TRANSKRYPCJA VIDEO
Podsumowanie: Webinarium dotyczy efektywnego wykorzystania potencjału YouTube jako lidera w platformach wideo i muzycznych. Prelegent, Edyta Polakowska, jest ekspertem w dziedzinie reklamy PPC i SEM, posiadającym doświadczenie w różnych platformach, takich jak Google, Facebook, Instagram, TikTok i LinkedIn. Uczestnicy pochodzą z różnych branż, w tym z branży rolet, dekoracji, streamingu, marketingu, medycyny, fotografii i innych. Webinarium będzie obejmować tematy takie jak formaty reklam wideo, sekwencjonowanie reklam wideo, reklamy dźwiękowe i wykorzystanie YouTube w automatycznych kampaniach reklamowych. Będzie również prezentacja dotycząca budowania efektywnych kampanii na Facebooku i Instagramie. YouTube jest jedną z najpopularniejszych platform na świecie, a użytkownicy najwięcej czasu spędzają na TikToku, następnie na YouTube i Facebooku. YouTube TL;DR: Reklamy wideo na YouTube docierają do 75% polskich użytkowników internetu, co oznacza wzrost o 300 tysięcy w ciągu roku. Zasięg reklam YouTube wśród użytkowników powyżej 18 roku życia wynosi 24 miliony. Reklamy in stream można pominąć po pięciu sekundach, a reklamy niemożliwe do pominiecia trwają maksymalnie 50 sekund. Reklamy InFit pojawiają się w wynikach wyszukiwania, obok powiązanych filmów i na konkretnych stronach internetowych, na których chcemy je wyświetlać. W przypadku kanałów na YouTube, muszą one być partnerami Google, abyśmy mogli tam umieszczać reklamy. Wybór tych witryn czy kanałów nie zawsze jest możliwy, ponieważ Google decyduje o tym, gdzie rekl
To jeszcze raz wszystkich serdecznie witam na dzisiejszym webinarze z YouTube'a. Jak skutecznie wykorzystać potencjał artylamowy lidera wśród serwisów z filmami oraz muzyką? Ja nazywam się Edyta Polakowska, od 8 lat, ponad 8 lat jestem specjalistką w agencji PPC-EFEK w zakresie promocji e-biznesu. Od roku jestem także kierownikiem działa SEM, na co dzień nadzoruję około ponad nawet 100 projektów marketingowych. Mój dotychczasowy dorobek to kilkaset kampanii w różnych środowiskach, Google, Facebook, Instagram, Tik Tok, LinkedIn. I także dla różnych branż, zarówno na rynek polski jak i zagraniczny. Od 3 lat prowadzę webinary, szkolenia, o których część z Was już mnie kojarzy. O tematyce właśnie meta ads, Google ads, Tik Tok ads.
Jestem także posiadaczem indywidualnych certyfikatów i również uczestnikiem wielu szkoleń z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych w internecie. Powiedzcie coś o sobie, w jakich branżach działacie? Troszeczkę chcę Was poznać, dowiedzieć się. Napiszcie, w jakich branżach działacie, co robicie na co dzień? Już widzę, ktoś pisze. Rolety, żaluzje, fajnie Agnieczka. Dekoracje ogień. Streaming treści, narzeczenie, ok. Komponenty stworzy sztucznych, o bardzo fajnie. Częst ciężki. O, marketing w branży dla budownictwa, fajnie. Dzień dobry Barbara. Jeszcze poczekam chwileczkę, piszecie. Branża medyczna, super. Od jakiegoś czasu w tej branży medycznej troszeczkę się zadziało, to też szczególnie z tego roku. Pizjoterapia. Niestety branża medyczna przez nasze polskie prawo troszeczkę ma utrudnienia, jeśli chodzi o marketing internetowy. Pizjoterapia, fajnie Krystyna.
