TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Cześć, bezpieczeństwo to wbrew pozorom najważniejsza lekcja ze wszystkich, które masz do zrobienia tutaj w moim kursie. Dlaczego? Opowiem Ci najpierw pokrótce moją historię. Moment taki, kiedy zagapiłem się, nie zadbałem o ten poziom bezpieczeństwa, czyli nie zadbałem uwierzytelnianiem dwuskodnie. Logowałem się do bookingu, do innych serwisu za pomocą konta na Facebooku. No i pewnego razu źle coś odklikałem, obudziłem się rano, na koncie reklamowym była jedna kampania z Tajlandii, na drugim koncie reklamowym była druga kampania z Tajlandii. Od godziny 18 dnia poprzedniego do 8 rano zniknęło z konta 8000 złotych. Oczywiście kampanię wszystkie zatrzymałem, okazało się, że wszyscy współpracowani zostali usunięci z konta reklamowego. Ja na szczęście jako administrator na nim zostałem, więc mogłem je odzyskać.
Odzyskałem konto, zgłosiłem do Facebooka. Ile się namęczyłem, czyli dobre dwa miesiące zajęło to, żeby przeszedł cały ten proces reklamacji. No i udało się odzyskać wszystkie pieniądze, wszystkie pieniądze mi Facebook zwrócił. Natomiast, to było to, co wyszło w konta reklamowego. Na szczęście nie straciłem dostępu do strony, nie usunęli mi strony, więc mogłem prowadzić cały czas działania marketingowe. Poza tym, że byłem 8000 przez te kilka miesięcy w plecy. Ile narobiłem sobie kłopotów, to już jest inna kwestia, ile nerwów. Chciałbym, żeby się zaoszczędził sobie ten proces reklamacji. I tak, że ja byłem w konta reklamowej, bo ja byłem w konta reklamowej, bo ja byłem w konta reklamowej. No to już jest inna kwestia, ile nerwów.
Więc chciałbym, żebyś zaoszczędził sobie trochę tych kłopotów. Żebyś zaoszczędziła sobie tych problemów związanych z tym, że stracisz dostęp do konta na Facebooku. A uwierzcie mi, przynajmniej raz w miesiącu ktoś nam się zgłasza, bo już taki film na ten temat opublikowałem. Słuchaj, zając jak odzyskać dostęp do mojego konta na Facebooku, do mojego konta na Instagramie. Jest kilka rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę. Jest kilka rzeczy, które później pozwolą ci na to, żeby Facebook uwzględnił twoją reklamację. Pierwszą taką rzeczą, którą na pewno trzeba zrobić na swoim koncie, jest to włączenie tzw. uwierzytelniania dwuskładnikowego.
To powoduje to, że jeżeli logujemy się na nasze konto na Facebooku, czy to będzie na innym komputerze, czy na telefonie, czy na innej przeglądarce, tak naprawdę w dużej mierze on wykrywa przeglądarki, czy też inne aplikacje. I plus, czasami kiedy chcemy zmienić jakieś ustawienia w naszym manadżerze firmy, lub w naszym koncie reklamowym, on wtedy będzie wysyła nowe informacje czy wy to wy, o ponowne logowanie lub o wpisaniu kodu do uwierzytelniania siebie. To jest bardzo ważne, bo dzięki temu to jest nasza taka furtas z zabezpieczeniem. Możemy wejść tak jak już pokazuję tutaj ustawienia, prywatność, ustawienia, przechodzimy i wtedy mamy tutaj opcję, ja już mam odklikane, to ustawienia dwuskładnikowe, więc wy będziecie musieli wejść sobie, edytuj sobie je włączyć.
Wybaczcie, jeżeli nie macie tak naprawdę innych urządzeń do uwierzytelniania jakiś, urządzeń szyfurujących na USB, to wystarczy, że wrzucimy sobie tak naprawdę to, żeby do uwierzytelniania było za pomocą naszego numeru telefonu i przyjdzie wtedy SMS i ten SMS będziemy musieli wstukać. Natomiast gdy już to będziemy mieli, to to jest bardzo ważna rzecz, ponieważ dzięki temu będziemy mieli chociażby taką gwarancję, że gdy będziemy chcieli rozpatrywać jakąkolwiek reklamację związana z włamaniem naszych kontów, Facebook najczęściej pyta czy był włączony uwierzytelniania dwuskładnikowe. Więc to jest jedna rzecz.
Druga rzecz, którą na pewno będziemy musieli ustawić, to ja w tym momencie przeskoczę do menadżera firmy, być może jest on już w tobie znany, jeżeli on nie jest w tobie znany, to w innej lekcji będziesz mógł sobie zajrzeć, zobaczyć na czym on polega i dlaczego on jest tak ważny, ponieważ w menadżerze firmy możemy ustawić, żeby wszyscy nasi współpracownicy, administratorzy przede wszystkim naszego konta reklamowego czy menadżera firmy, także musieli mieć uwierzytelnianie dwuskładnikowe. W ten sposób ten proces zaufania do ludzi pod tytułem, ej, a włączyłeś uwierzytelnianie dwuskładnikowe czy nie, będzie zrobione z automaty, ponieważ jeżeli ktoś nie będzie miał włączonego uwierzytelniania, nie będzie mógł być administratorem naszej firmy.
