TRANSKRYPCJA VIDEO
Dla tego filmu nie wygenerowano opisu.
Niezależnie od tego co sprzedajesz, aby właściwie do tego procesu podejść, warto żebyś wziął pod uwagę takie powiedzenie. Jeżeli będę w stanie spojrzeć na życie Jana, jego oczami i zobaczyć jak to życie Jan widzi, to będę Janowi w stanie sprzedać to co Jan by kupił. To jest jedna z kluczowych rzeczy i to się też mieści w słowie empatia, czyli umiejętność współodczuwania. Mówiliśmy o tym w jednej z poprzednich lekcji. To umiejętność patrzenia oczami na rzeczywistość tak jak widzi ją Twój klient. Większość sprzedawców popełnia ten błąd, że patrzy ze swojej perspektywy, a to nie Ty masz kupić. Kupić ma klient. Narzędzie, które za chwilę Ci pokażę w kolejnych modułach.
To jest moje autorskie narzędzie, które kiedyś się czymś inspirowałem, ale przerobiłem i dodałem pewne elementy, które wynikają z moich doświadczeń. To jest narzędzie, którego ja używam zawsze kiedy projektuję coś nowego. Kiedy zaczynam rekrutację to siadam i według tego narzędzia rozpisuję sobie całą ścieżkę sprzedaży. Kiedy buduję webinar sprzedażowy na temat np. do Frankowiczów czy sprzedażowy, rozpisuję dokładnie tą samą tabelkę. Kiedy uruchamialiśmy projekt fotowoltaiczny, rozpisowałem tą samą tabelkę. Kiedy uruchamialiśmy projekt Frankowy, tą samą tabelkę. Kiedy projekt odszkodowawczy, tą samą tabelkę. Za każdym razem kiedy przygotowuję szkolenie dla jakiejś określonej grupy ludzi, siadam i wypełniam tą samą tabelkę. To jest narzędzie, które jest jak nóż.
Jest to tyle uniwersalne, że potrafi mieć zastosowanie, czy ma zastosowanie. Jest tak dobre jak ten kto z niego skorzysta. Ale daje możliwość trochę grania na kodach, trochę zajrzenia w taką kryształową kulę i zobaczenia przyszłości, zobaczenia tego co siedzi w umyśle twojego klienta. Czyli mówiąc językiem tego przykładu. Spojrzenia na życie oczami Jana, czyli oczami twojego klienta. Im bardziej dokładnie zrobisz tą część, czyli przygotowanie, to później materiał, który tu zrobimy wspólnie. Zrobimy go na bazie branży fotowoltaicznej, w której co prawda nie mam dużej kariery. Natomiast w naszej grupie kapitałowej VOTUM, w której pracuję od kilkunastu lat, od prawie 18 już w tej chwili, jest spółka fotowoltaiczna.
I tak przez krótki okres również tam podejmowałem pewne działania i podejmowałem działania szkoleniowe. Miałem okazję też użyć parę razy w teren. Dotknąłem tego biznesu, więc będzie mi łatwiej wypełnić tą tabelkę, bo poznałem jego plusy, minusy, trudności. I na bazie tej branży, czyli nie będziesz mógł powiedzieć, no dobra, ale mówisz tak o twojej branży, ale jak to się ma do innej. Bo do mojej branży, no wybacz, ale ponieważ nikt cały czas sprzedaje w tej chwili, to takiego szkolenia zrobić nie mogę. Natomiast na przykładzie branży fotowoltaicznej, którą jakby obserwuję z boku, mogę pokazać ci jak to zrobić, ale dokładnie te same mechanizmy będziesz wykorzystywał w swojej branży.
I jeżeli będę organizował spotkanie na żywo, to być może właśnie na tym narzędziu popracujemy na żywo na Q&A, czy w postaci pracy mentoringowej, jeśli taka będzie w przyszłości. Zapraszam do kolejnego nagrania, przyłóż się bardzo mocno. Będziesz miał do pobrania plik w Excelu czysty, goły, możesz zrobić sobie kopię takiego samego. I według tego wzoru, który ci pokażę, wypełnij tą tabelę pod twój produkt, twoją usługę. Zobaczysz, że zyskasz takie zasoby, których nie ma 90% ludzi w swojej branży, a to daje przewagę. Do zobaczenia w kolejnym module. Model, który ci za chwilę pokażę, to model tzw. PNOKE, czyli model, który gdzieś kiedyś zobaczyłem jego część, później dołożyłem do niego swoje elementy.
I ja używam go zawsze, kiedy projektuję nowe produkty, zawsze, kiedy projektuję ścieżkę sprzedaży pod określony produkt. Kiedy projektuję produkt, to zaczynam od tego, po to, żeby dobrze rozpoznać potrzeby, dobrze rozpoznać wszystkie przeszkody, które mogą mi się pojawić, no i zbudować do tego całą narrację, całą ścieżkę sprzedaży. Narzędzie jest przepotężne, ale jest też tak dobre, jak ten, który z niego korzysta. Jak ta osoba, która z niego korzysta, czyli to, jak silne da ci to przewagi konkurencyjne, zależy od tego, ile pracy włożysz tu w tym module. Pierwsza rzecz, na którą chciałbym zwrócić Ci uwagę w tym modelu, to problemy. Tak, pierwsza literka od słowa PNOKE, czyli problemy.
Jakie problemy rozwiązuje Twój produkt? Co takiego naprawiasz w świecie? Z jakimi problemami mierzy się Twój klient, który jeszcze nie wie, że potrzebuje Twojego produktu? Może już wie, ale jeszcze nie wie, jak się do tego zabrać. Później chce go kupić. To jakie problemy byśmy wyszczególni? I teraz zrobimy to sobie na przykładzie fotowoltaiki. Nie jestem sprzedawcą fotowoltaiki, byłem na jakichś tam szkoleniach u nas w grupie kapitałowej. Przez pewien czas była taka, czy dość jest taka spółka, która zajmuje się sprzedażą fotowoltaiki, ale ja aktywnie w tym akurat nie uczestniczę, jestem skoncentrowany na innym projekcie, ale co nie, co na ten temat wiem, więc nie mienię się ekspertem od sprzedaży tego produktu, natomiast na pewno wiem jak sprzedawać.
I teraz wyobrażam sobie, że siadam z grupą sprzedawców, być może Ty sprzedajesz fotowoltaikę, to uzupełnij sobie tabelkę, którą ja zrobię o rzeczy, o których mogę ja nie wiedzieć, bo nie mam w tym temacie takiej praktyki, ale w dowolnym produkcie da się to narzędzie zastosować i przygotowuje Cię perfekcyjnie do sprzedaży Twojego produktu. Im dokładniej to zrobisz, tym większą będziesz miał przewagę, bo ponad 90% sprzedawców nie będzie chciało się tego zrobić, więc to już jest przewaga.
