TRANSKRYPCJA VIDEO
Witaj w 30-dniowym wyzwaniu, które pomoże Ci stworzyć i sprzedać swój własny kurs online. Podczas tego wyzwania, omówimy jak korzystać z grupy na Facebooku dla wsparcia i dzielenia się postępami. Przybliżymy Ci jak poruszać się po wyzwaniu, dostosować ustawienia wideo i korzystać z dostarczonego podręcznika. Opowiemy o naszym doświadczeniu w tworzeniu kursów online i podamy przykłady udanych klientów. Podkreślimy, że nic nie jest niemożliwe i podzielimy się osobistą historią pokonania lęku społecznego. Zapoznamy Cię z takimi pojęciami jak magnesy dla klientów, sprzedaż dodatkowa i zaangażowanie klienta. Zachęcimy Cię do przemyślenia swoich własnych celów i nagród za stworzenie i sprzedaż własnego kursu online. Pomożemy Ci znaleźć lukratywną niszę i dostarczymy statystyki, które potwierdzą nasze twierdzenia. Na koniec, podkreślimy znaczenie skupienia się na kilku kluczowych projektach dla sukcesu. Zapraszamy Cię na mini kurs online "Kreator Pomysłów", gdzie dowiesz się więcej o narzędziach i pomysłach na znalezienie dobrego pomysłu na biznes. Dziękujemy za udział i zapraszamy do zadawania pytań w komentarzach.
Dzień dobry, witam Ciebie serdecznie w 30-dniowym wyzwaniu Stwórz i sprzedaj własny kurs internetowy w 30 dni Zaczynamy od razu, zatem robimy cięcie I możemy zaczynać Bardzo się cieszę, że jesteś tutaj razem ze mną Od razu przejdźmy do dnia pierwszego Czego się dzisiaj dowiesz? Dzisiaj dowiesz się tego Dlaczego ja jestem tą osobą, która może Ciebie poprowadzić Krok po kroku przez te 30 najbliższych dni Następne, omówimy dzisiaj najważniejsze pojęcia I podzielimy plan działania, czyli jaką strategię będziemy wdrażać Aby to wszystko nam się udało I najważniejsze, zobaczysz od czego zacząć Czyli zaczniemy działać tak naprawdę już teraz Dobra, na początku bardzo Ci dziękuję, że dołączyłeś do tego wyzwania Że dołączyłeś do grona osób, które chcą tworzyć i sprzedawać własne kursy internetowe I teraz najważniejsze, w linku poniżej znajduje się link do grupy na Facebooku Ta grupa nazywa się Kursy online od pomysłu po sprzedaż Jest już tam ponad 5000 osób, które chcą tworzyć i sprzedawać własne kursy internetowe Serdecznie zapraszam Cię do tej grupy, ponieważ jest tam naprawdę zawsze bardzo dużo ciekawostek I praktyki, i doświadczenia Co też jest najważniejsze, pamiętaj aby tę grupę wykorzystać, żeby się pochwalić Czyli na przykład możesz się przedstawić, możesz opowiedzieć coś o sobie Pokazać jakiś przykład, serdecznie Cię do tej grupy zapraszam I teraz jak obsługiwać to wyzwanie Najważniejsze, to chciałbym żebyś wiedział, że tutaj jeżeli jest ten pasek postępu tego szkolenia To jeżeli chcesz, to tutaj masz tak, tutaj jest dźwięk to jedno Tutaj w ustawieniach jest możliwość zmiany jakości Jeżeli na przykład stwierdzisz, że któraś jakość jest dla Ciebie za duża Bo się za długo coś ładuje, to zmień sobie na niższą jakość, albo na przykład na automatyczną Następnie możesz też zmienić szybkość Jeżeli na przykład uważasz, że ja mówiłbym dla Ciebie za wolno Ustaw sobie na przykład na 1.
25 albo 1.
5 Jeżeli uważasz za szybko, to możesz sobie tutaj mnie zwolnić Też tu bardzo fajną opcją jest umieszczenie tego w miniaturce Przetestuj sobie jak to działa Zwróćcie też uwagę, że pod każdą lekcją będą umieszczone kolejne karty workbooka Zobacz, tutaj został przygotowany w kanwie Możesz też sobie taki workbook przygotować dla swoich kursantów I tutaj w dzisiejszym dniu będziemy omawiać wszystko do tej strony O, dokładnie do tej, a już następnego dnia kolejne strony Zatem zapraszam Cię do pobrania tego workbooka Dobra, i kolejny krok to kim tak naprawdę jestem Ja nazywam się Michał Litzbarski Wszystko zaczęło się w ten sposób, że gdy miałem 16 lat Już wtedy zacząłem chodzić do firm, pomagać im tworzyć wizytówki, jakieś różne reklamy Później doszły strony internetowe, cały marketing dla firm Jednak nie, tak nie chciałem Stwierdziłem, ja chcę żyć inaczej, ja nie chcę robić tylko usług Co więc zrobiłem? Postanowiłem, że zacznę nagrywać szkolenia internetowe I na ich podstawie pomagać przedsiębiorcom w całej Polsce, a może i nawet za granicą No i plan był bardzo ambitny, ale realizacja była trudniejsza Bo jak teraz nagle to wszystko zrobić? No i tak też zaczęła się moja przygoda Stwierdziłem, że najpierw potrzebuję platformy szkoleniowej Oczywiście nic jeszcze nie mam, ale potrzebuję platformy No więc tą platformę postanowiłem zbudować z programistą Nagle podczas budowy zaczęło się okazywać, że coraz więcej osób też chce taką platformę No i co więc zrobiłem? Mówię, no dobra, to dajmy taką opcję I od 2016 roku oferujemy właśnie platformę Web2Learn Której klienci wygenerowali już ponad 72 miliony przychodów Obsługują ponad 290 tysięcy klientów Ja sam osobiście od ponad 10 lat kształcę się, edukuję i testuję moją wiedzę Jeżeli chodzi o marketing online i offline A od 6 lat typowo działam w e-learningu To wyzwanie, które tutaj będziesz przechodziła To jest tak naprawdę moje podsumowanie moich 6 lat Ja nie jestem tylko teoretykiem Ja wszystko, co tutaj przygotowałem jest to 100% praktyki Ja nie tylko sprzedaję swoje kursy internetowe Ale pomagam też niektórym klientom sprzedawać kursy internetowe Więc ja na bieżąco sprawdzam, co działa w różnych branżach I na tym przykładzie przygotowałem to wyzwanie Dane, które tutaj dzisiaj podałem To są dane na 21 października 2022 Zaznaczyłem to, ponieważ tak naprawdę codziennie ta liczba rośnie Co ciekawe, od stycznia do sierpnia 2022 Statystycznie przychody klientów Web2Learn rosły około 2 miliony miesięcznie Natomiast we wrześniu były to 4 miliony W październiku na ten moment jest to, jak już widzisz, około 2,5 miliona Teraz już jest ponad 3 miliony Także naprawdę branża rośnie I to weźcie sobie do serca Dobra, tak jak powiedziałem To, co dzisiaj, to co przez całe to wyzwanie, zobaczysz Wszystko jest poparte praktyką Tu nie ma teoretycznych rzeczy Tu nie ma czegoś niesprawdzonego Najpierw to przetestowałem sam, później dopiero tobie to pokazuję I teraz z osób, które możesz znać, które już mi zaufały Z którymi współpracuję na co dzień To na przykład Kuba Midel Czyli gościu od nieruchomości na YouTube Motywacji i finansów Który ma już ponad 250 tysięcy subskrypcji na YouTube Z Kubą działam od 4 lat tak naprawdę I inne osoby, które już korzystają z Web2Learn Które mogły się już gdzieś poznać Na przykład Patryk Czerniejewski, Kurs na dziecko Bartek Indygo, Łukasz Szkoła, Ewelina Piotrwoźnia, Karolina Kaszubowska Możesz tutaj sobie przeczytać te opinie Tutaj pokazałem tobie też z nagrodami osoby Tutaj w momencie, kiedy przekroczysz odpowiedni próg Otrzymujesz od nas nagrodę Jest to taka nasza wizytówka Klaps zwycięski Złoty klaps, srebrny klaps W zależności od tego, jaki próg osiągniesz Także serdecznie Cię zapraszam Widziałeś już początek, widzisz już koniec Ale teraz przejdźmy do podstawy Na początek chciałbym, żebyś zrozumiał jedną ważną rzecz Nie ma rzeczy niemożliwych O czym to mówię? Gdy byłem jeszcze w gimnazjum Nawet jeszcze trochę też wcześniej w gimnazjum To bardzo ciężko mi szła relacja z drugą osobą Ciężko mi było w ogóle nawiązać jakikolwiek kontakt wzrokowy Czy rozmowy Nawet jak ktoś do mnie podszedł To ta rozmowa była naprawdę dla mnie