TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Wydaje mi się, że w tej kursie opowiemy sobie o tym, jak wykorzystać potencjał tego nowego serwisu społecznościowego. Nie do końca nowego, w Polsce jest to nowy serwis, szczególnie dla tych osób, które gdzieś tam sobie działają na Facebooku, na Instagramie. Jakby nie do końca rozumieją co to jest w ogóle ten TikTok. Jeżeli chodzi o przedsiębiorców, to mało osób słyszało. Więc powiem sobie dlaczego ten serwis, czyli TikTok jest najczęściej pobieranym aplikacją, jeżeli chodzi o social media. W tym module pierwszym opowiem Ci co to jest ten TikTok i do czego można go porównać i jaki jest w nim potencjał. W kolejnych modułach sobie powiemy dlaczego warto zainteresować się tym akurat serwisem społecznościowym.
No i też w poszczególnych modułach będziemy sobie mówili jak taki profil założyć, jak go odpowiednio zoptymalizować, jak ustawić reklamę, jak używać hasztagów. Najważniejsze jak zdoływać, budować społeczność wokół siebie, wokół swojej marki właśnie na TikToku. Dla kogo jest TikTok oraz właśnie jak można tam zacząć sprzedawać. Więc na początku odpowiem sobie o takich podstawach, czyli co jest w ogóle ten TikTok. Jest to serwis, który troszeczkę przypomina, znaczy najbardziej przypomina Snapchata, aczkolwiek jego podstawową różnicą to jest to, że jest on mocno związany z muzyką. Aczkolwiek jeżeli ty chcesz tam sprowadzić swoją działalność, tak jak ja, będę głównie nagrywał takie krótkie tzw.
mikro vlogi, raczej nie będę tańczył do muzyki, ale jakby powstał pomysł TikToka, powstał na bazie Musically, czyli takiego serwisu, gdzie gdzieś tam w klasie leci muzyczka, no i ty udajesz, że śpiewasz tak, albo gdzieś tam dzieci sobie tańczą. Bo jest to serwis szczególnie, który jest ulubiony gdzieś tam głównie dzieci, młode osoby bawiły się w TikToka.
Teraz rozwija się ten serwis, aczkolwiek zaczynał się od Musically, czyli po prostu od serwisu, gdzie do muzyki można było sobie potańczyć, ale potem został wchłonięty przez inną firmę, która miała podobną działalność, chińska firma, powiemy sobie troszeczkę później o tym, ale jakby, jeżeli spojrzymy tutaj na wygląd tego głównego okna, gdzie możemy dodawać te nasze nagrania, to zauważemy, że jest on bardzo podobny do Snapchata, troszeczkę jest takim połączeniem, jak widzimy tutaj, Snapchata z Instagramem, bardziej Instastories, no i jeszcze kiedyś był taki Periscope, tak, to troszeczkę jest też podobny.
Ale ogólnie idea jest trochę podobna jak w Snapchacie, gdzie nagrywamy króciutkie tak zwane mikrovlogi, aczkolwiek to, co najbardziej wyróżnia TikToka, to jest to, że właśnie jest on bardziej dynamiczny, gdzie można podłożyć bardzo szybko sobie muzykę, ale tak jak wspomniałem, nie musisz tego robić, nie musi być to profil muzyczny, po prostu może być to profil edukacyjny.
Najlepszym takim przykładem jest jeden z polskich behawiorystów, osoba, która tam zajmuje się tresurą psów, który po prostu nagrywa filmiki o tym, jakieś proste klipy, porady o tym, jak można wychować swojego psa, wytresować swojego psa, czyli to oglądają młodzi ludzie, którzy później mogą mieć wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców albo też swoje, bo zaraz w chwili sobie też powiem o tym, że w tych młodych ludziach jest około ponad 40 miliardów dolarów potencjalnych pieniędzy, które są po prostu na rynku do wzięcia.
Fakt pierwszy jest to najczęściej pobierana obecnie aplikacja na świecie, jak sobie porównamy gdzieś tam, zobaczymy statystyki, no to Facebook jest tak, a TikTok jest do góry, czyli jest to najczęściej pobierana aplikacja, czyli pokazuje to, że jakby trend jest cały czas rozwojowy, tam chyba nawet około 20-40 milionów dziennie pobiera tą aplikację, więc to są niesamowite wyniki, więc TikTok staje się coraz bardziej popularny. Fakt numer dwa to wielu polskich influencerów, którzy działają sobie na TikToku ma powyżej miliona polubień, czyli tych swoich obserwatorów.
Jeżeli sobie porównamy influencerów, którzy działają, czyli osoby, które wpływają na nasze opinie, którzy działają sobie na Instagramie, no to zauważysz tam, że jakby nie ma aż tylu tak dużych influencerów, więc jakby TikTok mimo, że może do końca nie jest jeszcze tak znany w Polsce wśród takiego środowiska biznesowego, no to tam jest bardzo duży.
W tym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym samym sam Gdy chodzi o sniff approach, Richtung się zaw Teamsederta i怎么样 chodzi chodzi o love speech.
30 refuse, permett Пот circaizinga 2 oppa nawet jak sprzedałeś ubezpieczenia, no to gdzieś prędzej czy później te osoby też zaczną od Ciebie kupować te ubezpieczenia, więc możesz być przed konkurencją. I to, co przypomina właśnie ze Snapchat'a, to to, że obecnie tam masz 15-sekundowe wideo, co też pokazuje pokolenie Z, że dla nich na przykład obejrzenie filmiku 3-minutowego, to jest trochę jak się wybrał nie do kina kiedyś, dla nas, więc jakby 15 sekund, to jest właściwy format dla tego pokolenia Z, które się bardzo szybko nudzi.
Oni potrzebują cały czas nowych treści, czyli tak jak sobie gdzieś tam zauważysz, to są właśnie, jest siła tych mikro vlogów, nie filmiku nawet 3-minutowego, który kiedyś uważany był za bardzo krótki filmik na YouTubie, teraz 3 minuty w porównaniu z 15 sekundami, no to wyobraź sobie, jaki jest jakby, jak zmienia się ta uwaga tego pokolenia Z. No i skoro jesteś w Akademii Social Media albo po prostu kupiłeś sobie ten kurs odnośnie TikToka, to też jest on po to, żebyśmy cały czas trzymali rękę na pulsie i poznawali też te młode pokolenia, które za chwilę będą kupowały.
Fakt 5, to już trochę już wyprzedziłem, 40% użytkowników to są osoby między 16 a 24 rokiem życia, jest tutaj około 41 miliardów dolarów piętrocznie, które ta grupa docelowa wydaje.
