TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Witaj w kolejnej lekcji, w której porozmawiamy o wariantach ceny. Jest to ważna do zrozumienia koncepcja, która nie jest taka oczywista na samym początku. Ponieważ tworząc produkty na EasyCard nie musisz tworzyć na przykład 5 różnych produktów, jeśli jest to ten sam e-book, a tylko jego 5 różnych części. Albo jeśli to jest e-book, ale jeszcze ma jakiś wariant z dostępem do społeczności, to nie będą osobne produkty. To będzie jeden produkt, czyli e-book, tak jak stworzyliśmy teraz, i będzie on miał różne warianty. I w tym celu przechodzimy do sekcji warianty ceny. I mamy na razie tylko jeden wariant. Jest to 69 zł i możemy wpisać nazwę tego wariantu, czyli wszystkie części. I tutaj została ona również wyświetlona.
To nie jest subskrypcja, to jest cena jednorazowa. I przy okazji zobacz, że te rzeczy są teraz niedostępne. Dlaczego tak jest? Dlaczego nie możemy zmienić tej ceny już po jej wprowadzeniu? Dzieje się tak dlatego, że niektórzy klienci już mogą mieć wykupiony ten produkt i nie chcemy usunąć całej historii. Więc zamiast usuwania cen i edycji ewentualnie rzeczy, które są tutaj zablokowane, po prostu możemy łatwo zarchiwizować taką cenę i stworzyć nową, nawet jeśli będzie taka sama. No dobra, to mamy jedną cenę, wszystkie części. Możemy bardzo łatwo dodać kolejny wariant i będzie to na przykład cena 29 zł i będzie ona obejmowała tylko pierwszą część naszego e-booka. Pierwsza część.
OK? I w ten sposób możemy dodawać kolejne warianty, gdzie każdy z nich będzie po 29 zł. I będzie to druga część. Odpowiednio potrzebujemy jeszcze części trzecią, też za 29 zł. I czwartą. I w ten sposób ludzie będą mogli wybrać sobie, którą część kupują, albo będą mogli skorzystać z tej pierwszej opcji i kupić wszystkie części na raz. Oczywiście taniej niż zakup tych wszystkich czterech części osobno. I teraz możemy każdy z takich wariantów stworzonych przez nas jeszcze dodatkowo dostosować. Czyli możemy przejść na przykład ten wariant pierwszy, te wszystkie części i wejść w jego opcje zaawansowane. Jeśli kupowalibyśmy osobno wszystkie te cztery części, mamy je po 29 zł. Czyli mamy tutaj 126 zł za wszystko. A tak to mamy 69.
Czyli możemy wpisać, że stara cena to 126 zł, gdybyśmy kupowali osobno i automatycznie zostanie ona przekreślona, oznaczone to jako promocja. I mamy tutaj 69 zamiast 126 zł. Możemy oczywiście też uwzględnić to i napisać, że tutaj jest z rabatem 40%, czy mniej więcej coś takiego, tak? Czy tam minus 40% nawet nie wiem ile to dokładnie jest, ale możemy to jak najbardziej uwzględnić również w nazwie, po to aby było to jeszcze bardziej atrakcyjne. Co więcej możemy zawęzić i ograniczyć promocję na takie wszystkie części na przykład czasowo. Każdy z wariantów tej ceny będzie mógł mieć swój własny licznik do promocji.
I teraz jeśli użyjemy tutaj licznika dla tej ceny, to zauważ, że zniknął ten globalny licznik automatycznie i został on uruchomiony na tą konkretną cenę. No i teraz oczywiście ten nasz podgląd koszyka działa, ale zobacz, że w momencie gdy wybieramy tą cenę, ona ma swój licznik promocji, a gdy wybieramy jakąkolwiek inną cenę, ona ma ten licznik promocji ogólny. Właśnie, to jest tak, że po prostu ustawienia, które ustawiliśmy sobie tutaj w produkcie, one są nadpisywane przez ustawienia ceny. Jeśli w produkcie dla całego produktu ustawiłem, że ma on promocję do wtedy i wtedy, to jest to promocja, która obowiązuje na wszystkie warianty.
