TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Cześć, witam Cię na kolejnej lekcji, na której dowiesz się czym jest konto reklamowe, jak ono wygląda, jak wejść w konto reklamowe, jakie są na niej możliwości. Także zaczynajmy. Aby wejść na konto reklamowe, najlepszym na to sposobem jest przejście do menedżera firmy, do zakładki konto reklamowe, czy też ed account. Widzimy tutaj nasze konto reklamowe i klikamy Otwórz w menedżerze reklam. Także tak wygląda właśnie nasze konto reklamowe, które jest w tym przykładzie akurat puste. Nie ma jeszcze żadnych kampanii. Tak jak widzisz mamy tutaj świeże konto reklamowe. Pojawiło się pytanie czy będziemy tutaj reklamować politykę czy też jakieś inne tematy, takie wrażliwe społecznie.
Wybieram sobie tutaj, że nie, chociaż ta opcja na tym etapie jeszcze o niczym szczególnym tutaj nie świadczy. Teraz tak, żebyś wiedział lub wiedziała czego składa się konto reklamowe. Więc pierwszym głównym etapem są kampanie, na poziomie których ustawiamy np. cel naszej kampanii reklamowej. Następnie są ad-sets tak zwane, czyli grupy reklam. Tutaj będziemy mogli sobie bardziej podzielić to nasze kampanie np. na różne targety czy różne kampanie reklamowe. Kampanie reklamowe mam tutaj na myśli np. akcje reklamowe i zakładka ATSLY. Tutaj będziesz widział lub widziała swoje konkretne już reklamy, jak one wyglądają. Można je oczywiście tutaj modyfikować.
Więc omówmy sobie jeszcze tutaj opcję wszystkie narzędzia, która znajduje się tutaj gdzie widzimy, nie wiem jak to powiedzieć ładnie, która znajduje się pod tymi trzema liniami. I teraz tak, mamy tutaj opcję Ads Manager, czyli konto reklamowe, mamy opcję ustawień firmy, mamy opcję managera zdarzeń, mamy opcję grup odbiorców, Commerce Manager, czyli miejsce w którym zarządzamy katalogiem produktów oraz ustawienia konta reklamowego. To są te najbardziej tutaj istotne opcje, którymi będziemy głównie się zajmować. I za tym jest również opcja Billing, czyli tak zwane rozliczenia. Będziemy potrzebowali tej opcji po to, żeby móc ustawić płatności reklam na Facebooku. Otworzę sobie teraz wszystkie te potrzebne opcje w nowych kartach.
Więc tak jak widzisz, opcja ustawień tak naprawdę przekierowała nas do managera firmy, w którym możemy zarządzać naszymi pikselami, dostępami, osobami w naszej firmie i tak dalej. Kolejną opcją, którą uruchomiliśmy jest manager zdarzeń, w którym widzimy nasze piksele. U ciebie tak naprawdę powinien być tutaj widoczny jeden piksel, chyba że posiadasz kilka sklepów reklamowych, Piksel, który nas tutaj interesuje nazywa się kurs Space Ads. pl. Jeżeli w niego kliknę, to właśnie wchodzimy do ustawień tego piksela, czyli piksela sklepu internetowego, którym będziemy się zajmować w tym module. Zamykam tę kartę i przechodzimy do kolejnej, w której są grupy odbiorców. Temat grupy odbiorców będzie omówiony szczegółowo na osobnej lekcji.
Także na spokojnie tutaj zapraszam też do obejrzenia oczywiście każdej lekcji po kolei. Także tutaj zobaczysz właśnie konkretnie jakie są możliwości grup odbiorców, jak się tworzy, jak się edytuje. Także to będzie na osobnej lekcji omówione. W kolejnym etapie widzimy menedżer katalogów, czyli menedżer sprzedaży. I tutaj są twoje wszystkie tak naprawdę katalogi produktowe, jakie posiadasz. Tutaj myślę, że też posiadasz tylko jeden katalog produktowy, tak samo jak piksele. Ja posiadam ich więcej, ponieważ tutaj w poprzedniej module przedstawiałem w jaki sposób zintegrować Facebook Ads z poszczególnymi systemami sklepów internetowych. Więc wystarczy w wyszukiwarkę sobie wpisać interesujący nasz katalog produktowy. Po kliknięciu w niego przechodzimy też do katalogu produktowego.
Możemy sprawdzić czy faktycznie nadal mamy tutaj wszystkie produkty potrzebne do reklamowania. Jak najbardziej się to zgadza. Zamykam sobie tę kartę i przechodzimy do ustawień płatności. Żeby ustawić tutaj płatności wystarczy otworzyć ustawienie o płatności, które otworzyłem sobie też tutaj w osobnej kartce, w osobnej karcie. I tak naprawdę pierwszym krokiem powinno być dodanie tej metody płatności. Facebook dla początkujących reklamodawców honoruje PayPal lub też płatność kartą. Tak naprawdę jeśli mamy bardzo wysokie wydatki, tutaj na poziomie około 100 tysięcy złotych lub też wyższych, bo Facebook nie mówi o tej opcji tak transparentnie, także dla różnych kont reklamowych jest to inny plug wejścia, można ustawić tak zwane fakturowanie miesięczne.
Czyli po prostu Facebook po danym miesiącu wysyła nam fakturę, którą należy opłacić przelewem bankowym. Jeżeli masz tutaj odpowiednio wysokie wydatki, na pewno masz też kontakt z oficjalnym supportem Facebooka, przez który należy wysłać wniosek właśnie o takie fakturowanie. Także jeżeli jesteś użytkownikiem, który już teraz wydaje dużo na reklamę, tak naprawdę powyżej 100 tysięcy złotych, zatem jeżeli wydajesz już 100 tysięcy złotych na reklamę lub wyżej, skontaktuj się z supportem Facebooka, żeby takie płatności ustawić, jeżeli oczywiście będzie to dla Ciebie przydatne, a podejrzewam, że tak.
Jeśli dopiero masz aspirację na takie właśnie wydatki, to nam niczym tutaj tak naprawdę nie pomaga, ponieważ to najpierw musimy wydawać duże środki na reklamę na Facebooku, po to, żeby Facebook widział, że faktycznie nasze reklamy mają takie wydatki, że mają one też odpowiednie tutaj, jakby, że mają odpowiednie wyniki, oraz tak naprawdę istotne jest to, jakim biznesem się zajmujemy. Facebook też to zweryfikuje, jeżeli są takie treści, które niekoniecznie powinny być reklamowane na Facebooku, bo tak naprawdę po takim przejrzeniu, po tym wniosku, który byśmy wysłali, tak naprawdę nasze konto może zostać zablokowane, jeżeli nie wykryje tego automatu wcześniej.
Także to polecam oczywiście takim standardowym sklepom internetowym, które sprzedają produkty, gdzie tutaj powiedziałbym, no, standardowe, takie jak piszczuteria, odzież i gry i tym podobnym oczywiście. Także teraz nie będę ustawić tych płatności, aczkolwiek tutaj te opcje należy ustawić takie prawidłowo, zgodnie ze standardem faktycznym, czyli dodajemy oczywiście nasz NIP, dodajemy w formie płatności, dodajemy adres naszej firmy tutaj w ustawieniach osobnych, także wybieramy oczywiście tutaj na końcu opcję, że reklamujemy, że prowadzimy te reklamy dla siebie, chyba że prowadzisz agencję reklamową lub pracujesz w agencje reklamowej, no wtedy wiadomo, żeby wybieraliśmy tą opcję, że. . . nie, chwila, jestem w bainkostu. . . a, okej, to nie, to znowu trzeba trochę uciąć.
Tutaj na końcu wybieramy, tutaj na końcu wybieramy oczywiście opcję, że zakupujemy reklamy do celów biznesowych, ponieważ wtedy wygeneruje nam się faktura VAT, która można jak najbardziej zaksięgować. Także tak to mniej więcej wygląda, tu oczywiście musimy podawać te wszystkie informacje zgodne ze standardem faktycznym, po to, żeby później Facebook mógł wystawiać nam fakturę, którą oczywiście potrzebujemy do zaksięgowania. I te faktury będą później widoczne właśnie w tej zakładce Billing, czyli rozliczenia, w którą możemy wejść tutaj po klienciu w te trzy linie. Wróćmy sobie do konta reklamowego i na tej lekcji omówimy sobie jeszcze poszczególne cele kampanii reklamowych.
