TRANSKRYPCJA VIDEO
Ten filmik to prawdziwa skarbnica wiedzy na temat reklamowania się na YouTube przy użyciu Google Ads. Dowiesz się, jak skonfigurować reklamy, jak tworzyć listy remarketingowe, a także jak wykorzystać odwiedzających stronę internetową i użytkowników YouTube jako grupy docelowe. Omówimy również, jak tworzyć grupy remarketingowe na YouTube na podstawie aktywności na stronie internetowej oraz jak połączyć kanał YouTube z Google Ads.
Poznasz też możliwości targetowania reklam na YouTube, wybierając określone kraje, regiony, miasta lub nawet konkretne adresy. Dowiesz się, jak określić grupę docelową na podstawie wieku, płci, zainteresowań i wielu innych czynników, aby jak najbardziej precyzyjnie targetować swoją reklamę.
Nauczymy Cię także, jak tworzyć reklamy, wybierając istniejący film z kanału, a także jak korzystać z różnych formatów reklam, takich jak in-feed czy in-stream. Omówimy również, jak dołączyć call-to-action i wybrać nagłówek dla reklamy, jak ustawić maksymalny koszt za wyświetlenie i jak go dostosować, aby zoptymalizować wydajność reklamy.
Na koniec dowiesz się, jak korzystać z EasyCard, bramki płatności umożliwiającej akceptowanie płatności za produkty lub usługi, oraz jak śledzić sprzedaż za pomocą kodów QR i linków.
To wszystko i wiele więcej czeka na Ciebie w tym filmiku. Nie przegap tej okazji, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat reklamowania się na YouTube!
Cześć, witaj w lekcji, w której porozmawiamy o grupach odbiorców, czyli takich grupach marketingowych na YouTubie. Wchodzimy sobie w Google, wpisujemy sobie tutaj w panel Google Ads. Musisz wiedzieć, że system reklamowy Google Ads i YouTube są ze sobą połączone. I to z poziomu Google Ads ustawiamy reklamę na YouTubie. Jeżeli nie masz jeszcze założonego konta w Google, musisz sobie to zrobić. Ja kliknę zaloguj się i wybiorę sobie konto, przykładowe jakieś tutaj mam włączone, to masz guzik rezerwowy. Następnie przejdę sobie do konkretnych zakładek. Jesteśmy tak naprawdę w nowym panelu, ten panel dopiero wchodzi, więc nawet tutaj kwestie odbiorców sam będę musiał poszukać, ale myślę, że nie będzie z tym problemu. Mamy tutaj panel zarządzania w starym systemie Google Adsowym.
Tutaj się wybierało kafelki, a teraz mamy tutaj narzędzia, zasoby wspólne, zarządzanie odbiorcami. Zgadłem za pierwszym razem, bo tak naprawdę ten panel jest od kilku dni. I tutaj pojawiają się różne grupy remarketingowe, które już wcześniej kiedyś tworzyłem. Ich jest tutaj dosyć sporo. I to, co chcę Ci pokazać, to możliwości, jakie nam system zaserwował. Klikamy sobie utwórz listę remarketingową. I mamy do dyspozycji kilka opcji. Mamy kombinację niestandardową, czyli lista utworzona na podstawie istniejących list remarketingowych. Oznacza to, że jak mamy kilka list, to możemy między sobą tutaj robić różnego rodzaju pewnie wykluczenia. Segmenty odbiorców do połączenia. A, rozumiem, może nie tyle wykluczenia, bo wykluczenia będziemy robić z poziomu już ustawiania reklam, ale możemy połączyć ze sobą kilka list w jeden segment.
Wróćmy sobie Anuluj, wybieramy plus i możemy wgrać listę klientów. Listę klientów, czyli możemy przesłać adresy pocztowe, numery telefonów, adresy mailowe i stworzyć z tego grupę odbiorców. Prześlij identyfikatory, przysyłaj dane o klientach z różnych platform, nawet nie wiem, co to są za platformy, a rozumiem systemy mailingowe, systemy CERE. Okres członkostwa możemy wybrać w określonej ilości, na przykład 30 dni, jak długo klient pozostanie na tej liście. Klikamy sobie Anuluj. Najczęściej będziemy korzystać z witryny i z YouTube'a. Dlaczego? Bo te listy się cały czas na bieżąco aktualizują.
Kiedy wrzucisz listę klientów, to ta lista się nie aktualizuje, bo ona się będzie aktualizować, jeżeli zrobisz połączenie z tymi platformami, ale kiedy wgrasz sobie to ręcznie, to cały czas musisz wgrywać ręcznie te pliki CSV z Excela i cały czas je aktualizować co jakiś czas, na przykład raz w miesiącu, bo inaczej niestety nie dzieje się to z automatu. Jeżeli chcesz, żeby to się działo w pełni automatycznie, to weźmy sobie użytkowników YouTube'a lub użytkowników witryny, bo każdego dnia trafiają na twoją witrynę i na twój kanał nowi użytkownicy. Mamy jeszcze coś takiego jak użytkownice aplikacji i możemy wybrać jakieś popularne aplikacje, na przykład połączyć konto z Google Ads i wybierać różnego rodzaju aplikacje.
Zobaczcie, tutaj możemy różnego rodzaju apki sobie zintegrować, ale tak naprawdę rzadko będziemy z tego korzystać, chyba że jesteś właścicielem jakiejś aplikacji. Najczęściej będziemy korzystać właśnie z tych dwóch rozwiązań użytkownicy witryny. Weźmy sobie to na sam początek. Czyli robimy grupę remarketingową do wyświetlania reklam na YouTubie na podstawie tego, co się dzieje u ciebie na witrynie. Czyli jeżeli byśmy chcieli na przykład osoby, które odwiedziły u mnie zakładkę darmowa konsultacja, a ja sobie tutaj wpiszę zakładka darmowa konsultacja, użytkownicy stron internetowych lub użytkownicy strony z określonymi tagami. Czyli tagi, tu będziemy mieli jakieś zdarzenia, zakup książki, zapis na webinar. OK, OK, OK. Zazwyczaj będziemy użytkownicy stron internetowych wybierali. Odwiedziny strony. Mamy tu jakieś przesłane tagi z innych aplikacji, mapy ciepła i tak dalej.
My wybierzemy sobie odwiedziny na stronie internetowej. W ciągu ostatnich 30 dni mogę doprecyzować działanie. Doprecyzować działanie lub dodać działanie lub dodać działanie oraz. Czyli ciach, jeżeli ktoś wszedł na tę stronę, zobaczcie, wchodzę sobie na tomaszguzik. pl. Załaduje mi się witryna i mam tutaj zakładkę z bezpłatną konsultacją. Kopiuję sobie to, wracam do Google Ads, zawiera, usuwam ten początek domeny i zawiera darmowa rozmowa. Jeżeli ktoś wejdzie na ten link URL, to zostanie przypisany do tej grupy remarketingowej. Mogę teraz dodać działanie, że ktoś na przykład był na zakładce kontakt, bo to jest gdzieś tam podobny biznesowo cel. Czyli albo tu, albo tu.
Lub będziemy też używać w sytuacji, kiedy nasza grupa jest za wąska i chcemy więcej ruchu zebrać w tej grupie, żeby reklamy wystartowały. Więc ja sobie to teraz mogę usunąć. Można też zrobić oraz, czyli musi spełnić dwa warunki, czyli użytkownik musi być na jednej stronie oraz na przykład na zakładce blog. Czyli dopiero kiedy spełni się i to, i to, to ten człowiek zostanie przypisany, ten użytkownik zostanie przypisany do danej grupy remarketingowej. Możesz wykluczyć osoby na przykład, które już uzupełniły formularz na darmowej rozmowie i wylądowały na stronie dziękuję, czyli podziękowanie za wypełnienie formularza. Czyli ktoś wypełnił ten formularz, znalazł się na zakładce dziękuję i my już nie chcemy do niego docierać z reklamą, wtedy go wykluczymy.
Opcję wstępnego uzupełniania możemy sobie tutaj zacząć od pustego segmentu lub wstępnie uzupełnić tych użytkowników danymi z ostatnich 30 dni. I tutaj mamy opis segmentu, czyli żebyś potem mógł precyzyjnie rozróżniać te segmenty, które sobie potworzysz, to oprócz tego, że ten segment nazwiesz w miarę logicznie i w miarę prosto, to warto sobie dodać krótki dwu-, trzyzdaniowy opis, żeby potem się nie mylić w kampaniach. Więc to jest wszystko, jeśli chodzi o remarketing dotyczący stron. internetowych, ale mamy jeszcze coś takiego jak YouTube. I to jest najciekawsza opcja dla ciebie, bo możesz tutaj wybrać, przede wszystkim wybieramy najpierw kanał. Kanał już mamy połączony. Zaraz ci pokażę, żeby te grupy się tutaj. . . Twoje powiązane kanały w YouTube, to trzeba w Google Adsie połączyć kanał.
Tylko gdzie to teraz będzie? Bo mamy nowy panel. Zasoby wspólne, tak, działania zbiorcze, reguły, budżety, firmowe bazy danych. Tutaj jest jakiś feed. Grupy lokalizacji, centrum reklam aplikacji. Wybierz platformę, to też nie. Gdzieś tu będzie administracja może, ustawienia. Zobaczmy sobie, czy są tutaj gdzieś połączenia konta. O, jest, połączone konta. I tutaj trzeba kliknąć zarządzaj i połącz, a następnie wybrać kanał YouTube. I tutaj mamy już jakieś tutaj kanały podpięte, sugerowane kanały. Jakiś. . . dobra, OK. I Anna Kucharska. Tu mamy pełne dostępy, więc możemy sobie kliknąć połącz.