Tak wygląda środowisko menadżera firmy, spokojnie w innej lekcji będziesz mógł zobaczyć, jak on wygląda od wewnątrz, jak tutaj coś poustawiać, natomiast ważną rzecz jest to, żebyśmy weszli w centrum zabezpieczeń, wybrali sobie kto powinien mieć uwierzytelnianie dwuskładnikowe i wtedy powinniśmy zdecydować, wszyscy albo tylko administratorzy. Ja uważam, że każdy kto ma dostęp do naszego konta na menadżerze firmy, ktoś kto będzie mógł i będzie miał za zadanie zarządzać naszymi ustawieniami, powinien mieć uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Reasumując i podsumowując, nie loguj się za pomocą konta na Facebooku do żadnych aplikacji. Jeżeli to w tym momencie robisz, stopniowo wycofaj się z tego, pozakładaj sobie nowe konta.
Wiem, że jest łatwiej zalegować się wszędzie Facebookiem, ale uwierz mi, ja niby o tym wszystkim wiedziałem i zamiast w bookinga, prawdopodobnie kliknąłem w bookinga, czyli pisanego w jedno o, zalogowałem się i straciłem kasę. Każdemu się może to zdarzyć i uwierz mi, zdarza się każdemu. Ustaw sobie trudne hasło. Sugeruję sobie ustawić jedno hasło do Facebooka, całkiem inne niż masz hasło do logowania się do innych kont. Naprawdę to się wydaje trywialne, ale posiadanie innego hasła do wszystkich rzeczy jest bardzo ryzykowne. Co więcej, hasła do Facebooka i do kont, na których ja posiadam pieniądze, nie zapisuję automatycznie w przeglądarce.
Jeżeli ktoś się dostanie na moją przeglądarkę, na moje konto w Google czy na mój komputer i mam wszędzie zapisane hasła, to już wszędzie się może dostać, co więcej to hasła można nawet zobaczyć. Więc uważaj na to, ponieważ dzięki takim drobnym krokom twoje życie później będzie łatwiejsze. Mam nadzieję, że nic z przeglądarza ci się nie zdarzy. Pamiętaj, że jeżeli ci się zdarzy, zawsze możesz się odwołać czy do Facebooka, czy do innych instytucji. Prawdopodobnie pomogą, a czasami niestety jest tak, że nie będą mogli pomóc i będziesz musiał podnieść stratę finansową. Czasami strata i utrata dostępu do konta jest większą stratą niż te 5 tysięcy, bo musimy budować obecność naszą w internecie od nowa. Dziękuję. Dzięki za uwagę.
Dzięki za uwagę. Cześć. Stan obecny jest taki, że co chwilę się coś zmienia na Facebooku. A ja chcę wam pokazać taką strukturę, która jest obecna na stan dzisiejszy. To jest czas, w którym jest likwidowane takie miejsce, jakim jest Kreator Studio. A to jest czas, w którym mamy na chwilę obecną taką strukturę. Struktura bardzo ważna z punktu widzenia takiej, że manager firmy to jest coś, co pokazuje w innej lekcji jak się nim posługiwać, co w nim można poustawiać. Ale manager firmy to jest manager struktury naszego całego bytowania na Facebooku. Na Facebooku, czyli na Facebooku, czyli na Facebooku, czyli na Facebooku. Jeżeli mamy fanpage, to mamy swoją firmę.
Jeżeli mamy firmę, to jest środowisko, w którym będziemy zarządzać różnymi strukturami. Zarządzać strukturami takimi jak konta reklamowe, zarządzać strukturami jak piksele, zarządzać osobami, które dodajemy lub nie. Dodawać je do zarządzania naszym kontem reklamowym, kontem na Instagramie. Do zarządzania naszym pikselem, katalogami produktów i tak dalej. To jest manager firmy. I to jest idealne środowisko, w którym jeżeli ktoś poprosi kogoś o to, żeby go dodać się nowego pracownika, albo kogoś usunąć, to z poziomu menedżera firmy powinniśmy to robić. Jeżeli mamy puszczać kampanie reklamowe, to puszczamy je z poziomu menedżera firmy. A nie z poziomu opcji promuj post, czy z poziomu biznes suita.
Bo w tym momencie, mimo że można puszczać kampanię reklamową po opcji promuj post, to będziecie mieli znacznie mniej możliwości kampanii reklamowej niż z poziomu menedżera reklam. Nie zrobicie kampanii na lidy, nie zrobicie remarketingu i tam 15 i 20 minut, nie zrobicie reklamu na lidy. Dlatego puszczamy kampanię reklamową z menedżera reklam. Jeżeli mamy puszczać kampanię reklamową, to z menedżera reklam, z biznes suita, na chwilę obecną powinniśmy korzystać zależnie od tego co potrzebujemy. Jest tam kilka atutów, które on ma, na chwilę obecną o tym mówię w innym filmie. Więc w tym momencie, jeżeli mamy puszczalne kampanie reklamowe, to z manedżera reklamu, z biznes suita, na chwilę obecną powinniśmy korzystać zależnie od tego co potrzebujemy.
Jest tam kilka atutów, które on ma, na chwilę obecną o tym mówię w innym filmie. Więc chociażby planner postów, planner postów na Instagrama, planner rolek, możemy podglądać konkurencję też z poziomu biznes suita. Więc to jest rzecz, którą powinniśmy robić za pomocą biznes suita, bytłanie odpowiadać na pytania, sprawdzać sobie kontakty, lidy i tak dalej i tak dalej. Nasz fanpage jest takim miejscem dodatkowym, w którym też mamy opcję ustawień, dodania roli innych rzeczy, roli pracowników.