Także w celu tworzenia kampanii reklamowej zawsze wchodzimy tutaj w przycisk Create, tak naprawdę później, jak już będziesz tworzyć kampanię lub już aktualnie tworzysz kampanię, to pewnie wiesz, że tak naprawdę tej opcji używa się rzadko, tylko przy tworzeniu nowych kampanii, mianowicie nowych, czyli z nowym celem, którego wcześniej nie używałeś lub nie używałaś, z tego powodu, że po prostu lepiej duplikuje się kampania na koncie reklamowym, czyli powiela się już istniejące kampanie niż tworzy się nowe, wtedy oczywiście zapisuje się większość naszych ustawień, które już mamy wybrane przykładowo w grupach reklam czy też w reklamach. Także co musisz tutaj wiedzieć? Musisz wiedzieć, że Facebook w swoich reklamach skupia się na wygenerowaniu poszczególnych celów, które chcesz osiągnąć.
Więc w pierwszym etapie powinniśmy wybrać jaki jest nasz właśnie cel takiej reklamy, czyli jest to zbudowanie rozpoznawalności marki. Tutaj mamy takie możliwości typy kampanii, które pozwalają nam na dotarcie do szerszego grona odbiorców w jak najniższym koszcie, czyli ta reklama nie będzie skupiała się na wejściu na stronę swojego sklepu internetowego, nie będzie skupiała się na engagementach, czyli na zaangażowaniu, czyli po prostu na tym żeby ci w końcu wykonali na przykład polubienie czy też kliencie w twoją reklamę, czy też dojścia do etapu sprzedażowego, czy pozyskiwaniu leadów. Ta reklama ma dotrzeć do jak największej liczby ludzi.
Oczywiście mówię tutaj w skrócie, bo tam te ustawienia można trochę modyfikować, ale jakby tak ogólnie mówiąc to celem, głównym takim celem tej kampanii ma być zwiększenie rozpoznawalności marki, czyli są to cele zasięgowe, które wygenerują nam zasięg po najniższym koszcie. Aczkolwiek będą to użytkownicy na samej górze tego lejka zakupowego, który przynajmniej w założeniu nie powinien znać jeszcze naszej marki, lub też konkretnej twojej akcji, którą będziemy reklamować. Także ten cel wybieramy wtedy, kiedy chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którzy jeszcze nas nie znają i chcemy do nich dotrzeć z jakimś komunikatem reklamowym po to, żeby później móc do tej samej grupy odbiorców dotrzeć z innym komunikatem reklamowym i już też z innym celem.
Przykładowo z celem typu trafik, czyli ruch. To jest już cel, który wybieramy wtedy, kiedy chcemy, żeby odbiorca reklamy, czyli użytkownik Facebooka, czy też Instagrama, lub nawet Audience Network, czyli sieci reklamowej Facebooka, kliknął w reklamę, wykonał to jakąś akcję po to, żeby zapoznał się na przykład z naszą ofertą. Czyli ta reklama powinna już w taki sposób wyglądać, że powinna na przykład mieć jakiś CTA. Oczywiście w reklamie też warto dodać jakiś link już, żeby ten użytkownik miał jeszcze więcej możliwości przejść na naszą stronę. Także podsumowując, ten cel wybieramy wtedy, kiedy chcemy, żeby użytkownik wszedł na naszą stronę.
Oczywiście to mogą być użytkownicy, którzy w pewnym okresie czasu, szybciej czy też później, zakupią nasze produkty, ale co do zasady nie wybieramy tego celu po to, żeby sprzedawać. Wybieramy ten cel po to, żeby pozyskać ruch na naszą stronę internetową. Głównie ruch zimny, tzw. zimny czyli ruch, który użytkownicy, którzy jeszcze nie byli wcześniej na naszym sklepie internetowym, lub też byli, ale w pewnym okresie czasu, tak dawnym, że chcemy im przedstawić całą kampanię reklamową, którą powinni kliknąć i się z nią zapoznać. Kolejnym celem jest cel engagement, który skupia się na wygenerowaniu zaangażowania względem pewnej reklamy. To zaangażowanie może być przykładowo kliknięcie w reklamę, czy nawet przejście do strony.
Może to być tutaj jak najbardziej kliknięcie np. polubienia, czy też dodania reakcji, skomentowania, nawet rozwinięcia tekstu. Jeżeli ten tekst jest skrócony, to takim engagementem będzie nawet rozwinięcie tego tekstu, żeby zobaczyć go w całości. Ten cel wybieramy wtedy, kiedy chcemy, żeby użytkownik się zaangażował w daną reklamę, a też niekoniecznie jeszcze dokonalakiego jest zakupu, czyli to będzie taki środek lejka zakupowego. Osoba, która ma dokonać jakiejś akcji, czyli właśnie np. polubienia, czy też skomentowania po to, żeby później dodać takiego użytkownika do grupy odbiorców, o które mówimy sobie na jednej z kolejnych lekcji. Np. osób, które wykonały jakąś akcję względem naszej strony na Facebooku.
Także możemy takich właśnie użytkowników później zebrać i zaprezentować im reklamę sprzedażową, czyli mówiącą już konkretnie o tym, żeby ktoś wszedł na senę sklepu i coś zakupił. Dlatego ta reklama jest tutaj też zawsze istotna. Generalnie rekomenduję cel tej reklamy do promowania naszych postów na Facebooku, czyli do sponsorowania płatnego postu, które dodajesz już lub dopiero będziesz dodawać organicznie na swoją tablicę, do swojej strony na Facebooku. Bo takie posty też można reklamować, to i ważne właśnie, żebyś wiedział lub wiedziała o tym, że generalnie na Facebooku można. . . Mówi się tutaj. . . O, bardzo zapomniałem słowa. Mówi się o tym. . . Nie, o Boże, tragedia. Zapomniałem słowa.
Pochopnie, nie? Wszechnie? O, tutaj niektórzy mówią, że to jest dopalanie postów w tablicy na Facebooku, tak że jak najbardziej można dopalać te posty, czyli sponsorować posty z tablicy na Facebooku, żeby dotarły do szerszego grona odbiorców. Tutaj w panelu reklamowym można tworzyć reklamy, które nie zostaną umieszczone na twojej tablicy na Facebooku, tak że tutaj warto to rozróżnić, że reklamy mogą być reklamami jak najbardziej tutaj z tablicy na Facebooku, które po prostu dodajemy do reklamowania. Albo mogą to być osobne reklamy, które tworzymy specjalnie po to, żeby dotykały do wybranych grup odbiorców, a nie będą one widoczne na naszej tablicy.
I tutaj też warto powiedzieć o tym, że jeżeli promujemy post z tablicy, to jest to dokładnie ten post z tablicy, czyli jeżeli go promujemy, to te, przykładowo, komentarze i polubienia zliczają się jakby w jedną całość, czyli one dalej będą widoczne już na naszej tablicy na Facebooku. Czyli przykładowo dodajemy nowego posta na naszej tablicy na Facebooku, który zabrał przykładowo dwa polubienia, następnie dodajemy go jako reklama tej posta na Facebooku i te dwa polubienia najbardziej już zostają i dodają się do niego kolejne, które też będą widoczne na twojej tablicy na Facebooku.
I to oczywiście taki post można wybrać do każdego z tych celów, czyli nie ważne czy chcesz sponsorować post na LIDY czy na sprzedaż, czy na trafik, zawsze możesz to zrobić. Kolejnym celem, które warto omówić właśnie jest kampania LIDZ i tutaj podzielę się z tobą, ale to już kolejne module ze strategią pozyskiwania LIDów. Omówię ją właśnie tutaj w innej lekce, że wolałbym na razie ten temat powinnać, żeby ci. . . Nie, dobra, to po prostu to unikamy, czyli. . . Ale ten temat omówimy w kolejnym kursie, w kolejne module, ale ten temat omówimy w kolejnym module. Nie, to co nie, trzeba to jedno cieplowe powiedzieć od początku.
Kolejnym typem kampanii, które warto sobie omówić jest pozyskiwanie LIDów na Facebooku. Te LIDY to może być na przykład pozyskiwanie subskrybenta do newslettera, może to być tak samo potencjalny klient, czyli ktoś, kto ma dokonąć kontaktu z twoim sklepem internetowym. Aczkolwiek dla sklepów internetowych zawsze rekomenduję ten cel po to, żeby pozyskiwać subskrybentów do twojego newslettera. Dokładnie opowiem o tym w kolejnym module, jak to zrobić, jak to zintegrować, także tutaj proszę oglądaj wszystkie lekcje uważnie i dowiesz się, w jaki sposób pozyskiwać właśnie LIDY do swojego newslettera. Kolejnym typem kampanii jest kampania promująca aplikacje, szczególnie istotne dla firm, które już posiadają aplikacje tak naprawdę, którą chcą wypromować.