Ale jeśli do jednego wariantu dodałem specyficzną promocję, która kończy się w innym czasie, wtedy znika licznik i obowiązuje ten licznik, który jest na konkretnym wariancie. W ten sposób możemy tutaj znowu zrobić ustawienia ogólne, a później nadpisywać się ustawieniami poszczególnych cen. Naturalnie możemy też usunąć tą promocję. Wystarczy wejść tutaj w kalendarz i wybrać opcję Clear i wtedy nie będzie ona dostępna dla żadnej sceny. OK, no to już wiemy, że poszczególne warianty ceny mogą nadpisywać te ogólne ustawienia produktu. Potrafimy tworzyć promocję, przekreślać ceny, tworzyć tutaj liczniki. Co jeszcze mamy w tych opcjach zaawansowanych ceny? Cóż, możemy tutaj podać cenę netto i w ten sposób priorytetyzować ją w koszyku. To znaczy, że jeśli tworzymy produkt B2B, lepiej jest pokazać tę cenę niższą, np.
23 zł. I wtedy ta cena jest rzeczywiście priorytetyzowana. Czyli mamy tutaj informację, że to jest 23 zł netto. Może na tej cenie to już jest trochę za dużo, żeby dodawać jeszcze jakieś kolejne rzeczy. Może spróbujmy wejść w kolejną cenę i ustawić dla niej cenę netto 23 zł. I zobacz, że zamiast ceny 29 zł jest wyświetlane 23 zł netto. A w momencie, gdy wybierzemy ten wariant, automatycznie dodatkowo jest ta cena przeliczana na cenę brutto. No i naturalnie to, co ktoś płaci finalnie, to już jest cena brutto, która zostanie pobrana z jego karty czy z jego konta.
Ale jest priorytet tej ceny netto, co sprawia, że ta niższa cena jest widoczna, bardziej prominentna, co również może wpłynąć na wzrost naszej konwersji. Kolejne rzeczy, które tutaj mamy, to każda z cen może przekierowywać na inną stronę po zakupie. Każda scena może mieć różną ilość dni na zwrot. Każda scena w końcu może mieć różne pliki do pobrania, co zrobimy w kolejnej lekcji i dla nas będzie to istotne, ponieważ tutaj załadujemy plik PDF z pierwszą częścią, tu z drugą itd. Każda z nich może mieć też swoje stawki rechautów, VAT i kody GTU produktu oraz dodatkowe ustawienia, które znajdują się poniżej. I te dodatkowe ustawienia to np. wymaganie podawania adresu.
Jeżeli mielibyśmy dodatkowo wariant, który obejmowałby wysyłkę fizycznej książki, wtedy do tego wariantu dodalibyśmy opcję wymagaj podania adresu. Móglibyśmy też wymagać podanie numeru telefonu i zobacz, że dane adresowe zostały dodane do koszyka i w tym momencie osoba, która kupuje od nas taki fizyczny produkt, który ma zostać wysłany, musi te dane adresowe wypełnić. Możemy też, ponieważ nie ma tutaj zgody marketingowe, jest tylko zgodna na regule miny, możemy też dodać checkbox z newsleterem, czyli takie pole, które sprawi, że ktoś będzie mógł dodatkowo zrobić opt in, żebyśmy mogli wysyłać mu korespondencję marketingową. No i mamy jeszcze opcjonalny checkbox i obowiązkowy, gdzie można tak naprawdę będzie zrobić sobie swoje własne ustawienia tego checkboxa, wpisać dowolny label, wymagać jeszcze jakiejś kolejnej zgody albo zaznaczenia czegoś lub zrobić to opcjonalnie.
