TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Cześć, dzień dobry, gratulacje. Cieszę się, że jesteś tutaj w chwili obecnej z nami na platformie Akademii Kodów Cytrowych. To dziś rozpoczyna się Twoja nowa przygoda stworzenia kodów cyfrowych i możliwe przez zmiana całego Twojego życia. Chciałbym przywitać Cię oficjalnie w środku naszej społeczności, a także opowiedzieć Ci troszeczkę o tym, jak funkcjonuje nasza platforma, czego się uczymy, jakie zasady tutaj panują i w jaki sposób idziemy współpracować przez kolejne miesiące. Zatem, czas Was poczuć. Nasza Akademia podzielona jest na 29 dni, czyli 29 modułów. Pamiętaj, że każdy moduł może zajrzeć Ci dowolną liczbę czasu.
Może to być jeden dzień, dwa dni, trzy, pięć tydzień lub dwa tygodnie, gdyż każdego dnia otrzymujesz nową, gigantyczną dawkę wiedzy, a także zadanie do wykonania. I to jest bardzo ważne. Akademia jest dla osób działających. Żeby wynieść wartość i skuteczność tych działań, trzeba po prostu zacząć robić. Zatem od pierwszych zajęć, w momencie kiedy ja na koniec przedstawiam zadania do wykonania, bardzo proszę o to, żebyś wykonał, wykonała te zadania przed przejściem do kolejnego etapu, ponieważ będziemy następnie bazować na tych zadaniach wykonanych wcześniej. Jeżeli nie będziecie z tych zadani wykonanych wcześniej po Twojej stronie, to po prostu ten materiał będzie niezrozumiały, a przede wszystkim nie efektywny.
Materiały z każdego dnia będą udostępnione dla Ciebie kolejno każdego dnia. Oczywiście idziesz swoim czasem, może dać Ci to dłużej, jednak już w dniu jutrzejszym otrzymujesz dostęp do pierwszego dnia szkoły, czyli pierwszego moduł, gdzie będą do wykonania zadania. Następnie każdego kolejnego dnia będziesz otrzymywać dostęp do każdego kolejnego modułu. Mam nadzieję, że zrozumiałe, że mać jakichkolwiek problemów technicznych, jeżeli byś nie był w stanie się zalogować na naszą platformę. Jakieś wideo by nie działało, nie dałoby się pobawać załącznika, nie byłoby dostępnych plików, nie funkcjonowałaby sztuczna inteligencja, nie działałyby linki, coś miało napisz do mojego zespołu na mój adres e-mail. www. infomopadamitpasterna.
com Powiedziałem, że pierwsza lekcja będzie dostępna dla Ciebie już w dniu jutrzejszym, jednak dzisiejszy dzień to nie jest dzień tylko przywitaniami. Nasza akademia bazuje na społeczności. Społeczność twórców produktów cyfrowych to jest najważniejszy element jaki mamy. Właśnie z tego powodu dzień pierwszy poświęcamy na networking, poznanie się i budowanie nowych kontaktów. W linku pod tym materiałem wideo znajdziesz link do naszej zamki z tej grupy na Facebooku. Twoim zadaniem pierwszym we WAM-ach naszej akademii jest pojawienie się w tej grupie, a następnie opowiedzenie o swojej osobie, przedstawienie się kim jesteś, czym się obecnie zajmujesz, jakie masz cele. Śmiało wspomnij o tym dlaczego postanowiłeś stworzyć właśnie produkty cyfrowe i opowiedz o tym co to będzie za produkt.
Jeżeli już wiesz, jeżeli nie wiesz to przedstaw swoje wszystkie pomysły, wszystko to co siedzi w Ciebie w głowie, bo jestem pewny, że pomysłów jest całkiem sporo. Do tego służy nasza grupa pierwszy dzień, to jest dzień kiedy się poznajemy. Bardzo będzie mi miło jeżeli zrobisz to w postaci materiału wideo i wiem, że może w chwili obecnej zapamował na Twojej twarzy strach i takie przeważenie jak to materiał wideo. A co nie jest takie skomplikowane, można wziąć telefon na rękę, nagrać krótkie wideo i przedstawić się w ten sposób innym osobom. Jeżeli nie, to post ze zdjęciem w zupełności wystarczy.
Specjalnie dla Was przygotowałem w dniu dzisiejszym specjalny post, który jest przedstaw się gdzie będziemy wszyscy nawzajem się poznawać. Bardzo będę wdzięczny jeżeli także będziesz aktywną podpisany innych osób, które także są z nami i będziemy się nawzajem poznawać. To jest pierwsza część, ponieważ bez społeczności nigdzie daleko nie zajdziemy. Jeżeli będziesz mieć jakiekolwiek wątpliwości, pytania co do materiału wideo, to grupa na Facebooku jest pierwszym punktem kontaktu, który polecam. Tam zaglądam zarówno ja, jak i mój zespół, ale to co najważniejsze, mamy w grupie kilkadziesiąt osób, które także tworzą produkty cyfrowe i ta liczba cały czas się zwiększa.
Oznacza to, że masz możliwość uzyskania opinii nie tylko ode mnie, ale także od innych osób w tym zakresie, co jest niesamowitą wartością. Zatem, jeżeli po obejrzeniu tego kodek materiału pojawią się jakiekolwiek wątpliwości, czy na pewno dobrze to rozumiem, czy to ma funkcjonować w ten sposób albo jakby to mogło zadziałać u mnie w branży, to najlepiej jest dodać post na naszej grupie, a zarówno tam ja, jak i mój zespół i inni użytkownicy krętnie ci pomogą. I także to jest komunikat do Ciebie. Jeżeli widzisz pytanie innej osoby, innego członka naszej społeczności dotyczącego tematu tworzenia produktów cyfrowych, to podziel się swoją opinią.
Nawet jeżeli nie jesteś jeszcze na tym etapie akademii, to daj znać co Ci się wydaje. Daj znać o nośni tego, jaki Ty masz spojrzenie na rozglądanie danego problemu, ponieważ Twoja opinia może być niesamowicie ważna dla innych uczestników. To co jest bardzo ważne, to na grupie jesteśmy aktywni. Osoby, które nie będą aktywne na naszej grupie, nie będą pomagać innym, będą miały zawieszony dostęp do właśnie tej grupy. Zatem, gdy pojawia się pytanie, wszyscy idziemy i pomagamy. To są takie zasady panujące u nas. W zakładce aktualności znajdziesz wszystkie informacje o aktualnych.