Ale jeżeli będziemy dodawać pracowników, to z poziomu manedżera firmy, z poziomu samego fanpage'a, to co robię, to mogę obserwować innego rodzaju fanpage'e, mogę komentować innego rodzaju fanpage'e, mogę uczestniczyć i być jako moja marka i komentować zachowania ludzi, aczkolwiek komentarze także są w biznes suicie. Natomiast mi osobiście prościej i łatwiej jest wejść na mojego walla, przełączyć się na stronę, wejść na walla i w tamten sposób komentować posty.
Więc to jest takie mega krótkie straszczenie, żebyś mogła, żebyś mógł połapać się w tej strukturze, jak to wygląda, bo w najbliższym czasie podejrzewam, że wszystko raczej przejdzie do biznes suita, to znaczy pewnie nie w tym roku, może za dwa, może za trzy, raczej manager reklam zniknie i to wszystko wejdzie w skład biznes suita. Nie wiem czy pamiętacie, kiedyś zamiast manedżera reklam był inna forma, która nazywała się Power Editor i tam się puszczały kampanie reklamowe. Cześć, zapraszam Cię do materiału, w którym pokażę Ci najciekawsze funkcjonalności biznes suita. One są najciekawsze oczywiście na stronie, gdzie można się z nami poświęcić, a nie na stronie, gdzie można się z nami poświęcić.
W tym filmie zapraszam Ci do poproszenia o funkcjonalności biznes suita. Cześć, zapraszam Cię do materiału, w którym pokażę Ci najciekawsze funkcjonalności biznes suita.
One są najciekawsze oczywiście na stan nagrywania tego materiału, ponieważ on się co chwilę zmienia, co chwilę się rozwija, ale z takich rzeczy i z funkcjonalności, o których na pewno warto wiedzieć, co można zrobić w biznes suicie i w jaki sposób sobie to poustawiać, no to oczywiście, są proste rzeczy jak strona główna, na której widzimy te rzeczy, co się zadziało ostatnio, czyli możemy stworzyć post za każdym razem, będzie nas nawzajem na Facebook, który utworzył postów, możemy stworzyć też coś takiego, co się nazywa cele, natomiast te cele są bardziej po to, żeby nas kontrolowały w tym, czy nam się coś uda, czyli zrobić posty o takim zasięgu, zrobić posty przez rozdobyć większą liczbę odbiorców, możemy zdefiniować sobie tutaj ten cel, natomiast ten cel nam de facto nic w dalszej funkcjonalności nie daje poza tym, że informuje nas to, czy zwiększył się wzrost i zaangażowanie naszych fanów, czy zwiększyła się liczba fanów naszych postów, do kiedy chcielibyśmy to zrobić, bardziej jako taka samodyscyplina i samokontrola w tej wersji, tu mamy też dostęp do statystyk, możemy sobie przejrzeć tak naprawdę rzeczy, które są dosyć ważne dla nas i dla naszego biznesu, jeżeli przejdziemy sobie przez te statystyki, no to mamy przegląd tego, co się działo w ostatnim tygodniu z nami postami, ile na Instagramie, ile na Facebook, nie przymujcie do tego, że mam zero na Instagramie, bo dla mnie Instagram raczej jest odskocznią niż biznesowym miejscem, bo tego publikuję tam raczej zdjęcia, kiedy mam na nie czas, ale jeżeli mówimy tutaj sobie o przeglądzie tego, co się u nas zadziało i mamy połączone konto na Facebooku z kątem na Instagramie, a to możemy zrobić między innymi w menadżerze firmy, no to mamy przegląd tego, co się wydarzyło, mamy grupę odbiorców i widzimy, kto jest naszą fanem, w jaka to jest struktura naszej grupy, czy są bardziej kobiety czy mężczyźni, to jest dosyć istotne, bo jeżeli mamy lub nie wiemy, albo myślimy, że z naszego produktu korzystają tylko mężczyźni, a nie kobiety, no to może jednak warto czasami zobaczyć, jak to wygląda faktycznie, bo ta grupa to jest grupa wiekowa, bo gdy znamy naszych odbiorców, to łatwiej się nam z nimi komunikować.
Inna opcja to są wyniki, czyli znowuż kolejne statystyki, natomiast bardziej bym poszedł tutaj do grupy odbiorców, gdzie mamy szerzej to pokazane, mamy pokazane miasta, czyli mamy szerszą ta naprawdę analizę i warto do tego zaglądać i sprawdzać sobie, kim są nasi ludzie co jakiś czas. To będzie zależne oczywiście od tego, w jaki sposób targetujemy kampanie reklamowe, no ale nic nie zmienia to faktu, że warto tutaj zaglądać.
Ta potencjalna nowa grupa docelowa, to bym raczej tutaj uważał na to, żeby tworzyć z tego pozioma reklamę, ponieważ co nie jest nasza grupa, jak widzicie to jest tylko oparta o zamieszkanie i o wiek i o płeć, a my potrzebujemy jeszcze mieć ludzi o konkretnych zainteresowaniach i charakterystycznych, czyli są ludzie, którzy lubią ogrody, ludzie, którzy lubią meble i tak dalej i tak dalej, że potrzebujemy w tym kierunku mieć fanów. Możemy sobie tutaj także dodać inne firmy po to, żeby podglądać i sprawdzać jak idzie konkurencji. Co robi, co ona robi, w jaki sposób ona działa.
