TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Witaj w kolejnej lekcji, w której porozmawiamy o tym, co na pewno lubisz najbardziej, czyli fakturach, korektach, zwrotach, obsłudze billingowej, obsłudze klientów. To jest fantastyczne, prawda? No właśnie, nie jest. To jest generalnie coś, co spędza sens powiek wielu sprzedawcom i zwłaszcza na przykład twórcy czy osoby, które de facto nie muszą i nie powinny zajmować się billingiem i fakturami, muszą poświęcić na to, zwłaszcza w naszym systemie prawnym, mnóstwo czasu. No to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Dlaczego? Dlatego, że EasyCard zdejmuje Ci cały billing z głowy, włącznie z obsługą klienta w kontekście billingu, włącznie ze zwrotami, faktur, korektami, zmianami danych i innymi rzeczami, którymi nie powinieneś się po prostu zajmować.
Bo dlaczego? Z drugiej strony, to, że zdejmujemy Ci to z głowy, jest również bardzo korzystne dla wzrostu Twojej konwersji. Nie tylko dlatego, że będziesz miać więcej czasu, żeby zająć się tworzeniem produktów, ale głównie dlatego, że billing jest to bardzo wrażliwa sfera we współpracy z klientami. Na pewno miałeś klienta, który był niezadowolony, czy miał jakieś pretensje z tego powodu, że nie uzyskał szybko jakiejś korekty faktury, że nie dokończył szybko transakcji, że nie uzyskał od Ciebie faktury na czas czy rachunku itd.
Więc to są rzeczy, które naprawdę potrafią zepsuć najlepsze doświadczenia zakupowe i billing jest taką rzeczą, która jest niezwykle wrażliwa, gdzie klientów trzeba traktować z naprawdę ogromną powagą i szacunkiem, dlatego, że to determinuje ich overall experience korzystania z naszego produktu i gwarantuje Ci, że jest mnóstwo, mnóstwo klientów, którzy nie będą kupować od Ciebie tylko dlatego, że mieli złe doświadczenia w przeszłości z billingiem. Nie jest to coś, co zwykle sprzedawcy mierzą, ale tak naprawdę ta trochę gorsza obsługa sprzedażowa czy np. to, że ktoś nie może doprosić się jakiejś zmiany danych na fakturze, to naprawdę wpływa w bardzo negatywny sposób na wizerunek takiego sprzedawcy. Więc nie będę już więcej o tym mówił, powiem Ci jak działa Easy Billing.
Easy Billing to jest usługa, która jest usługą płatną, ale w ramach której my zdejmujemy Ci cały billing z głowy, czyli wystawiamy w Twoim imieniu faktury, a także rachunki dla osób fizycznych i zajmujemy się również obsługą w zakresie billingu. Po prostu mamy zatrudnionych konsultantów, do których można zadzwonić, którzy odpisują natychmiast na czata, którzy natychmiast odpisują na maila i dbają tylko o to, żeby Twoi klienci czuli ogromny komfort w sferze płatności. I to jest mega ważne również ten czas reakcji i naprawdę warto skorzystać z takiej usługi, ponieważ po prostu to tak jakby zatrudnił sobie naprawdę dobry dział obsługi klienta w zakresie billingu.
Jak to w praktyce działa? W praktyce działa to w ten sposób, że możesz włączyć usługę Easy Billing na swoim koncie, która pozwoli na to, że my w Twoim imieniu będziemy wystawiać faktury dla klientów. To znaczy, że to nie EasyCard wystawia faktury jako firma, czy widnieje na fakturze, to Twoje dane są na fakturze, ale my wystawiamy je za Ciebie. Wysyłamy je do klienta w mailu z podziękowaniem za zakup, czyli w podsumowaniu zakupu, jeśli masz Easy Billing, jest tutaj sekcja faktura i można ją pobrać. Jeśli masz Easy Billing, jest tutaj też sekcja zmiana danych i zwrot produktu, którą klient może bez problemu od razu od ręki zrealizować. No i również wszystkie informacje i wszystkie dane, wszystkie faktury znajdują się w panelu klienta.