Ja już mam połączony swój kanał, więc tak naprawdę to, co musimy teraz zrobić, kiedy jest połączony, wrócić do tych zasobów wspólnych i zarządzanie odbiorcami, kliknąć ten plusik, użytkownicy YouTube, wybrać tutaj nasz kanał i czynności. I mamy tu do wyboru kilka opcji. Możemy zrobić grupę na podstawie wyświetlenia dowolnego filmu na YouTube. Czyli jeżeli masz jakiś konkretny film, który złapał bardzo dużo wartościowych wyświetleń, możemy wybrać konkretny film. Wyświetlenie. . . a, przepraszam, określonych filmów. I mogę tutaj wpisać z palca te filmy, tak? Mamy tu do wyboru wszystkie moje filmy na kanale. To są określone filmy. I mogę wybrać zakres dni. Mogę wybrać wyświetlenia dowolnego filmu, czyli wszystkie moje wyświetlenia z ostatnich 30 dni będą tutaj się zawierać.
Możemy też wybrać wyświetlenie dowolnego filmu w postaci reklamy. Jeżeli budujemy lejek marketingowy i chcemy precyzyjnie dotrzeć tylko do osób, które oglądały moje filmy reklamowe, mogę wybrać w postaci reklamy. Mogę też określone filmy w postaci reklam i tu mogę sobie też te filmy wyszukać. Następnie mamy też opcję zasubskrybowanie kanału, czyli osoby, które subskrybują mój kanał. I mogę wziąć oczywiście przedział jakiś tam większy albo wejścia na stronę kanału lub polubienia dowolnego filmu. Więc fajnie by było, gdybyś stworzył sobie, jeżeli chcesz maksymalnie całą swoją markę, cały swój brand tutaj remarketingować, stworzyć taki segment. Zobaczcie, tu mam wstępne uzupełnienie. Również zaczynamy 30 dni. Więc fajnie by było, jeżeli robisz segment tutaj, kombinacja niestandardowa, to dodać użytkowników witryny, którzy byli na blogu na przykład przez 30 dni oraz lub. . . lub.
. . lub. . . lub. . . Dobra, mamy lub. I teraz nie witryny, tylko użytkownicy YouTube'a obejrzeli dobre filmy, obejrzeli dowolny film z kanału. Czyli mamy tutaj dwie opcje. Można też gdzieś tutaj odnaleźć subskrybenci mojego kanału. To jest lista automatyczna stworzona przez Google Ads. I w tej chwili mamy tak, zarówno osoby, które subskrybują mnie oraz osoby, które obejrzeli dowolny film z kanału oraz byli na stronie Tomasz Guzik w ciągu 30 dni. I to już jest bardzo duża grupa. Mogę z tego tytułu stworzyć sobie segment. Kiedy już te segmenty, grupy odbiorców mamy potworzone, będziemy mogli przejść do najważniejszego, czyli do ustawiania reklamy płatnej. Zapraszam do kolejnej lekcji. W tym odcinku pouczymy się ustawiać reklamy na YouTubie.
Pierwsze, co musisz zrobić, to w Google'a wpisać Google Ads, założyć sobie konto i przejść do twojego konta reklamowego. Ja tutaj mam podpięte różne konta reklamowe i pokazuję, jak to działa. W tym odcinku pokażę, jak to działa. W tym odcinku pokażę, jak to działa. W tym odcinku pokażę, jak to działa. Ja tutaj mam podpięte różne konta reklamowe i pokażę Ci to wszystko, jak to wygląda na najnowszym panelu, bo na tym koncie reklamowym, jako jeden z nielicznych, mam już nowe konto. Tak wygląda konto reklamowe Google'a. Kiedy mamy już potworzone grupy odbiorców w poprzednich lekcjach, to wchodzimy sobie tutaj, klikamy nowa kampania. Pach, nowa kampania. I co teraz? Wybieramy sobie utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu.
Następnie mamy tutaj do wyboru reklamy Discovery. To są reklamy banerowe, które będą się wyświetlać w systemie reklamowym, ale nie będą to filmy, ale mamy też kategorię wideo, gdzie możemy sobie podpromować nasze materiały na YouTubie. Wchodzimy sobie w ten kategorię wideo. Wchodzimy sobie w te materiały, następnie niestandardowa kampania wideo i klikamy dalej. Możemy też zachęcać do konwersji. Jeżeli my chcemy pokierować użytkowników na stronę internetową, np. żeby zapisywali się na nasze webinary, to weźmiemy sobie tutaj opcję zachęcenie do konwersji. Jeżeli jeszcze nie masz takich ambicji i aspiracji, np. zbierać maile od klientów, którzy się zapisują z YouTuba, to pozostaw sobie tę funkcję tutaj niestandardowa kampania wideo.
Możesz też wybrać reklamę Insty, która jest niemożliwa do pominięcia, czyli jak komuś uruchomi się reklama, to będzie musiał przez 15 sekund ją oglądać. Mamy też taki typ reklam jak audio, czyli coś bardziej w formie podcastów. Są też sekwencje reklam, które są w formie podcastów. Są też sekwencje reklam, które prowadzą użytkownika za rękę przez kolejną jakąś tam ścieżkę reklam wideo, które mają zaprowadzić do konwersji. Najważniejsze w reklamach płatnych, w działaniach płatnych, jak zwykle w tego typu branży liczą się testy i wyciąganie różnych samodzielnych wniosków. Ja teraz kliknę sobie niestandardowa kampania wideo, kliknę przycisk dalej i przejdziemy do panelu tworzenia reklamy. Najpierw musimy sobie nazwać kampanię, więc ja często nazywam to, wpisuję na przykład w taką klamrę wideo, żebym wiedział, że to jest reklama wideo.
Następnie nazwa filmu, który promuje, na przykład sztuczna inteligencja, testy w ramach kursu. Żebym wiedział, bo już mam jedną taką reklamę, że to jest lekcja, którą wam pokazuję w kursie. Następnie mamy strategię ustalania stawek i mamy tutaj do wyboru albo maksymalny CPV, czyli maksymalny koszt per view, czyli koszt za wyświetlenie, lub docelowy CPM, czyli docelowy za 1000 wyświetleń. I tutaj napisane, koszt 1000 wyświetleń. Praktycznie we wszystkich kampaniach wideo używam maksymalny CPV, dzięki temu mogę określić, ile chcę zapłacić za pojedyncze wyświetlenie. Możemy tutaj wybrać budżet dzienny. Jeżeli działasz w obrębie jakiegoś okienka sprzedażowego, to fajnie by było określić sobie budżet dla całej kampanii i zaplanować wszystko wcześniej. W standardowych kampaniach reklamowych, które są prowadzone w sposób ciągły, wybierzesz sobie tutaj budżet dzienny.
Ja teraz ten budżet wybiorę, wpiszę tutaj na przykład 20 zł i rozwijam kolejną zakładkę. Mamy tutaj też data rozpoczęcia, data zakończenia. Możemy sobie wybrać i zaplanować na przykład datę zakończenia takiej reklamy. Ja w tym przypadku wybiorę brak, bo chcę, żeby ta reklama chodziła w sposób ciągły. Mamy tutaj sieci. Warto odznaczyć sieć partnerów wideo w sieci reklamowej Google. Reklamy mogą się wyświetlać w kolekcji witryn i aplikacji poza YouTube i Google. My tego nie chcemy, to jest zdarzenie niepożądane, co sprowadzi nam dużo gorszej jakości ruch na kanał. Kolejna sprawa to terytoria. Możemy sobie tutaj wybrać, gdzie chcemy, aby te wyświetlenia nam się wyświetlały. To jest bardzo dobre, jeżeli chcesz prowadzić działanie na YouTubie w sposób lokalny.
Czyli chcesz docierać do klientów, którzy są w konkretnej lokalizacji. Mogę tutaj wpisać, wpisz inną lokalizację. Mogę tutaj wpisać Rzeszów, Podkarpackie, Polska. Jeżeli prowadzisz jakiś biznes usługowy lokalny, możesz sobie wybrać i robić różnego rodzaju wykluczenia. Możemy wpisać lokalizację, możemy wpisać promień, na przykład 20 km od jakiegoś tam regionu. I na tej podstawie możemy dokonywać różnych tutaj wykluczeń, wyszukań itd. Możemy wybrać cała Polska, wszystkie kraje i terytoria, lub wpisać inną lokalizację. Możemy też wpisać lokalizację, którą chcesz wybrać lub wykluczyć. Mogę na przykład wpisać Rzeszów, miasto i mogę też wykluczyć tu. Albo na przykład wziąć cała Polska, a nie, wpisz inną lokalizację.
Rzeszów, tutaj mogę wykluczyć, oczywiście to będą inne lokalizacje, ale przypuśćmy, chcę Wam pokazać jako przykład, wpisać Polska, Polska, cały kraj, Rzeszów skasować i wyświetlamy się wtedy w całej Polsce poza Lublinem. Myślę, że to jest dosyć zrozumiałe, jeżeli chcemy tutaj wejść sobie, na przykład w Polska, co my tu mamy jeszcze, lokalizacja, w szukanie zaawansowane, to w tym szukaniu zaawansowanym wpisujemy się w lokalizację zbiorczo. Wracając tutaj, możemy ustawić ten promień, jeżeli nasza działalność jest w jakimś dużym mieście, a chcemy tylko obsługiwać klientów w określonym obszarze kilometrów, to tak możemy to sobie zrobić. Przejdźmy dalej. Następnie mamy do wyboru języki.