Adam, metale kolorowe, przepraszam za przemysł, super. Sklep internetowy, mała gila, fajnie. O, deweloperka, super Tomasz. Rych też deweloperka, fajnie. Tak też potem, ja to później Wam jeszcze powiem, właśnie dla różnych branż będę miała taki prezent. Materiały dla przemysłu ciężkiego, rolnictwo, przemysł stalowy. Aha, budownictwo, a to do budowy maszyn. Fajnie. O, fotografia ślubna rodzina, super, fajnie, dzięki, dobra. To dzięki, tutaj ktoś jeszcze pisze, a ostatni, kuriarka, o fajnie. Też fajna, bardzo fajna branża. Ok, dobra, idziemy dalej w takim razie. Jeszcze Diana napisała, że dom mediowy. Bardzo różnorodne branże, bardzo mnie to cieszy. Ponieważ tutaj YouTube na pewno z takim środowiskiem dla różnych branż, ale tak naprawdę chyba można powiedzieć, że dla każdej branży.
Sklep z dziecięcymi akcesoriami, Piotr, fajnie, Gosia zabawki. Wydarzenia kulturalne, o fajnie. Dobra, ok. Słuchajcie, gdzie możecie nas znaleźć? Na pewno na naszej stronie ppcf. pl, także na naszej grupie Proste Marketingu, ta grupa jest zarówno na Facebooku, jak i na Linkedinie, więc zapraszam, jeżeli ktoś nie jest na tych grup, po dołączenie. Ponieważ tam też są z poprzednich webinarów, nagrania, więc też warto. Bardzo fajna grupa, już bardzo sporo członków mamy na tych grupach. Słuchajcie, strona Internet w Biznesie, stronka, gdzie możecie różne kursy nabyć, nasze, od kursów Google Ads, po SEO, także z Facebooka, tam jeszcze też są kursy. Także słuchajcie, kanał na YouTube ppcf. pl, jak wpiszecie, to też zobaczycie nasz kanał.
No i nasze fanpage'e, czy Instagram, czy Tik Tok, czy także Facebook. Sprawy organizacyjne, webinar potrwa około półtorej do dwóch godzin, będę chciała się w tych dwóch godzinach maks zmieścić. Pytania proszę, żebyście zostawiali na koniec, będę starała się na nie odpowiedzieć. W przypadku problemu z dźwiękiem piszcie na czacie, często jest tak, że jakieś pojedyncze osoby mają z problemem z dźwiękiem, to wtedy warto zamknąć przeglądarkę, zalogować się ponownie. I proszę, żebyście zadawali pytania w trybie Q&A, tutaj na dole jest taki znak zapytania, jest to duże otwieranie, bo ja potem mogę to pytanie wysiąść na tablicy, wszyscy zobaczą, no i spokojnie na nie odpowiedzieć. Co dziś w programie? Pięć takich podpunktów głównych.
Na początku powiem sobie troszeczkę o formatach reklam wideo, kiedy stosować jaki format, jakie są tutaj, jakie jest charakterystyka danego formatu, wymagania, rekomendacje dotyczące wideo, sposoby kierowania reklam na YouTubie. Tutaj na YouTubie, tutaj nie do końca na YouTubie jak ogólnie w sieci reklamowej, bo YouTube to jest sieć reklamowa Google, więc z małymi wyjątkami o tych wszystkich sposobach kierowania, o których powiem, one dotyczą także YouTuba. Powiem o dwóch takich reklamach, które są dostępne dość niedawno.
Dość niedawno, ktoś mi powie, że z dwa lata sekwencjonowanie reklam wideo jest dostępne, ale biorąc pod uwagę, słuchajcie, to że rzadko są te typy reklam używane, dlatego mówi się na nią, że to są nowości, one są rzadko w tym momencie jeszcze używane, dlatego troszeczkę sobie o nich powiemy, właśnie to sekwencjonowanie reklam wideo oraz reklama audio, audio ads, tak zwana, która chyba tak naprawdę najbardziej nowa rzecz na YouTubie. No i słuchajcie, wykorzystanie YouTuba i reklam wideo w automatycznych kampaniach dla ads. Troszeczkę chciałam Wam o takich dwóch głównych kampaniach, gdzie bardzo wykorzystuje środowisko YouTube powiedzieć. No i prezent. Prezent tak naprawdę będzie, będzie troszeczkę tych prezentów.
