TRANSKRYPCJA VIDEO
W tym filmie prelegent podkreśla znaczenie recyklingu treści w marketingu w mediach społecznościowych, aby maksymalizować jej wartość. Sugeruje aktualizację i przetwarzanie istniejących postów, aby zaoszczędzić czas i wysiłek. Podkreśla również korzyści płynące z wykorzystania wcześniejszego doświadczenia i wiedzy. Omawiane jest również znaczenie dostosowywania treści do różnych platform i grup docelowych. Film sugeruje ponowne wykorzystanie treści po pewnym czasie i podkreśla konieczność dostarczania wartości dla odbiorcy. Zwraca również uwagę na możliwość dotarcia do nowych użytkowników za pomocą recyklingu treści. Na koniec filmu zaprasza do podzielenia się sugestiami i rozwiązaniami dotyczącymi recyklingu treści.
Dzień dobry. Wygląda na to, że słuchajcie, jestem widoczna. Odpaliłam mikrofon. Widzę, że jesteście. Witacie się. Ja też was bardzo serdecznie witam. Mamy 17. 56. Cieszę się, że już część z was przyszła, zalogowała się, przywitała. Więc pogadajmy sobie. Mamy chwilę jeszcze czasu do oficjalnego rozpoczęcia. Kochani, dajcie mi znać, czy mnie widać, czy mnie słychać, bo wiecie. Prezentację nagrywamy, żeby była jeszcze dostępna przez kilka dni. Do Urszula pisze, że dobrze Cię słychać. Super. I dobrze Cię słuchać, to już taka rekomendacja na wyrost. Mam nadzieję, że pod koniec spotkania tak samo będziecie mieli to przekonanie. Super, Dorota. Dobrze widać, słychać. Wspaniale. Super. Dzień dobry, witajcie. Czekałam długo na to spotkanie. Mieliśmy pierwszy termin 9 października. Różne sploty okoliczności sprawiły, że nie byliśmy gotowi na ten dzień, ale dzisiaj jestem w pełnej gotowości, przygotowana naprawdę z gęstym, kalorycznym materiałem.
Tak, oczywiście Darku, nagranie będzie dostępne. Jutro, nie wiem czy z samego rana, ale na pewno do południa dostaniecie maila z podłączonym nagraniem. Aż do niedzieli będzie dla Was dostępne, więc spokojnie można sobie robić screeny, można robić notatki. Zachęcam do tego, bo wiecie jak to jest, często jest tak, że na bieżąco mamy sporo ciekawych inspiracji i pomysłów. Potrzebuję jeszcze odrobinkę zerknąć sobie na jedną rzecz. Ja się za chwileczkę wszystkim wam przedstawię. Nazywam się Sylwia Dębowska-Lenart. Nadaję do was Olsztyna. A wy skąd dzisiaj przychodzicie? Jak my dzisiaj się z jakichś miejsc w Polsce czy może w Europie nawet się widzimy? Dajcie znać na czacie. Super, Łódź, fantastycznie, dobre miasto, bardzo dobre miasto. Olsztyn, Hamburg, Elżbieta, wow, fantastycznie. Warszawa, Józef, Olsztyn, Będzin, Lublin, Gdańsk. Olsztyn, oczywiście, okolice Olsztyna. No wspaniale, wspaniale. gronity, szczytno.
No dobra, jak zwykle, słuchajcie, ta dzisiejsza technologia, na którą sama osobiście nieraz zemszczę, jednak pozwala połączyć się. całym światem, no co by tu dużo nie mówić. Naumieliśmy się, naumieliśmy się tego, przyzwyczailiśmy się do tego. I nawet chyba wybaczamy też tej technologii coraz więcej. Kwiecewo, pięknie. Ojejku, aż się zakwieciło. Ja też zawsze mam ze sobą jakąś zieloną roślinkę. Dbam o to dosyć mocno. Cześć Agnieszka, witam serdecznie. Artur Zeszczytna, no wspaniale. Wspaniale. Jeszcze minuta i zaczynamy, bo materiału sporo. Jeszcze na tej, w takim niezbyt późnym wieczorze, na tej energii chciałabym skorzystać na Waszym skupieniu i uwadze. Na moich szkoleniach czy po konsultacjach całodniowych słuchajcie, ja często słyszę, nie wiem czy powinnam to mówić w tym momencie, ale zawsze słyszę, że czacha dymi, mózg paruje, no bo słuchajcie, to nie są rzeczy, to nie są babki z piasku budowane.
Tutaj naprawdę chcemy budować własny biznes, chcemy rozwijać własne marki, zarabiać więcej kasy, nie tracić czasu na jakieś puste przebiegi, tym bardziej na rzucanie. Kasia Schorzowa, cudownie, cudownie Kasia. Cześć, bardzo mi miło Was wszystkich witać. Słuchajcie, wybiła godzina 18, więc jeszcze raz oficjalnie cześć, witam. Na bezpłatnym szkoleniu jak zaplanować treści, które będą zarabiać na Ciebie przez cały rok. Jest to o tyle dla mnie ważne, słuchajcie, że dzisiaj będę chciała Wam pokazać ten moment, kiedy Bóg będzie się z nami wskazywał. W tym momencie, kiedy Bóg będzie się z nami wskazywał, to ja będę chciała Wam pokazać, jak będzie się z nami wskazywać. I to będzie w tym momencie. W tym momencie, kiedy Bóg będzie się z nami wskazywał, to ja będę chciała Wam pokazać, jak będzie się z nami wskazywać. I to będzie w tym momencie.
W tym momencie, kiedy Bóg będzie się z nami wskazywać, to ja będę chciała Wam pokazać, jak będzie się z nami wskazywać. I to będzie w tym momencie. mogę śmiało powiedzieć esencję mojego wieloletniego doświadczenia i mojej pracy z social mediami i z przygotowywaniem strategii komunikacji dla marek. Jak to jest? Widzę, że jeszcze się witacie. Dzień dobry. Bardzo mi miło was wszystkich widzieć. O co tak naprawdę się rozchodzi? Często słyszę od moich klientów, od ludzi, z którymi pracuję, ale również od branżowców, że social media to czarna dziura. Pochłania energię, masę czasu, często masę pieniędzy. Nie sprawdzają się agencje, freelancerzy. To jedyne, o czym możemy marzyć, to sprawdzamy, czy są komentarze i reakcje. Nie mówiąc już o tym, żeby w jakikolwiek sposób social media pochłaniać. pozwalały na zamachową dźwignię rozwoju biznesu.
Linktree niedawno wydał najnowszy raport o twórcach ekonomia uwagi. Zwróćcie uwagę, w mediach społecznościowych patrzenie na algorytm sprawia, że w kółko podawana jest ta sama treść. Jest to i niefajne dla odbiorców, ale także my sami twórcy mamy potąd powtarzania tego samego i sprawdzania gorączkowo, czy algorytm dzisiaj już się nie zmienił. Poza tym zdobywanie polubień jest znacznie przyjemniejsze, gdy możesz zamienić je w zimną, twardą gotówkę. Bo to, co ja prezentuję, to, co będę chciała dzisiaj Wam przedstawić, to jest takie podejście, w którym media społecznościowe są jakimś elementem Waszego biznesu, znaczącym, ważnym, istotnym, ale jednak elementem, a nie odwrotnie, że Wy siedzicie i. . . włosy, prawie rwiecie z głowy, zastanawiając się, co tu zrobić, bo przecież wszyscy mówią, że w tych mediach społecznościowych trzeba być, a niekoniecznie u Was to się udaje.
No i ta największa rzecz, z którą my się wszyscy mierzymy, to jest pojemność ludzkiej uwagi. Jedna trzecia tego, co było w 2004 roku, słuchajcie, poważnie, my już nie przetwarzamy, nie przetwarzamy. tylu informacji, mało tego, wiele statystyk, które obserwuję pokazuje, że Im więcej, tym gorzej. Nadmiarowość wyboru, którą dzisiaj doświadczamy, jest dla nas bardzo nieużyteczna. Artur, świetnie komentujesz. Jestem mistrzem polubień i braku zamówień. Właśnie. Dla was przygotowałam takie techniki, które sprawią, że tych polubień. . . Nie chcemy wcale polubień. Chcemy zaangażowanych klientów. Nie chodzi o zasięgi, chodzi o to, czy rzeczywiście pokazujecie takie treści, wciągacie w opowieść swojej marki w taki sposób, że ci klienci obserwujący mają szansę stać się waszymi klientami. Jest i Ula. Witam Was bardzo serdecznie. Zatem słuchajcie, na czym polega moja filozofia? Hardkorowo, bądź swoim własnym algorytmem.
Ja od samego początku, dobra, może nie od samego początku, ale bardzo często, od jakiegoś dłuższego czasu zawsze mówię, jeżeli masz dylemat, co masz przygotować, w jaki sposób wprowadzić swoje profile Facebook, Instagram czy LinkedIn, to nie zastanawiaj się najpierw, jaka jest złota godzina publikacji. Nie zastanawiaj się, czy opłacasz. czy dzień, czy format. Pomyśl najpierw o swoim odbiorcy, o tym, co ty jako Marka masz wnieść do jego życia. Nie chcę powiedzieć, że zupełnie nie należy znać algorytmu, bo oczywiście trzeba mieć orientację, na czym dana platforma polega, znać pewne zasady, ale słuchajcie, gdybyśmy mieli na przykład skupić się na samych trendach, to na przykład ostatnio Instagram pokazał, że to, co jest klikalne, to, co jest w trendzie na Instagramie, to uwaga, nagość, kawałek ciała, podróże i kontrowersje.
No i słuchajcie, dla kogo z Was jest to jakaś propozycja strategii kontentu? Myślę, że jeżeli nie jesteście influencerami, bo bardzo istotne, na tym spotkaniu nie będę uczyła algorytmu, nie będę pokazywała, jak naparzać contentem. Jeżeli potrzebujesz ogromnych zasięgów, żeby się jako influencer wykazać przed reklamodawcami, to nie tutaj. To szkoda czasu, można sobie ten wieczór spędzić inaczej. Ja tę godzinę, pewnie do półtorej, chcę wam zagospodarować. takim podejściem, które stawia człowieka w centrum. Czyli takim uniwersalnym podejściem, które wykorzystacie nie tylko w mediach społecznościowych, ale w całej waszej komunikacji marketingowej. Tak jak wspomniałam, planuję do 1,5 godziny. Zawiesiłam się chwilkę, bo Ula pisze, że nic nie słyszę. Czy ktoś jeszcze może napisać na czacie, czy dobrze mnie słychać? Ula, to wtedy albo reset i jeszcze raz wejdź do pokoju, albo. . . Aha, Ula, jest OK, więc proszę, spróbuj u siebie zadziałać.
Może to też jest kwestia internetu czasami. Jeżeli chcecie zobaczyć, co się za tym kryje, że nie są to puste słowa, stoją za tym konkretne elementy, to zapraszam was bardzo serdecznie. I jeszcze tylko dwa słowa dla tych z was, którzy po raz pierwszy są ze mną. I też mam ogromną prośbę. Chciałabym się zorientować, kto z was jest po raz pierwszy ze mną. Dajcie jedynkę na czacie. A kto korzysta ze spotkań ze mną, kto mnie zna, poproszę o dwójkę na czacie. No to. . . Super, widzę jedynki i dwójki, naprzemiennie, ale fantastycznie. Sporo dwójek, ale jedynki też są. Sylwia, jeden i dwa, ciekawe, ciekawe. Dużo dwójek, Agnieszka. Super. Słuchajcie, ja od 10 lat prowadzę agencję Leonard's Interactive. Od ponad 3 lat buduję markę edukacyjną, mentorka marketingu. Od 2 lat prowadzimy, z mężem i Przemkiem, studiopodcastowe. mampodcast.
pl, gdzie można się zaopatrzyć w moje ulubione narzędzie, czyli nagrać własny podcast. Robię spotkania, szkolenia, eventy dla kobiet, przedsiębiorców. Starzam się występować w mediach. Jestem zanurzona w komunikacji marketingowej. To, co dzisiaj wam pokażę, to nie jest żaden przykład. Agata8, ciekawe co to jest. Nie wiem co znaczy 8. Bardzo zimny ruch, bardzo słabo mnie znasz, wpadłaś w ostatniej chwili. Bardzo ciekawe to jest. To co dzisiaj zaprezentuję to będą rzeczy wielorazowego użytku. To nie są elementy, które sprawdziły się przypadkiem, bo moje fanpage'e, fanpage'e moich klientów buduje właśnie na tym organicznym ruchu, na tym organicznym zasięgu. To, co teraz widzicie, to są screeny, które pokazują, jak docieramy organicznie. Tu chociażby screen z września, z rekomendacji, czyli z zimnego ruchu, dotarły w ten sposób moje rolki, których też wcale nie kręcę po milion, tylko jest ich kilka w miesiącu.