Czyli jeśli klient wejdzie sobie do swojego panelu, to tutaj może również zobaczyć wszystkie faktury. Na przykład ja od jednego z naszych sprzedawców, od Michała, którego pozdrawiam, kupiłem kurs Excela i tutaj mam dostępną fakturę, mogę sobie kliknąć pobierz PDF, mogę sobie tą fakturę teraz podejrzeć. Tak one wyglądają, oczywiście zaksięgować, są w pełni zgodne z polskim prawem i są wystawione przez Michała, aczkolwiek to oczywiście Easy Card w jego imieniu wystawił i wysłał taką fakturę oraz umieścił ją w panelu tak, aby klienci mogli wygodnie ją sobie pobrać.
Jeżeli określisz w terminie zwrotu na produkt, czyli jeżeli klient się mieści w terminie zwrotu na produkt, który określiłeś przy definicji produktu, również można jednym kliknięciem stąd wykonać zwrot i mamy klientów, którzy są tak zaskoczeni tym, że to tak sprawnie i szybko działa, że nigdy jeszcze nie dostali tak szybko zwrotu, że gwarantuje Ci, że to naprawdę również pomaga w budowaniu Twojej reputacji. Podobnie zmiana danych na fakturze, również robimy to automatycznie. No dobra, skoro my potrafimy wystawiać faktury i ewentualnie rachunki dla osób fizycznych, czyli dla tych osób w skrócie, które w naszym koszyku, weźmy sobie tutaj w jakiś przykładowy koszyk, jeżeli ktoś podał kiedykolwiek albo podał przy zakupie dane do faktury, czyli numer NIP, to wtedy oczywiście wystawimy fakturę.
Jeśli jego nie podał, wystawimy dla niego rachunek, czyli będzie to sprzedaż dla osoby fizycznej i wtedy ten rachunek oczywiście też się znajdzie, takie uproszczone potwierdzenie sprzedaży w zasadzie, to znajdzie się na jego kącie. Natomiast Ty jako sprzedawca w swoim panelu, przejdę tutaj do panelu sprzedawcy, masz możliwość zawsze na żądanie wtedy pobrania sobie raportów. I te raporty obejmują zestawienie sprzedaży dla osób fizycznych, obejmują pliki od Pekka i obejmują wszystkie faktury w parzce ZIP, czyli tutaj znajdują się wszystkie faktury wystawione dla Twoich klientów. Jeżeli chcesz, to możemy wysyłać Ci też kopię wszystkich maili transakcyjnych, które idą do klientów i tam też będą linki do tych faktur, ale tu generalnie są wszystkie w parzce ZIP.
Natomiast to jak się odbywa księgowanie tych faktur przez Twoją księgową, to po prostu pobierasz sobie dwa zestawienia. Zestawienie sprzedaży dla osób fizycznych i pliki od Pekka, który zawiera całą sprzedaż dla B2B. Dlaczego to rozbijamy? Dlatego, że sprzedaż dla osób fizycznych można zaksięgować zbiorczo i po prostu w tym zestawieniu jest łączna kwota całej tej sprzedaży, na przykład 100 tysięcy w miesiącu. I wtedy wpisuje się to w jedno pole, można zaksięgować zbiorczo, nie ma żadnych dodatkowych dokumentów i problemów. Natomiast gdybyśmy mieli to osobno, to musielibyśmy pewnie księgowej płacić za te dodatkowe dokumenty itd. Natomiast pliki od Pekka jest plikiem zgodnym z wymogami ministerstwa wygenerowanym w taki sposób, że powinien zostać zaimportowany pomyślnie do każdego sensownego programu księgowego. Można to wcześniej sprawdzić.