Masterminda, dwie rzeczy, prosultacja grupowych, do których masz także oczywiście przyznany dostęp, gdzie masz możliwość spotkania się ze mną z innymi uczestnikami w narzędzie i porozmawianiu. Mastermindy prowadzone są w postaci prezentacji materiału przeze mnie, gdzie do Twojej dyspozycji jest czat. Przez czat śmiało komunikować się za równą. Zemno z innymi użytkownikami. W sprawie konsultacji, wszyscy mamy włączone kamerki, mikrofony i ja odpowiadam na Twoje pytania bezpośrednio w całej naszej grupie, ponieważ ponownie w społeczności siła uczymy się nie tylko na naszych doświadczeniach, na naszych płynach, na naszych problemach, ale także doświadczeniach innych. Więc zachęcam do aktywnego uczestnictwa zarówno w mastermindach, jak i konsultacjach.
Przypominam jednak, że w trakcie konsultacji mamy włączone kamerki, mikrofony, więc świetnie będzie, jeżeli zarzysz o odpowiednie miejsce w trakcie tych naszych spotkań. W aktualnościach także zazwyczaj będzie dopisane na jaki okres, ile czasu zajmie nam konkretne spotkanie. Dostęp do platformy ma zarówno przez telefon, jak i komputer. 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. W razie problemów z logowaniem, videojatymi hasłami lub jakimikolwiek tymi kwestiami technicznymi, tak jak mówiłem wcześniej, mój zespół pod adresem email info. opadamit. pl. Na tym koncie jest do dyspozycji także w zakładce pomoc na pierwsze informacje. No cóż, pozostaje mi się jeszcze raz serdecznie przywitać. Niesamowicie się cieszę, że będziemy działać pierwszym krokiem na drodze.
Zanim jeszcze przejdziemy do twardej edukacji, zanim przejdziemy do tych zadań domowych jutrzejszych, bo to już za chwilę, to wejdź do naszą grupę, poznaj inne osoby, przedstaw się przede wszystkim. Bardzo serdecznie zachęcam, aby to przedstawienie było w postaci materiału wideo. Jeżeli nie jesteś jeszcze gotowy na tęg od chwili obecnej, ośmiało post z twoim zdjęciem będzie bardzo mile widziane. I w razie pytań jestem oczywiście do twojej dyspozycji. Zaczynamy, działamy. Do zobaczenia na naszej grupie. Dzięki za uwagę. Dzień dobry. Witam Cię na pierwszym skoleniu z dnia. Dzień dobry. Witam Cię na pierwszym skoleniu z dnia. Dzień dobry. Witam Cię na pierwszym skoleniu z dnia. Dzień dobry.
Witam Cię na pierwszym skoleniu z dnia. Dzień dobry. Witam Cię na pierwszym skoleniu z dnia. Dzień dobry. Witam Cię na pierwszym skoleniu z dnia. Dzień dobry. Witam Cię na pierwszym skoleniu z dnia. Dzień dobry. Witam Cię na pierwszym skoleniu z dnia. Dzień dobry. Witam Cię na pierwszym skoleniu z dnia. Dzień dobry. Witam Cię na pierwszym skoleniu z dnia. Na poszukiwaniu osób. Od Chorząc w chwili obecnej swój biznes oparty na produktach cyfrowych, a może nawet imperium oparte na wielu produktach cyfrowych, musisz zawsze zacząć od poznania siebie. Tego w jaki sposób my funkcjonujemy, bo nie ma co udawać innych osób. Autentyczność jest w cenie.
My naprawdę budujemy relacje z ludźmi, którzy są prawdziwi, a poza tym oszukiwanie samych siebie jest chyba najtowodniejszą rzeczą na świecie. Mamy cztery podstawowe typy osobowości. Choleryk, melancholik, phlegmatyk i sangwinik. Należy określić sobie jakim typem osobowości my jesteśmy, tak aby móc dobrze zaplanować swoje działania i także w sposób zrównoważony, mądry, świadomy prowadzić swój biznes. Ponieważ jeżeli ty nie znasz sam siebie, to działasz w prostonackim autopilocie i może to mi się wydawać, że wszyscy funkcjonują dokładnie w ten sam styl, a tak wcale nie jest. Zatem, twoją częścią do wykonania, twoją pracą w chwili obecnej na samym początku jest kliknięcie w link pod tym materiałem wideo.
Wykonanie testu osobowości, otrzymanie wyniku, a następnie po uzyskaniu wyniku sprawdzenie swoich mocnych i słabych stron w dokumentach, które dla twojego typu osobowości przygotowałem. Oczywiście, jeżeli jesteś ciekaw, ciekawa co kryje się pod innymi typami osobowości, to także jak najbardziej masz do tego dostęp, warto się zapoznać. Pierwsza lekcja bardzo krótka, jednak bardzo intensywna i masz już zadanie do wykonania, więc śmiało także w sekcji pod tym materiałem wideo pochwal się jakim typem osobowości jesteś. Zobaczymy kogo z mamy tutaj najwięcej. Trzymam za ciebie kciuki i do zobaczenia na kolejnym materiale. Dzięki za uwagę. Dzięki za uwagę. Dzięki za uwagę. Dzięki za uwagę. Dzięki za uwagę. Dzięki za uwagę. Dzięki za uwagę. Dzięki za uwagę.
Cześć, witam Cię na kolejnej części szkolenia. Produkty cyfrowe zaczynamy od omówienia sobie w ogóle możliwości jakie mamy przy tworzeniu produktów cyfrowych, zatem bez zbędnego przedłużania przechodzimy do konkretnego materiału. Najprostszym, najszybszym do stworzenia produktem cyfrowym, ale jednocześnie najtańszym, o co na będziemy mówić sobie w dalszej części, jest e-book. Bardziej zaawansowany od e-booka jest audiobook. Kolejny mamy kurs mailingowy, który jest coraz rzadziej spotykany, ale nadal istnieje. Jest on stworzony dla pewnej części osób. Nie będzie to idealne rozwiązanie dla każdego.
Jeżeli jednak Twój kurs jest rozłożony na elementy, na które trzeba poświęcić troszeczkę czasu, by przejść z punktu A do punktu B, na co mnie z punktu B do C, z C do D i dobrze zdawkować pewną wiedzę, kurs mailingowy się sprawdzi. Jednak nie w każdej branży. Następnie mamy kurs audio. Czym różni się audiobook od kursu audio? Audiobook jest to po prostu przeczytany e-book lub przeczytana książka. Kurs audio skupia się już na tłumaczeniu bezpośrednio danej partii materiału. Następnie mamy kurs wideo, czyli bardziej zaawansowana forma kursu audio. Kurs na żywo, ale oczywiście online, czyli taki, który jest powodzony na przykład przez Zooma albo inną platformę.
Kurs na żywo, kurs grupowy, który jest prowadzony na przykład przez Zooma. Nie mamy na myśli oczywiście kursów stacjonarnych, czyli kurs, który typu odziesz na jednej platformie, jeden do wielu. Kolejną bardziej zaawansowaną opcją są konsultacje i kursy indywidualne. Czyli to samo, co w poprzednich materiałach, co w poprzednich formach, ale robione jeden do jednego. I tutaj do tego elementu wszystkie te kursy ustawione są w teorii od najtańszych do najdroższych. Czyli e-book, audiobook, kurs mailingowy, kurs audio, kurs wideo, kurs na żywo i konsultacje. O cenach jak mówiłem będziemy jeszcze mówić. Ostatnim elementem i ostatnim rodzajem produktu cyfrowego, o którym będziemy się zajmować, to jest strona abonamentowa.