To z jakimi problemami mierzy się ktoś, kto jest potencjalnym klientem na fotowoltaika? Zakładam, że to jest ktoś, kto ma swój domek jednorodzinny albo firmę, może jakieś gospodarstwo rolne, no to generalnie pierwszy kluczowy problem, który przychodzi do głowy, który rozwiązuje taka fotowoltaika, to są wysokie rachunki za prąd. Czyli ewidentnie to jest problem, który jest duży i dotyka każdego, kto z tego prądu korzysta. Co jest jeszcze problemem takiej osoby? Takiej osoby problemem może być brak wiedzy na temat możliwych rozwiązań. Czyli może wiedzieć, że jest jakaś fotowoltaika, ale może nie do końca wiedzieć, z czym to się wszystko je. Może, no ale załóżmy, że taka osoba wpisuje sobie w Google fotowoltaika i szuka, no to co? No to jest przytłoczenie wiedzą.
Bo tych wszystkich już for różnego rodzaju blogów, kanałów na YouTube powstało tyle, że jest tak zwany szum informatyjny. Więc nawet jak zacznie się interesować tym tematem, to jest przytłoczone wiedzą i ma mętlik w głowie. Przytłoczenie wiedzą, mętlik w głowie. Do tego wszystkiego, być może jeżeli ma, no ale to już prawie pewne, to ma regularne telefony z call center. Czyli nawet jak nie chce kupić, to po prostu regularnie dzwoni do niego telemarketers fotowoltaikum albo w ogóle bot, który to próbuje sprzedać. Co? Jeżeli ma domki, to ma regularne wizyty akwizytorów. To jest kolejny problem. Może mieć po prostu, zwyczajnie ktoś może już nawet chcieć tej fotowoltaiki, ale już ma dosyć nachalnej sprzedaży, nachalnego marketingu.
Oczywiście wiemy, że tak to się sprzedaje, ale to mówimy o tym nie co ja chcę, nie to co mi się wydaje jako sprzedawcę fotowoltaiki, tylko co czuje mój klient i gdzie on jest. On może na przykład nie mieć czasu, czyli ma problem taki, że ma brak czasu, by się tym zająć. Czyli w sumie chciałby tę fotowoltaikę, ale nie do końca uznał to za na tyle ważne, bo to ludzie nie mają czasu na rzeczy, których nie uważają za ważne. Więc nie uznał na tyle tego za istotne, tak bardzo mu jeszcze te rachunki za prąd nie ciążą, że to nie jest jakaś paląca potrzeba, więc jeszcze nie usiadł do tego tematu.
Nie ma powiedzmy, co tu możemy jeszcze napisać, jaki jeszcze problem może mieć taka osoba. Ja to przygotowuję teraz na żywo z wami, więc to jest tak jak siadam do takiego przygotowania. Tak samo jestem nieprzygotowany jak i wy, czyli robię to na żywo. Brak czasu, no tak jak brak czasu, to i brak pieniędzy. Czyli może, oczywiście te problemy, one będą dotykać w różnym stopniu klientów. Jeden będzie miał dwa, trzy takie problemy. Piszemy o problemie, o wszystkich możliwych problemach, jakie ma dana grupa docelowa, bo chcemy skategoryzować, kto jest naszym klientem i jak mu to komunikować.
Brak pieniędzy na instalację, no to możesz powiedzieć, no dobra, ale są możliwe formy kredytowania różne, dobra, no to w tym momencie brak zdolności kredytowej może być problemem. Brak zdolności kredytowej, tak. Klient może mieć taki problem, że nie uznaje kredytów. No i też jest jakiś taki problem, dobra. Co jeszcze możemy mieć tutaj za problem? Nie ma czasu, nie ma czasu. Jest na przykład technicznie niemożliwe w jego okolicy, tak? Techniczne przeszkody do montażu. Jaki jeszcze może mieć problem taki klient? No, jak sobie wyobrażam, jestem takim człowiekiem, który ma domek jednorodzinny, chcę fotowoltaikę.
No, tu mamy tak, mamy tak, jeszcze raz, wysokie rachunki za prąd, brak wiedzy na temat rozwiązań, przytłoczenie wiedzy o mętli w głowie, regularne telefony z call center, regularne wizyty akwidzitorów, brak czasu, by się tym zająć, brak zdolności kredytowej, nie uznaje kredytów techniczne, przeszkody w montażu. No, słuchajmy, że spotkałem się z kilkoma firmami, wszyscy ładnie opowiadają, ale na koniec, jak to faktycznie, jak się to faktycznie sprawdza, czyli nie znam nikogo, może tak być, chociaż to już coraz rzadcie, ale pewnie też się zdarzy, nie znam nikogo, kto z tego skorzystał, tak? Czyli mam ten problem, że nie wiem, czy to się opłaca.
To będzie też później w dalszej części podobne, ale generalnie nie znam nikogo, kto by skorzystał, więc nie mam takiej zaufanej osoby, nie mam nikogo z rekomendacji. Komu mógłbym zaufać od razu. Jaki jeszcze problem może mieć nasz klient, który chciałby zainstalować instalację fotowoltaiczną? Tak samo, zadaj sobie te pytania w twoim temacie, bo nie wiem, zajmujesz się wykonciamiówką, to jakie problemy ma ktoś, kto chce zrobić remont mieszkania i nie wie kogo wybrać i ma wiele ekip, nie? Jest duża konkurencja, duża konkurencja, więc klient ma taki problem, że sugeruje się ceną. To jest na pewno problem tego klienta, bo wydaje mu się, że Tanią ma w zasadzie taki problem, że myśli, że to jest to samo. Tutaj jeszcze do tych problemów będziemy sobie wracać.
Natomiast to też się chodzi o to, żebyś nie podchodził do tego, że musisz idealnie to wypełnić. To nigdy nie wiesz wszystkiego. Taką tabelkę ja sobie zawsze zapisuję na dysku i do niej wracam, bo czasami jak pójdę w teren, zaczynam pracować z klientem, to się go zdarzy, że jest taki problem, nie przewidziałem go na tym etapie wczesnym projektowania, bo nie miałem wiedzy. Jeżeli ty znasz swój rynek, znasz swoją branżę, to jesteś w stanie wypisać tutaj, no zobacz, tu ja nie znam tego rynku tak dobrze, a wypisałem 13 problemów. To już jest potężna baza do pracy, bo co mój problem rozwiązuje? Być może to mówimy o samej fotowoltaicy, bo mam do tego pompy ciepła, bo może tak rozwiązuje rachunki za gaz.
Co tu jeszcze mamy? Nawet to nie chodzi o to, ja bardziej chcę ci pokazać zasadę, niż pokazać ci, że idealnie potrafisz wypełnić pod każdy produkt, bo to co ja bym zrobił, to bym usiadł z tymi ludźmi, którzy to sprzedają, oni by mi szybciutko pomogli wypełnić tą tabelkę, a ja pokazał by mi z tego jak skorzystać. I dowolny produkt jaki tu mamy, wypełniasz sobie tyle problemów, ile ci przyjdzie do głowy, to możecie się zaprosić do drugiego modułu, gdzie ci pokażę teraz, w jaki sposób na te problemy ma odpowiadać twój produkt. Mamy już ustalone problemy twojej grupy docelowej, mówimy w kontekście sprzedaży fotowoltaiki. Dokładnie taki sam proces odbywa się dla każdego innego produktu i każdej innej usługi.
