TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
A więc to jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie jest to, co się dzieje, że nie nie, ponieważ do sprzedaży być może masz różnego rodzaju usługi, być może zajmujesz się kredytami frankowymi, być może rozwijasz struktury MLM, niezależnie od tego co robisz, ale działasz właśnie w ten sposób, no to ten lid jest najważniejszy, od niego wszystko się zaczyna.
Dlatego w tej klasie, w Akademii Marketerów i mam nadzieję, że właśnie prawidłowo dobrałeś tą klasę, zajmiemy się sposobami różnego rodzaju rozwiązaniami, kampaniami reklamowymi, strategiami itd. , które będą miały na celu pozyskiwać coraz to największą właśnie grupę klientów w postaci lidów, które później będą konwertowane, monetyzowane i które po prostu będą dla Ciebie zarabiać. Ten materiał wideo jest, można powiedzieć, kluczowym materiałem wideo, dlatego jest on na samym początku. Powiem szczerze, że sam się sobie dziwię, jestem zaskoczony, że daję go za tak niskie pieniądze, ponieważ aktywowałeś platformę najprawdopodobniej na superkorzystnych warunkach. No i ten materiał wideo jest, można powiedzieć, takim zaplanowaniem długoterminowego planu marketingowego, który będziemy właśnie realizować. Tak więc dzisiaj technicznie jeszcze nie będziemy działać.
Pierwsze techniczne działania zrobimy już za tydzień, a za tydzień będzie jedna z najskuteczniejszych kampanii, jeżeli chodzi o pozyskiwanie lidów. Uruchomimy tą kampanię za tydzień, a następnego dnia zobaczysz, że będziesz miała efekty, ponieważ to jest naprawdę bardzo skuteczna kampania reklamowa. Natomiast nie popełnimy tego błędu, który popełnia większość reklamodawców, przepraszam większość firm. Dlaczego? Ponieważ wiele firm działa w taki sposób, że mówi, mam coś do sprzedania, mam do pozyskania jakichś lid, no to zrobię po prostu reklamę, zrobię jakąś kampanię, puszczę posta i niech się dzieje. Natomiast tutaj właśnie jest popełniany błąd. Dlaczego? Ponieważ tak naprawdę dolewamy paliwa do czegoś, co nie ma możliwości przepalić tego paliwa, nie ma co zrobić z tym paliwem.
Dlatego najczęściej budżety są przepalane, ponieważ nie ma systemu marketingowego, który będzie w stanie tym całym ruchem tymi lidami zarządzać. Owszem, jeżeli jesteś nastawiony na bardzo krótką sprzedaż, czyli chcesz tylko i wyłącznie dzisiaj pozyskać klienta, sprawić, że on ci zapłaci i zapomnieć o tym, to jest to oczywiście możliwe. Natomiast powiedzmy sobie szczerze, liczba takich klientów, którzy bez jakiegoś tam głębszego poznania, polubienia, zaufania, skorzysta z twoich usług, będzie chciał wstąpić do twojej struktury itd. będzie znacznie niższa i może się okazać, że będzie to na granicy opłacalności prowadzenia jakichkolwiek działań reklamowych. Dlatego zapewnij sobie teraz około 35-40, maksymalnie 45 minut wolnego czasu.
Upewnij się, że nikt ci nie będzie przeszkadzać, ponieważ przez ten czas będziemy chcieli za chwileczkę przejść do mojego pulpitu i stworzyć infografikę, która będzie planem marketingowym dla nasze działania na najbliższe tygodnie. Ten plan, który tutaj będziemy mieli za chwileczkę zbudowany, to jest plan na najbliższe 6 miesięcy, czyli na najbliższe 6 miesięcy rozwoju z Akademią Marketerów. Natomiast oczywiście tak jak powiedziałem wcześniej, wyniki będziemy generować o wiele szybciej, ponieważ to co zaplanujemy to jest cały zaawansowany system marketingu internetowego, łącznie z automatyzacją itd. Natomiast same kampanie reklamowe będą w stanie generować. Czyli lidy już takie z zapytaniami o możliwość współpracy, z zapytaniami o ofertę itd. I już na samym początku, już za tydzień tą kampanię będziemy wdrażać.
Tak więc jak widzisz w Akademii Marketerów tutaj w panelu, już za tydzień będziemy mieli top kampanię, najszybsza strategia, najskuteczniejsza na generowanie lidów. Później zajmiemy się automatyzacją, czyli już w pierwszym miesiącu zbudujemy taki automat, który będzie dbać o Twoich klientów, będzie tworzyć z nimi relacje i będzie wyciągać ich jako już klientów takich płacących, którzy będą po prostu chcieli z Tobą zadziałać i wspólnie albo zarabiać, albo dać to Tobie zarobić. Później zajmiemy się budową lejków opartych w Holi Magnet, automatyzację w Messengerze, także zajmiemy się budową strony sprzedażowej, która będzie w jasny, czytelny sposób komunikować na czym polega na przykład Twój biznes, na czym polega Twoja usługa, czym się zajmujesz itd.
Czyli będzie to taka odpowiednio zbudowana strona, która będzie przeprowadzać klienta przez kroki niezbędne do tego, aby się po prostu zdecydował na zakup u Ciebie, na współpracę z Tobą itd. I zajmiemy się też reklamą Google Adwords, chatbotami i innymi rzeczami, które będą zwiększać zasięgi organiczne. Ten plan, który mamy tutaj na platformie, to jest plan, który będziemy realizować i będzie on wynikać właśnie z tej strategii marketingowej, którą za chwileczkę ustalimy. Natomiast w trakcie trwania platformy, przez ten okres najmniej 6 miesięcy będą oczywiście pojawiać się nowe narzędzia, strategie rozwiązania marketingowej itd. i tutaj dodatkowo będą wrzucane różnego rodzaju materiały. Tak więc tych rzeczy, tych materiałów będzie więcej.