Czyli strona, gdzie ktoś się zapisuje, a następnie korzysta z tych materiałów przez tydzień, miesiąc, rok, tak długo jak chce i systematycznie płaci odpłatność. I te ry mogą tam być tygodniowe, miesięczne, kwartalne, roczne, zgodnie z twoim życzeniem i twoimi oczekiwaniami. Takie mamy rodzaje produktów. Najczęściej jednak padanym pytaniem jest Dawid ale od czego zacząć? Od czego zacząć tworzenie produktów cyfrowych? Ja zawsze polecam zacząć od zastanowienia się to czego ja chcę szkolić, to z czego ja chcę zrobić mój pierwszy produkt cyfrowy, w jakiej formie będzie najłatwiej i najlepiej przekazać tę wiedzę. Ponieważ na część kwestii technicznych bardzo łatwo stworzyć ebooka i nie wymaga to w żaden sposób prowadzenia lekcji nagrywania wideo.
Ale są też tematy, które wymagają tej formy wideo, bo pokazują na przykład techniczną umiejętność. Jeżeli ktoś będzie uczyć szycia na maszynie, to dużo łatwiej jest pokazać proces szycia na maszynie na podstawie wideo niż na podstawie tekstu i zdjęcia. Jeżeli jednak twój produkt będzie opiewał się na dużej ilości danych, tabelkach, uzupełnieniach, to łatwiej jest zrobić to w postaci ebooka. Więc zastanów się w pierwszej kolejności do tego co ja chcę szkolić, co będzie najlepiej wykorzystać, jaką formę, czy to tekstową, czy wideo. Zazwyczaj polecę zastanowić się nad dwoma pierwszymi produktami cyfrowymi, którym jest albo ebook, albo kurs wideo. Te kolejne pozostawić sobie na dalsze etapy.
O tym zarówno jak tworzyć ebooka, jak i kurs, będziemy oczywiście mówić w dalszych częściach. Jednocześnie będziemy mieć możliwości świadczenia różnego rodzaju konsultacji, indywidualnych i tak dalej, ale na początku podejmujemy taką decyzję, albo ebook, albo kurs wideo. Czyli pierwsze kryterium to jest to, w jaki sposób najłatwiej będzie przekazać tę wiedzę. Drugie kryterium to będzie cena, koszt. Zobaczmy sobie. Ebook na polskim ewenku powinien kosztować w gierce 99 zł. Tani kurs wideo 397 zł. Kurs standardowy 1470 zł i kurs premium może tutaj dla przykładu kosztować 7970 zł.
Już w chwili obecnej mogę Ci powiedzieć, że kursy premium zaczynają się od kwotu 1500 zł zwyż i w zasadzie tam górnej granicy nie ma, bo są nawet kursy za kilkaset tysięcy. To jest jednak bardzo ważne. Zobaczmy ile my musimy sprzedać produktów, żeby zarobić pierwsze 100 tysięcy. Jeżeli masz ebooka po 99 zł, to musisz ich sprzedać 1010 zł. A jeżeli już masz tani kurs, tani kurs to jest prosty kurs, o którym będziemy mówić w dalszym częściach. Prosty kurs, który składa się z godziny, dwóch godzin materiału, nie wymyśla Ameryki na nowo, jest zakresu podstawowego.
Czyli w zasadzie ebook, ale stworzony w postaci lekcji online, on już może poszukać spokojnie 397 zł aż do kwoty 500 zł. Ale przy kwocie 397 zł to jest oczywiście przykład, trzeba sprzedać 250 sztuk, 251 dokładnie, aby zarobić 100 tysięcy. Zobacz jaka tutaj jest duża różnica. Więc weź to także pod uwagę. Pamiętaj, że zakres materiału się nie różni. Materiały, które są w ebooku i są w tanim kursie, są w zasadzie takie same. Poziom wiedzy pozostaje taki sam, zmienia się jedynie forma przedstawienia tej wiedzy. To jest niesamowicie ważne. Zatem decyzja należy do Ciebie. Ebook jest w teorii szybciej stworzyć.
Czy jego stworzenie jest tańsze w zależności czy wszystko robisz samemu, czy niekoniecznie. W przypadku ebooka trzeba opracować gołgraficznie. O tym wszystkim będziemy oczywiście mówić, której decyzja wciąż jest jeszcze przed Tobą. Musisz napisać teksty, opracować go graficznie, stworzyć spis treści itd. Tych prac do wykonania jest całkiem sporo. W przypadku kursu wideo tworzysz sobie skrypt i albo go czytasz za pomocą aplikacji promptem, albo sprzętu promptem. Także te wszystkie tematy będziemy opuszczać w dalszej części. Albo stawiać przed kamerą, jeżeli już posiadasz taką wiedzę i uczysz. No a ewentualnie masz prezentację, którą się posiłkujesz i na podstawie prezentacji przekazujesz pewną wiedzę. Później można zrobić kurs standardowy.
Oczywiście także od niego można zacząć, czyli od kursu wideo, który już jednak jest kusem bardziej rozbudowanym. Tutaj jest więcej niż 2-3 godzin, 2 godziny nauki. To możemy pójść w 3-4-5 godzin. Kurs jest bardziej kompleksowy niż pod tym względem. Także kurs standardowy zazwyczaj zazywa jakieś spotkania, warsztaty, możliwe, że są konsultacje, grupy na Facebooku, dodatkowe bonusy. O tym wszystkim będziemy mówić. Jednak to jest bardziej zaawansowany kurs. Tutaj na stworzenie takiego kursu trzeba już mieć dużo więcej czasu, ale wystarczy wówczas sprzedać 68 takich kursów za 1470, żeby zarobić tyle samo, co przy sprzedaży ponad 1000 e-booków. Ta sama musi się zgadzać. Po to tworzymy produkt cyfrowy, aby zarabiać pieniądze.
Nie możemy tego ukrywać, tego pomijać. To jest świetnie, że będziemy pomagać ludziom, że będziemy sprawiać, że ten nasz świat będzie troszeczkę lepszy, ale musimy zarabiać pieniądze. Więc pierwsza rzecz, w jaki sposób jest najłatwiej przekazać ci wiedzę. Druga rzecz, pod jakim względem będzie najłatwiej ci także zarobić satysfakcjonujące dla ciebie pieniądze. Jeżeli zdecydujesz się na e-booka, to ja polecam ci zacząć myśleć o stworzeniu kolejnie kursu standardowego albo taniego kursu jak najszybciej. Gdyż też w obecnych czasach, nie ukrywajmy tego, ludzie wolą oglądać wideo niż czytać. Jak najbardziej na e-booku można zarobić, ale trzeba sprzedawać jego bardzo dużo. Decyzja oczywiście należy do ciebie.