To jest główny prezent, który będzie dla wszystkich, którzy zostaną z nami do końca. Jest to takie nagranie z webinaru, trzy kroki do budowy skutecznej kampanii na Facebooku i Instagramie. To nagranie, ten webinar prowadziłam ostatnio, tak, to było jakoś z początkiem lutego. No i dla tych, co zostaną ze mną do końca, zostaną takie nagrania, link do nagrania, gdzie będą mogły sobie na spokojnie obejrzeć, co tak naprawdę, jakie kroki należy podjąć, aby taką właśnie zbudować skuteczną kampanię na Facebooku. Okej, dalej. No i dobra, przechodzimy teraz do konkretów. Troszeczkę statystyk, słuchajcie. Najczęściej używanymi platformami na świecie tutaj to są dane ze stycznia 2023, gdzie był przeprowadzony raport.
Ten raport był w odniesieniu bodajże roku, gdzie najpopularniejszymi platformami na świecie był Facebook, zaraz po nim znalazł się YouTube, czyli tak naprawdę najpierw Facebook, potem już YouTube, a trzecia taka platforma to Whatsapp. Użytkownicy spędzają najwięcej czasu na TikToku, to jest 23,5 godziny na miesiąc, potem właśnie jest YouTube, czyli zobaczcie, TikTok troszeczkę nam YouTuba prześcignął, no i potem jest Facebook, 19,7 godziny na miesiąc. Więc tutaj widać, że YouTube kiedyś tak naprawdę był bardzo popularny, jeśli chodzi o czas, na którym najwięcej tak na nim spędzali czasu. Tutaj troszeczkę TikTok w tym momencie prężnie się rozkręca i nawet tutaj już przewyższył YouTuba i Facebooka. Teraz o samym YouTubie. Zasięg reklam YouTube odpowiadał prawie 70%, całej populacji Polski na początku roku.
Więc tutaj zobaczcie, jaki ten zasięg jest bardzo duży. Reklamy w YouTubie dotarły 75% wszystkich polskich użytkowników internetu, niezależnie od wieków. Potencjalny zasięg reklam YouTube w Polsce wzrósł o 300 tysięcy między początkiem 2022 a początkiem 2023. No i zasięg reklamowy YouTube wśród użytkowników 18+, no to jest to tak naprawdę 24 miliony użytkowników. Jest to 71% w stosunku do ogólności. Zobaczcie, jakie to są duże liczby, z czego większość kobiety, ponad 51%, no i prawie 50% to są mężczyźni. Więc zobaczcie, jaki YouTube tak naprawdę, tutaj widać chociażby liczbę, potęgę YouTuba. Myślę, że nie ma osoby, która by nie wiedziała, co to jest YouTube i pewnie też nieliczni tak naprawdę nie korzystają z YouTube'a.
Nie słuchają tam muzyki, nie słuchają jakichś podcastów, nie oglądają filmików, nawet edukacyjnych filmików. Więc tak naprawdę na ten moment YouTube troszeczkę podupa przez tego TikToka, ale dalej jest bardzo potężnym serwisem, jeśli chodzi właśnie o interesy streamingowy. No i teraz przejdźmy do pierwszego punktu, czyli takie formaty reklam wideo. Pierwszym takim formatem, chyba najbardziej popularnym, to jest reklamy in-stream możliwe do płamienięcia. Nie raz, tak jak natrafiliście na taką reklamę, że powiedzmy włączacie jakiś tam filmik na YouTubie i pierwsze co widzicie, jakaś tam reklamę, gdzie po pięciu sekundach możemy ją, jest nawet odliczanie. I po tym odliczaniu możesz pominąć taką reklamę. To jest właśnie typowo reklama in-stream możliwa do pominięcia.