Jeżeli masz biznes, który przykładowo, jeżeli to jest jakaś szkoła języka obcego, nauka jazdy, powiedzmy jakieś inne korepetycje, zajęcia dla młodych ludzi, czy odzież, butiki odzieżowe, czy powiedzmy moda, nowe marki odzieżowe, jakieś akcesoria dla graczy, to jak najbardziej jest to rynek dla Ciebie, gdzie możesz wejść na niego i tam jeszcze nie ma prawdopodobnie Twojej konkurencji, albo jest jej bardzo niewiele i też będziemy sobie w tym kursie mówili o tym, jak ustawić reklamę na TikToku, bo wtedy jesteś w stanie, jeżeli na przykład nie możesz przebić się na Instagramie czy na Facebooku, bo tam już powiedzmy jest jakaś Twoja silna konkurencja, to właśnie do tej grupy docelowej możesz dotrzeć, a też ta młoda grupa docelowa, ona ma też wpływ na swoich rodziców, więc jeżeli rodzice gdzieś tam są na zakupach, no to też liczą się ze zdaniem swoich dzieci, to już nie są te czasy, dziecko ma milczeć, więc też jakby to młode pokolenie nie tylko samodzielnie kupuje, jest w stanie sobie tam kupić spokojnie w jakimś e-commerce za pomocą smartfona, odzież i inne ciekawe rzeczy, ale też może wpływać na decyzje zakupowe swoich rodziców.
Fakt szósty, dzięki muzyce, dzięki temu, że właśnie jakby są oczywiście Instastories, można sobie na Instagramie zrobić z podkładem dźwiękowym, to są te takie bardziej dynamiczne elementy, ale tak naprawdę to, co wyróżnia TikToka, to co możesz wykorzystać, jeżeli mam też klienta, który ma szkołę tańca, więc na pewno może sobie tutaj to wykorzystać, wszystkie, powiedzmy, już nie mówię o branżach związanych właśnie z muzyką, czy jakimiś zajęciami muzycznymi dla dzieci, to na pewno TikTok jest w stanie dzięki temu, że tak naprawdę nie musisz tylko tworzyć treści, możesz jakby wykorzystać to, co już tam jest, czyli zatańczyć sobie do utworu, który już jest, no to jest jakby ta rzecz, ten element, który wyróżnia właśnie TikToka. Fakt siódmy, jest tam bardzo silna wiralowość, jeżeli chodzi o hasztagi.
W tym kursie, który jest w Akademii Social Media, czyli hashtag ekspert30, ja tam wskazuję bardzo na bardzo ważną rzecz z akcent, że jakby nie w każdym serwisie społecznościowym hasztagi mają takie samo znaczenie, na przykład o wiele bardziej przydają się hasztagi na Instagramie, niż na przykład na Facebooku. Jeżeli chodzi o TikToka, to tutaj naprawdę można robić potężne, wiralowe zasięgi dzięki właśnie hasztagom. I często słyszałem, że te osoby takie biznesowe, które prowadzą biznes dla bardziej tych dojrzałych osób, które pojawiły się na TikToku, to bardzo szybko zdobyły zainteresowanie właśnie tych młodych ludzi, czyli coś na zasadzie, że hej, tutaj są też potężni biznesmeni, osoby, które gdzieś tam są już dłużej na rynku.
Dzięki hasztagom możesz naprawdę wybić się, jeżeli chodzi właśnie o TikToka, więc hasztagi na TikToku bardzo fajnie działają, szczególnie jakieś akcje, które chcesz gdzieś tam sobie rozwinąć, rozkręcić wiralowo, no to możesz właśnie dzięki wykorzystaniu hasztagów, będziemy to oczywiście w tym kursie sobie ustawiali, będziemy się uczyli jak te hasztagi tutaj działają. Więc jak widzisz, jest potencjał w tym serwisie społecznościowym, nie twierdzę, że każdy biznes ma już tutaj po prostu przeczucić całą swoją działalność, ale uważam, że przy niewielkim nakładzie czasu można już zaistnieć, zaakcentować to, że tutaj jesteś.
Myślę, że w niektórych biznesach może o wiele lepiej zadziałać TikTok, niż na przykład Facebook, dlatego że młodzi ludzie, powoli to pokazują statystyki, odchodzą od Facebooka, Instagram jeszcze jest ok, ale odchodzą od Facebooka, gdyż uważają, że Facebook jest portalem, gdzie są ich rodzice, więc po prostu stamtąd chcą znaleźć swoje miejsce, gdzie będą bez rodziców, nie będą im rodzice wchodzili na ich imprezę, dlatego jeżeli na przykład, tak jak mówiłem, jakaś szkoła nauka języków obcych, szkoły jazdy, czy jakieś korepetycje, inne elementy, które ci młodzi ludzie mogą kupować, czasami przerzucenie budżetu, czy zaangażowania z Facebooka na TikToka może ci dać bardzo dużą przewagę. Więc zapraszam Cię do kolejnych modułów, będziemy sobie krok po kroku rozwijali ten serwis, będziemy zakładali sobie konto i będziemy się dobrze bawili. Zapraszam Cię do kolejnego modułu.
Witam Cię w drugim module kursu TikTok dla biznesu i w tym module opowiem Ci, dlaczego warto być na TikToku, dlaczego warto pobrać te aplikacje i zacząć tam działać. Będzie to takich 7 powodów, dla których warto, żeby Twoja firma już zaczęła pojawiać się właśnie na TikToku. Powód pierwszy, już sobie wcześniej trochę o tym wspomnieliśmy, jest to obecnie hit, najczęściej pobierana aplikacja, jest tam już powyżej 800 milionów użytkowników, więc jak sobie tam porównać to powiedzmy z Twiterem, no to zauważysz, że jest to po prostu hit, jest to najbardziej i najszybciej rozwijająca się aplikacja, więc nawet gdybyś miał albo miała po prostu założyć sobie tam konto, co jakiś czas wrzucić jakieś wideo, przypomnieć się swoim potencjalnym klientom, no to już gdzieś tam rezerwujesz swoje miejsce.
Czyli powód drugi, nie ma tam Twojej konkurencji prawdopodobnie, bo jeszcze niewiele osób jakby z biznesu w ogóle kojarzy, czym jest TikTok dla mnie jako osobie, która tkwi, cały czas siedzi w tych tematach związanych właśnie z social media, między innymi właśnie dzięki Akademii Social Media, cały czas jestem, gdzieś tam trzymam rękę na pulsie, zresztą mam córkę w wieku 15 lat, więc wiem co to jest TikTok i wiem co to jest między innymi właśnie Music League, które było jakby początkiem TikToka, później zostało przemianowane, zmienione, więc wiem, że to pokolenie Z, które już niedługo będzie wchodziło właśnie na ten rynek pracy, będą zaczynali zakładać powiedzmy swoje firmy, będą zaczynali coś kupować, więc nie ma tam Twojej konkurencji i Ty możesz zaznaczyć, możesz być tym pierwszym.