ciężka Dzisiaj nie mam problemu z tym Żeby wyjść bez przygotowania na scenę, która ma 2000 uczestników Dlatego nie ma rzeczy niemożliwych To, że dzisiaj jest tak To jutro może być inaczej I teraz przygotowałem nawet zdjęcia To ja To ja gościu, który ma kilkanaście lat Który jeszcze nie wie, co go w życiu czeka Który się cieszy z tego, że dostał miejsce Gdzie będzie mógł swoje płyty CD chować Typowy informatyk Później mamy gościa, który powiedział, że tak Ja coś zmienię w życiu Tak, tu mój pierwszy filmik z Maluchem Pokazywałem, co się stanie Jak przebieg 9999 przejdzie Tutaj nagrywałem swój pierwszy filmik na jakiś konkurs W którym opowiadałem o życiu Pokazywałem takie ujęcia z życia Tutaj pierwszy filmik, w którym jakiś pomysł prezentowałem A tu na przykład ja pracujący w Holandii Na przetwórstwie Maus I ja tutaj wielki marzyciel Ale to wszystko się udało Ja wiedziałem, że to się uda I to się udało Tu mam parę ważnych ujęć z życia Tu jak już nagrywam jakieś profesjonalne wideo Tutaj jak z Kubą Midell jestem w helikopterze w Dubaju Tu też z nim w pięknych autach w Dubaju Tu też na przykład bardzo dużo się kiedyś uczyłem od Adriana Kołodzieja Od Pawła Danielewskiego To byli moi tacy mentorzy Te 6-7 lat temu już zacząłem się dużo od nich edukować I teraz co jest najważniejsze Ja marzyłem gdzieś tam, żeby dojść do tego ich poziomu Marzyłem, żeby gdzieś nauczyć się tego, czego oni uczą No i myślę, że udało mi się to Udało mi się to i wspólnie też z Adrianem i Pawłem Mieliśmy okazję też jakiegoś live'a prowadzić Co było myślę moim wielkim sukcesem No i oczywiście moim największym sukcesem jest moja rodzina Adrianna, Lidiana Jest to taki sukces, którego człowiek, który był tutaj Nie wyobrażał sobie Ten był marzycielem Ten nie był marzycielem A ten to zrealizował I dlatego uważam, że możesz mnie posłuchać I możesz obejrzeć to wyzwanie 30 dni I uwierzyć w to, że to wszystko ma sens I teraz zadanie dla Ciebie Zaraz na początek To odpowiedz sobie proszę na pytanie Napisz sobie gdzieś na kartce Dokąd zabierzesz swoją partnerkę, partnera na randkę Jeśli stworzysz swój kurs internetowy Napisz proszę, ja poczekam Dobra, nie będę czekał 5 minut Ale zrób sobie koniecznie pauzę i napisz Dokąd zabierzesz swoją partnerkę, partnera na randkę Jeśli stworzysz swój kurs internetowy Nie wiem, do pizzerii? Do kina? Napisz to proszę Dobra I teraz otwórz kolejną stronę I teraz na osobnej stronie napisz Dokąd zabierzesz swoją partnerkę, partnera na randkę Jeśli stworzysz swój kurs internetowy I sprzedaż go za milion złotych Napisz, poczekam Dobra, na serio kliknij pauzę i napisz to To jest naprawdę bardzo istotne Tak jak Tobie powiedziałem Jeden nie wierzy w siebie Jeden jest marzycielem Jeden zrealizował marzenia To jest cała ścieżka, którą trzeba pokonać Napisz to, wypisz proszę te rzeczy Ok, kolejna rzecz Równie ważna Na trzeciej stronie napisz Jak ty się nagrodzisz, gdy stworzysz i sprzedasz swój kurs Przejdziesz go Jak się nagrodzisz, jaka będzie dla ciebie nagroda Co to będzie? Wyjazd na wakacje, zmiana pracy, może porzucenie pracy, etatu Własny biznes, wyjazd na wakacje, przeprowadzka do ciepłych krajów Napisz Zrób pauzę i napisz Ja tu poczekam Napisz to koniecznie I teraz na początek trochę teorii Nie teorii teoretycznej, tylko teorii praktycznej Chciałbym wytłumaczyć parę bardzo ważnych, istotnych rzeczy Bez których nie przejdziesz całego tego wyzwania Teraz na początek, co to jest litmagnet Litmagnet to jest magnes na klientów Takim magnesem może być na przykład E-book Ja mam takiego e-booka 49 pomysłów na własny produkt online To jest mój e-book On został kilka tysięcy razy już pobrany Dodatkowo postanowiłem go wydrukować Że jak jeździmy na jakieś targi To dodatkowo jest on wydrukowany I magnes na klientów ma spowodować, że osoby trafią do twojej bazy klientów To jest właśnie litmagnet Kolejna rzecz to absel i crossel Co to jest i czym to się różni Jedziemy na stację benzynową Mamy do wyboru benzynę 95 Chcemy ją zatankować, podchodzi pan do nas i mówi Może jednak 98 To jest absel, czyli chcemy kupić paliwo, ale nie to tylko lepsze Czyli zwiększamy wartość tego samego produktu Natomiast crossel to jest jak jedziemy do znanej sieci fast food I poprosimy hot doga A pani do nas zapyta A może kole do tego? To wtedy jest crossel Kiedy dajemy coś innego Czyli dajemy coś więcej do naszego zamówienia, ale coś innego Czyli nie musi to być ten sam produkt Dodatek do hot doga Jakby ktoś nam zaproponował dodatkową prażoną cebulę To to jest absel, bo zwiększamy ten sam produkt Ale jeżeli dajemy produkt dodatkowy to jest crossel Kolejna ważna rzecz to temperatura klienta Czyli zimny ruch, zimne lidy Ciepły ruch, ciepłe lidy, ciepłe kontakty, gorące kontakty Ja na termometrze wskazuję Jaki jest poziom zaangażowania twojego klienta Że on będzie kupował twoje kolejne produkty Zimny ruch to jest osoba, która cię w ogóle nie zna Która nic od ciebie nie kupi Albo, chyba że ją dobrze przekonasz, to kupi i stanie się twoim ciepłym ruchem Ale zimny ruch to jest ta osoba, która cię jeszcze w ogóle nie zna I nie wie w ogóle, że ty istniejesz Za to gorący ruch, te najcieplejsze, te gorące kontakty To są osoby, które kupują wszystko, co wydasz Czyli jak pojawia się twój kurs To on go kupi, nie ważne po ile on będzie I kiedy on będzie, on go kupi Naszym zadaniem jest, żeby właśnie sprawić Żeby z zimnego kontaktu ludzie przeszli do tego gorącego kontaktu I o tym będziemy rozmawiać Kolejna rzecz to lejek, co to jest lejek, co to jest strategia sprzedaży Używam słowa lejek, bo ono jest fajne Bo dużo osób je używa Ja natomiast częściej wolę mówić o strategii sprzedaży Strategia sprzedaży, czyli na przykład Pozyskujemy ruch na zapis na webinar, zapisy na webinar trafiają do bazy mailingowej Zapraszamy na webinar, na webinarze robimy limitowaną ofertę Czyli tu mówimy o takiej strategii sprzedaży, czyli lejku Drodze naszego klienta od jego pozyskania potencjalnego klienta kontaktu do sprzedaży Czyli to jest taka ścieżka marketingowa Kolejna rzecz, co to jest order bump offer To jest tak zwana oferta uderzeniowa w koszyku Czyli w momencie, kiedy już kupujesz jakiś produkt I tam podczas procesu zakupu pojawia się Tobie Dołóż jeszcze na przykład coś tam Dołóż jeszcze na przykład do tego hot doga Dołóż jeszcze coca cola Czyli order bump offer, czyli oferta uderzeniowa, która jest jeszcze w koszyku Nie po płatności, tylko jeszcze przed płatnością Ale tutaj jeszcze będę przykłady Tobie na pewno pokazywał I kolejna bardzo ważna i najważniejsza rzecz dzisiaj, którą chcę, żebyś zapamiętał Zapamiętała to mini produkt Teraz czym jest mini produkt? Zobacz, standardowy kurs internetowy to jest kurs, który omawia cały szeroki temat Na przykład powiedzmy, że będzie to budowanie efektywnego zespołu No to teraz zobacz Budowanie efektywnego zespołu, to jak sama nazwa mówi To jest szereg rzeczy, jakie trzeba wykonać, żeby dojść do tego celu Czyli jest to taki standardowy kurs internetowy Taki rozszerzony, omawiający od A do Z cały problem Natomiast mini produkt to jest na przykład Jak motywować pracowników Jest to wybrany jeden element z całego tego kursu Który jest największym problemem mojej grupy docelowej Teraz pokażę Tobie przykład Zobacz, standardowy