Przyjmijmy sobie, że dodamy sobie tą stronę i będziemy mogli porównywać sobie, czy my opublikowaliśmy ostatnio jakieś zawartości, czy nie, jaki mieliśmy zmiana polubień, ile oni mają polubień. Inne współczynniki będziemy mogli także sobie zrobić. Przejdź do tej strony, jeżeli zobaczymy, że ona ma więcej fanów, to możemy przejść i zobaczyć dlaczego. Takie podglądanie jest bardzo fajne, o tym jeszcze będę opowiadał w innej konkretnej lekcji, gdzie są konkretne narzędzia do podglądania konkurencji, bo warto podglądać konkurencji. Nie mówię o tym, żeby kopiować, ale podglądać. Możemy zawsze przejrzeć sobie tutaj też nasze treści, Facebook Stories, posty na Instagramie, Instagram Stories, to wszystko możemy tutaj przeglądać, sprawdzać sobie swoje zasięgi, co i jak zażarło, w jaki sposób.
Możemy przejść do opcji, oczywiście jeszcze tutaj, zawartości, będzie nam łatwiej filtrować to, co się zadziało, ale nie klikamy w opcje prom i post, bo o tym już Wam informowamy, mamy szerszy zasięg. I mamy skrzynkę z wiadomościami, to oczywiście możemy zarządzać naszymi wiadomościami na Messengerze, Instagramie, Facebooku itd.
Mamy opcję tutaj ustawień naszej skrzynki, czyli możemy przejść sobie w opcję taką, w jaki sposób ona ma wyglądać, ale też mamy opcję przejście do automatyzacji, czyli do ustawienia automatycznych odpowiedzi, natomiast to, w jaki sposób ja będę to ustawił i to, co będę robił, to Wam pokażę też w innej lekcji o ustawieniach Messengera, jak go dodać na strony, jak poustawiać tutaj odpowiedzi i czy one działają czy nie działają itd.
Inna opcja, która warto na pewno zwrócić uwagę, czyli w opcji posty i reakcje, to zobaczyć sobie tą opcję pod tytułem, to są wszystkie inne podstawowe ustawienia, ale jeżeli lubiliśmy testy A i B, to tutaj możemy zajrzeć do tego, jak nam te testy wyszły, ale też mamy fajną opcję, w której widzimy wszystkie wzmianki i znaczniki o tym, czy ktoś nas gdzieś nie oznaczył do różnego rodzaju postów, czy na Instagramie, czy na Facebooku. Tutaj będziemy to widzieli. Jeżeli posiadamy, że tak powiem, sprzedaż sklep, to jak widzicie tutaj wszelkie takie wskaźniki to nas przekierują gdzieś na zewnątrz. Więc, że mamy sklep internetowy, to możemy tutaj zobaczyć, jak nam to sprzedaż podeszła.
W terminażu możemy sobie zobaczyć opcję i planować publikację naszych postów, tylko jedna wielka uwaga. Musicie na to zwrócić w tym momencie, może za chwilę to się zmieni, ale wszelkie posty zaplanowane w Business Ucie nie są widoczne potem z poziomu menadżera reklam. To znaczy, że jak zaplanujecie sobie coś na wakacje i chcecie od razu poustawiać reklamy, to będziecie nie mieli problemu, bo nie będzie widać ich w menadżerze reklam. Lepiej to zrobić inaczej, zaplanować publikację postów reklamowych w menadżerze reklam, przejść do sekcji posty strony i później z tej sekcji zaplanować opublikowanie danego postu.
Być może to się zmieni za jakiś czas, jeżeli nie, to na razie to służy bardziej do tego, żeby mieć zaplanowane posty, post się opublikuje na stronie, wtedy możemy go użyć w reklamie. Nie klikamy promuj post. Statystyki to mówimy więcej o tym, natomiast innych ciekawych funkcji, o których warto jeszcze zauważyć ze strony głównej, to jest funkcja taka, że tutaj mamy zbiorcze rzeczy, które są. Mamy dostęp do terminala, mamy reklamy nasze, mamy to co się u nas dzieje, czyli do naszych fanów, ale to jest ta fajna opcja, w której mamy czasami to widać na waszych biznes suitach. Czasami niestety nie, ale inspiracje dotyczące zawartości.
Tutaj widzimy relacje od podobnych firm, a czasami widzimy także oprócz relacji podobne posty. Na tym koncie u mnie tego nie widać, są pokazane relacje od podobnych firm, aczkolwiek to nie są podobne firmy do mnie, na pewno nie Trojaczki TV, ani randki na Facebooku, ale jeżeli tam sobie wcześniej skonfigurujemy statystykę, jak kogo chcemy obserwować, to będzie nam łatwiej z tego poziomu przejść i podglądać sobie konkurencję. Jeżeli czegoś nam brakuje, to mamy opcję wszystkie i mamy także opcję edytuj.
Jeżeli klikniemy sobie opcję edytuj, to możemy sobie tutaj poustawiać, jeżeli ja nie chcę widzieć tutaj sekcji rozliczenia, ale chcę w tym menu po lewej stronie mieć ustawione na przykład coś innego, czyli dojście do managera reklam, klikam i będę miał dojście do managera reklam. Jeżeli chcę mieć dojście do mojego kalendarza, to będę miał dojście do mojego kalendarza. Muszę kliknąć zapisz i te rzeczy mi się tutaj pokazują. Za każdym razem jak widzicie ten znaczek, to nas wtedy wywala, przekieruje na naszego managera reklam albo na inne rzeczy. Jeżeli szukamy więcej tak naprawdę ustawień i więcej funkcjonalności naszego Business Suite, bo to co chwilę będzie się zmieniało od transpisji na żywo itd.
