TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
W tym momencie jesteśmy już w czwartym module, w którym będziemy się zajmować analizą danych. Poznasz tutaj kilka jeszcze dodatkowych cech systemu Google Analytics, które takie analizy nam mogą ułatwić. W pierwszym nagraniu powiem Ci o własnym grupowaniu kanałów. Przejdę może do Analytics i tam na żywo zobaczysz o co chodzi. Jestem już w systemie Google Analytics. Tak jak pokazywałem na samym początku jeden z najważniejszych raportów, to raport pozyskiwania i tutaj mamy cały ruch źródło medium. Ten raport pokazuje nam w jaki sposób Analytics przypisał pozyskany ruch do tych znanych mu par źródło medium, czyli np. do Google Organic, czy Baidu, czy Facebook. Tylko już jak pewnie widzisz tutaj są pewne problemy. Pierwszy jest taki, że np.
Facebook występuje kilka razy. Drugi problem polega na tym, że np. ja wiem, że oto źródło ruchu to jest ruch z webinarów. Chciałbym mieć to lepiej wyszczególnione. Trzecia sprawa, w samym Organic'u wiem, że część ruchu to jest ruch prawdopodobnie brandowy, a część na różne inne zapytania. Chciałbym więc to uporządkować. Można do tego użyć kanałów. Kanały to jest taki wbudowany w Google Analytics mechanizm, który pozwala nam te wszystkie pary źródło medium przyporządkować do odpowiednich stworzonych przez nas albo istniejących już domyślnie kanałów. Domyślnie jak widzisz jest zrobione takie grupowanie, ale też nie jest ono doskonałe, choćby dlatego, że ten Organic jest w całości.
Social mamy tutaj znowu w całości, więc nie widać na pierwszy rzut oka, jaki udział w tym socialu ma powiedzmy Facebook, a jaki ma LinkedIn, a jaki ma YouTube. Tego nie widać. Email też jest czymś, co dla mnie nie do końca jest tutaj intuicyjne i nie widać niektórych kanałów, które by mnie interesowały. Jest jeszcze Other, czyli taki kanał, do którego spada cały ruch, którego nie udało się nigdzie indziej zakwalifikować. Spróbuję Ci pokazać jak zrobić takie własne grupowanie kanałów. Jak się za to zabrać? Przejdziemy tutaj do administracji. Na tym poziomie widoku mamy dwie opcje. Albo ustawienia kanałów i tutaj jest grupa kanałów. To będą wtedy opcje dostępne dla wszystkich użytkowników na tym widoku.
Albo możemy zrobić jeszcze grupowanie kanałów w tym miejscu, czyli w osobistych narzędziach. I to grupowanie kanałów będzie dostępne tylko dla nas. Ja zrobię to ogólne. Nowa grupa kanałów. Nazwę ją może tak jak na naszym szkolenie GA-GTM. OK. No i teraz trzeba zdefiniować potrzebne nam reguły. Zanim jednak zaczniemy, musi zwrócić uwagę na jedną rzecz. Tutaj jest taka informacja. Przeciągnij reguły, aby określić kolejność w jakiej powinny być stosowane. To jest bardzo istotna rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę. Dlaczego to jest istotne? Już Ci to tłumaczę. Ten system własnego grupowania kanałów działa na zasadzie filtra. Cały ruch wpada na naszą stronę jak do takiego lejka.
I teraz jak definiujemy kanały, to one odsiewają na każdym etapie część tego ruchu. Im wyżej jest dany kanał, tym większa jest jego rola w odsiewaniu ruchu. Co to znaczy? Załóżmy, że zrobimy sobie dwa kanały. Jeden ma filtrać ruch pochodzący ze źródło medium pod tytułem Google CPC. A w drugim kanale chcielibyśmy filtrać cały ruch pochodzący z pozostałych platform. Czyli płatny ruch określony jako medium CPC. Czyli źródło nas tutaj już nie interesuje. Ważne jest medium CPC. I teraz tak, jeśli na pierwszym miejscu ustawimy ten kanał, który zbiera ruch niezależnie od źródła tylko z medium CPC, a na drugim Google CPC to okaże się, że ten pierwszy filtr dopasuje również cały ruch z Google CPC.