Ale każda ma konkretny cel i słuchajcie. . . Aniu zapytasz, co rozumieć mówiąc organicznie. Organicznie to mam na myśli bezpłacenie Facebookowi czy Instagramowi za posty sponsorowane. To znaczy, że ludzie, którzy przyszli do tego fanpage'a, polubili go czy zareagowali bezpłatnie. To jest właśnie ten ruch organiczny. Drugi, który wyodrębniamy, to jest płatny, który od czasu do czasu się przydaje. Od razu wam też zdradzę, jakiego rodzaju posty warto sponsorować. Te oczywiście, które świetnie sprawdzają się organicznie. Dobra, ósmy raz. Dziewczyny, dobrze, ja już sama się pogubiłam, rozumiem, że ósmy raz spotkania ze mną. Dobra, słuchajcie, wylądowałam. To co, idziemy, słuchajcie, planować treści na cały rok. Chcecie zobaczyć, o co w tym wszystkim chodzi? Zapraszam serdecznie. I do zobaczenia. żebyśmy mogli się osadzić i rozmawiać o skutecznych mediach społecznościowych, nie da się pominąć tego, jak wygląda dzisiaj twoja marka, oferta i usługa.
Nie ma czegoś takiego, że wpadłaś na pomysł, żeby prowadzić firmę. Prawdopodobnie zresztą tak nie jest. Twoja marka to nieokreślona oferta, przypadkowa i usługi niedopieszczone. Wyobrażam sobie, że tak nie jest. Żebyśmy mogli podsumować i zrozumieć filozofię podejścia, które ja proponuję i rozwiązania, które wzmacniają biznes, marka to jest to, komu składasz obietnicę, jak wygląda twoja grupa decelowa. Twoja oferta to znanie mocnych korzyści i prawdziwe obiekcje przed zakupem. bo my tymi obiekcjami będziemy często operować i dzisiaj już pojawiają się po raz pierwszy i nie ostatni. Wasze usługi, usługi, produkty, jak są użyteczne, czy są dostępne mentalnie i fizycznie? No i oczywiście to, co dzisiaj jest niezwykle ważne, czy macie zminimalizowane tarcie, to znaczy czy dostęp do twojej usługi jest łatwy.
Najprościej sobie wyobrazić płatności blikiem, które w tej chwili są bardzo popularne, a nawet odraczanie rat PIU ma zapłacić 30 dni później. Więc zobaczcie, przewidujemy wszystko, co może naszego odbiorcę powstrzymać przed zostaniem naszym odbiorcą. Ale zostaje jeszcze jeden ważny element. tej całej układanki, kiedy masz już markę, solidną ofertę, taką konkurencyjną i solidnie zrobiony produkt czy użyteczność. Słuchajcie, my musimy zadbać o komunikację tej oferty, tej marki, tych usług i dystrybucję, komunikację i dystrybucję. I co dzisiaj możemy zrobić? No przede wszystkim mamy do dyspozycji media społecznościowe i przez to, że one są w pewien sposób że one są w pewien sposób bezpłatne, to też to podejście często jest takie mało biznesowe. I to jest duży błąd, słuchajcie, i to jest duża strata, bo media społecznościowe to jest miejsce, w którym naprawdę nasi użytkownicy spędzają czas.
Mamy, pamiętajcie, tam jest pięć generacji, pewnie. . . musicie sobie odpowiedzieć na pytanie, do kogo ty konkretnie idziesz, który ty grupy wiekowe obsługujesz, bo preferencja mediów społecznościowych też będzie miała tutaj znaczenie. Ale zobaczcie, nie tylko media społecznościowe do dyspozycji, masz też www, czy swój blog, newsletter, podcast. Jeszcze raz, tak Danuta webinar będzie dostępny po nagraniu, jak najbardziej. Ale warto zostać do końca, bo mam dla wszystkich, którzy zostaną ze mną do końca niespodziankę. Także przechodząc już do mediów społecznościowych, to co? Walczymy o zasięgi? Jak myślicie? Jak my dzisiaj myślicie o zasięgach? Potrzebujecie większych zasięgów? Nie potrzebujecie większych zasięgów? Dajcie mi znać na czacie. Zasięgi to znaczy to, do ilu osób docieracie. To ze swoim pojedynczym postem czy w całym miesiącu. Jak myślicie, do ilu użytkowników chcemy tych zasięgów większych, czy nie chcemy, potrzeba więcej? Nie wiem, potrzeba. Zależy też, jeżeli to przyszli. . .
Właśnie, trochę, no właśnie, czy chcemy. . . Tak, chcesz koniecznie Teresa, tak, to prawda. Ja chciałabym trochę przeformułować. Nie chciałabym, żebyśmy walczyli o zasięgi. Chciałabym, żebyśmy zastanowili się, jak budować zaangażowaną społeczność, którą będziemy prowadzić do zakupów. Dlaczego? Jeżeli ktoś wam powie, że zastosuj te trzy metody, a będziesz miał milionową społeczność, to to jest bzdura. To jest pewnie możliwe. Zależy jeszcze, kto przyjdzie do tego fanpage'a. która umówmy się, w większości z nas to nie jest nasz odbiorca. Więc nasza zaangażowana społeczność to jest z reguły jednak dobrze wybrana część rynku. Dosyć dobrze dookreślona tak zwana nisza.
To nie jest ładne słowo, ale chodzi mi o to, że nawet jeżeli na przykład macie jakiś produkt dla Jeżeli macie produkt dla rodziców, to zobaczcie, ci rodzice dzielą się na rodziców malenkich dzieci, dzieci w szkole podstawowej, na przykład dzieci, które wybierają karierę zawodową. Wszystko to ma ogromne znaczenie i da ci ogromną wartość, jeżeli jesteś w stanie to wykonać. zabezpieczyć i się tym zaopiekować. Oczywiście, że tak. Liczy się jakość, a nie ilość zasięgów. Nawet jeśli ktoś przyjdzie i powie. . . Ja też mówię, że potrzebujemy nowego dopływu do fanpage'a. Ale jeżeli nie będziemy umieli zagospodarować tych, których już mamy, to uwierzcie mi, nie uda się. Rozwijanie mediów społecznościowych jako wsparcie dla twojego biznesu będzie bardzo ciężkie.
Zatrzymajmy się na chwilkę, bo ja będę trochę rozszerzała ten obraz i trochę skracała, po to żebyście poczuli, że konkretne narzędzia i konkretne rozwiązania mogą się Wam przydać. Ile tak naprawdę postów potrzebujemy opracować? Naprawdę takich solidnych postów, ja na razie nie wnikam, czy to ma być wideo, rolka, czy to ma być treść. Ja sobie policzyłam, że około 36. Dlaczego akurat 36 postów na Twój cały fanpage? Tyle jest potrzeba. No i tutaj już pokazuję Wam pierwszą taktykę. W naszej agencji rozróżniamy 9 rodzajów. Wiesz co, Aniu? Na rok, na pół roku, na kilka miesięcy na pewno. Na pewno na kilka miesięcy jesteśmy w stanie tymi 36 postami się tutaj rozgospodarować. Nie wiem, czy to jest dla Was dużo czy mało.
Mi się wydawało, że 36 to jest całkiem niedużo, myśląc o tym, jak czasami słyszę, że trzeba naparzać i codziennie musi być post. No ja jestem taką po prostu nie tyle przeciwniczką, co gęśniej skórki dostaję, jak słyszę, że ma być codziennie post i po prostu trzeba tylko robić hałas. No właśnie, potrzebujemy słuchajcie skuteczności, potrzebujemy tej jakości. Więc pierwsza propozycja. Mamy dziewięć rodzajów postów. Brandingowe, produktowe, sprzedażowe, relacyjne, eksperckie, inspiracje, budowanie zaufania, humor zabawa i lifestyle. Nawet gdyby do każdego z tych postów dorobić jakieś cztery wariacje i na przykład zobaczcie, w tych postach produktowych, mity branżowe, obiekcje, instrukcje i takie tutoriale i opinie, do każdego z tych dziewięciu rodzajów postów zrobicie cztery. Mamy 36 postów, dwa posty w tygodniu. 36 postów, 2 posty w tygodniu i wychodzi nam 4 miesiące z zaopiekowanym fanpage.
Więc 36 postów, jesteście w stanie w ciągu 2-3 pewnie podejść, usiąść i przygotować, mając szczególnie wskazówki. Wiecie co, mam jeszcze jedną serdeczną prośbę. Ja zaplanowałam sesję pytań i odpowiedzi na sam koniec webinarza, więc mam serdeczną prośbę, spróbujcie zapisywać sobie albo na kartce te pytania, albo pamiętać i potem obiecuję na wszystkie wasze obiekcje i zapytania. odpowiem. OK? Więc zobaczcie, 36 postów to nie jest 100 postów czy 350 postów, tak jak wydawałoby się to dzisiaj. No i przechodzimy do rzeczy, która jest dla mnie najbardziej uwalniająca, taka najbardziej porządkująca, do strategii amazonki.
To jest taka koncepcja, którą wypracowaliśmy sobie tutaj w agencji przez kilka lat pracy z różnymi fanpage'ami, z różnymi branżami, która odpowiada na pytanie, słuchajcie, co zasila twoją markę? Co zasila twój fanpage? jaki jest główny nurt, esencja twojej marki i jakie dopływy, czym mamy dokarmiać ten fanpage, jakimi rodzajami treści, aby one były interesujące dla twoich użytkowników, dla twoich odbiorców, ale jednocześnie budowały twoją markę i zabezpieczały twoje interesy. Tych głównych obszarów, które powinny znaleźć się na twoim fanpage, może być trzy, cztery, pięć, sześć, pewnie nie więcej niż 7-8, pewnie nie mniej niż 3, żeby ten jednak fanpage był w miarę urozmaicony. Czyli zobaczcie, teraz bym zachęcała was, żebyście nawet jeżeli macie jakąś kartkę przy sobie, czy długopis, czy lubicie robić notatki w telefonie, to zastanówcie się po jakie treści powinni ludzie przyjść na wasz fanpage.
Jakiego rodzaju treści będą spodziewali się tam, na przykład. Jeśli ktoś z was jest coachem zmiany, albo wyobraźcie sobie, że jest ktoś taki jak coach zmiany, jakiego rodzaju duże obszary treści, bloki treści powinny znaleźć się na takim profilu? Będzie to pewnie. To moja propozycja. Nie jestem coachem zmiany, ale tak bym sobie wyobraziła. O pewności siebie, o talentach, pewnie będzie wybór ścieżki zawodowej, balans pracy i życia prywatnego i o zmianie. I co my dalej z tym robimy? W tych kluczowych dopływach, kluczowych obszarach dookreślamy dalej konkretne tematy. W pewności siebie będzie to wzmacnianie własnej wartości, samoakceptacja, budowanie wewnętrznego obrazu siebie. W talentach może to być odkrywanie talentów, rozwijanie talentów, inspiracje z wykorzystaniem mocnych stron. Następnie wybór ścieżki zawodowej, porady na temat rozwijania kariery, poszukiwanie nowych możliwości, kompetencji i zawody przyszłości.