To, o czym chciałbym jednak na tym etapie wspomnieć, to tak zwane schodki produktowe. Schodki produktowe, najlepiej wam je rozrysuję, słuchajcie. Więc tak, schodki produktowe. Każdy produkt mający tę samą treść, czyli poruszający te same zagadnienia, może zostać przedstawiony za pomocą różnych produktów cyfrowych, od tych najtańszych do najdroższych. Ważny jest fakt taki, że poziom materiału się tam nie zmienia. Co to oznacza? Jeżeli mamy produkt najtańszy, w zasadzie mamy produkt droższy, jeszcze droższy i najdroższy, ceny możemy sobie określić znaczkiem dolara. Mamy dwa dolary, mamy trzy dolary, tutaj dolarów mamy cztery. To produkt pierwotny, czyli na tej najniższej podstawie może być na przykład e-bookiem. Tutaj mamy prosty kurs. Video.
Następnie mamy kurs na Zoomie. I najdroższym możemy mieć kurs indywidualny. I teraz tak, to co jest bardzo ważne, to jest rozumienie podstawowej zasady działającej w produktach cyfrowych. Każdy produkt cyfrowy, który jest przedstawiony w innej formie, może mieć inną cenę, powróżniając ten sam zakres materiału. Jeżeli weźmiemy sobie dla przykładu kurs języka angielskiego od podstaw, to na pierwszych zajęciach będzie ten sam materiał w e-booku dla osoby, która się nie zna. Przywitania, pożegnania, liczby i tak dalej, jak na kursie najdroższym indywidualnym. Jeżeli ktoś indywidualnie pójdzie do takiego korepetytowa, też będziemy o dokładnie ten sam zakres materiału. I oczywiście wybierając jedną z pośrednich opcji, także materiał będzie dokładnie taki sam.
To co się nam zmienia, jest to jedynie cena i niejako wartość. Dlaczego zmieniam się cena i wartość? Żeby to ładnie rozgrysować, zobaczcie sobie, że możemy tu wejść na takiej osi. Tutaj rośnie nam cena. A w tę stronę rośnie nam wartość. I teraz tak, powiedziałem przed chwilą, że zakres materiału się nie zmienia. Brak? Cena jednak rośnie. Ponieważ wartością dla klienta jest fakt, w jaki sposób ta wiedza jest przekazana. On czytając e-booka nie ma możliwości zadawania pytań. Nie ma możliwości żadnej interakcji. Co więcej, ucząc język angielskiego poprzez e-booka nie ma możliwości nauczenia się wymowy. Bo wymowa byłaby już w audiobooku, czyli w połączeniu e-booka z audio.
Jeżeli ma prosty kurs wideo, to już ma większą wartość. Ponieważ rzeczywiście uczyć tego samego pożegnania, przywitania, jak przedstawienie siebie, ale jednak już Ciebie słyszy, także Ciebie widzi. Wiesz w jaki sposób może układasz usta i tak dalej, by te słowa odpowiednio wypowiedzieć. Więc zakres materiału się nie zmienił, ale zwiększyła się wartość. Jeżeli jest to kurs na Zoomie, to też do tego, że Cię słyszy, że Cię widzi, to jeszcze będą w takiej grupie na żywo na Zoomie, ma możliwość zadania Ci pytania. Czego nie ma w e-booku, ani w kursie wideo.
W kursie wideo może masz konsultację, dodatkowy produkt w jakiegoś konkretnego dnia, ale w momencie, kiedy ktoś się uczy, słyszy jakąś wiadomość i ma co do tego wątpliwości, to ma możliwość w przypadku kursu na żywo zadać Ci pytanie. A jeżeli jest to kurs indywidualny, to wówczas ten nauczyciel, lektor, będzie pracować bezpośrednio z klientem. Zatem wartość będzie rosła, gdyż nie będzie zwracał się do 12, 15, 20 osób jednocześnie na tym zimie, a tylko i wyłącznie do tego jednego klienta. Czyli zakres materiału się nie zmienia, wiedza się nie zmienia, zmienia się jedynie forma, przez co rośnie cena i przez co rośnie wartość. Zatem od samego początku warto celować jak najwyżej.
Ja nie mówię, żeby od razu lecieć w te najwyższe poziomy, niekoniecznie, ale zastanowić się, żeby być między tą a tą częścią. To jest najlepsze miejsce, tak bym nawet troszeczkę to rozszerzył. Czyli eliminujemy sobie te kursy indywidualne, gdyż one muszą być bardzo drogie, bo inaczej zacznie zmieniać swój czas na pieniądze i to nie jest korzystne, bo dojdziesz do pewnej granicy. Jeżeli wpadniesz w tak zwaną pułapkę konsultacji indywidualnych, to się okaże, że w ciągu dnia możesz te konsultacje wykonać 8, 10, 12 i to jest na tyle. Możesz oczywiście zabrać w ten sposób świetne pieniądze, ale ten biznes nigdy nie będzie skalowalny do kwot setek tysięcy przychodów każdego miesiąca.
Także te najtańsze produkty to są produkty, od których można zacząć, ale należy myśleć, aby pójść jak najszybciej na wyższe poziomy, bo po prostu tych mikroproduktów, tych prostych produktów my musimy sprzedać a, bardzo dużo do odbiorcy, b, one nie mają aż takiej wartości, więc warto tych klientów przenosić na wyższe poziomy. To jest bardzo ważna kwestia do zmienia pod względem wschodków produktowych przy wycenie, czyli nie zmienia się poziom materiału, zwiększa się wartość i cena. Zadanie domowym do wykonania przez Ciebie w chwili obecnej to jest stworzenie planu swoich produktów cyfrowych na najbliższe 9 miesięcy.
Samemu możesz zdecydować, czy chcesz stworzyć od razu kurs prosty wideo, czy chcesz zacząć od e-booka, oprawić go tekstowo, graficznie i następnie przejść do tego kursu, czy w jakikolwiek inny sposób chcesz przez to przejść. To jest niesamowicie ważne, aby zaplanować sobie to już na 9 miesięcy. Wybierz minimum 3 poziomy cenowe, ponieważ znajdą się klienci, których będzie stać tylko jedno najtańszy produkt, ale znajdą się klienci, którzy będą chcieli skorzystać z zainidywidualnych z kursów na żywo.
Z kursami na żywo trzeba uważać pod takim względem, że należy zebrać grupę, aby takie zajęcia się odbyły, bo jeżeli ty zrobisz kurs na żywo dla jednej osoby to już nie będzie kurs grupowy na żywo, tylko będzie kurs indywidualny w cenie kursu na żywo, więc to się kompletnie nie upłaca. Sugeruję rozpocząć od prostego kursu wideo lub bardziej zaawansowanego kursu wideo, który będzie uwzględniać różnego rodzaju mastermindy, może konsultacje, może wapsztaty, może uzupełnienie tego o inne bonusy, o tym wszystkim będziemy mówić, lub rozpoczęcie od e-booka w planach ze stworzeniem pierwszego produktu kursowego w jak najszybciej momencie.