I często jest tak, że jednym ze sposobów, żeby zaistnieć to jest właśnie to, że jak już na przykład Facebook czy Instagram jest już obstawiony, tak mówiąc kolokwialnie, Twoją konkurencją, to właśnie możesz zdobyć przewagę tym, że zaistniesz na całkowicie innym portalu, czyli po prostu wejdziesz na całkowicie inny rynek, bo serwisy społecznościowe to jest tak naprawdę, są oddzielne rynki, czyli oddzielne grupy docelowe, do których możesz trafić i one często są niezagospodarowane.
Powód trzeci, 41% użytkowników to są osoby między 16 a 24 rokiem życia, więc nie, jak to niektórzy twierdzą, że to jest portal tylko dla dzieci, no nie są to tylko dzieci, bo już taka osoba od 24 do 25-letnia, to są osoby, które już gdzieś tam powiedzmy kończą studia, są na studiach, już zaczynają gdzieś tam wydawać te pieniądze i warto tą grupę zagospodarować, szczególnie jak często na webinarach odwiedzają mnie osoby, które mają jakieś marki odzieżowe, jakieś powiedzmy szkoły nauki języków obcych, korepetycje, więc to są wszystko biznesy, gdzie właśnie gdybyście się tam pojawili, no to macie szansę bardzo fajnie sobie zaistnieć. Tak jak mówiłem, 40 miliardów to jest siła nabywcza tej grupy docelowej, więc nie ma co jej lekceważyć.
Powód czwarty to jest to, że głównym formatem to są właśnie mikrowlogi.
Dlaczego to jest takie fajne? Dlatego, że mikrowlogi tak naprawdę nie będą pochłaniały twojego czasu, nie muszą być perfekcyjne, będę w tym kursie też pokażeć ci narzędzie, które pozwala dodawać materiały wideo na TikToka z poziomu laptopa, ale tak naprawdę wystarczy ci telefon, pomysł, chcesz coś na przykład podzielić się z swoją grupą docelową jakąś informacją, masz jakieś pytania od klienta i po prostu sobie siadasz i opowiadasz, tak jak wspomniałem o tym behawioryście, który po prostu daje bardzo proste porady jak tam powiedzmy wytresować, wychować sobie psa i dzięki temu bardzo szybko jest w stanie tworzyć content, więc mikrowlogi, ja uwielbiam mikrowlogi, bo tak naprawdę nie potrzebujesz tutaj ani jakiegoś dużego scenariusza, ani nie musi to być wszystko perfekcyjne, uświetlenia, kamery i tak dalej, tak jak ja tutaj mam to w tym studio, po prostu wystarczy ci telefon, nagrywasz i już jest stworzony content, więc wychodzi to bardzo błyskawicznie.
Powód 5, bardzo ciekawa kwestia, że TikTok generuje o 40% większe zaangażowanie niż na YouTubie.
Jest to dla mnie, było to dla mnie zaskakujące, ale jak weźmiemy sobie na logika, chodzi o to, że filmiki na YouTubie niestety dla naszego pokolenia, dla tych młodych ludzi to medium już jest za długie, już jest dłużyzna, więc coraz częściej oni idą właśnie w kierunku tych bardzo takich mikro treści, czyli filmik taki na odcinek na TikToku to jest 15 sekund, dlatego większe zaangażowanie, no bo możesz w 15 sekundach pokazać po prostu jakieś perfumy, kosmetyki czy jakąś logo danej bluzy, odzieży i tak dalej i już jakby masz potencjalnego klienta, więc dlatego też marki szukają, będziemy sobie o tym mówili w kolejnym punkcie, marki szukają influencerów właśnie jest na TikToku, bo wiedzą, że bardzo szybko można coś tam sprzedać, tak pokazać i zaistnieć, więc 30 razy większe zaangażowanie niż na YouTubie, bardzo ciekawa kwestia, jest bardziej dynamiczny TikTok i tam mamy skondensowaną informację.
Powód szósty to co powiedziałam wcześniej, marki szukają influencerów na TikToku, dlatego właśnie, że wiedzą, że jakby już troszeczkę YouTube, jeżeli chodzi o ten influencing, czyli wpływanie na decyzje zakupowe, już tego pokolenia nie jest tak ciekawym medium i zobaczmy jak to się wszystko zmienia, wcześniej mówiliśmy o tym, że YouTube będzie wypierał telewizję, co się zgadza i powoli się to dzieje, ale też pytanie czy YouTube nie będzie wyparty przez jakieś inne serwisy, więc jakby cały czas musisz mieć rękę na pulsie i też masz świadomość, jeżeli jesteś tutaj w Akademii Social Media, obserwujesz mnie, to wiesz jak wszystko to i dynamicznie się zmienia, kiedyśmy mieli trochę więcej czasu na reakcje, teraz musisz cały czas być na bieżąco, cały czas się uczyć i dlatego też powstał ten kurs, mimo, że miałam świadomość, że może być to dla kogoś śmieszne, po pierwsze większość, duża część osób sobie powie w ogóle co to jest ten TikTok, część osób, która go zna gdzieś tam ma takie przeświadczenie, że to jest serwis dla dzieci i w ogóle jak poważny przedsiębiorca może się zajmować TikTokiem, ale cyfry, statystyka, demografia mówi za siebie, to jest portal, gdzie marki będą szukały potencjalnego rynku zbytu, bo tam jest potężny rynek i ten rynek będzie później cały czas się gdzieś tam przesuwał i wchodził i zaczynał kupować.
Powódz siódmy, młodzi ludzie średnio spędzają tam 52 minuty, więc to jest też taki dowód na to, że jesteś w stanie zdobyć uwagę tych ludzi, tych powiedzmy, no głównie tak 40% to jest osoby w wieku 16-24 lata, więc skoro ta osoba i przez godzinę co najmniej codziennie, 90% codziennie wchodzi na TikToka, no to jesteś w stanie naprawdę zdobyć niesamowitą uwagę tej grupy docelowej. Więc za chwilę w kolejnym module będziemy sobie już zakładali ten profil na TikToku krok po kroku i zaczniemy przygodę z tym portalem społecznościowym. Jest to bardzo proste dodawanie tam treści, więc jakby technicznie nie jest to portal skomplikowany, bardziej chodzi tutaj o pewną strategię, koncepcję i systematyczność. Zapraszam Cię do kolejnego modułu.