Za aplikacją mówię tutaj głównie aplikację sprzedażową, czyli aplikację, która pozwala na jakieś dodatkowe funkcjonalności w twoim sklepie internetowym, po to, żeby taki użytkownik ją po prostu pobrał. Czyli tutaj cele naszej kampanii nie będzie zakup, nie będzie to przejście do twojej strony internetowej, a będzie to właśnie instalacja aplikacji na jego, tutaj na jej smartfonie. Przydatne po to, żeby budować takie związanie z marką, tak naprawdę budować lojalność marki, czyli ten użytkownik będzie przydać tę aplikację twojego sklepu na swoim smartfonie. No i liczymy na to, że skoro ona ma tą aplikację, czy też ona ma tą aplikację zainstalowaną na swoim telefonie, to często będzie ta osoba widzieć przykładowo logotyp twojej aplikacji.
Może w nią wejdzie i coś zakupi przez aplikację, na przykład taki jest bardziej element tej przypomnienia o tej aplikacji. No warto na pewno tą opcję testować, jeżeli twoja firma posiada taką też aplikację sprzedażową. Jeżeli twoja firma posiada aplikację, która nie do końca jest sprzedażowa, czyli nie ma w niej właśnie takich elementów jak koszyk i możliwość w ogóle składania zamówień, to raczej bym nie rekomendował instalacji takiej aplikacji, nawet jeżeli to jest taka forma katalogu, jakiegoś interaktywnego. No raczej muszą tam być już takie możliwości zakupowe, jeżeli mówimy tutaj o sklepach internetowych. Także polecałbym jednak tą opcję wykorzystać wtedy, kiedy mamy już konkretną aplikację sprzedażową.
I kolejnym celem kampanii, które możemy wybrać jest to sales, czyli sprzedaż, też jak inni mówią konwersje. Tutaj mamy już konkretne cele reklamowe, które zbudują nam sprzedaż. W naszym sklepie internetowym tutaj mamy już cele typu konwersje, czyli sprzedaż z katalogu. Czyli może to być dedykowana reklama na przykład z dynamicznym materiałem reklamowym, do której dodajemy do 10 grafik reklamowych, które między sobą będą się rotować po to, żeby sprawdzić, która grafika na przykład najlepiej się sprawdzi, czyli która reklama spowoduje najwięcej tych efektów, które wybierzesz. Tutaj jako konwersja możemy wybrać nie tylko zakup konkretnie, ale możemy wybrać dodanie do koszyka. Czyli za konwersję wybierzemy dodanie do koszyka po to, żeby jak najwięcej tych dodani do koszyka było, a niekoniecznie zakupów.
Tutaj jest różnica, bo Pixel nam weryfikuje osobno dodanie do koszyka, osobno prasie do kasy, osobno zakup. Z tego też powodu oczywiście będziemy sobie konkretnie umawiać te kampanii w kolejnym module. Teraz na tym momencie chciałbym, żebyś zrozumiał lub zrozumiał, jakie są te cele ogólnie. I później już przejdziemy sobie do praktyki. Ale zobaczysz, że tutaj możesz też wybrać kampanię sprzedaż z katalogu, która dynamicznie pobierze ci produkty z katalogu produktów, którymi wcześniej zajmowaliśmy się pod kątem integracji. I zobaczysz, że tu można ustawić kampanię typu dynamiczny remarketing, która przedstawia produkty, które użytkownik widział na twoim sklepie internetowym. Te produkty będą później widoczne u niego na feedzie facebookowym, czy też na instagramie, czy też w audience network.
Także tutaj są już konkretne kampanie sprzedażowe, którymi tak naprawdę głównie będziemy się zajmować w sklepach internetowych, ponieważ to one generują nam tutaj sprzedaż. Aczkolwiek te pozostałe też są istotne, no bo jak wystartujemy tylko z kampanią typu sprzedaż, a twoja marka jeszcze nie jest do końca rozpoznawalna, no te pieniądze nie będą wydane do końca efektywnie. Natomiast jeżeli posiadasz markę, która posiadasz wysokie wydatki, wysokie przychody z działania klawiat na facebooku i korzystasz tylko z kampanii na konwersję, to też marnujesz potencjał, ponieważ można byłoby wykorzystać te kampanie trafikowe, engagementowe i awardnesowe tak naprawdę do innych grup odbiorców, żeby jeszcze ten lejek zakupowy, czyli kampanię na konwersję zasilić. Także na tym etapie to jest to, co potrzebujesz wiedzieć, czyli jak. .
. Czyli na tym etapie omówiłem wszystko, co powinieneś lub powinnaś wiedzieć na temat konta reklamowego na takim etapie jeszcze podstawowym, ponieważ potrzebuje ci opowiedzieć konkretnie, z czego składa się kontrreklamowe, jak przygotować reklamy, jakie są składowe, przygotowałem tych reklam odnośnie grup odbiorców. Także w tym module będziemy zajmować się właśnie takimi zagadnieniami, a w kolejnym module dopiero przejdziemy do praktyki. Z tego powodu, że musisz tutaj poznać wszystkie podstawy, żeby móc efektywnie wdrożyć już działania pro, czyli działania dla profesjonalistów, w którym ja chcę, żebyś był lub żebyś była. Także widzimy się na kolejnej lekcji i dziękuję bardzo za uwagę na tej. Do zobaczenia.
Cześć, witam Cię na kolejnej lekcji, na której określimy sobie akcje reklamowe, które możemy promować w sklepie internetowym. Także żebyś tutaj miał lub też miała podgląd na całą sytuację, to z mojej perspektywy, z mojego doświadczenia, które budowałem na wielu sklepach internetowych, wiem, że powinniśmy posiadać różne akcje reklamowe, tak jak na przykład rozpoczynając o takiej najbardziej ogólnej, czyli promować po prostu sklep internetowy, jego asortyment na Facebooku, ale powinniśmy też mieć to ładnie podzielone na różnego rodzaju właśnie akcje reklamowe, już bardziej szczegółowe. I tutaj za przykład posłuży mi akurat sklep ozoni.
pl, ponieważ tutaj zauważyłem właśnie kilka takich różnych ciekawych akcji reklamowych, do których można dobrać różne grupy odbiorców, o czym nauczysz się tutaj też na jednej z lekcji. Tak zaczynajmy. Tak jak widzisz sklep ozon posiada tutaj, zacznijmy od początku, akcję reklamową informującą o summer sale. Także klikając ten banner przechodzimy do dedykowanego landing page'a, czyli strony docelowej, strony lądowania, która zawiera tylko produkty z tej wybranej akcji marketingowej, akcji rabatowej pod tytułem wyprzedaż ocierże męskiej i damskiej. Tak jak widzisz znajdują się tutaj różne produkty, ale każdy z nich mają wspólną cechę, mianowicie należą do tej zakładki wyprzedaż, promocja, jakkolwiek można to nazwać.
Także to jest dobry przykład budowania pewnego rodzaju tej akcji reklamowej, która bazuje na po prostu wyprzedaży. Jeżeli przejdziemy do narzędzia Facebook Ads Library, czyli biblioteka reklam Facebooka, to zauważymy, że też ta reklama gdzieś tutaj znajduje się. Tu mamy właśnie H-Sale, wyprzedaż, różne progi cenowe, tu jest jakiś nawet film, summer sale. Także tutaj w tym narzędzie możemy sobie weryfikować reklamy na przykład naszej konkurencji albo też innych film, po prostu sprawdzając co ciekawego firmy promują na Facebooku. Także ten link oczywiście podrzucam pod tą lekcją, żebyś mógł tutaj zapoznać się i zrobić własnego rodzaju analizy, a my przechodzimy sobie do kolejnej tej akcji, żeby zweryfikować. Także po summer sale marka Ozone promuje też koszulki męskie.
Zobacz, nowa kolekcja 2022 wiosna, lato. Także tutaj klikam i tym razem przechodzę wyłącznie już do koszulek męskich. Mamy osobny adres URL, oczywiście dedykowany dla koszulek męskich i też na pewno nawet wyskoczyło mi koszulki letnia kolekcja, także też ta marka promuje właśnie taką kolekcję na Facebooku. Także tak jak widzisz to jest kolejna jakaś akcja. Tutaj ona już nie jest powiązana konkretnie z wyprzedażą, aczkolwiek sprawdźmy jeszcze czy tutaj wszystkie produkty są wyprzedażowe, czy może są jakieś nowości, ale jednak tak jak widzę też są one wyprzedażowe. Jeszcze sprawdźmy sobie ostatnią stronę.