Tak więc nastaw się na to, że będzie się naprawdę wiele rzeczy, wiele rzeczy działo. Tak więc co? Przejdziemy teraz do naszej infografiki, której jeszcze nie mamy, ale którą musimy stworzyć. Będziemy to robić wspólnie po to, abyś też zrozumiał czy zrozumiał właśnie dlaczego to ma być połączone w taki sposób. Dlaczego to ma wyglądać tak, a nie inaczej i jak to wygląda u większości firm na samym początku. No bo na samym początku właśnie większość firm działa w taki sposób, że tworzy sobie jakiś landing page, jakiś sales page, tworzy sobie jakąś po prostu stronę internetową, na której to ma przedstawione swoje usługi, ma przedstawione czym się zajmuje, ma przedstawione np. czym jest Twój MLM, jakie są produkty itd.
Czyli jest jakieś miejsce, gdzie klienci mogą po prostu Cię poznać. Jeżeli takiego miejsca w internecie nie masz, no to pytanie w jaki sposób chcesz robić działania w marketingu internetowym, skoro ludzie w ogóle nie zobaczą Twojego produktu. Każda osoba oczywiście wierzy w swoją usługę, w swój produkt, w swoje rozwiązanie itd. Każdy mówi, że to jedno jest wyjątkowe właśnie, to jest najlepszy pomysł itd. Każdy swój produkt chwali. Natomiast jeżeli ludzie tego nie widzą i nie będą mieli okazji docenić, jeżeli nie będą mieli okazji też tego poznać. Jakby nie było, jeżeli masz takie miejsce, obojętnie czy to jest strona internetowa, czy to jest fanpage, czy to jest kanał na YouTube, czy to jest jakiś blog itd.
Aby te osoby mogły Cię poznać, aby mogły poznać Twoją usługę, trzeba oczywiście wygenerować ruch, tak? Czyli musimy skierować tam osoby, które będą to po prostu widziały. I teraz w jaki sposób ten ruch najczęściej jest generowany? No wnioskuje, że skoro mnie obserwujesz, skoro dołączyłeś czy dołączyłaś do Akademii Marketerów, to jesteś na Facebooku, ponieważ moje działania w większości opierają się właśnie o działania na Facebooku. Tak więc zakładam, że na Facebooku także jesteś i być może działasz na Facebooku z pozycji konta osobistego, czyli Twoimi klientami są Twoi znajomi, albo najpierw zrobisz znajomych, a później wydobywasz z nich klientów. Czyli publikujesz różnego rodzaju posty, które po prostu będą agażować do tego, żeby te osoby gdzieś tam przeszły i zostały Twoimi klientami.
A być może prowadzisz fanpage, tak? Regularny fanpage, że Cię po prostu publikujesz to, co masz do zademonstrowania, do zaoferowania i tak dalej. Co to jeszcze może być? To może być, tak jak powiedziałem wcześniej, blog. To może być na przykład kanał na YouTube, czyli na przykład, nie wiem, jeżeli zajmujesz się branżą nieruchomości, czy branżą finansową, w jaki sposób, na przykład nagrywasz filmik, w jaki sposób zabezpieczyć się podczas kupowania nieruchomości, na przykład z finansowanej, z kredytu hipotecznego. 5 rzeczy, na które musisz w szczególności zwrócić uwagę podczas podpisywania umowy kredytowej, nie wiem, jak zawrzeć ubezpieczenie, czyli na przykład do branży ubezpieczeniowej i tak dalej. To to wszystko. Zawsze jesteś w stanie coś przedstawić na YouTube.
Czy to mogą być na przykład jakieś tam inne ogłoszenia na grupach i tak dalej, i tak dalej. Jak by nie było, na tą stronę, na tą swoją ofertę, na ten sales page czy na fan page wchodzą jakieś osoby. No i teraz pytanie, co się z nimi dzieje.
Spółpracując z klientami, właśnie najczęściej z branży nieruchomości, z branży finansowej, ubezpieczeniowej, z branży usługowej różnego rodzaju, gdzie najpierw trzeba pozyskać ten liczb, z branży eventowej na przykład, No najczęstszym problemem właśnie jest to, że, w sumie w każdej innej branży, że te osoby, które tutaj wchodzą na stronę, to owszem ktoś tam się rejestruje, czyli ktoś zostaje naszym klientem, ktoś składa jakieś zapytanie, albo właśnie bardzo często jeszcze jest tak, że z tej strony jest jakieś zapytanie, później leci od ciebie odpowiedź i tak naprawdę już jest koniec kontaktu. I teraz pytanie, co się z tym lidem dalej dzieje.
Czy ty wracasz w jakiś sposób do tego klienta, czy ty znowu do niego dzwonisz, czy są ustawione jakieś cykliczne wiadomości, które będą tworzyć z tą osobą relacji. Najczęściej właśnie tego nie ma. Czyli najczęściej jest taki stop loss, nic się więcej nie dzieje, ten lid sobie tam leży w bazie mailingowej i być może jest takie poczucie, no dobra mam lidy, mam bazę mailingową, 1000 kontaktów, a i tak nic z tego tak naprawdę nie ma, bo to nie zarabia. No i teraz jaki procent osób tak naprawdę składa zapytanie na tej stronie, tak? Albo jaki procent osób w ogóle składa zapytania we wszystkich osób, które widzą cię gdzieś tam w internecie.
Sprawdzasz to? Jesteś w stanie, gdybyśmy teraz się spotkali face to face, bym cię zapytał jaką masz konwersję, a konwersją będziemy ocenia i określać realizację naszego celu marketingowego, tak? Czyli jeżeli ty chcesz na tej stronie internetowej pozyskać lid, no to konwersją będzie pozyskanie lida. Jeżeli byśmy sprzedawali jakiś produkt fizyczny, to konwersją byłaby sprzedaż tego produktu, tak? No to jaką masz konwersję ty dzisiaj ze wszystkich swoich działań? Jeżeli twoje reklamy na przykład zobaczyło 10 tysięcy osób, 1000 osób kliknęło, no to jaka jest konwersja? Jeżeli nie znasz tych danych, no to pojawia się pewnego rodzaju problem, ponieważ istnieje takie porzekadło marketingowe, że połowa pieniędzy przekazywana na marketing jest wyrzucana w błoto. Problem w tym, że nie wiem która to połowa.