Czyli zobaczcie, najpierw określacie od trzech do ośmiu takich głównych obszarów, głównych dopływów rodzajów treści do waszego fanpage'a. O czym ma być twój fanpage? Spójrz na to w taki sposób, trochę z lotu ptaka, o mnie i oferta nie stanowi takiego obszaru. To my o tym będziesz pisał, pisała w tak zwanym międzyczasie, w tych poszczególnych obszarach. I żeby już domknąć całości, to kiedy już macie wybrane główne obszary, kiedy macie wybrane tematy, to dopiero na końcu powstają konkretne treści, konkretne posty. Tutaj na przykład, gdybyśmy wybrali wybór ścieżki zawodowej, i obszarem tematycznym byłoby rozwijanie kariery, to możecie pisać, 7 blokad w rozwoju kariery. Jak ukreślić gotowość do zmian? Cienie błyskawicznej kariery. Rozpisujemy w ten sposób każdy obszar, każdy temat na konkretne posty.
Czy zrobicie to w Excelu, czy w Wordzie, czy zrobicie to na ścianie na flipchart, przyklejcie to w biurze, to nie ma znaczenia. Spójrzcie, moi drodzy, w ten sposób na to, co ma wesprzeć Wasz fanpage. Jakiego rodzaju duże treści powinny się na Twoim fanpage znaleźć? Dajcie mi znać, czy to w jakiś sposób porządkuje wam podejście do tego, co powinno być na waszym fanpage'u. Czy czujecie, że tu nie ma teraz historii pod tytułem przyjechał nowy sprzęt do gabinetu i teraz będziemy dla was bardziej profesjonalni? Prawda? Po drugie, nie ma czegoś takiego, że. . . Chyba że kawę sprzedajesz, ale moja poranna kawka, a tam zaczynamy dzień w pracy. Jestem naprawdę za tym, żebyśmy nie dorzucali się do cyfrowego śmietnika. Tych śmieci cyfrowych jest za dużo.
A kiedy zastanowisz się, skupisz się na tym, co buduje twoją markę, co wspiera twój rezon i w jaki sposób chcesz oddziaływać na klientów, to nagle układa nam się kapitalny plan, treści tego, o czym ja powinnam na moim fanpage'u pisać. Na samym końcu zdecydujesz, czy to będzie rolka, czy to będzie grafika, czy to będzie zwykły tekst. Mało tego, zobaczcie, że ta propozycja tych filarów i tych obszarów, możesz ją stosować w ogóle do swojej całej komunikacji, do wpisów na blogu, do podcastów. Natomiast jeżeli chodzi o same social media, to sprawdza się to nam za każdym razem. To nie jest tak, że tylko dla klientów, którzy nie wiedzą, o czym pisać. Ostatnio miałam mentoring z fantastyczną Agnieszką, która mówiła, że ma całą masę treści, które chciałabym przekazać, po trzy pomysły na dzień.
Ale nagle okazało się, że wiem, z czym mam iść do ludzi, żeby zapamiętali moją obietnicę marki. Żeby skupić ich uwagę na moich rozwiązaniach. A wcześniej, moi drodzy, na ich problemach. Widzę, że piszecie, że podoba wam się to rozwiązanie, że bardzo porządkuje i że jest świetne. Gwarantuję wam, że kiedy przygotujecie sobie na prostej kartce A4, to już będziesz wiedzieć, o czym pisać i to nie będą rzeczy wystanęć z palca. Zobaczcie, to nie są rzeczy, które karmią algorytm. To są rzeczy, które karmią Wasz fanpage i Waszych odbiorców. To rzeczy, które będą opowiadały o tym, czym się rzeczywiście zajmujesz i jakiego rodzaju problemy i wyzwania ogarniasz. Jakiego rodzaju problemy i wyzwania i potrzeby zaopiekujesz u swoich klientów. I zobaczcie, tak naprawdę to są treści na całe miesiące. A tak naprawdę na cały rok.
Przy mojej mentorce mam wypisane obszary. Od czasu do czasu sprawdzam sobie. Pracuję na co dzień w mediach społecznościowych. Raz, że to przetrenowane, a dwa, że mam pewną wprawę. Zdarza mi się zajrzeć i sprawdzić, że jakiś obszar, który jest ważny dla moich klientów i dla mnie, dawno nie poruszałam. Siadając do przygotowywania treści na dany miesiąc, to wyszło to, co było w tej chwili. Nie patrzę w sufit, nie zastanawiam się, o czym by tu dzisiaj napisać. Nie patrzę na aktualizację algorytmu czy trendy, tylko zastanawiam się nad jedną rzeczą. O czym będzie, jaką usługę czy mój produkt chcę wesprzeć w tym miesiącu i takich treści potrzebuję, a o czym dawno też nie pisałam, a co jest corem mojej marki. To też jest ostatnie zdanie w tym temacie.
Czasami jest tak, że my mamy całą masę innych talentów i chcielibyśmy o różnych rzeczach pisać, tylko niestety to spowoduje bałagan. Więc zawsze zachęcam, żeby skupić się w komunikacji na. . . w jednym, węższym obszarze, a dopiero jak szklenie do ciebie przyjdzie, to wtedy możesz go trochę bardziej zapraszać do tego własnego świata, żeby się z nim wspólnie rozgaszczać. No i okej, słuchajcie, jak już wiecie tak naprawdę taką bazę, z czym ten fanpage, ten profil się mieje, jakie tam treści powinny się znaleźć, to słuchaj, być może dzisiaj zadajesz sobie takie pytanie, jak zwiększyć zasięgi, jak zwiększyć zasięgi? nie tracić czasu na social, jak sprzedawać, jak przechytrzyć algorytm. I ja rozumiem, bo ja też te pytania sobie wielokrotnie zadawałam, ale zobaczcie, jak zmieniamy perspektywę na coś, na co mamy dużo większy wpływ. Zamiast zwiększyć zasięgi, buduję relacje z obecnymi odbiorcami.
Oni mi przeprowadzą kolejnych. Ja naprawdę wierzę, że to zasiewanie jak na polu jest znacznie skuteczniejsze. Jako mikro, mali, średni przedsiębiorcy nie mamy budżetów, zasobów, ani czasu, kasy ani ludzi, którzy by mogli siać na prawo i na lewo. Trzeba być dosyć precyzyjnym. Jak nie tracić czasu? Trzeba wiedzieć. co działa i co mam robić. Jak sprzedawać? Jasne. Ale spróbujmy to nazwać tak, że kieruję odbiorców do mojej oferty, a oni już czekają, oni wiedzą, że ja jestem najlepszą opcją rynkową. W ten sposób prowadzenie fanpage'a jest zdecydowanie skuteczniejsze. Jak przechytrzyć algorytm? Odpuszczam algorytm, skupiam się na ludziach. Ja dzisiaj opowiem trochę o algorytmie. Zresztą wy pewnie dużo o tym wiecie. Ale. . . to do niczego nie prowadzi.
Aktualizacja algorytmu jest tak częsta, że nawet my pracując w marketingu, w agencjach, obserwując ludzi, którzy zarządzają mediami Zuckerberga, jeśli chodzi o Instagrama, to naprawdę nie jest to łatwe, a wielokrotnie robiliśmy kampanię, tak swoje również fanpage'y prowadzimy, że skupiamy się na tym, w jaki sposób możemy pomóc naszym klientom. Czy co, słuchajcie, jesteście gotowi na krok kolejny? Bo jeżeli już wiemy, co mamy tworzyć, to teraz chciałabym wam pokazać kilka sprawdzonych technik, takich naprawdę sprawdzonych, już konkretnych treści. W jaki sposób te treści tworzyć, w jaki sposób przygotowywać. te treści. Bo dzisiaj, słuchajcie, firmy muszą mieć strategię przekształcania obserwujących w mediach społecznościowych, wpłacących klientów, bo po to robimy te social media firmowe. Przecież nie po to siedzimy tam, żeby stracić czas, energię, a jeszcze wiecie, bardzo często porównujemy się do innych, więc jeszcze zabiera nam to jakąś pewną radość z życia. Niesłusznie zresztą.
Więc to, co ja bym chciała Ci zaproponować dzisiaj, to pomyślenie w taki sposób, że nie chcę zarzucać. przypadkowymi treściami, bo one w żaden sposób nie doprowadzą do zakończenia. Może jakiś przypadek się wydarzyć, ale tak naprawdę to strategiczne zaplanowanie postów, które przemienią Twojego odbiorcę. Ja za chwilę powiem Ci, jak to zrobić, jaka jest do tego droga. Słuchajcie, to dajcie mi znać, czy idziemy dalej. Czy wszystko jest jasne? Poproszę o tak, jeżeli możemy iść dalej. Super. Fantastycznie, no to idziemy dalej. Kochani, sześć etapów podróży klienta, właśnie od anonimowości do lojalności. Być może znacie taki lejek, często przez marketerów i specjalistów, jest prezentowany, poznaj mnie, polub mnie, zaufaj mi i kup ode mnie. Prawda? Taki lejek sprzedażowy, tam często taki kolorowy. Zadajmy to pytanie na końcu. Wracam. Chcę być blisko Was, ale wracam do prezentacji, żeby nie zgubić myśli.
Co daje nam takie podejście, poznaj mnie, polub mnie, zaufaj mi? To jest znowu perspektywa moja, perspektywa Ciebie jako marki, Ciebie jako firmy, która uwaga, to co zawsze powtarzam, dla części z Was będzie po raz pierwszy. Po raz pierwszy, my nie interesujemy naszych klientów. Nasi klienci w ogóle nie są zainteresowani. Nie jesteście do końca zainteresowani moją marką, waszym klienciem, bo jesteście zainteresowani rozwiązaniem własnego problemu. Szukacie rozwiązania swoich wyzwań, ogarnięcia swoich potrzeb. Tak samo nasi klienci. Oni chcą dzięki nam spełnić swoją jakąś potrzebę. I teraz słuchajcie, ja zamieniłam. . . Wszystkie znane mi lejki, jakieś tam pomysły na taki niezbyt prosty, ale też niesuper trudny lejek, w którym jest sześć etapów podejmowania decyzji. Coś, co nam, markom, firmom ułatwia wejście w buty klienta i zastanowienie się, co ten klient w danym momencie czuje.
nad czym się zastanawia, w jaki sposób zadaje sobie to pytanie. Czyli lejk, w którym szukamy odpowiedzi na pytanie, co klient dzisiaj szuka i jak możemy mu na to odpowiedzieć. Pierwszy etap to zaciekawienie. Na tym etapie klient nas nie zna. On na razie ma swój problem. Szuka, rozgląda się, w jaki sposób ten jego problem może rozwiązać. Może to być nasz produkt, ale też pewnie. . . ale pewnie też sprawdza alternatywy. Drugi etap to jest wzmocnienie. Tu już klient nas zna, ale sprawdza, czy naprawdę jesteśmy jedyną opcją. Jakie ma inne możliwości? Tutaj szuka motywacji. Nie jest przekonany, że powinien zakupić właśnie teraz i nie wie tak naprawdę, co z tym dalej zrobić. Kolejny etap, mój ulubiony. olśnienie.
Tu słuchajcie, to jest ten moment głębokiej refleksji, ten moment takiego wewnętrznego aha, takiego rzeczywiście to ja ten problem mam i ty i ty możesz mi pomóc go rozwiązać. Tu jeszcze nie ma sprzedaży, tu jeszcze klient szuka takiego potwierdzenia, co polecają moi znajomi, czy to się u mnie sprawdzi. Tu jeszcze nie do końca wie, ale już czuję, że potrzebuję twojego rozwiązania. No i w sprzedaży, no tutaj słuchajcie, pokazujemy transformację naszych klientów. pokazujemy, że to jest możliwe, że wyrysowujemy, że sukces i transformacja w przypadku tego klienta jest możliwa. Tutaj podkręcamy pilność do zakupu, bo wiecie, wielu z nas ma potrzeby. Ma potrzeby i różne problemy, które spokojnie leżą sobie z boku i czekają na zakończenie. Albo na wieczne nigdy, albo na jakiś moment, w którym już naprawdę będzie ogień. Po zakupie jest kolejny etap.