, to możemy przejść tutaj. Wtedy możemy przejść tutaj i tu widzimy co dzieje się w ramach Business Suite'a. Widzimy co się dzieje w ramach kiedy nas wywala na zewnątrz. Są pewne rzeczy, do których na chwilę może być trudno jeszcze dotrzeć, albo trudno się w tym połapać, bo raz nas wywala na stronę, raz nas wywala na managera firmy. Natomiast w moim przekonaniu Business Suite jest fajne miejsce do planowania, do zarządzania stroną, sprawdzania statystyki itd. , do rozmawiania z ludźmi, do skrzynki odbiorczej. Natomiast wszelkie rzeczy związane z ustawieniami strony, z ustawieniami rule na stronie nie robimy z poziomu Business Suite'a, robimy z poziomu managera firmy i w tej wersji się będę trzymał.
Jeżeli będziecie mieli tak naprawdę jeszcze opcje kontaktów, gdybyście zbierali LID'y, to wam się pojawi tutaj opcja kontakty i będziecie mieli dostęp do wszystkich kontaktów, które zostawiły wam numer telefonów, adres i będą odpowiadały na wasze pytania w formularze na LID'y. O tym pokazuję dokładnie w lekcji jak postawić kampanię na LID'y, w której pokazuję jak dany formularz także stworzyć i gdzie szukać takich wyników. Business Suite, bardzo fajna funkcjonalność, do której zostaliśmy zmuszeni i musimy z niej korzystać.
Nie ma się co na niego obrażać, natomiast sugeruję, żeby korzystać z niego cząstkowo, wybrać tylko te funkcjonalności, które są nam najpotrzebniejsze, a rzeczy jak reklamy, robić w managerze reklam, tworzyć posty możemy z poziomu terminarza, a z poziomu managera firmy, zarządzamy płatnościami, rolami, dodawaniem ludzi itd. Być może to za chwilę będzie wszystko tutaj przeniesione, ale na ten moment jednak nie.
Jeżeli na przykład mamy taką chęć stworzenia sobie kalendarza, to znowuż możemy zrobić sobie tutaj kalendarz spotkań, umawiać wizyty, ale o tym opowiem w innej lekcji dodawanie usług, gdzie pokażę wam w jaki sposób można umawiać sobie usługi, gdzie są potwierdzenia i zarządzać umawianiem spotkań, po to żebyście na Facebooku już mogli wskazać taką opcję, że ktoś w celu z poziomu Facebooka może kliknąć, umówić się z wami na spotkanie, dostanie potwierdzenie na messengerze i w ten sposób możecie rozwijać swoje usługi, jeżeli nie jesteście wpięci oczywiście w inne systemy typu booksy do umawiania spotkań.
Mam nadzieję, że chociaż w krótkim takim materiale przedstawiłem wam co tutaj jest najważniejsze w tym Business Suite, bo jak widzicie funkcjonalności i możliwości jest bardzo dużo, nie ma się co nimi martwić, ponieważ z nich i tak naprawdę większości nas wywala do menadżera reklam albo do menadżera firmy. Trzymajcie się, cześć. Dzięki za uwagę. Dzięki za uwagę. Dzięki za uwagę. Dzięki za uwagę. Cześć, zapraszam Cię do materiału, w którym pokażę Ci podstawowe ustawienia, podstawowe funkcjonalności związane z menadżerem firmy.
Żeby do niego się dostać, to najłatwiej jest to zrobić w ten sposób, że jeżeli jesteśmy w Meta Business Suite, to możemy sprawdzić, żeby do niego dostać się albo przechodząc przez wszystkie narzędzia i wtedy możemy przejść do opcji ustawienia. Jak widzisz, tutaj są takie opcje, w których widać, że nas wyrzuca na zewnątrz ten nasz Business Suite. Możesz pewnych rzeczy tutaj nie mieć, ale ważne, żebyśmy przyszli do opcji ustawienia. Ustawienia strony to nie jest to, bo jeżeli tutaj przejdziemy, to nas wyrzuci do ustawienia strony, czyli ustawienia naszej strony na Facebooku. Tego nie chcemy. Przejdźmy zatem do ustawienia strony. Tutaj nie mamy wszystkich funkcjonalności, które byśmy chcieli, więc przechodzimy do ustawienia firmy.
I tu mamy tą opcję. Ona znowu wyrzuci w tym momencie do innej zakładki, ale już będziemy w takim środowisku, w którym będziemy mieli to, co chcemy mieć poustawiane. Innym prostszym sposobem jest też przejście tutaj w opcję pomoc. Przełączony do managera firmy, on nam zada pytanie. Nieważne jak odpowiem na to pytanie, to wtedy nas przerzuci do managera firmy. Może nam zagrodzić, że więcej nie wrócimy do Business Suite, a to nie jest prawda, bo zawsze do niego będziemy mogli wrócić. Już jesteśmy w naszym managerze firmy i to jest takie podstawowe środowisko, w którym możemy robić różnego rodzaju operacje.
Jeżeli chcemy dodać pracownika do naszej firmy, to musimy, tak jak tutaj mamy taki przypadek, dodać daną osobę i wtedy wpiszemy imię i nazwisko daną osobę, co chcemy zrobić. Nadajemy mu dostęp, czy ma być to dostęp pracownika czy dostęp administratora. No i wtedy wpiszemy adres mailowy, wyślemy takie zapytanie. Wpiszemy sobie przygotową osobę. Dajemy dalej i w tym momencie musimy zdecydować jakiego rodzaju chcemy nadać tej osobie rodzaju dostęp. Czyli musimy wybrać do której strony ma mieć ona dostęp, czyli to jest jakaś moja strona testowa. Musimy nadać co ona może robić na danej stronie, czyli publikować materiały, czyli musimy te wajchy po prostu poprzesuwać w prawo. Ma tworzyć reklamy? OK. Mamy dostęp? OK.