I jeżeli nie będziemy tego sprawdzać, nie będziemy tego weryfikować, no to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będziemy przepalać pieniądze w miejsca, gdzie tak naprawdę nie są skuteczne, a może się okazać, że jedna konkretna kampania reklamowa, mało tego jedna konkretna grupa docelowa, bo inne nie i jedna kreacja reklamowa będzie ci robić na przykład 90% obrotu, a jeżeli tego nie sprawdzisz, jeżeli tego nie będziemy weryfikować, tak naprawdę nie będziesz w stanie skutecznie tego robić, tak? Ponieważ jeżeli by się okazało, że ten cały budżet miesięczny, jeżeli byśmy wrzucili w to jedno konkretne rozwiązanie, to nagle by się okazało, że twój biznes zacząłby skalować i tych lidów zamiast 100 miesięcznie miałabyś czy miałabyś 1000 czy 2000, tak? Gdzie pozyskanie 2000 lidów w miesiącu to naprawdę to nie jest duży problem.
Oczywiście jest różnica pomiędzy pozyskaniem lidów osób, które miałyby zakupić jachty 20-metrowy, a różnica pozyskania lidów na osoby, które miałyby odbyć na przykład bezpatną konsultację w celu porozmawiania na temat ubezpieczenia domu. Zdaję sobie sprawę, że jest to różnica. Natomiast jakby nie było możliwości skalowania w każdym biznesie, istnieje. Tylko trzeba to oczywiście robić racjonalnie. Jeżeli teraz pokusimy się o jakieś takie średnie statystyki, to zauważymy, że ta konwersja zapisu pozyskiwania lidów, nawet gdyby była do 5% od 0,5%, bo tak to najczęściej wygląda, oczywiście zdarzają się strony, gdzie na przykład mają konwersję po 20-25%. Jeżeli będą to strony z lid-magnetem, takie strony mogą mieć po 40-50%. Natomiast jeżeli mówimy już o konkretnych jakichś ofertach, o konkretnych jakichś usługach, o konkretnym systemie MLM itd.
, to myślę, że te 5%, nawet gdyby to było 10%, niech będzie, możemy tutaj określić, że tyle by to było. Obejnie czy to będzie 5% czy 10%, jednak 90% osób wychodzi po prostu z tej strony. 90% osób czy 95% wychodzi po prostu z tej strony i nie zostawia swojego lida. No i teraz można by powiedzieć, że z tymi osobami możemy sobie dać święty spokój, ponieważ one pytają cię, one zadają ci jakieś pytanie, wysyłaż im jakąś ofertę, coś tam się może z nimi dzieje, być może nie. Tego nie wiemy, bo dalej tego nie sprawdzamy, dlatego będziemy chcieli też zrobić taki system, który będzie o tych klientów dbać.
Natomiast przede wszystkim trzeba się zastanowić, co zrobić z tą grupą 90% osób, które wchodzą na nasze strony, klikają w nasze reklamy, generują nam koszty, a nie korzystają. Czy jest to nasza grupa docelowa? To jest pierwsze podstawowe pytanie. Oczywiście zakładamy, że te osoby, które kliknęły w jakąś tam reklamę, kliknęły w jakiś przekaz reklamowy, przeczytały jakiś wpis na blogu i kliknęły w link, to są osoby z naszej potencjalnej grupy docelowej, ponieważ zainteresowały się tematem. Skoro przeszły na stronę, to musiało coś się na tyle zainteresować w tym temacie, w tej dziedzinie, że przeszły na stronę i zapoznały się z tym, co jest na stronie internetowej. Natomiast zabrakło czegoś na stronie.
W dzisiejszych czasach, gdzie konkurencja jest naprawdę duża, ilość tych informacji na Facebooku i w innych social mediach jest tak potężna, że tak naprawdę ciężko też odfiltrować to, czy coś jest fejkowe, czy coś jest warte zainteresowania. Nawet jeżeli gdzieś widzimy, że miesiąc temu zarabiała 0 złotych, teraz zarabia 50 tysięcy, poznaj strategię jak to robi, to i tak przychodzimy koło tego obojętnie. Dlaczego? Ponieważ nie znamy tej osoby, nie znamy projektu, nie lubimy, nie ma tam żadnych emocji, żadnego związku emocjonalnego i nie ufamy, że faktycznie to działa, że to jest skuteczne, że to nie jest fejk. Dlatego też większość tych osób może być swoją grupą docelową, ale wychodzi z tej strony, ponieważ może brakować tych elementów.
No i teraz ktoś powie, ok, to w takim razie ja sobie zrobię remarketing do tych osób na przykład i puszczę kolejne reklamy z materiałami wideo, powiedzmy, albo z jakimiś innymi elementami, które sprawią, że ta osoba mnie pozna, że mnie polubi, że mnie zaufa i później kupi. Oczywiście jest to jakieś rozwiązanie, tak? Natomiast zwróć uwagę, że w tym momencie zatrzymujemy się cały czas przy grupie docelowej tej samej, a po drugie wydajemy po raz kolejny pieniądze na te same osoby, które już były na naszej stronie i której już mogliśmy w jakiś sposób do naszego systemu marketingowego pozyskać.
Mało tego, algorytmy Facebooka działają w taki sposób, że jeżeli ty na przykład sobie określasz grupę docelową, powiedzmy, niech to będzie 150 tysięcy osób, przy każdej kampanii reklamowej określasz jakiś budżet, tak? Nie wiem, czy określasz budżet całkowity, czy określasz budżet dzienny, jakie te budżety określasz będziemy mówili w kolejnych materiałach wideo, natomiast obojętnie, czy to jest 50 czy 100 zł dziennie na przykład, twój budżet zawsze będzie ograniczać grupę docelową, czyli to nie jest tak, że ty sobie ustawisz na przykład budżet 100 zł i to dotrze do 150 tysięcy osób. Nie.
Przez najbliższy miesiąc być może to dotrze do 20 tysięcy osób, tym bardziej, że algorytmy Facebooka działają w taki sposób, że najczęściej będą docierać swoją reklamą do tych osób, które najchętniej reagują na twoje reklamy. Czyli jeżeli ja puszczę teraz reklamy i ty zobaczysz tą reklamę i zareagujesz na tą reklamę, to Facebook prawdopodobnie ci wiele razy tą reklamę będzie wysypać. Dlaczego? Ponieważ wie, że ty na tą reklamę reagujesz.