Adaptacja, nawyk. Tutaj klient kupił i zastanawia się, kiedy będzie miał efekt, czy będzie miał wsparcie dodatkowe. Bardzo często można to rozegrać w taki sposób, że uprzedzać, że będą słabe momenty. Albo pokazać instrukcję, w jaki sposób zadbać o swoją motywację. I jeszcze, dopiero na ostatnim etapie, mamy polecenie, mamy lojalność tego klienta wielokrotnie kupującego. wielokrotnie kupującego, czyli tego, który podobno jest najlepszym klientem, bo już raz pozyskany, ale wcale dzisiaj też nie jest łatwo utrzymać takiego klienta, więc jakieś dedykowane oferty, elitarna grupa. No i jeżeli byśmy chcieli zamknąć, no w Polsce jest to słuchajcie, jakoś mało rozpoznany teren, na przykład jakieś polecenia, afiliacje, za które po prostu klientom na przykład płacimy.
Ale jeżeli to nie ma być takie ustrukturyzowane polecenie, to jest to to może być to rozegrane w ten sposób, że klienci zastanawiają się, czy warto ciebie polecić, czy to, że ciebie polecę, również będzie w jakiś sposób nobilitujące dla mnie. I słuchajcie, żeby jeszcze raz wam się ułożyła ta cała droga i te etapy, o które musimy zadbać. Zobaczcie, na każdym z etapów musimy sobie zadać pytanie. Tu jest przykład na wzmocnieniu. Czyli pierwszy, musisz się zastanowić na każdym z etapów, a następnie zadajemy pytanie. I w końcu, jak się z tym zainteresuje, to trzeba się zastanowić. I to jest bardzo ważne, bo to jest bardzo ważne, żeby nie tylko się zastanowić, ale też się z tym zainteresować. I to jest bardzo ważne, żeby nie tylko się zastanowić, ale też się z tym zainteresować.
I to jest bardzo ważne, żeby nie tylko się zastanowić, ale też się z tym zainteresować. I to jest bardzo ważne, żeby nie tylko się zastanowić, ale też się z tym zainteresować. I to jest bardzo ważne, żeby nie tylko się zastanowić, ale też się z tym zainteresować. I to jest bardzo ważne, żeby nie tylko się zastanowić, które tutaj widzisz, zaciekawienie, wzmocnienie, olśnienie, sprzedaż, adaptacja nawet i polecenie. jaką ma sytuację użytkownik. Czyli na tym drugim etapie. Luźno rozważa usługę. Brakuje mu silnej motywacji, brakuje mu pewności. Czy aby na pewno to, czy aby na pewno ty i czy aby na pewno teraz. Takie trzy, słuchajcie, grube rzeczy, o których też warto z tyłu głowy cały czas pamiętać, że ten klient o tym będzie rozmyślał.
O czym myśli? Słuchajcie, czy to zadziała u mnie? Czy będę umiał to zastosować? Czy znam kogoś, kto z tego korzysta? Co to dla nas, Marek, w kontekście postów na mediach społecznościowych, w jaki sposób możemy to wykorzystać? Zobaczcie, jak mu możemy odpowiedzieć. Rozpraw się z najczęstszymi obiekcjami. Podstaw nowe przekonanie. Mówił, że brakuje motywacji, więc wskaż, co zyska, ale też, co straci. Jeśli nie podejmie tego zobowiązania teraz, pokaż historię swojego klienta, z którym twój odbiorca się utożsamia. Czasami są to nasze osobiste historie transformacji. Czy to jest dla Was jasne? Na każdym z etapów zadajesz sobie trzy pytania. Jaka jest sytuacja użytkownika? O czym myśli? I w jaki sposób możesz mu odpowiedzieć? Jak możesz mu odpowiedzieć? Jeżeli masz całą listę obiekcji, te obiekcje są bardzo ważne w sprzedaży. Klient nie kupuje, bo go nie stać albo cena jest za wysoka.
Nie widzi wartości. Nie widzi, że to jest przestrzeń dla niego. Nie widzi miejsca w swoim dniu. Nie widzi energii, którą chciałby położyć na zmianę. To, do czego was absolutnie zachęcam, to słuchajcie obiekcji. Dopytujcie, sprawdzajcie, co powstrzymuje klienta przed zmianą. zakupem. To są nie tylko takie obiekcje obiektywne, to są bardzo często jakieś wewnętrzne rzeczy, takie przekonania blokujące, jakieś często przekonania branżowe o całej branży, na przykład bardzo dużo pracuje z dziewczynami z coachingu, z terapeutkami, one też bardzo dużo mówią, że często ktoś przychodzi z gotowym przekonaniem, że coś nie działa, coś się nie sprawdziło. Mało tego, Wy dzisiaj jesteście pewnie na pewno nie na pierwszym, tak zakładam, ale pewnie nawet nie na trzecim szkoleniu. Więc też już na tym etapie bardzo Wam dziękuję za to zaufanie.
Mam nadzieję, że na ten moment są ciekawe nowe rzeczy. I co? I możemy iść dalej? Kochani, czy możemy iść dalej? Zobaczcie, mamy do tej pory strategię Amazon, czyli główne obszary i tematy. Teraz mamy lejek sprzedażowy, pokazuje nam sześć etapów. Od zaciekawienia przez wzmocnienie, olśnienie, sprzedaż aż do lojalności naszego klienta. Na każdym z tych etapów ogarniamy sytuację użytkownika. Sprawdzamy, o czym myśli, jak mu odpowiedzieć. Przeprowadzamy użytkownika od nieświadomego do świadomego i gotowego do zakupu. Dwa duże strategiczne spojrzenia, a teraz znowu już do konkretów. Ja lubię ten konkret i lubię od razu po szkoleniu wdrożyć, sprawdzić, czy to na pewno działa. Chcę wam pokazać jeden schemat posta sprzedażowego. Kiedy on jest szczególnie przydatny? Kiedy naprawdę można go wykorzystać.
podgrzewacie kogoś, szykujecie nową usługę, nowy produkt i naprawdę potrzebujecie, żeby ten post sprzedażowy był taki bardzo skuteczny. Ja mogę powiedzieć, że za każdym razem, kiedy próbuję coś spontanicznie zrobić, zawsze wracam do tego schematu, jadę z tym schematem i naprawdę on odpowiada na wiele potrzeb i wyzwań. I zobaczcie, to jest stereotypowy schemat, nietrudny. Po pierwsze, wypisujesz w swoim postie problem, czy problemem, jaki ma użytkownik. Po drugie, wskazujesz. . . cechy twojego produktu bądź funkcjami produktu czy usługi. Po trzecie, musisz dać jakiś dowód. Niechby to było jedno zdanie, ale udowodnij, że to działa. Może to być jakaś cyfra zadowolonych klientów, może to być jakaś cyfra, która wynika z badań, ale jakiś dowód, który uwiarygadnia to wszystko, co o tym piszesz. No i podsumuj to korzyściami, żeby ta oferta była taką ofertą nie do odrzucenia.
Jak to wygląda w praktyce? Zobaczcie, nawet nie zajmuje to bardzo dużo. To jest mój post, którym sprzedawałam szkolenie, a jakże z Facebooka, o tym, w jaki sposób wprowadzić fanpage. Więc na początku wypisałam problemy, które dotyczą klientów, zero komentarzy, pod postami słabe treści, które nie mnożą brak pomysłów na posty. Jeśli tak, możesz to teraz zmienić. Były cechy. Zapraszam cię na warsztat. Kiedy? Link do zapisu. Na warsztacie przepracujesz ze mną. Te cechy już się trochę przemieszały z korzyściami. Dalej daję dowód. Często słyszę od moich kursantów, że z Facebooka pozyskują ponad 90% klientów. To nie jedna i nie dwie kursantki. Sami. . . Przez wiele lat budowaliśmy naszą obecność jako Leonard Interactive, bazując tylko na samym Facebooku. Zatem na końcu w jakiejś sekwencji pisać posty. I tutaj słuchajcie, dajecie garść korzyści.
Znowu link do szkolenia, do tego jakaś solidna, soczysta grafika. Pamiętajcie, to co pierwsze przyciąga uwagę, to jest właśnie grafika. Przy takim transie scrollowania, kiedy ktoś po prostu scrolluje sobie Facebooka czy Instagrama, to grafika, zdjęcie jest tym, co pierwsze ściągnie uwagę. Dlatego ja jestem wielką fanką, żeby pisać na grafikach i na zdjęciach, żeby klient od razu, czy odbiorca mógł sobie zdecydować, czy to jest dla mnie, czy to nie jest dla mnie. Jak myślicie, przydatny temat, dobry schemat, prosty, czytelny, nie wymagający jakichś wielkich problemów. umiejętności kopierajcerskich. Po prostu zobaczcie, trzeba znać swojego klienta, trzeba wiedzieć, czego oczekuje i trzeba wiedzieć po prostu, co my jako marka dowozimy. Fantastycznie. Piszecie, że proste, więc ja lecę dalej, bo jeszcze mam dwa schematy, dwie propozycje, żeby się dużo reakcji zadziało. No bo dobra, słuchajcie, żeby też uporządkować. Niby tak, ale to struktury są rozrywkowe. Dobra, zostawmy to pytanie na koniec.
Zostawmy to, wracamy, przywołuję sama siebie do porządku. Od czasu do czasu, i tu wejdziemy trochę na algorytm, proponuję zastosować rodzaje postów, rodzaje treści, które jednak troszkę rozejdą się pewną szerszą ławą, po to, żeby spróbować ten algorytm zhakować, ale dalej mam na celu to, żeby dla mojego odbiorcy to była wartościowa treść. To znaczy, że te 3 sekundy, które ktoś spoziera na te treści, nie były zmarnowaniem czasu i jakimś elementem zdołowania. Pewnie znacie to rozwiązanie, ale ja dzisiaj chcę jeszcze raz wam powiedzieć, jeżeli znacie, a nie stosowaliście, to warto je zastosować. Komentarze są tym, co dzisiaj napędza zasięg. Jeżeli przygotowujesz jakieś wydarzenie, to w ogłosie możesz nie podawać daty i poprosić o to, żeby w komentarzu ludzie dali znać, kto potrzebuje jej. W tym przykładzie podaliśmy datę, ale nie link do rejestracji.
Poprosiliśmy o to, że kto chce więcej szczegółów i informacji, kiedy wystartują zapisy, to dajcie znać w komentarzu. Inna wariacja tego samego podejścia jest taka, jeżeli przygotowujecie jakiś raport, jakiś przepis, jakąś instrukcję a nawet jakiś e-book, to również słuchajcie, nie opisujcie tego, nie dawajcie tego po prostu link do Waszej strony, poproście o te komentarze. Czy to działa? Słuchajcie, jeżeli w samym poście pokażecie jaką wartość chcecie dać tym prezentem, to tych komentarzy gwarantuje Wam będzie cała masa. Być może na początku z mniejszą śmiałością będziecie to robili, ale ja zachęcam, żebyście to zrobili. U każdego, kto to robimy, zawsze działa bardzo dobrze. Zobaczcie, tutaj podkreślam, że jest 165 komentarzy. Pamiętajcie, że w tym wydaje się to całkiem sporo, przynajmniej na moje oko. Warto pamiętać, że połowa tych komentarzy to są nasze odpowiedzi. Natomiast klient widzi na końcu 165 komentarzy.