kurs budowania efektywnego zespołu składa się z Ja to zrobiłem na podstawie takiej analizy konkurencji I to jest tak, współpraca między działami, zaangażowanie pracowników Motywowanie, wspólny cel i tak dalej To jest cała agenda tego szkolenia I wybierasz z tego dużego kursu najpierw mini produkt Na przykład będzie to jak motywować pracowników I robisz z tego mini produkt Czyli nie dajemy w tym momencie od razu klientowi Dużego kursu budowania efektywnego zespołu Bo ten kurs na pewno byłby bardzo drogi Kosztowałby kilkaset złotych, albo może nawet kilka tysięcy Tylko dajemy na początek coś mniejszego Na przykład jak motywować pracowników Dlaczego ja wybrałem to? Rozpisałem sobie tą całą agendę, co powinno się znaleźć w tym moim szkoleniu Oczywiście o agendzie będziemy jeszcze mówić później Tutaj najpierw chcę, żebyś zwróciła uwagę na to Co to jest mini produkt I teraz ja z tego całego produktu, z agendy Wypisałem sobie wszystko, co się tu składa I szukałem sobie w planecie słów kluczowych Google Co jest tutaj najpopularniejsze Budowanie zespołu jest wyszukiwane 390 razy miesięcznie Natomiast motywowanie pracowników 1000 razy miesięcznie I teraz prawdopodobieństwo, że ktoś chętniej wejdzie w moją reklamę Jeżeli będę uczył motywację pracowników, a nie budowania zespołu Jest dużo większe, że wybierze motywowanie pracowników Dlatego z tego jednego wybranego Największego problemu, najpopularniejszego mojego klienta Wybieram jeden i tworzę z tego mini produkt I teraz co jest najważniejsze? Co musimy wziąć pod uwagę wybierając ten mini produkt? To jest to, że mini produkt musi być skierowany do początkujących To jest najważniejsze Mini produkty robimy do początkujących Jeżeli tworzysz też swój pierwszy kurs internetowy Koniecznie zrób go wyłącznie do początkujących Dlaczego? O tym będę jeszcze omawiał Ale musimy pamiętać o jednej najważniejszej rzeczy W tym całym naszym lejku W tej całej naszej strategii sprzedaży, schemacie sprzedaży Najważniejsze jest, że to do początkujących Bo początkujących jest najwięcej Zobacz, ile ludzi szuka jak motywować pracowników A ile jak budować zespół Tych początkujących jest najwięcej Dlatego pierwszy produkt robimy do jak największej grupy docelowej I teraz co może być takim mini produktem? Tutaj masz 48 pomysłów, takich w skrócie spisanych Natomiast ja szczególnie zwracam uwagę na te kilka Nie musisz zapisywać sobie wszystkich Jest to kurs internetowy, szkolenie online, workbook i wyzwanie Te cztery rzeczy polecam na początek I teraz mówi się, że brak planowania to planowanie porażki Tak, dlatego ja chcę, żebyście dzisiaj wyszli Z planem tego jak będziemy działać Pokażę wam jak będzie wyglądało Jak będzie wyglądało w tym roku Pokażę wam jak będzie wyglądał obraz całego planu Tego wszystkiego co będziemy tutaj robić przez te 30 dni A może nawet czasem troszkę więcej Bo sugeruję, że będą jeszcze lekcje bonusowe Ale pokażę wam cały zarys wszystkiego Ale pokażę też to czym się zajmiemy na początek Bo pamiętaj, nie ma sensu robić wszystkiego i wtedy startować Tylko zacząć od tej podstawy Od tego najmniejszego produktu A później pojść w kolejne kroki Tak samo jest z małżeństwem Tak, to moje zdjęcie i Adrianny Słuchajcie, zobaczcie, nim dojdzie do ślubu To muszą być jakieś randki, musi być poznanie się Muszą być jakieś próbne produkty itd.
Bo są też upselle, crossselle Ze sprzedażą jest jak w małżeństwie Wszystko musi iść krok po kroku I tak samo będzie u nas Pierwszy etap, który będziemy przerabiać To to, że zajmiemy się stworzeniem mini produktu Następnie crosssella i upsella W kolejnym kroku przejdziemy do tego, że będziemy mieli mini produkt Produkt główny i crosssella i upsella Kolejny krok, dorobimy dodatkowo magnes na klientów Wtedy będziemy mieli jeszcze więcej tych szczebli Tej drabiny produktów I robimy z tego wszystkiego kampanię promocyjną Natomiast co to jest w ogóle to wszystko? Tak mniej więcej, ja tylko pokrótce to opowiem Bo my będziemy w kolejnych dniach to wszystko wdrażać Magnez na klientów to jest proces budowy potencjalnych klientów Na przykład e-booki i webinary Mini produkt jest to produkt, który ma za zadanie nam zwrócić koszty Reklamę w części lub całości, to zależy od branży Zysk wygenerujemy w momencie sprzedaży produktu głównego Czasem też mini produktu Następnie zaproponujemy crosssell i upsell Tutaj osiągniemy większy zysk, na przykład konsultacje, wdrożenia usługi i droższy kurs I z tego wszystkiego wykonamy kampanię promocyjną Pokażę Tobie tutaj jak ją przeprowadzić I tutaj wygenerujemy kolejne zyski Ale tak jak mówię, nie przerażaj się tym dzisiaj Bo dzisiaj to my zaczniemy od kroku pierwszego Czyli etap pierwszy Tworzymy mini produkt i tworzymy crosssell i upsell No i teraz co to jest mini produkt? Już powiedziałem, jeżeli ktoś chce jeszcze troszeczkę teorii na ten temat To niech kliknie sobie pauzę i przeczyta jeszcze więcej o mini produkcie Natomiast tak jak mówiłem Mini produkty to jest największy problem początkujących Z tego tworzymy mini produkt I teraz zobacz sobie przykład Mamy tutaj taką drabinę osób, które są dzisiaj w kontakcie Są osoby, które chcą stworzyć kurs internetowy Są osoby, które chcą zacząć sprzedawać kurs internetowy I są osoby, które chcą zwiększyć sprzedaż kursu internetowego No i teraz zobacz Stworzyłem taki mini produkt Dlaczego 80% osób chcących stworzyć własny kurs online Ma problem go nagrać? Zrobiłem mini produkt do największej grupy Nie zrobiłem go do jednej grupy Nie zrobiłem produktu jak zwiększać sprzedaż kursów internetowych Tylko zrobiłem ten dla początkujących Jak nagrać własny kurs internetowy I ten produkt ja oczywiście sprzedałem Zobacz tutaj masz screena 447 sprzedanych sztuk Tutaj akurat jest za ponad 20 tysięcy złotych I ten pomysł się udał Tylko raz jeszcze podkreślam To był produkt skierowany do początkującej Jak nagrać kurs internetowy Dlaczego to się udało? Bo to był największy problem początkujących Którzy chcą stworzyć swój kurs internetowy Dlaczego mini produkty działają? Możecie mi zadać pytanie Ale czy ktoś go w ogóle kupuje? Pokazałem Ci, że mój mini produkt kupiło 447 osób Ale tutaj mam wyniki nie tylko moich Zobacz 275 sprzedanych 71 sprzedanych 1223 sztuki sprzedanych mini produktów Dlatego wiem, że warto zacząć od mini produktu I teraz ktoś by mógł zadać pytanie Kto w ogóle kupuje te mini produkty? I dlaczego to są takie wielkie liczby? Ludzie wolą zapłacić za konkretną dawkę wiedzy niż na to, żeby kupić Ludzie wolą zapłacić za konkretną dawkę wiedzy niż słuchać darmowego webinaru Ludzie chcą szybkiego rozwiązania danego problemu Ludzie chcą spróbować sił w swoich temacie To są odpowiedzi ludzie, dlaczego kupują te produkty I teraz kto powinien stworzyć taki mini produkt? Nie jestem popularny Brak społeczności lub mała Nie mam zbyt wielu referencji lub wcale Nie jestem pewien, czy mój pomysł jest dobry Nie mam żadnych lid magnetów Nie chcę prowadzić webinarów lub mnie nie idą Chcę tworzyć reklamy, które od razu się zwracają Chcę, żeby od razu się reinwestowała kampania Jeżeli jesteś w tej grupie osób To jest to naprawdę bardzo dobry pomysł Żebyś stworzył własny mini produkt I nawet jeżeli masz już jakiś kurs internetowy To warto wykorzystać mini produkt Do