Więc tutaj już do drugiego poziomu tego naszego lajka, do kolejnego kanału nie spadnie ani jedno kliknięcie, ani jedno wejście z Google CPC. Więc musimy tak układać te poszczególne kanały, żeby najpierw były te, które bardziej precyzyjnie wybierają fragmenty ruchu. Czyli tutaj powinno być to Google CPC jako pierwszy kanał. A dopiero na drugim miejscu powinien być kanał, który tylko na podstawie medium zbiera CPC, czyli pozostały płatny ruch. Wtedy to, co pochodzi z Google CPC, przypisze się nam do pierwszego kanału, a to, co się nie załapało na Google CPC, ale ma w medium CPC, zapisze się do drugiego. Czyli wtedy nasze grupowanie będzie działać prawidłowo. I tą właściwość będziemy tutaj mogli, budując nasze własne grupowanie kanałów, wykorzystać.
Wychodzę w tej chwili z tego. I teraz jakie grupowanie kanałów chcielibyśmy stworzyć? Generalnie tych grupowań kanałów można zrobić dowolną ilość. Każdy może zrobić sobie jakie chce grupowania kanałów swoje własne. One nie kolidują w żaden sposób między sobą. Ale ważne to, że te własne grupowania kanałów, w przeciwieństwie do modyfikacji tego podstawowego grupowania kanałów, które mamy już zdefiniowane, działają wstecz. Więc będzie można porównać po prostu, jak wyglądał ruch w aspekcie każdego z tych grupowań, również w przeszłości. Ja tutaj wymiesiłem takie grupowanie. Chciałbym wyłapać z ruchu organicznego ten ruch, który jest ruchem brandowym, czyli na powiedzmy słowa kluczowe związane z marką. Inny ruch organiczny, tak samo z Facebooka.
Chciałbym wyłapać ruch płatny i pozostały ruch z Facebooka. I podobnie z Google. Chciałbym wyłapać ruch brandowy i pozostały. Dodatkowo chciałbym wyróżnić sobie ruch z LinkedIna, z systemu Marketing Automation, z którego wysyłam maile i ruch pochodzący z webinarów, bo widziałem w swoich raportach źródło Medium, że taki ruch też mam i on fajnie konwertuje. Oczywiście na koniec dobrze by było jeszcze zrobić tutaj jeden kanał. Direct i do niego przypisać cały ruch, którego nie udało się tutaj wcześniej nigdzie indziej zakwalifikować. I już się za to bierzemy. Najpierw organic brand.
Co to znaczy w ogóle organic brand? Jak to wyłapać, tak? Jeśli przejdę sobie w drugiej zakładce do Onitx, żeby zobaczyć czym się charakteryzuje ten mój ruch organiczny, tutaj spróbuję zrobić w ten sposób. Cały ruch źródło Medium. OK. I mam organic. Tak jak mówiłem, generalnie jest to ruch na własne słowa kluczowe, ruch brandowy. Tylko, że jeśli będziemy chcieli zobaczyć jakie to słowa kluczowe prowadziły do naszej strony z ruchu organicznego, to się niewiele dowiemy. Widać, że większość ma not provided, więc te słowa kluczowe nic nam nie dadzą. Natomiast jest jeszcze druga ważna rzecz. Jeśli ktoś pisze nazwę własną, to gdzie zazwyczaj trafia? I ja wiem, że takie osoby zwykle trafiają na stronę główną.
Można spróbować to zweryfikować. Mamy tutaj podłączony do Onitx'a system Search Console i spróbujemy sprawdzić jakie słowa kluczowe prowadziły u nas na stronę główną. Tutaj mam wyświetlenia i kliknięcia, bo to są z wyników naturalnych poszukiwania, ale mnie interesują generalnie kliknięcia. I tutaj widzę, o, jest moja strona główna. Klikam sobie w nią i teraz patrzę jakie słowa kluczowe przyprowadziły tutaj ludzi. Wyświetlenia mnie nie interesują, a jedynie kliknięcia, bo to jest ten ruch. Ok, i widzę, że tutaj królują dwa wyszukiwane hasła. Jest PPC Effect albo PPC Effect pisane ze spacją. Reszta praktycznie jest nieistotna, bo to są pojedyncze tylko kliknięcia, pojedyncze wejścia.