I co się wówczas dzieje? Wówczas się dzieją takie rzeczy, że na 150 tysięcy osób, do których mógłbyś trafić, mogłyby skorzystać z twojej usługi, bo są tak stargetowane, nagle się okazuje, że 130 tysięcy osób przez najbliższy miesiąc, dwa miesiące, pół roku w ogóle nie zobaczą twojej reklamy i w ogóle się o tobie nie dowie. Dlaczego? Ponieważ Facebook cały czas męczy tą samą grupę docelową. Puszczasz nową kampanię, puszczasz kolejną kampanię, Facebook uderza znowu do nich. Dlatego też to na czym się skupimy, to na stworzeniu takiego systemu marketingowego, który pozwoli nam na skalowanie tej grupy docelowej. Teraz ją sobie odłożę tutaj na bok i pokażę ci rozwiązania, za pomocą których będziemy mogli właśnie to zmienić.
Dlaczego? Ponieważ jedną z pierwszych rzeczy, o której właśnie mówiłem, ta top kampania, która działa najlepiej, to jest kampania Lead Generation na pozyskiwanie kontaktów, która odbywa się oczywiście na Facebooku i działa ona w taki sposób. Ja tutaj napiszę Lead Generation. Jest to kampania, gdzie w kreacji reklamowej informujemy właśnie, że coś mamy do zaproponowania. Czyli np. nie wiem, ubezpieczenie, odbierz bezpłatną konsultację i zaproponuj bezpłatną konsultację. Dla propu ubezpieczenia dowieć się np. ile będzie wynosić składka ubezpieczeniowa twojego domu. Branża finansowa, umów bezpłatną konsultację np. z naszym doradcą finansowym, gdzie dowiesz się np. albo dowiesz się jaką ma zdolność kredytową, dowiesz się np. jaka będzie wysokość mniej więcej raty przy kredycie hipotecznym itd.
MLM, dowieć się o sposobie zarabiania przez internet podczas bezpłatnej konsultacji np. z naszym doradcą itd. Jakie to będą przekazy? Dokładnie będziemy mówili już za tydzień. Podam różnego rodzaju przykłady. Natomiast już teraz pod tym materiałem wideo możesz zostawić komentarz, czym dokładnie się zajmujesz i wtedy też przykłady będę starać się lokować w tych kolejnych materiałach wideo. I teraz ta kampania reklamowa działa w taki sposób. Ona jest oczywiście sponsorowana na Facebooku. Tutaj też to zaznaczymy. I teraz ta kampania reklamowa akteryzuje się tym, że po kliknięciu w kreację otwiera nam się automatyczny formularz.
Ten formularz ma wczytane imię, ma wczytane nazwisko, ma wczytany adres e-mail oraz numer telefonu i to są rzeczy, których klient nie musi wpisywać, ponieważ praktycznie każda osoba mająca konta na Facebooku, posiadająca konto na Facebooku musiała te dane podać prędzej czy później Facebook dla nas to wymusił. Tak więc te dane są po prostu wczytywane automatycznie. Natomiast w tym formularzu możesz dodać dodatkowe opcjonalne pytanie. Czyli jeżeli np. zajmujesz się branżą nieruchomości i ubezpieczeń, dajmy na to, możesz napisać jakiego rodzaju ubezpieczenie Cię interesuje. Komunikacyjne nieruchomości, mieszkania, domu, na życie itd. I ta osoba może sobie wybrać, czym jest zainteresowana. Czyli tutaj mamy jakieś tam opcjonalne pytanie.
Ta osoba jedynie co musi zrobić to kliknąć OK w tym formularzu i wówczas wszystkie te dane kontaktowe są przesyłane do pliku CSV. Plik CSV jest to plik z arkusza kalkulacyjnego, który zapisywany jest bezpośrednio na naszym fanpage'u i te dane możemy sobie w każdym momencie pobrać. Natomiast powiem Ci szczerze, że jest to takie rozwiązanie troszeczkę ułomne, żeby nie powiedzieć w proces to głupie rozwiązanie, ponieważ te kampanie, zresztą cały plan marketingowy, który będziemy tworzyć to jest coś permanentnego. My nie planujemy sobie coś na tydzień czy na dwa tygodnie, tylko budujemy coś co będzie działać przez długi, długi czas.
Im dużej kampanie będą działać, tym lepiej będą zoptymalizowane, a im lepiej będą zoptymalizowane tym te koszty reklamy będą niższe. Więc to wszystko będzie na korzyść dla naszego biznesu. I teraz te dane w pliku CSV nigdzie nie są przesyłane. Czyli tak naprawdę jeżeli ktoś się zapisze w tym momencie, to musiałbym sprawdzić czy ktoś się zapisał, pobrać te dane, wykonać telefon do tej osoby, czy przesłać jej ofertę w zależności od tego co ustalimy, co tam będzie. No i tak za każdym razem, bo ktoś się może zapisać teraz, ktoś się może zapisać za 5 minut, ktoś się zapisze za godzinę, ktoś jutro, ktoś pojutrze i tak dalej, i tak dalej, i tak dalej.
Tak więc to jest takie no nie fajne rozwiązanie. No i z tego powodu to co zrobimy to zintegrujemy sobie Facebooka. Facebook zostanie zintegrowany z takim systemem do integracji różnego rodzaju aplikacji i ten system będzie pobierać te dane z Facebooka w czasie rzeczywistym. Czyli jeżeli ktoś teraz zostawi kontakt, to ten kontakt automatycznie zostanie pobrany z Facebooka i zostanie przesłany dalej.
No i teraz gdzie zostanie przesłany? W pierwszej kolejności prześlemy ten kontakt do bazy mailingowej, czyli mamy baza mailingowa i w bazie mailingowej będzie przechowywany zarówno adres mailowy, jak i numer telefonu, ponieważ z tych systemów mailingowych, z których będziemy korzystać będziemy mogli wysyłać zarówno maile, różnego rodzaju follow upy, autorespondery i tak dalej, ale także powiadomienia SMS, które myślę, że w Twojej branży też dobrze się będą sprawdzać, będą podnosić open rate, będą podnosić konwersje przez to.