No i teraz jeżeli mam już wyszczególnione problemy mojego klienta, no to teraz muszę wypisać jakimi narzędziami, czyli przy pomocy jakich rozwiązań, mój produkt czy usługa rozwiązuje te problemy. Czyli jak mam zdiagnozowane problemy, to tu w zasadzie jest przeciwieństwo tych problemów. Tu są problemy, a narzędzia to czym je rozwiązuje? No to wysokie rachunki za prąd, no to mam prąd ze słońca. To jest rozwiązanie dzięki panelom. Co mamy dalej? Brak wiedzy na temat rozwiązań. Jak rozwiązuje twój produkt ten temat? I przytłoczenie wiedzą. Jak ty to rozwiązujesz? Być może masz jakiś strzelan, co ja bym zrobił, poradnik dla klienta. Czyli stworzyłbym jakiś poradnik, który odpowiada na temat tego, jakie są możliwe rozwiązania. I pewnie wiele firm taki poradnik dokładnie ma. Kolejna rzecz, przytłoczenie wiedzą.
Zrobiłbym prostą checklistę, która pozwala na przykład top 10 najważniejszych rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę wybierając fotowoltaikę. Albo można by tu było zrobić checklista, top 10 błędów przy zakupie montażu fotowoltaiki. To są takie standardowe rzeczy, ale niektórzy w ogóle tego nie robią. Top 5 błędów, top 10 najważniejszych rzeczy. I można tak naprawdę różne narzędzia marketingowe tworzyć. Dlaczego? No bo odpowiadasz na ten problem. Nie mam wiedzy. To już jest tyle, może już siedem. To nie ma znaczenia, jaką cyferkę podłożysz. To nie ma takich magicznych cyfr. Ważne chodzi o to, żeby klient mógł w prosty sposób, najlepiej z jakimiś grafikami, wykresami, zobaczyć najważniejsze rzeczy. Mentlik głowy, czyli coś, co mu ten mentlik uporządkuje. Top 5 największych błędów, top 5 najważniejszych rzeczy.
Proszę bardzo, te 10 rzeczy pozwolą ci wybrać fotowoltaikę i zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy. Czujesz się zmęczony? Masz. W głowie nie wiesz już, którą fotowoltaikę wybrać. Zobacz, to jest te 5 błędów, które najczęściej popełnięli ci. I już jest gotowy tekst na reklamę. Piszemy. Regularne telefony z konsultant i regularne wizytach wizytorów. Jak rozwiązuje się ten problem? Możesz na przykład pozyskiwać klienty poprzez LIDY, gdzie przychodzisz na umówione spotkania. Więc teraz LIDY, gorące LIDY, ciepłe, na przykład z formularza. Możesz zakupić takie LIDY, gdzie ktoś szuka fotowoltaiki i cał różnego rodzaju miejsca, gdzie tego rodzaju LIDY możesz zakupić na fotowoltaikę, gdzie ktoś szuka tej fotowoltaiki. Więc zamiast chodzić knock knock to the door, czyli robić taką zimną akwizycję, możesz kupić LIDY.
Ja powiem wam, zaczynałem od akwizycji, czyli od chodzenia na zimno w 2006 roku i generalnie o chodzeniu na zimno wiem naprawdę bardzo, bardzo dużo, ale nigdy więcej nie chciałbym tego robić. Od 2017, 2018 roku w zasadzie generuję LIDY w projekcie, w którym działam, wygenerowałem ich 70 tysięcy, nie wyobrażam sobie pracy bez LIDów. Po co? Po co? Zamiast poświęcić czas i energię na szukanie klientów i obijanie się od drzwi, tracenie entuzjazmu, wolę, żeby moje pieniądze wykonały za mnie tą pracę, a mój entuzjazm skoncentrował się na domykaniu sprzedaży.
Więc na przykład znowu, mój produkt to ciepłe LIDY z formularza, w związku z tym, więc idę na spotkanie, czyli klient zgłasza się sam, to już rozwiązuje pewien problem, bo on nie chce kogoś obcego, kto przychodzi, tylko jakiś ekspert, który zgłasza się do niego. To rozwiązuje ten problem regularnych akwizytorów czy telefond konsystencji. Co prawda temu nie zapobiegniemy, ale to jest odpowiedź na to, czyli nie rywalizujesz w ogóle w tym peletonie, widzisz, że tutaj klient ma już tego dość, to w ogóle mówisz OK, pójdę na te spotkania, które są umówione, czyli od razu jest łatwiej. Brak czasu by się tym zająć.
W jaki sposób ten problem możesz rozwiązać? Bo możesz to na przykład rozwiązać serią poradników, nagrania wideo, możesz otworzyć swój kanał na YouTube, na TikTok, ja na przykład mam swój kanał na YouTube, jak teraz nagrywam, to w tej chwili właśnie dwa dni temu wyprzedziliśmy drugi kanał, największy w mojej niszy, jesteśmy pierwszym największym kanałem w niszy pomocy Frankowiczą i cały czas roślimy. Z tego kanału regularnie spływają miliony. Oczywiście to wymaga ode mnie czasu i pracy, to wymaga zaangażowania energii, ale moje wyniki mojego zespołu są dwa razy większe niż zespołu numer dwa, więc widać, ta strategia po prostu działa.
Jeżeli to jest taka strategia, trochę gdzie jedziesz Lamborghini, a ktoś obok jedzie na hulajnodze, ktoś ręcznie nigdy nie dogoni kogoś, co działa na skali, to daje marketing video, to ci też proponuję, żebyś sobie przemyślał, czy możesz to robić. Nagrania wideo i tutaj na przykład TikTok, albo na przykład YouTube, przy YouTube jest trochę więcej roboty, ale TikTok jest to bardzo przyjemna, fajna forma, tylko też znowu znajdź osoby, które umieją to robić, naucz się, kupię jakiś kurs, który o tym mówi i zacznie robić, ja tego nie uczę, więc to nie jest jakiś upselling tutaj TikToka, przynajmniej na ten moment tego nie robię, bo sam się tego cały czas uczę.
Dobra, no i teraz nie ma czasu, by się tym zająć, no to ma tutaj jakim rozwiązaniem, co jest rozwiązaniem na brak czasu? No, ekspert, któremu dobierze odpowiednią instalację. Brak pieniędzy na instalację. No jeżeli ktoś nie ma pieniędzy na instalację, to rozwiązaniem jest na przykład kredyt, rozwiązaniem jest leasing.