I tak, także podejrzewam, że po prostu skoro sklep ma aktualnie wyprzedaż, to po prostu tak się złożyło, że koszulki męskie, jest napisane nowa kolekcja, ale po wejściu w te koszulki i tak one są wyprzedaży. Niemniej głównym atrybutem, który je łączy jest to, że są to produkty z kategorii koszulki męskie, czyli są to wszystkie koszulki męskie. Czyli tak jak widzisz mamy tutaj dwie różne akcje reklamowe. Pierwszą to był Summer Sale do minus 70, drugą są koszulki męskie. Mamy też produkty wybrane w pewną kolekcję, tak naprawdę Fitness Collection, czyli są to już produkty, zobacz, z różnych kategorii. Nie są to już tylko koszulki.
Prawdopodobnie nie są to też tylko produkty wyprzedażowe, aczkolwiek mogą być produkty wyprzedażowe, jeżeli sklep aktualnie z tego co widzę prowadzi wyprzedaż na totalnie chyba wszystko. Albo też sklep tutaj wybrał taką strategię, że pokazuje najpierw wyprzedaż, na drugim miejscu pokazuje koszulki męskie, na trzecim miejscu pokazuje komplety sportowe damskie Fitness, ale i tak te dwie pozostałe akcje promocyjne i tak są połączone z tym, że jest po prostu wyprzedaż. Także tutaj jak widzisz jest ta akcja Fitness Damska i faktycznie adres URL zawiera też wraz ze komplety sportowe damskie i kategoria zawiera tylko i wyłącznie komplety damskie, dzięki czemu tutaj można znowu wybrać osobną reklamę na Facebooku.
Sprawdźmy faktycznie z kolekcji damska tutaj, nie wiem czy to jest akurat ten Landing Page. Tu mamy modną odzież damską online, także tutaj są wszystkie znowu produkty podzieżowe damskie. No tutaj mamy Fitness Collection komplety, jeżeli wejdziemy sobie w ten link to faktycznie mamy komplety sportowe damskie. Także tak jak widzisz to co sklep pokazuje tutaj w głównych bannerach, tak jak je posiada akcje reklamowe, posiada również reklamy w swoich zasobach reklam właśnie na Facebooku.
Także istotne jest to żebyś wiedziała, że marketing internetowy powinien polegać tutaj na wybraniu takiej akcji ogólnej, czyli ogólnie na przykład Sprawdź Teraz i tu pewnie pojawia się karuzela z różnymi produktami lub też jeden banner pokazujący konkretny produkt w różnych wariantach dla różnych użytkowników, czyli każdy użytkownik zobaczy tutaj prawdopodobnie inny produkt. To będzie taka kampania ogólna dla promocji sklepu internetowego i później mamy też podział na konkretne akcje reklamowe, czyli na przykład Leginsy, na przykład akcja Fitness, czy też koszulki. Także jest to kluczowe tak naprawdę w każdej branży, chyba że posiadasz dosłownie kilka produktów w swoim sklepie internetowym, wtedy wiadomo, że nie ma tych produktów podzielić na kategorie czy też akcje reklamowe.
W takim przypadku trzeba po prostu wybrać pewną akcję, którą chcesz promować, czyli nawet jeżeli masz trzy produkty, trzeba wybrać wspólną cechę i nadać im jakąś wartość, czyli jeżeli są to na przykład trzy produkty i nie wiem, serii na przykład Batman, no to wiadomo, że będzie to sklep, który chce dotrzeć do fanów Batman na przykład. Oczywiście strzelam, nie znam przykładu konkretnie swojego sklepu internetowego.
Tutaj jeżeli zakupiłeś ten kurs lub go zakupiłaś, może go dostałaś lub dostałeś w prezencie, to na pewno zależy ci na tym, żeby twoje wyniki reklam na Facebooku były jak najwyższe, więc proszę cię teraz odwróć pracodomową, czyli posiedź nad swoim sklepem internetowym, sprawdź jakie produkty możesz wybrać w odpowiedniej kategorie, czy tak jak widzisz, twój sklep po prostu posiadał różnego rodzaju produkty do fitness i uzyskujmy ten kurs.
Zaznał, że fajnie byłoby zrobić kategorię fitness collection, zrobić to jako jedną całość, następnie były to, poprzednio były to koszulki męskie, czy też summer sale, także pamiętaj, że trzeba te produkty jakoś wybrać w ciekawą kolekcję, żeby móc do tej kolekcji przygotować następnie kreacje reklamowe, oczywiście określić grupę odbiorców zbudowania persony zakupowej, dodać to do ultimate planera, uruchomić taką reklamę i uzyskać jak najwyższe efekty. Jeżeli tego nie zrobisz, jeżeli twój sklep będzie taki, powiedziałbym, standardowy, niezapiekowany, byłby tylko logotyp, jakieś podziały na kategorie i to wszystko, i tu byłby banner, że kup u nas, bo nie wiem, mamy super produkty albo jakaś wysoka jakość produktów, to nie przejdzie.
W sklepach internetowych muszą być akcje reklamowe, im wyższy budżet reklamowy, im wyższy chcesz osiągać tutaj jeszcze efekty, oczywiście im wyższy budżet reklamowy, to mówię tutaj na przykład na poziomie 30 tysięcy złotych miesięcznie, 60 tysięcy złotych miesięcznie, nawet 100 tysięcy złotych miesięcznie, przy takich budżetach te akcje reklamowe powinny się jak najczęściej wymieniać, ponieważ chcemy, żeby twoi użytkownicy, odbiorcy twoich reklam, nie widzieli zbyt często tej samej akcji reklamowej, oczywiście, jeżeli chcesz, to nie chcesz, bo mówimy sobie to już później na budowa optymalizacji reklam, tam będzie też lekcja o częstotliwości, także jeżeli ta częstotliwość będzie zbyt wysoka, wtedy trzeba tą akcję niestety zmienić, jeżeli posiadasz markę, która te same promocje wdraża na przykład w sklepie stacjonarnym i te same akcje wdraża w sklepie internetowym, wtedy wiadomo, że musi to być bardziej zaplanowane i już nie możemy patrzeć typowo na częstotliwość, no wtedy po prostu trzeba zmienić trochę budżet, jeżeli częstotliwość jest zbyt wysoka, takiej akcji reklamowej po prostu nie będzie w stanie znienadziej zmienić akcji reklamowej, ale z zasady musisz pamiętać, że akcje trzeba często wymieniać, muszą być te akcje prowadzone, nie może być cały czas promowana akcja ogólna sklepu internetowego, muszą być akcje tutaj tematyczne, wyprzedażowe, nowych kolekcji, tak naprawdę tych pomysłów tutaj jest nieograniczona ilość, mogą to być po prostu właśnie tematyczne w stylu na przykład, że idzie lato, no to można jakieś produkty wybrać typowo na lato, jeżeli posiadasz sklep z piszuterią, to można przykładowo zrobić biżuterię na lato i na przykład jakieś bransoletki damskie, na mogę w tej kategorii też dodać, także tutaj pomysłów jest naprawdę nieograniczona ilość i na podstawie tego, jakie akcje wybierzesz, tak trzeba później przygotować kategorie produktów lub też jakąś na przykład pod wyborem tagu, chodzi o to, żeby link, adres URL był zawsze spójny, czyli jeżeli jest to właśnie promocja odzieży damskiej i męskiej, to wiadomo, że tutaj powinno być też jakiś napis promocja, powinien być nagłówek i produkty tylko z tej promocji, nie może być tak, że dodajesz tutaj też produkty jakieś inne, bo chcesz je na przykład sprzedać, no niech ci zależy, żeby to się zobaczył, tak nie może być, to nie jest ta strategia, ta strategia mówi o tym po prostu, że zbierasz do całości te produkty, które mają faktycznie coś ze sobą wspólnego i przewidujesz, że jest to oczywiście też na to popyt, także w taki sposób powinnaś lub powinnaś na tym etapie przygotować sobie listę akcji reklamowych, które chcesz promować w twoim sklepie internetowym, ponieważ zdefiniuje to później wybór grup docelowych i przygotowanie kreacji reklamowej, tak jak każdy kolejny etap będzie wymagał tutaj przygotowania pewnych akcji reklamowych, także dziękuję ci bardzo za uwagę na tej lekcji i do usłyszenia na kolejnej.