Czyli wybierasz w chwili obecnej trzy poziomy cenowe, obozpisujesz sobie w jakiej kolejności chcesz je wprowadzić na rynek i widzimy się za moment w kolejnej części szkolenia. Planowanie produktów cyfrowych to kolejna część naszego szkolenia. Musisz pamiętać o tym, że planowanie biznesu jest to klucz do sukcesu. Zawsze, ale to zawsze powinien być tworzony półroczny plan działania. To nie może być tak, że wpadamy na jakiś pomysł i przechodzimy do realizacji, że nie mamy tego zaplanowanego w czasie, że nie mamy tego zaplanowanego pod względem kiedy to się pojawi. Czy to jest w ogóle dobry moment w roku, żeby wypuścić taki produkt, że po prostu wpadamy na pomysł tu, teraz i tak dalej.
Przyśniło mi się, przechodzę do działania. Działanie jest fajne, bez działania nie ma efektów, jednak wszystko musi być zaplanowane. Ja wiem, że czasem jest ciężko do tego, bo nam wpada świetny pomysł w głowy i my chcemy tu i teraz już to zrobić. Po przebawieniu całej akademii będziesz mieć jednak świadomość, że tworzenie produkty cyfrowego, a następnie sprzedaż, a to jest najważniejsze, bo bez sprzedaży nie ma żadnych efektów. Co wtedy jest po prostu, co z tego, że tworzysz e-book albo kurs, albo cokolwiek innego, jeżeli nikt go nie kupi, albo stworzysz kolejnie na żywo, które będziesz prowadzić i nikt da się nie zapisze.
No samemu dla siebie nie ma co się uczyć przecież, z materiału, który doskonale znamy. Więc zawsze należy mieć półroczny plan działania i zaplanowane to, co będziemy tworzyć w konkretnej kolejności, tak żeby się nie okazało, że w pewnych okresach roku mamy także za dużo na naszej głowie, że nam się nałożyły dwa projekty na przykład i fizycznie nie wyrabiamy, a przez pozostałe części roku nie mamy kompletnie nic do roboty. Więc bardzo ważne jest planowanie kolejnych także kroków. Planowanie także jest bardzo ważne z punktu widzenia naszych odbiorców.
Jeżeli Ty masz społeczność i budujesz społeczność nawet najmniejszą, może masz w chwili obecnej kilkanaście, kilkadziesiąt osób z Twojej potencjalnej bazy klientów, to i te osoby są zadowolone i chętnie kupują Twoje kursy. I pamiętaj o tym, że bardzo często osoba, która rada kupi Twój kurs, na przykład z tej niższego poziomu cenowego, czyli z tych schodków na poziomie niższym, na przykład e-booka kupi i Ty wydaż później kurs, to ta osoba jest zainteresowana tym kursem jak najbardziej, no bo była zadowolona ta osoba z e-booka, więc dlaczego nie miałaby zrobić kolejnego kroku. Ludzie sobie to testują. Rzadko jest tak, że ktoś wchodzi na najdroższe produkty od razu. Oczywiście zdarzają się tacy klienci.
Nie mówię, że nie. Coś przychodzi, ma pełny portfel pieniędzy i je zostawia. Zazwyczaj jednak osoby, które mają pieniądze, nie dostają się z nimi tak łatwo, więc my potrzebujemy chwili, aby zbudować zaufanie. To jest troszeczkę jak budowanie relacji partnerskiej, przyjacielskiej. Na początku możemy kogoś lubić, w te obi ufać, ale żeby tak całkowicie zaufać na kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt tysięcy, czasem za powodów cyfrowych, czy pożyczyć komuś takie pieniądze, kogo poznaliśmy niebawem, to już nie jest tak łatwo.
Potrzebujemy czasu i potrzebujemy takich małych potwierdzeń, czyli faktu, że kiedyś nam się coś udało, że komuś pożyczyliśmy, nie wiem, 20 zł i ktoś nam oddał, albo że to jest to co zawsze sumienne, jak się umawia z nami na 18 zł, to się widzi z nami o 18 zł, czyli nasze doświadczenie życiowe. I często klienci nabiewają takiego doświadczenia względem nas, naszych produktów, zakupując produkty z niższych poziomów cenowych, a następnie przechodzą wyżej, jak się pojawiają nowe produkty. No ale wyobraź sobie, że będziesz sprzedawał się w taki sposób, że 15 stycznia wypuszczasz e-booka i kupiła go Kaśka, Baśka i Zoska. Masz trzy klientki, myślisz sobie fajnie i tak dalej.
No trzeba kupić żelazo póki gorące i trzy dni później robisz sprzedaż kursu. No to ta Kaśka, Baśka i Zoska jeszcze nie zdążyły przeczytać tego e-booka, nie zdążyły w ogóle się tego nauczyć, prowadzić zmian, nie widzą żadnych efektów. No i tyle co zainwestowały 100 czy 200 w twój poprzedni produkt cyfrowy, no to niekoniecznie chcą po 5 dniach od razu wydawać kolejne pieniądze. Więc tutaj premierę jednego produktu dla tej samej grupy docelowej musi być oddalono od premiery drugiego produktu. I ten czas oddalenia nigdy nie jest konkretny. Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę jaki jest czas przerobienia produktu, czyli zaznajomienia się z materiałem, a następnie wprowadzenie tego w życia, no i jakiś efektów.
No bo jeżeli ktoś wykupił u Ciebie jedną dietę, bo przykładowo pomagasz ludziom zgubić kilogramy, no i ktoś wykupił u Ciebie jedną dietę, która była rozpisana na 3 miesiące, no to nie kupi kolejnego produktu cyfrowego po miesiącu. No bo mater poprzedni produkt miał mu stać na 3 miesiące i po 3 miesiącach miał być dopiero jakiś efekt. Więc zastanów się, to nie powinno być zbyt szybko. Oczywiście o grupach docelowych będziemy mówić w kolejnej części tego szkolenia, to jest dzień numer 2. Może mieć kilka grup docelowych, wówczas jest to działanie już na bardzo dużą skalę. Zaczynamy jednak od jednego typu odbiorcy, jednego produktu, później planując drugi, trzeci, między innymi z tymi schodkami.
Ale musi być to zaplanowane. Nawet jeżeli ty planujesz premiery takich samych produktów, czyli jeden e-book, który będzie rozwieczysz umiejętności na przykład od podstaw, czyli od poziomu, jeżeli mamy skalę umiejętności od 0, że nic nie wiesz na dany temat, weźmy sobie kurs gotowania, 0 to jest nie umiem zagotować wody na chrebatę, a 10 jest ten McDonald's. No to wówczas, jeżeli ty wypuścisz kurs na e-booka na poziomie 0, 15 stycznia, to na poziomie 1, czy 2, czy 3, to nie możesz tego e-booka wypuścić po dwóch tygodniach, bo to osoby nie będą po prostu na tamtym poziomie. Trzeba dać im czas.