Można przyjąć, że u mnie zdecydowana większość ruchu na stronie głównej to jest ruch brandowy i na tym będę chciał oprzeć mój filtr. Czyli wracam w tej chwili do tego Anaitixa, gdzie tworzę nowe grupowanie kanałów i robimy nowy kanał. Organic Brand, niech tak się nazywa. I teraz co to oznacza? Po pierwsze, że medium w moim ruchu musi zawierać organic, a druga reguła, tutaj wybieram i. I tutaj jako regułę muszę znaleźć coś, co pozwoli mi zawęzić ten ruch tylko do wejścia na stronę główną. To powinno się nazywać, zaraz tutaj Ci pokażę. URL strony docelowej. Strony przez które użytkownicy weszli do Twojej witryny. URL strony docelowej i tutaj nie zawiera, a ściśle pasuje do.
I w moich raportach ten URL strony docelowej, jeszcze raz do tego wrócę. Strony docelowe, cofną się tutaj o krok. O tutaj mam to na ekranie ppceffekt. pl Ze slashem na końcu. Tak to wpisuje. Ok. Czyli cały ruch z mediów organicznych, tak? Przeszczelonych jako organic, ale taki, gdzie URL strony docelowej pasuje do strony głównej. Czyli tutaj będę miał ten cały ruch organiczny złapany. Brandowy ruch organiczny. Ok. To będzie powiedzmy na czarno. Ok. Tutaj jeszcze musiałem dograć drobną korektę, bo w ten sposób zdefiniowana ścieżka nie działa prawidłowo. Po prostu ten kanał nie gromadził żadnego ruchu, a wiem na pewno, że taki ruch był, bo było to widać.
Więc sprawdziłem i w tym wypadku dobrze jest tutaj ustawić. Kończy się na URL strony docelowej. Kończy się na. . . I tutaj mamy ten ppceffekt. pl, tak? Czyli w ten sposób łapiemy tylko ruch, który kończy się na stronie głównej. I teraz automatycznie robię kolejną regułę. Organik nazwego inne. Organik inne. I tutaj znowu mogę zrobić, że medium zawiera organic. Teraz wezmę kolor szary. Gotowe. I ważna rzecz to ta kolejność. Tak jak ci mówiłem, gdybym zostawił to w domyślnej kolejności, to medium organiczny zgarnęłoby mi cały ruch brandowy. Jeśli to przestawię, to najpierw ruch brandowy wpadnie tutaj właśnie jako ruch brandowy, a dopiero resztę tego ruchu wpadnie do organika.
A więc tak to powinno być zdefiniowane, jeśli chodzi o kolejność. I teraz kolejne kanały. Tak? Mamy organic, teraz facebook. Z facebookiem zrobimy dokładnie tak samo. Ruch płatny to będzie ruch z medium facebook cpc, skąd analytics wie, że to ma być źródło facebook i medium cpc, bo tak chcę oznaczać u siebie za pomocą tagowania UTM ruch spłatnych kampanii z facebooka. Facebook cpc. OK. Więc dodaję w tej chwili kolejny kanał facebook cpc i tutaj ustawię, że źródło medium zawiera i tutaj wpisuję facebook spacja spacja cpc. Już tutaj się też podstawiło. Źródło medium zawiera facebook cpc. OK. Czyli ten kanał będzie mi zgarniał płatny ruch z facebooka.
Tutaj ważna rzecz, nie ma znaczenia wielkość liter. Tak? Czyli wszelkie oznaczenia będą tutaj zgarniane. Natomiast w mojej stronie ja widziałem jeszcze, że część kampanii była oznakowana w troszeczkę inny sposób, więc tutaj dodam jeszcze dodatkowy sposób rozpoznania. Część tych kampanii widziałem, że miała FB, coś takiego FB cpc. Więc teraz będę zbierał do tego kanału ruch niezależnie, czy był on oznakowany za pomocą UTM-ów jako facebook cpc czy FB cpc. OK. Z facebooka zróbmy może sobie właśnie na niebiesko. OK. Czyli to będzie ruch płatny. I teraz pozostały ruch z facebooka. Chciałbym również złapać. Zdefiniuję nowy kanał. Facebook inne, tak go nazwę. I tutaj robię tak.