Cześć, witam cię na kolejnej lekcji, na której zajmiemy się grupami odbiorców grupy odbiorców jest to bardzo ważny temat, ponieważ to właśnie tutaj wybieramy, kim mają być osoby, które zobaczą naszą reklamę, jakich mają ona dotyczyć po prostu preferencji czy zainteresowań, jaką akcje wykonały, żebyśmy mogli im pokazywać przedstawiać nasze reklamy, tak jak to jest w tej chwili, to jest bardzo ważne, żebyśmy mogli pokazywać, jak to jest w tej chwili, także generalnie w swojej możliwości mamy cztery, aczkolwiek tylko trzy będziemy wykorzystywać do reklamy naszego sklepu internetowego, chyba, że faktycznie posiadasz sklep internetowy gdzieś z tematami wrażliwymi społecznie, bo wtedy możesz wykorzystać tę opcję czwartą, aczkolwiek to nie będziemy się skupiać na tej opcji, ponieważ większość sklepów internetowych tak naprawdę może gdzieś jeden procent dotyczy się tej z tej kategorii wrażliwych reklam, także daj znać, jeżeli tutaj potrzebujesz wykorzystać tę opcję numer cztery, jeżeli będzie chociaż jedna taka osoba, która potrzebuje się tego dowiedzieć, do promocji swojego sklepu internetowego, daj znać na naszym Discordzie, ja oczywiście tutaj nagram kolejną lekcję, po to, żebyś też mógł, czy też mogła dowiedzieć się więcej na ten temat, także zaczynajmy.
Pierwszą tutaj możliwością są tzw. Custom Audiences, czyli grupy niestandardowe, kolejną są grupy typu Lookalike, czyli grupy z odbiorcami podobnych do pewnych użytkowników, których też zdefiniujemy i na końcu są to grupy odbiorców zapisanych, czyli takie, które ma Facebook jakby w swoich już tutaj zasobach tak naprawdę.
Zacznijmy od tych pierwszych, tutaj nie chciałem ich jeszcze omawiać, właśnie z tego podróży, że ten wybór jest tutaj bardzo szeroki, tak naprawdę źródłem danych, które możemy tutaj wybrać, może to być przykładowo nasza strona na Facebooku, może to być konto na Instagramie, może to być nasza strona internetowa, czyli nasz sklep internetowy, mamy tutaj wiele możliwości, więc zacznijmy sobie od tej pierwszej, którą będziemy wykorzystywać przy promocji naszego sklepu internetowego, bo jest to właśnie nasze źródło, strona internetowa, tak że jak najbardziej to wybieramy i tutaj mamy możliwość otworzenia grupy reklam dla osób, które wykonały na przykład jakąś akcję na stronie sklepu, bądź też po prostu były na stronie naszego sklepu, tak że podam tutaj przykład, żebyś mógł zrozumieć to jeszcze lepiej.
Jeżeli wybierę tutaj zdarzenie View Content i wybieram retencję na 30 dni, to zobacz, teraz wybrałem jakąś domanę na jakiegoś sklepu, może wybierę ten kurs space-adds. pl, żeby był troszkę spójny, czyli wybrałem źródło Pixel kurs space-adds. pl, a jak wiesz, ten Pixel jest powiązany ze stroną internetową kurs space-adds. pl, która jest tutaj w sklepom internetowym, który ja chcę promować. Jako event wybrałem View Content, zdarzenie View Content jest zdarzenie, które mówi o tym, że użytkownik wszedł na stronę danego produktu, czyli po prostu przegląda dany produkt. I teraz retencja 30 dni oznacza, że użytkownik musiał być na stronie, musiał uruchomić zdarzenie View Content w przeciągu ostatnich 30 dni.
Podsumowując, taka tak ustawiona grupa odbiorców mówi nam o tym, że muszą to być użytkownicy, którzy uruchomili zdarzenie View Content, czyli byli na stronie produktu w przeciągu ostatnich 30 dni. Co jest to dla nas grupą dosyć interesującą z tego powodu, że chcemy dozyskać takich osób, żeby na przykład przedstawić im re-marketing po to, żeby te osoby mogły zakupić produkt, a nie tylko go obejrzeć. Aczkolwiek na tym jeszcze etapie musisz pamiętać, że tutaj są osoby, które były na karcie produktu, czyli uruchomiły zdarzenie View Content, ale nie wiemy, czy one dodały produkt do koszyka, a może nawet poddali produkt do koszyka i jeszcze ten produkt zakupiły.
Także ja bym tutaj radził zostawić to w ten sposób i później dopiero na etapie grupy reklam wyłączyć osoby, które zakupiły, aczkolwiek pokażę Ci tutaj jeszcze drugą możliwość. Wystarczy wejść w Exclad People i teraz wyłączamy z tej grupy osoby, które dodały produkt do koszyka w przeciągu ostatnich 30 dni i jeszcze zakupiły, czyli Purchase. Ale no właśnie, tutaj z zależnień Purchase mi się nie pojawi z tego powodu, że jeszcze żadnego zakupu na moim sklepie internetowym nie było. Ale generalnie, jeżeli u Ciebie w swoim sklepie internetowym taki zakup już się pojawił, wtedy należałoby tutaj wybrać również event Purchase, czyli chcesz wykluczyć osoby, które wykonały zdarzenie wyżej od tego, co chcesz przedstawić.
Czyli jeżeli chcesz mieć osoby, które wykonały tylko zdarzenie View Content i nic wyżej, czyli nie dodały produkt do koszyka, czy też go nie zakupiły, to tutaj trzeba byłoby właśnie wykluczyć takie osoby z tej grupy reklam. Ale ja rekomenduję inną możliwość, inny sposób. Ja rekomenduję nazwanie tej grupy po prostu Remarketing ze strony internetowej, czyli Remweb, Myślnik 30, Myślnik View Content. I w takim systemie ja rekomenduję sobie zapisanie tej grupy odbiorców, czyli tak jak widzisz, remarketing ze strony internetowej 30 dni ze zdarzenia View Content. Zapisuję sobie taką grupę odbiorców i w tym momencie, tak jak widzisz, zmienił nam się trochę layout tej strony internetowej z odbiorcami, ponieważ mamy już wyruchowaną pierwszą grupę odbiorców.
Oczywiście tych grup może dać sobie więcej, zależnie od tego, który przedział, na przykład dni chcemy remarketingować. Jeżeli na przykład w twojej branży wiesz, że użytkownicy ten proces zakupowy rozkładają bardzo długo, bo na przykład sprzedajesz pierścionki za ręczy nowe i tak jak wiemy, jest to dosyć długotrwały, myślę, przynajmniej, tak wybór. Oczywiście są tutaj klienci, którzy zakupią taki produkt impulsywnie od razu, ale myślę, że jest to jednak zakup gdzieś przemyślany. Uznajmy, że taki zakup trwa nawet do trzech miesięcy, czyli możemy sobie tutaj wybrać View Content nawet do 90 przykładowo dni.
Czyli teraz będę tutaj do tej grupy odbiorców, w system Facebook będzie dodawał użytkowników, którzy przez najbliższe 90 dni będą wykonywali zdarzenie View Content, czyli obejrzą produkt na sklepie internetowym. I tak samo tą grupę sobie nazywam Remarketing ze strony internetowej, czyli Remweb-90-View-Content. I zapisuję taką grupę odbiorców. Z drugiej strony może się wydarzyć, że u Ciebie w sklepie internetowym ten proces zakupowy jest szybszy, bo na przykład sprzedajesz jakąś odzież, jakieś na przykład t-shirty. To wtedy raczej więcej niż dwa tygodnie, niech na takim t-shertem się tutaj jakoś mega nie zastanawia, więc możemy też stworzyć sobie grupę odbiorców o nazwie i oczywiście ustawieniach View Content 14 dni. Czyli będzie się dodawało Remweb-14-View-Content. I zapisujemy.
Możemy na etapie tak naprawdę już adsetu. Także tutaj nauczyłeś się tworzyć właśnie te grupy odbiorców oparte o stronę internetową. Aczkolwiek to dopiero w tym dokumencie, który widzisz link gdzieś pod lekcją, pokazuje Ci, które grupy ja rekomenduję. Także otwórz sobie proszę tamten plik i zobaczysz, które konkretne grupy ja rekomenduję. Nie tylko tutaj związane ze strony internetową, ale też pozostałymi działaniami, które mamy tutaj możliwość. Tak jak widzisz, te grupy tworzą się dosyć intuicyjnie. Wybieramy grupę niestandardowych odbiorców, następnie wybieramy website, czyli strona internetowa. Wybieramy zdarzenie oraz wybieramy zakres dni, w którym to zdarzenie powinno zostać wykonane.
