpopularniejszego marketingu, czyli od ruchu płatnego. Klientów możesz zdobywać płacąc różnym serwisom w zamian za prowadzenie kampanii reklamowych. Między innymi oferuje to Facebook, Instagram, Google, TikTok. To są aplikacje, które zdecydowanie warto wybrać, jeżeli masz budżet, który chcesz przeznaczyć na prowadzenie kampanii reklamowych. Jesteśmy w menedżerze reklam Facebooka i to jest miejsce, od którego zaczynamy. A więc musisz stworzyć konto reklamowe, jest to bardzo proste. Po założeniu konta możesz wejść w taki właśnie widok kampanii.
Klikamy utwórz i to co nas tutaj najbardziej interesuje to cel kampanii sprzedaż, bo zależy nam na sprzedaży produktów, a więc zaznaczamy sprzedaż, klikamy kontynuuj i w tym momencie zaznaczamy ręcznie utworzona kampania z celem sprzedaż. Klikamy następnie kontynuuj i utworzy nam się kampania z zestawem oraz z reklamą. Pierwsze co nam się rzuca w oczy to nazwa kampanii, możemy tutaj napisać dowolną nazwę, przykładowo sklep X i tutaj poniżej kategorie. Tutaj nie musimy nic zaznaczać, nie zaznaczajcie tutaj żadnej opcji, bo dotyczy ona reklam kredytów, zatrudnień czy nieruchomości polityki. Typ zakupu, aukcja, cel kampanii sprzedaż, tutaj możesz kliknąć więcej opcji i ustalić limit wydatków na całą kampanię. Użyj katalogu.
Ta opcja jest dla osób, które chcą docierać do klientów, którzy z największym prawdopodobieństwem zareagują na produkty. Ja na początku bym tego nie używał, może że to w późniejszym czasie przetestować, ale na razie skupmy się tylko i wyłącznie na pokazaniu filmu czy obrazka. Testa B to jest bardzo dobra opcja, ale również polecam ci bawić się nią dopiero później, jak już wystartujesz swoją pierwszą kampanią, polega ona na tym, aby testować różne obrazki, teksty, opisy, grupy odbiorców, również możesz to robić z poziomu tworzenia kilka reklam podpiętych pod jeden zestaw, do tego przejdziemy. Co do budżetu na kampanię. Tutaj, w tym miejscu możesz zaznaczyć budżet kampanii Advantage i polega to na tym, że rozdziela Facebook budżet między obecne zestawy reklam.
A więc jeżeli na kampanii reklamowej ustawisz budżet w tym miejscu, czyli klikniesz i ustalisz przykładowo 100 zł, to Facebook będzie wybierać, w który zestaw da największy budżet. Ta opcja jest dobrym pomysłem, bo polega ona na tym, że ten zestaw, który osiąga najlepsze wyniki, będzie otrzymywać większy budżet. My na razie wyłączymy tą opcję na potrzeby kursu i przejdziemy dalej. Zestaw reklam, tutaj również możemy już nazwać Produkt X i mamy konwersję, witryna internetowa, maksymalizujemy liczbę konwersji, tutaj możemy podpiąć piksel i to jest obowiązek, żeby podpiąć ten piksel, aby monitorować, śledzić konwersje. No bo musimy wiedzieć, w którym miejscu jest przycisk call to action, Facebook musi to wiedzieć i zbierać informacje, ile osób kliknęło ten przycisk KUP Teraz i przeszło do finalizacji transakcji.
A więc tutaj podpinamy piksel, który zainstalowaliśmy na swoim sklepie. Tutaj opcjonalnie cel kosztu wyniku, czyli Facebook wtedy dąży do tego, aby właśnie uzyskać konwersję na poziomie takiego kosztu. Ok, wyświetl więcej opcji, tutaj ustawienie atrybucji, kliknięcia z 7 dnia, kliknięcia z 1 dnia. Polega to na tym, że jeżeli ktoś kliknie w reklamę, to ponownie mu się reklama odtworzy, przykładowo po 7 dniach i zwiększa to prawdopodobieństwo, że klient, który już widział reklamę i kliknął w nią, to ponownie w nią kliknie i dokona zakupu. Kiedy naliczamy opłaty wyświetlenie, typ wyświetlenia standardowe, tutaj tej opcji ja polecam osobiście nie zaznaczać, budżet i harmonogram, no to to zależy już od Twojego budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na kampanię reklamową.