I tu jedna ważna, techniczna uwaga. Pamiętajcie, że wy jako fanpage'e macie możliwość odpowiedzenia użytkownikowi w Messengerze 7 dni od momentu wpisania przez niego komentarza. Czyli jeżeli dzisiaj obiecujesz, że wyszlesz jakiś link albo jakiś PDF, to mamy 7 dni na to, żeby w tej prywatnej wiadomości do tego użytkownika napisać. I to jest naprawdę sprawdzony przepis na to, żeby tych komentarzy pod waszymi postami było bardzo dużo. I druga zasada, która nawet nie tyle komentarze, co same reakcje, czy jakieś serducha, czy lajeczki, wam zrobi, to są takie rzeczy, które wymagają czterech zasad. Jeżeli prosicie o jakąś reakcję albo odpowiedź, to wymyślenie odpowiedzi nie zajmie dłużej niż 3 sekundy. Odpowiedzieć można więcej niż jednym słowem i to będą różne słowa.
Odbiorca nie może wstydzić się publicznie napisać tę odpowiedź i dobrze się czuje z tą odpowiedzią. Tu chodzi mi o takie proste i przyjemne elementy, pod który ktoś się podpisze. Ja sobie lubię testować na swoim fanpage'u, więc któregoś razu, zobaczcie, naprawdę mocno, już tu bezpośrednio pojechałam, ale chciałam, żeby to było proste i sprowadziło dużo reakcji. Daj serduszko albo lajka, zobaczcie, to jest w treści posta, jeśli się zgadzasz i w treści na grafice, twoja marka nie dotyczy tylko ciebie, promieniuje i przemienia innych ludzi. I rzeczywiście, słuchajcie, znowu zobaczcie, to jest bardzo bliskie moich klientów, czyli po części na pewno z was. którzy chcą budować te marki w sposób zgodny ze sobą, bez hakowania. jakichś algorytmów, a jednocześnie w taki sposób, żeby to było bardzo skuteczne.
Tutaj ten post zebrał 85 reakcji, czyli jest sporo, bo pod moimi standardowymi merytorycznymi postami, powiedzmy, mam od 10 do 30 takich reakcji. Więc zobaczcie też, że my dlatego skupianie się na samych lajkach czy zasięgu nie będzie miało. realnego odzwierciedlenia w twoim biznesie, dlatego że część po prostu osób będzie. . . nie zareaguje, ale chętnie Twoją treść przeczyta. Druga propozycja, jakim słowem podsumujesz tydzień, ja tutaj też zaproponowałam, więc zobaczcie, tutaj nawet rozegrałam, można emotką skomentować, można było skomentować sobie do przodu. I też to taki trochę właśnie na komentarze i na reakcję schemat. Czyli jeszcze raz, to musi być bardzo proste, poznawczo. I właśnie, kochani. . . Nie każ mi myśleć. To jest jedna z ważniejszych zasad, o których należy pamiętać przy tworzeniu i krótkich, i tych bardziej zaawansowanych postów.
Za każdym razem nasz mózg jest obarczony przetwarzaniem informacji. Nie mogą ludzie jak wróżki domyślać się, co ty miałeś na myśli. Zadbaj o to, żeby jednak ten przekaz twój był bardzo prosty i oczywisty. To jeszcze nie wszystko, bo ja jeszcze mam kilka propozycji, jak ten sprytny kontent budować, jak tworzyć posty, więc kolejna moja propozycja to jest strategia zoom in, zoom out. Już tłumaczę. Bardzo często skupiamy się mocno na swoim produkcie. Pokazujemy różne szczegóły w przybliżeniu. To jest OK. Pokazujemy jedną funkcję, przedstawiamy korzyść, rozprawiamy się z jedną obiekcją. Robimy pewien zoom-in na mój produkt czy na moją usługę.
Ale warto od czasu do czasu zrobić sobie trzy kroki w tył i zobaczyć, w jakim momencie życia albo w jakim momencie dnia mój produkt czy usługa wchodzi w kontekst. kracza w życie mojego klienta". Należałoby zrobić taki krok w tył i zobaczyć szerszy obraz. Po co? Po to, żeby zbudować kontekst. Bo być może nie jest tak, że ktoś. . . Pamiętacie z podróży klienta? Na początku ludzie nie znają naszej usługi, ale już szukają rozwiązań. Żeby złapać ich uwagę i pokazać, że mam pomysł na twoją bolączkę albo mam pomysł na zagospodarowanie twojej przyjemności, czego potrzebujesz, należy pokazać szerszy obraz. I tutaj Agnieszka Tkacz z Walk the Change, która jest kołczem, który zaprasza na spacery, przy takim zoom in zaproponowała, jak spacer pomaga odnaleźć czas.
I tłumaczy, w jaki sposób spacer wpływa na mózg, na zmiany. Więc zrobiła pewnego rodzaju przybliżenie. I tych przybliżeń oczywiście należy stosować sporo. ale też jest propozycja zum outu. I tu z kolei Joanna Kulczyk z zielarni warmińskiej, która też moja klientka, z którą pracujemy. I Asia też kapitanie zaczęła robić rolki i ostatnio się widziałyśmy. Mówi, że naprawdę zwiększyła jej się sprzedaż w sklepie i stacjonarnym i w e-commerce. I Asia tutaj, zobaczcie, adresuje jesień, jesień, a kto ty? To już czas na porządki w naszym organizmie. Więc zobaczcie, wystarczy wyrysować jednym zdaniem kontekst, w jakim się rozmawiamy. w jakim chcemy tego klienta znaleźć, żeby potem zrobić szybki pomost do mojego produktu.
Jak wam się wydaje, czy ta propozycja znowu jest w jakiś sposób użyteczna? Kto z was widzi, że u niego może mieć jakieś zastosowanie? Bardzo proszę, dajcie mi znać na czacie. Jola pisze, że bardzo, że tak. Bardzo mnie to cieszy. Pamiętajcie, że teraz to, co już pokazuję, to są różne rzeczy, po którym możecie w pierwszej kolejności sięgnąć, bo pewne rzeczy wam się tutaj sprawdzą, ale być może po prostu o części rzeczach nie wiedzieliście, w jaki sposób można to zrobić. ogarniać tak, żeby do tego klienta pomalutku, ale i tak konkretnie ze swoją marką i rozwiązaniami wkraczać. No dobra. Ja oszczędzam wasz czas i waszą energię.
Jeżeli już naprodukowaliśmy treści, mamy wszystkie obszary zbudowane, mamy tematy, mamy już trochę treści wypuszczonych w świat, mamy pewne elementy, które są sprawdzone, być może już słyszeliście o czymś takim, co się nazywa recyklingim treści. Wszystkie te tematy, które są w naszej historii, są w stanie być wytłumaczone w sposób konkretny. Jeżeli już mamy te tematy, które są w naszej historii, to możemy je wytłumaczyć w sposób konkretny. Jeżeli już mamy te tematy, które są w naszej historii, to możemy je wytłumaczyć w sposób konkretny. Jeżeli już mamy te tematy, które są w naszej historii, to możemy je wytłumaczyć w sposób konkretny. Jeżeli już mamy te tematy, które są w naszej historii, to możemy je wytłumaczyć w sposób konkretny.
Jeżeli już mamy te tematy, które są w naszej historii, Znowu jest to od roku dosyć modne w świecie marketingowym, ale moją uwagę też przykuło całkiem niedawno. I uważam, że naprawdę zatrzymajcie się chwilkę na tym i zgłębcie to, dlatego że jestem przekonana, że wy już naprodukowaliście się całą masę postów. Być może dzisiaj trzeba wyciągnąć te posty, je troszkę zaktualizować, troszkę je przerobić, i bazować dalej na tych samych treściach, które wcześniej się sprawdziły. Po co to robimy? Po to, żeby te wartościowe komunikaty nie zginęły śmiercią naturalną. Bo wiecie, niestety posty w mediach społecznościowych, rano są, wieczorem ich nie ma. Czasami, nie wiem czy macie też takie poczucie, że napracowaliście się naprawdę już. i rozkminiliście obiekcje klienta i opracowaliście super korzyści. Możecie porównywać się z klientami, jakąś ekspertyzę swoją wybudowaliście.
No i co? Zrobiłam i jutro już nie? I to jest nieistotne, nieprawda? No właśnie nie. No właśnie, słuchajcie, tutaj wkracza recykling treści, po to, żeby się zastanowić, co mogę z tego, co już zrobiłam, czy zrobiłem, po prostu wykorzystać jeszcze raz. Od czego zacząć? Przede wszystkim, słuchajcie, to są te uniwersalne treści. porady, tutoriale, jakieś case studies, historie, które już opisaliście jakiś czas temu, to to wszystko warto wziąć jeszcze raz. Po drugie, to powinno być pierwsze, czyli wszystkie treści z DNA twojej marki lub z oferty. Wykorzystaj to, co jest wypracowane. Jeżeli przygotowałaś naprawdę świetnie wygląda oferta, wiesz, że kiedy klient się zapozna, to jest to nie do odrzucenia, to warto te rzeczy wziąć. Tak samo jak dzisiaj opracujecie te obiekcje i korzyści, to nie zostawiajcie ich w jednym poście. Wyciągajcie je i. . . Zmieniajcie odrobinę, zaraz pokażę jak to robić. Wykorzystujcie wielokrotnie.
Wszelkiego rodzaju cykle tematyczne czy okazje na święta, na sezonowe trendy to są te elementy, po które śmiało można sięgnąć jeszcze raz. Jak recyklingować? To przede wszystkim możesz sprawdzić czy grafika. czy pasuje do danej platformy, nie wiem, coś zrobiłaś na fejsie, to może zobacz, czy przyda się na Instagrama. Na Instagramie, wiecie, trochę musi być ładniej, trochę bardziej kwadratowo niż pionowo, jeżeli chodzi o sam feed. Stories wiadomo inaczej, tak? Więc zmień format i grafiki, dopasuj do platformy. W treści zmień na przykład na główki, sprawdź, czy opisy też wymagają jakiejś aktualizacji. No i trzecia rzecz, to oczywiście grupy docelowe. Być może idziesz do nowych grup docelowych, więc weź to, co ci się sprawdziło. Pewnie gotowe treści masz przygotowane. Tylko dostosuj do potrzeb i interesów każdej z tych grup.
Warto pamiętać, że treści mogą być recyklingowane, czyli powtarzane, ale nadal powinny dostarczać wartość twoim odbiorcom. Dlatego staraj się dostosować je do aktualnych potrzeb i do aktualnego kontekstu. Takim konkretnym tipem jest to, żeby ponawiać wpisy od publikacji, od których minęło co najmniej 100 dni, czyli tak powiedzmy po trzech miesiącach. Bo słuchajcie, Algorytm i tak nie wyświetlił wszystkim waszym odbiorcom danego postu. To po pierwsze, więc nie ma co się obawiać, że ktoś już miał kontakt z taką treścią, a poza tym, jeżeli miał, to powtarzanie jest naprawdę tych podstawowych rzeczy bardzo skuteczne, a po drugie jest całkiem spora szansa, że też masz nowych użytkowników na swoim wallu, więc na nich też te wpisy będą po prostu nowe, ciekawe i atrakcyjne.
No i słuchajcie, jak myślicie o recyklingu treści? Czy widzicie jakąś propozycję dla siebie? Widzicie jakieś rozwiązanie? Też bym poprosiła, gdybyście wrzucili tak do czatu. Ja tutaj wam pokazuję nie tyle recykling, co taką redystrybucję treści. Zobaczcie, tutaj przygotowałam wpis na bloga, na stronę www, więc przygotowałam post kierujący do tego bloga, ale potem wzięłam ten mój wpis blogowy i podzieliłam go chyba na jakieś 8 stories. które mogę co jakiś czas wpisywać. Więc nie tylko, hej, słuchajcie, jest taki wpis na moim blogu 6 kroków do zwiększenia zasięgów organicznych, ale wyciągnęłam poszczególne tipy i tak jak tutaj widzicie, zrobiłam to w kanwie, przygotowałam do tego storisy, więc w każdym z takich kafelków, to trochę tak instagramowo wygląda, daje po prostu jedną treść. Piszecie, że bardzo jest użyteczny, że duża oszczędność czasu. Dokładnie tak. Zobaczcie, jak wyglądają nasze 36 postów.
