TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Skoro mamy nasz produkt już stworzony i skonfigurowany, jak również jego cenę, pora na zakupy, czyli musimy udostępnić go komuś do tego, żeby mógł dokonać bezpiecznej transakcji. Poniekąd wiesz już jak to zrobić, ponieważ pokazywałem Ci ten link publiczny do koszyka, który można sobie otworzyć w nowej karcie, on ma już konkretny adres i oczywiście można ten adres udostępnić dowolnej osobie, która wybiera sobie właściwy wariant i dokonuje zakupu. Ale EasyCard ma jeszcze szereg innych opcji udostępnienia, które dostępne są w sekcji udostępni. Tutaj po opublikowaniu znajdziemy nie tylko ten główny link do koszyka, ale również linki do poszczególnych wariantów, czyli do poszczególnych cen, które zdefiniowaliśmy tutaj jako wariant.
To znaczy, że gdybyśmy chcieli na przykład dać dostęp tym osobom, które mają kupić tylko pierwszy, drugi, trzeci czy trymes czy dietę mamy karmiącej, moglibyśmy to zrobić z poziomem opcji udostępniania i zamiast kopiować link do koszyka moglibyśmy skopiować link do tylko jednej ceny. Wtedy podając go komuś, zobacz, że ma ta osoba możliwość tylko zakupu, na przykład w naszym przypadku pierwszej części. I zobacz jak skonstruowany jest ten link, on po prostu na końcu ma dodany pewien parametr. Gdybyśmy go usunęli, no to wtedy znów lądujemy w tym naszym ogólnym koszyku. I co ciekawe, właśnie każda z tych wygenerowanych przez nas cen ma swoje linki. Te linki do cen mają też jeszcze jeden cel.
Nie tylko możemy udostępnić ten właściwy wariant, który ktoś ma zakupić, ale możemy też udostępnić warianty ukryte, na przykład dla VIP-ów albo jakichś różnych naszych znajomych, którym chcemy dać możliwość zakupu w niższej cenie, ale jednocześnie niekoniecznie chcemy tę cenę niższą pokazywać albo ten wariant w koszyku. Wtedy moglibyśmy zrobić na przykład to w ten sposób. Jeśli zdecydujemy się, że przykładowo e-book i subskrypcja na dostęp do społeczności ma być ukryta w koszyku, możemy to zrobić w opcjach zaawansowanych. Wybieramy ukryj ten wariant w koszyku, a następnie publikujemy taki koszyk i on nie będzie dostępny już, czy ten wariant nie będzie dostępny, nie będzie widoczny pod tym naszym głównym linkiem.
Czyli jeśli wejdziemy sobie w koszyk, ok, nie ma tego wariantu, ale możemy go udostępnić z pomocą skopiowania linku do ceny 49 i ta cena, ten link de facto będzie kierował do tej naszej właśnie ceny, w której można uruchomić sobie 30 dni gratis. Jest to w ramach jednego produktu, ale nie jest to dostępne dla wszystkich śmiertelników, a tylko dla tych, którzy mają podany przez nas skopiowany stąd link. W ten właśnie sposób możemy ukrywać różne warianty w koszyku i możemy uzyskiwać linki do tych wariantów, które prowadzam do nich bezpośrednio. Więc teraz jeśli się nad tym zastanowisz, to możesz po pierwsze podlinkować sobie na stronie cały ten produkt i mieć wszystkie warianty, które nie są ukryte.
Możesz również stworzyć na swoim landing page'u każdy e-book, tak jak mamy na przykład tutaj, każdy e-book, który ma swoją cenę, kupuje, ten ma swoją cenę, kupuje, ten ma swoją cenę i wszystkie części oczywiście też mają swoją cenę, kupuje. Natomiast my możemy pod te poszczególne części, czyli na przykład pod pierwszy trymestr, w tym miejscu podpiąć tylko i wyłącznie link do pierwszego trymestru, który skopiujemy sobie z opcji udostępniania, a do wszystkich części możemy tylko podpiąć link do wszystkich części i w ten sposób możemy rozłożyć tę ofertę na stronie i w ten prosty sposób możemy manipulować z tymi linkami i podstawiać je pod odpowiednie miejsca, jeśli tak właśnie skonstruujemy sobie landing page.
W opcjach udostępniania nie tylko możemy kopiować poszczególne warianty czy cały koszyk, ale też możemy skopiować link do kodu QR. Jeśli to zrobimy i otworzymy sobie ten link w nowej karcie, to jest to plik PNG, możemy po prostu zapisać sobie to jako obrazek, możemy wydrukować to na plakacie, na billboardzie, który powiesimy w centrum Warszawy albo na wszystkich przystankach i możemy sprzedawać właśnie w ten sposób.