znalezienia pomysłu na swój kolejny produkt I teraz może się jeszcze pojawić w twojej głowie Dobra Michał, ale może lepiej zrobię na początek webinar Tak, ja uważam, że to też jest jedna ze strategii Że warto na start zrobić webinar Oczywiście ja jednak w tym wyzwaniu Będę się skupiał na tym, że najpierw robimy mini produkt Webinar też będziemy robić, ale jako krok następny I teraz tak, zobacz dlaczego tak uważam Koszty pozyskania ruchu na webinar kontra sprzedaż mini produktu Zobacz Jeżeli ja zapraszam na swój webinar Czyli jak stworzyłem kurs online, który zarobił 13 tysięcy w 30 dni Płacę za rejestrację 19 zł Czyli dopłacam do interesu 19 zł Żeby w ogóle ktoś się zapisał Z tych zapisów oczywiście 192 uczestników Przyjdzie z tego jakieś dodatkowe pieniądze Przyjdzie z tego jakieś 20% Także realnie rzecz biorąc te 4 tysiące to nie jest za 200 osób A za jakieś osób 35 Czyli dosyć dużo Prawda? No i teraz porównajmy to To jest koszt zapisu na bezpłatny webinar A teraz zobaczmy ile wynosi koszt sprzedaży mini produktu Patrzcie Sprzedałem 50 sztuk mini produktu Miałem na tym przychodu 2350 zł A kosztów 1158 zł I te osoby oczywiście dalej zaprosiłem na webinar No i teraz zobacz Tutaj osobę za darmo 19 zł za osobę A tutaj już nie muszę dopłacać do interesu na starcie Tutaj już mam zysk Już mi się wygenerował zysk w pierwszej kampanii W kampanii mini produktu Teraz zobacz Tutaj mam 192 lidy za które musiałem zapłacić 3700 A tutaj mam 50 lidów za 1200 Jeszcze mi zostało 1000 ponad Dlatego uważam że mini produkty na start są bardzo dobrym rozwiązaniem I teraz ten mini produkt Oczywiście można połączyć z łączeniem Jak wyglądała moja kampania To jest kampania ośmiodniowa Robiłem ją tak na próbę Robiłem reklamę Robiłem reklamę na facebooku Promowałem produkt Jak ktoś go kupił to zapraszałem na webinar Następnie na tym webinarze sprzedawałem kolejny produkt I tu w 8 dni Zysk w tej 8 dni Zysk w tej 8 dni Zysk w tej 8 dni Zysk w tej 8 dni I co najważniejsze Ja nie musiałem wydawać dużych pieniędzy na reklamę Ani robić dużych inwestycji Ja po prostu zrobiłem mini produkt Go sprzedałem i następnie wykonałem kolejne etapy działania I tutaj warto podkreślić, że warto stworzyć własny mini produkt Uwierz mi sprawdziłem to wielokrotnie Obecnie to działa Teraz kolejny przykład mojego mini produktu To jak tworzyć strony lądowania Czyli nie zrobiłem tu całego rozbudowanego kursu Jak tworzyć strony internetowe od A do Z Tylko zrobiłem mini produkt Jakim było jak tworzyć stronę lądowania I jak to wyglądało w pierwszy miesiąc 13 tysięcy ponad przychodu I teraz my patrzymy w tych mini produktach na przychód, kosztów itd Ale zobaczmy na jeszcze coś Na te lidy, na te kontakty, na ludzi Pamiętacie zimny ruch, gorący ruch, zimne lidy itd To zobaczcie, długofalowo mam tu 227 kontaktów w 30 dni Ludzie, którzy wydali u mnie jakieś pieniądze Czyli osoby, które mi zaufały I prawdopodobnie zaufają mi też w przyszłości Ponadto z tych 227 osób 92 dołączyły do mojej grupy na facebooku Więc już nie tylko mam 227 maili Ale mam jeszcze na facebooku 92 uczestników grupy I teraz co jeszcze musisz wiedzieć o mini produkcie Dzięki mini produktom Tworzysz bazę osób, którzy wydali u Ciebie pieniądze Strategia jest bardzo popularna na arenie międzynarodowej Powiedziałbym nawet Ja bardzo analizuję zagranicę I zauważyłem już rok temu w 2021 I nawet trochę już w 2020 Że mówi się tam o tym, że mini produkty są rewolucją I zastępują webinary Ponieważ zobacz, koszty reklam są coraz droższe Ja kiedyś płaciłem 3 zł za zapis na webinar Dzisiaj płacę 30 I już w 2021 roku, że nas nie będzie stać na robienie bezpłatnych webinarów Tak jak jest teraz za granicą Bardzo rzadko spotykam za granicą bezpłatne webinary Za to mini produkty mają wszyscy Dlatego też warto, żebyś Ty miał Kolejna ważna rzecz Koszty reklamy rosną, a mini produkt się zwraca Długofalowość Podsumowując dzisiejszy dzień Co musisz zapamiętać z dzisiejszego dnia Po pierwsze, nie ma rzeczy niemożliwych Drugie, ustaliliśmy plan działania Lejek jaki robimy na start Na start robimy mini produkt, następnie crosssell, upsell Całą resztą zajmiemy się w kolejnym etapie Teraz zajmiemy się mini produktem, potem webinarem, crosssellami, upsellami Kolejnymi akcjami na początek zaczynamy od tego Mini produkt, crosssell, upsell, potem webinar Koła na nowo, idziemy tym schematem I tak jak tu podkreśliłem, tworzymy najpierw mini produkt Więc ja serdecznie zapraszam Cię do kolejnej lekcji W kolejnej lekcji, w dniu drugim Znajdziemy pomysł na Twój pierwszy lub kolejny mini produkt Widzimy się już w dniu drugim Mam do Ciebie wielką prośbę Napisz w komentarzu, jak Ci się podobał pierwszy dzień Czy wszystko jest dla Ciebie zrozumiałe Ja to wyzwanie będę aktualizował Bardzo chętnie poproszę o Twój feedback Dobrze, idźmy do dnia drugiego, do zobaczenia za chwilę Dzień dobry, witam Ciebie serdecznie w kolejnym, bo już drugim Dniu wyzwania, stwórz i sprzedawaj własny kurs internetowy w 30 dni Zatem zaczynamy dzień drugi Dzień dobry, witam Ciebie serdecznie w kolejnym, bo już drugim Dniu wyzwania, stwórz i sprzedawaj własny kurs internetowy w 30 dni Zatem zaczynamy dzień drugi Dzień dobry, witam Ciebie serdecznie w kolejnym, bo już drugim Dniu wyzwania, stwórz i sprzedawaj własny kurs internetowy w 30 dni Zatem zaczynamy dzień drugi Dzień dobry, witam Ciebie serdecznie w kolejnym, bo już drugim Dzień dobry, witam Ciebie serdecznie w kolejnym, bo już drugim Dzień dobry, witam Ciebie seriościznie w kolejnym, bo już drugim Na początek czego się dzisiaj dowiesz Dzisiaj znajdziemy najlepszy pomysł Na Twój pierwszy lub kolejny mini produkt I tutaj bardzo ważna informacja Wejdź koniecznie w link poniżej I pobierz workbooka ponieważ już tutaj czeka na ciebie kolejne nowe strony, które przydadzą nam się, aby przejść całe to wezwanie.
No to przejdźmy już do celu. Na początek proszę, tak jak mówi też ten Worrybook, napisz tam, co jest twoim pomysłem na taki mini-produkt. Na pewno masz dzisiaj jakiś pomysł w głowie, napisz proszę, jaki. Ja się spodziewam, że już jakiś pomysł masz, więc koniecznie zapisz ten swój pomysł, ponieważ chcę, żebyś na koniec tego nagrania mogła sprawdzić, czy ten pomysł, który był, jest. Nadal jest to bardzo istotne, więc sobie zapisz, jaki pomysł masz w tym momencie, a później następnie zobaczymy, jaki masz pomysł na końcu dzisiejszego dnia. Dobra, jak już zapiszesz sobie ten pomysł, ja też sobie zapiszę, bo ja też mam pomysł.
I teraz, dlaczego jest to tak istotne, aby znaleźć ten najlepszy pomysł na ten kurs internetowy? Powiem tobie, że rozmawiam na co dzień z wieloma twórcami, współpracuję z dziesiątkami twórców tydzień w tydzień, spotykając się z nimi na takich sesjach konsultacyjnych i powiem tobie, że zauważyłem jedną bardzo ważną, najważniejszą rzecz, że jeżeli źle zrobisz tę podstawę, źle zrobisz ten fundament twojego biznesu internetowego, to ta sprzedaż może w ogóle nie pójść. Naprawdę. I dużo osób na początku mówi, ale co ty tam gadasz, Michał, itd. , a później jak przychodzą na taką konsultację i pytają, mówi Michał, dlaczego mój kurs się nie sprzeda? Ja mówię, a pokaż, jak zrobiłeś fundamenty, pokaż mi tę kartę pracy wykonane. No nie ma, bo ja tak myślałem, to tak nie jest.