Zrobiłaś je raz, wykorzystałaś przez cztery miesiące i znowu można do nich powrócić. Dopasować do twojej sytuacji biznesu to, na co stawiasz, co chcesz konkretnie w danym momencie wesprzeć, czy swoją markę eksperta, czy chcesz mieć większe zasięgi, czy zbierasz kogoś do swojej firmy. listy mailingowej, bo znowu zobaczcie, social media to tak naprawdę nie tylko media społecznościowe, to znaczy warto w biznesie spojrzeć na to ciutkę szerzej, że one mogą i powinny przekierowywać właśnie gdzieś do miejsca, w którym sprzedajecie, do waszej strony internetowej, mogą też miksować się pomiędzy podcastem, newsleterem, miejscem takim fizycznym, może macie jakieś biuro, może macie jakieś miejsce usługowe, więc media społecznościowe powinny też pokazywać. i linkować do innych Waszych miejsc w sieci.
Tak samo Wy dzisiaj, słuchajcie, część z Was, znakomita część z Was prawdopodobnie pochodzi z Facebooka albo z reklamy na Facebooku, albo z organicznego. Trochę naparzałam, przyznaję, ale wiecie, chciałam zaprosić Was na to szkolenie, bo bardzo chciałam się podzielić tymi kluczowymi technikami, które stosujemy, bardzo sprawdzonymi. Ale część z Was prawdopodobnie dowiedziało się o tym z newslettera. Do tego był potrzebny landing page, czyli strona zapisowa. I czwarta rzecz, czyli clickmeeting, czyli ta platforma. To wszystko stanowi o pewnej skuteczności działań w mediach społecznościowych. Jestem ciekawa, kto przyszedł z reklamy. Komuś się wyświetlił posponsorowany. Jakby ktoś się chciał przyznać na czacie, to ja chętnie bym się dowiedziała. kto przyszedł tutaj i poznał mentorkę marketingu z reklamy. Jest trochę osób. Super.
Ja też po całej kampanii zachęcam was, żebyście polubili, jeżeli do dzisiaj jeszcze na fejsie, czy na Instagramie, czy na Linkedinie nie widzieliście. Nie jesteśmy jeszcze wirtualnymi znajomymi, to zachęcam, bo ja na pewno też podzielę się tymi wynikami, jeżeli chodzi o kwotę na reklamy, jaka baza newsletterowa. Ja też się lubię pokazywać, bo ta moja droga też często inspiruje, pokazuje, że naprawdę nie trzeba mieć dziesiątków tysięcy followersów czy użytkowników, żeby móc prowadzić sensowny biznes na takich zasadach, jakich ktoś chce. Więc super. Kamil kilka razy, no niestety kilka razy starał się podmieniać grafiki, żeby nie było nudno. Mam nadzieję, że mi się to udało.
No i dobrze, słuchajcie, czy to co do tej pory jest dla was spoko? Czy czujecie, że macie jakieś nowe światło? Czy ta perspektywa jest dla was troszkę inna? Dajcie mi znać na czacie, bo ja chcę wam zaproponować Już, słuchajcie, nieco zbliżając do brzegu, coś. . . nowego, coś co zmienia nasz świat, jak szybko zmienia, bardzo szybko zmienia. Super, piszecie, że super, umysł odświeżony, bardzo się cieszę. Więc słuchajcie, chat GPT, czyli sztuczna inteligencja. Sztuczna inteligencja. Zapytałam w ankiecie, ile z was korzysta. No, ponad 50%, 60% napisało, że coś tam prywatnie już próbowało. Chcę wam pokazać jedno z narzędzi, które jest bezpłatne. Coraz więcej czytam o tym, jak drogie jest utrzymanie każdego użytkownika, jeżeli chodzi o przetwarzanie danych. Póki co jest to wszystko bezpłatne. Czatopenai. com. Jeżeli nie znacie, jest to narzędzie, w którym wystarczy się zarejestrować i macie dostęp do tego narzędzia.
można powiedzieć, wirtualnej asystentki, wirtualnego asystenta, który pomoże Wam robić treści. w jaki sposób te treści mogą Was wesprzeć, w jaki sposób one mogą pomóc Wam budować Wasze treści, których, jak już wiemy, potrzebujemy bardzo konkretnych. Jak pisać prompty, to są te polecenia, które dajemy czatowi, żeby otrzymać wartościową odpowiedź. Ja chcę Wam zaprezentować, tu możecie sobie zrobić screen, ale też oczywiście ta prezentacja, to wideo będzie dla Was jeszcze dostępne więc na spokojnie zdążycie sobie to. jeszcze przepisać. Jest to, żeby rzeczywiście na końcu dostać jakąś wartościową treść, taką, która będzie zgodna z waszymi oczekiwaniami, z tożsamością waszej marki i nie taka generatywna, bo ostatnio widzę dużo takich postów, które widać, że napisał czat. Jak już ktoś będzie korzystał, to zobaczycie, troszkę się nauczycie tego. Więc ja proponuję wam podejście w takich trzech krokach.
Czyli na przykład, słuchajcie, piszecie do czata, chcę napisać cykl postów, I tutaj podaj kontekst albo swoją branżę, albo swój obszar na przykład, w którym chcesz przygotować takie posty. Dla osób, które chcą przygotować swoje, na przykład dla osób, które chcą przygotować swojego pierwszego e-booka. Zaproponuj mi 10 pomysłów na takie wpisy. Uwzględnij różne etapy zaangażowania w proces. No i słuchajcie, czat gwarantuje Wam pięknych 10 pomysłów, wam to pokażę. pięknych, średnich albo słabych, musicie to ocenić i odpowiedzieć czatowi. Podoba mi się albo nie podoba mi się. W moim przypadku proponuję, podoba mi się, przygotuj mi trzy konkretne wpisy i na przykład wybierz wybrany temat, który czat Ci wskazał. Zaproponuj różne formaty wpisów oddzielnie dla Facebooka, Instagrama, Linkedina. Możecie też to pojedyncze oczywiście czatowi zaproponować.
Nie dziwcie się moi drodzy, bo czat wypluje Wam taki post nawet z gotowymi emoticonami. Czat. Świetnie, do ostatniego wpisu podejmię jeszcze inne argumenty, również w formie posta. Ja jak zawsze robię to po raz pierwszy z klientami, to widzę ten błysk w oczach. Wielki zachwyt, bo. . . Czat uczy się bardzo szybko, nawet podobno wystarczy mu kilka miesięcy. Dzisiaj podobno poziom czata jest gdzieś na poziomie początków podstawówki, ale on się tak szybko uczy, że za 6 miesięcy to co najmniej będzie w liceum, jak nie już na studiach. Więc warto poznać to narzędzie, ale nie kopiujcie, nie bierzcie tego na zasadzie Ctrl C i Ctrl V do waszego fanpage'a, bo niestety… bo niestety to są treści zebrane z całego internetu, mogą nie podkreślać waszej marki.
Niemniej jednak, jeżeli chcecie ogarniać swój fanpage, mieć wpisy blogowe, robić jakieś scenariusze, zachęcam, potestujcie, pobawcie się czatem GPT. Moi drodzy, do zobaczenia. Dwie godziny, dwie minuty. Tyle średnio dziennie Polacy spędzają w mediach społecznościowych. Czy to dużo, czy to mało? Jak myślicie? Słuchajcie, wyrośli Polacy, dodajmy. Tak, nie mówię tutaj o dzieciakach. Czyli zobaczcie, sami. . . z siebie, przecież to nie jest ani jakiś billboard, który po prostu się nam narzuca po drodze, ani jakaś reklama, która na YouTube nam się tutaj wymusza obejrzenie. Sami z siebie wchodzimy i dwie godziny i dwie minuty spędzamy w tych mediach społecznościowych. No, pewnie trochę takie osoby jak ja, czy osoby, które pracują troszkę to zawyżają. Ale dokładnie, jest miejsce, żeby się pokazać. Słuchajcie, więc pytanie, czy my w tych dwóch godzinach mamy jakąkolwiek ekspozycję dla naszej marki. Moi drodzy, to już wszystko. rzeczywiście jest sporo.
Ja mam teraz słuchajcie do Was takie pytanie. To wszystko jeżeli chodzi o taką merytoryczną część. Za chwilę chciałabym przejść z Wami jeszcze do pewnej propozycji, którą przygotowałam i na to spotkanie, ale nie tylko. Przygotowaliśmy z moim zespołem już od dłuższego czasu. Chcieliśmy bardzo ogarnąć dwie rzeczy. Przede wszystkim, żeby wokół nas, na naszych wallach, było coraz więcej dobrych, sensownych treści i tak naprawdę, żeby minimalizować hałasowanie w głowach klientów. Więc moi drodzy, kto z Was teraz potrzebuje zwiększyć ruch organiczny, uwolnić się od tego myślenia o algorytmie, wzmocnić zaangażowanie, zaoszczędzić czas na marketing, w social mediach, skończyć ze spontanem, to ja jeszcze serdecznie zapraszam, żebyś jeszcze ze mną chwilę został, czy została, bo chciałabym porozmawiać o takich możliwościach. Słuchajcie, czy mam zielone światy od Was teraz? żeby zaprezentować to, co na dzisiaj przygotowałam. Wspominałam już o tym.
Jeżeli ktoś nie ma ochoty, oczywiście przybijam piątkę. Dziękuję za wspólną godzinę w ten wtorkowy wieczór. Szanuję absolutnie. Nie wszyscy są dla wszystkich, ale widzę, że mam od was zielone światło. Chciałabym wam przejść do kursu. który przygotowaliśmy, który w tej chwili się robi, się szykuje, jak zaplanować treści na cały rok, pisz mniej, sprzedawaj więcej, certyfikowany kurs tworzenia skutecznych i angażujących treści do social mediów, nawet jeśli jesteś laikiem marketingu. Tutaj, słuchajcie, przygotowałam Kurs oparty o microlearning, czyli takie krótkie lekcje, które zaczną układać krok po kroku wszelkie elementy związane z copywritingiem, z tym w jaki sposób chwytać uwagę, w jaki sposób angażować, jak to, słuchajcie, konkretnie wygląda. Jest to na dzisiaj 12 modułów, natomiast, słuchajcie, ten kurs jeszcze nie jest gotowy.
To jest dzisiaj proponuję Wam formę przedsprzedaży, ponieważ jeszcze w trakcie nagrywania planuję… za miesiąc, cztery tygodnie, uruchomienie już w pełni tego kursu, doprecyzować, dołączyć jeszcze rzeczy, które będą interesowały osoby, które ze mną będą chciały w tym kursie się rozwijać i rozwijać własny biznes w oparciu o media społecznościowe. Pomijam oczywiście, jak pracować z kursem, ale co będzie? Moduł Fundamenty, czyli o markach i społeczności, jak wybrać tę moją niszę, jak się zdecydować, czego tak naprawdę potrzebuję. Ogromnie ważny moduł, ekonomia uwagi. Czyli coś, w czym my dzisiaj wszyscy jesteśmy po uszy. Następnie strategia Amazonki z rozpisanym każdym krokiem, który dzisiaj wam zaprezentowałam, żeby mieć konkretne posty, konkretne propozycje. No bo słuchajcie, już wiecie, że to nie chodzi o to, żeby dawać posty, tylko chodzi o to, żeby treść robiła coś odbiorcy. To jest nasze wyzwanie, żeby nasza treść transformowała naszego odbiorcę.