No i teraz pytanie, tutaj, no ja nie znam ofert poszczególnych firm, bo nie siedzę w tym temacie, ale możesz tutaj, tutaj masz wpisać te narzędzia, które oprócz takich standardowych, bo tutaj też budujesz swoje narzędzia, mówiąc o narzędziach, mam na myśli miejsca, w których ty, w twoim produkcie, w twoim usłudze możesz zbudować przewagi konkurencyjne, bo teraz wystarczy, że dostrzeżesz problem, którego nie zauważyła twoja konkurencja i dostarczysz rozwiązania na ten problem, dostarczysz rozwiązania na ten problem, to tu już budujesz, jesteś o krok przed konkurencją, tu budujesz swoje przewagi konkurencyjne i czasami właśnie takie drobne rzeczy, tak żeśmy budowali usługę odszkodowawczą przez lata, w VOTUM, kiedy obserwowaliśmy co robi konkurencja, w czym nas wyprzedza i te dystansy zmniejszaliśmy, a dodawaliśmy rzeczy, których nikt nie robi albo na przykład mogliśmy robić, bo mamy dużą skalę i mamy więcej pieniędzy, więc mogliśmy część kosztów pokryć za klienta, i tak dalej, i tak dalej, i tak dalej, i więc wyprzedzaliśmy konkurencję, później inne firmy nas naśladowały, więc zawsze konkurencja będzie cię maupować, no ale to jeżeli to ciebie maupują, to znaczy, że ty wyznaczasz trendy.
I to o to chodzi, że swoje przewagi konkurencyjne tu budujesz, to nie jest cudowne rozwiązanie i sama tabelka za ciebie nie sprzeda, ale masz możliwości, to jest w ogóle taka analiza, która pozwala ci zobaczyć przez takie powiększenie, czy w powiększeniu, co masz do dyspozycji kredyt, być może w ogóle nie masz oferty kredytowej, no duże firmy raczej mają, ale może jesteś małą firmą, która startuje, czy masz ofertę kredytu? No kredytu mam, ale nie mam leasingu. Dogadaj się z jakimś doradcą, który to robi, masz, tylko może nie na zasadzie, że spuszczasz na formularz, tylko może masz po prostu kredyt, i tutaj rozwiązanie i twoją przewagą może być dobry doradca kredytowy.
Możesz w kwestii leasingu nie mieć po prostu odesłania na jakiś formularz do leasingu, tylko możesz mieć speca od leasingów, który jest zaufany, który potrafi te leasingy, który jest zaufany, który potrafi tam zrobić czary-mary w swojej branży, bo jest najlepszy w leasingach, on ci jeszcze odpali swoją działkę, odpali ci prowizję za to, że mu przeprowadzasz klientów, założy ci załatwić finansowanie i masz zarobek i tu i tu. No i patrzcie, nagle okazuje się, że na problemy klienta znajdujemy tutaj rozwiązania, na których jeszcze możesz dodatkowo zarobić. Inwencji, po to jest to narzędzie, zobaczcie, nie miałem tego w planie, żeby tak napisać. Dalej, idziemy dalej, brak zdolności kredytowej. Nie wiem jakie są rozwiązania na brak zdolności kredytowej.
Może, jeżeli jesteś większym podmiotem, może system ratalny dla klienta. Nie wiem, musisz zobaczyć, czy masz takie możliwości, czy nie. Może być to program partnerski. Dlaczego miałbyś nie zrobić programu partnerskiego dla twojego klienta, który nie ma kasy i chce zebrać na instalację. Niech ci pomoże znaleźć znajomych, niech ci da polecenia do swoich klientów, a ty mu za każdy po prostu odpal jakieś pieniądze, niech zbiera i uzbiera na instalację. Tak czasami robimy u klientów, którzy nie mają pieniędzy na usługę, którą my sprzedajemy, że z prośbą nie ma pieniędzy, że nie mają pieniędzy na usługę, którą my sprzedajemy, że proponujemy im program partnerski. Super się to sprawdza. Ci, którym naprawdę zależy.
Po drugie, jeżeli ktoś ci mówi, że nie ma czasu albo nie ma pieniędzy, kiedy proponujesz mu tego typu rozwiązania, to szybko robisz test, czy to jest wymówka, czy prawdziwy powód. Bo bardzo często u klientów, jeżeli mówią, że nie mają czasu lub nie mają pieniędzy, to to nie jest rzeczywisty powód, tylko wymówka.
Po czym to wiem? Pamiętam, jak żeśmy sprzedawali usługę frankową i to jest bardzo ważne, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, że w ten sposób, a obiekcja będziemy mówić w następnym module. Program partnerski, co my tu mamy? Nie uznaje kredytów. No więc być może to nie jest twój klient, to nie uznaje kredytów, to gotówka. A problemem jeszcze klienta jest inflacja. To jest jego problem, bo inflacja zjada mu oszczędności.
I zamiast te oszczędności, mam mu zjadać inflacja, to tym problemem jest instalacja fotowoltaiczna, która po pierwsze chroni go przed inflacją, a potem po drugim chroni, to jest ten prąd, ten prąd darmowy. Duża konkurencja sugeruje się cenom. To jakie masz na to narzędzia? To są twoje przewagi konkurencyjne i tutaj musisz je sobie wpisać. Co dajesz? Być może gwarancję na przykład, jest duża konkurencja, gwarancję, serwis pomontażowy, strzelamy głowy, bo to musisz sobie wypełnić to po swojemu. To mogą być twoje atuty, twoje narzędzia, które rozwiązujesz to, co klient ma za problem, czyli dużo o firm mówi, że to jest to samo. Duże rachunki za gaz, no to tu masz tą pompę ciepła, czyli pompa ciepła, ciepła. No i to w zasadzie mielibyśmy wszystkie te darzędzia.
Przy czym, tak jak mówię, to nie jest kompletna lista. Zobacz, że zostawiłem celowo miejsce, uzupełnij ją. Jeżeli to w ogóle startujesz, to przypuszczam, że ktoś to zaczyna sprzedać fotowoltaiki, który będzie miał masę wiedzy, której by nie miał, ktoś to sprzedaje, to sobie dopisze bez problemu, według schematu i to samo zrób w twojej branży. No i teraz, dobra, wiemy już, co boli naszego klienta, wiemy, co jest jego problemem i wiemy, jakimi narzędziami to rozwiązujemy. No ale same narzędzia zawsze nie rozwiążą problemów. Bo co? Bo u klienta pojawia się zawsze, ale to zawsze przed zakupem jedna rzecz. I o tym w następnym module.