Musimy pamiętać, że dużo osób w tej chwili w Polsce używa przeglądarek w języku angielskim, bo ten język angielski nie oznacza, że to jest jakiś twój język ojczysty, tylko to jest język przeglądarki, z której korzystasz. I na przykład ja mam Google Chrome w języku angielskim, więc żeby mnie tutaj złapać, to musiałbym wybrać angielski i polski. Dlatego zostawiamy domyślnie angielski i polski. Zakładka Podobne Filmy, one się wyświetlają bodajże tylko i wyłącznie w reklamach in-stream, czyli tych kierujących na stronę internetową, więc na razie sobie to darujemy. Mamy dodatkowe ustawienia i możemy wybrać urządzenia i możemy ustawić kierowanie na określone urządzenia. Zobaczcie, że tutaj mamy możliwość kierować reklamę w określone systemy operacyjne, modele urządzeń, czyli jak np.
sprzedajesz etui do telefonu, to możesz tutaj wybrać modele urządzeń, wybrać sieci. Ja często tutaj wykluczam telewizory z tego względu, że ciężko podjąć interakcje na telewizorze, przejść na stronę lub subskrybować, więc ja sobie to wykluczam. Ograniczenie liczby wyświetleń. Jest taka metoda na moim blogu opisana, że można sobie to wykluczyć do 5 wyświetleń tygodniowo, 2 wyświetlenia dziennie, obejrzenia 2 miesięcznie i 1 dziennie. Tak zwana strategia 5-2-2-1. Możesz to sobie zastosować u siebie, zapisać, a ja najczęściej szczerze mówiąc nie ograniczam tych reklam, niech sobie chodzą, czasami jest pożądane, żeby ta częstotliwość była większa. Harmonogram reklam. Możemy tutaj wybrać dni tygodnia, np. w środę od 8 rano do 16.
Jeżeli prowadzisz znowu biznes, który jest otwarty w określonych godzinach, to to Ci się bardzo przyda, bo nie życzysz sobie np. telefonów do firmy poza godzinami pracy i chcesz ustawić harmonogram. Myślę, że ciekawe rozwiązanie w niektórych biznesach bardzo dobrze się sprawdzi. Tutaj mamy pomiary świadczone przez firmy zewnętrzne, to zostawiamy puste i tutaj nazywamy sobie grupę reklam. Bo musisz pamiętać, że Twoje kampanie dzielą się też na grupy reklam i na reklamy. Tylko według mnie Google jeszcze bardziej wybiera, niż Facebook, kreację dominującej, tam przesuwa budżety. Więc jeżeli chcesz np. promować dwa różne filmy, ja nie polecam tego robić w jednej grupie reklam.
Zdecydowanie polecam Ci zrobić wtedy osobną kampanię, pokopiować sobie wszystko, zrobić osobną kampanię, osobną grupę reklam i zrobić osobną kampanię do innego filmu. A jeżeli chcesz coś wrzucać pod płaszczykiem jednej grupy reklam, to raczej ten sam film, tylko z innym tytułem, z innym opisem, być może nawet z inną miniaturką. Chyba chociaż teraz wyłączyli tę funkcję. Możesz też ten sam film wrzucić jeszcze raz na YouTube i inną miniaturkę. Bo kiedyś było tak, że na YouTubie dało się swoje grafiki miniaturki wrzucać. Teraz chyba to wyłączyli i automatycznie zaciągane są z YouTuba. Nazwa grupy reklam, więc tutaj sobie tam testy do nauki wpiszemy. Dane demograficzne i tutaj są fajne, ciekawe statystyki, bo możemy określić wiek użytkowników, do których chcemy docierać.
Mamy też coś takiego jak status rodzicielski. To też się w niektórych branżach bardzo dobrze będzie sprawdzało. Mamy też dochód gospodarstwa domowego. Niestety działa to tylko i wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. W wybranych krajach to może i nawet poza Stanami, ale na pewno nie w Europie. Więc tego niestety nie wykorzystamy, co byłoby bardzo ciekawym rozwiązaniem. Mamy też kobieta, mężczyzna, nieznana. Jeżeli chodzi o funkcję nieznana, chodzi o to, że Google nie ma wystarczającej ilości danych, nie preferuje tylko, jaką płeć ma użytkownik. Bo na przykład świeże konto google, nie pozakładał kąt, nie wybrał niczego i ma za mało danych, żeby określić płeć. Ja sobie zazwyczaj, jak się reklamuje dla przedsiębiorców, to wykluczam najmłodszych, bo to są bardzo rzadko moi klienci.
Zazwyczaj to jest od 25 w górę. Osoby najstarsze też mnie za bardzo nie interesują, ale te reklamy na YouTube są stosunkowo tanie, że możesz to ewentualnie zostawić. Bo pamiętaj, że reklamy na YouTube, takie na promocję kanału i wyświetleń, bardzo lubią, jak są puszczone szeroko, żeby mieć komu wyświetlić tę reklamę. Następnie mamy segmenty odbiorców. I tutaj już się zaczyna fajna zabawa, bo system sam wykrywa mniej więcej na podstawie całego naszego konta reklamowego, czym ci użytkownicy mogą się interesować, mogę sobie tutaj wybrać różnego rodzaju rzeczy, lub mogę wziąć przeglądaj i tutaj też są bardzo fajne dane. Na przykład kim są. Mogę tutaj wybrać status rodzicielski, wybrać wiek nawet dziecka, które posiadają. Mamy stan cywilny. Stan wolny, stan w związku małżeńskim. Cofamy się.
Mamy edukację. Studenci w wykształcenie, możemy wybrać poziom edukacji, którą ktoś ukończył. Zamknijmy sobie edukację. Posiadanie mieszkania lub domu. Najemcy, właściciele mieszkań lub domów. Zatrudnienie, branża. Branża taka, śmaka i owaka, finansowa, medyczna, nieruchomości. Mamy też coś takiego, jak wielkość firmy, małe przedsiębiorstwa, duże oraz bardzo duże. To jest bardzo fajne, bo możemy docierać do odpowiednich osób. Tu chyba mamy wszystko z kim są. Następnie mamy jakie są ich zainteresowania i zwyczaje. Tutaj mamy już takie bardzo ogólne kategorie. Ja z takich bardzo ogólnych kategorii nie polecam Ci korzystać, bo zazwyczaj są one mało dokładne i nie do końca sprawdzają się w kampaniach, nie do końca dowożą klientów. Oj, naklikałem coś.
Czego szukają lub co planują? Na przykład na rynku czego szukają? To znowu jest bardzo ogólna kategoria, ale tu było coś ciekawego. Czego szukają? Zwińmy to. Wydarzenia ważne. Emeryci, osoby w wieku przedemerytalnym. Nowi właściciele zwierzęcia. Osoby remontujące dom. Osoby zakładające firmy. Na przykład jeżeli masz biuro księgowe, jesteś w stanie dotrzeć do osób, które dopiero zakładają firmę. Osoby zmieniające pracę. Przeprowadzka, ukończenie studiów, zakup domu, ślub. Czyli bardzo fajne, bardzo precyzyjne opcje targetowania. Ale największe, najciekawsze rzeczy dzieją się tutaj. W jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą, to są grupy remarketingowe, Twoje segmenty odbiorców z połączonych list, Twoje niestandardowe segmenty odbiorców. I tutaj mam różne na podstawie wcześniejszych kampanii grupki.
Jeśli chodzi o połączone listy, nie mam żadnych list, bo to chyba chodzi o numery telefonów i maila, z tego co pamiętam. Najczęściej będziemy korzystać w jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą. I możemy wykorzystać kombinację niestandardową. Możemy docierać do użytkowników witryny. Na przykład byli na blogu w perspektywie 30 dni, byli na blogu w perspektywie 90 dni, czy czas trwania sesji, odwiedzili zakładkę kontakt i tak dalej. Znowu musimy pamiętać, żeby to byli użytkownicy, żeby ta grupa nie była po prostu zbyt wąska. Jeżeli jest zbyt wąska i reklama nie chce Ci ruszyć, to zamiast 30 dni wybierz sobie np. 90. Wtedy tych użytkowników w puli będzie znacznie więcej.
Jeszcze raz w jaki sposób weszli w interakcję, to sobie zwiniemy i mamy też YouTube. I możemy odpalić. Obejrzeli Remarketing z bezpłatną konsultacją, obejrzeli dowolny film z kanału, obejrzeli dowolny film z kanału przez ostatnie 90 dni, obejrzeli określone trzy filmy i tak dalej. Mogą być też subskrybenci lub osoby podobne do subskrybentów. Podobne zasubskrybowali mój kanał, subskrybenci mojego kanału. Więc możemy w ten sposób docierać sobie bardzo fajnie, bardzo precyzyjnie do różnych grup odbiorców i pozyskiwać też nowych fanów, nowych odbiorców w ten sposób. Więc możesz tutaj mieszać. Najczęściej będziesz wybierać użytkowników z witryny i z kanału YouTube. Dzięki temu te grupy odbiorców będą bardzo wartościowe. Kolejną rzeczą, jaką możemy tutaj ustawić, są słowa kluczowe. Możemy puścić naszą reklamę po słowach kluczowych.
Możemy też otrzymać taką propozycję słów kluczowych wygenerowanych z automatu przez Google'a, wklejając tu link do swojej witryny. Jednak nie do końca ja sobie tego życzę, więc jakbym chciał, to tutaj wpisuję, nie wiem, jak reklamować sklep internetowy. Reklama sklepu internetowego. Reklama na Facebooku. I muszę taką listę sporządzić. Od 30 do 50 razy są takie wytyczne, żeby ta reklama fajnie się rozhulała. Słowa kluczowe działają spoko, ale według mnie są jeszcze skuteczniejsze metody, o których Ci zaraz powiem. Warto jest testować, czyli zrobić sobie kilka różnych targetowań, zobaczyć, co lepiej działa, z czego są klienci i tak dalej. Wtedy to ma fajny sens. Następnie mamy coś takiego jak tematy. Tematy to również jest bardzo ogólna kategoria. Ja z tematów praktycznie nigdy nie korzystam.
Ale są na przykład miejsca docelowe. I w miejscach docelowych znajdziemy już takie rzeczy jak. . . O, kiedyś były witryny, teraz nie można. Reklama YouTube i sieci, które pasują. Jeśli witryna, na którą kierujesz reklamę ma odpowiadającą, twoje reklamy mogą wyświetlać się również w aplikacji. Uwaga, nie zezwalają, które mają na celu promocję nienawiści, nietolerancji i dyskryminacji. Kiedyś tutaj się dało wybierać aplikacje i witryny. Nie wiem, dlaczego to w tej chwili znikło. Mogą. . . Aby uwzględnić wszystkie miejsca docelowe, wybierz sieć partnerów wideo w sieci reklamowej. OK, czyli dzisiaj trzeba wybrać na tamtym etapie tutaj sieć partnerów. Sprawdźmy, czy się coś zmieniło. No i teraz mamy witryny.