Mamy dostęp do Facebooka? OK. Nie ma dostęp, że tak powiem, w całości. Więc to będzie widziane do wszystkiego, jeżeli chcemy wybrać każde zadania, wybieramy tutaj. Jeżeli mamy stronę, która jeszcze ma klasyczny układ, to jest ta sama historia. Wybieramy stronę, przesuwamy wajchy i mamy wszystko. Jeżeli ma mieć dostęp do konta reklamowego, no to w tym momencie wiemy jakie mamy konta reklamowe w naszym manadżerze firmy. Więc wybieramy sobie konta reklamowe i wybieramy znowu jakiego rodzaju ma mieć dostęp. To jakiego ma mieć rodzaju dostęp zależy od tego co chcemy, żeby ona mogła robić.
Możemy mieć pracownika albo zewnętrzną agencję reklamową, której ma tylko i wyłącznie publikować posty, więc ona nie musi mieć dostępu do manadżera reklam. Natomiast jeżeli ma mieć dostęp do manadżera reklam, to określamy na jakiej zasadzie. Może mieć uklęślony dostęp tylko do zarządzania kampaniami itd. Ale może też mieć dostęp w postaci pełnej kontroli, czyli będzie mogła tworzyć zadania, zarządzać pikselem itd. czy też zarządzać naszymi płatnościami. No to już od nas zależy. Jeżeli nie mamy e-commerce'u, to nie mamy katalogów, więc to nam znika. Jeżeli nie mamy aplikacji, to też nam znika. Jeżeli mamy kod piksela i mamy swoją stronę internetową, to wtedy tak naprawdę warto nadać też dostępy danej osobie do kodu piksela.
I wtedy może mieć tylko opcję wyświetlania, ale może mieć zarządzania pikselem, czyli tworzyć zdarzenia itd. Warto to oddać, jeżeli ktoś ma nam ogarnąć piksela. Jeżeli ktoś ma tylko otworzyć reklamy i ma nie mieszać tam, no to wtedy nie dajemy mu tego dostępu. Jeżeli mamy konta na Instagramie połączone z naszym managerem firmy, no to też możemy nadać mu dostępy. Jeżeli mamy zestawy danych zdarzeń, czyli innego rodzaju zasoby, które mamy, to też możemy to mu nadać. Jeżeli sobie wybraliśmy wszystko, to wtedy tak naprawdę musimy kliknąć opcję Dalej i ona nam się pojawi, w momencie kiedy tak naprawdę mamy powybrane takie zasoby, do których możemy nadać komuś dostępy.
Ja nie mogę nadać dostępów do wszystkiego, gdzieś nie odklikałem jakieś wajchy tutaj, no i w tym momencie nie mogłem dać zaprosić. Więc musimy pamiętać, że jeżeli coś gdzieś mamy odklikane, to musimy dorzucić możliwości, jakie on ma. Dajemy Zaproś, takie zaproszenie jest wysłane do danej osoby, dana osoba musi odklikać i mieć pewność, że to, gdy mamy pewność, że ona to odklikała, czyli przyjdzie do niej mail z zaproszeniem, że dana firma zaprasza się do zarządzania swoją stroną kontam reklamowym, no to w ten sposób będzie to osoba, będziemy wiedzieli jakie rzeczy ma przypisane, jakie ma strony, przypisane konta reklamowego, katalogi itd.
Jeżeli będziemy chcieli coś zmienić, to zawsze możemy dodać zasoby do danej osoby i wybrać dodatkowe funkcjonalności, które chcemy jej zrobić. Zawsze z tego poziomu możemy aktualizować i edytować to, co dana osoba powinna na naszej stronie wykonać. Jeżeli chcemy dodać, czyli będzie moment, że chciałbyś ze mną współpracować albo chciała byś ze mną współpracować, jak powiem, dodaj mnie jako partnera do swojego managera firmy, to wtedy możesz albo przyznać dostęp, albo poprosić partnera o dostęp. Czasami ja poproszę Ciebie, żebyś udostępniła mi swoje zasoby, albo dodam partnera do managera firmy, czyli wrzucasz tutaj mój numer managera firmy albo numer innego managera firmy, z którym chciałabyś współpracować.
W zależności od tego, jakie chcesz podać zasoby, jest praktycznie ta sama historia jak w przypadku osoby, czyli udostępnione zasoby i można sprawdzać co danej osobie chcesz udostępniać, jakiego rodzaju zasoby, jakiego rodzaju dostęp do aplikacji, kont, zestawień, dziedzin działalności, konwersji. Nie opowiadam tego wszystkiego, bo to wszystko nie jest Ci potrzebne w tym momencie i tych możliwości jest bardzo dużo i te możliwości będą się zmieniały w zależności od tego, tak naprawdę, jak wiele funkcjonalności, jak bardzo będzie Ci się rozwijała Twoja działalność i do ilu rzeczy chcesz dać komuś dostęp do domeny, ponieważ moja domena jest zweryfikowana, dzięki czemu lepiej są kierowane reklamy na przykład z celem ruchu.
Tutaj masz ustawienie użytkownicy systemowi, to jest wtedy, kiedy na przykład masz wpięty konwersion IP, żeby mierzyło jeszcze lepiej Twoje dane u Ciebie na stronie.