Dlatego bardzo ważne jest, żeby zrobić dobrze te fundamenty. Powiedziałbym nawet, że z tego całego wyzwania to jest najważniejsza lekcja. Więc słuchaj proszę uważnie. Zobacz, to są statystyki jednego z naszych klientów, który od czerwca do końca sierpnia, czyli przez cały czerwiec, cały lipiec, cały sierpień, czyli przez trzy miesiące zrobił 1900 zł przychodu. Przyszedł do nas i mówi, ale dlaczego? Ja mówię, słuchaj, masz zły fundament, masz zły pomysł na kurs. Jesteś w dobrej branży, ta branża ma naprawdę sens, ale tu jest źle zrobiona podstawa. Przemieniliśmy troszeczkę ten kurs na inny i teraz zobacz, w 22 dni ponad 12 tysięcy przychodu. Teraz wiem, że już jest dużo więcej, ale 22 dni, 12 tysięcy przychodu, a wcześniej przez trzy miesiące 1900 zł.
Dlatego jest to najważniejsza lekcja, która decyduje o tym, czy twój biznes internetowy będzie miał solidny fundament. I teraz, tak jak powiedziałem na początek, tworzymy mini-produkt, który jest skierowany do początkujących. Dlaczego ja mam prawo w ogóle weryfikować pomysły? Bo dużo osób na przykład mówi, czy coś jest złe czy dobre. Ja tobie muszę udowodnić, dlaczego ja mam prawo o tym mówić. Pierwszy portal internetowy, jaki zrobiłem, to domdogorynogami. pl. Była to moja relacja z wycieczki Dom do Góry Nogami. Zauważyłem w Google, że Dom do Góry Nogami ma 8100 miesięcznych wyszukiwań. W czasie swojej świetności miał jeszcze więcej. Jak miałem około 20 lat, stworzyłem tę stronę internetową, przez kilka lat ta strona generowała mi stały zysk coroczny.
Później to siadło, bo po kilku latach wszyscy już prawie odwiedzili się, więc nikt go już tak często nie szukał. Kolejne, co wymyśliłem, to np. fanpage Kaszuby Love. Dlaczego? Zauważyłem, że jeżeli atrakcje turystyczne generują taki ruch, to na pewno jak stworzę taki portal typu Kaszuby Love, to i zachęcę ludzi do oglądania ciekawych zdjęć z Kaszub, to na pewno znajdę wiele osób i dużo ukochanych. Zobaczcie, ponad 6000 osób lubi to. Teraz nie mam już czasu na zdjęcia, więc nie prowadzę tego fanpage'a aktywnie, ale swojego czasu mieliśmy bardzo duży ruch. Kolejny pomysł, który wymyśliłem, to portal religijny mojrzesz. pl. Miałby to być portal z modlitwami, z bazą modlitw. Dlaczego? Zauważyłem, że w Polsce istnieje taki serwis deon.
pl, według analizy ma on tylko w jednym miesiącu 3 mln wizyt. 3 mln unikalnych wizyt w jeden miesiąc. Zauważyłem też, że to są naprawdę bardzo popularne tematy. Czyli kierowałem się znowu popularnością. Mójrzesz. pl już nie istnieje. Zleciłem to pozycjonowanie zewnętrznej firmie. Nie potrafiłem wtedy pozycjonować, zleciłem firmie, żeby to pozycjonowała. Okazało się, że oni rok nic nie zrobili, a pieniądze brali, więc temat zostawiłem. Musisz wiedzieć jeszcze jedną ważną rzecz. Ja wymyśliłem w życiu bardzo dużo rzeczy. Staram się nigdy nie przechwalać i być w miarę skromny z zasady, jednak uważam, że wymyśliłem w życiu bardzo dużo rzeczy, bardzo dużo dobrych rzeczy i wiele z nich wypaliło, wiele z nich nie wypaliło, ale w jednym momencie zacząłem się odłączać od wielu tematów.
W momencie, kiedy Web2Learn zaczął rosnąć w siłę, to ja musiałem poryzygnować z wielu tematów. Więc wiele rzeczy, które tu zobaczysz, z jakiegoś powodu zamknąłem, musiałem poodcinać te rzeczy. Nawet Dom do góry nogami, który przez wiele lat utrzymywałem, stwierdziłem, że nie, muszę się odciąć od tych rzeczy, zostawić sobie tylko te, które są dla mnie najbardziej wartościowe. Stąd mojżesz. pl, jeżeli chodzi o to, że ta firma źle go pozycjonowała, więc ja postanowiłem ten projekt zamknąć. Kolejne narzędzie. Poznałem Kubę Midel i pomagałem mu pozyskiwać klientów, sprzedawać kursy internetowe. Przez kilka lat dalej działamy. Stwierdziłem sobie, że jest Kuba, ale może stworzę jakieś narzędzie, które spowoduje, że osoby będą go potrzebować, czyli zrobię sobie badanie, z czym mają problem klienci Kuby i zrobię takie narzędzie.
I zrobiliśmy narzędzie Assistant Rentiera, czyli taką wyszukiwarkę nieruchomości. Oczywiście był to strzał w dziesiątkę, tutaj jednak programista uciekł do Azji, ślad po nim zaginął i sprzedałem ten portal po prostu dalej. Kolejne. Pamiętacie, gdy wchodziło RODO do Polski? Tak, to wtedy dokładnie wymyśliłem, żeby zrobić takie narzędzie do wdrażania RODO w firmach. I nazwałem to RODO Panel, system zarządzania RODO, który krok po kroku wdruż swoje RODO w firmie. Ale nawet poszedłem na studia specjalnie, żeby tutaj mieć na to studia z ochrony danych osobowych RODO. Przeszedłem, ukończyłem, ale tutaj niestety stała się taka rzecz, że w Polsce RODO jest nierespektowany.
Nikt prawie nie dostaje kar za RODO, więc nikt nie chce wdrażać RODO, bo pewnie też u siebie w firmie nie masz jeszcze RODO odpowiednio wdrożone. Kolejne narzędzie, które wymyśliłem, to narzędzie Web2Print. Tak jak mówiłem tobie, pracowałem w agencjach reklamowych, drukarniach, prowadziłem też agencje, obsługiwałem też klientów i zauważyłem, że jest problem z tworzeniem sklepów internetowych dla drukarni. No i stworzyłem coś takiego, stworzyłem Web2Print. No i wtedy miałem jeszcze mało pojęcia o biznesie i programowaniu. Zacząłem mieć naprawdę dużo klientów jako o programowaniu Web2Print, a programista odszedł, drugi odszedł, trzeci odszedł, no i projekt tak naprawdę musiałem zamknąć. I nauczony tymi wszystkimi doświadczeniami stworzyłem wtedy właśnie Web2Learn.
A tak, jak zauważyłem, że na rynku przyszedł COVID, to mówię, dobra, przyszedł COVID, to tutaj ze znajomym wymyśliłem, mówię, słuchaj, weź, zrób takie przyłbice. Jest COVID, jest na to popularność, zrób przyłbice. No i zaprojektowaliśmy przyłbice, całą markę, security cover, wzięliśmy modeli, modelkę, sesja cała, zdjęciowa i tak dalej. No, ale tutaj akurat pan, jak dobrze pamiętam, premier powiedział, że przyłbic proszę już nie stosować, więc biznes nie wypalił. Ale nauczony tymi wszystkimi sukcesami i porażkami stworzyłem właśnie oprogramowanie Web2Learn. Bo dużo ludzi zaczęło się do mnie zwracać z pytaniami, że chcą też mieć platformę kursową. Ja zacząłem zauważać też 6 lat temu tą potrzebę na rynku i dlatego stworzyłem Web2Learn.
Dlatego mam nadzieję, że wierzysz we mnie w to, że to, że mówię tobie, że pomysł jest najważniejszy, że to jest fundament, to naprawdę ma rację. I dlatego stoi przed tobą dzień pierwszy. Ja specjalnie pokazałem tobie najpierw, żebyś uwierzył we mnie, że to zadanie, które ciebie czeka, to nie jest proste zadanie. I nie każdy chce je wykonać, ale wykonaj je proszę. Ja pokazałem tobie, że wymyśliłem bardzo dużo pomysłów, ale gdzieś one się zaczynają. Te pomysły zaczynają się w tym, żeby zadać sobie pytanie, kim tak naprawdę jesteś. I tutaj workbook dla ciebie do wypełnienia. Kim jesteś, w czym jesteś dobry, w czym się znasz najlepiej? Daj sobie około 5-10 minut, żeby wypełnić ten formularz. To jest naprawdę bardzo, bardzo istotne.