Znamy już problemy, znamy już narzędzia, jakimi te problemy rozwiązujemy, czyli co boli klienta i jaki mamy lek na uśmierzenie tego bólu. Ale zawsze, zawsze, jeszcze raz, zawsze klient zanim kupi, to będzie zgłaszał, co? Obiekcje. Klient będzie zgłaszał obiekcje. I teraz, dobra, wiemy, co jest jego problemem, jak on jest w stanie, jak on jest w stanie, jak on jest w stanie, jak on jest w stanie, obiekcje. Klient będzie zgłaszał obiekcje. Obiekcje, o tym będziemy jeszcze mówić w kolejnych module, czym dokładniej są obiekcje w rozbiciu na czynniki pierwsze. Natomiast można powiedzieć, że to są ogólne zastrzeżenie i na tym etapie nam to wystarczy. No i teraz jesteśmy w temacie fotowoltaiki, bo w kontekście tego produktu sobie to rozważamy.
Obiekcje to są wszystkie te zdania sprzeciwu, zarzuty, to wszystko, co klient może ci zarzucić i sprzedziwić, czyli dlaczego nie chce kupić. Obiekcją będzie nie mam teraz pieniędzy, czyli przyjdź pan kiedy indziej. Muszę się zastanowić. Musimy porównać oferty. Teraz mam inne wydatki, to będzie trochę inna obiekcja. Jakie mamy jeszcze? Nie mam czasu się tym zająć. To jest problem i obiekcja jednocześnie. Nie ufam akwizytorom, w sensie nie ufam sprzedawcom. Ogólnie, czyli bardzo często jest tak, że przychodzisz, dostaje się gdzieś tam, ale Cię nie znam, więc trudno mi tak zaufać. Jakie tu mogą być obiekcje produktowe? Czy mi się to opłaca? Czy nie przepłacę? To jest pokrewne do tego, że muszę się zastanowić, muszę porównać oferty, bo nie chcę przepłacić, ale to tak naprawdę jest wokół tego samego.
Konkurencja ma taniej. To jest bardzo częsta obiekcja. Ile trzeba czekać? Na montaż. Od kiedy będę miał prąd za darmo? Co jeszcze może zgłaszać taki klient? Patrzymy na tu problemy regularne, telefony mętli w głowie. Wszyscy tak pięknie mówią. Czytałem negatywne opinie. Negatywne opinie o Was w sieci. Co jeszcze? Konkurencja robi to taniej. Co jeszcze? Ja już jestem za stary. Pamiętam, kiedy się door to door ze jednym kolegą przypatrzycie. Jak sprzedaję, to jeden z ludzi powiedział Panie, już nie mogę się sprzedawać. Ale ja się nie mogę. To już ten. Niech młodzi sobie to instalują. Mam stary dom. To się nie opłaca. Opłaca. Mam niskie rachunki. Chociaż nie wiem, czy dzisiaj ktoś takie stanie powiedzieć. Ale załóżmy, że taka obiekcja, możemy ją wymyśleć. Teraz tak.
Co tu jeszcze możemy wymyśleć za obiekty. Dlaczego mógłbym nie chcieć kupić? Co z tymi panelami? Ja słyszałem o tym, że te panele na przykład ciężko jest później utylizować. Co z tymi panelami po tam 25 latach? To jest obiekcja w ogóle niesamowita. Albo jakie dajecie gwarancje? Gwarancje. Co tu możemy jeszcze na ten temat? Jakie dajecie gwarancje? A co jak wasza firma, to też pamiętam, że była wasza firma, zniknie za 5 lat. Mało osób to zadaje, ale świadomi klienci o to pytają. Jakie dajecie gwarancje? Że wasza firma się nie zawini i nie zajmiecie się czymś innym. A jaka firma? To są sprzedawcy, którzy pracowali w branży odszkodowani. W branży odszkodowani już dawno nie ma. Jeszcze pieniądze biorąc prowizji za rozliczające się sprawy, bo one trwają w odszkodowaniach.
A już sprzedają fotowoltaikę na fotowoltaikę przy modaminie. Ktoś to ci sprzedawał. Kto już z was skorzystał? To jest na pewno obiekcja skorzystał. Co jeszcze? Do narzędzi. Dlatego mówię, że trzeba pracować na tabelce, bo się przypominają narzędzia. Rekomendacje zadowolonych klientów. Nie znam nikogo, kto skorzystał. Rekomendacje zadowolonych klientów. Video nagrania z montaży. Co jeszcze? Co tu możemy jeszcze? Jakie jeszcze? Przychodzą tobie obiekcje do głowy. To wszystkie rzeczy, które są. Nie stać mnie na to. Czu, czu, czu. Jakieś mamy te narzędzia, to tam są dotacje. Dotacje, tam mamy ulgi podatkowe. Ułgi podatkowe. Ułgi podatkowe, dotacje. To są narzędzia, które masz do dyspozycji. Część z tych narzędzi ma również twoja konkurencja. Część będzie twoja tylko ty.
Może wiem, że jedna z firm ma bilansowanie 1 do 1. Czyli własny system bilansowania. Może ma więcej. Nie jestem ekspertem znowu. Banki energii. Czy jakieś takie baterie. To wszystko są przewagi, które możesz mieć ty nad konkurencją. Więcej takich przewag masz, ty możesz drożyć i sprzedawać swój produkt. Dobra, no to mamy. A co jak sieć nie wytrzyma? Co jak sieć nie wytrzyma tylu instalacji? No to mamy takie obiekcje. Zobacz. Do każdej z tych obiekcji. Musisz ocenić, które się faktycznie pojawiają. Jak się pojawia nowa, to sobie tutaj dopisujesz. Do każdej z tych obiekcji robisz sobie coś takiego, że w osobnym pliku piszesz sobie. Nie mam teraz pieniędzy. I wypisujesz sobie pomysły, co na to możesz odpowiedzieć.
Czyli teraz znowu nie mam pieniędzy, a proszę bardzo. No to mamy tutaj dotacja, jest ulga, proszę bardzo. Wszystkim mamy leasing. Zobacz. Masz pięć po prostu różnych form. Masz ulgi podatkowe. No to zarówno chyba jest ulga termomodernizacyjna, jak i jeżeli na firmę ktoś robi, to może VAT chyba odliczyć, jeżeli dobrze kojarzę. I podatek dochodowy. Może wrzucić w koszcie się podatek dochodowy, więc taka instalacja jest również dla niego kosztem uzyskania przychodu, jeżeli robi to na firmę. No i tutaj są różne takie elementy, które można zastosować, przez co finalnie obniżasz wyzwanie w zakupie tego produktu, po to, żeby klient go chciał kupić. No i zobacz, ile mamy już tutaj materiału.
Problemy klienta, narzędzia, którymi można rozwiązać te problemy, obiekcje, które się pojawią i do wszystkich tych obiekcji musisz mieć riposty. Odpowiedzi, fakuł. Jeżeli chodzi o tego typu jeszcze pytania, to ja na przykład sobie sprawdzam, jak szukam to, proszę. No, Google i fotowoltaika, pytanie i odpowiedzi. Nie? Fotowoltaika, pytania. Albo zrobimy sobie tak. Czy warto, nie. Zrobimy sobie fotowoltaika, na przykład, najczęstsze pytania, proszę bardzo. Ktoś już wykonał tą pracę. W jaki sposób instalacja produkuje energię? Na jakiej wysokości będą rachunki za prąd po wykonaniu instalacji? Proszę bardzo. Czy instalacja w nowy czas działa w pochmurne dni? No i proszę, i tu mamy ewidentnie. . . Ewidentnie. Czy to działa w pochmurne dni? A co jak nie będzie słońca? Patrzcie, super tak naprawdę obiekcja.