Nie musi to od razu być materiał, nie musi to być kurs poziomu wyższego schodków, to może być ten sam poziom, czyli za każdym razem to możesz wypuszczać e-booki albo za każdym razem możesz wypuszczać kursy. Ja zachęcam jednak do dywersyfikacji, czyli rozdzielania i roznicowania ceny, ponieważ każda potwora znajdzie swojego amatowa, pamiętajcie o tym. Bardzo ważna jest kwestia taka, że jeżeli wypuszczasz te produkty, żeby one miały jednak oddzielenie czasowe, pod względem tego, ile potrzebujesz czasu na co dnie, jak przerobienie i osiągnięcie efektów, zawsze posiadaj półroczny plan działania dla siebie i swoich produktów. Jeżeli chodzi także o to, kiedy wypuszczać produkty, to oczywiście mamy lepsze i gorsze terminy w trakcie roku.
To, co chciałbym wam uświadomić, to przede wszystkim te najważniejsze takie okresy. Pełną rozpiskę okresów sugerowanych przeze mnie do wypuszczenia produktów cyfrowych znajdziesz pod tym materiałem wideo. Oczywiście tutaj także w grę wchodzi twoja branża. To ty się musisz znać na swojej branży, więc może to być oczywiście uzależnione od branży, gdyż jeżeli ty chcesz robić choinki na przykład, masz taką niszę, że będziesz uczyć jak produkować sztuczne choinki i masz bardzo wąską grupę, ale za to nie masz praktycznie żadnej konkurencji. To trzeba się zastanowić, czy osoby w tym sezonie, przykładowo od września, kiedy jest pewnie najwięcej produkcji, aż do grudnia, mają czas na uczenie się, czy to czasem nie jest za późno.
Dla mnie jest to troszeczkę za późno. Jak chcesz nauczyć ludzi jak robić biznes z lodami, to wiadomo, że lody się najlepiej będą sprzedawać, jak otworzyć budkę z lodami. Budki najlepiej będą działać w okresie letnim, od maja, do końca wakacji września, października może, ale to na tyle. Jeżeli ty będziesz uczyć ludzi w połowie wakacji jak otworzyć taki biznes, to troszeczkę strzał w kolano, bo to jest środek biznesu i jeszcze na jeden sezon się nie załapią, a jak się załapią, to będą musieli zamknąć się po miesiącu albo tygodniu i czekać na kolejny sezon. Tutaj te osoby lepiej się będą czuły w zimę, więc oczywiście musisz to wziąć pod uwagę w swój biznes, swoją sezonowość.
Ale dla 90% biznesów wygląda to tak samo. W styczeń to jest zawsze moment, kiedy my sprzedajemy drogie produkty, najdroższe produkty jakie macie, czyli różnego rodzaju kursy online, zarówno zapisy na kursy online, które będziesz podziel na żywą, takiego grupowe, jak i kursy wideo i konsultacje indywidualne. Dlaczego tak jest? Ponieważ w styczniu wiele osób robią sobie postanowienia noworoczne, że to jest rok, w którym ja zmienię pracę, to jest rok, w którym ja zrobię w końcu prawo jazdy, to jest rok, w którym ja awansuję, to jest rok, w którym ja zrzucę kilogramy, przestanę palić, zacznę dobrze ćwiczyć na siłowni na przykład itd.
I my mamy czym większa motywacja, tym większa skłonność do wydawania pieniędzy, pamiętajmy o tym. Jeżeli my mamy taką motywację gigantyczną, chcemy za to zapłacić dużo, dużo więcej. Co mam na myśli? Jeżeli ja przykładowo prowadziłbym szkolenie i okazałoby mi się, że mam zepsuty komputer, to ja wiedzą, że za 15 minut mam szkolenie dla tysiąca osób i nie działa mi komputer, to pójdę do pierwszego lepszego sklepu, żeby kupić komputer, aby móc wyświetlić prezentację. Po prostu, jeżeli tam będzie dowol, że ja nie będę porównywać tych cel, bo moja motywacja będzie gigantyczna.
Jak mi się zepsuje komputer, bo ja na przykład mam dwa miesiące wakacji, to mi się w ogóle nie spieszy, aby wydać duże pieniądze i na pewno za to nie będę przepłacać. Jeżeli jestem na środku pustyni i chce mi się pić i będzie tam stała budka z wodą, to zapłacę za tę wodę 10 razy tyle, niż bym zapłacił, jeżeli bym się kompletnie nie chciał pić i byłbym w miejscu, gdzie ten napój jest dostępny w bardzo dużej ilości. Zasada prosta, ale pamiętajmy o tym, że czym klient ma większą motywację, tym więcej jest w stanie zapłacić za taki sam produkt. Kolejny okres, o którym chciałbym omówić, to jest okres letni.
W okresie letnim zawsze będzie panować spadek sprzedaży. Zawsze podkreślam każdą branżę uniwersalną. Oczywiście może znaleźć się taka nisza, że środek wakacji to będzie dla Ciebie największy boom. Ale ogólnie rzecz biorąc, środek wakacji jest to spadek sprzedaży, ponieważ ludzie wyjeżdżają na wakacje. Mają mniej czasu po prostu by się uczyć. Mają mniej pieniędzy, gdyż wydają te pieniądze na wyjazdy, wycieczki i tak dalej. Plus bardzo poza liczba rzeczy jest taka, że dni są długie, pogoda jest ładna. To tutaj jakiś grillik, kiełbaska, piwko, spotkanie ze znajomymi i tego czasu wieczorem, żeby usiąść, nie ma.
A często nam się wydaje, że nie, nie, nie, ja to nie mogę tego kursu kupić, bo ja to nie mam czasu. Nie mam czasu, nie mam motywacji, czyli nie jesteśmy w stanie zapłacić zbyt dużo. To co się jednak poleca nam sprzedawać w okresie letnim, to będą wszystkie rodzaje produkty abonamentowe. Ponieważ abonament ma zazwyczaj dużo niższą cenę niż kurs, bo płaci za niego miesięcznie, więc wiadomość, że masz abonament na Netflixa, to miesięczna odpłatność za abonament będzie mniejsza, niż by chciała kupić wszystkie produkcje Netflixowe na wyłączność. O cenach będziemy mówić w kolejnych częściach, więc tym się kompletnie na chwilę obecną nie przejmuj.