Tutaj z poziomu masz takiego opcję wypisowane znowu wszystkie Twoje strony, do których masz dostęp konta reklamowe, zasoby firmowe, aplikacje, konta na Instagramie, konta handlowe, jeżeli posiadasz sklep internetowy i je są połączone z kontem na Facebooku, na WhatsAppie, źródła danych, czyli jeżeli masz jakiekolwiek katalogi z produktami, to one występują tutaj i znowuż z tego punktu możesz dodawać osoby, dodawać konkretne zasoby, czyli dodatkowe inne miejsce, z którego możesz nadawać konkretne dostępy tylko wybranej osobie do konkretnego zasobu, jeżeli zapomniałaś tego dodać na samym początku, podobna sytuacja z pikselami i z tymi rzeczami, ale z tego poziomu także możesz dodać i stworzyć nowy kod piksela, dodaj, nazywasz kod piksela, wrzucasz adres strony, klikniesz kontynuuj, ale to opowiadam na inne lekcje, dodaj kod piksela i w jakiś sposób go zamontować u siebie na stronie, natomiast zawsze podpowiadam, nie robiłeś swojej strony, nie bawiłeś się w bebechach, weźli stworzenie kodu piksela i dodanie do swojego webmastera, niech on to zrobi i miej święty spokój z tym, lepiej nie mieszczać się w rzeczy, na których się nie znamy i nie działamy w nich na co dzień.
Rzeczu, które trzeba zrobić i które ma tylko i wyłącznie manager firmy, to jest opcja domeny, gdzie możemy w ten sposób zweryfikować domenę, to znaczy, że Facebook wie, że dana domena należy do ciebie i to jest powiązane z zmianami związane z iOS 14, czyli żeby można było skutecznie targetować reklamy skierowane na iPhone, to należy mieć domenę zweryfikowaną, należy także mieć ustawione kilka innych rzeczy, o których mówię przy ustawianiu piksela, więc zapraszam do lekcji zwanego z pikselem. Tu mamy inne opcje, które ciebie na tym momencie nie będą także interesować, oczywiście inne integracje, mamy na przykład inne aplikacje do zarządzania naszymi leadami, tu możemy to wszystko zintegrować.
Ważne, że jest metoda płatności, możemy metodę płatności ustawić z poziomu menadżera firmy, a możemy ustawić z poziomu menadżera reklam. Jeżeli mamy tutaj dodać metodę płatności, to musimy ją sobie wybrać, wpisać kod, czy to będzie bankowość, czy karta debetowa, dolar, na to musimy wybrać, że ta waluta to jest polski złotych, później będziemy musieli dodać tak naprawdę informacje także o tym, żeby wpisać swoje dane firmowe, żeby mieć obierane faktury, ale o tym powiem ci przy ustawieniach kolejnych. Kolejne ustawienia, które są to jest centrum zabezpieczeń, to jest ta opcja, o której mówiłem w przypadku lekcji bezpieczeństwo, zadbaj, żeby wszyscy, którzy mają dostęp do twoich zasobów, mieli uwierzytelnianie dwuskładnikowe, bo dzięki temu będziesz czuł się bezpiecznie.
Tutaj wpadają różnego rodzaju wnioski, jeżeli są wnioski związane z tym, że ktoś ciebie zaprasza do zarządzania twojego menadżera firmy, do zarządzania firmą, albo ty zapraszasz kogoś, to te wnioski powinny się tutaj pokazać.
Tu mamy różnego rodzaju ustawienia związane z tym, jak chcemy mieć powiadomienia, jakie mamy, żeby te powiadomienia wpływały do nas na adres mailowy i powiem szczerze, że warto mieć to poustawione, jeżeli nie zaglądamy często na naszą stronę, a chcemy mieć spokojne wakacje i odpadają mail, żeby zobaczyć, czy nikt się tam nie włamął, czy wpadły jakieś powiadomienia, więc warto mieć o tym te wajchy przesunięte w prawo, bo w tym sposóbie, będziemy mieli zawsze informacje z dodatkowego źródła o tym, co się dzieje u nas, czy ktoś zmienił komuś rolę, dodał uprawnienia, optymalizował coś o naszej firmie.
Informacje o naszej firmie to są rzeczy, które powinniśmy uzupełnić po to, żebyśmy mieli chociażby jasność, klaroność tego, kim jesteśmy, co robimy i żebyśmy mogli dostawać oczywiście faktury za nasze kampanie reklamowe, które wrzucamy do firm, które są w tej kampanii reklamowej.
To jest bardzo ważne, jeżeli mamy tutaj faktury za to, to jest bardzo ważne, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli faktury za to, żebyśmy mieli wszystkie dostępy.
Tu możemy pokazać tak naprawdę informację, jak się nazywa, zmienić jego nazwę i tak dalej, bo kontrreklamowa będzie używana w imieniu mojej firmy, a nie klienta. To jest informacja w przypadku, gdybyśmy robili to na przykład na czyjeś zlecenie. Natomiast jeżeli chcemy poprawić tutaj metodę płatności, klikniemy sobie edytuj. Ewentualnie zawsze możemy przejść do tej opcji odpóź w Managersze reklam i gdy będziemy w Managersze reklam, to możemy przejść do opcji tutaj, gdzie mamy opcję rozliczenia. I upewnić się, że w opcji rozliczenia, w opcji ustawienia płatności, mamy na pewno wpisane wszystkie takie dane, które są potrzebne do tego, żeby mieć właściwie wystawioną fakturę, czyli mamy informacje o firmie dodane, agencja reklamowa, adres, numer NIP-u, waluta.