Witam Cię w trzecim już module kursu TikTok dla biznesu i będzie to w sumie kluczowy moment, bo w tym nagraniu będziemy krok po kroku sobie ściągali, instalowali i ustawiali sobie po prostu nazwę i tak dalej swojego profilu na TikToku. Więc zabieramy się za pracę, będą musiały podłączyć sobie telefon, żebyśmy widzieli wszystko tutaj na ekranie. Więc tutaj będziesz po prostu widział albo widziała na po pierwsze tutaj, na ekranie komputera i też na zrzucie ekranu. Dobra, ja sobie tutaj już, wychodzisz sobie do aplikacji, czyli tutaj App Store lub też powiedzmy u Ciebie, jeżeli to jest na Androidzie, to w Google Play, tak. I teraz wpisujemy sobie TikTok przez K. TikTok.
I tutaj już mam otwórz, tak, bo ja sobie już to ściągnąłem, więc możesz sobie zapauzować, ściągnąć, pobrać i startujemy. Otwórz i mamy tak TikTok. I teraz będziemy krok po kroku sobie, ok, przesuń, zacznij oglądać. Ok, chcę wysłać Ci powiadomienie, pozwalaj, na razie pozwalaj, później sobie zmienię. I tutaj mamy tak, zarejestruj się, aby założyć konto. Czyli tutaj na dole jest taka, podobnie troszeczkę jak na Instagramie, prawy dolny ruch mamy ja, tak, i teraz zarejestruj się, żeby sobie założyć konto. Teraz użyj numeru telefonu lub adresu email, ja sobie użyję po prostu adresu email. Kiedy masz urodziny? Jeju, w naszym wieku to trzeba tutaj sobie poprzywijać trochę. Ok, dobra, już wiecie datę moich urodzin.
Teraz podajemy sobie numer telefonu, albo ewentualnie email podamy. Czyli na razie wszystko idzie sprawnie. Ok, sprawdzam jeszcze sobie raz. Oczywiście możesz przeczytać regulamin i politykę prywatności. Idziemy sobie dalej. I teraz tak, tutaj jest bardzo ciekawy taki kod kaptacza, czyli weryfikację musimy trafić, nałożyć sobie tego puzla jeden na drugi. Ok, powodzenie. Dobra, i teraz zostawiamy sobie hasło, tak, więc weźmiemy sobie, ja sobie później zmienię, więc spokojnie, chyba, że tutaj jeszcze sobie jakoś to zamarzemy. Ok, przyciskamy. Ok, dobra, czyli już tutaj chyba nasze konto. Wyłożam zgodę na spresjonowane reklamy. Ok, przesuń do góry, aby oglądać. Dobra, i tutaj mamy ja, czyli już mamy swoje konto.
Tutaj na górze oczywiście możemy dodać swoje zdjęcie, czyli zrób zdjęcie. Ok, użyj zdjęcia i zapisz, czy już dodałem sobie zdjęcie, czy już mi profil powstaje. Ok, zapisano i tutaj jest Mirosław Stwarek, nazwa powstała, nie wiem czy ja ją wpisywałem, czy pobrano po prostu z mojego e-maila, więc mogę sobie tutaj edytować profil i teraz tak, mamy nazwę i nazwę rzutkownika, więc tutaj podobnie też jak na Instagramie, więc ja tutaj sobie to zostawiam, czyli biorę sobie w tym miejscu. Można też tutaj dodać zamiast zdjęcia film, ale to będziemy robili troszeczkę później. Tutaj od razu też mamy tak jakby nasz link, czyli u mnie to jest tiktok. com, ukośnik Małpa Mirosław Stwarek, więc jeżeli chcecie do mnie dołączyć.
No i tutaj mamy biografia, czyli dodaj biografię do profilu. Tutaj gdzie mamy użytkownik, to będzie po prostu nasz jakby adres w tym momencie. I tutaj w tym biogramie możemy też dodać Instagram, czyli sobie cross postować, czyli też budować sobie osoby i tutaj, i tutaj, więc jeżeli ktoś zobaczy nas na tiktoku, może dołączyć do nas na Instagramie i odwrotnie, jeżeli ktoś jest powiedzmy, będzie na Instagramie, możemy też go przekierować na tiktoka. No i też profil na YouTube jest możliwy do dodania, więc tutaj można się zalogować. OK, to z czasem możemy sobie zrobić. OK, nie tu kliknąłem, anuluj.
Dobra, i tutaj jeszcze w którymś momencie sobie po prostu mamy 80 znaków na to, żeby dodać swoją biografię, czyli możemy tutaj po prostu, czyli czym się zajmujemy, to już w kolejnym odcinku sobie o tym opowiemy. Więc jakby proces założenia profilu, jak widzisz, nie jest skomplikowany. Tutaj już możemy sobie coś dodać, tak, nakręcić film. Zezwól na dostęp do mikrofonu, OK. I tutaj, tutaj można na górze przerzuć, więc mogę sobie nagrać pierwsze wideo. No tu mam też efekty, troszeczkę takie właśnie jak na Snapchatie, więc można się też tym pobawić trendy nowe itd. Jest to trochę tak jak Snapchat, filtry można sobie poddawać. Więc będziemy się tym wszystkim zajmowali. OK, bardzo fajne. I może być 15-sekundowy albo 60-sekundowe nagranie.
Dobra, zamknijmy sobie to i jeszcze raz tutaj możemy też sobie dodać dźwięki. Będziemy sobie krok po kroku o tym mówili. Na razie mamy już swój profil, później sobie napiszemy biogram, czyli powiemy sobie co tam można napisać. Nie będę teraz kciukiem jakby pisał. Więc masz już profil, jak widzisz, nie było to nic trudnego. Przechodzimy do kolejnego modułu. Pozdrawiam, do zobaczenia. Witam Cię w module 4 kursu TikTok dla biznesu. I w tym module sobie opowiemy o tym opisie, o tym biogramie. On tutaj jest bardzo minimalistyczny, bo można tylko dodać 80 znaków. Więc z tego co wiem, to mniej niż na Instagramie. Nie można tutaj dodać linku, więc całkowicie inaczej to będzie działało.
I teraz sobie przejdziemy. Tutaj mamy podgląd tego, co będę robił na telefonie. Ja sobie, żeby nie dziubać tutaj, bo nie jest to dla mnie wygodne, chociaż jest taka opcja, żeby sobie ewentualnie podyktować, więc kciukiem, jak sobie klikniemy tutaj w tym miejscu masz Edytuj profil. Może trochę przesunę. I teraz sobie przejdziemy do tego, co ja robię na telefonie. I teraz sobie przejdziemy do tego, co ja robię na telefonie. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link.
I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link.