A co jak nie będzie słońca? A co jak nie będzie słońca? Niektóre obiekcje to są pytania. Top 12 najczęściej zadowanych. Proszę, zobaczcie. Tu mamy jakoś stronkę, która na ten temat mówi, w jaki sposób podąża na ten temat. Jakie wysokości będą rachunki? Czy działa w pochmurne dni? Czy panele muszą być skierowane na południe? Czy może być zasilanie instalacji fotowoltaicznej? Co może być zasilane? Czy jest bezobsługowa? Czy domowa sieć elektryczna wymaga? Ile czasu trwa montaż? Czy budowa konstrukcji pod instalację wymaga pozwolenia na budowę? Jaka jest minimalna wartość inwestycji? Czy już jest możliwość zamontowania na działce na wsi? Masz tych różnych pytań, które klienci zadają. Jak przeszperasz w internecie, to znajdziesz gotowe problemy, gotowe rozwiązania.
Jeżeli ktoś stworzył FAKU na jakiś temat, to znaczy, że sporo klientów pytało o to i ktoś, żeby na ten temat nie odpowiadać, to dał po prostu gotowe pytania i odpowiedzi. Skorzystaj z tych rozwiązań, które są gotowe na rynku. Mamy za tym problemy, mamy narzędzia, mamy obiekcje. Przechodzimy do kolejnego elementu całej układanego. Dzięki za uwagę. Mamy problemy, mamy narzędzia, mamy obiekcje, czyli wiemy, z czym zmaga się klient, wiemy, jak to rozwiązać, wiemy, czego będzie się obawiał, wiemy, jakie będzie miał zastrzeżenia. To już i tak jest ogrom wiedzy i gwarantuje ci, że twoja konkurencja w 90% nie jest tak przygotowana. No to teraz kolejna, następny element układanki, a ten następny element układanki to korzyści. Czyli to jest to, co jest w tej układanki.
To korzyści. Czyli odpowiedź na pytanie, które najbardziej interesuje klienta w całym procesie sprzedaży, czyli co mi to da. To jest tak naprawdę najważniejsze pytanie, na jakie klient chce znać odpowiedź. I to jest najważniejsza część procesu, czyli twoja rozmowa z klientem powinna się kręcić głównie wokół tego tematu. Korzyści są też, zobacz jaki to jest schemat, na problemy odpowiedzią są narzędzia, a odpowiedziami są korzyści. No więc teraz tak, jakie korzyści daje fotowoltaikę? I tu zobacz, moglibyśmy pogówkować, moglibyśmy pogówkować, ale pokażę ci teraz prostszy sposób. W jaki sposób, jak jestem totalnie leniwy i nie chcę mi się tego szukać, nie chcę mi się tego wymyśleć samemu, to korzystam z pracy innych. Dlaczego nie? Do tego, co ktoś już zrobił, z przyjemnością dołożę swoją inwencję i swoje pomysły.
Kiedy chcę sprawdzić, co mogę tutaj zrobić, przechodzimy sobie do naszej wyszukiwarki Google. No i dobra, wpisuję sobie fotowoltaika, dlaczego warto. Czyli jakie są korzyści. No i zobacz, są przyjazne dla środowiska naturalnego, nie generują hałasu i zanieczyszczeń, przydomowa instalacja pozwala uniezależnić się od rosnących cen energii. No i dobra. No i przechodzimy sobie tak, niezależność energetyczna. Niskie rachunki za prąd. Czasami korzyści trzeba powiedzieć dwoma różnymi zdaniami, które mówią o tym samym, ale z różnych stron. Czyli więcej pieniędzy do dyspozycji. Niezależność energetyczna to też odporność na ruchy. Rosnące ceny prądu. To jest to samo, ale nigdy nie wiesz, to jest w języku korzyści, że to są tak zwane czerwone przyciski, o tym powiemy w następnych modułach.
Nigdy nie wiesz, co jest tym kluczowym przyciskiem, który u klienta będzie tym, który faktycznie zagra. No i szukamy dalej. Może być źródłem dodatkowego uzysku ze sprzedaży nadwyżki energii elektrycznej. Czyli tutaj na przykład dodatkowy dochód ze sprzedaży nadwyżki. Czyli może być w rezultacie, że na przykład prąd będzie za darmo. Pewnie nie w każdym przypadku, pewnie nie w każdej sytuacji, ale tu też wypisujemy korzyści dla całego produktu, dla całej grupy docelowej, które musisz dostosować już w kontakcie z klientem, które będą jego dotyczyć. Szef powod. Zobaczcie, budujemy dom. pl, tutaj strona, od razu robimy jej reklamę, nic za to nie dostaje, po prostu też skorzystamy z tego tutaj napis. Jest to ogólnie dostępne.
No i proszę bardzo, co tutaj, jak ja bym szukał w fotowoltaice takich informacji? Sześć powodów, dla których warto. Proszę bardzo. Mniejsze rachunki za prąd, bezobsługowość instalacji, długa żywotność modułów fotowoltaicznych, ochrona środowiska, możliwość finansowania, większa niezależność celowa. Wydaje się, że wszystko tutaj ujęliśmy. Inwestować. Dlaczego warto mieć instalację? Proszę bardzo, otwieramy sobie kolejną stronkę i sprawdzamy, co tutaj wymyślono. Dzięki instalacji każdy właściwie ldo może samodzielnie wytworzyć część energii elektrycznej potrzebny do zasilania oświetlenia, a przede wszystkim instalacji grzewczej, korzyści z instalacji ogniwa wytwarzające. I szukamy sobie. . . Nie jest to wyszczególnione. Możemy sobie np. napisać, że instalacja jest bezobsługowa. Dobra, tutaj nie widzę nic takiego, co bym się rzucił, bo też staram się to zrobić z wami na szybko.
Dlaczego warto inwestować w fotowoltaikę? Zobaczmy, otwórzmy sobie, co nam tutaj znalazło. Produkujesz energię elektryczną, zadbasz o zdrowie swojej rodziny. Dlaczego? Darmowy swój sposób energii, mniej paliw kopalnych. Zapewniasz sobie wygodę bezobsługowym, czyli komfort użytkowania przez bezobsługowa, czyli wygoda podczas korzystania. Dobra, jedziemy dalej. Wsiągniesz najwyższy efekt ekologiczny, pomagamy środowisku, chronisz środowisko. Dla niektórych będzie to też ważne, czy nie chronisz środowisko. Ja nie wdaję się tutaj w dyskusję, czy to tak jest, czy nie jest. To patrzymy. Podniesiesz wartość nieruchomości. Wartość nieruchomości przy ewentualnej sprzedaży. Możesz sprzedawać wyprodukowany prąd do sieci, możesz magazynować swoją energię, sum akumulatory, chcąc rodzinę, zadzwoń do nas. Jest formularz kontaktowy, bardzo dobrze jest CTA. Dlaczego warto inwestować? Trzy powody. Rosnące ceny prądu, coraz niższe ceny fotowoltaiki, paneli słonecznych, coraz lepsza wydajność ogniw.