Też zamieszczam tam moją przynajmniej instrukcję, w jaki sposób najlepiej nazywać te grupy odbiorców, po to żebyś miał, też miała to wszystko w jednym miejscu. I właśnie dzięki tej instrukcji będzie dla Ciebie troszkę bardziej intuicyjne i będziesz sprawnie zarządzać Twoimi reklamami w kolejnym etapie. Tymczasem przejdźmy sobie do kolejnej możliwości, którą jest App Activity. App Activity jest to możliwość wyboru grupy odbiorców, którzy wykonali jakąś akcję w swojej aplikacji. Tutaj tak naprawdę przygotowujemy takie możliwości, że jest to dowolna osoba, która otworzyła aplikację, czyli jakiś Most Active User, czyli użytkownicy, którzy są najbardziej zaangażowani, najbardziej aktywni. Czy też Users By Purchase Amount, czyli użytkownicy względem tego, jaka jest ich wartość zakupowa.
I tutaj też możemy oczywiście wybrać sobie różne możliwości. To jest opcja przydatna dla tych, tak powodowo możliwa, dla tych firm, które posiadają taką aplikację zakupową. Warto oczywiście wdrożyć tam właśnie ten Facebook Pixel do aplikacji, aczkolwiek zauważyłem, że w większości przypadków deweloperzy wdrażają zwykły, standardowy Facebook Pixel do aplikacji. Czyli pobiera ampery danych, tak samo jak strona internetowa, czyli z tego przynajmniej możliwości, którą tutaj przedstawiałem. Kolejną ważną opcją jest Katalog i tutaj możemy przykładowo wybrać osoby, które. . . Tu wybierzemy sobie jeszcze sklep, którym się zajmujemy na tej lekcji. I tu możemy wybrać na przykład osoby, które obejrzały produkt zdanego adsetu.
Adset to jest zestawienie produktów, które zawiera jakieś produkty wybrane przez nas, na przykład, nie wiem, mamy sklep z zabawkami dla dzieci. Przykładowo, jeżeli mielibyśmy adset klockami, to moglibyśmy takich użytkowników zebrać tutaj w jedną całość. I na przykład przedstawiać im reklamy, przykładowo innych asortymentów. Na przykład, skoro kupili klocki, to może pokażmy im jakieś puzzle tym razem, albo pokażmy im jeszcze jakiś inny asortyment. Skoro to są użytkowników, którzy kupili te klocki, to może następnym razem kupią coś innego.
Albo jeżeli wiesz, stanek swojego systemu sklepu internetowego, że ktoś, kto kupuje klocki, kupuje już cały czas klocki, nic innego, no to warto takim użytkownikom, skoro kupili klocki, przedstawiać później reklamy z nowych klocków, na przykład jakichś nowych, czy też z innej serii. No, tutaj możliwości są tak naprawdę nieograniczone. Wracamy i tutaj na przykład możemy jeszcze przejść do opcji Customer List. Tutaj jest taka możliwość, żebyśmy wgrali listy naszych klientów.
Jeżeli masz już sklep internetowy, który przygotował jakiś czas on funkcjonuje, jakiś czas sprzedajesz, ale nie masz na nim zainstalowanego Facebook Pixela, to możesz, oczywiście jeżeli masz zgodę swoich klientów na to, bo zastrzegłeś, też zastrzegłeś sobie to w regulaminie, że możesz takie dane przedstawiać zaufanym partnerom marketingowym, to ja oczywiście polecam poradę z radcą prawnym, to żebyś miał pewność, czy możesz takie dane wykorzystywać, czy nie. Ta opcja polega na tym, że generujemy plik CSV z nami naszych klientów i wrzucamy go do Facebooka. I Facebook już wie, kim jest nasz klient, pomimo tego, że Facebook Pixel dopiero zainstalowaliśmy na danym sklepie internetowym.
Bo musisz pamiętać o tym, że Facebook Pixel będzie miał dane dopiero od momentu instalacji na twojej stronie internetowej. Nie pobierze danych z wcześniejszych zakupów, ponieważ naturalnie, jeżeli nie było wcześniej tych zakupów, też ogólnie nie było żadnych danych z Facebooka, ponieważ w ogóle nie było Facebooka zainstalowanego, to musisz wiedzieć o tym, że ten po prostu Pixel nie ma tych informacji i cokolwiek tutaj teraz wybieramy, będzie dopiero działało w przyszłość, czyli od momentu instalacji Facebooka. Jeżeli masz Facebook Pixel już zainstalowany przykładowo od 180 dni i tworzysz nowe grupy odbiorców, których jeszcze nie wykorzystywałeś lub wykorzystywałaś, ale są to grupy odbiorców nowe, bazujące na twojej stronie internetowej, to Facebook pobierze te dane odpowiednio wcześniej, aż do tych 180 dni.
Czyli jeśli utworzyłbym takie grupy odbiorców, przykładowo tutaj do 90 dni albo do 30 dni, czy też nawet 14, a mój Pixel działa na stronie już od 180 dni, bo to jest maksymalna ważność danych z Facebooka Pixel, to te dane jak najbardziej pobrałyby się do moich grup odbiorców, czyli użytkownicy, którzy 80 dni temu dokonali czynność View Content, to jest dna jednej tej grupy odbiorców, pomimo, że dopiero tworzyłem ją teraz, pod warunkiem, że Facebook Pixel jest zainstalowany na stronie właśnie dłużej niż te 80 dni. Kolejną opcją, która interesuje nas w sklepie internetowym jest wideo i tutaj możemy sobie wybrać np. opcje, że są to użytkownicy, którzy obejrzeli jakieś wideo, mamy też możliwości wyboru tych wideo.
Podsumowując, tutaj będzie nas interesowało takie zagranie jakby marketingowe, że przedstawiamy do ruchu zimnego jakiś materiał wideo, mówię jakiś, ponieważ na razie jest on oczywiście niesprecyzowany, nie wiem czy to będzie materiał wideo z nowymi produktami, które dodajesz do sklepu internetowego, czy też materiał na przykład wideo z jakąś promocją, w każdym razie jest to materiał wideo, który promuje na Facebooku do zimnego ruchu, czyli do osób, które nie znają się twojej marki i ci użytkownicy właśnie przez ten cel obejrzenia np. wideo czy też engagement oglądają jakąś część tego filmu, wybieramy tutaj, że mają to być osoby, które obejrzały przynajmniej np.
25% lub nawet 50% więcej, mianowicie chodzi nam o to, żeby to nie były osoby, które obejrzały 3 sekundy filmu, a podczas kiedy ma on np. 30 sekund, bo wiemy, że taki użytkownik nie był z tym filmem zaangażowany, nie był nim zainteresowany, po prostu tutaj nie będzie to prawdopodobnie nasz klient w najbliższym czasie, więc tutaj warto wybrać tą opcję np. że obejrzał przynajmniej 25% takiego materiału wideo, dzięki czemu będą do tej grupy zaleczeni użytkownicy, którzy obejrzeli ten film, najprawdopodobniej z zaciekawieniem, nawet dokładnie 25% tego filmu.
Bardzo ciekawa opcja, czyli przykładowo dodajemy film pokazujący jakąś ciekawą serię naszych produktów ze sklepu internetowego, wrzucamy to w reklamę, a następnie tworzymy grupę odbiorców, którzy tą reklamę widzieli w 25%, do czego później możemy uruchomić reklamę np. z zakupową pokazującą, że kup po to już jest dostępne, oczywiście mówimy to sobie konkretnie w kolejnym module. Okej, omówmy sobie teraz jeszcze kolejną opcję, jest to lead form, tutaj możemy wybrać np. użytkowników, którzy skorzystali z lead form, lead form czyli tak naprawdę formularz lidowy, formularz kontaktowy, który pozwala na dodanie swoich informacji kontaktowych w celu np. tutaj zapisania się do newslettera, możemy taką grupę sobie tutaj wybrać, dzięki czemu np.
jeżeli chcemy przedstawić jakąś promocję tylko dla użytkowników newslettera, oczywiście warto taką wiadomość wysłać przez newsletter, przez nasz system mailingowy, ale można też tutaj do tych użytkowników, którzy zapisali się przez Facebooka, po prostu przedstawić im reklamę na Facebooku i to już system wie, że to są osoby, które zapisały się przez Facebooka do newslettera i np. im też pokazujemy taką promocję.