I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. I teraz sobie kliknijmy na ten link. Krok po kroku ma dużo fajnych rzeczy, takich których nie jesteś w stanie osiągnąć na przykład na Instagramie, ale o tym będę mówił za chwilę, będziemy dodawali sobie pierwszy post krok po kroku.
Naprawdę jest tutaj dużo fajnych opcji. I też jest więcej opcji na Snapchatie. Są to takie opcje, których mi brakowało czy na Instastories, czy na Snapchatie. One właśnie tutaj są w TikToku, więc będzie fajna zabawa. Zapraszam Cię do kolejnego modułu. Witam Cię w module 5 kursu TikTok dla biznesu. I zanim sobie dodamy ten pierwszy nasz wpis, bardziej wideo, czyli opublikujemy nasz pierwszy post na TikToku, to przełączymy się jeszcze na konto pro. Konto pro podobnie jak w Instagramie, pozwala nam na bardziej zaawansowaną analitykę, czyli możemy się bardziej rozbudowywać nasz profil, możemy analizować kto go ogląda, w jakim wieku osoby, z jakiej miejscowości, w jakich godzinach. Czyli po prostu optymalizować sobie czas, czy treści, które dodajemy.
Czyli też możemy się dowiedzieć, które nasze nagrania, które nasze produkcje na TikToku będą bardziej częściej oglądane, będą miały więcej tych polubień i tak dalej, które nam dadzą więcej tych obserwujących. Więc myślę, że będziemy mogli wejść na właśnie ten poziom wyższy, profesjonalny i teraz sobie przejdziemy, też będę pokazywał to tutaj na ekranie. Czyli zobacz, jak jesteśmy sobie tutaj. Jeżeli chcesz jakiekolwiek zmiany wprowadzić, tutaj na górze jest takie trzy kropki.
Klikamy sobie w ten i tutaj mamy zarządzanie kątem, inne ciekawe rzeczy, będziemy sobie jeszcze o pewnych rzeczach tutaj mówili, ale bardzo ważne jest to, że jak sobie wejdziemy tutaj w zarządzaj kątem, na samej górze, to mamy coś takiego, jak na czerwono tutaj przełącz się na konto pro i tutaj konto pro, darmowe pro, czyli ono nie jest płatne u względem narzędzia, dzięki temu możesz rozwijać się i śledzić swoje postępy. Czyli tak jak powiedziałem, bardziej chodzi o statystykę i teraz mamy te zmiany analityczne. Mierzemy sobie kontynuuj i tutaj musimy sobie wybrać. Czyli jestem osobą publiczną, konto osobiste, szkolnictwo, media. Więc sobie wybiorę, zobaczę, czy coś tutaj będzie dla mnie takiego typowego. Więc bardziej bym się tutaj podpiął pod szkolnictwo, edukacja.
Nie ma czegoś takiego jak biznes, podróże, turystyka, polityka. Więc osoba publiczna. OK, gotowe i witamy na kącie pro. Dane analityczne. I zobaczcie, tutaj właśnie na czerwono nam się pojawiło analizy. Na razie ja dopiero tutaj rozkręcam swój profil, więc pewnie dużo danej w ogóle prawdopodobnie nie będzie. Na razie jest brak danych, czyli będzie przegląd, jeżeli chodzi o przyrost liczby obserwujących wyświetlenia profilu. Będą też pokazywane treści. Zobaczcie czy te dane się zbierają, bo tutaj jest między luty, to jeszcze ostatnie 2 dni, 7 dni. OK, no i tutaj obserwujący, więc to będzie co analizować. Więc tutaj w sumie się tylko nam włączyła ta opcja analizy, więc to jest akurat bardzo podobnie jak w przypadku właśnie Instagrama.
Więc jakby tutaj ten element akurat jest bardzo podobny. OK, zapraszam się do kolejnego modułu, gdzie będziemy dodawali już sobie krok po kroku wpisy. Witam Cię w module 6 kursu TikTok dla biznesu i w tym module zrobimy już tą fantastyczną rzecz, czyli dodamy nasz post, czyli głównie wideo do nasz profil na TikToku. Co najciekawsze, bardzo szybko jak zauważyłem po dodaniu właściwych hashtagów jest bardzo dużo wyświetleń na Instagramie przy 5000 followersów, a tutaj raczej chyba mam jedną osobę dopiero.
Przy niewielkiej ilości mam już 34-35 wyświetleń filmu, więc to co mówiłem, tutaj hashtagi naprawdę działały cuda i są potężne zasięgi, bo praktycznie nie mamy tutaj konkurencji i myślę, że TikTok też wie, jeżeli jakaś osoba trochę starsza niż ta grupa docelowa, która jest na TikToku, zaczyna zakładać swoje konto, myślę, że to będzie bardzo fajnie się rozkręcało. Więc teraz pokażę Ci tutaj na telefonie krok po kroku, jak się dodaje te wpisy. OK, więc sobie przejdziemy, żebyś widział też mój ekran telefonu. OK, więc tutaj mamy na dole, jak widzisz, to sobie tak zostawimy, żeby to było widać. Może nawet trochę na środek wezmę.
I teraz tak, wchodzimy sobie tutaj w TikTok, tak, trochę to wygląda jak kiedyś w wiadomości, czyli dziennik, takie logo i teraz tak, tutaj na dole, tutaj na dole masz taki plus, tak, właśnie z tymi barwami TikToka i dodajemy sobie plusem. I teraz tak, kilka różnic, które tutaj są, jeżeli chodzi o TikToka, jeżeli masz jakieś przyzwyczajenia właśnie na przykład z Instagrama, ze Snapchata, to tak, tutaj ja mam też włączone zagry. Po prawej stronie jeszcze będziemy to wszystko sobie omawiali. Tutaj najważniejsza rzecz to masz przerzuć, czyli możemy sobie jakby zmieniać tą orientację kamery przód-tył.
Bardzo ważna kwestia to jest to, tutaj efekty, to takie bardziej w Snapchatie, możesz sobie to też sprawdzić, można też przesłać swój filmik nagrany telefonem, czyli na przykład jak masz lepsze, tak jak ja tutaj mam w iPhone, lepszy aparat mam z przodu, no to mógłbym sobie to nagrać z przodem, później ja to wrzucić jako wideo. I tutaj mamy opcję, można sobie przesunąć, że będzie miało nagranie 60 sekund, można sobie zrobić to krótsze, które będzie miało 15 sekund i MV to po prostu jest taka składanka. Z 8 zdjęć można sobie zrobić taki kolaż.