Natomiast generalnie jednym kliknięciem wciąga się całą sprzedaż B2B i wszystkie te faktury osobno lądują w programie księgowym. Więc jedno kliknięcie to powinno być wprowadzenie kwoty zbiorczej ze sprzedaży dla osób fizycznych i drugie kliknięcie to powinno być wprowadzenie sprzedaży B2B z pliku JPK. I to tyle jeśli chodzi o twoje rozliczenie miesięczne. Więc przyznasz chyba, że jest to naprawdę bardzo, bardzo wygodne. Gdybyś jednak nie chciał korzystać z jakichkolwiek powodów z naszego billingu, np. dlatego, że korzystasz z fakturowni i tam masz już jakieś swoje inne faktury itd. Wchodzisz w ustawienia i w integracjach możesz wybrać innego dostawcę faktur, czyli np. i firmę, czy infakt, czy fakturownię.
Wtedy będziemy pobierać opłatę 50 zł miesięcznie za, tu są aktualne opłaty, akurat teraz za Easy Billing obowiązuje 2 zł i za te integracje 50 zł miesięcznie, natomiast 2 zł za dokument tutaj, natomiast te kwoty mogą się zmienić i oczywiście tą integrację możesz sobie włączać i wyłączać. Jeżeli wybierzesz odpowiednio np. i firmę, to potrzebujemy tutaj klucz API z panelu i firmy i włączymy dla Ciebie taką integrację, poinformujemy Cię o jej włączeniu. Będziesz mógł wtedy przestawić sobie w dokładnie tym momencie, w którym chcesz to, żeby tam trafiały wszystkie zakupy i będą te transakcje wystawiane dla Ciebie w narzędziu, z którego korzystasz. Wtedy nie będziesz jednak miał dostępu do tych funkcji naszych konsultantów, wykonywania przez nas zwrotów, korekt, rozmawiania z klientami itd.
Ta usługa oczywiście jest tylko dostępna w EasyBilling, które zresztą włączysz sobie wygodnie tutaj, właśnie w tej sekcji wystawianie faktur. Jeśli nie jest włączone, będzie można kliknąć po to, żeby je włączyć. I w zasadzie jeśli chodzi o faktury i rozliczenia to wszystko. I jeszcze jedna rzecz to są nasze rozliczenia, czyli jak my się rozliczamy, EasyCard z Tobą, jak pobieramy opłatę za naszą podbraną prowizję, my po prostu wystawimy Ci na koniec miesiąca fakturę, ale będzie to w bardziej uproszczonej formie, będziesz mógł przeprocesować sobie transakcje przez EasyCard, a później już my po prostu na podsumowaniu sprzedaży, za odpowiednią stawkę prowizji wystawimy tą fakturę i albo zapłacisz sobie przez koszyk EasyCard jednym kliknięciem, albo nawet możemy pobierać to automatycznie co miesiąc ze spiętej z EasyCard karty.
No i jeszcze jedna rzecz może, o której warto wspomnieć, czyli Stripe. Stripe również ma swoją prowizję, on nie wystawia za to faktur, ale możesz po prostu księgowej wysłać raporty, które znajdują się w sekcji Reports i tutaj jest coś takiego jak Financial Reports. Pobierasz sobie po prostu ten raport i to wystarczy księgowej, żeby zaksięgować i też rozliczyć i wrzucić w koszty prowizję Stripe, którą tutaj się wygeneruje.
No i dodatkowo, jeśli jesteśmy już tutaj przy tych raportach, to proszę pamiętaj, że raporty z EasyCard to jest jedna rzecz, ale wszystkie transakcje i wszystkich klientów masz też na Stripe, więc możesz ich stąd bardzo łatwo wyeksportować, możesz wyeksportować bardzo szczegółowe detale, raporty i podsumowania tych transakcji, tak aby je sobie jakoś podliczać i na nich operować, również operować na tych statystykach, które tutaj znajdziesz. Także z punktu widzenia Billingu to wszystko na teraz. Dzięki za uwagę, do usłyszenia. .