Źródło ma zawierać facebook. Po prostu. Tutaj wezmę kolejny kolor. Dobrze. I znowu ważna jest ta kolejność. Czyli najpierw wybieram ten bardziej ścisły filtr facebook cpc, a dopiero facebook inne. Czy to będzie kolidować mnie z tym ruchem organicznym? Nie, bo tutaj żadne reguły się nie będą zazębiac. Więc spokojnie możemy to pozostawić w takiej kolejności jak jest teraz. Dalej mamy Google. Cpc i brand.
Jak teraz ten ruch rozróżnić? Co to znaczy w przypadku Google Cpc ruch brandowy? Ponieważ w kampaniach płatnych możemy sterować dokładnie nazwami kampanii, więc można przyjąć, że brandowe to będą te kampanie, które nazwaliśmy, że są kampaniami brandowymi, bądź takie kampanie, albo taki ruch, który pochodzi z moich słów brandowych. I filtr będę chciał założyć. W tych kampaniach brandowych będę chciał złapać ten ruch, który pochodzi z kampanii, które mają w nazwie brand i dodatkowo z wyszukiwanych haseł zawierających moje nazwy własne. Nazwy mojej marki. Jedziemy dalej. Czyli teraz tak. Na pewno jeśli chodzi o źródło medium to musi być to Google Cpc, ale do tego dodatkowy warunek.
I kampania ma zawierać brand, jeśli tak oczywiście nazwałem swoje kampanie, także w nazwie kampanii jest brand, lub wyszukiwane hasło zawiera ppc effect, lub jeszcze jeden warunek, wyszukiwane hasło zawiera ppc spacja effect, bo tak też było to definiowane. Tutaj możemy przyjąć kolejny zestaw kolorków. Teraz zrobimy powiedzmy brązowy dla ruchu z Google Ads brandowego. Ok. Jeszcze kolorek. Miał być powiedzmy brązowy. Dobra. I robimy analogiczny kanał. Pozostałe. Google Ads pozostałe. I tutaj wiemy, że źródło medium ma zawierać Google Cpc. Teraz jeśli tutaj ustawimy odpowiednią kolejność, zapisuję to. O, taką kolejność.
To najpierw złapię do tego pierwszego kanału ruch brandowy, a do tego drugiego spadnie cały ruch pozostały z Google Cpc. Powiedzmy, że to mnie tutaj urządza. Co jeszcze mieliśmy na liście? LinkedIn. Definiujemy więc nowy kanał. I tutaj zrobimy tylko jedną definicję. Można by było znowu zrobić ruch płatny i bezpłatny. Z czego ten płatny to byłby LinkedIn Cpc, jeśli tak byśmy go oznaczyli. A bezpłatny to po prostu LinkedIn. Ja przyjmuję, że w tej chwili nie robię kampanii płatnych, natomiast coś publikuję na LinkedInie. Chciałbym wiedzieć jaki to ma wpływ na mój ruch. Dlatego tutaj robię regułę, która mówi, że źródło ma po prostu zawierać LinkedIn. O, w ten sposób.
I to będzie kolorek u mnie pomarańczowy. Jeszcze muszę wpisać nazwę. Czyli tutaj nie robię już żadnego dokładniejszego rozróżnienia. To też nie koliduję z żadną inną regułą, więc spokojnie może sobie być w tym miejscu. Co jeszcze było na tej liście? Webinary. Moje webinary charakteryzowały się stałym fragmentem w nazwie odsyłającej strony źródło medium. Jeszcze tutaj wracam sobie w drugiej zakładce do raportu, żeby to znaleźć. O tutaj. ClickMeeting. pl, clickmeeting. com. To jest źródło, które generuje mi ruch i to taki mocno wartościowy, bo mam mnóstwo realizacji celów. Więc chcę go sobie tutaj wyłowić. ClickMeeting to jest system webinarowy i taki kanał tutaj sobie zrobię.
Czyli robię kolejny kanał Webinary i w tym kanale jako źródło wpiszę, że ma zawierać właśnie ten mój ciąg, czyli clickmeeting. O tutaj mam. O. Można przyjąć całą taką definicję, wtedy będzie bardzo precyzyjnie. OK. Tutaj zrobimy kolejny kolorek. Niech to będzie jakiś może taki kolorek. To też nie ma znaczenia akurat w kolejności, ponieważ nie pasuje do żadnego innego kanału przy takiej definicji, więc nie będzie odbierać mi ruchu z innych kanałów. I został jeszcze jeden segment Direct. Tutaj widzę, że pominąłem jeszcze jeden segment Marketing Automation, więc teraz stworzę taki segment. Zdefiniuj nowy kanał. M. A. Marketing Automation. Czym on się charakteryzuje? Ja tutaj mam dwie rzeczy.