Wypełnij sobie te karty pracy, kim tak naprawdę jesteś. Ja tu poczekam. Kliknij pauzę, ja na ciebie poczekam. Wypełnij te pytania. To jest naprawdę bardzo istotne. Masz nawet kartę pracy, żeby to wypełnić. Kliknij w tym momencie pauzę. Kliknij pauzę. Dobra, ja polecę dalej. Mam nadzieję, że wypełniłeś to zadanie. Ono jest naprawdę bardzo istotne. To jest fundament. Dobra, i teraz co robimy dalej? Z tych tematów, z tego wszystkiego, co wypisałeś, wypisz trzy tematy, które się najbardziej wyróżniają. Z tego wszystkiego. Co w tym wszystkim się wyróżnia? Jakie tematy kursów mogłabyś, mógłbyś zrobić, biorąc pod uwagę to, co tutaj było do wypełnienia? I tu wpisz te trzy pomysły. Trzy pomysły na kurs, które przychodzą po wypełnieniu tych rzeczy.
A w czwartym punkcie wpisz coś, jeżeli miałeś jakiś wcześniej pomysł, to też go tutaj wpisz. Ja też będę wypełniał te zadania. To nie jest tak, że to wyzwanie powstało, że ja sobie to wymyśliłem. Ja musiałem je przejść. Musiałem te wszystkie zadania zrobić. I teraz zobacz. Ja sobie wypisałem, możesz sobie zrobić pauzę, przeanalizować, ja sobie wypisałem te wszystkie rzeczy i wyszło mi z tego, że ja mogę zrobić trzy tematy. Mogę zrobić pierwszy temat, tworzenie reklam na Facebooku, drugi temat, tworzenie stron lądowania i trzeci temat, opracowywanie strategii marketingowych. Czyli kolejny krok po wypisaniu tego, wybierz sobie te trzy tematy, które okazuje się, z tej analizy siebie wychodzą, że mógłby być z tego właśnie kurs internetowy, ewentualnie też czwarty, jeżeli masz, i wtedy możemy iść dalej.
Jeżeli tak naprawdę nie masz zrobionej tej części, to nie możesz iść dalej. Więc koniecznie klikasz pauzę, jeżeli jeszcze nie masz, wypełniasz to ćwiczenie i wtedy możemy iść dalej. I możemy lecieć dalej. Sprawdź, czy problem, jaki chcesz rozwiązać w swoim kursie, jest popularny. I tutaj historia Patryka. Patryk to mój były trener personalny. Były, bo ostatnio trochę zaniedbałem tą siłownię przez ostatnie dwa lata, może nawet trochę dłużej. No i teraz co zrobić? Pierwsze narzędzie, które chcę tobie pokazać, to Google Planner Słów Kluczowych. Jest to narzędzie, link umieszczę oczywiście poniżej.
I teraz tak, w Google, jeżeli wpiszemy na przykład frazy, przyszedł do mnie Patryk i powiedział, Michał, ale z czego ja mam stworzyć kurs internetowy? I teraz co ja robię? Wchodzę do takiego Google Planner Słów Kluczowego i wpisuję na przykład dieta, jak schudnąć, odchudzanie i wyskakuje mi, jakie frazy są najczęściej wyszukanymi w tym temacie. No i tu mam dieta ketogeniczna, dieta kopenhaska, lekko strawna. I ja już widzę, co się tu wyróżnia. Tu się wyróżnia akurat dieta ketogeniczna. Ja mówię, Patryk, jeżeli jesteś trenerem personalnym, dietetykiem itd. , no to zrób coś o diecie ketogenicznej. Zobacz, to jest najpopularniejsza dieta w Polsce. I jej popularność wzrasta. Zrób coś na ten temat. A teraz pokażę tobie, jak to działa w tym Google Planner Słów Kluczowych.
Zobacz, wchodzimy sobie w Google Ads, następnie klikamy tutaj narzędzia, Planner Słów Kluczowych. Tutaj klikamy Poznaj nowe słowa kluczowe i wpisujemy. Tutaj ja co wpisałem? Dieta, odchudzanie, ale ja wpiszę teraz coś swojego, czyli na przykład reklama na Facebooku. Czyli takie frazy, jakie mi przychodzą do głowy, jeżeli chodzi o tworzenie reklam. Ads, Facebooku. I klikam sobie Zobacz wyniki. I wychodzi mi tutaj, co najczęściej ludzie szukają. Mogę sobie też kliknąć, średnia miesięczna liczba wyszukiwań i jest Facebook Ads, Ads Manager, Ads Manager, Manager reklam na Facebooku, reklama na Facebooku, reklama na FB, reklamę na Facebooku, reklama Facebooka, Manager reklam Facebooka, Facebook reklamy. Widzę, co mniej więcej osoby najczęściej szukają. I tutaj zaznaczone mam, że Polska i tu, że Polski i tu jest przez ostatni rok.
I też widzę, co ma jako tendencję. Na przykład zobaczcie, obecnie tutaj było widać spadek, że reklama na Facebooku miała jakąś tam mniejszą popularność w ostatnim czasie. Tutaj tak samo. Dobra, a to też pewnie wynika z całego kryzysu gospodarczego, że przedsiębiorcy mniej się reklamują. No dobra, teraz wiele osób pyta, no dobra, ale ile tu ma być tych fraz, żeby zobaczyć, czy to jest dobre? To nie jest najważniejsze tutaj w tym momencie, ile jest wyświetleń, bo ja na przykład są frazy, na których mam 10 wyświetleń i sprzedaję dużo takich kursów internetowych. I tutaj nie chodzi o to, żeby powiedzieć, czy coś ma sens, czy nie ma sensu, tylko zobaczyć, które rzeczy są najpopularniejsze.
Czy też na przykład mogę sobie tu wpisać, jak zrobić reklamę na Facebooku i zobaczyć, czy ktoś w ogóle tego szuka. O, jak zrobić reklamę na Facebooku, 170 osób miesięcznie. Ale też widzę, że na przykład można też wpisać, jak zrobić dobrą reklamę na Facebooku, czyli jak już użyjemy dodatkowo jakiegoś przymiotnika. Więc wpisz sobie tutaj koniecznie kilka fraz wiązanych z twoją branżą. Ja jeszcze pokażę ci taki przykład, jak przygotować ogród. Czy ktoś tego szuka? Jest. Jak przygotować ogród na zimę, na wiosnę? Tak że zobaczcie, więcej ludzi szuka, jak przygotować ogród na zimę, tak że jakbym miał w tym momencie wybierać, czy stworzyć kurs internetowy, jak przygotować ogród na zimę czy wiosnę, to wybrałbym wiosnę.
Jak dopiszę dodatkowo ogrodnik, to mogę się po prostu pobawić i poszukać sobie takie. . . Dawid, ogrodnik. Ogrodnik, ogrodnik, trawnik. O, też widzę, że mi trawnik tu wyskakuje. Spatrzmy. Trawa, trawa z rolki. O, to jest pewnie ciekawy temat. Trawa z rolki. Jak jesteś ogrodnikiem, to okazuje się, że można by coś z trawą z rolki. Werykulacja. O, zobaczcie. I po czasie, po takiej zabawie tak naprawdę trochę, zaczynam znajdować różne tematy, które ludzie szukają. Jak wybrać trawę z rolki, jak wertykulować trawnik. I zobaczcie, jak bym teraz miał wybierać, czy jak przygotować ogród na zimę, czy wertykulacja, to odpowiedź jest prosta. Jak przygotować ogród na zimę, czy ile widzieliście, było 70 wyświetleń, a jak zrobić wertykulację trawnika, dużo, dużo więcej.
Tak że jakbym był ogródnikiem, to na pewno wybrałbym wertykulację, ale też zobaczcie, widać, kiedy jest najwięcej. Na przykład w marcu od lutego do maja jest największy ruch na to, później nie ma. Więc na przykład tutaj bliżej zimy bym sprzedawał, jak przygotować ogród na zimę, tu jak przygotować ogród na wiosnę, a tutaj wertykulację trawnika. Tak że tutaj też widać od razu tą sezonowość produktu. Ale dobra, to jeżeli chodzi o Google Planner słów kluczowych. Kolejne narzędzie to Senuto. Jest to odpowiedni Google Planner słów kluczowych. Ono też korzysta z tego podzespołu, ale prościej go założyć. Ponieważ żeby w Plannerze słów kluczowych przejść do tego momentu, to musisz troszeczkę poświęcić czasu na aktywację tego konta, chociaż złotówkę wydać już na reklamę i tak dalej.