Skuteczne tworzenie treści, największy moduł, w jaki sposób tworzyć nagłówki, w jaki sposób rozbijać obiekcje. Wszystko w prostych scenariuszach, które podkładacie pod swoją markę i przygotowujecie. Kolejna rzecz, która przekłada się na mechanizmy wzrostu w mediach społecznościowych, czyli jak robić zasięgi wartościowe. Dalej, publikowani i dystrybucja treści, czyli tutaj rozpracowujemy dalej recykling, dalej dystrybucję treści. W jaki sposób z jednej publikacji można zrobić 10 wpisów na cały miesiąc? Kalendarz publikacji, jak to ogarniać? Ja przyznaję się, że to zawsze był mój problem, jest wkurzona kiedyś. naprawdę usiadłam do tego i to rozmyliłam, więc też pokażemy, co można natywnie zrobić w Facebooku, Instagramie, LinkedInie, a i z jakich zewnętrznych narzędzi można skorzystać. Sztuczna inteligencja to dzisiaj znowu dużo więcej niż tylko czat GPT. Do tego jeszcze narzędzia, które sprawdzają waszą pisownię, wypluwają. Większość z narzędzi, które proponujemy w kursie jest bezpłatna.
To bez czego się nie obejdzie. Dobre rutyny w rozwijaniu marki w social mediach. Każdy z nas wie, że coś fajnie wszystko ogląda, ale potem, jak nie mamy. . . dobrze zagospodarowanego dnia czy tygodnia pracy, to ten post po prostu solidnie nie powstanie. Analityka, czyli jak sprawdzać, że w ogóle to działa i po co to robię. I słuchajcie, prawie 60 pomysłów na wpisy konkretnych wzorów na konkretne okazje, znowu tak jak ten schemat posta sprzedażowego, rozpisany po to, żeby móc. podstawić pod siebie. 12 modułów, na dzisiaj jest to 60 lekcji w formie wideo i pdf.
Lekcje od kilku minut do kilkunastu, tak żeby właśnie średnio te 5 minut maksymalnie dziennie w 3 miesiące i mam nową kompetencję, nowy level, ogarnięty dostęp do kursu przez 2 lata, cykliczne aktualizacje, certyfikat, oczywiście jeszcze bonusy, ebook Pisz Mniej Sprzedawaj Więcej, 28 przyciągających czyli tych nagłówków w treści do publikowania w social mediach czy w rolkach, bonusy specjalne, wideo o tym jak praktykować ekonomię wdzięczności, pokonać blokady, ale słuchajcie, to nie wszystko. Dla tych z Was, którzy tutaj dzisiaj jesteście i zapisali się na webinar, dla pierwszych 10 osób, wiem jakie to jest ważne, otrzyma moje mentorskie wsparcie. W postaci 3-miesięcznego wsparcia mailowego tutaj chcę Wam pomóc opracować te obszary, tą Amazonkę, żeby. . . dopływy treści były właściwe, więc pięć takich maili możemy kupić. Pięć takich maili z mojej strony, słuchajcie, w waszym kierunku przez trzy miesiące będzie dostępny.
Dobra, wzięliśmy oddech, pokazuje las. Dla kogo to jest? Bo już wiecie, że jak ktoś chce algorytmów, to na pewno ja nie uczę hakowania algorytmów, nie pokazuję rozbierania się na na wallu, ale jeżeli masz rzeczywiście chcesz rozwijać swoje social media, szanujesz swój czas, szanujesz czas swoich odbiorców, chcesz im przekazywać wartościowe treści, nie robić hałasu, jesteś skupiona na społeczności, a nie tworzeniu śmieciowego contentu, to zdecydowanie odnajdziesz tutaj w tym kursie konkretne wskazówki, drogę, krok po kroku, plus, tak jak powiedziałam, jeszcze moje wsparcie. Słuchajcie, tą całą moją wiedzę, wieloletnie doświadczenie wyceniłam.
tak, żeby ono było dostępne, ale spokojnie, słuchajcie, dzisiaj ze względu na nasze spotkanie webinarowe jest to 500 zł tani, mówimy o kwotach brutto, czyli specjalna cena 497 zł brutto, albo w płatności jednorazowej, albo w dwóch płatnościach, o dobra, widzę, że tu mamy drobny błąd, nie 148, tylko 248 zł 50 groszy, czyli dzisiaj pierwsza płatność za 30 dni, druga płatność, Dostęp do kursu planujemy od za miesiąc, czyli mniej więcej od końca listopada. I od wtedy też liczy się i gwarancja zwrotu, bo też taką oczywiście Wam tutaj gwarantuję. Gdzie znajdziecie ten kurs? Tutaj właśnie Karolina już wrzuciła link na czacie, ale też kiedy wejdziecie na stronę mentormarketingu. pl, łamana na kurs. pt, jak planowanie treści, kurs. pt, a także na stronie internetowej. Wszystkie linki znajdziecie w opisie.
I tak właśnie, jak już wspomniałem, to jest to kurs, który jest bardzo, bardzo ważny, bo to jest bardzo, bardzo ważne, bo to jest bardzo, bardzo ważne, bo to jest bardzo, bardzo ważne, bo to jest bardzo, bardzo ważne, bo to jest bardzo, bardzo ważne. I to jest bardzo ważne, bo to jest bardzo ważne, bo to jest bardzo ważne, bo to jest bardzo ważne, bo to jest bardzo ważne, bo to jest bardzo ważne, bo to jest bardzo ważne. I to jest bardzo ważne, bo to jest bardzo ważne, bo to jest bardzo ważne, bo to jest bardzo ważne, bo to jest bardzo ważne. to tamte szczegóły znajdziecie. Nie chcę Wam tutaj przedstawiać, bo po to powstał lending, żeby taki kurs zakupić. Jeszcze raz podkreślę, dzisiaj sprzed sprzedaż, czyli dzisiaj kupując nie dostajecie jeszcze dostępu do treści.
My już mamy przygotowane wszelkie scenariusze, wszystko też na tej stronie sprzedażowej. Zobaczycie planowany start kursu 27 listopada, czyli za miesiąc. Więc właśnie za to zaufanie słuchajcie. za to, że. . . i spędziłyście dzisiaj ze mną ten czas, byliście na webinarze i dajecie taki kredyt zaufania, ta cena jest po prostu o połowę, nawet więcej niż o połowę niższa. Jeżeli ktoś z Was się zastanawia, macie jakieś wątpliwości, to zobaczcie, Karolina też na czacie napisała do nas maila kontaktmałpa. mentormarketingu. pl, więc piszcie, będziemy odpowiadać na wszelkie wątpliwości. Tak jak powiedziałam, słuchajcie. . . Uwaga, ja nie namawiam wszystkich z was do kupowania tego kursu. Jeżeli macie już trzy kursy kupione na ten temat i w ogóle nie zajrzeliście, to warto jednak, słuchajcie, zostawić sobie tą kasę na jakieś inne fajne rzeczy, przyjemności.
Ale jeżeli dzisiaj czujecie, że właśnie to jest ten moment, to jest ten czas, żeby wziąć się w garść, wziąć doświadczoną, słuchajcie, mentorkę, wiedzę naprawdę zebraną z pośrednictwa. praktyki z wielu szkoleń, ale przede wszystkim z doświadczenia marketingowego. Słuchajcie, Warren Buffett kiedyś powiedział, że jak nie znasz diamentów, to poznaj jubilera. Trochę tak pomyślałam sobie, że to jest na dzisiaj bardzo o mnie. Mam nadzieję, że popatrzcie sobie, poczytajcie. Jeżeli macie ochotę, to zapraszam na pokład. Będzie gęsto. dużo większe, to mniej więcej 10%, pewnie 10%, myślę, że nawet mniej pokazałam dzisiaj na tym naszym spotkaniu. I teraz kochani, zapraszam serdecznie, jeżeli macie jakieś pytania, no to jest ten czas. Wszystkim z Was, którzy byli do tej pory, pięknie dziękuję. Dajcie jeszcze ewentualnie znać, jak Wam się podobało.
jak wam się podobało to szkolenie, a jak za granicę zapłacić Teresa, napisz bardzo cię proszę na kontakt, małpa mentor marketingu. Jutro, słuchajcie mój team i ja zbieramy się i na wszystkie wasze pytania odpowiemy, bo chcemy też ułatwić ten dostęp do tej naszej wiedzy sprawdzonej i solidnej. Także będę wdzięczna właśnie jeszcze za dwa słowa, słuchajcie, feedbacku, jak wam się to szkolenie podobało, jak te treści. Amazonka, do tego obszary treści, sześć etapów, do tego schemat posta sprzedażowego. Słuchajcie, bardzo, bardzo, bardzo Wam dziękuję. Miód na moje, słuchajcie, mogłam Cię słuchać godzinami. Pięknie dziękuję. Ja też dzięki Wam, Waszemu zaufaniu, słuchajcie, rozwijam się z Wami, z moją społecznością. Bardzo jestem za to wdzięczna. Więc słuchajcie, to teraz poproszę, tutaj wiem, że mamy taką możliwość zadawania pytań. w tzw. Q&A, takie specjalne miejsce, mam nadzieję, że je uruchomiłam, choć nie jestem teraz pewna.
Jakbyś, Karolina, dała mi znać, czy ja ten Q&A. . . Dziękuję, bardzo mi się podobało, dziękuję za tę wiedzę. Super, słuchajcie, obiecajcie tylko sobie, bo nie mi, ale sobie, że chociaż jedną rzecz sobie zweryfikujecie, skorygujecie i. . . i po prostu wdrażajcie w to swoje media społecznościowe. Niech to jest dobre miejsce inspiracji, dobre miejsce przemiany i transformacji dla Waszych klientów. Tak kochani, wszyscy którzy zapisali się na to spotkanie, od jutra do niedzieli na maila wysyłam Wam link z dostępem do tego nagrania. Kochani, obiecałam prezent, słuchajcie, o my goodness. Już Wam wrzucam, dla wszystkich którzy są do teraz. otrzymujecie ode mnie prezentację, żebyście mogli sobie ją po prostu ściągnąć. Już tutaj próbuję. Słuchajcie, dla tych z was, którzy jesteście. Wrzucam na czacie prezentację.
Oczywiście bardzo proszę nie przekazywać jej dalej, niech to jest po prostu mój prezent dla Was. Więc wszyscy, którzy dajcie mi znać, czy już udaje się pobierać, pobierzcie prezentację, zapiszcie, więc jeszcze raz na spokojnie będzie można sobie te wszystkie drogi przejść. Dobra, Anetka pisze, że nie słychać. Dziękuję. Super. W międzyczasie widziałam, że były zapytania o branżę rozrywkową. Musiałabym troszkę więcej wiedzieć, bo rzeczywiście z rozrywką jest nieco inne strategie. Nie wszystkie te, które dzisiaj zaprezentowałam. będą przydatne, natomiast to co widzę, to o czym pogadaliśmy, mam nadzieję, że wszyscy z Was, którzy i usługi, i produkty, i e-komercy już… O, prezentacja pobrana. Kurczę, cudnie. Konkretnie egzotyczne, kameralne podróże. Fajne! O, kurczę! Zu bardzo fajny, egzotyczne, kameralne podróże, no to ja powiem Ci tak, bardzo mocno zastanowiłabym się nad klientem docelowym, bo egzotyczne i kameralne to są dwie jakieś głębokie potrzeby, myślę sobie jednak specyficznej grupy ludzi.
Szukałabym poziom świadomości, czyli tu chodzi o pewnego rodzaju lifestyle na przykład, lifestyle na przykład taki, że ktoś zaczyna realizować własne marzenia, albo że ktoś szuka jakiejś energii w świecie. Myślę sobie, że tutaj absolutnie gdybyś porozmawiał, to takie rzeczy, to takie odpowiedzi, obiekcje i korzyści, których te osoby szukają, absolutnie by się pokazało. Oczywiście masz już z głowy piękne obrazy, które się świetnie klikają, to absolutnie. Szycie torebek, Beata, szycie torebek, kultura kino, dobra, szycie torebek, słuchajcie. Tak, Beata, powiedziałabym tak, na pewno znowu kolejne wyzwanie, bo jak ja słyszę, pewnie hand made, prawda, że ktoś robi coś z pasji i z serca i dlatego mam kupić Twój produkt, to trochę mało już dzisiaj, wiecie, to dzisiaj już troszeczkę mało, trzeba poszukać nieco szerzej. Szukałabym dwóch rzeczy. Czasami nasza osobowość jest na tyle inspirująca, atrakcyjna, trochę właśnie może egzotyczna, to mogło być to. Po drugie, szukałabym wartości.
