TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Witaj w lekcji, w której chciałbym zapoznać się z bardzo prostymi automatyzacjami, które mogą Ci pomóc w obsorzeniu procesu posprzedażowego. To jest tak, że my na EasyCard stawiamy na to, aby stworzyć genialny proces zakupowy, czyli front-end dla użytkownika, który pomoże Ci w konwersjach. Nie skupiamy się natomiast na tym, aby tworzyć wokół EasyCard miliony integracji, żebyś mógł połączyć się automatycznie z MailChimpem, z GetResponsem, ze wszystkimi innymi systemami, dlatego że uważamy, że można to zrobić samemu z pomocą narzędzi do integracji takimi jak Zapier czy Integromat. Jest to bardzo, bardzo proste, a nam z kolei pozwala się skupić na tym, co najważniejsze, czy inne doświadczenia płynących z używania koszyka. Jeżeli chcesz, to oczywiście te wszystkie automatyzacje możemy wykonać po prostu dla Ciebie.
Wystarczy, że skorzystasz z formularza, który jest u nas na stronie, albo skontaktujesz się z nami, wypisiesz nam, co ma zostać zrobione po zakupie, np. dodajcie mi tę osobę do HubSpota, wyścisz ci wiadomość na Slacku, SMSa i cokolwiek innego i my powiemy Ci oczywiście, nie ma problemu, wdrożymy to dla Ciebie, wycenimy taką automatyzację i będziemy ją dla Ciebie utrzymywać. Jednak tworzenie tych automatyzacji jest niezwykle proste i daje również ogromną frajdę. Możesz tutaj naprawdę mnóstwo ciekawych rzeczy po zakupie zrobić. Więc poza tymi podstawowymi rzeczami, które zapewniamy out of the box, np.
maile pozakupowe, możesz wejść do sekcji integracji i webhook i pokażę Ci teraz bardzo prostą automatyzację, ale wiedz, że można i stworzymy lekcje bardziej zaawansowane i kurs bardziej zaawansowany, gdzie pokażemy jak tworzyć nawet bardzo zaawansowane automatyzacje umożliwiające zabieranie czy dodawanie dostępów do Discorda, do Circle, do masy innych ciekawych narzędzi. Ale teraz przejdźmy do Zapiera. Zapier. com to jest prosta aplikacja, która pozwala Ci właśnie odebrać dane z koszyka, a następnie coś z nimi zrobić. Czyli w momencie, gdy zostanie wykonana na koszyku jakakolwiek akcja, a my tych akcji wykonujemy dużo, np.
procesujemy transakcje, ale też odnawiamy abonament, ktoś anuluje plan i my za każdym razem, gdy taka jakaś akcja ma miejsce, będziemy wysyłać Tobie do Zapiera powiadomienie, a Ty będziesz mógł zrobić z tym, co chcesz. Te zdarzenia, które obsługujemy, wszystkie są dostępne w dokumentacji. Jest to np. zakup nowej subskrypcji, zakup produktu, anulowanie, zmiana planu itd. i na te wszystkie rzeczy możesz reagować automatyzacjami. Przedłem na Zapier i kliknąłem Create News App. Tutaj musimy skorzystać z funkcji premium Zapiera i de facto da się to zrobić bezpłatnie czy dużo, dużo taniej z pomocą Integromat, ale to w innej, bardziej zaawansowanej lekcji. Zapier jest bardzo prosty do zrozumienia i chciałbym, żebyś to zrozumiał na tej podstawie. Po prostu wybieram sobie tutaj Webhook.
Webhook to jest coś, co pozwoli nam połączyć ten nasz adres Webhooka, który mamy w koszyku właśnie z automatyzacją Zapier. Trigger to coś takiego, co odbierze dane, więc teraz chcemy zdecydować się, jakie zdarzenie chcemy odebrać. I tutaj zawsze wybieramy po prostu Catch Hook, czyli złap dane, złap informacje, które prześle koszyk. Wybieram polecenie Continue i od Zapiera dostajemy coś takiego jak Webhook URL. To jest właśnie coś, co musimy kliknąć Kopii i skopiować do adresu Webhooka, który znajduje się w naszym koszyku. I tak naprawdę to wszystko. Teraz wystarczy, że opublikujemy koszyk i wszystkie te zdarzenia, o których wspomniałem, zakup, subskrypcji, anulowanie, zbliżające się odnowienie i tak dalej, to wszystko zostanie wysłane do Zapiera.
Kiedy zostanie wysłane? Oczywiście w momencie, gdy ktoś jakąś akcję wykona, czyli przykładowo dokonajmy sobie teraz zakupu. Oczywiście jest to sandbox, więc mogę bez problemu kartą testową dokonać tutaj zakupu i w tym momencie dane już powinny zostać wysłane do Zapiera. Więc możemy wrócić do Zapiera, możemy wybrać polecenie Continue i teraz jest coś takiego jak testowanie, czy to działa. Więc wybierzmy test i mamy informację. Wow, brawo, udało się, pobraliśmy dane. Co tutaj przyszło? Single Product Bot. I to jest rzeczywiście to, co oznacza, że ktoś zakupił pojedynczy produkt. No dokładnie, zakupiłem, dokonałem przed chwilą przykładowego zakupu, więc ten event Single Product Bot został poprawnie odebrany przez Zapiera.