Czyli wszystkie te kontakty, które zostawią swój lead w bazie lead generation automatycznie wpadną do naszej bazy mailingowej, do odpowiedniego worka klientów, czyli podłożymy sobie różnego rodzaju listy po to, żeby wiedzieć jaki klient jest z którego miejsca, żeby móc to wszystko sobie analizować i tak dalej. Drugą rzeczą, która tutaj będzie zrobiona to będzie wysłanie powiadomienia, czyli powiadomienie do Ciebie i to powiadomienie może być w formie e-mail, może być w formie SMSa, czyli jeżeli ktoś zostawi kontakt to Ty w 10 sekund po zostawieniu tego kontaktu automatycznie dostaniesz powiadomienia albo telefoniczne, albo powiadomienie mailowe, gdzie w tej wiadomości będzie imię i nazwisko tej osoby, numer telefonu, adres mailowy oraz odpowiedź, której udzieliła jeżeli zadaliśmy takie pytanie wcześniej.
Czyli tak naprawdę w przeciągu 10 sekund Ty już będziesz w stanie zareagować, już będziesz w stanie zadzwonić np. do tego klienta, jeżeli robisz fotowoltaikę, ktoś zostawia lead bo chce się dowiedzieć np. czy może założyć fotowoltaikę ile może kosztować, ktoś zostawia kontakt i za chwileczkę dzwonisz do tego klienta. Tak więc działa to naprawdę bardzo fajnie. Takie powiadomienie może dostać też klient, czyli powiadomienie klient i też może być tutaj to zarówno powiadomienie mailowe jak i SMSowe. Natomiast żeby też usprawnić sobie tutaj pracę i żeby mieć wszystko w jednym miejscu, dodatkowo to co zrobimy to będzie integracja z Google Sheets, po to aby w arkuszu kalkulacyjnym wszystkie te dane automatycznie się zapisywały jeden po drugim.
Co to oznacza? Jeżeli ktoś zostawi kontakt to automatycznie te dane trafią do Google Sheets, czyli do arkusza kalkulacyjnego powieszonego w chmurze, czyli dostęp będziesz miała wszędzie z komputera, tableta, z telefonu itd. i przy tych kontaktach będziesz mógł, mogła sobie pisać różnego rodzaju uwagi. Czyli dzwonimy do klienta, klient mówi ok proszę mi przesłać ofertę, proszę mi wysłać wycenę, piszemy sobie uwagi jak wysłano ocenę, zadzwonić jutro czy dostał na przykład i potwierdzić. Ok podpisujemy umowę, wpisane, podpisana umowa itd. I teraz zwróćcie uwagę jakie możliwości nam to daje.
Po pierwsze w tym miejscu jesteśmy w stanie badać sobie konwersje, czyli jesteśmy w stanie już oceniać dokładnie jaki klient nam się zapisał, z jakiej kampanii on przyszedł, ponieważ możemy sobie tych formularzy kampanii itd. potworzyć wiele. Będziemy tworzyć różnego rodzaju wariacje po to żeby sprawdzić która będzie najskuteczniejsza. Czyli jesteśmy w stanie dokładnie już ocenić skąd ten klient przyszedł i w jaki sposób na nim zarobiliśmy i ile nas kosztował abyśmy zarobili te pieniądze na tym kliencie. Czyli poznamy w końcu tą wartość koszt klienta i wartość klienta. To, że robimy taki system pozwoli nam na kolejne rzeczy. Jeżeli budujemy bazę mailingową to automatycznie będziemy mogli z tej bazy mailingowej zrobić sobie tzw.
wykluczenia co oznacza, że stworzymy sobie niesynardową grupę odbiorców w wykluczenie i ta niesynardowa grupa odbiorców będzie automatycznie wykluczona z naszej kampanii reklamowej. I teraz co to daje? Daje nam to to, że Facebook nie ma możliwości dotarcia po raz kolejny do osób które już zrealizowały nasz cel reklamowy. On musi dotrzeć do nowej grupy docelowej. Czyli wówczas ta grupa osób tak naprawdę z każdym tygodniem czy z każdym miesiącem będzie się powiększać aż będziesz mógł właśnie skalować swój biznes i docierać nie do 20 tysięcy osób ale do 150 tysięcy osób. Tak naprawdę za pomocą tego samego budżetu.
A ponieważ nie będzie się pojawiać duża częstotliwość reklamy, ponieważ ta osoba nie będzie miała wiele razy mieloną tą samą kampanię reklamową na którą i tak już nie będzie reagować, tak by już zareagowała. No to wtedy te koszturek nam nawet mogą zmaleć i właśnie w ten sposób to się robi. Tak więc to jest nasza pierwsza kampania która generuje bardzo szybkie wyniki i która generuje bardzo szybko konkretne efekty. Natomiast idąc dalej no nie zatrzymujemy się w pół kroku, ponieważ mamy te osoby w bazie mailingowej no i co dalej? My możemy do tych osób zadzwonić. One, plusem jest to że te kontakty pozyskujemy bardzo szybko.
Minusem może być to że ci klienci jeszcze nie do końca mogą być świadomi czy nie do końca mogą być takimi mega wartościowymi klientami. Tak, ponieważ mogą nie znać naszej firmy, mogą właśnie jeszcze nie ufać i tak dalej. I po to budujemy sobie bazę mailingową aby móc kolejkować tutaj różnego rodzaju wiadomości. Czyli jeżeli tutaj sobie ustawimy wiadomość numer jeden, później wiadomość numer dwa, wiadomość trzecią, czwartą i tak dalej i tak dalej. Ustawiamy sobie takie wiadomości które będą wysyłane raz na tydzień czy raz na dwa tygodnie. To wówczas te wiadomości mogą zachęcać do przejścia na przykład na formularz czy do bezpośredniego kontaktu telefonicznego i tak dalej.