I tu możemy wpisywać, na jakich witrynach możemy się wyświetlać oraz w jakich aplikacjach, czyli np. w aplikacji Google Ads czy w jakichś innych aplikacjach możemy wyświetlać nasze reklamy lub po prostu gdzieś tam do osób, które przeglądają daną witrynę. Ja w tej chwili sobie to wyłączę, żeby was nie uczyć złych praktyk. Sobie wyłączymy sieć partnerów. Wiem, że tutaj się kiedyś dało, ale całkowicie to zmienili. Tworzyć tam, gdzie mieliśmy remarketing, w jaki sposób weszli w interakcje, twoje niestandardowe segmenty. Dało się segment niestandardowy. OK. Użytkownicy, z którymkolwiek tych zainteresowań lub zamiarów zakupu. Dowolnego hasła w Google. Osoby, które przeglądały strony związane z konkretnym tematem. I tutaj możemy sobie też wkleić linki do stron internetowych, np.
stron konkurencji, stron jakichś portalów, które zrzeszają twoich odbiorców. I wtedy wygląda to tak, że nie, że ten filmik się wyświetla na stronie, tylko po prostu ktoś łazi po tej stronie, potem wchodzi na YouTube i wyświetla mu się twoja reklama. I tak samo tutaj. Możemy wpisać słowa kluczowe, które ktoś szukał w Google, a nie w YouTube. Możemy też korzystać z aplikacji, wybrać jakieś aplikacje dostępne w sklepie Google Play itd. i stworzyć z tego sobie segment. Ja najczęściej jednak korzystam z wyboru kanału w YouTube i tutaj mogę wpisać np. jeżeli ktoś ogląda kanał ten, Maciej Wieczorek, to w propozycjach wyświetlaj moje filmy. Np. tutaj Grzegorz, Kusz. I wybieramy takich kanałów.
Ja proponuję ci minimalnie 8 takich kanałów wkleić, z czego ze 4 powinny być bardzo duże. Adrian Kołodziej, żeby ta reklama miała gdzie się wyświetlać, bo jeżeli dasz zbyt małe kanały, to będzie problem z wyklikaniem tej reklamy. Przygody Przedsiębiorców. OK, mamy to. Wybraliśmy, jeszcze kolancjusza dorzucimy. Następnie tutaj wklejamy nasz film już reklamowy, czyli dokładnie ten film, który chcemy wyświetlać w reklamie, więc ja sobie wejdę na mojego YouTuba i pokopiuję te rzeczy. Wyświetlimy. Ciach. Wejdźmy na mój kanał. I możemy wybrać dowolny film. Przypuśćmy taki film, który opublikowałem dzisiaj. Ja sobie w niego klikam, w szczegóły wchodzę i klikam tutaj, kopiuję link do filmu. Następnie wklejam go tutaj i pojawi się już jako reklama.
Tutaj jeszcze ważna rzecz dla osób, jeżeli wpisujesz jakiś kanał i on się nie wyświetla z jakichś dziwnych przyczyn, to musisz wejść na YouTuba, normalnie na stronę główną i odnaleźć kanał, który szukasz. Na przykład tutaj Szymon. . . Nie, żeby wiedzieć, że na pewno się ten kanał znajdzie, musi być jakiś taki większy, przypuśćmy sukces. pl i kopiujemy ten link tutaj na górze, następnie wklejamy go tutaj. A, tu jest wpisz wiele miejsc docelowych, czyli tu wklejamy. I pyk, kanały w YouTube, rozwinięcie ciach. Pamiętaj, że możesz też wybrać filmy konkretne. Nie musisz reklamować się tylko i wyłącznie na całych kanałach, możesz też na konkretnych filmach. I kolejną bardzo ważną rzeczą jest tutaj taka opcja, wyboru reklamy.
Czy ma być to reklama wideo in-feed, czyli w propozycjach? Czyli ktoś sobie ogląda jakiś film, nie wiem, włączmy jakikolwiek film, i tu by się wyświetlała twoja reklama w propozycjach. Czyli ktoś ogląda ten kanał, no to wyświetlmy mu w propozycjach inny. I to jest ta reklama in-feed. Reklama in-stream to jest ta wkurzająca, która przerywa ci oglądanie i ma przycisk do strony internetowej. Czyli jeżeli chcesz kierować do strony internetowej, wybierasz tę reklamę i wklejasz tutaj link, wybierasz sobie HTTPS i wklejasz link do twojej strony internetowej. Czyli np. ja bym chciał zbierać zapisy na konsultację ze mną, to wziąłbym tomaszguzik. pl, darmowa rozmowa. I kierowałbym i zbierał zapisy na konsultację. Wtedy nie wyświetla się ta grafika, tylko od razu włącza się film.
Przerywa po prostu komuś film. Wezwanie do działania możemy tutaj wybrać. I wybierzemy np. tam, nie wiem, zarezerwuj. Albo wpisać swój nagłówek. Zarezerwuj. I to wywalić. O. O nie, tutaj trzeba wybrać z tych dostępnych. Start now, przypuśćmy. A, i to jest nagłówek, czyli tutaj. I to wezwanie do działania oczywiście będzie po polsku, w zależności od przeglądarki. Tutaj musimy coś wybrać, ale jak masz przeglądarkę po polsku, bez problemu ci wyświetli po polsku. Możemy tutaj w takiej reklamie też przesłać obraz, ponieważ jak zobaczymy tutaj w widoku komputerowym. . . A, widzimy tutaj reklamę na telewizory, ale na komputerach jeszcze jest tutaj taki banerek.
Czyli nie dość, że ta reklama trwa, to tutaj jeszcze jest klikalny banerek, który również przekieruje na stronę internetową. Na telewizorze jest oczywiście taki ekran. I tak to wygląda na telefonach, więc możemy sobie dodać jeszcze grafikę banerową, normalnie wybrać plik, tutaj mamy propozycje rozdzielczości itd. Najczęściej jednak ja w agencji używam reklamy VideoInFit, czyli tej takiej niezbyt nachalnej w propozycjach. Fajnie, targetuje ludzi na tych, którzy rzeczywiście chcą coś obejrzeć. I tu wcześniej, tak jak wspominałem, dało się nagrywać, dodać grafikę. Aktualnie jest to niemożliwe, bo automatycznie zaciąga to z YouTube. Kolejną opcją. . . A co my tu mamy jeszcze w ogóle? Wstrzymaj podklok, po co mam wstrzymywać? Lokalizacje, karta, warte obejrzenia. Mogę sobie coś tutaj potargować, widzę.
Pobawić się różnymi lokalizacjami, takiej reklamy. No dobra. Następnie wypełniamy nagłówek, który jest tytułem filmów, czyli np. nie wiem, jak pozyskiwać więcej klientów. Możesz wybrać miniaturę oczywiście z tych tutaj jeszcze, ale nie chcemy tego. Będziemy wybierać tą, którą stworzyliśmy sami. Mamy tutaj też reklama iStream niemożliwa do pominięcia, reklama audio, bumper reklamowy. Jest dostępny, gdy korzystasz ze strategii ustalania stawek. Maksymalny CP, my tego nie używamy. Mamy więc tytuł już tego filmu zrobionym. Mamy też tutaj takie teksty, które mają naśladować opis filmu, czy pozyskuj. Fajnie jest zaczynać w ogóle każdy wyraz z dużej litery.
Dzięki temu, podobno jest większy CTR, chociaż myślę, że ludzkie oko też się przyzwyczaja i ludzie są coraz mniej wyczuleni, ale z reguły takie są zasady, żeby zaczynać sobie każdy wyraz w internecie dużą literą w takich nagłówkach. I tutaj nie wiem, pozyskuj 100 klientów miesięcznie. I tu mamy ilość znaków, nie możemy tego przekroczyć. Naucz się ustawiać reklamy. I mamy to w podglądzie PAH. Tak to wygląda, reklamka jest gotowa. To jest nazwa reklamy, którą tylko ty widzisz, mimo że ma więcej znaków. I możemy sobie stworzyć test, aby na przykład wkleić drugą wersję reklamy. I mogę na przykład to skopiować, duplikuj i w wersji trzeciej podmienić na przykład teksty reklam.
Albo nawet wkleić inny film, ale tak jak mówiłem, lepiej robić to w osobnej kampanii. Wtedy bym kliknął X i tu wkleił filmik. Kiedy mamy to już porobione, wybieramy maksymalną stawkę CPV. I słuchajcie, warto jest zacząć na przykład od 20 groszy. To nie jest tak, że jak tu wpiszesz 20 groszy, to YouTube zacznie wydawać po 20 groszy. To oznacza, że ta reklama po prostu wystartuje, a taka kwota, która pozwoli Ci się wyświetlać, jeżeli YouTube pozwoli Ci się wyświetlać za 15 groszy, to będzie pobierało 15 groszy, a nie 20. I tak dalej, i tak dalej. Więc po prostu wpisujemy to, żeby mieć pewność, że reklama ruszy.
Następnie, kiedy reklama już działa, ja sobie wyjdę teraz całkowicie z kreatora reklam, wejdę sobie w moje kampanie. Tutaj mam kilka kampanii porobionych. Tutaj wczoraj odpaliłem jakąś tam kampanię. I zobaczcie, mamy tak. Ilość wyświetleń reklamy, interakcja 23, co daje współczynnik interakcji 424. Średni koszt 16 groszy, koszt wszystkiego 3,80. Koszt konwersji, jeżeli byśmy mieli ustawioną konwersję, znalibyśmy też koszt konwersji. Jeżeli reklama chodzi już kilka dni i mamy tutaj średni koszt, my możemy wejść w nią, w taką reklamę, i tutaj edytować zamiast 20 groszy, wpisać na przykład właśnie to 16. Dzięki temu będziemy stale obniżać koszty wyświetleń naszych reklam. Jeżeli zejdziemy zbyt nisko z danym kosztem, to reklama po prostu przestanie się wyświetlać. Będziesz to widzieć, że każdego dnia kapie coraz mniej wyświetleń.