Więc weźmiemy sobie na razie 15 sekund i co najfajniejsze, tutaj możesz sobie, jak sobie nagrywasz, to możesz sobie zatrzymać, pauzować i po prostu robić takie szybsze ujęcie, czyli możesz jakby nie musisz od razu trzymać i nagrać całości wideo, tylko możesz sobie na przykład przytrzymać i powiedzieć, cześć właśnie nagrywam wideo, klikasz jeszcze raz, to ci się jakby zachowuje, tutaj na górze masz taki pasek postępu, co tam u was, właśnie nagrywam wideo, które będzie w kursie i znów sobie przytrzymujesz, no więc może sobie tam zmienić może tylko jakąś pozycję, więc to będzie takie bardzo dynamiczne wideo, więc można sobie różne ujęcia dodawać, powiedzmy sobie wezmę tak, raz dwa, raz dwa trzy cztery, to będzie takie wideo i jak widzisz tutaj na górze cały czas nam się to wszystko pokazuje, jeżeli chcemy jakieś ujęcie cofnąć, bo to szczególnie jakby do tych osób, które tutaj nagrywają sobie pod muzykę jakieś tam powiedzmy swoje układy, to tutaj ten taki biały, czarny krzyżyk na białym tle, to jest opcja cofnięcia ostatniego ujęcia, ok potwierdź, jak widzisz on nam się cofa, tam na górze masz taki pasek postępu, więc to jest pasek postępu, można tutaj sobie przyspieszyć, czyli kolejne ujęcie sobie zrobimy z przyśpieszeniem i ok, jeżeli nie musisz nagrywać tych 15 sekund, czy tych 60 sekund, tutaj masz ten czerwonym się zatwierdza, więc tutaj będziemy sobie jeszcze omawiali, możemy sobie przód i tył, czyli tutaj po prawej stronie szybkość, upiększyć, upiększenie, czyli filtry możemy sobie troszeczkę później dodać i tutaj też mamy filtry, żebyśmy widzieli ewentualnie jak teraz wyglądamy, lub też można przy tak zwanej postprodukcji też dodać te filtry, czyli później jak będziemy jeszcze się bawili tym, to możemy sobie dodać coś innego.
Jeżeli nam się nie podoba na górze mamy krzyżyk, możemy sobie to wyłączyć, jeżeli chcemy na przykład z dźwiękiem nagrać sobie do jakiejś muzyki naszą orażację, czyli jakiś tam układ tonaczny, zależy jakimi będziecie mieli biznesy, aczkolwiek na przykład jest historia pewnego stomatologa w Stanach Zjednoczonych, który wtedy jeszcze na Musical. ly właśnie w swoim gabinecie nagrywał takie fajne, śmieszne filmiki, gdzie tam sobie tańczyli w wolnych chwilach jakieś tam powiedzmy układy, no i dzieci później, czy tam młodzież chciała chodzić tylko do tego dentysty, bo znali go z Musical. ly, czyli z obecnego TikToka.
Dobra, jak nam się wszystko podoba, czyli nagraliśmy sobie tam jakąś treść, tak jak mówię możesz pójść w edukację i po prostu edukować, ja też będę właśnie szedł w kierunku edukacji, na pewno nie będę tańczył na TikToku, tylko po prostu będę edukował, opowiadał o tym czym się zajmuje, jak się prowadzi biznes, jak się prowadzi firmę i jeżeli to nam się wszystko podoba, to tym czerwonym tutaj ptaszkiem po prawej stronie od tego Xa zatwierdzamy, ale to nie oznacza, że twoje wideo poszło już tam w świat.
Tutaj możemy sobie dodać na tym poziomie jakiś dźwięk, jakiś podkład, tutaj widzisz, są już ujęcia się pokazują, możemy dodać różne efekty i to jest genialna sprawa, bo zobacz, jeżeli chodzi o efekty, mamy ich tutaj naprawdę dużo, to są takie podstawowe, na przykład można tutaj sobie film, i zobacz, jeżeli ja przytrzymam ten efekt, czyli tutaj sobie przycisnę, to on będzie pokazany do jakiego czasu on będzie, później mogę sobie puścić dalej film, mogę jakiś inny i wystarczy, że go przytrzymujesz i tutaj widzisz, gdzie się ten efekt będzie pojawiał i można naprawdę bardzo fajny film zmontować, nawet można pamiętać, że go później można sobie ściągnąć i ten filmik można wrzucić właśnie na Insta Stories na przykład, czy nawet na Facebooka.
I teraz jak sobie to weźmiemy, tutaj możemy tym czerwonym, tym białym elementem sobie przesuwać, jak sobie odpalimy, niech widzisz, widzimy gdzie będą jakie efekty, więc na pewno można bardzo ciekawe wideo kciukiem praktycznie zmontować. Jeżeli goździmy sobie zapisz, już nam się to pojawia, czyli efekty, teraz weźmiemy sobie tekst.
Ja mam taką zasadę i tobie też polecam, że jeżeli nagrywasz wideo, a musicie mieć świadomość, że większość osób będzie oglądało tego wideo bez dźwięku, gdzieś tam w kolejce, w samochodzie i tak dalej, to warto dodawać takie zajawki tekstowe i po prostu coś dopisać, czyli na przykład nagrywam wideo i tutaj możemy sobie, tu gdzie masz to A, możemy sobie takie obramowanie, czyli tło, bo będzie to bardziej czytelne i też kolejna rzecz, której nie widziałem w innych serwisach społecznościowych, jak klikniemy sobie nagrywam wideo na ten napis, to możemy sobie ustawić czas trwania i wtedy będziemy widzieli na przykład, że to wideo, znaczy ta naklejka z tekstem nam się skończy na przykład po sekundzie. I tutaj znów sobie przerzucamy tym paskiem.
Zaakceptujemy, tutaj mamy taki ptaszek, więc możemy tak naprawdę dodać nawet kciukiem napisy do naszego filmiku albo przynajmniej gdzieś tam momenty, najważniejsze takie tzw. zajawki. Tutaj mamy jeszcze filtry na górze, a to może jeszcze sobie o nich powiemy później. Na początku tak, dźwięk, czyli możemy sobie podkład zrobić, jakiś muzyczny. Tutaj musisz sobie gdzieś tam posłuchać, czy coś by pasowało, czy chcesz w ogóle dodawać muzykę i ewentualnie sobie też warto sobie dopasować czas trwania. I sobie wierzamy tutaj zaakceptuj. I teraz już w tym miejscu jest muzyka. Następnie mamy teksty, które już Ci pokazałem i naklejki. Naklejki znasz z Instastories, więc mamy pól, czyli po prostu pytanie, czy Ci się podoba. Dobra, coś tam nie wziąłem.