Czy to się opłaca? Załóżmy, że jesteś klientem, instalacja fotowoltaiczna jest skończona z osoby, ale i o zdrowie. O, tu mamy siedem powodów. Koszty instalacji to niedroga inwestycja w stosunku do tego, jak szybko spadają koszty zużycie energii czyli inwestycja zwraca się w całości na przestrzenie jakiegoś czasu. Czyli to też właśnie, wydam pieniądze, to była moja obiekcja, wydam pieniądze, a co jak stracę pieniądze? Nie stracisz, no bo proszę bardzo, inwestycja zwraca się w całości, oszczędności na rachunkach zwraca się w kilka lat. Więc to jest jakaś korzyść. Dzięki fotowej możesz uniezależnić się od dostawców energii elektrycznej do sądczych cen prądu. Większość instalacji posiada długoterminową, długa gwarancja. Gwarancja na 25-30 lat. Nie wiem jak jest u Ciebie, musisz sobie dostosować gwarancję na 25-30 lat.
Co tu dalej jeszcze mamy? Panele niskie koszty utrzymania, konserwacji w porównaniu z innymi energiami, inwestycja w fotowoltaikę to w przyszłość, nowoczesne budownictwo dąży do tworzenia. . . Dobra, to tu nic nowego nie znaleźliśmy, pięć powodów dlaczego własny mieć w prąd z paneli. No i szukamy, bo większość argumentów będzie się powtarzać, ale czasami ktoś, robiąc na wszelkiego bloga i tak dalej, zrobi masę roboty, wynajdzie fajne szczegóły, nie musisz tego wymyślać, weź, zrób po prostu dobre researchi i po prostu będziesz miał te rzeczy. No i dobra, czyli widzimy, że podstawowe argumenty się pojawiają.
I teraz jakbyśmy mieli powiedzieć sobie o korzyściach, to na przykład możemy dodać szybki montaż, na przykład darmowy prąd już po 20 lat, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, a teraz możemy dodać szybki montaż, i wpisujesz to w tabelkę i sobie robisz taki research rynku, przegadaj tak z dziesięcioma sprzedawcami, wysilj się poświęcić jeden dzień na planowanie, to są miesiące oszczędzone na wykonaniu, i wpisz to co ci ludzie mówią ci sprzedawcy i masz po prostu gotową tabelkę.
Na co mi to da, że ja zrobię tą fotowolkę? O, no i on Ci tu poleci zaletem, widzisz, to mam, to mam, to mam, o fajny pomysł, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam, to mam i w tym poradzie, to właśnie było tam jedno z pytań na tym forum ile będą wynosić rachunki za prąd po zainstalowaniu, no to proszę, to jest 7000 rocznie nie, bo 3000 płaciłbyś, to jest 7000 rocznie co pan ciekawego może zrobić z 7000 7000 rocznie to jest około tam 500 ile, 550, no nawet 560 chyba, dobrze liczę powiedzmy, że 600 złotych, 600, niecałe 600 580 powiedzmy złotych miesięcznie 580 złotych miesięcznie, to stanowi dla pana różnicę, nie, to przez 10, nie, przez 12, dobrze no to powiedzmy 500 złotych ponad miesięcznie czy to ma pan pomysł, co można zrobić z kwotą 500 złotych miesięcznie czyli te korzyści, które tutaj masz, później kiedy robisz już takie konkretne tipy sprzedażowe, to musisz przenieść na wymierne policzalne korzyści a w następnym module pokażę ci najmocniejszą rzecz, która dopiero na bazie tego powstaje, zapraszam do kolejnego modułu 80% roboty już za nami wiemy jakie problemy ma twoja grupa docelowa jeżeli zrobiłeś to ćwiczenie również, to ćwiczenie to nie jest ćwiczenie, to jest konkretna robota nad twoim tak naprawdę produktem i usługą, to jest obowiązek, żebyś to zrobił dlaczego? no bo inaczej te wszystkie rzeczy, te sztuczki tutaj za ciebie nic nie zrobią, za chwilę będziemy mówić w kolejnych modułach o finalizowaniu transakcji itd, ale musisz rozumieć na czym to bazuje te rzeczy, o których ja mówię, one mają solidne podstawy merytoryczne i psychologiczne i są z doświadczenia, ale zawsze są poprzedzone przygotowaniem zawsze ktoś przygotowany wygra z kimś, kto działa spontanicznie wiemy jakie są problemy, jakimi, czyli mamy tak co boli klienta, co ten ból, łagodzi jaki lek na uśmierzenie bólu, dlaczego będzie bał się wziąć tą tabletkę, jakie będzie ją korzyści z tego, że ją weźmie czyli kupi tą fotowoltajkę tutaj no i ostatnia rzecz, najważniejsza w komunikacji marketingowej to jest to co powinieneś, do czego dążyć jeżeli chodzi o klienta, to emocje czyli jak się będzie z tym czuł no i teraz pomyśl sobie, że klient nie ma czasu jest pomieszany, w sensie ma pomieszane w głowie, jeżeli chodzi o to co kupić, czy warto, czy nie warto płacić drugie rachunki za prąd, to on się dzisiaj czuje sfrustrowany, on się czuje zły on czuje, że ledwo czasami wiąże koniec końcem, mu się to nie podoba, to co będzie czuł będzie czuł na przykład ulgę, będzie czuł w końcu ulgę, będzie czuł satysfakcję z tego, że ma prąd za darmo z tego, że oszczędza będzie czuł satysfakcję będzie czuł zadowolenie zadowolenie z faktu, że z czego będzie zadowolony jak ma problemy ma wysokie rachunki za prąd, to zadowolenie z niskich rachunków będzie czuł dumę, będzie czuł dumę, bo jak wyjdzie na ogród i zobaczy na swój dach, a spojrzy, że sąsiad nie ma to będzie czuł dumę, że on ma jego było stać, on ma już prąd za darmo a sąsiad dalej płaci wysokie rachunki dumę nad sąsiadem, bo to jest silne, naprawdę nawet wiecie, jak bardzo ludzie dla których chcą domki, jeden ma w ogóle, jak ten ma czarne ładniejsze, a tamten ma z metalowymi obramówkami dumę nad sąsiadem, co będzie jeszcze czuł będzie czuł oczywiście wolność wolność, bo jest niezależny od i niezależność wolność i niezależność od rosnących cen od rosnących cen wolność od podwyżek to są uczucia, które będą w kliencie będzie czuł dumę, będzie czuł wolność, będzie czuł niezależność zadowolenie, satysfakcję, będzie czuł spokój czyli niezależnie, czy będą ceny szły do góry, czy nie będzie czuł bezpieczeństwo bezpieczeństwo jest bardzo ważną potrzebą niejeden klient będzie czuł wręcz podniecenie podniecenie lub entuzjazm bo będzie patrzył, będzie sobie sprawdzał w tej aplikacji ile mu zaoszczędziło, ile mu wyprodukowało to są te rzeczy bo te emocje sprzedają i teraz musisz określić, które emocje faktycznie są kluczowe i teraz te emocje on będzie czuł kiedy już skorzysta z twojego produktu i tutaj w zależności jak będziesz działał w branży beauty to twoja klient będzie czuła się piękna, atrakcyjna będzie czuła się pożądana itd.