To znaczy, że albo grupa docelowa się wyczerpuje, albo dałeś za niską stawkę, maksymalną stawkę CPV, dzięki temu reklamy przestają się wyświetlać. Myślę, że ten poradnik jest mega obszerny i trzeba zmierzyć do końca. Dzięki, że wytrwaliś do końca, lecimy z kolejnymi systemami reklamowymi. Cześć, w tej lekcji pokażę Ci najlepszą bramkę do przyjmowania płatności, zarówno firmowych za Twoje usługi, jak i produkty. Jeżeli będziesz chciał się zarejestrować lub chciała, daj mi o tym znać, to załatwię Ci dużo lepsze warunki i myślę, że będziesz zadowolony. Tak wygląda strona główna bramki płatniczej EasyCard, polska nakładka na Stripa. Klikamy sobie o stwórz koszyk, automatycznie mnie loguje, ale pokażę Wam jak wygląda panel. Klikamy zaloguj i mogę się zalogować jako kupujący i wtedy są tutaj moje produkty różnego rodzaju.
U mnie produktami jest opłata za EasyCard, ponieważ EasyCard wystawia nam co miesiąc 0,95% prowizji za to, co sprzedamy, czyli jak nie sprzedajesz to tych opłat nie ma. Panel sprzedawcy i tak wygląda panel sprzedawcy. Każdą transakcję możemy podejrzeć tutaj na przykład, kliknąć tutaj i wybrać sobie zamówienia. Wtedy widać kto dokładnie kupił Twoje zamówienie. Mamy też coś takiego jak ratowanie koszyków. Tak wygląda panel. Widzimy jakie produkty, kiedy ktoś porzucał. Zobaczmy, dzisiaj mam na przykład 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 porzuconych koszyków. Trochę tego jest, jak widać. Co jeszcze ciekawego? Statusy, mamy skanowanie kodów QR lub strona z ofertą. To jest taka strona, gdzie są wszystkie nasze produkty. Mogę upublicznić taką stronę i ją wysyłać.
Ale najważniejsze to tak, tu możemy przejść do Stripa, bo te pieniądze lecą do Stripa i stamtąd są wypłacane na Twoje konto firmowe. Mamy tu statystyki, mamy na przykład bieżący tydzień, sprzedaż na poziomie prawie 17 tysięcy w ostatnim tygodniu miałem, liczba sprzedaży 21 transakcji, wizyt w koszyku, konwersja, możemy sobie tutaj odfiltrować na przykład poprzedni miesiąc, i tak dalej, możemy sobie to sprawdzać. Ale teraz jak stworzyć produkt? Jeszcze może przejdziemy do ustawień koszyka. Możemy tak, włączyć obsługę podatków przez Stripe, możemy wkleić tutaj politykę prywatności, Facebook Pixel, Google Analytics, włączyć ratowanie porzuconych koszyków, możemy włączyć generowanie kodów rabatowych dla osób, które porzucą koszyk, stawka VAT, kod GTU, możemy sobie wybrać do automatycznych faktur.
I co tutaj jeszcze jest? Oprócz koszyka mamy ustawienia i tu są dane firmowe, ale możemy też tutaj włączyć usługę Easy Billing lub zrobić integrację z Infactem, z fakturownią i firmą. Wystarczy, że włączymy taką integrację, wybierzemy sobie tutaj na przykład fakturownia, wkleimy nazwę akunta, klucz API i opcjonalnie ID działu, wystawiaj faktury również dla osób prywatnych, wystawiaj faktury do klienta. Więc tak to, moi drodzy, wygląda. Ale teraz przejdźmy do tworzenia produktów. Wchodzimy sobie tutaj, kikamy przycisk Dodaj nowy i tutaj na górze jest link. Link jest zaciągany automatycznie z nazwy, więc jeżeli bym tę nazwę zmienił, to ten link się też zmieni. I na przykład tutaj możemy, nie wiem, szkolenie sprzedażowe. I automatycznie nam się tutaj pojawia link. Tutaj mogę wgrać sobie z komputera jakiś obrazek.
On musi mało ważyć, pamiętajcie. Ja sobie zazwyczaj wklejam moją mordkę. Pach. Tu mogę dać cały opis szkolenia, przykładowy opis szkolenia. Mogę wybrać walutę, nawet w jakiej chcę przyjąć płatność. PLN, podstawowa cena i tutaj mogę wpisać na przykład 390 zł i wybrać nawet, to jest bardzo ważna rzecz, subskrypcję, że ta płatność będzie miesięczna. Pamiętaj, że kiedy wybierzesz subskrypcję, to znikają nam przelewy 24, więc to jest dla ciebie na pewno istotne. Płatności subskrypcyjne są przyjmowane kartą i Apple Pay. Niedługo ma wejść blik subskrypcyjny, co moim zdaniem bardzo dużo namiesza. Mamy tutaj na przykład częstotliwość odnawiania. Odnawiaj co ile i na przykład co miesiąc i nie zabieraj dostępu. Można dać okres próbny, na przykład 7 dni gratis.
W zaawansowanych rzeczach możemy wpisać cenę netto, na przykład 250. Nie, nie przeliczałem tego. Stara cena, na przykład 2000. I to wszystko podnosi konwersję, na przykład 10 sztuk. Możemy wybrać upsell i cena aktywna do. Możemy wybrać w kalendarzu, że na przykład licznik ma się wyświetlać do końca promocji. Możemy też wybrać na jaką stronę zostaniemy przekierowani po zakupie. I to jest fajne, jeżeli chcesz dosprzedać coś. Zaraz po zakupie ktoś płaci i wyświetla mu się kolejna oferta. To jest bardzo fajne, szczególnie bardzo tutaj polecam. Możemy ustawić plik do pobrania. Tutaj umieścisz plik, który znajduje się na stronie podziękowania. Czyli ktoś może zapłacić i od razu sobie otworzyć plik. Możemy też indywidualną stawkę VAT-u ustawić do konkretnego produktu.
Zwolniony nie podlega, 23% i tak dalej. Lub wybrać też stawkę ryczałtu. Znowu kod GTU. Uwagi na fakturze. I możemy na przykład tutaj wymagać podania adresu, numeru telefonu, jakiejś checkbox do newslettera i wiele różnych rzeczy. I co ciekawe, mamy tutaj subskrypcję, a możemy też ustawić płatność z góry za całość, klikając dodaj dodatkowy wariant. I na przykład to będzie kosztowało 700 zł. Ale to będzie cena jednorazowa. Tu nam jemy nazwę, płatność za kurs jednorazowa. I już nie ustawiamy. To jest subskrypcja zaawansowana, cena netto, na przykład 500 zł. Netto, możliwość zakupu wielu sztuk. Możemy sobie ustawić taki suwaczek, wtedy się pojawi. I możemy ilość sztuk tutaj kupić.
Możemy też kodem QR na przykład bilety na konferencje sprzedawać, zabierać dostęp po określonej ilości dni. Więc bardzo, bardzo fajne rzeczy. Tutaj wszystko jesteśmy w stanie ustawić. Mamy też takie rzeczy oprócz wariantów, jak tak. Podstawowe ustawienia to jest to. Warianty mamy tutaj, warianty ceny. Możemy stworzyć kod rabatowy. Na przykład dodaj pierwszy kod rabatowy na pierwszą płatność. Kod prowocyjny, tam guzik, obniż wartość o 20%. A nie, to jest o wartość, a procent to jest tutaj, 20%. I możemy ustawić, że kod będzie aktywny do 29. Później zostanie wyłączony. I wtedy, kiedy opublikujemy, możemy wygenerować specjalny link do kodów rabatowych. Ja Wam zaraz to wszystko pokażę. Uzupełnij wszystkie pola wymagane, ten kod jest zajęty. To możemy dać guzik albo Tomasz.
Zróbmy Tomasz. Ciach. Następnie możemy ustawić analitykę i tu wkleić osobnego piksela, osobnego Google Analyticsa, własny kod sekcji HEAD, czyli możemy na przykład wygrać mapy ciepła i podglądać, jak się zachowują użytkownicy. Możemy też edytować sobie kolorki i tutaj nadpisać nawet własny kod CSS, czyli zmieniać wygląd koszyka. Ja używam domyślnego. Możemy wybrać stronę podziękowania, tekst przycisku powrotu, adres przekierowania, gdzie zostaniemy przekierowani itd. , pokaż konferty i bla, bla, bla. Czyli takie podstawowe rzeczy odnośnie wyglądu. Możemy też wybrać jak będzie wyglądał e-mail po zakupie. Następnie mamy też opcję integracji. O, integracje są teraz chyba wyłączone. A, trzeba opublikować produkt, żeby włączyć integrację. Z takich ekstra rzeczy mamy ratowanie koszyków, możemy włączyć ratowanie koszyków dla tego produktu oraz wygenerować kod QR. Ciach. Włącz opcję kredytów.
Po włączeniu tej opcji kody będą generowane do każdego zakupu. Możesz je skanować np. przy wejściu na konferencję. Bardzo fajna sprawa. Możesz w ten sposób sprzedawać bilety i strona z ofertą. Mogę sobie gdzieś tam to pokopiować, osadzić gdzieś kod na stronie, podejrzeć, dostosuj w Easy Pricing. O, to jest jeszcze beta, więc nie będę się tym bawił, ale Wy już możecie, jak oglądacie to później. Na końcu klikamy publikuj i zobaczcie, jak to wygląda. W tej chwili mogę sobie albo udostępnić zwykły link do koszyka, albo taki do konkretnego wariantu np. , albo do kodu QR. Kopiuję link do kodu QR. Mogę wkleić ten link gdzieś tutaj. O, i mogę sprzedawać ten produkt za pomocą kodu.