Gdzie w tych wiadomościach będziemy tych klientów edukować. Czyli będziemy tutaj wykorzystywać ten content marketing, który o wiele lepiej działa i o wiele łatwiej jest sprzedać. Kiedy pozycjonujemy się bardziej na firmę doradczą, na doradcę, a nie na sprzedawcę. Jeżeli sprzedajesz znowu fotowoltaikę to lepiej kiedy będziesz doradzać jaką fotowoltaikę dobrać. Na co zwrócisz szczególną uwagę niż tylko i wyłącznie sprzedawać. Dlaczego? Ponieważ ludzie zaczną cię kojarzyć z taką firmą profesjonalną która dba o te elementy o których sama mówi. Jeżeli ja będę chciał skorzystać z firmy która będzie zakładać fotowoltaikę to jest duże prawdopodobieństwo że ja się do ciebie zgłoszę.
Teraz te wiadomości w tych materiałach kolejnych będę mówił w jaki sposób przygotować wiadomości na co mają kłaść nacisk, jak mają treści, wyglądać i tak dalej. Te wiadomości ustawione właśnie w odstępach tygodniowych, może też dwutygodniowych będą dbać o to żeby do tych klientów cały czas wracać i je angażować. Ponieważ klient podatny po pierwszym kontakcie jest przez najbliższe 90 dni. I te 90 dni mamy na to aby właśnie go skonwertować, go zmonetyzować. W tym czasie musimy zrobić wszystko aby tym klientem się zająć. Jeżeli pozyskujesz LIDA i z tym klientem się nie dzieje nic przez najbliższy czas to tak naprawdę tracisz wszystko to co zrobiłeś czy zrobiłaś wcześniej aby tego LIDA pozyskać łącznie z finansami.
A tego byśmy oczywiście nie chcieli. No i ok. Teraz kolejna rzecz którą zrobimy. Kolejna kampania którą później sobie rozbudujemy właśnie ten nasz system to będzie kampania oparta o LID magnet. Każda firma, każda branża jest w stanie przygotować coś co będziemy klientom udostępniać w zamian za pozyskanie danych kontaktowych. Najczęściej to będzie jakiś PDF, będzie to jakiś materiał wideo, będzie to jakaś infografika, będzie to zapis na jakiś webinar, na jakieś szkolenie itd. W każdym razie udostępniamy coś za darmo. Najlepiej żeby to było coś elektronicznego oczywiście ponieważ wtedy możemy to wszystko zautomatyzować. Wysyłkę możemy zautomatyzować, nic nas nie kosztuje, nie musimy pakować itd.
Tak więc oczywiście przygotowujemy coś w postaci właśnie materiału wideo, PDF, infografika itd. Nie ukrywam że materiały wideo działają oczywiście najlepiej. Najłatwiej reklamować później na Facebooku, najlepiej pozycjonują. Widzimy daną osobę, widzimy jej mimikę, widzimy to jak się zachowuje itd. Jesteśmy w stanie zobaczyć tło, zaaranżować wiele rzeczy. Tak więc tutaj na pewno będzie się to sprawdzać najlepiej. No i teraz to osoby aby móc sobie pobrać coś takiego będą przekierowywane na lennik page, a dokładnie mówiąc na squeeze page. Czyli na taką stronę wyciskającą z której będziemy pozyskiwać kontakty. Aby generować ruch na tej stronie lądowania będziemy mogli zrobić dwie rzeczy.
Na przykład na naszej stronie głównej będziemy mogli dać przycisk, bądź też jakiś banner w striderze, informacje, że pobierz sobie coś, mamy coś dla Ciebie. Czyli dowiedz się właśnie, a propos ubezpieczeń poznaj top 5 ubezpieczenia, albo jakie ubezpieczenie musisz mieć itd. Te osoby przychodzą sobie na stronę lądowania. Ale równie dobrze też możemy stworzyć oczywiście kampanię opartą o konwersje. Czyli z wykorzystaniem piksela konwersji, gdzie te osoby które będą na stronie lądowania będą optymalizowane. Wyświetlenia będą optymalizowane pod osoby, które z największym prawdopodobieństwem na naszej stronie się zapiszą. Czyli Facebook będzie sam szukać osób podobnych do tych, które się zapisują. I to jest przewaga pomiędzy kampaniami, które generują po prostu ruch, a kampaniami na konwersje.
Wiele osób tego nie robi, bo nie wie jak zaimplikować piksela Facebooka, nie wie jak zrobić grupy remarketingowe itd. My to tutaj oczywiście w akademii zrobimy. Tak więc te osoby przychodzą na landing page. W landing page zostawiają swoje dane, kontaktowy adres, email adres i numer telefonu. I te dane oczywiście wpadają znowu gdzie? Zupełnie niespodziewanie wpadają do bazy mailingowej. Czyli ten PDF, czy sam materiał wideo może lokować oczywiście Twoją usługę. Może już lokować to co masz do zaproponowania. I o to właśnie nam chodzi. Tak żeby najpierw wyedukować klienta, pokazać mu co mamy, a później dopiero zachęcić do sprzedaży.
Ponieważ klient musi przejść przez te kroki no me like me, trust me i dopiero wtedy pay me. Czyli poznaj, polub, zaufaj i dopiero wtedy zapłać. W przeciwnym wypadku gdzie większość firm robi zapłać, zapłać, zapłać i nie ma nawet tego elementu poznaj, polub, zaufaj. No po prostu to nie działa. I taki materiał wideo, czy taki PDF może być właśnie takim, taką szybką drogą przejścia przez te kroki. Gdzie w materiale wideo dajemy się poznać, możemy dać się polubić. Możemy pokazać rzeczy, które sprawią, że ta osoba nam zaufa. Czyli możemy pokazać nasze realizacje, możemy pokazać naszą strukturę emailem, możemy pokazać różnego rodzaju rzeczy. No i jednocześnie możemy też właśnie za pomocą tego sprzedać.
Natomiast jeżeli nawet nie sprzedamy za pomocą tego link magnetu, to ta osoba wpada do bazy mailingowej. A w bazie mailingowej mamy uruchomiony już cały cykl wiadomości, które będą wysyłane do tych osób co tydzień czy co dwa tygodnie w zależności od tego, jaki harmonogram sobie ustalimy. I wówczas z pozycji właśnie tych wiadomości ta osoba może być obsługiwana. Czyli zwróć uwagę niezależnie od tego, z którego miejsca ta osoba wejdzie, czy to będzie właśnie lead generation, czy to będzie strona, czy to będzie jakiś lead magnet na stronie lądowania, to zawsze można powiedzieć skończy się tak samo.
