TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Sprawdź też, czy nadf somewhere ali tak sobie. Mnóstwo osób ma problem z poprawnym wyostrzeniem двóch swoich zdjęć. Rzeczy~) Nie ma nic gorszego, jak piękne okoliczności do fotografowania, idealny momentlich TensorFlowet Brow Joe With the Perfecto Bruno hit z z SOLO. Dostany od Was z3000 000先 zFL. Dostany od оф kommers. W odpowiedzi przygotowałem ten film, w którym opowiem krok po kroku, jak wygląda to u mnie. Zaczynamy! Zacznę od bardzo istotnej kwestii, mianowicie od punktów autofocusa. Do wyboru mamy ich w zależności od sprzętu kilka, a nawet kilkadziesiąt. Domyślnie są one włączone wszystkie w tryb automatyczny, czyli aparat sam wybiera miejsce, w którym ma być ustawiona ostrość. Zazwyczaj wygląda to tak, że jest ona ustawiana na pierwszym planie.
Nie prowadzi to do niczego dobrego, ponieważ w takim wypadku w dużej mierze jesteśmy zdani na rozum sprzętu, a lepiej przecież myśleć samemu. Dlatego lepiej wybrać punkt manualnie, w którym ma być ustawiona ostrość. Wówczas uzyskamy najlepsze rezultaty, bo wskażemy dokładne miejsce, w którym zdjęcie ma być najostrzejsze. W 90% przypadków ustawiam właśnie tylko jeden punkt ostrości, który znajduje się najbliżej miejsca, na które chcę ustawić ostrość. Czasami ustawiam strefę, która ma być wyostrzona. Zazwyczaj korzystam z tej opcji, kiedy fotografuję bardzo szybko poruszające się postacie lub rzeczy, bo wówczas mam większą kontrolę i wiem, że obiekt, na który chcę wyostrzyć, nie ucieknie mi po prostu z tej strefy ostrzenia. Niemniej jednak w większości przypadków i tak używam tylko jednego punktu ostrzenia.
Wszystko z racji tego, że wolę najprecyzyjniej jak się tylko da ustawić ostrość. W fotografii portretowej szalenie istotne jest wyostrzenie na oczach. Strefa autofocusa, a nie pełny automat, nie da mi takiej możliwości. Dlatego decyduję się właśnie tylko na jeden punkt, którym celuję bezpośrednio na oczy osoby fotografowanej. W większości aparatów dostępne są trzy opcje autofocusa. Na przykładzie Karona są to OneShot, AlFocus i AlCervo. OneShot AF-S w Nikonie. Polega na tym, że ostrość ustawiana jest w jednym punkcie, tak jakby na sztywno. Czyli celuję w punkt i niezależnie od ruchu obiektu ostrość zostaje ustawiana na konkretną odległość i dopóki nie wduszę przycisku migawki ponownie, to ostrość będzie ustawiana w jednym miejscu. Z tej opcji korzystam w 90% zdjęć.
Najczęściej fotografuję ludzi w statycznych lub mało ruchliwych pozach, a wówczas ta metoda sprawdza się najlepiej. W skrócie, jest to funkcja najlepsza w fotografowaniu statycznym. AlCervo AF-C w Nikonie. Ta opcja idealnie nadaje się do fotografowania poruszających się obiektów. Pozwala na ciągłe śledzenie ostrością, właśnie tej rzeczy, na którą chcemy ustawić ostrość. Wystarczy po prostu wdusić spust migawki do połowy i śledzić punktem obszar, na który chcemy ustawić ostrość. Zawsze kiedy fotografuję osoby lub rzeczy, które przemieszczają się, korzystam właśnie z tej opcji. W niektórych przypadkach łączę właśnie ją razem z poszerzoną strefą ostrzenia. Niemniej jednak i tak w 90% przypadków wybieram pojedynczy punkt autofocusa. Wszystkie zdjęcia z tej sesji zostały obrobione nowymi presetami, nad którymi aktualnie pracuję.
Premiera drugiej części klimatycznych presetów i praktycznych lekcji odbędzie się już na początku grudnia. Zaczniemy tak jak poprzednio od mega promocji. O wszystkich szczegółach informuję na Facebooku bloga. Link znajdziecie w opisie tego filmu. AlFocus AF-A w Nikonie. To połączenie dwóch poprzednich trybów. Aparat wychwytuje kiedy obiekt stoi nieruchomo, wówczas korzysta z opcji One Shot, a kiedy zaczyna się on poruszać, przełącza się automatycznie na AL servo. Szczerze powiedziawszy, nie pamiętam kiedy ostatni raz z niego korzystałem. Wolę sam zdecydować kiedy korzystam z konkretnego trybu i kiedy próbowałem korzystać właśnie z tej opcji. Pamiętam, że nie zawsze działała ona tak jak należy.
Przez to zdarzyło się, że nie otrzymałem ostrych zdjęć i w ten sposób po prostu zniechęciłem się do tej funkcji. Być może u niektórych sprawdza się ten tryb, jednak ja jestem całkowitym zwolennikiem ustawień, które ingerujemy my, a nie sprzęt. Tak właśnie wygląda ustawienie ostrości w moim przypadku. Oczywiście taki system pracy spowodowany jest zdjęciami, które wykonuję. Jeżeli ktoś zajmuje się inną dziedziną fotografii, to wypracuje po prostu swoje inne rozwiązania, które będą działać dla niego najlepiej. Niemniej jednak, objaśniłem w kilku krokach najważniejsze opcje ustawiania ostrości. A dzięki temu będziecie mogli w swojej fotograficznej dziedzinie precyzyjniej i lepiej ostrzyć.
Polecam każdemu wyćwiczenie najlepszej metody z racji tego, że ustawienie ostrości w taki sposób jaki chcemy, to jedna z podstaw fotografii, która mocno wpływa na efekt końcowy. Ok, powiedziałem już chyba wszystko co najważniejsze w tej kwestii. Jeżeli masz jakieś dodatkowe pytania związane właśnie z tym tematem, to możesz je zostawić w komentarzach poniżej. Tymczasem, jeżeli podobał Ci się ten odcinek i chcesz więcej tego typu filmów, to koniecznie kliknij kciuka w górę pod tym filmem, a jeżeli jeszcze nie subskrybujesz kanału, to kliknij przycisk poniżej, a będziesz na bieżąco z wszystkimi nowymi materiałami na tym kanale. I to by było wszystko w tym odcinku. Dzięki za uwagę i do następnego razu. Cześć!.
Informujemy, że odwiedzając lub korzystając z naszego serwisu, wyrażasz zgodę aby nasz serwis lub serwisy naszych partnerów używały plików cookies do przechowywania informacji w celu dostarczenie lepszych, szybszych i bezpieczniejszych usług oraz w celach marketingowych.