A mogę też skopiować link z wypełnionymi polami, jeżeli sobie życzymy np. ciach. Możemy tutaj ustawić jakieś przykładowe dane. Możemy też kopiować link dla partnera. Podmień frazę partner i przekaż link do partnera, aby zliczyć zakupy od niego, czyli to jest taki link afiliacyjny. Kopiuj link do własnej ceny, możesz zastąpić domyślną cenę, dowolną inną, wpisując tutaj obok. O, dobra, ciekawe nawet. Jest masa nowych opcji, widzę. O, nie zadziałało. Nie, skopiuj link. Wklejmy ten link. No i zgadza się, zadziałało. Fajnie. Kopiuj link z promokodem, pak. Kopiujemy ten link tutaj i wpisujemy sobie Tomasz. Enter. Mamy zniżkę płatność, one click, bo są zapamiętane dane moje.
Jak ktoś już raz dokonał z zakupów, to później płaci one clickiem, jedno kliknięcie i to wszystko. Można oczywiście zmieniać sobie tutaj wariant. I tak naprawdę to wszystko. A na końcu możemy sobie to wszystko podejrzeć tutaj w panelu, zobaczyć co, ile generowało kasy i tak dalej. Myślę, że jak najbardziej będzie to dla ciebie ciekawe. do tiktoka i zanim będziemy mieli możliwość ustawiania reklam, tzn. reklamy można ustawiać od razu, ale jeżeli chcemy robić to zgodnie ze sztuką, to potrzebujemy najpierw zainstalować kod piksela tiktoka. Tak jak na facebooku jest piksel facebooka, tu jest piksel tiktoka, który będzie nam mierzył różne zdarzenia i konwersje na stronie.
Wchodzimy sobie na tiktok for business, tworzymy konto, ja już się tutaj zalogowałem, tak wygląda panel główny i musimy się udać do zakładki zasoby, następnie zakładka zdarzenia. W międzyczasie ja się zaloguję do mojej strony internetowej, będziemy potrzebowali dostać się do tracking kod manager, oj przepraszam, coś tu naklikałem, dobra zalogowaliśmy się i będziemy musieli skopiować sobie nasz kod. Mamy tutaj zdarzenia w aplikacji, jeżeli promujesz aplikację lub zdarzenia w witrynie, jeżeli reklamujesz swoją witrynę internetową. Następnie pojawi się piksel, który już wcześniej stworzyłem i ja mogę w niego wejść, to jest piksel do nauki, mogę w niego kliknąć. Następnie mogę tutaj testować już zdarzenia, ale będziemy wchodzili w ustawienia, konto reklamowe, pobierz, zobacz kod podstawowy, skopiuj kod piksela.
Pobieramy sobie ten kod piksela, kiedy jest skopiowany, wracamy do naszej strony na Wordpressie, ustawienia, mam wtyczkę tracking kod manager. Jeżeli takiej wtyczki nie posiadasz, polecam sobie ją zainstalować. Następnie klikniemy sobie dodaj nowy kod, ja już mam ten kod dodany, więc tutaj edytuję piksel TikTok. I tak, tutaj jest aktywne domyślnie i to zostawiamy. Tutaj wpisujemy piksel TikTok, żebyś wiedział, który kod, nieważne co tu wpiszesz, to jest dla ciebie nazwa, ale ważne, żebyś orientował się, który kod co oznacza. Tutaj klikasz sobie i wklejasz ten kod, został on tutaj wklejony. Następnie wybierasz, masz tutaj pozycję before, after, before, zaznaczasz before head, wybierasz standardowy kod w Wordpressie i żeby on się zawierał we wszystkich podstronach naszego serwisu.
A następnie klikamy save i to wszystko, mamy kodzik wgrany. I zobacz, ja mam tu różne kody, Google Ads, Google Analytics 4 i tak dalej. Następnie, wersja numer 2, mogę wejść sobie w motyw swój, ja mam motyw Divi. Wejść w zakładkę integracje i tutaj też mamy miejsce na kody, różne mam tu kody powklejane, wystarczy, że sobie kliknę enter, enter, enter i w to czyste pole wkleję kod piksela. Jeżeli tworzysz nowy piksel, całkowicie od zera, to wchodzimy, zasoby zdarzenia, zdarzenia w aplikacji, w witrynie, tak jak wcześniej, konfiguracja zdarzeń internetowych, nazwa piksela, uczymy się kurs, wybieramy piksel TikTok, klikamy dalej, zawsze możesz wrócić i wybrać inną metodę, zainstaluj kod ręcznie, możesz też użyć różnych wtyczek, Google Tag Manager i tak dalej.
Ja sobie wybieram ręcznie, twórz i personalizuj, kreator zdarzeń, chyba to wybieramy, wymagana jest pomoc programisty, kreator zdarzeń, dobrze. I mamy to, mamy to, mamy to. Następnie kopiujemy ten kod i możemy go wkleić. Jeszcze na przykład niektórzy z Was używają serwisu landingi, tak? Więc tutaj sobie wchodzimy w jakikolwiek landing page, na przykład taki, ja sobie klikam dashboard, następnie kody Javascript, klikam dodaj nowy kod, wpisuję kod piksel TikToka, znowu wybieramy head, wybieramy czy na stronie głównej, czy też na stronie podziękowania, bo to są landingi, które też wypełniasz formularz i masz stronę podziękowania, ja zazwyczaj wybieram obie. Tutaj wklejamy kod, następnie klikamy dodaj kod i sprawa jest załatwiona.
To wszystko, żeby zacząć zbierać dane, potem możesz to przetestować wtyczką do Google Chrome, Tik Tok piksel helper, czy wszystko jest poprawnie zainstalowane i możesz przejść do otworzenia reklam. Cześć, pokażę Ci w tym filmie jak zainstalować manager piksel Facebooka na Twojej stronie oraz jak skonfigurować podstawowe zdarzenia. Wchodzimy sobie do business. facebook.
com, manager zdarzeń, tak jak widzisz to jest u mnie, przechodzimy do zakładki manager zdarzeń, ja już tutaj piksel mam, jeżeli go nie masz, to możesz go sobie tutaj będzie zakładka utwórz, nazwij sobie ten piksel, tak żebyś Ty wiedział o który konto chodzi i tak naprawdę jeżeli chodzi o piksel, to tutaj jest ta podstawowa rzecz jest tutaj zrobiona, przechodzimy sobie na stronę, jeżeli mamy na wordpressie to jest sprawa pół roboty zrobione, wchodzimy sobie na wtyczki, dodaj nową, tutaj wpisujemy sobie piksel your site w wyszukiwarce, ja tu wtyczkę mam zainstalowaną, tak jak widzisz nie mogę jej włączyć, przechodzisz sobie tutaj, klikasz zainstaluj i w momencie jak ona jest zainstalowana, przechodzisz sobie tutaj się powinno pojawić, okienko, przechodzimy sobie tutaj, szukamy sobie metapiksel, bo tak jak nie wspominałem jeszcze o tym, ale tutaj możesz ustawić kilka różnych funkcji tej wtyczki, możesz też wprowadzić google analityk, zresztą nie będę o tym tutaj mówił i tutaj masz metapiksel id, gdzie znaleźć id piksela, id piksela jest tutaj, więc tak jak widzisz ja mam to skopiowane, biorę sobie ten piksel, klikam i tutaj uzupełniam, w momencie w którym to uzupełnisz, dajesz save settings i już powinno być to zrobione, a jeżeli chcesz sprawdzić jak działa piksel facebooka i czy on jest poprawnie zainstalowany, polecam Ci wtyczkę do rozszerzenia do chroma meta piksel helper i jak widzisz tutaj podstawowa funkcja, czyli to page view, które sobie ustawiłem automatycznie jest na zielono, czyli jest to wgrane poprawnie, jeżeli miałbyś z tym problem możesz napisać, link znajdziesz poniżej, do moich metod społecznościowych ja chętnie odpowiem, warto też sobie skonfigurować api konwersji, ale jeszcze takich rzeczy, które trzeba zrobić, żeby Twoja witryna nie była zablokowana, to wejść w ustawienia firmowe, żebyś mógł też zrobić reklamę na facebooku, wchodzimy sobie w ustawienia firmowe, bezpieczeństwo i dopasowanie, domeny i tutaj trzeba dodać sobie zweryfikować domenę, jak ją zweryfikować, a no mianowicie tutaj mamy identyfikator, tutaj też wchodzimy sobie do wtyczki i tutaj metaneim w weryfikację, tutaj klikamy sobie, szukamy, ona jeżeli nie będzie na zielono, to jak tutaj jest u mnie na zielono, znaczy, że jest zweryfikowana, jeżeli nie to będziesz tutaj opcję dodaj, przechodzisz o utwórz nową domenę, klikasz sobie, przechodzisz tutaj przez wszystko, kopiujesz ten tag, wrzucasz go tutaj i masz zweryfikowaną domenę, która pozwala robić reklamy na facebooku.
Dobra, jak zrobić niestandardowe konwersje, dlaczego jest to potrzebne, otóż niestandardowe konwersje pozwolą ci jeszcze lepiej docierać z twoimi reklamami do grupy twoich klientów, możesz sobie tutaj na przykład oznaczyć takie czy jakieś wysłanie formularza i inne rzeczy, tak jak w wizjne tutaj nie mam, mogę sobie dodać, utwórz niestandardową konwersję, tutaj mam piksel na podstawie którego chcę stworzyć, nazwę jaką powinienem podać, może być to nie wiem, kontakt, subskrypcja, jeżeli masz u siebie formularz kontaktowy na stronie, na przykład do newslettera, ja tutaj i wydarzenie, i tutaj nie cały nie wszystkie zdarzenia, tylko mikro konwersje, którą tutaj chcę sobie wybrać i URL adresu, które musi spełniać ta konwersja, aby zaistnieć, dlatego warto sobie zrobić stronę podziękowania, wpisać sobie na przykład kamiltokarski.
pl jeżeli ktoś wypełni formularz, to taka strona się wyświetla i wtedy możemy przyjąć, że ta konwersja została zarejestrowana przez piksel, jest to tyle istotne, że możesz później sobie takie rzeczy konwertować, możesz sobie utworzyć wydarzenia, robić grupy odbiorców, ale to już w następnym filmie, w tym filmie jeżeli chodzi o grupy niestandardowe, to wszystko, jeżeli masz jakieś pytania, pisz śmiało, cześć. Dziękuję.