Jednak produkty abonamentowe dalej świetnie się sprzedałem w okresie letnim i różnego rodzaju taniej produkty, czyli e-booki. To jest coś takiego, co idzie dobrze, ponieważ ludzie są na wakacjach, to poczytam coś w samolocie, to poczytam coś pod palmą, wezmę coś do czytania, wezmę sobie jakiś taki materiał. Wszystko ogólnie, co nie wymaga bycia o konkretnej godzinie, w konkretnym czasie, czy to online, czy to fizycznie. Jeszcze, ponieważ część produktów może być połączona z zajęciami fizycznymi wykonywanymi w rzeczywistości, czy może być tak, że masz 1 albo 2 spotkania realne z swoimi odbiorcami, jeżeli masz taki produkt, takie połączenie, combo, bo coś takiego może funkcjonować.
Więc wszystko, co nie wymaga bycia o konkretnej godzinie, o konkretnym czasie, tak żebyśmy my mogli prowadzić nasze życie. Bo jeżeli okaże się, że to, co ty chcesz mi sprzedać, będzie kolidowało jednak z moimi wakacjami, faktem, że ja chcę się opalać, chcę spędzać czas w ogródku, kiedy po prostu mam tylko te kilka miesięcy w ciągu roku, jeżeli to będzie kolidowało z moimi planami, z moim lifestylem, to zazwyczaj nie kupię swojego produktu, więc weź to pod uwagę. Kolejna część, pierwsza połowa grudnia, to jest okres przedświąteczny, kiedy jeszcze jest dość duża motywacja zakupowa, ale także wtedy sprzedają się tanie produkty.
Dlaczego? Bo ludzie już się przygotowują na sezon bożonarodzeniowy, wiedzą, że te pieniądze będą wydawane na prezenty, dekoracje, choinkę, jedzenie i tak dalej, więc także tutaj produkty drogie zazwyczaj się słabo sprzedają. Także także produkty tanie w pierwszej połowie grudnia całkiem źle sprzedają się jako prezenty, po prostu ludzie także kupują produkty cyfrowe komuś jako prezent, bo wiedzą, że ktoś się rozwija i kupują komuś jakiś e-book, jakiś krótki kurs wideo, także może być do kwoty kilkuset złotych, tak aby komuś sprawić radość, przyjemność.
I pamiętajcie, że e-booka jeszcze za 100 ktoś kupi komuś na prezent, nawet dalszemu znajomemu, ale już za kilka tysięcy kurs, który jeszcze będzie w takim miejscu fizycznym, żeby nie wiadomo, czy będzie wtedy wolny czy nie, to niekoniecznie jest to materiał na prezent. Chyba, że w bliskich stylu, z których się spotykam, to czasem się wówczas sprzedają takie kursy, że żona prosi męża albo mąż prosi żonę, to w tym roku na święta na Mikołaja to kup mi taki kurs, na przykład u Dawida. Także to funkcjonuje, ale to są dosłownie pojedyncze przypadki.
Ok, druga połowa grudnia to jest okres, kiedy ogólnie nie prowadzimy dużej sprzedaży, nie prowadzimy kampanii sprzedażowych i ja polecam wówczas odpocząć, naładować akumulatory, spędzić czas w taki sposób, w jaki lubisz spędzać, nie skupiać się na sprzedaży i nie przejmować się tym, że ta sprzedaż jest niska. Szczególnie nie przejmować się tym, gdyż styczeń to jest moment, kiedy jest jedna z największych sprzedaży w ciągu roku, więc warto mieć pełnię energii na ten okres. I jeszcze takim okresem, który chciałem konkretnie omówić, to jest druga połowa września, czyli czas od drugiej połowy września, w zasadzie do końca listopada.
To jest jeden z najlepszych momentów w ciągu roku na różnego rodzaju premiery, na różnego rodzaju nowe kursy online, na różnego rodzaju abonamenty, na różnego rodzaju także szkolenia na żywo. Takie kursy, które wymagają obecności kogoś w danym konkretnym miejscu przed ekranem komputera, ponieważ są mastermindy na przykład, są jakieś konsultacje, są warsztaty powodzone na żywo. Dlaczego? Ponieważ jest to czas, kiedy wieczory są coraz dłuższe, my mamy coraz więcej czasu, pogoda nie jest przyjazna, oknem spędzamy go zazwyczaj w domu i to nie koliduje z naszymi planami. Także w dalszych częściach Akademii będziemy mówić o poprowadzeniu akcji sprzedażowych, kampanii sprzedażowych.
Zazwyczaj będziemy prowadzić w trakcie webinarów, wyzwań, spotkań na żywo i dużo łatwiej jest złapać osoby przed ekranem telewizora, komputera, telefonu, tableta, na czymkolwiek trwa transmisja będzie wyświetlana przez potencjalnego klienta. Dużo łatwiej go będzie złapać w październiku, listopadzie, kiedy jest długo ciemno, po prostu wcześniej robi się ciemno na zewnątrz, żeby to osoba była przed ekranem telewizora, komputera, tabletu niż w środku lata, gdzie na zewnątrz jest 30 stopni, ładna pogoda i wszyscy jadą nad jeziorą. Prozaiczna rzecz, ale tak to funkcjonuje, więc 2 połowa września to jest najlepszy czas na różnego rodzaju premiery, szczególnie produktów, które uwzględniają spotkania na żywo. Pełna ma rozpiskę, zostawiam ci w załączniku, więc śmiało z niej skorzystaj.
To co jednak jest możliwe do wykonywania, bo czasem te godziny, te okresy w ciągu roku po prostu się nie spinają nam z tym, co my możemy zrobić. Jest metoda sprzedaj zanim stworzysz. Kurse online, ebooki, można sprzedawać w formie przedsprzedaży, czyli ty robisz kampanię, bo w chwili obecnej wiesz, że jest dobry moment, żeby to sprzedać, ale fizycznie nie posiadałaś, posiadałeś wcześniej czasu, aby w ogóle stworzyć ten produkt, aby nagrać materiał, aby napisać ebooka, ale wiesz, że to jest dobry moment, kiedy to sprzedać. Jest to do zrobienia, można to zrobić, co mam na kilka uwag.
Bardzo nie polecam, aby pierwszy produkt jaki będziesz wypuszczać, najpierw sprzedać, a potem stworzyć, ponieważ ty jeszcze nie masz do oświadczenia, nie wiesz ile czasu zajmie ci napisanie ebooka, nagrywanie kursu, można podkreślić pod rodze problemy techniczne, cokolwiek będzie nie funkcjonowało. Jak ty ludziom powiesz, że będzie premiera za miesiąc, a w ciągu tego miesiąca tego nie zrobisz, bo po prostu się nie uda, to będzie gigantyczny problem i spadnie do ciebie zaufanie. Nie dość, że stracisz sprzedaż, to także stracisz potencjalnych klientów później na wyższe poziomy na naszych schodkach cenowe.