Na początku ja bym Ci radził zacząć od niskiego budżetu, aby testować kampanię. Nie zaczynaj od razu od mega dużych budżetów, 100, 200, 300 złotych dziennie, no chyba, że masz większy budżet przeznaczony na dropshipping, bo uważasz, że ten produkt już jest trendowy, sprzedaje się już dobrze, no to wtedy warto wrzucić od razu większy budżet, ale jeżeli nie masz pewności, co do tego, czy produkt teraz dobrze się sprzedaje, to ja bym Tobie radził zaczynać od niskiego budżetu i dopiero kiedy budżet się zwraca z zysków, no to możesz skalować, powiększać go. Data rozpoczęcia, możesz również zaznaczyć datę zakończenia, harmonogram wyświetlania reklam, ja pozostawiam cały czas również Tobie to.
Doradzam kontrola grupy odbiorców i tutaj mój droga, polecam Tobie kliknąć w tym miejscu, przełącz na pierwotne opcje grupy odbiorców. Po kliknięciu użyj oryginalnej grupy odbiorców, będziemy mieć możliwość ustawiania grupy niestandardowych odbiorców, lokalizacje, wiek, płeć. Jeżeli chodzi o szczegółowe opcje targetowania, to jest opcja, na której powinno nam tu bardzo, ale to bardzo zależeć, bo to od niej zależy, do kogo będziemy trafiać kampanię reklamową, a dokładnie w tym przypadku zestawem produkt X.
Jeżeli Twój produkt jest skierowany do osób młodych, no to wiadomo, po co trafiać do osób starszych i przepalać budżet, jak możemy zaznaczyć zawężoną grupę odbiorców, polecam tutaj stosować minimum zawsze 20 lat, bo często się zdarza, że ktoś, kto jest poniżej 18, zaznacza sobie wiek na Facebooku, że ma 18 lat, dzięki temu, jeżeli będziemy zaznaczać minimum 20, unikniemy sytuacji, gdy nasza reklama wyświetli się o sobie młodocianej, która nieco zakłamuje datę urodzenia i poprzez to nie będziemy do tych osób trafiać, które potencjalnie nie będą naszymi klientami. Płeć, no to wiadomo, jeżeli produkt jest skierowany do mężczyzn, no to trafiamy do mężczyzn, jeżeli dla kobiet, to dla kobiet.
Polecam Ci zostawić wszyscy, dzięki temu po kilku dniach kampanii reklamowej możesz sprawdzić, która płeć najlepiej reaguje na reklamę, tutaj w tym miejscu w statystykach i poprzez to po tych kilku dniach możesz zawęzić grupę odbiorców do tej jednej płci. Opcje targetowania. Tutaj uwaga jest mega, mega fajna opcja. Jak klikniesz przeglądaj, możesz wybierać spośród sugerowanych opcji Facebooka i dużo osób nie wie, że Facebook śledzi nawet takie informacje jak wykształcenie, sytuacja finansowa, wydarzenia z życia, czy ta osoba jest daleko od rodziny, czy krótko po przeprowadzce i skąd to Facebook ma? Skąd ma takie informacje? Użytkownik Facebooka, który dodaje post, że niedawno się przeprowadził, zmienił miejsce zamieszkania, jest aktualnie w związku, Facebook zbiera te informacje i właśnie umożliwia reklamodawcom, czyli Tobie, przyszłemu sprzedawcy, trafianie do osób konkretnie.