I teraz znowu co? Znowu możemy sobie stworzyć z tych osób, które zapisały się na stronie lądowania, zrobić sobie wykluczenie i znowu te osoby wykluczamy z naszej kampanii reklamowej. Tak, czyli znowu sprawiamy, że ta grupa docelowa może nam się powiększyć, ponieważ Facebook nie będzie docierać do tych osób po raz kolejny. Dlaczego? Są one odprzetwarzane w bazie. Więc nie wydajemy pieniędzy po raz kolejny na te same osoby. Mówimy Facebookowi hola hola, te pieniądze przeznaczamy na nową grupę docelową, po to, żeby też inni się o nas dowiedzieli. Wtedy Facebook nie ma wyboru. Musi dotrzeć do nowej grupy docelowej. Czyli to będzie druga noga.
Trzecia noga, którą sobie zrobimy w późniejszym czasie, tutaj mamy na platformie informacje, to jest stwórz idealny sales page. Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, właśnie zbudujemy taki sales page, który będzie charakteryzować się wszystkimi niezbędnymi elementami, aby ten sales page był skuteczny. Sales page, szablon, którym się będziemy posługiwać w moich kampaniach reklamowych konwertuje na 17%. To znaczy, że 17% osób, które jest na tym sales page'u daje, mówiąc prosto, zarobić. Czyli to nie są lidy zapytaniowe, ofertowe. Tylko mówię, że 17% to już są ci klienci, którzy po prostu płacą albo przyłączają się do danego projektu itd. Czy to będzie nasz sales page? Szablon takiej strony, oczywiście będziesz mógł, będziesz mógł pobrać.
Do tego sales page'a stworzymy sobie kampanię, która będzie optymalizowana znowu pod konwersję, ale tym razem konwersją już nie będzie pobrania czegoś za darmo, nie będzie pobrania lead magnetu, tylko będzie już konwersja na tej stronie sprzedażowej, czyli będzie skorzystanie z twojej usługi, wpłacenie zaliczki, umówienie spotkania itd. Czyli to już będzie zupełnie inna rzecz, przejdziemy ten poziom troszeczkę wyżej. Natomiast na tym sales page'u oczywiście tutaj jest zrobiona sprzedaż. Natomiast aby móc wykorzystać w pełni potencjał strony sprzedażowej damy też tutaj te odpowiednie motywatory dla tych osób, motywatory dla tych osób, które są na tej stronie, ale jeszcze się nie zdecydują z jakiegoś powodu.
I te motywatory przekierują tę osobę na lead magnet, czyli na stronę lądowania w to miejsce, a ze strony lądowania wpadą znowu do bazy mailingowej. Czyli znowu mamy kolejną kampanię, która będzie działać w taki sposób, że całość znowu się będzie nam automatyzować i będzie powodować, że ten klient później będzie automatycznie przetwarzany. Czyli mamy już trzy drogi, teraz zrobimy czwartą drogę i czwarta droga będzie można powiedzieć podobna do tej drogi, ponieważ te trzy tutaj będziemy udostępniać albo bezpłatną konsultację, albo jakiś lead magnet, materiał wideo czy pdf, ale będzie to zrobione za pomocą posta, gdzie w tym postie będziemy komunikować, że mamy coś dla Ciebie, mamy jakiś tam prezent, mamy coś do pobrania itd.
Ale aby to odebrać należy zostawić komentarz. Na pewno to znasz z mojego fanpage'a, jeżeli mnie obserwujesz od jakiegoś czasu to stosuję to dość często. Z jakiego powodu? Z tego powodu, że ta akcja robi naprawdę wiele rzeczy i naprawdę bardzo dobrych rzeczy dla Twojego systemu marketingowego. Po pierwsze, wiadomo, że każdy ma fanpage taki, gdzie mógłby być większy. Rozwinąć fanpage to jest to duże wyzwanie, dlatego o prowadzeniu fanpage'a oczywiście też będziemy mówili. Natomiast zależy nam na tym, żeby docierać do coraz to większej grupy docelowej, ma być coraz większą grupę odbiorców, ponieważ to będzie procentować, to będzie zarabiać dla Ciebie.
No i teraz zostawienie komentarza pod postem generuje zasięg organiczny, ponieważ jeżeli ja skomentuję Twój post, to moi znajomi będą też widzieli ten post i będą mogli też skomentować. Jednocześnie mogą stać się Twoimi fanami. Czyli w ten sposób docierasz bezpłatnie do nowych osób. Ja te wszystkie pojęcia, zagadnienia itd. będę tłumaczyć i pokażę krok po kroku w jaki sposób to zrobić. Czyli pierwsze co się dzieje to jest zasięg. Jeżeli nie masz fanpage'a w ogóle, to oczywiście zapromujemy sobie tego posta po to aby dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej, czyli stworzymy reklamę. Natomiast w międzyczasie po zostawieniu komentarza automatycznie ta osoba dostaje odpowiedź w messengerze.
Czyli zostawia komentarz i automatycznie dostaje odpowiedź. Dziękuję za Twój komentarz. Zostawimy sobie tutaj treść. Natomiast zostawimy tę treść w taki sposób aby ta osoba zechciała coś wpisać w komentarzu, w tej wiadomości w messengerze. Czyli np. wpiszemy komentarz, dziękuję za Twój komentarz aby odebrać prezent, wpisz poniżej słowo prezent. Albo dziękuję za komentarz aby odebrać wspomniane wideo, wpisz poniżej słowo start. I ta osoba wpisuje słowo kluczowe. I po co nam jest to słowo kluczowe? Słowo klucz jest po to aby ta osoba została dopisana do bazy messengerowej. Czyli jeśli za każdym razem kiedy ktoś wpisze coś w Twoim messengerze po połączeniu z chatbotami jest wpisana do bazy messengerowej.