Więc tutaj sporo opcji jeszcze na pewno będzie dochodzić i będzie pojawiać się do stworzenia i nadpisania dla poszczególnych cel. Mam nadzieję, że teraz trochę lepiej rozumiesz warianty tej ceny, a my na koniec zrobimy sobie jeszcze jeden, kolejny wariant, bo na razie operowaliśmy cały czas cenami typu one time, czyli takimi, które po prostu biorą odpowiednią kwotę z konta, czy to przez przelewy, czy płacąc kartą, czy szybkimi metodami płatności, jeśli mamy je dostępne w przeglądarce czy na urządzeniu mobilnym, ale nie mówiliśmy o subskrypcjach. W tym wariancie dodamy cenę np. 49 zł, ale wpiszemy, że jest to ebook i subskrypcja na dostęp do społeczności.
I w tym wariancie oznaczymy, że jest to cena subskrypcyjna, a to znaczy, że będzie ona miesięcznie lub w dowolnym innym wybranym okresie pobierana z konta użytkownika i to pobranie będzie oczywiście automatyczne. Użytkownik taką subskrypcją będzie mógł zarządzać sobie w naszym panelu. Pokazywałem ci już jak to wygląda. Tutaj jeśli wejdzie w subskrypcję, będziemy mógł wybrać ten produkt, który od Ciebie kupił, a następnie jeśli ma on różne plany subskrypcyjne, wygodnie się na nie przełączyć, anulować ten plan i ogólnie zarządzać po prostu całą subskrypcją. Tutaj możemy jeszcze dodatkowo dodać okres próbny i np. zadecydować, że będzie tutaj jeszcze dodatkowe 30 dni okresu próbnego.
Zobacz, że te wszystkie opcje są automatycznie wyświetlane w koszyku i również jeżeli teraz wybierze się tą cenę, to mamy takie mocne priorytetyzowanie tego, że to jest za darmo, czyli mamy 30 dni gratis wytłuszczone, a później płacie 49 miesięcznie, czyli też ta informacja jest jasna, ale ta jest bardziej promienetna. Również tutaj uruchom 30 dni gratis, a nie zapłać za to za 30 dni. Więc mamy tutaj dodatkowo przy subskrypcjach zauważ, że inne informacje troszeczkę też poniżej, czyli jak robimy jednorazowy zakup, to mamy tutaj tylko informacje o zwrocie i bezpieczeństwie, natomiast tu dodatkowo mamy przeliczone, przekalkulowane informacje o tym, kiedy pobierzemy pierwszą płatność, że to jest 10 marca i mamy tutaj dokładne informacje, jak to się stanie.
Również mamy informacje o tym, że jest to 30 dni bezpłatnego okresu próbnego i że możesz anulować go w dowolnym momencie, a gdy ktoś na to najedzie, ma jeszcze dokładniejsze informacje. W praktyce subskrypcje działają tak, że w momencie anulowania planu czy przełączania się na inny plan, mamy bardzo zaawansowane mechanizmy, które uwzględnią ten wykorzystany już czas i na przykład nie pobiorą za niego opłaty, więc tym wszystkim zajmuje się EasyCard i ty nie musisz się tym przejmować.
Również powiadomieniami, takimi jak na przykład powiadomienia o konieczności zmiany metody płatności, bo na przykład kończy się ważność karty i wszystkie inne związane z pobieraniem subskrypcji, te wszystkie transakcyjne wiadomości będą wysyłane przez EasyCard i my będziemy pomagać ci jak możemy odzyskiwać jak najwięcej subskrypcji, żeby czerń, czyli liczba rezygnacji była jak najniższa i tak dalej. Więc w ten sposób udało nam się stworzyć różne warianty produktu. Pamiętaj proszę o tym, że aby te zmiany były w produkcyjnym koszyku, tutaj możemy sobie podejrzeć ten produkcyjny koszyk, nie mamy żadnego wariantu, musisz oczywiście je opublikować, czyli klikamy teraz publikuj i dopiero w tym momencie nasz koszyk i produkt został zapisany i teraz wszystkie te warianty są dostępne i można z nich korzystać.
Także mam nadzieję, że w ten sposób pokazałem ci sporo ciekawych ustawień i wiesz już czym są warianty ceny w EasyCard, a my możemy przejść do kolejnej lekcji. Do usłyszenia. .