Autor napisów Krzysztof Czart Kampania na Facebooku Cześć, w tym filmie pokażę Ci jak zrobić kampanię na Facebooku, jak widzisz jestem właśnie w menadżerze reklam i tutaj przechodzimy sobie do tego widoku, żeby zobaczyć kampanię, ja tu jakąś kampanię testową mam zrobioną, nie jest na ten moment odpalona, jest to wersja robocza i jak widzisz mamy trzy zakładki, mamy kampanię, gdzie możemy sobie utworzyć kampanię, mamy zestawy reklam, gdzie możemy podejrzeć sobie zestawy reklam, które mamy dla danej kampanii i mamy reklamy, czyli to jest materiał reklamowy, który tutaj widzisz, tutaj też widzisz budżet, istotne zmiany, raporty, podziały, ja korzystam generalnie z zakładki kampanię, następnie klikasz zielony przycisk utwórz i tak naprawdę teraz zaczyna się to, co najczęściej ludzie pytają, czyli mamy te kategorie rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocja, sprzedaż.
Rozpoznawalność, i chodzi o rozpoznawalność, tutaj możemy robić reklamy na zasięg i wtedy te kampanie wyświetlają się do osób, które najczęściej będą w ogóle, będą to reklamy, które będą się wyświetlały może nawet kilkukrotnie, tak aby jak najwięcej ludzi dowiedziało się o twojej firmie, marce. Rozpoznawalność marki, to jest troszeczkę inna reklama, jak widzisz tutaj sobie możemy wejść w rozpoznawalność, dotrzeć do osoby, które najprawdopodobniej zapamiętają twoją markę, jest taka jeszcze króciutka ankieta, która pozwala na to, aby twoje jakby, twoi odbiorcy zapamiętali twój brand. Wyświetlenia filmu, to są do osób, które najczęściej wyświetlają filmy i zasięgowo, w tym celu bym tego nie wybierał, pokażę ci za chwilę inny cel, który jest lepszy.
O i tutaj jest ciekawe, docieraj do odbiorców w rozpoznawalność lokalizacji sklepu, docieraj do odbiorców na podstawie fizycznej lokalizacji firmy, organizacji lub placówek, tego jeszcze nie było jakiś czas temu, jest to nowość, więc też warto o tym powiedzieć. Ruch i tutaj moim zdaniem jest to jeden z najczęściej wykorzystywanych technik, za chwilę też pokażę ci jak to wygląda w środku, ten cel. Kliknięcia linku, czyli same kliknięcia, niekoniecznie wyświetlenia strony, którą byśmy chcieli pokazać, wyświetlenia strony celowej, na przykład przejść do twojej witryny na stronę ofertową i wtedy jest to liczone, jeżeli użytkownik wejdzie, już na stronę, strona się załaduje. Messenger i Whatsapp, tutaj zachęcenie do kontaktu, połączenia, czyli kliknięcie przycisk i telefon do ciebie.
Aktywność, aktywność i tutaj mamy właśnie wyświetlenie filmu i tu bym ci polecał to robić, ponieważ to dużo lepszy pomysł, on może ustawić ile procent filmu chce, żeby użytkownik obejrzał, żeby ta reklama była, żeby zapłacić, możesz wybrać 2 sekundy, możesz wybrać 50% bądź całość filmu, ale też przy tej reklamie pokaże ci ile użytkowników zobaczyło jaki procent filmu. Aktywność dotycząca posta, jeżeli masz jakiś post na Instagramie bądź Facebooku, który chcesz podpromować, żeby było więcej reakcji, więcej kliknięć, jest to fajny cel. Kontakty, jeżeli chcesz mieć więcej zapytań, więcej leadów do swojej firmy, możesz utworzyć reklamę. Lead ads, czyli na formularze, jeżeli ktoś przesunie np.
palcem na telefonie bądź kliknie, zostanie mu oświetlony krótki formularz, ty zbierasz maile, możesz do tych osób zadzwonić, możesz ten formularz wcześniej przygotować i te formularze widzisz u siebie na koncie, także jest to prosta i szybka forma reklamy, jeżeli chodzi o promocję aplikacji, to jest to instalacja aplikacji bądź zdarzenie w aplikacji, jeżeli masz taką aplikację i sprzedasz jest to fajny cel dla osób, które chcą zwiększyć konwersję, jeżeli chodzi o właśnie konwersje, które stworzyliśmy sobie wcześniej, czyli konwersje niestandardowe, że chcemy, żeby ktoś uzupełnił formularz i płacić tylko w momencie, w którym ktoś go uzupełni i mieć statystykę jaki jest to koszt sprzedaż z katalogu, jeżeli masz sklep internetowy i masz go spiętego z facebookiem to możesz zrobić kampanię na dodanie do koszyka na sprzedaż z danego produktu jest to fajna opcja, a tak jak wspominałem ja Ci pokażę kampanię na ruch ona się wiele w konfiguracji nie różni, przejdziemy sobie przez najważniejsze rzeczy, jak to wygląda, co tutaj ustawić, nazwę kampanii, na to sobie ustawiamy nazwę, którą chcesz żeby była, ja tutaj nie robię testów AB, jeżeli chodzi o testy AB robię sobie w zestawach reklamowych bądź w samych reklamach, warto sobie popatrzeć między 3 a 4 zrobić sobie takie różne zestawy z różnymi reklamami, żeby przetestować grupę odbiorców, potestować też która grafika lepiej działa, bądź film, jest to gra warta świeczki jeżeli chodzi o nowy zestaw reklam stylem ruch, to jak widzisz tutaj mamy do wyboru albo kierowanie do aplikacji, albo do messengera, albo do połączeń, ja tutaj sobie wybieram witrynę internetową, w każdym z tych zestawów, jeżeli sobie wejdziesz możesz zobaczyć inne opcje, ale są to podobne i tutaj cel zmaksymalizuj liczbę wyświetleń z strony docelowej, tak jak wspominaliśmy możemy więcej osób zobaczyć twoją witrynę, bądź tylko osoby, które będą kliknąć, ale niekoniecznie przyjrzą twoją stronę internetową i tutaj wchodzimy sobie w budżet, poniżej, budżet możemy ustawić dzienny, czyli jest to na przykład 40 zł, możesz wydać mniej, ale tak jak widzisz nie wydasz więcej niż 50 zł, w ciągu tygodnia budżet nie będzie przekroczony więcej niż 280 zł, czyli jednego dnia możesz wydać więcej, drugiego dnia możesz wydać mniej, zaletą tego rozwiązania jest taki, jest zaleta, że ustawiamy tylko datę rozpoczęcia i jeżeli chodzi o te zakończenia nie musimy je ustawiać, ponieważ sami możemy zakończyć na przykład reklamę, w przypadku budżetu całkowitego ustalamy sobie datę rozpoczęcia i datę zakończenia i ustawiamy sobie całościowo, przeliczamy, że na przykład na 10 dni kampanii chcielibyśmy użyć 700 zł, czyli na dzień mamy 70 zł i to jest informacja dla facebooka jaką kwotą może sobie tutaj działać, jeżeli chodzi o grupy odbiorców no to tutaj sobie uzupełniamy lokalizację, wiek, płeć oraz szczegółowe dane targetowania i tutaj podpowiem takiego też tipa, że na przykład jeżeli wpiszemy sobie sport i klikniemy ok to mamy gry sportowe, sporty walki, samochód sportowy, facebook nam podpowiada i przykładowo dajmy sobie sporty walki i teraz możemy sami wpisywać, a możemy mieć też od facebooka pewne zainteresowania, których nie zawsze musimy wiedzieć, a mogą nam pomóc czyli na przykład możemy sobie wybrać jeszcze przejść niżej, przykładowo robimy kampanię dla sportów walki, prowadzimy jakąś szkołę sportów walki i chcielibyśmy sobie jeszcze jujitsu tutaj dołożyć, bo na przykład tym zajmujemy się w naszej szkole, jak widzisz ten zasięg się zawęża, bądź rozszerza w zależności od grupy, tutaj ważne jest też to, że możemy sobie użyć grupy, którą w poprzednim kroku robiliśmy, czyli możemy sobie dodać grupę na instagramie którą chcielibyśmy tutaj sobie dodać dodatkowo jeszcze do naszego zasięgu, bądź wykluczyć te osoby które gdzieś tam na tym instagramie czy w innych grupach są, a nie chcemy do nich już kierować reklam wtedy możemy skorzystać sobie z tej opcji, wykluczamy te osoby i tak naprawdę tu widzę, że jakieś osoby bądź z organizacji, tutaj jakieś zmiany są na facebooku szykowane jeżeli chodzi o umiejscowienia, jest to też ważna opcja, żebyśmy sobie weszli tutaj, bo możemy umiejscowić advent plus, czyli jakby sam facebook we wszystkich możliwych miejscach nam tą reklamę puści, bądź możemy sobie wybrać sami, i jak widzisz tutaj mamy aktualności, na facebooku, na instagramie, źródła wideo, na facebooku prawa kolumna, relacje, rolki, infit, wyszukiwarka, ja polecam Ci, jeżeli robisz reklamę, to właśnie samemu sobie wybierać te lokalizacje, bo np.
pod instastories bądź rolki, lepiej sobie nagrać materiał, który będzie faktycznie taki typowy pod rolki, który będzie lepiej wyglądał właśnie w rolkach, a niekoniecznie już w prawej kolumnie bądź w aktualnościach więc warto sobie wcześniej przygotować taki materiał, żeby spełniał poszczególną, np.