Więc jeżeli dopiero zaczynasz, nie korzystaj z Plannera słów kluczowego, bo jest zbyt skomplikowany proces rejestracji, skorzystaj wtedy, jeżeli jesteś na starcie, z narzędzia Senuto. Już je pokazuję. Senuto jest narzędziem, które możesz za darmo przez 14 dni testować. Nie musisz podawać żadnych danych karty. I teraz co umożliwia Senuto? Senuto po zalogowaniu, ja już tutaj niestety nie mam aktywnego konta, mój pakiet bezpłatny się skończył, tutaj jest zakładka Baza słów kluczowych. Działa to na tej samej zasadzie, co Google Planner słów kluczowych, bo to korzysta z tej samej bazy i możesz sobie przez 14 dni to testować. I tak samo jak w Google otrzymywaliśmy wyniki, tak samo w Senuto otrzymamy wyniki. Tutaj sobie zobacz przykład, wpisałem sobie gotowanie, pieczenie, przepis.
Moja żona uwielbia gotować i ja byłem ciekawy, czy ktoś w internecie też. No i teraz zobaczcie, pomysły na obiady, 135 tys. miesięcznie wyszukiwań, placki ziemniaczane, 110 tys. miesięcznie wyszukiwań, sałatka gyros, jajka na miękko. Dokładnie widzę po wpisaniu kilku fraz, czego szukają ludzie w moim temacie. I teraz ja wpisałem sobie też swoje frazy, tak jak to wypowiedziałem, ja też przechodzę przez tą analizę, ja też przechodzę przez to wezwanie. Wypisałem sobie tworzenie reklam na Facebooku i wypisałem sobie, co znalazłem. Tworzenie strony lądowania i opracowywanie strategii marketingowych. I tutaj masz właśnie taką kartę na kolejnej stronie do wypełnienia, czy problem, na który odpowiada twój minikurs, jest istotny.
I tutaj po lewej stronie wpisujesz twój pomysł, czyli na przykład tak jak u mnie, tworzenie reklam na Facebooku. Tutaj jakie frazy wyszukałeś, które są powiązane z tym tematem i tu wyniki, ile jest wyświetleń. Czyli przepisujemy te najważniejsze rzeczy, tak jak tutaj, przepisujemy sobie do tej tabelki. Więc bierz się do roboty, zakładaj konto na Senuto lub Google Planet Słupków Kluczowych, jeżeli masz już Google Ads aktywne. Wpisz pomysł, tworzenie reklam na Facebooku, wyszukiwana fraza. Ja wyszukiwałem 3, to wpiszę 3 i tu wpiszę wyniki, jakie osiągnąłem. I tu wypełniamy tą tabelkę. Jak wypełnisz tą tabelkę, to przejdź dalej, ale teraz kliknij sobie pauzę, zrób te wyszukiwania i wtedy wróć tutaj do mnie. I tutaj zobaczcie jeszcze moje podsumowanie.
Ja wypisałem sobie tą tabelkę, tu jest mój pomysł, tu są wyszukiwane frazy, jakie zauważyłem. I tutaj od razu już zobaczcie, zauważyłem bardzo ciekawą rzecz. Ja mówiłem, że mój pomysł to jest stworzenie kursu, jak stworzyć stronę lądowania, bo już kiedyś taki miałem, ale go zostawiłem półtora roku temu. No i wyszukałem i co się okazało? Nikt nie szuka, jak tworzyć stronę lądowania. Wszyscy szukają, jak tworzyć strony internetowe. I to jest bardzo ważna rzecz. Ja szukałem, jak tworzyć stronę lądowania, a ludzie nie szukają tego, szukają jak tworzyć strony internetowe. I tutaj był błąd, jaki kiedyś popełniłem. Zamiast zrobić to o stronach internetowych prostych, zrobiłem o stronach lądowania. Kiedyś źle przeprowadziłem analizę, kiedyś nie przeprowadzałem takiej analizy.
Dlatego dzisiaj to robię i pokazuję tobie, jakie błędy popełniłem, dzisiaj już bym ich nie popełnił. I tutaj, co mi się okazało, wynika. Reklama na Facebooku 1600 osób miesięcznie, a strategia marketingowa 1900. I tu zauważyłem bardzo ważną rzecz, że opracowywanie strategii marketingowych to jest bardzo obszerne i ogólne. Ale na przykład, jak pozyskiwać klientów 590. Ale jak zrobić reklamę na Facebooku 170. Więc tutaj jeszcze nad tymi dwoma tematami się zastanawiam. Dobra, teraz krok następny. Mamy już analizę siebie, mamy już analizę fraz kluczowych, teraz przejdźmy do książek w twoim temacie. Teraz wejdź sobie na Helion, wejdź sobie na Amazon i wejdź sobie na Empik i przeczytaj, poszukaj, jakie książki są w twoim temacie.
Na przykład zobacz, Helion, co ciekawe, w top 50 książek w Helionie dwie pierwsze pozycje to jest język programowania Python. Czyli jeżeli jesteś programistą, wejdź sobie na Helion, dział programowania i zobacz, jaki temat jest najpopularniejszy. Mówimy o języku angielskim, proszę, zobacz. I trzeci bestseller Heliona to angielski w IT, praktyczny kurs języka angielskiego dla specjalistów IT. Idziemy dalej, idziemy na Amazon. Jeżeli nie znajdziesz na Amazonie książki o swoim pomyśle na kurs, to niemożliwe, na Amazonie jest wszystko, poszukaj sobie koniecznie. Czy też Empik, zobacz, tutaj bardzo fajną rzecz, wszedłem tutaj w bestsellerach 2022, pierwsza pozycja włosing, robię włosing, czyli jak świadomie o włosach. Agnieszka Niedziałek, kiedyś miałem okazję zobaczyć na scenie nawet Agnieszkę.
I teraz zobaczcie jedną fantastyczną rzecz, to jest jak świadomie robić te włosy, ale dla początkujących. Ona zrobiła książkę dla początkujących. I teraz po co ja wam w ogóle mówię, żeby te książki szukać? Przecież ja nie chcę, żebyście przepisywali wiedzę z książki. No nie, ale tam jest w tych opiniach dużo sekretów. Zobacz, ja włączyłem sobie sekrety tego włosingu, robię włosy. I jest, pisze to jako osoba na poziomie zaawansowanych włosomaniactwa, książka jest świetna dla początkujących. Kolejne, dla wszystkich czepiackich Aga nie jest polonistką, tylko włosomaniaczką, która potrafi i tak dalej. I czytam, co ludziom się podoba w tej książce i nie podoba.
Ja dzięki temu, że czytam te opinie po polsku, za granicą i tak dalej, widzę, na co zwraca uwagę mój potencjalny klient. Czyli jak ja będę przygotowywał kurs na przykład o strategiach marketingowych, znajdę książkę o strategiach marketingowych i będę czytał opinie, na co ludzie zwracają uwagę. Tak dużo możemy wynieść właśnie z tych opinii. Tak że koniecznie znajdź trzy książki w twoim temacie. I wtedy przejdź do kolejnego kroku. Kolejny krok to sprawdź potencjał na YouTube. Tak jak pokazywałem tobie, jak szukać jakichś pomysłów na Google Planner Słów Kluczowych, na Senuto, książki, to tak samo możesz znaleźć swój pomysł na YouTube. Wejdź na YouTube, pokażę tobie jak i ustaw filtry, a pokażę tobie to w praktyce.
Wchodzę na YouTuba, przypisuję sobie jak przygotować trawnik na zimę. Tutaj klikam filtry, robię według liczby wyświetleń i jest, ogród od zera, przygotowanie ogrodu do zimy. 462 tys. wyświetleń. 3 minuty opielęgnacji trawnika po zimie, czyli do zimy, po zimie. Rekultywacja, jak przygotować system nawodnienia na zimę. Czyli wyskakują mi pomysły na minikursy tak naprawdę i na bezpłatne materiały i płatne materiały. Piszę jeszcze tę rekultywację. Trawnik, rekultywacja. Ja cię nie mogę, też dużo wyświetleń. Liczba wyświetleń. 500 tys. wyświetleń. Trawnik, wertykulacja trawnika i pierwsze nałożenia. Jak przeprowadzić wertykulację? O, ty mój, powiem wam, jestem w szoku. Chyba zajmę się ogrodnictwem, naprawdę. Potencjał słów kluczowych, zobaczcie, Google i Senuto nie pokazywały takich dużych wyników aż jak pokazuje YouTube. Naprawdę, naprawdę.
No, powiem wam, jest potencjał. Tak że jeżeli jesteście z ogrodnictwa, jest potencjał. Ale wpiszcie tu swoje pomysły i zobaczcie, jak one się prezentują. Macie tutaj taką kartę, sprawdź potencjał na YouTube. Ja wpisałem sobie tak, reklamy na Facebooku. Tutaj zobaczcie, jak zrobić reklamę na Facebooku. Reklama na Facebooku, 11 błędów w reklamach na Facebooku, to jest fajny pomysł, 11 błędów. Wpisałem sobie kolejne, tworzenie stron lądowania, czy ktoś w ogóle wyszukuje. Tu też zobaczcie, Facebook ma więcej wyświetleń niż strony lądowania. No i na koniec strategia marketingowa. Tutaj sporo wyświetleń, też jeżeli chodzi o strategię marketingową. No i teraz sobie wypisałem w tej mojej karcie, sprawdź potencjał na YouTube, wypisałem sobie moje pomysły, jakie frazy wyszukiwałem i jakie wyniki.