No bo wiadomo, czasami produkt może być skierowany idealnie do osoby, która niedawno się przeprowadziła. Podobnie nie będziemy trafiać artykułami sportowymi do osób, które nie interesują się sportem, ale jeżeli sprzedajesz takie produkty, to warto zaznaczyć właśnie fitness, sport, zdrowie i w tym miejscu zachowania, to jest bardzo ważne, zaznaczamy zawsze nawyki zakupowe zaangażowani nabywcy. To jest opcja, która pozwala Ci na trafianie do osób, które w ostatnim tygodniu dokonały zakupu. Kliknęły przycisk Kup Teraz na kampanii reklamowej i to jest Game Changer, jeżeli chodzi o kampanie reklamowe, trafiamy tylko i wyłącznie do osób, które są zainteresowane zakupami. Ok, beneficjent i płatnik, tutaj ustawiamy według norm Unii Europejskiej informacje o osobie, która prowadzi reklamę, czyli o Tobie.
Umiejscowienia, możesz zostawić advantage, możesz również ustawić ręczne umiejscowienia, ale ja polecam wykluczać Audience Network oraz Messenger, czyli zostawać tylko i wyłącznie przy opcji Facebook oraz Instagram. Przechodzimy dalej. Jesteśmy już w miejscu reklamy. W tym miejscu, podobnie jak w przypadku kampanii zestawu, możemy ustawić nazwę reklamy, czyli możemy sobie zapisywać, że to jest dana grafika czy dany film, aby łatwiej było się połapać później w ustawieniach kampanii, W tym miejscu ustawiamy stronę na Facebooku, którą będziemy trafiać reklamą do klientów. Podobnie możemy połączyć konto na Instagramie, aby trafić od razu reklamami do odbiorców z Instagrama i w tym miejscu klikamy przesyłanie ręczne. Wtedy możemy dodać własne materiały reklamowe, tyle że tutaj jeszcze w formacie zaznaczymy pojedynczy obraz lub film, bo chcemy tutaj trafić jednym zdjęciem lub filmem.
Wybieramy w tym miejscu nasz obrazek przykładowy do kampanii reklamowej. My sobie zaznaczymy tutaj przykładowo taką ładną choineczkę i tutaj od razu możemy kadrować nasze zdjęcie. Możemy je ustawić w zależności jak ma się wyświetlać, możemy je przyciąć czy ustawić w kwadracie 1 do 1. Tutaj polecam pomijać ulepszenia. Również dodawanie muzyki. Tutaj ustawiamy podstawowy tekst, czyli opis reklamy, który się wyświetla na samym początku, czyli tutaj u góry zdjęcia lub filmu. Nagłówek, czyli w tym miejscu tekst oraz opis, który się wyświetla pod nagłówkiem. Wezwanie do działania. Oczywiście Call to Action kup teraz, ale to zależy nam na największej liczbie zakupów. To co chciałbym ci doradzić, to aby nie pisać w tekście promocja, okazja itd. bo to odstrasza ludzi.
Wtedy taki internauta, jeżeli widzi taką reklamę, kojarzy ją od razu z reklamą i pomija automatycznie, bo jak kojarzę z reklamą, to skroluje dalej, bo nie chce widzieć reklamy. A jeżeli napiszesz klientowi co będzie mieć, jeśli kupi twój produkt, to automatycznie twoja reklama przyciągnie uwagę. Witryna internetowa. W tym miejscu ustawiamy link do naszego sklepu dropshippingowego. Języki możemy mieć wyłączone i w tym miejscu ustawiamy piksel Facebooka. Po kliknięciu opublikuj, twoja kampania reklamowa przejdzie do analizy, do weryfikacji, a następnie zostanie wyświetlona. Drugą opcją jest zdobywanie klientów całkowicie za darmo.
Jest taka możliwość, i to jest bardzo dobra wiadomość dla osób, które dopiero zaczynają i nie chcą inwestować większych kwot, a więc warto pokusić się o dodawanie krótkich formatów wideo na aplikacje takie jak TikTok, Instagram czy YouTube. Również na Facebooka możesz rzucać tak zwane Reelsy i w ten oto sposób możesz docierać naprawdę do ogromnej ilości odbiorców. Poprzez to na tych aplikacjach ludzie dzielą się na dwa typy. Na osoby, które zarabiają z potencjału takich aplikacji i osoby, które są tak zwanymi konsumentami i tylko obserwują treści, co za tym idzie, poświęcają uwagę sprzedawcom.