Dlaczego? Zobaczcie, dzisiaj świat chodzi na skróty. Chcesz szybko, tanio, jakiś szybkich rozwiązań, instant. Więc znowu, kto kupuje rzeczy robione przez rzemieślników? Na pewno ktoś, kto szuka zatrzymania się w życiu, dla kogo to jest ważne. Dopieszczenie pewnych rzeczy jest istotne, więc na pewno te strategie pewnie w takim lekkim zmodyfikowaniu są do wykorzystania. Elżbieta, nawozy ekologiczne, no to jest w ogóle czad. Słuchajcie, wszystko co jest moim zdaniem ekologiczne dzisiaj, choć oczywiście jest to znowu trochę spranne już takie słowo. O, Darek, kupione na raty, piąteczka. Jutro dostaniesz maila o wsparciu i o wszystkim napiszę. Super, bardzo dziękuję. Dobra, słuchajcie, żebym się skupiła po kolei. Mówiłam o nawozach ekologicznych, tak, nawozy ekologiczne. Kto jest Twoim odbiorcą? Zobaczcie, to znowu musimy wrócić do początku tej prezentacji. Musimy wiedzieć z czym moja marka, z jaką obieknicą i do kogo idzie.
Bo nie wiem, czy to są rolnicy indywidualni, czy to są rolnicy, którzy jednak przemysłowo coś robią. Więc wtedy przykładamy ucho i tam szukamy motywów do zakupu, szukamy obiekcji. Dlaczego nie chcą kupować? Szukamy oczywiście, słuchajcie, to co absolutnie jest też istotne to czy nasza oferta jest rynkowo atrakcyjna. Jeżeli dzisiaj jeszcze nie jest twoja oferta rynkowo atrakcyjna, to zrób coś, żeby była, żeby była bardziej. Znowu, nie musisz inwestować w jakieś wielkie badania i w ogromne technologie, ale pamiętajcie, że udoskanalanie naszych produktów i usług to jest jakby stały proces, to jest stały proces. Kochani, ja sobie obiecuję, że spiszę tutaj chobyści, biuro się chobyści, rozumiem, no to. . . Tak, to w ogóle też zmienia postać rzeczy. Moi drodzy, widzę, że tutaj rozgrzewacie czat. Zróbmy może tak, ja sobie chętnie poczytam, w jakich branżach jesteście.
Ja postaram się na moim fanpage'u od czasu do czasu, teraz w tym czasie właśnie też tworzenia kursu, czyli do grudnia, będę brała wasze kategorie, branż i będę próbowała opowiadać moje propozycje, inspiracje, w jaki sposób te fanpage'e wasze rozwiedzić, gdzie szukać tych mechanizmów wzrostu, a dla tych z was, którzy są już tutaj po prostu konkretnie przygotowani na tą pracę, to zwyczajnie świeci zapraszam na kursu, bo tam będziemy mieli tego miejsca na już konkretnie wasze branże. dużo miejsca na te konkretne. Nie mogę zakupić, gdzie mam zaakceptować regulamin? Wiesz co Marzenka, jest ten regulamin nad albo pod miejscem, nad polityką prywatności. Nie wiem czy kupujesz z telefonu, czy na pewno jeżeli odpalisz przeglądarkę na laptopie to będzie dużo.
A czy treści typu poranna kawka są w porządku na relacje, czy faktycznie lepiej z nich zrezygnować? Nie, poranna kawka, właśnie, słuchajcie, nie chcemy być zapychaczem czasu, więc jeżeli ta poranna kawka to jest taki inspirujący otwarcie poranka dla Twoich odbiorców, bo rzeczywiście, słuchajcie, ja też czasami łapię się na tym, że wstaję od rana i szukam, też układam tą rytmę tak, żeby złapać sobie jakąś medytację czy jakiejś dobrej myśli, więc też szukam tych. . .
porannych kawek u osób, które są dla mnie ekspertami w tym właśnie rozpoczynaniu dnia, więc poranna kapka może być jak najbardziej storiesowa, byle tylko nie była taka, chodźcie, to sobie poplotkujemy, no chyba, że masz taki fanpage i naprawdę ci ludzie do ciebie już wcześniej przyszli, żeby sobie rzeczywiście poplotkować, chociaż to pewnie jest strategia krótkoterminowa, więc długoterminowa zastanowiłabym się na przykład w cyklu miesięcznym, że w poniedziałku, na przykład w październiku i tak dalej, więc to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest, to jest To w poranna kawka będzie na przykład jak pokonywać jesienną handlę, albo jak szukać powodu do uśmiechu, a nie zaglądać i nie przejmować się tym, co za oknem.
W listopadzie może to być jeszcze inne wyzwanie. a w grudniu jeszcze inne. Masaże, sprzedaże Thermomix, coaching, mentoring. Super. Wszystko to, co dzisiaj przedstawiłam, na pewno w 101% wszyscy z was, którzy proponujecie usługi, edukatorzy, to są na pewno strategie uszyte na miarę dla was. Jeżeli macie produkty, to słuchajcie, to także tu jest może trochę większe wyzwanie. Nad czym? Nad kontekstami. I żeby nie opowiadać na przykład o Thermomixu. Tutaj bardzo często widzę, że osoby, które to prezentują, pokazują jakieś inspiracje, jakieś dania i to jest ok, tylko znowu tutaj trzeba wypracować trochę tą unikatowość i tą swoją tożsamość marki, może jakiś konkretny rodzaj przepisów. Masaże to w ogóle bomba. Dominika, dzisiaj wszyscy potrzebujemy relaksu i masażu, więc kochana, przejdź przez Amazonkę, jakie obszary treści, pokazuj też, tutaj zdecydowanie możesz też pokazywać, jakiego rodzaju masaże. Nie powiedziałam, słuchajcie, o jednym. Super, dziękuję Natalia.
Mam nadzieję, że to jest trochę oczywiste, że jednak wasza twarz zawsze będzie robiła tę robotę na waszym fanpage'u. Jeżeli dacie radę, odważycie się, pokonacie wewnętrzny lęk, też często jak pytamy klientów, lęk przed oceną jest dużym blokerem. Powiem tak, jeżeli moje doświadczenie, i informacje z branży, przy których jestem od wielu lat bardzo blisko. Jeżeli nie masz milionowych zasięgów, nie jesteś influencerem, to naprawdę trudno jest o hejt. Większość osób, które przyjdą dzisiaj do Was na fanpage'e, to są życzliwe Wam osoby, albo przynajmniej neutralne. I trochę tego dystansu do siebie warto mieć w ogóle w życiu, a już tym bardziej w komunikacji marketingowej na fanpage'u. Olejki eteryczne uwielbiam, stosuję, nawet sama mam słuchajcie jeden przy sobie, miętę pieprzową właśnie po to, żeby energii sobie jeszcze dodać tutaj przed spotkaniem z wami. Także zdecydowanie.
Jak sprzedawać męski content? Kamil. po męsku, ale powiedz mi jeszcze jaka branża, to spróbuję coś podpowiedzieć. I czy to jest produkt, czy masz produkt, czy masz właśnie usługi. O właśnie, polecasz serdecznie Monika, takie olejki jak najbardziej. Kolejna rzecz, którą dzisiaj, tak dziś wszystkiego nie mogłam zmieścić, ale a propos termomiksa, olejków, usługi, fotowideo itd. Każdy z nas ma ogrom konkurencji, więc szukamy czemu ktoś ma przyjść do nas. Są takie trzy podstawowe pytania, które ludzie sobie finalnie zadają, zanim jeszcze kupią. To są takie trzy pytania, o które my musimy zadbać, żeby w tej komunikacji się znalazły. Po pierwsze, czy to jest na pewno dla mnie. Klient zawsze się zastanowi, czy ja sobie z tym poradzę, czy ja potrzebuję teraz tego w tej chwili. Więc to jest. . .
to, na co odpowiedź musi znaleźć w naszej ofercie, w naszej komunikacji, w mediach społecznościowych. Po drugie, czy to ty jesteś najlepszym ekspertem, który mi to dowiezie. Więc zobaczcie, trzeba siebie też zaprezentować i ogarniać. takie pokazywanie, że naprawdę potraficie transformować życie waszych klientów. Bo to zobaczcie, dzisiaj nie chodzi w ogóle o usługi. Tak samo wy dzisiaj przyszliście po to, żeby zmienić coś w swoim biznesie. Nie chodzi, że kurs jest tylko narzędziem. Tak naprawdę chodzi o to, że ma się coś zmienić. I trzecie pytanie o pilność. Czy na pewno tego potrzebuje teraz? Więc bardzo często jest tak, super, na przykład za chwilę pewnie będzie wysyp I fajnie, lubię te sesje zdjęciowe świąteczne, ale klienci będą jedni odkładali, czy na pewno teraz, czy potem, czy na pewno potrzebuję. Ja również dziękuję. Wypoczynek dla dzieci, kolonii, półkolonii, zielone szkoły, Teresa.
Tu masz duże pole do popisu, natomiast nie tyle problem, co taki trzeba się zastanowić, bo niestety nie komunikujemy się z dziećmi, tylko z rodzicami, więc trzeba się zastanowić. Jasne, słuchajcie. Dziękuję. Ja jeszcze chwilę tutaj zostanę z tymi z Was, którzy jeszcze chcą chwilkę porozmawiać. Dziękuję serdecznie, bardzo dziękuję kochani za to, że jesteście. Zapraszam, pewnie nie ostatni raz się widzimy. Więc warto się zastanowić, jakie wyzwania rodzice mają, czego oni się boją. Ja zawsze lubię podawać taki przykład harcerzy, którzy już parę lat temu skarżyli się na to, że rodzice bardzo by chcieli mieć samodzielne dzieci, przynajmniej część rodziców, ale potem na przykład przeszkadza im, że dzieci siedzą przy żywym ognisku, więc się śmiejemy często, że być może trzeba ze smartfona po prostu puszczać takie ognisko. Słuchajcie, nie ma lekko.
Tak jak powiedziałam, ja dzisiaj proponuję, ta oferta jest dla osób, które chcą zatrzymać się i naprawdę skupić się na tej swojej społeczności, przyjrzeć się jej, dopasowywać swoją ofertę i w ten sposób komunikować ją długofalowo, tak żeby do brzegu, do sprzedaży, do tego, żeby twój biznes rósł i żeby media społecznościowe to nie była jakaś zabawa, to nie było jakieś rzucanie postów, tylko rzeczywiście po prostu dialog, rozmowa, kierowanie swoich klientów. swoich użytkowników. Zerknę tylko jeszcze. . . O, widzę, że już siebie tutaj wzajemnie rozmawiacie. Fantastycznie. Darku, polecasz olejek rozmarynowy? Czuję koncentrację. No nie, mam takiego olejku. Mam taką mieszankę olejków na koncentrację, ale rzeczywiście rozmarynowy chodzi za mną. Super, dziękuję za to polecenie. Kochani, obiecuję ściągnąć czat, przygotuję znowu jakąś sekwencję treści, pewnie trochę tutaj, być może w newsletterze. Nie zabieram Wam więcej czasu, mamy 19. 30, dobry czas, półtorej godziny, zamykamy to spotkanie.
Serdecznie Wam dziękuję. Zapraszam mentormarketingu. pl, łamana na kurs PT. Będę się jeszcze przypominała Wam w tej kampanii, ta przedsprzedaż w tej cenie, z tymi warunkami trwa, słuchajcie do. . . do najbliższej niedzieli. Także pozostajemy w kontakcie. Dzięki wielkie. Pozdrawiam. .