Pierwsza rzecz, która zwraca uwagę, to tutaj mamy źródle Safe Manago. To jest pierwsza rzecz. A druga rzecz, widziałem gdzieś przy stronach wejścia jeszcze charakterystyczny ciąg znaków Safe Manago, więc zaraz postaram się go tutaj znaleźć. Domyślnie system wznakuje mi w ten sposób maile Safe Manago e-mail, ale ja wiem, że nie cały ruch z tego systemu Marketing Automation jest właśnie tak oznakowany. Więc jeszcze w tej chwili przejdę tutaj do zachowania. Zawartość witryny, strony docelowe, czyli te, na które użytkownicy wchodzą. I z tego co pamiętam, to gdzieś w tym adresie wejściowym był taki ciąg znaków SM Client chyba. SMC, zaraz zobaczymy. O jest. SM Client.
SM Client i tutaj jakieś cyferki, tak? Więc będę chciał złapać ruch, dla którego źródłem jest Safe Manago, lub w adresie strony, do której przychodzą klienci, występuje SM Client. Takie dwie zależności. OK. Marketing Automation i tak, niedocelowy URL. Tutaj trzeba zwracać uwagę, bo docelowy URL to jest to jest adres, do którego odwołujemy się z poziomu reklam Google Ads, a to nas nie interesuje. Tutaj jeszcze mamy kilka podobnych rzeczy. URL miejsca docelowego. To jest adresy URL w sieci partnerskiej, w których zostały umieszczone twoje reklamy. Też nie to nas interesuje. I jeszcze jedno pozostało. URL strony docelowej. Strony, przez które użytkownicy weszli do twojej witryny.
I to jest właśnie to. Zawiera i tutaj mamy SM Client. SM Client, zaraz jeszcze sprawdzę. SM Client, tak, dokładnie tak. To jest pierwsza reguła lub druga reguła. Źródło zawiera i tutaj mamy Salesforce Monago. Dobra, to będzie ruch Salesforce Monago. Gotowe. Czyli z tego systemu Marketing Automation. I został jeszcze ruch Direct. Przy ruchu Direct tutaj trzeba się na chwileczkę jeszcze zastanowić, bo w tym Directie, tak jak może pamiętać z poprzednich lekcji, mieliśmy część ruchu, która tak naprawdę po prostu nie została dobrze rozpoznana. Ja w tej chwili przejdę znowu do pozyskiwania. Włączę tutaj ten rap od źródła Medium. Wejdę w to źródło Direct.
I robiliśmy tam taki dodatkowy wymiar, który się nazywał Ukryte Odesłanie. I dla części ruchu ze źródła Direct, jak widać, te ukryte odesłania istnieją. I tutaj widać, że są to po prostu odesłania z aplikacji na Androida z Facebooka albo z Quick Search Box, czyli z tej wyszukiwarki, która na ekranie telefonu jest dostępna. Czyli powinniśmy najpierw jeszcze przypisać do ruchu z Facebooka taki ruch, gdzie ukryte odesłanie zawiera Facebook, a do kanału, który gromadzi nam ruch z wyników naturalnych Google, ten ruch z aplikacji Quick Search Box. I spróbujemy teraz coś takiego zrobić. Facebook. Wracam tutaj do Analyticsa. I teraz gdzie ten ruch będziemy dodawać? Mieliśmy tutaj Facebook CPC i Facebook inne.
Dodamy go do tego kanału Facebook inne, ponieważ tam nic nie wskazuje, że jest to ruch płatny. Więc mamy tutaj definicję, że źródło zawiera Facebook i teraz zrobimy Loop. I tutaj użyjemy dodatkowego wymiaru. Ukryte odesłanie zawiera Facebook. Jeszcze raz sprawdzimy czy na pewno Facebook. Tak, te ukryte odesłania zawierają Facebook. OK. I jeszcze jedna rzecz, to mieliśmy tutaj te aplikacje Google Quick Search Box. Ja to sobie skopiuję, żeby już nie trzeba było tego ręcznie pisać. Gdzie to przypiszemy? Do organika, do ruchu, do innego. Tutaj już nie będziemy patrzeć, czy to jest ruch brandowy, czy nie, bo to byłoby bardziej skomplikowane. Przypisamy po prostu do ruchu innego.