I co nam to daje? Daje nam to to, że mamy możliwość wysyłania do tej osoby wiadomości bezpośrednio z bazy messengerowej. Czyli jeżeli sobie ustawimy różnego rodzaju wiadomości, które będą miały w określonym czasie, w określonym harmonogramie do tych osób być wysłane, to takie wiadomości będą właśnie wysyłane. Czyli robimy sobie wiadomość pierwsza, druga, trzecia itd. Natomiast Facebook wprowadził takie ograniczenia, ponieważ jeszcze niedawno mogliśmy wysyłać niezliczoną liczbę wiadomości w nie określonym czasie, w nielimitowanym w żaden sposób. Czyli po zapisaniu mogliśmy po miesiącu, po dwóch miesiącach itd. to robić. Natomiast teraz Facebook zrobił takie ograniczenie, że mamy na to 24 godziny. Czyli teoretycznie nie można wysyłać wiadomości do tych klientów.
Praktycznie da się to zrobić. I bardzo często dostaję zapytania, w jaki sposób Daniel Ty wysyłasz wiadomości na messengerze. No da się to zrobić i też oczywiście pokażę w jaki sposób to robić. Ale aby za jakiś czas, jeżeli by się okazało, że Facebook faktycznie tak zrobił, że technicznie w ogóle tego nie da się zrobić, my zrobimy sobie dodatkowo jeszcze taką rzecz. Ustawimy sobie trigery w tym oknie 24 godzinnym. Co działa i co będzie zawsze działać. Te trigery 24 godzinne będą odpowiedzialne za to, aby pozyskać dane kontaktowe tych osób bezpośrednio z messengersa.
Czyli wyślemy jakieś wiadomości, gdzie poinformujemy, że mamy dla Ciebie jeszcze coś dodatkowego i wpisz poniżej swój adres email, na który mamy to wysłać. Czyli ta osoba wpisuje adres mailowy, może podać też numer telefonu i ten messenger będziemy integrować także z systemem do integracji. Czyli tutaj mamy ten system i ten system do integracji znowu co zrobi? Znowu przekieruje nam te dane bezpośrednio do bazy mailingowej. Czyli znowu sprawi, że ta osoba, która została pozyskana do naszego systemu kontaktów będzie automatycznie znowu przetwarzana w naszej bazie mailingowej i znowu tam będą tworzone relacje. Znowu z tej bazy będzie ta osoba wyciągana za pomocą kampanii SMS-owej i mailingowej.
I w ten sposób zobacz, powstała nam cała siatka kampanii połączonych ze sobą kampanii, że tak naprawdę będziemy wyskakiwać z lodówki i gdzie ten QN nie będzie, czy to będzie też AdWords, ponieważ dołożymy tutaj kampanię AdWordsową, dołożymy kampanię Google Display Network, będą kampanie remarketingowe i tak dalej, których teraz jeszcze nie widzisz na platformie, one także będą realizowane, no to tych rzeczy naprawdę będzie wiele. I wtedy możemy zacząć zwiększać budżety. Jeżeli masz teraz uruchomioną jakąś kampanię reklamową i zastanawiasz się czy ją kontynuować czy nie, to może być w ten sposób. Jeżeli ona będzie odpowiednio zoptymalizowana i pójdzie długi czas, to warto ten budżet zwiększać, jeżeli ta kampania zarabia.
Natomiast najczęściej niestety jest tak, że nie mają firmy właśnie takiego systemu. Jeżeli masz taki system, to napisz do mnie, serdecznie ci pogratuluję. Natomiast powiem szczerze, że jak przychodzą do mnie klienci, to jeszcze się nie spotkają, żeby ktokolwiek miał coś takiego zbudowane. A budowa czegoś takiego, co naprawdę jest przeniesienie biznesu na zupełnie inny poziom, możliwość skalowania, możliwość wybierania wręcz nawet z kim będziemy się przyniosli, z kim będziemy chcieli współpracować, z kim będziemy chcieli podjąć temat, ponieważ tych klientów będzie tak wiele. Zresztą nie raz pokazuję różnego rodzaju sali na moim fanpage'u i także z wykorzystaniem kampanii lead generation i nie tylko. Też o tym mówiłem o skuteczności.
Potwierdzali to mojej klienci, więc uważam, że jest to naprawdę ok. Tak więc to, do czego Ciebie teraz zachęcam, to do pobrania tej infografiki, ona jest dostępna pod tym materiałem wideo. Wydrukuj sobie tą infografikę i zastanów się już teraz, co w które miejsce możesz włożyć. Co może być Twoim lead magnetem, co może być właśnie w kampanii lead generation. Aczkolwiek ja oczywiście na każdym kroku, a już za tydzień w kampanii lead generation też oczywiście szczegółowo opowiem, co tutaj najlepiej dać, na czym się najkorzystniej skupić, na co klienci najczęściej reagują pozytywnie, ponieważ te rzeczy oczywiście już są przetestowane.
Przeprowadzone różnego rodzaju kampanii i rozwiązania u innych klientów, także w branży leadowej, tak ją nazwijmy. Tak więc tutaj będzie o tyle łatwiej. No i co? Koniecznie zostaw komentarz oczywiście, albo co sprzedajesz, albo ogólnie jakie masz pytania do tego materiału wideo. Jeżeli masz jakiś znajomych, którzy prowadzą biznes, a nie są jeszcze na akademii, to podejście im link, niech też dołączą. No i widzimy się za tydzień. Za tydzień opublikowany zostanie kolejny materiał wideo, w którym zajmiemy się właśnie kampanią lead generation, czyli tą najskuteczniejszą kampanią, która będzie generować Ci lead już następnego dnia. I to Ci gwarantuje. Pod warunkiem oczywiście, że to wykonasz.
Tak więc co? Widzimy się za tydzień, a Ty teraz zadziałaj, aby obejrzeć ten materiał wideo jeszcze raz, jeżeli potrzebujesz do pełnego zrozumienia i działania. Do zobaczenia. Dzięki za uwagę. .
Informujemy, że odwiedzając lub korzystając z naszego serwisu, wyrażasz zgodę aby nasz serwis lub serwisy naszych partnerów używały plików cookies do przechowywania informacji w celu dostarczenie lepszych, szybszych i bezpieczniejszych usług oraz w celach marketingowych.