I możemy sobie tak nie, albo ewentualnie inne pytania. Jest to też, możesz się tutaj pobawić, podziałeć sobie z rękiem, można to edytować, ewentualnie dopisywać. Dobra, kolejną nadklejką. To jest lupa, czyli możemy skierować lupę na jakiś tam element. Tutaj mamy czas, datę i ewentualnie tutaj różnego typu, już typowe naklejki. Czy ewentualnie sobie jakieś tam gify możemy też pododawać. I jeżeli to będzie OK, tutaj mamy jeszcze filtr. To jest też fajna sprawa, bo są podzielone tematycznie. Portret, krajobraz, czy gdzieś tam sobie w toale, czy podróżniczy jakiś blog, żywność, czy jak zrobić zdjęcie jedzenia. No i powiedzmy, jakieś tam starsze klimaty, czarne białe zdjęcie i tak dalej. Czyli też taka stylizacja. Można się tym fajnie powodzić.
Jakby poziom tego filtra można sobie tutaj ustawiać. OK. I on się automatycznie nam nakłada. Jak zauważysz, nie trzeba nic potwierdzać. I jeszcze tutaj mamy dostosuj klip, czyli można ten klip dociąć, ja go sobie usunę. Czyli jeżeli chcesz w ogóle docinać, to od tego warto zacząć, bo potem jakbym teraz chciał dostosować klip, czyli tutaj mówię o tym pasku po prawej stronie, a jakbym chciał dostosować klip, to wszystkie te rzeczy mi się usuną. No i bardzo ważna rzecz, jeżeli chcesz dodawać muzykę, to warto sobie ścieżkę dźwiękową wyciszyć i ewentualnie to, co mówisz, pogłośnić. No i dobra, jeżeli to wszystko nam się pasuje, tutaj czerwonym zatwierdzamy i bierzemy sobie dalej. Jak widzisz, nie jest to skomplikowane.
Tutaj tworzymy opis i biorę sobie na przykład tutaj mikrofon. W tym wideo pokazuję, jak nagrywam kurs. No i tutaj tradycyjnie możemy dodać hasztagi, czyli na przykład kurs VOD, tutaj jak widzisz, one są na czerwono pokazywane. VOD zajawka i są pokazane. I tutaj mamy takie opcje, że każdy może oglądać ten film, można zezwalać albo nie na komentarze, można też zapisać w urządzeniu, czyli jak sobie weźmiemy opublikuj, można też wersję roboczą, ale jak weźmiesz opublikuj, to ci się to zapisuje na dysku, więc możesz też wykorzystać ten potencjał TikToka, żeby umieścić na przykład takie wideo na Storysach. Będzie na pewno ciekawsze niż w samych Storysach, bo będzie inny i osoby będą się zastanawiały, jak ty to zrobiłeś.
I też kolejna fajna rzecz, to jest wybierz okładkę. Pamiętaj, że tutaj okładki jakby na Storysach, znaczy na TikToku, okładka to jest taki boomerang, czyli do przodu i do tyłu i coś takiego będzie się później pojawiało na twoim wallu czy też powiedzmy w wyniku od wyszukiwania. No i teraz sobie wezmę, zatwierdzę i jeżeli będzie wszystko ok, to biorę sobie tutaj opublikuj, opublikuj i to jak widzisz będzie nam się tutaj pasek postępu, że tam ileś tam procent jest dodawane i za chwilę nam się to umieści na TikToku. Ja to za chwilę usunę, bo tam po prostu nic ciekawego nie mówiłem, aczkolwiek chciałem ci pokazać, jak się to daje.
Jak widzisz, nie jest to skomplikowane, ale jest dużo fajnych opcji, których na przykład nie ma w Storysach. Najbardziej mi się podoba ta opcja z możliwością przytrzymania i robienia takich różnych ująć i też te efekty, które można przytrzymać, wtedy widzimy na żywo, gdzie one będą umieszczone, więc bardzo intuicyjnie się to robi. Jest tych efektów bardzo dużo, dużo tych filtrów, więc naprawdę można się podobać, można ciekawe. Jak widzisz, też dopasowane tego pokolenia z rady, że wszystko jest dynamiczne, co sekundę się gdzieś tam zmienia, tak jak na. . . No i mamy to już umieszczone. Dobra, i teraz ja sobie wchodzę tutaj na dole i ja i mogę sobie ten element usunąć.
Tutaj mam takie trzy kropki i mogę tutaj usuń, tak, no jest w tym miejscu, usuń i sobie usuwam. Dobra, poszło. Czyli w taki sposób się dodaje. Zobacz tutaj już to wideo, to nagranie po 20 minutach ma 44 wyświetlenia, więc to działa oszołemająco. Ok, zapraszam Cię do kolejnych modułów. Jak widzicie, jest to prosto, będziemy sobie jeszcze szczegółowo pewne rzeczy tutaj omawiali, ale już z tym prostym nagraniem w te kilka minut, chyba tutaj około 13-14 minut, jesteśmy w stanie nauczyć się jak dodawać te klipy do TikToka. I technicznie jak widzisz, nie jest to nic trudnego, myślę, że szybko złapiesz w prawe. Jedyną tutaj barierą to jest to, że trzeba to nagrać, że jest to forma wideo.
Jedynie tam były te opcje, żeby sobie z tych zdjęć ułożyć pewne, jakiś taki kolaż, więc trzeba się przełamać do tego, żeby się pokazywać, ale forma. . . I też ciekawa rzecz, której na przykład nie ma w storiesach, to, że to co tutaj nagramy, to nie będzie ginęło za 24 godziny, więc to jest taki trochę właśnie mikro vlog, który trochę działał właśnie bardziej jak YouTube, że będzie to dostępne przez wiele miesięcy, przez wiele lat nawet, a na instastories to wszystko ginie. Więc jakby Instagram, też można tam dodawać wideo, ale jakby wideo na Instagramie nie robi. . .
nie po to wchodzą ludzie na Instagram, żeby oglądać wideo, jak wchodząc na TikToka mają intencję, że właśnie będą oglądali wideo i to jest właśnie ta przewaga serwisu. Zapraszam Cię do kolejnego modułu. Witam Cię w module siódmym kursu TikTok dla biznesu. I w tym modułom mówimy sobie szczegółowe narzędzie do nagrywania, bo pamiętasz przeszliśmy w poprzednim module cały proces dodawania wpisu, czyli tak jak mówiłem wideo, ale jak też zauważyłeś, albo dało Ci się zauważyć, że ten proces jest jakby rozbity, tak, czyli na początku nagrywamy, zatwierdzamy to, co nagraliśmy i następnie możemy edytować, więc przy nagrywaniu mamy różne narzędzia.