Czyli medium zawiera organic, loop i tutaj wybierzemy, że ukryte odesłanie zawiera. . . I tutaj mamy ten Google Quick Search Box. OK. Kolorki są zdefiniowane. Zapisujemy to. Ważne, żeby zapisać, bo szkoda by było naszej całej pracy. Mamy takie grupowanie kanałów i teraz zobaczmy jak z tego można korzystać. Przechodzę tutaj do raportu pozyskiwania, cały ruch i do kanałów właśnie. OK. Domyślnie mamy tutaj nasze właśnie domyślne grupowanie kanałów, natomiast możemy spróbować to zmienić. Mam tutaj to nasze grupowanie kanałów. OK. I widać wyniki. To co na pierwszy rzut oka tutaj jest niepokojące to order. Bardzo dużo użytkowników ze źródła order. Co to znaczy? Zaraz zobaczymy.
Tutaj mamy różne witryny, które nie zostały zakwalifikowane do żadnego wcześniejszego źródła. Jest m. in. Direct. Wracam więc w tej chwili od razu do naszych ustawień. Ustawienia kanałów. A, G, T, M. No i faktycznie tutaj nie zdefiniowałem po prostu źródła Direct. Tak? Więc definiuję takie źródło. Miałem to zrobić, ale po prostu nie popatrzyłem do końca na swoją ściągawkę. Direct. I tutaj reguła będzie prosta. Źródło. Albo inaczej nawet zrobimy. Źródło medium zawiera i tutaj możemy wziąć DirectNone. Gotowe. OK. I tutaj bardzo ważna jest ta kolejność. Przesuwamy to na sam koniec. Muszę po kawałku przesunąć. Direct. OK.
Dlaczego? Dlatego, że wcześniej z tego Directa wyciągnąłem jeszcze inne elementy. Tak? Nie chciałbym, żeby Direct mi te elementy zwinął na samym początku, bo wtedy nie przypisywałyby się one do pozostałych źródeł. OK. Jest to zmodyfikowane. Mamy jeszcze Direct. Dobrze. Zobaczymy jak teraz wygląda moje grupowanie. Cały ruch kanały. OK. Tutaj zostałem w tym kanale odr. Tak? Widać, że zostały tylko 86 takich wyników. Co jeszcze z tym można było zrobić? To nie są źródła, które generują bardzo dużo ruchu. Można by było w zasadzie wszystkie przypisać do ruchu zdefiniowanego jako strony odsyłające.
Tak? Można by było zrobić jeszcze na przykład osobny kanał dla YouTube'a z tego co tutaj widzę, ale nie wiem czy to na pewno tutaj będzie bardzo uzasadnione. Czy to mnie aż tak bardzo mocno interesuje, bo ja akurat nie prowadzę żadnych działań na YouTube'ie. Jeśli będę chciał to zawsze, tak jak przed chwilą to zrobiłem, mogę sobie wejść po prostu z tego poziomu do mojego kanału i sprawdzić co jest w środku. Tak? Powinienem dążyć do tego, żeby tego odr było jak najmniej. I teraz co z tym zrobić? Tak? Moglibyśmy powyciągać te poszczególne źródła, tylko pytanie na ile one są dla nas istotne. Zobaczę jeszcze, tutaj mamy 34 takie źródła.
Część generuje zupełnie pojedyncze kliknięcia. Widzę na pewno, że tutaj mamy coś takiego jak poczta. Co dałoby się wyłapać? Poczta. Więc na pewno moglibyśmy stąd jeszcze wyciągnąć pocztę. Tak? Już byłoby troszkę mniej. Czyli systemy pocztowe. Możemy zrobić po prostu. . . Zrobię to może tutaj w drugiej zakładce, żeby już tak nie klikać. Możemy zrobić po prostu jeszcze jeden kanał. Nazwę go systemy pocztowe. I tutaj wiem, że źródło zawiera poczta. OK. Dobrze. Możemy tutaj zrobić jakąś jasną. Taką może. Takie tło. Systemy pocztowe. Przesunę to na sam koniec tutaj w naszej liście reguł. I na pewno dodam jeszcze jeden kanał.