Dzięki temu mamy pewność, że dostaniemy faktury. Ja natomiast w ramach ustawienia i w ramach mojego bezpieczeństwa robię też coś takiego, że ustawiam sobie limit wydatków na koncie. Limit wydatków na koncie polega na tym, że jeżeli na koncie reklamowym wydam więcej niż 500 złotych, to przestaną się emitować reklamy. To po tym, kiedy miałem włamanie na konto, naoczuło mnie to, że ten limit spowodował, że może zresetować ten limit tylko wyłącznie administrator. To znaczy, że jeżeli będzie zbliżała się ta kwota do limitu 500 złotych, to na Managersze reklam będzie tutaj czerwony napis, za chwilę skończyć się limit wydatków reklamowych. Ty jako administrator wchodzisz, resetujesz i sprawa załatwiona.
Jeżeli ktoś się włami na twoje konto, to wtedy nie będzie mógł wydać więcej w kampanii reklamowej niż te 500 złotych. Bo nie będzie administratorem, nie będzie mógł tego zresetować. Jeżeli potrzebujesz większe limity, dajesz zmień, ustawiasz sobie limit jaki chcesz. Mi to pomaga, więc to mi jest łatwiej w ten sposób to realizować. Mogę sobie ustawić z tego poziomu też, kiedy ma być wystawiana faktura, kiedy ma być pobierana płatność z mojego konta. Bo ja mam wpiętą jak widzisz kartę kredytową i z tej karty jest pobierana opłata za Facebooka i co 200 złotych lub na koniec danego miesiąca jest wystawiana faktura, jest pobierana kasa z mojego konta.
Wybrałem sobie taką formę, bo jest mi łatwiej zarządzać moimi finansami, łatwiej mi kontrolować to ile wydałem. Dlatego tak to zrobiłem, dlatego też mam ten limit. Bo ten limit nam się też przyda, że jeżeli ustawiliśmy kampanię reklamową na przykład nie za 500 złotych, tylko przez pomyłkę ustawiliśmy za 5 tysięcy, to reklama zatrzyma się jak wyda 500 złotych. Nie przepalimy przypadkowo pieniędzy, których nie mamy. Oczywiście barierą jest to, że jeżeli mamy opcję prepaidową, czyli dodajemy metodę płatności tome paypalową albo środki na reklamę, to wiadomo, że nie wiadomo więcej niż mamy na koncie. Ale jeżeli mamy wpiętą kartę, to warto zawsze zastosować limit wydatków.
Jeżeli będziesz miał inne pytania związane z managerem firmy, jak zarządzać, gdzie tu co poustawiać, to naprawdę nie bój się skomentować ten post, a ja odpowiem ci wtedy dokładnie gdzie co jak poustawiać, ponieważ ta rzeczywistość i to co się dzieje w managierze firmy jest płynne i co chwilę będzie się nam zmieniało. Dzięki za uwagę. Cześć, aby pomoczyć naszego messendżera z naszą stroną internetową musimy opowiedzieć biznes. futur, wejść w strzynkę odbiorczą, ponieważ schowała nam się trochę ta opcja. Wchodzimy w opcję ustawienia, wszystkie ustawienia. Teraz tak naprawdę mamy możliwość wtyczki naszego czatu.
Zachęcam do tego, żeby robić to za pomocą zbudowanych integracji, czyli jeżeli tym omoc jest konfigurowany, wygramy sobie opcję albo WordPressowej wtyczki, bo wtedy mamy instrukcję pytać za nami, jak to zrobić. Jeżeli nie mamy naszej strony na WordPressie, to mamy kilka innych pozostałych opcji, czyli albo Shopify, albo Squarespace, albo ManageApp, albo Webflow. Myślę, że raczej w tym kierunku tego nie mamy zrobionego, bo to nie są może najpopularniejsze strony do tworzenia stron w internecie, więc zostanie nam opcja standardowa. Żeby zrobić opcję standardową, z natury wyjdzie wam tutaj opcja języka angielskiego, w zamkście wybrać język polski. Wydajemy dalej, później musicie wpisać swój adres strony, wrzucimy jakąś tam randomową stronę, bo nie o to chodzi.
I teraz mamy kod, który musimy skopiować. Ten kod po prostu musimy skopiować do sekcji head. To jest sekcja najpopularniejsza. Wtedy mamy pewność, że on nam się wyświetli na wszystkich naszych podstronach. Jeżeli chcemy, żeby się wyświetli na wybranych podstronach, to klejamy do wybranych podstron, czy też do materiałów. Jeżeli nie wiecie co zrobić, to zapraszam do tej instrukcji, którą zrobił nam tutaj Facebook. Nie jest jakaś super piękna instrukcja, która nam pokaże, jak działać po naszej stronie internetowej i jak dodawać kody. Natomiast podpowiada, co zrobić. Tu mamy stronę na Shopify, gdzie i w którą miejscę to wrzucić i w jaki sposób.
Natomiast, jeżeli się na tym nie znacie, zawsze podpowiadam wyśleć instrukcję do swojego człowieka, który robi stronę internetową i potem tak naprawdę niech on to zrobi i da ci znać, że jest gotowe. To co musimy zrobić kolejnego, to przejść dalej do kolejnego kodu, czy też do kolejnej, czyli do kropu czwartego. Mamy to wszystko zakończone, więc możemy się pobawić tak naprawdę z naszymi ustawieniami, czyli z informacją powitalną, z wiadomością, z często zadowiennymi pytaniami. Możemy się pobawić takie ustawienia, które tak naprawdę pozwolą rozmówcy, który jest obecny na waszej stronie, od razu nakierujecie go na toko rozmowy, który chcecie z nim przeprowadzić. Tak samo możecie dostosować sobie wtyczkę, pobawić się tutaj ustawieniami, rozmiarami.
Życzę wam powodzenia i licznych kontaktów. Cześć. Dzięki za uwagę. .