Teraz osoba, która zeskanuje to aparatem swojego telefonu komórkowego, automatycznie wyląduje na stronie koszyka, która oczywiście jest bardzo przyjazna dla urządzeń mobilnych i zrobiona tak, aby super szybko się ładowała, a doświadczenia zakupowe na urządzeniach mobilnych, aby były jak najlepsze, myślę, że są nieporównywalne do wszystkich innych, które możemy spotkać, więc generalnie zakup z kodu QR na przykład umożliwi nam sprzedawanie na konferencji, gdzie na slajdzie możemy wyświetlić link do swojego produktu. Możemy właśnie wydrukować to w jakiejś formie plakatu czy billboardu czy w jakikolwiek inny sposób i ten kod QR, nawet jeśli w restauracji sprzedajemy subskrypcję na burgery, możemy postawić na jakiejś karteczce na stole i umożliwić jego zeskanowanie. Więc opcji jest naprawdę tutaj mnóstwo. Jest to naprawdę bardzo ciekawy model udostępniania tego naszego linku.
Mamy tutaj też możliwość skopiowania linku z promokodem i o promokodach jeszcze porozmawiam, ale jak jesteśmy przy opcjach udostępniania, to ten link z promokodem on po prostu zawiera końcówkę promo równa się 1 i wtedy wyświetlamy pole kod rabatowy. O kodach, tak jak mówię, będzie w innej lekcji, więc na razie to zostawmy, ale celowo nie umieszczamy tego parametru w każdym linku i nie pokazujemy kodu rabatowego, bo wiemy, że to strasznie negatywnie wpływa na konwersje. Gdy ludzie widzą ten kod rabatowy w koszyku, to pierwsze co robią po prostu wychodzą z koszyka, żeby poszukać jakiegoś kodu rabatowego w sieci i sobie obniżyć cenę. Więc nie robimy tego, można oczywiście to udostępnić, ale tylko wtedy, kiedy chcesz i będziesz miał nad tym pełną kontrolę.
Następna rzecz to kopiuj link dla partnera i tu znów dodajemy kolejny parametr. Ten parametr zostanie zwrócony przez nasz koszyk jako webhub po zakupie. Będę jeszcze o tym mówił, ale generalnie pozwoli po prostu zliczyć sprzedaż od konkretnego partnera. Jeżeli na przykład mamy partnera, który nazywa się, wpiszmy tutaj jakąś nazwę, na przykład mamy pomysł, to wpisując ten link ref w taki sposób i podając tutaj tę nazwę partnera, jeśli ktoś wejdzie na koszyk z tym właśnie linkiem, a następnie dokona zakupu, EasyCard będzie o tym wiedział, a ty dostaniesz te informacje, jakby dokładne informacje o tym, jaki partner przyczynił się do zakupu twojego produktu. To jeszcze nie wszystko, ponieważ wdrażamy również funkcję automatycznego split paymentu dla partnerów.
Co to oznacza? Że jeśli ktoś ma konto na Stripe i połączy je z EasyCardem i jest twoim partnerem, możesz w ten sposób po prostu automatycznie przy zakupie dystrybuować określoną kwotę, którą będzie można ustalić na jego konto Stripe, czyli ktoś kupuje za 69, ale partner z tego dostaje 10 złotych, co od razu leci na jego konto Stripe, a ty dostajesz tego 59 złotych, co leci na twoje konto, więc warto sprawdzić sobie pozostałe materiały na ten temat i zobaczyć, jak można bardzo łatwo obsługiwać właśnie programy partnerskie z pomocą EasyCard.
Kolejna rzecz w opcjach udostępniania, to w zasadzie już tutaj ostatnia sekcja, 10 sposobów na promocję linków do koszyka, polecam wam zapoznać się z tym artykułem, bo tutaj jest sporo inspiracji dotyczących tego, gdzie możemy taki link do koszyka wsadzić, jak to może dla nas zadziałać, a ja w kolejnych lekcjach pokażę Ci technicznie, jak taki link można przykładowo osadzić sobie na stronie WordPressa albo na dowolnej stronie HTML, żebyś miał komplet informacji dotyczących tego, jak technicznie taki link można gdzieś szybko wrzucić. W zasadzie sam się nie mogę doczekać tych waszych pomysłów na udostępnianie tych linków w rozmaitych miejscach, bo ostatnio np.
wpadliśmy na pomysł, że można za kilkadziesiąt złotych kupić całą taką taśmę kodów NFC, czyli takich malutkich naklejek, które po zbliżeniu do nich telefonu automatycznie uruchamiają koszyk i można ponaklejać je na różne produkty, można ponaklejać je w różne miejsca, gdzie chcemy mieć możliwość pobierania opłat od użytkowników, więc takich zastosowań jest na pewno dużo więcej, a ja w zasadzie nie mogę się doczekać i chętnie na naszym straku posłucham o waszych pomysłach na to, jak można jeszcze sprytnie i w jakim miejscu umieścić link do koszyka. Dzięki za uwagę w tej lekcji, do usłyszenia. .