jeżeli robimy na instagrama to tylko na instagrama jeżeli na rolki to na rolki, jeżeli chcemy się na facebooku to na facebooku, ale możemy też korzystać z tego rozszerzenia, to jest wszystko do testowania jeżeli zdecydujesz się na tą opcję z wszystkimi tymi ustawieniami bądź umiejscowieniami to warto sobie tutaj przy wyborze reklam, jak będziesz sobie wybierał grafikę, to warto sobie wybrać, zrobić trzy różne obrazy w kwadracie, w poziomie i w pionie żeby jak najlepiej ten obraz wyglądał jeżeli chodzi o konfigurację reklam, to jak widzisz tutaj sobie wybieramy format, który chcemy może być to reklama karuzelowa, czyli dwa obrazy lub filmy, które się przewijają i możesz stworzyć jakąś ciekawą historię bądź pojedynczy film lub obraz, jeżeli chodzi o film to przygotowujesz sobie ciekawy materiał, który chcesz, np.
jeżeli chcesz więcej i dowiedzieć się na temat naszej szkoły walki kliknij tutaj, czy zobacz, jest cały filmik o tej szkole walki tutaj mamy podstawowy tekst i w podstawowym tekście piszemy szkoła walki nagłówek zapisz się już teraz czyli wybieramy nagłówek, który będzie najlepiej działał i wezwanie do działania skorzystaj z oferty możemy sobie wybrać różne opcje, ja daje sobie skorzystaj z oferty i tutaj jest ważna informacja, żeby sobie dać adres www. witryny. pl przy tej reklamie możemy, przy innych są inne opcje, możesz brać tylko post, np.
przy promocji postu bądź wydarzenie tu mi pokażę jak będzie to wyglądało tak, moja reklama w każdych z tych miejsc zaczytam już takie zdjęcie, widzisz to moje zdjęcie ze strony, nie wygląda dobrze, więc tak jak ci mówiłem warto zadbać, żeby grafika była w pionie, poziomie oraz w kwadracie gdzie dodać to zdjęcie, zdjęcie dodajemy sobie tutaj, wchodzimy tutaj multimedia, dodaj obraz, przechodzimy, mamy wszystkie obrazy i multimedia danego konta i klikamy sobie dalej tu jest jakieś zdjęcie, pierwszy lepszy z brzegu, nie wiem czy to nawet jest i przechodzimy sobie dalej, i tak jak widzisz tutaj możemy sobie przyciąć materiał reklamowy czyli dostosować go odpowiednio do wyników wyszukiwania bądź go zastąpić jeżeli chcemy go zastąpić to klikamy sobie tutaj, bo widzisz ten materiał nie wypełnia całości klikamy sobie zastąp, wybieramy sobie, szukamy sobie tutaj materiału, który byśmy chcieli go zastąpić i na tej podstawie już robimy reklamę tutaj facebook wyprowadza jakieś informacje i klikamy sobie publikuj, taka reklama jest już przygotowana tak naprawdę działa, po kilku dniu wchodzimy, analizujemy sobie wyniki, która z tych reklam była najlepsza i tą zostawiamy, a jeżeli nie ma konwersji bądź te konwersje nas nie zsatysfakcjonują no to też sprawdzamy, analizujemy, przechodzimy sobie tutaj i próbujemy bo tak naprawdę reklama to jest ciągłe szukanie, udoskonalanie i sprawdzanie dzięki za uwagę, cześć i tak dalej cześć, w tym filmie pokażę Ci jak tworzyć grupę odbiorców na facebooku, dlaczego jest to ważne, na czym to polega ale nie przedłużając, wchodzimy sobie na biznesfacebook.
com, następnie w odbiorcy chwilę poczekam, bo musi się otworzyć manager reklam, gdzie te grupy odbiorców się znajdują i jak widzisz ja tutaj mam kilka grup odbiorców, ale jak utworzyć grupę odbiorców klikamy w ten niebieski przycisk, utwórz grupę odbiorców, grupę niestandardowych odbiorców bo zależy nam na niestandardowych, czyli na tych, których możemy sobie wyklikać i teraz mamy kilka możliwości możemy sobie utworzyć na podstawie witryny internetowej i tutaj kluczowym będzie to, żeby wybrać sobie piksel konta, z którego korzystamy następnie zdarzenie i tutaj polecam Ci, jeżeli chcesz zrobić wszystkie osoby odwiedzające witrynę osoby, które odwiedziły konkretne strony internetowe tutaj warto sobie przyjąć osoby, które przeszły na ofertę, aby do nich wrócić z remarketingiem bądź osoby, które odwiedzają według czasu odwiedzi na przykład jeżeli prowadzisz bloga, warto sobie dać 2 minuty to są osoby, które ufają Ci, czytają Twoje treści i możesz sobie tutaj dodać retencję, czyli ilość dni ja polecam ze swojego doświadczenia dodawać 30, 180, 365 ewentualnie 60 i 90 dni, więc masz 5 takich zakresów dodatkowo nazywasz sobie tą grupę odbiorców na przykład facebook czy tam www.
wszyscy180dni.
pl w tym grupie możesz względnić sobie więcej osób czyli możesz mieć wszystkie osoby, które odwiedziły konkretną stronę oraz według czasu odwiedzi pozwala to jeszcze bardziej i dokładniej dokładniejsze te grupy robić tylko pamiętaj o tym, że jeżeli facebook ma mało danych to te grupy mogą się jeszcze nie pojawić bo szacunkowo takiej grupy powinny być około 1000 odbiorców żeby miało to rację bytu więc tak jak mówię, no tutaj możesz sobie to poustawiać mamy też aktywność w aplikacji, jeżeli masz aplikację jeżeli masz sklep na facebooku, możesz z katalogu utworzyć sobie taką grupę i tutaj sobie też wybierasz zestaw produktów zdarzenia, na przykład osoby, które wyświetliły produkt które dodały do swojego produktu do koszyka bądź osoby, które kupiły produkt i tak samo retencję możesz sobie tutaj ustawić przy katalogach proponowałbym krótszy okres czasu no bo wiadomo, ktoś kupuje zainteresowany tu i teraz, a nie chce czekać jeżeli masz listę klientów, którą kiedyś obsługiwałeś i chcesz ich te dane wrzucić na facebooka one są też szyfrowane, więc to jest zgodne z RODO możesz taką listę przygotować, wrzucić i do tych klientów sobie jeszcze wrócić tutaj fajnymi opcjami jest jeszcze film na film możesz sobie ustawić liczbę o coś mi się odkliknęło, chyba o, co jest jeszcze raz spróbuję stronę przywrócić czasem takie błędy przy nagrywaniu się gdzieś tam lubią pojawić ja tutaj mam jeszcze drugą jeżeli chodzi o film, kliknąłem sobie dalej o, nie chce coś w filmie współpracować to możesz sobie ustawić grupę o, coś nie chce chwilę to potrwa nie standardowy odbiorców jeżeli chodzi o film, możemy sobie procent filmu, który chcemy 25, 3 sekundy, czy obejrzał czy cały film jest to fajna opcja, formularz kontaktowy jeżeli masz taki formularz jeżeli robisz kampanię na lead ads bardzo Ci polecam osoby, które kliknęły w formularz, które nie wypełniły materiał błyskawiczny jest dostępny opcjami tylko na na komórkach, więc też możesz sobie zrobić grupę odbiorców z tego konta na instagramie jest to fajna opcja, żeby wrócić tylko do osób, które podjęły coś na instagramie, kliknęły, są zainteresowane i tak samo te 5 grup, które Ci polecałem czyli 30, 60, 90, 180 i 365 warto sobie zrobić jeżeli masz wydarzenie, to możesz sobie zrobić osoby, które zareagowały na wydarzenie, osoby, które nie kliknęły podobnie ze stroną na facebooku osoby, które podjęły działanie wobec strony osoby, które zareagowały, też 5 a jeżeli robisz ogłoszenie na facebooku no to podobnie, możesz sobie przeklikać jak widzisz, ja sobie stworzyłem już wcześniej jakieś 2 grupy docelowe które gdzieś tam mam, na których mi zależy nie prowadzą ten moment działania reklamowe, więc te grupy są małe ale tak jak sprawno zauważył możesz dodać grupę podobnych odbiorców o co chodzi w grupie podobnych odbiorców grupa podobnych odbiorców facebook tworzy na przykładzie grupy, której już stworzyłeś czyli może być to grupa na przykład tak jak u mnie z piksela tu akurat pokazuję, żebym zrobił sobie na zakup ale przykładowo ja nie chcę, żeby to było na zakup interesuje mnie ig wchodzimy sobie w inne źródła ig365, czyli osoby, które obserwują mojego instagrama są z Polski i chciałbym na tej podstawie sobie zrobić grupę i teraz tak taka grupa jak widzisz przy 1% może zawierać 273 tysiące tutaj są różne opcje możesz 2, 3, 4, 5% u mnie to jak widzisz przy 4% to już jest milion więc ta grupa jest dosyć duża, ale u Ciebie te dane będą lepsze tym ta grupa może być mniejsza ja polecam Ci stworzyć grupę na przykład procent, które będą podobne najbardziej do tych, które wybrałeś 2 i 3 i przetestować sobie to w zestawie reklam i zobaczysz, która grupa odbiorców tych podobnych czyli tych lookalike będzie dla Ciebie odpowiednia ja ze swojego doświadczenia polecam 2, 3 ponieważ no procent jeżeli masz mało tych konwersji może być jeszcze dokładniej 2, 3% będzie troszeczkę większa ta grupa i na tej podstawie możesz sobie już fajnie zrobić materiał reklamowy Dziękuję za uwagę!.
Informujemy, że odwiedzając lub korzystając z naszego serwisu, wyrażasz zgodę aby nasz serwis lub serwisy naszych partnerów używały plików cookies do przechowywania informacji w celu dostarczenie lepszych, szybszych i bezpieczniejszych usług oraz w celach marketingowych.