Teraz w moich wynikach wpisałem też to, co się wyróżnia. Na przykład tutaj, że jak zrobić, 11 błędów, jak zrobić, jak zrobić, czyli co ludzie promują, co to jest, jak to zrobić, czyli na co zwracają uwagę. Jak stworzyć, i tu sobie to zrobiłem, jak zrobić błędy, co to jest, jak stworzyć, jak stworzyć, jak ułożyć i krok po kroku. Czyli wyszukałem też, co może być popularne w tej branży. I to, jeżeli chodzi o YouTube, wypełnij tą kartę koniecznie i zrób wtedy pauzę, wypełnij tą kartę i wróć następnie tutaj do nagrania. I krok kolejny to dołącz do grup tematycznych i zobacz, jakie ludzie mają problemy.
Jak to zrobić? Wejdź sobie na Facebooka, u góry po lewej stronie masz miejsce na wpisaniu swojego tematu, na przykład ogrodnictwo, na przykład angielski, żeby nie mówić o tym samym, wpisz sobie. I zobacz, jakie grupy są popularne, dołącz do kilku grup i poczytaj, jakie osoby mają problemy. Teraz ja poszukałem to u siebie, jeżeli chodzi o reklamę na Facebooku. I zobaczcie, zacząłem wyszukiwać i co jest? Bartosz na jakiejś grupie szuka, co mam zrobić z reklamą? Ustawiłem reklamę i ona nie działa. Tutaj Justyna, hej, czy ktoś z was miał taki problem? Tu Maciej. Ja dzięki temu oglądam te posty i widzę, jakie ludzie mają problemy. Teraz zobaczcie, tutaj osoba widzę, że ma problem z fazą uczenia się. Tutaj ze stopką jakąś, tutaj z czymś.
I później sobie to spisuję i analizuję, z czym są największe te problemy. Jakie macie doświadczenie wyniki z promowania postów? Czy warto z tego korzystać? Dzięki temu, że jestem w tych grupach na Facebooku, to widzę, z czym mają problemy moi potencjalni klienci w przyszłości. Więc zrób pauzę, poszukaj kilka grup, dołącz do nich i następnie raz dziennie, na przykład dzisiaj wieczorem, wypisz sobie, jakie te osoby mają problemy. Teraz kolejna rzecz. Jeżeli masz już swoją społeczność, bo cały czas mówiłem tutaj, co zrobić, jeżeli nie masz tej społeczności, wtedy możesz zrobić coś jeszcze. Pierwsza rzecz to możesz zrobić ankietę. Google Forms, wrzucam tutaj jeszcze linka do tego, jak zrobić pod filmem, będziesz miał linka, jak zrobić taką ankietę na Facebooku.
I teraz zobacz, ja robiłem ostatnio, niedawno taką ankietę, praktyczna wiedza, jak stworzyć dochodowe kursy internetowe. I piszę do swojej społeczności maila. Słuchajcie, chcę przygotować wartościowe szkolenie z tematyki kursów internetowych. Pomóż mi, proszę, odpowiadając na trzy pierwsze pytania. W jaki dzień masz czas przyjść na szkolenie? Czy masz już kurs? I napisz, proszę, czego chcesz się dowiedzieć? Trzy proste pytania. No i zobaczcie, zebrałem 173 odpowiedzi. I na podstawie tego przygotowuję kolejne materiały, kolejne szkolenia. W ten sposób powstał też kurs, jak nagrać kurs. Bo najwięcej osób wypełniało mi gdzieś w ankietach, że ma problem z nagraniem. Więc co ja zrobiłem? Przygotowałem kurs z tego, jak nagrywać kurs. I 360 sztuk zostało sprzedane. Jeżeli masz już społeczność, zrób pauzę, przygotuj w Google Forms ankietę. Ja tu poczekam.
Jak to zrobisz, wróć następnie do mnie. Dobra, i jak już będziecie mieli? Kolejny krok, krok siódmy. Jeżeli masz już społeczność, to bezpośrednia rozmowa. Czyli po prostu weź telefon do ręki, zadzwoń do tej osoby. Cześć Patryk, słuchaj, jaki masz obecnie na imię? Jaki masz obecnie największy problem na platformie? Ten. Dobra, dzięki. Halo, Magda? Jaki masz obecnie największy problem na platformie? Pytam, bo przygotowuję nowe funkcje. Dobra, dzięki. No może tak szybko nie zrobisz tych rozmów, ale naprawdę warto. Powiem wam, że ja najwięcej takich problemów, sekretów, rozwiązań wymyśliłem w momencie, kiedy współpracowałem jeden na jeden z moim klientem. Czyli patrzyłem, jak to robi. I rozmawiałem bezpośrednio. Słuchaj, powiedz mi, jak ci idzie. Ja dzięki temu najwięcej rzeczy odkryłem, bo rozumiałem problemy klientów.
Kolejna rzecz. Jeżeli znasz potencjalnych klientów, możesz też wysłać do nich wiadomość. Na przykład na Facebooku. Cześć Zosia, zastanawiam się ostatnio nad stworzeniem kursu na temat fotografii dla początkujących. Co o tym myślisz? Czyli jeżeli masz społeczność, możesz do nich nawet napisać wiadomość. Albo nawet jeżeli jesteś w obcej grupie na Facebooku i raczej administrator może się nie zgodzić na twoją ankietę, to napisz do kilku wybranych osób, które są tam aktywne, że cześć Zosia, ja widziałem, że ty masz problem z reklamą na Facebooku, z tutaj promowaniem postu. Słuchaj, co byś powiedziała, gdybym i tak dalej, i tak dalej? I tak dalej, i tak dalej. Kolejny krok, jeżeli znasz swoich potencjalnych klientów, to post w social mediach.
Jeżeli masz już własny fanpage, własną grupę, to możesz po prostu napisać posta. Cześć, myślę o stworzeniu kursu na temat fotografii. Czy ktoś z was byłby zainteresowany? Prościej tak naprawdę się nie da. Ja zrobiłem też w ten sposób ankietę, tutaj masz przykład. Cześć, już w środę poprowadzę pierwszy w tym roku webinar na temat tworzenia i sprzedaży kursów online. Daj mi proszę znać, o czym chciałbyś, chciałabyś, żebym opowiedział w tym temacie. I proszę, jak sprzedawać bez kontaktu i własnej społeczności. I następne case study krok po kroku, od zera do sprzedaży. Ja dzięki temu wiem dokładnie, jakie produkty tworzyć. Najważniejsze pytanie teraz to, czy masz już swoje pomysły, bo kończy się nam tak naprawdę nasz dzień drugi.
Jeżeli nadal uważasz, że jeszcze nie jesteś pewna, czy to jest na pewno ten pomysł, albo jeszcze go nie masz, zobacz sobie, wstawiam tobie linka do 101 pomysłów na twój kurs internetowy, czyli do takiego artykułu, gdzie mój brat Tomasz przeanalizował Google, przeanalizował najpopularniejsze pomysły w Polsce, czego ludzie pożądają w Polsce aktualnie, jeżeli chodzi o kursy internetowe. Możesz sobie to przeczytać. Jeżeli jednak jeszcze stwierdzisz, że to jeszcze nie to, to zapraszam cię serdecznie do takiego minikursu internetowego, którego nazwałem Kreator Pomysłów, gdzie prócz tego, co powiedziałem, dzisiaj pokazuję jeszcze więcej narzędzi i jeszcze więcej pomysłów na to, jak to wszystko znaleźć. I co po dzisiejszej lekcji? Po dzisiejszej lekcji wiesz już, jak znaleźć dobry pomysł na taki miniprodukt. Pamiętaj, że jest to fundament, że jest to podstawa twojego biznesu.
I teraz w kolejnej lekcji zajmiemy się już weryfikacją tego pomysłu i zajmiemy się analizą konkurencji. Zapraszam cię serdecznie do kolejnej lekcji, czyli dnia trzeciego. A dziś bardzo ci dziękuję. Jeżeli masz pytania, zostaw je proszę w komentarzu. Dziękuję ci, do zobaczenia, hej! .
Informujemy, że odwiedzając lub korzystając z naszego serwisu, wyrażasz zgodę aby nasz serwis lub serwisy naszych partnerów używały plików cookies do przechowywania informacji w celu dostarczenie lepszych, szybszych i bezpieczniejszych usług oraz w celach marketingowych.