Też to jest to, co wyróżnia TikToka, to jest to, że możemy jakby sobie zmiksować to nasze wideo, czyli możemy przytrzymać, nagrać coś, puścić, zmienić pozycję, przygotować się, jak zapomnimy jakąś kwestię, to też możemy zwolnić ten element, zatrzymać i później to się wszystko miksuje. I to daje później bardzo fajne efekty, możliwość zmiksowania tego połączenia, więc powiemy sobie teraz jakie mamy możliwości przy nagrywaniu, czyli w tym momencie, kiedy rejestrujemy. Widać wideo, ok, przechodzimy sobie teraz, tutaj już widzisz, jest mój Tik Tok, wezmę tak go bardziej na środek, żeby to było widoczne.
Ok, no i teraz pamiętasz, nagrywanie to był ten plus, czyli dodajemy sobie tym plusem, no i tutaj właśnie chcę powiedzieć Ci o tych wszystkich elementach, które tutaj mamy po prawej stronie, czyli tak pionowo, też jak zauważyłeś, albo udało Ci się zauważyć, to w przypadku TikToka, wszystko jakby tutaj, jak później wyświetlamy sobie te wideo, to wszystko jest jakby nałożone przezroczysto na nasze wideo. Dobra, czyli mamy tak, przerzuć to już mówiłem sobie, tak, u góry, czyli możemy sobie zmieniać te opcje i to co było fajne, że jak sobie przytrzymujemy tutaj ten czerwony element, czyli ten przycisk nagrywania, który mamy w tym miejscu, ok, to przyciskając go, później możemy go zwolnić, tak, więc to wszystko będzie bardzo fajnie działało.
Tutaj mamy też na górze dźwięki, to będziemy później o tym mówili, bo możemy sobie nagrać wideo, jakby z tego zaczął słynąć Tik Tok, że można było sobie po prostu bez mówienia nagrać jakiś, nie wiem, do jakiejś muzyki, jakiś układ, w ogóle są te układy gdzieś tam, one później jakby no Ci użytkownicy Tik Tokersi jakby nagrywają różnego typu układy i później się ich uczą, tak, kto lepiej nagra, są trochę na zasadzie rywalizacji, ale to będzie do tego oddzielne nagranie, czyli przerzuć, możemy się jakby przełączyć między przednią kamerą, tylnią, zatrzymać sobie to i tak dalej.
Tutaj mamy szybkość, czyli możemy sobie regulować szybkość, tutaj jak widzisz, ona się albo pojawia, albo znika i to też jest fajne, bo zobacz, jeżeli ja sobie teraz nagram, na przykład, powiedzmy jeden, czyli ten naturalny, naturalną szybkość, czyli włączam sobie nagrywanie, będę ruszał głową, teraz wezmę sobie na dwa i teraz wezmę trzy razy szybciej i jak tutaj sobie zaakceptuję to tym czerwonym ptaszkiem, to zobacz, co się pojawi No i można tego typu takie bardziej kreatywne rzeczy sobie tutaj wykonywać, więc można też oczywiście zwolnione tempo, gdzieś nie tutaj jak ja sobie siedzę i nagrywam, ale pewnie gdzieś tam idąc, jakieś dynamiczne bardziej nagrania można sobie jak najbardziej przełączyć, zrobić to wolniej. Ok, dobra, nagrało nam się, zobaczmy. Jak widzisz, cały czas się dodają te elementy.
No tu już było zwolnione tempo. Ok, dobra, więc tutaj mamy przód, czyli tutaj mamy tu tył kamery, szybkość, można włączyć upiekrzanie. Jeżeli chodzi o upiekrzanie, to jeżeli sobie klikniemy to widać tutaj wyraźnie, że po prostu jest, nie widać, to jest marszczek i jest po prostu zdjęcie upiekrzone. Filtery tak jak mówiłem dotyczą różnych elementów, może być krajobraz, żywność, na żywnościu raczej nie jestem, ale gdybym tutaj miał zdjęcie żywności, czy w jakiejś restauracji, mogę sobie nagrać ten element i tutaj mamy takie bardziej artystyczne, różnego typu elementy. No i tutaj można jeszcze oczywiście nimi zarządzać, można sobie je powłączyć, tak żeby nam było łatwiej i tu jest jakby można sobie Optacity, czyli po prostu przezroczystość tego, albo intensywność tego efektu, tutaj można sobie sprawdzić i sobie przestawić.
Ok, wystarczy kliknąć gdzieś tutaj w obszarze. Tu mamy zegar, do czego jest zegar? Zegar będzie szczególnie do tego nam potrzebny w momencie, gdy będziemy właśnie sobie nagrywali z jakąś muzyką, wiem, bo to testowałem z moją córką, czyli mamy 10 sekund, żeby się przygotować, albo 3 sekundy i jak zacznie liczanie, to po prostu będzie odliczało. Ok, cześć. No i tutaj będzie nam nagrywało, chociaż tutaj nam się po prostu czas skończył.
Jak sobie weźmiemy, nakręć ponownie, czyli jak widzisz tutaj też przez to, że jakby TikTok słynął z tego, czy muzyki na początku, że nagrywa się po prostu do dźwięku, jakieś układy sceniczne, albo się udaje, że się śpiewa, czyli takie troszeczkę karaoke dla ubogich, czyli tylko ruszamy buzią, a dźwięk gdzieś tam nam cały czas się pojawia w tle. Tutaj pracujemy na 15 sekundach, więc to jest dosyć krótkie, no to wtedy się to odliczanie przyda. Zobaczmy, będzie. . . No i teraz się zaczyna odliczanie i to jest właśnie wygodne. Ok, to by było tyle.
Tutaj na dole mamy efekty, jeszcze o tych efektach sobie nagramy dodatkowe wideo, tak żebyś wiedziała, to troszeczkę jest to, co się znajduje też w Snapchatie, ale na przykład tutaj możesz sobie w tło wrzucić zdjęcie, czyli mamy troszeczkę taki green screen z automatą, można tutaj sobie go umieścić. Ok, ja go sobie usunę. Czyli potwierdzamy usunięcie efektów. Nie chcę efektów, tutaj mamy taki element. No pewnie widzisz po lewej stronie jest po prostu przekreślona takie kółko, czyli jakby kasujemy sobie. Tutaj też jest fajny efekt, będziemy jeszcze o efektach mówili, na przykład białe zęby, wybiera bardzo mocno zęby i tak dalej, więc to jeszcze przed nami.
No i można tutaj sobie jeszcze przesłać, po prawej stronie możemy sobie przesłać jakieś wideo, które wcześniej sobie nagraliśmy, na przykład w lepszą jakościu. Ok, to by było tyle, czyli omówiłem te elementy, na przykład jeżeli chodzi o ten zegar, to nawet ikonki są troszeczkę podobne jak w Snapchatie. Zapraszam Cię do kolejnego modułu, gdzie będziemy kolejne elementy omawiali. .