tutaj musisz podstawić te rzeczy, jak się będzie czuł twój klient czyli mamy stan początkowy, który zastajesz mamy problemy, z którymi klient się zmaga to są narzędzia, które masz do dyspozycji takie czy inne jeszcze sobie pewnie dopiszesz czy wymienisz niektóre, które rozwiązują, czyli są lekiem na ten ból następnie czego klient się będzie obawiał, co go będzie powstrzymywać i jak się na to przygotować korzyści to są odpowiedzi na te obiekcje, które tutaj mamy no i jak się na koniec będzie czuł klient, który skorzysta z twojej oferty usiądź sobie i z tą tabelką, zrób taką kompletną analizę skorzystaj też z pracy nowej konkurencji niech trochę na siebie zapracujesz, że jest na tym rynku, niech ci trochę pomoże możesz skorzystać z tych gotowych rozwiązań później dołóż swoje własne i zrób to jak najbardziej szeroko żebyś miał szeroki obraz tego, co sprzedajesz itd.
sama tabelka oczywiście za ciebie nie sprzeda ale jest to ogromny fundament ja na podstawie tego narzędzia buduję zawsze, ale to zawsze nowe produkty nowe ścieżki sprzedaży kiedy z jakimkolwiek nowym wyzwaniem zmagamy się w sprzedaży to zawsze siadam i robię tą tabelkę od A do Z w konkretnej niszy, w konkretnym temacie, którym mam się zająć i zawsze mi to ułatwia np. stworzenie prezentacji bo teraz jak bym robił prezentację to wziąłbym sobie tak top 5 największych problemów przy wyborze fotowoltaiki i np.
jak bym budował reklamę to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam to jest taki kawałek ode mnie know-how'a tych reklam Czujesz się zabiegany i czujesz, że nie masz czasu zająć się a chciałbyś mieć wreszcie prąd za darmo? Zrobimy to wszystko za Ciebie.
Wykliknij tu, wypełnij formularz Zgłos się na checkspirt, wszystko za Ciebie dobierze, pokaże Ci to, to, to i to No i to inflacja na przykład zjada rachunki Pach! Już mam chuk na początkowy ten taki strzał na wideo Po prostu znagrywam, tak samo można zrobić w tekście Czy Ciebie też przeraża to, że inflacja zjada Twoje oszczędności? Czy Ciebie też przeraża to, że inflacja zjada Twoje oszczędności? Mamy rozwiązanie! Być może zamiast kisić w skarpecie te pieniądze mógłbyś zainwestować w fotowoltaikę i nie dość, że nie zje ich inflacja to jeszcze będziesz płacił niższe rachunki za prąd Chcesz poznać szczegóły? Kliknij formularz poniżej w ciągu 24 godzin ekspert z mojego zespołu się z Tobą skontaktuje i pokaże Ci co i jak No i to jest proste.
Zobacz, mogę tak nagrać o salonach beauty o czymkolwiek chcę.
Dlaczego? Bo mam materiał Tak? Albo na przykład mógłbym zacząć od tej strony Pokazuję Ci teraz praktyczne zastosowania tej tabeli Zobacz na przykład sobie siadam i teraz tak Co my tutaj mamy? Ulgę, satysfakcję Nie wiem czy wiesz jakie to uczucie kiedy w końcu przychodzi rachunek za prąd i z kilkukrotnie niższy To uczucie nazywa się ulga Większość naszych klientów, którzy mają już na dachu piękną instalację fotowoltaiczną kiedy patrz na swój rachunek Myślę sobie To była jedna z najlepszych decyzji w ostatnim roku Jeśli Ty też chciałbyś poznać szczegóły Dlaczego i czy warto zainstalować taką instalację Wypełnij formularz, kliknij w link poniżej i umów się na rozmowę z doradcą i kompletnie bezpłatnie i bez obowiązań sprawdź czy to u Ciebie będzie się również opłacać Zobacz, to są proste reklamy, które ja bym nagrał patrzę na tą tabelkę i mam gotowe pomysły na reklamę Mogłem na ten temat nagrać kilka reklam które uwierz mi, że na bazie moich doświadczeń a wydałem grube pieniądze na kampanie marketingowe bo wygenerowałem 70 tysięcy litów z internetu no to po prostu na tym schemacie działam i tak produkuję swoje reklamy Dobrze oszacowuję z czym boryka się jakie problemy ma moja grupa docelowa Wciąż Ty jako klient tego kursu, jako osoba, która zakupiła ten kurs i się tego uczy, to zanim zaprojektowałem ten kurs i stworzyłem jego schemat, co ma się w nim znaleźć to zrobiłem dokładnie tą tabelkę Zrobiłem sobie kampanię Ask, czyli taki formularz o tym mówiłem w pierwszych lekcjach z czym masz największy problem, jakie obiekcje zgłaszają klienci zrobiłem to w formie pytań, twoi klienci nie podejmują decyzji bo i tam wszyscy sprzedawcy, którzy brali udział w ankiecie wypisali obiekcje i tak dalej, dlaczego No i teraz tworząc narzędzia w tym kursie to są te obiekcje, które spotykasz Wszystko to, co słyszałeś na webinarze, na którym sprzedawiam Ci ten kurs było zbudowane na bazie dokładnie wypełnionej przeze mnie tej tabeli pod Twój problem Ja używam tego cały czas i polecam Ci z całego serca żebyś przysiadł do tego porządnie Ja to narzędzie poznałem w bardzo okrojonej wersji w roku 2012 albo 2013, więc już od 10 lat używam tego narzędzia Nie wiem co jeszcze musiałbym powiedzieć, żeby Cię przekonać Tak, jeżeli zrobisz to dobrze to Twoja konkurencja na pewno nie będzie z tego zadowolona że korzystasz z takich narzędzi Trzymam kciuki, do zobaczenia, Gregorz Scydławan.
Informujemy, że odwiedzając lub korzystając z naszego serwisu, wyrażasz zgodę aby nasz serwis lub serwisy naszych partnerów używały plików cookies do przechowywania informacji w celu dostarczenie lepszych, szybszych i bezpieczniejszych usług oraz w celach marketingowych.