Więc w momencie, kiedy ty będziesz wypuszczać trzecie, czwartego, piątego ebooka i wiesz, ja na stworzenie ebooka, edycję i wszystko potrzebuję dosłownie tydzień albo dwa tygodnie, no to jesteś w stanie to zaplanować. Zawsze. Jeżeli to będzie na twój pierwszy produkt, to warto go najpierw stworzyć, zdobyć doświadczenie, zobaczyć ile czasu my na to potrzebujemy. Więc moja porada dla ciebie będzie taka, aby pierwszy produkt stworzyć najpierw, następnie go sprzedać. Wszystkie kolejne, jeżeli wiesz, że to jest odpowiedni moment w roku, można najpierw sprzedać, potem mieć premierę.
To, co jednak polecam, to to, aby nie była to premiera oddalona bardziej niż miesiąc, no maksymalnie 6 tygodni, bo samemu się zastanów, jaka byłaby twoja reakcja, że przychodzisz na kurs, to się opowiada, że przychodzisz na bezpłatny kurs, na bezpłatny webinar, albo widzisz informacje, wysunął do ciebie mailem, że jest takie szkolenie, ty się zapisujesz, wszystko fajnie, kupować już chcesz, a co, jak się pokazuje, premiera za pół roku.
I myślisz, to ja tu jestem, mam dużą motywację, chcę się rozwijać, chcę to zrobić jak najszybciej, chcę jak najszybciej schudnąć, chcę jak najszybciej zacząć biegać, chcę jak najszybciej nauczyć się grać na gitarze, cokolwiek swoim produktem cyfrowym, ale to w ogóle widzę za 6 miesięcy, to nie, to poczekam, więc niech to jest oddalone maksymalnie o miesiąc, fajnie, jeżeli to jest w tym samym miesiącu, czyli masz kampanię sprzedażową na początku miesiąca, dzisiaj jest 1-2 stycznia, a ty mówisz, że to już dostępne od 29 stycznia, a to ty myślisz, teraz styczeń, potem styczeń, biorę, bo to zaraz będzie, więc istnieje możliwość sprzedaży, zanim stworzysz, zalet na tego jest fakt taki, że zanim poświęcimy czas na nagranie, na napisanie, a wiemy w ogóle, czy to ma wzięcie, czy nie ma wzięcie, to jest pewnego rodzaju budowanie rynku, jednak nie w przypadku produktu pierwszego, gdyż wówczas można po prostu stracić naszych klientów.
I zadanie do wykonania dla Ciebie, chcę, aby ten wstępny plan produktów, które były na 6 miesięcy, zdecydowanie rozbudować, stworzyć plan swoich konkretnych produktów cyfrowych, nie odnośnie tematów, ale formę, bo o tematach będziemy mówić w dniu jutrzejszym, odnośnie formy na najbliższej 9 miesięcy, zaplanować konkretnie i realne harmonogramy tworzenia produktów cyfrowych, ponieważ pamiętaj, że to nie jest tylko premiera, zanim ta premiera tego produktu jest, trzeba go stworzyć, trzeba także objąć to wszystko marketingowo, o tym będziemy mówić na całej akademii, wszystkiego tego się nauczysz, ale uwzględnij czas na tworzenie każdego produktu.
Moja taka orientacyjna wskazówka dla Ciebie będzie to od 2 do 4 tygodni, oczywiście jeżeli Ty będziesz chcieli stworzyć produkt, który będzie bardzo zaawansowany, albo nie dysponujesz dużą ilością czasu, to Tobie tworzenie takiego ebooka, czy nagrywanie kursu wideo może zająść dużo więcej, zazwyczaj nie zajmuje to więcej niż 2-4 tygodni. To co jednak potrzebujesz także to planowanie kampanii sprzedażowej, czyli przygotowanie do sprzedaży, kontakt z odbiorcami, w jakikolwiek on będzie, czy to pisanie maili, działanie na social mediach, tego wszystkiego się będziemy uczyć i pewnego rodzaju działania marketingowe, czyli stworzenie jakiejś strony sprzedażowej itd. Także aby uwzględnić od 2 do 4 tygodni na przygotowanie tego wszystkiego i do tego dołożyć sobie tzw. bezpiecznik czasowy.
Ja zawsze, bez tego rodzaju produkty, dodaję sobie co najmniej tydzień, bo zastanawiam się co jeżeli ja mam nagrać kurs wideo, a nagle zachoruję i nie będę mógł mówić, albo cokolwiek innego się stanie u mnie w życiu, że fizycznie będę musiał zająć się inną sytuacją awaryjną, gazić inny pożar i nie będę w stanie tego zrobić. Zaufania twoich odbiorców nigdy nie należy nadwyrężać, szczególnie na samym początku to już jest w ogóle coś nie do pomyślenia.
Więc czas na tworzenie produktu od 2 do 4 tygodni, czas na prowadzenie kampanii sprzedażowej i wszystkie działania marketingowe także 2-4 tygodnie, czyli wstajecie też, że mam już od 4 do 8 tygodni na stworzenie każdego produktu cyfrowego i do tego trzeba dołożyć twój bezpiecznik czasowy, tak żebyś ty się dobrze czuła z tym co masz zaplanowane i następnie zrobić sobie harmonogram, czyli w styczniu chcę to, ponieważ jest dobry czas na premierę takich produktów, czyli muszę zacząć 6 tygodni wcześniej, jeżeli chcę zrobić coś 1 stycznia, mieć gotowy produkt i wszystko, czyli 6 tygodni wcześniej, 2.
30 listopada muszę zacząć tworzyć coś tam, muszę zacząć myśleć nad tym kursem, na razie nie rozprosujecie sobie konkretnych jeszcze działań, ale pewne bloki czasowe zarezerwujcie sobie, bo znacie już poziomy cenowe, określiliśmy sobie wcześniej jakie produkty z poszczególnych poziomów wschodków chcemy sobie wprowadzić, teraz bierzemy, że ten okres to są te tygodnie, 2. 4, 2.
4 i bezpiecznik czasowy, czyli jeśli nie rozprosujesz co będzie robić konkretnie, no ale jeżeli chcesz mieć premierę produktu konkretnego w styczniu, to sobie rozprosujesz, że od połowy listopada do końca grudnia, w zasadzie do samego początku stycznia, jesteś całkowicie zaangażowany w to co robisz nad tym produktem styczniowym, czyli na przykład kursem wideo, no to nie możesz już nic innego robić, ten czas, półtora miesiąca jest już zarezerwowany i ty wiesz, to już jest moja niedostępność, mam fokus na to, będę skupiać się na tym, więc nie mogę w międzyczasie wypuścić ebooka itd.
więc zaplanuj wszystko na najbliższe 9 miesięcy, względem tych produktów cyfrowych, które chcesz stworzyć, bez jeszcze konkretnych konkretnie tematów, bez zawartości i działań, ale już bloki czasowe niech są zrobione i jeżeli masz pytania to oczywiście jestem do Twojej dyspozycji. Dziękuję za uczestnictwo w tym szkoleniu i do zobaczenia na kolejnym dniu. Dzięki za uwagę. .