Pozyskę materiał możesz to zrobić w taki sposób, że wchodzisz na internet i szukasz jakiegoś dobrego filmu, ewentualnie kontaktujesz się z hurtownią, aby wysłała tobie materiały do reklam, do takich Reelsów, ewentualnie zamawiasz jedną sztukę produktu do siebie na stan, co za tym idzie, bawisz się trochę w filmowca i nagrywasz materiały samodzielnie. A uwierz mi, że to jest czasami dużo lepsza opcja niż prowadzenie takiego studia nagrania w idealnych warunkach. Dlaczego? Konsumenci na tych aplikacjach, jeżeli widzą taką sztywną reklamę w warunkach studyjnych, od razu ją pomijają, bo kojarzy się ona z reklamą. A z kolei TikTok albo na Instagramie rolka nagrana w sposób takiej recenzji, czyli po prostu z poziomu telefonu, strzymania go i nagrywania produktu kojarzą się raczej z recenzją.
A więc to właśnie z tym materiałem, na którym nam musi najbardziej zależeć, aby klient poczuł się nie tak, że on kupuje od ciebie produkt, a jednak kupuje od dobrego znajomego, nie od sprzedawcy. Dostał recenzję, warto kupić ten produkt, jeżeli jeszcze wzbudza efekt wow, to jest to idealna okazja do zdobycia wirala. Na tych aplikacjach skup się na tym, aby w pierwszej sekundzie zdobyć najwięcej uwagi klienta, a więc zrób coś szokującego. Stosuj viralowe dźwięki, viralowe hasztagi, zachęcaj odbiorców do interakcji, dzięki temu zwiększysz swoją szansę na to, że wpadnie twoja rolka wy viral.
Okej, znasz już fundamenty dropshippingu, elementy, które są kluczowe, czyli miejsce sprzedaży, produkt i marketing, czyli dotarcie do klienta, teraz pora na dodatkowe narzędzia, które ułatwiają tobie dropshipping. Narzędzia, z których warto korzystać z dropshippingu, to zdecydowanie narzędzia sztucznej inteligencji, czyli różne AI, które oferują możliwości naprawdę ogromne do wykorzystania, co za tym idzie, wykorzystując właśnie te możliwości, możesz poprawić swój dropshipping. Między innymi takie aplikacje jak chat GPT, Google, Bart, które umożliwiają ci generowanie treści, czyli m. in. opisów do ofert, opisów do reklam, stosowanie różnych strategii, określania trendów produktu, ponadto aplikacja Flare AI posłuży ci do generowania tła do ofert, czyli do tła zdjęć ofert.
Dzięki temu możesz wygenerować naprawdę świetną ofertę, świetne zdjęcie oferty, co przełoży się na wysoką sprzedaż, jeżeli zadbasz również o pozostałe ważne elementy. E-Com Revolution umożliwia ci w bardzo prosty sposób rozpoczęcie dropshippingu, bo masz tam gotowe sklepy, gotowe produkty, wiedzę, czyli wszystko czego potrzebujesz do rozpoczęcia dropshippingu i rozwijania go na większą skalę. A więc dotarłeś lub dotarłaś do końca tego konkretnego kursu. Mam nadzieję, że uda ci się rozwinąć swój własny, zdalny biznes w modelu dropshipping, bo wiąże się to z ogromnymi plusami. Oczywiście pamiętaj, jak każdy model biznesowy, dropshipping również wymaga czasu, a więc nie spodziewaj się, że już na drugi dzień będziesz mieć lawinę zamówienia, bo nie jest to realne.
Oczywiście zdarzają się takie przypadki, tak jak w przypadku naszych uczniów, którzy potrafią zdobywać naprawdę ogromne ilości zamówień już w bardzo krótkim czasie, ale to już będzie zależeć od tego, ile czasu poświęcisz na starcie. My dajemy ci z naszej strony plany działania, gotową wiedzę, gotowe rozwiązania i to od Ciebie zależy, w jakim stopniu i w jakim czasie wykorzystasz te narzędzia. Dziękuję Ci bardzo za uwagę i życzę samych sukcesów. .