Takie niesidentyfikowane pozostałe odesłania. Jakie można rozpoznać? W ten sposób, że medium dla nich będzie zawierało referral. OK. Zróbmy tutaj jakiś kolejny kolorek. Dobra. Zapisuję to. No i zobaczymy jak teraz wygląda moje grupowanie kanałów. Kanały. Muszę tutaj przejść do wszystkich kanałów. OK. Jest już lepiej, tak? Bo mamy tutaj pozostałe odesłania. Jest tego niestety dosyć dużo. Tak, bo popełniłem błąd związany z kolejnością. Wracam szybciutko. Pozostałe odesłania wrzuciłem na początek. To bardzo dobrze, że w sumie się nagrał taki błąd, bo widzisz czym on skutkuje. Mówiłem o tym na początku, że ważna jest ta kolejność. I teraz ustawię tak jak trzeba. Zapisz.
Właśnie był taki efekt, że bardzo dużo trafiło tego ruchu nie tu gdzie trzeba. Patrzymy jak teraz to wygląda. OK. Organic, Facebook, Direct. OK. Pozostałe odesłania są, ale już są zakwalifikowane. Jest poczta. Co jest Woder? Jeszcze tutaj możemy zobaczyć. Webinar, źródło. Zaraz zobaczymy co to jest za medium, że się nie zakwalifikowało. Do tych pozostałych odesłań. No tak. Mamy tutaj CPC, partner1-cpc. To są tutaj, tak mi się wydaje, jakieś testy, które były robione w międzyczasie przy tagowaniu UTM-ami. I dlatego mają takie dziwne zestawy źródło medium. Myślę, że można je tutaj spokojnie już zostawić tak jak są.
Ewentualnie to jeszcze można by było przypisać do pozostałych programów podstawowych. Jest to oznaczone jako e-mail. Ciężko mi nawet zidentyfikować co to w tej chwili jest, ale ewidentnie jest to coś związanego z mailami. Więc wrócę jeszcze na chwilkę do swojego grupowania kanałów. I tutaj gdzie miałem systemy pocztowe, dodam jeszcze loop medium zawiera e-mail. O, gotowe. Zapisz. Dobra. Tutaj już ten e-mail powinien mi zniknąć jak odświeżę teraz stronę. Tak, ponieważ trafił do kanału z systemami pocztowymi. Woder pozostało jedynie trzech użytkowników. Myślę, że można by było na tym poprzestać. Ewentualnie, żeby jeszcze to doprecyzować, to z tego co tutaj widziałem medium dla tych źródeł to było CPC.
Więc można by było zrobić taki kanał pozostałe CPC, który będzie zbierał pozostały nie zakwalifikowany taki przypadkowy ruch CPC. Jeszcze do tego wrócę na chwilkę. Przejdę do tego swojego grupowania kanałów. I zrobię taki nowy kanał. Pozostałe CPC. I tutaj ta bardzo ważna rzecz. Medium zawiera CPC. Ważna rzecz gdzie ta reguła jest. Nie może być absolutnie na początku. Muszę ją tutaj przerzucić na sam koniec. Pozostałe CPC. Teraz już wszystko powinno być dobrze. Prawdopodobnie zostanie tylko jeden użytkownik oznakowany w jakiś dziwny sposób. Tutaj pojawiła mi się większa liczba wierszy, ale to bez znaczenia. I teraz w tym oder mam tylko jednego użytkownika.
I myślę, że tak jest dobrze. Czy to jest jedyne słuszne grupowanie kanałów? Oczywiście nie. Bo można by było na przykład grupować sobie kanały ze względu na ruch. Typu ruch na zimnych użytkowników kontra ruch z kampanii remarketingowych. To też być może warto by było śledzić. Ale dla moich potrzeb akurat myślę, że taki podział będzie odpowiedni. I to co zrobimy w kolejnym kroku to zastanowimy się jak przypisywać ruch do tych poszczególnych kanałów. W momencie kiedy użytkownicy przechodzą przez wiele z nich, żeby skonwertować. Ale to już w osobnym nagraniu. .