Warto tutaj zaznaczyć, że jednak lepszą opcją byłoby wykorzystanie customer list pod warunkiem, że przynieśmy oczywiście zgody naszych użytkowników na przesłanie ich danych do Facebooka, mianowicie w takiej możliwości zrobilibyśmy w ten sposób, że pobralibyśmy z systemu mailingowego wszystkie kontakty mail, które są tam zapisane, oczywiście jeżeli przynieśmy też imię i nazwisko, to jest super, takie dane też możemy jak najbardziej tutaj dodać I wysyłamy przez właśnie opcję customer list, czyli lista klientów, wysyłamy te wszystkie dane do Facebooka, po czym targetujemy reklamę konkretnie na tą listę. Tak jak pamiętaj, potrzeba jakiejś zgody, także polecam skontaktować się z radcą prawnym, który nam ten zgod dobrze ułoży do sklepu internetowego.
Na pewno bezpieczniejszą opcją jest lead form, aczkolwiek tutaj zbierzemy tylko tych użytkowników, którzy zapisali się przez formularz na Facebooku, a już nie będą to lidy na przykład z naszej strony internetowej, chyba że użyliśmy odpowiednio zdarzenia lead Facebook Pixelu, to jak najbardziej możemy taką grupę stworzyć poprzez website i tutaj byłoby widoczne zdarzenie lead. Okej, i później na etapie tworzenia nowej kampanii reklamowej, dodać osoby, które skorzystały z lead form, oraz osoby, które wykonały zdarzenie lead naszej strony internetowej, to będą czasami użytkownicy, także super, to jest ta grupa, którą właśnie potrzebujemy.
I po wybrajonej takiej grupy docelowej, która nas tutaj najbardziej interesuje, można sobie ją jeszcze zawęzić, na przykład żeby były to osoby engagement shoppers, po polsku będą zaangażowani nabywcy, czyli chcemy, żeby to była grupa, to oczywiście zależy, bo jeżeli kierujemy reklamę do grupy szerokiej, tak zwanej zimnej, wtedy wystarczy grupa tak naprawdę samych rodziców, w tym przypadku oczywiście, natomiast jeżeli chcielibyśmy taką reklamę kierować już do osób gdzieś tutaj bardziej na niższym etapie leka zakupowego, możemy śmiało wybrać tę grupę zawężoną do engaged shoppers, lub tak naprawdę jeszcze mamy grupę online shopping, czyli zakupy internetowe.
Oznacza to, że dany użytkownik musi być w dwóch grupach jednocześnie, to musi być użytkownik z jednej z tych czterech, bo ja to dałem tutaj w jednym, czyli tak naprawdę to wystarczy, że oni są w jednej grupie z tych czterech, i musi też należeć do jednej z tych dwóch, ponieważ wybrałem tutaj opcję zawężenia grupy docelowej, i taką grupę możemy sobie śmiało tutaj zapisać i korzystać niej na przykład do reklamowania naszego sklepu internetowego. I teraz tak, ważna informacja.
Jeżeli twój sklep internetowy jest nowy, lub też nie masz Facebook, Pixel jeszcze odpowiednio długo zainstalowanego, czyli to naprawdę można powiedzieć, że zaczynasz dopiero z reklamy na Facebooku, taką powiedzmy profesjonalną, bo wcześniej być może prowadziłeś na przykład dopalanie postów, ale nie miało to jakichś super rezultatów, jak dobrze wiemy, wybierz opcję, że chcesz utworzyć grupę o zbiorców. . . nie, ja co ja wam ogadam. . . wybierz opcję, żeby. . .
nie! utwórz grupę zapisanych odbiorców po to, żeby na początku, basując na zainteresowaniach, czy też stanowiskach pracy, dotrzeć najpierw do zainteresowanych twoimi produktami użytkowników, a dopiero później będziemy działać sobie już na grupie osób zaangażowanych, czyli tak naprawdę grup z Pixel'a, tak? Czyli tutaj ważne jest to, żebyś też prześledziła wszystkie dostępne opcje, jakie są tutaj w Detail Targeting, czyli w targetowaniu szczegółowym, odpowiadające twojej branży, bo tutaj możesz wybrać tak naprawdę z różnych sugestii, czy z danych tutaj demograficznych, czy też. . . oj coś tutaj mi się nie chce. . . ok. . .
czy to z danych demograficznych, czy z danych o zainteresowaniach, czyli na przykład są to osoby z zainteresowaniem tutaj gotowaniem, jeżeli sprzedajesz produkty powiązane z taką właśnie branżą, no to trzeba przejrzeć tak naprawdę, jeżeli zakupiłeś, bądź musiałeś zakupować ten kurs, rozumiem, że masz czas, żeby te reklamy sobie samodzielnie wdrażać, a żeby to robić, potrzebujesz najpierw utworzyć grupę odbiorców, którzy są twoimi przynajmniej klientami w zamyśle, tak? Bo oczywiście nie wiemy, czy te osoby finalnie kupią te produkty, no ale taka grupa potencjalnych klientów musi być na koncie utworzona, więc tutaj śmiało, posprawdzaj, mówię, tych branż jest tak dużo, że przykładowo trzeba to dopasować do twojego sklepu internetowego tutaj, nie mogę ci omówić, nie dam ci konkretnych kroków, jak zrobić reklamy w twoim sklepie internetowym, ponieważ każdy sklep jest unikalny, do każdego sklepu tutaj trzeba dobrać odpowiednią strategię, ja ci mogę tutaj pokazać pewne kroki, które trzeba wykonać, żeby działało to sprawnie.
Na przykład tutaj akurat mam najechaną myszką grupę osób, które mają tutaj jakąś anniversary, czyli rocznicę, więc jeżeli na przykład, nie wiem, sprzedawałbym kwiaty lub jakąś biżuterię, to śmiało mogę z tej grupy skorzystać po to, żeby na przykład dla takich osób wybrać jakiś ciekawy prezent, tak? Żeby one mogły, no nie, co ja w ogóle gadam, żeby te osoby mogły zakupić jakiś ciekawy prezent z mojego sklepu internetowego. Także tych grup jest bardzo dużo, jeżeli masz jakikolwiek pomysł, sprawdź, proszę, czy możesz go wdrożyć, bo tych opcji jest dużo, można targetować na przykład na job title, czyli na stanowiska pracy.
I na przykład, nie wiem, masz jakiś sklep z ciekawymi, jakimiś innowacyjnymi, marketing, z ciekawym jakimiś produktami, które, wiesz, że kupuje branża kreatywna, to na przykład wpiszesz sobie tutaj creative i znajdziesz, czterdziestek lat temu po polsku, i znajdziesz stanowiska pracy odpowiadające właśnie twojej branży. Także pomimo, że prowadzisz sklep internetowy, to różne z tych opcji mogą ci się przydać do targetowania. Aczkolwiek z zasadą, którą ja chcę przedstawić jako taką główną zasadę, na początek startujemy z grupy takiej najbardziej powiązanej z twoim sklepem internetowym. Czyli, jeśli sprzedajesz przykładowo garnki, to wybierz tutaj, proszę, garnki i ewentualnie produkty pochodne, które jeszcze sprzedajesz w swoim sklepie internetowym. I tego się trzymaj.
Tak, czyli nie startuj na początku, że sprzedajesz garnki, to może tutaj wybierzesz grupę zainteresowanych gotowaniem. Bo bycie zainteresowanym gotowaniem, a byćcie zainteresowanym garnkami, to to są dwie zupełnie inne historie, tak? Tak, bo można być zainteresowanym gotowaniem i szukać po prostu przepisów, na przykład w internecie, być zainteresowanym przepisami bardziej niż konkretnie zakupem produktu, który pomoże ci gotować, który służy do gotowania. Także na początek wystartuj z tą grupą, która jest najbardziej powiązana z swoim sklepem internetowym. Jeżeli sprzedajesz jakąś odzież, to jej zależy oczywiście, bo jeżeli jest sklep na przykład z nadrukami dedykowanymi na koszulce, to będzie trochę inna opcja.