I tu są wszystkie szczegóły tego zakupu, włącznie z adresem e-mail osoby, która kupiła, jego kosztem, danymi do faktury, tutaj wszystkie te rzeczy się znajdą i z wszystkich tych danych możesz skorzystać i coś z nimi zrobić. Czyli to, co zrobiliśmy teraz, to odebraliśmy, potrafimy odbierać dane z koszyka. Teraz to, co musimy zrobić, to wykonać jakąś akcję na tych danych. Co chcemy zrobić? No powiedzmy, że chcemy zapisać taką osobę na naszą listę na MailerLite. Wybieramy tutaj MailerLite, a następnie wybieramy jakie zdarzenie. Chcemy stworzyć albo aktualizować subskrybenta. OK? I wybieramy polecenie Continue. Wybieramy nasze konto MailerLite, z którym będziemy musieli się połączyć, czyli wykonać autoryzację, jeśli jeszcze tego nie robiliśmy w Zapierze. Jest to bardzo proste.
I teraz już możemy wybrać sobie listę, do której zapiszemy taką osobę. Na przykład chce zapisać tę osobę do listy no-code-free. No i to, co jest tutaj potrzebne, required, to pole oznaczone adresem email. Oczywiście potrzebujemy mieć email osoby, którą chcemy zapisać na listę. I jak klikniemy w to pole, to będziemy mieli wszystkie dane z tej naszej transakcji, a są tutaj widoczne dane takie, jak na przykład właśnie adres customer email. I to jest email, który tutaj przekażemy. Za każdym razem, jak będzie wykonywana inna transakcja, no to oczywiście za każdym razem ten email będzie inny i wysyłany do MailerLite. Jeśli chodzi o name, czyli imię i nazwisko, też mamy tutaj te dane. Można ich sobie nawet poszukać.
Mamy first name, last name i mamy też name, czyli mamy tutaj całe name, a tutaj jest last name, więc też możemy z tego skorzystać, wyszukując last, customer last name i wstawiając je w to pole. Oraz ewentualnie możemy wypełnić kompany i wszystkie inne dane. Te dane nam i tak przyszły tutaj z koszyka. Wybieramy polecenie continue i tak naprawdę, ja ten test sobie skipnę, bo nie chcę się po raz kolejny zapisywać na tą listę, ale nasza automatyzacja jest praktycznie gotowa. To, co musimy zrobić, to włączyć ten zap, czyli po prostu kliknąć turn it on i wtedy za każdym razem, kiedy zostanie wykonana jakaś akcja w koszyku, wtedy dopiszemy tę osobę do naszej listy na odpowiedniej grupy na MailerLite.
No właśnie, jedna rzecz, którą powinniśmy tutaj jeszcze dopracować, no bo koszyk będzie wysyłał nam rozmaite akcje, czyli na przykład wyśle nam akcje subscription expired. I w takiej sytuacji prawdopodobnie chcielibyśmy zareagować jakoś inaczej, czyli wypisać tę osobę z tej listy albo przerzucić ją na przykład na inną listę. No i oczywiście możemy to zrobić. Nie pokażę Ci tego dokładnie, tylko zasugeruję jak proste może to być, bo możemy tutaj dodać krok pośredni klikając na plus, a następnie możemy skorzystać z czegoś takiego jak filter. I tutaj będziemy w tym filtrze decydować i będziemy tylko wtedy kontynuować, jeśli będziemy szukali po event, bo event to jest właśnie to, event to jest właśnie to, co stało się w koszyku.
Więc będziemy chcieli sprawdzić, czy event to jest, w tym przypadku akurat mamy single product bot. Możemy to skopiować nawet z dokumentacji, żeby się nie pomylić, nie zrobić tutaj żadnej literówki i kopiujemy sobie single product bot i to musi być text exactly matches, czyli to jest dokładne dopasowanie, wpisujemy tę wartość single product bot i wybieramy continue, czyli stworzyliśmy sobie taki filtr, który nie puści dalej żadnego innego zdarzenia typu wygaśnięcie, renewal itd. , tylko zakupy pojedynczego produktu. I my w takiej sytuacji, przy tych zakupach pojedynczego produktu chcemy po prostu zapisać kogoś na listę. Mamy informację, ok, your zapłat have continued, czyli tak skonstruowaliśmy filtr, że przy tym zakupie jednorazowym on poszedłby dalej i zapisał nam kogoś do mailerlita.
I na tej samej zasadzie możemy skopiować sobie te zapy i zrobić zap, który będzie tylko kontynuował wtedy, jak na przykład komuś wygaśnie abonament i wtedy możemy usunąć go z tej listy mailerlita i na przykład dodać na jakąś inną listę darmowych subskrybentów. To jest naprawdę bardzo, bardzo proste, a ja polecam Ci też nasze bardziej zaawansowane poradniki na temat automatyzacji, bo można tutaj zrobić naprawdę genialne rzeczy i będziemy też pokazywać w nich świetne narzędzi, które jest alternatywą do Zapiera, która jest prawie darmowa albo kosztuje bardzo, bardzo mało, więc zapraszam Cię na tę lekcję, a na teraz to już wszystko. Dzięki i do usłyszenia. .