Ale jeśli sprzedajesz na przykład odzież, to sobie utwórz grupę faktycznie zainteresowanych, przykładowo jeżeli są to t-shirty, do osób zainteresowanych t-shertami. Tak, czyli na początek nie kombinuj tutaj za bardzo, nie startuj tutaj z grupami powiązanymi, że na przykład jeżeli sprzedajesz odzież dżinsową, to będą to osoby zainteresowane teksasem. Bo na przykład dżinsy gdzieś pochodzą z teksasu, no to pomyślysz sobie, że osoby zainteresowane teksasem będą zainteresowane dżinsami. No nie, to są dwa zupełnie różne zainteresowania. Osoby, które są zainteresowane teksasem. O ile takie zainteresowania tutaj znajdziesz, to będą osoby, które chcą się na przykład wybrać na wycieczkę do teksasu, albo chcą coś poczytać o teksasie, chcą się coś więcej o tym teksasie dowiedzieć.
Tak, a jeżeli wpiszesz faktycznie t-shirt, to osoby, które zainteresują się t-shertami, czyli to jest twoja branża, to są twoi klienci, to są twoi potencjalni klienci, którzy chcą od ciebie coś odkupić. Czyli tak, strategia, oczywiście ja to też rozpisuję w tym pliku, który znajdziesz poniżej tej lekcji. Także startujemy od grupy najbardziej powiązanej z twoim sklepem internetowym. Następnie dopiero przechodzimy do grup odbiorców, które są oparte na pikselu, czyli na przykład grupy powiązane z twoją stroną internetową. Zapraszam cię do dokumentu poniżej, to będzie do wykonania tak naprawdę zadania domowe, także te grupy trzeba wdrożyć.
A ja dziękuję ci za tę lekcję, zapraszam do przemyślenia nad twoimi grupami docelowymi i tak naprawdę warto sobie zapisać też tutaj target, do kogo chcemy dotrzeć, kto jest naszą personem zakupową. Cześć, witam Cię na kolejnej lekcji, na której powinieneś lub też powinnaś lub wiedzieć jak ważne jest budowanie personem zakupowej, ponieważ do każdej akcji reklamowej, do każdej innej kategorii można wybrać nieco inną grupę odbiorców. Nie zawsze jedna grupa odbiorców będzie odpowiednia dla całego sklepu internetowego, dla wszystkich konkretnych akcji.
Oczywiście warto mieć jedną przygotowaną personem zakupową dla asortymentu ogólnego, czyli dla asortymentu w całym twoim sklepie internetowym, musisz wiedzieć kim mniej więcej są te osoby, ale później jeżeli budujesz już poszczególne akcje reklamowe, tak jak przykładowo tutaj sklep ozoni. pl posiada akcje fitness collection, tego już wiesz, że taką kolekcją nie będą zainteresowani np. mężczyźni. I pomimo tego, że ten sklep posiada w swojej ofercie również asortyment męski, tak tą konkretną akcją reklamową nie będą już zainteresowani mężczyźni. Także podsumowując, żeby zbudować personem zakupową ogólną oraz dla konkretnych akcji reklamowych, powinniśmy sobie wypisać do kogo chcemy dotrzeć z tym przekazem reklamowym.
Czyli w pierwszym etapie wypisujemy zainteresowania poszczególnych akcji jakie będzie w sklepie internetowym, oczywiście wraz z omówieniem. Czyli będzie to na pewno ogólna grupa docelowa, czyli taka core naszego biznesu, do kogo chcemy ogólnie dotrzeć, w tym przypadku byli by to faktycznie mężczyźni i kobiety zainteresowani tu jej produktami. I wypisujemy do tej ogólnej grupy docelowej wszystkie dane demograficzne oraz zainteresowania, czyli na początku wypisujemy zainteresowanie ogólnej grupy docelowej, czy też zainteresowania, a następnie dane demograficzne, czyli płeć, wiek, miejsca zamieszkania, stan cywilny, dzieci, status materialny oraz wykształcenie. Czyli przykładowo dla sklepu odzieżowego byłaby to ogólna grupa docelowa, odzież męska, odzież damska, spodnie, sukienki, t-shirty, garnitury, marynarki itd.
Dane demograficzne, czyli płeć byłaby dowolna, wiek 18+, miejsca zamieszkania cała Polska itd. I ten sklep na przykład skoro posiada zakładkę garnitury, to można byłoby tutaj uruchomić akcję na przykład uroczystości, czyli byłyby to osoby zainteresowane, na przykład pewnymi imprezami typu wesela, czy też jakieś spotkania rodzinne, czyli ogólnie zbierzmy to, że są to uroczystości. I z moich danek demograficznych mamy na przykład płeć, że będą to tylko mężczyźni, czyli płeć męska, wiek 18-45 z tego powodu, że na przykład starsi użytkownicy nie kupują garniturów przez internet, więc pozwolą sobie przyjść do sklepu specjalnego, przymierzyć i dopiero dokonać zakupu. I dopiero dokonać zakupu. Miejsca zamieszkania to cała Polska, stan cywilny dowolny, dzieci dowolne, soc materialne, soc na średniowych, socy nie dowolne.
Także tak jak widzisz, dla każdej tutaj akcji, czy to jest akcja ogólna, czy to jest akcja już konkretna, konkretnej kategorii, trzeba taką personę zakupową sobie przygotować, żebyśmy później na podstawie tej persony mogli przygotować kreacje reklamowe odpowiadające tej konkretnej grupie docelowej. Czyli jeśli wiemy, że to mają być tylko mężczyźni, to wiadomo, że nie będziemy pokazywali tutaj kobiety ubranej w garnitury, jeżeli to jest kategoria męskich garniturów i chcemy, żeby to mężczyźni zauważyli, jak świetnie mogą wyglądać w garniturze.
Oczywiście w kolejnym etapie, już na etapie optymalizacji reklam, możemy też zrobić test na przykład takiej reklamy, czyli mamy tutaj kategorię garnitury, która na przykład będzie posiadała jakieś zdjęcie kilku mężczyzn ubranych w garnitury, na przykład w środku lata, na przykład na weselu takim na dworze gdzieś w ładnym tutaj ośrodku i w naszym zamyśle chcemy doszć do mężczyzn, żeby kupili garnitur, ale można zrobić też test i taką reklamę przedstawić na przykład zamężnym kobietom, po to, żeby one zmotywowały na przykład swoich mężów do zakupu takiego garnituru, czyli wtedy taka kobieta przykładowo zobaczy takie garnitury i tutaj porozmawia ze swoim mężczyzną o tym, żeby, że potrzebuje na przykład garnitury na najbliższą jakąś okazję.
Także takie testy można wykonywać tutaj w marketingu, pamiętaj, że właśnie reklamy na facebooku szczególnie, a no też w całym marketingu, istotne jest testowanie różnych możliwości, istotne jest kreatywne podejście, tak że nie zawsze taki typowy schemat będzie tym najlepszym, aczkolwiek to zawsze warto iść jednak w tym głównym schemacie i dodać sobie coś eksperymentalnego jako test, chyba, że faktycznie swój sklep internetowy jest totalnie innowacyjny i trzeba robić wszystko tutaj mega kreatywnie, no to wiadomo, że wtedy od razu trzeba wybrać jakąś opcję kreatywną, ale wracając do głównego tutaj tematu, czyli tych garniturów męskich, tutaj głównie trzeba jednak wysartować do mężczyzn i można zrobić test przedstawiając kobietom również ten sam tak naprawdę przekaz reklamowy, bo jeżeli napiszemy w tej reklamie już, że kup dla swojego męża na przykład garnitur, to już nie do końca zadziała, ponieważ ta kobieta zobaczy, że my chcemy ją namówić konkretnie na ten garnitur męski, a chodzi o to, żeby ona myślała, że w sumie zobaczyła tę reklamę przez przypadek trochę a faktycznie przyda się akurat tutaj garnitur na okazję jakąś rodzinną, także tak jak mówię kreatywne tutaj podejście jest istotne, nie warto zawsze działać według schematów, aczkolwiek taki plik trzeba przygotować, także proszę teraz wybierz sobie kilka takich akcji reklamowych, które chcesz przygotować, zapisz sobie pomysły jak według ciebie mogłoby to wyglądać, czyli do kogo chcesz dotrzeć, jakiej akcji możesz przygotować, bo to jest potrzebne po prostu do tego, żebyśmy ruszyli później już na kolejnym etapie z tworzeniem faktycznie grup odbiorców, z tworzeniem reklam, z tworzeniem kreacji ogólnie reklamowych, także na takie pytania warto sobie na początek odpowiedzieć, ja dziękuję za to za tą lekcję i do usłyszenia w kolejnej.
.