Kiedy warto używać takiego formatu reklamowego? Kiedy chcemy, aby nasze materiały wideo były promowane przed filmami w YouTube, w ich trakcie lub po. Bo to nie jest tak, że one są tylko i wyłącznie przed, chociaż chyba najczęściej na to natrafiamy. Może być także w trakcie lub także po. Albo nawet może być przed, w trakcie i po. Więc tutaj to nie jest, charakterystyka przeważnie jest, że przed, natomiast też jest w trakcie, także jest po. Jak działa taka reklama? No to już tutaj powiedziałam, że po pięciu sekundach możemy taką reklamę pominąć. Gdzie się pojawiają? Tutaj też już powiedziałam, ale nie tylko słuchajcie w YouTubie. One się pojawiają także w witrynkach i aplikacjach należących do sieci partnerów VideoGoogle.
Więc na poprzedniej to jest w YouTubie, ale także w różnych sieciach partnerów Google. Więc tutaj też to są takie reklamy, które mają, nie tylko występują na YouTubie. Ile będzie kosztować taki format reklamowy? Tutaj jeżeli stosujecie stawkę za obejrzenie, czyli CPV, wtedy płacicie, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu lub cały, jeżeli jest krótszy niż 30 sekund. Ale także, kiedy wejdzie w nim interakcja. No i tak naprawdę zależy od tego, co nastąpi wcześniej, czy obejrzenie, czy interakcja. Jeżeli mamy strategię docelową CPE, no to wtedy płacimy za wyświetlenie takiej reklamy. No i tutaj tak naprawdę, co Wam w ostatnim klubie podałam, to jaki cel wybrać używość tego formatu. Tutaj bardziej chciałam wskazać, w jakich celach można stosować.
Jak nam zależy na sprzedaży, albo na dodacie tego jakichś potencjalnych klientów, lub też na generowaniu ruchu w witrynie, lub też na promowaniu po prostu marki, na świadomość i zasięg marki. Ale także, jak powiedzmy, na rozważanie zakupu produktu danej marki. Więc tutaj bardziej chciałam Wam pokazać, że ona ma naprawdę, można jej wykorzystywać w bardzo dużo różnych celów, które tak naprawdę chcemy. Czasem nam zależy na tym, żeby sprawiać jak największy ruch na stronę. Potem Wam w ogóle pokażę właśnie taką reklamę, gdzie jej celem nie była typowo ten pierwszy. Ona tak naprawdę służyła do tego, żeby pozyskać ruch na stronę, a dopiero potem innymi reklamami już inne rzeczy tak naprawdę.
Służyły do troszeczkę już takich konkretniejszych rzeczy, czyli pobrania poradnika, albo zapisu na webinar, ale to później Wam wszystko pokażę, jak to wyglądało. Innym takim formatem są reklamy i streamy niemożliwe do pominięcia. Czyli tam, gdzie po pięciu sekundach mogliśmy pominąć, te natomiast są niemożliwe do pominięcia. Jeżeli nam zależy właśnie, żeby użytkownik obejrzał całą reklamę, no to warto właśnie taki format stosować. Minusem jest to, że trwają maksymalnie 50 sekund. No i wiadomo, żeby to miało sens, to Google wymyśliło max, czyli tak naprawdę jeżeli mamy 16 sekund, Google nie da nam możliwości wykorzystania takiego filmiku w naszych reklamach. Maksymalnie takie wideo w takich reklamach musi mieć 15 sekund.
No i one się pojawiają w filmach w YouTubie, w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów Google. Podobnie tak naprawdę jak w przypadku poprzedniego formatu. One są, ze względu na to, że one są niemożliwe do pominięcia, też one są objęte strategią docelową CPM, czyli płacimy za każde wyświetlenie. Natomiast w większości celem jest właśnie świadomość i zasięg marki. Tutaj już nie tak jak w poprzednim, czyli sprzedaż, czyli pozyskiwanie ruchu na stronę. Tutaj w większości ten format służy do świadomości marki. Dalej, reklama wideo InFit. Kiedyś taka reklama, pewnie tutaj na pewno są specjaliści z branży i dobrze wiedzą, że kiedyś ta reklama się nazywała Discovery, dawniej, dawna. Facebook troszeczkę pozmieniał troszkę nazywnictwo tutaj w YouTubie i m. in.
właśnie zlikwidował reklamę Discovery, nazywnictwo Discovery i tutaj wprowadził reklamę wideo InFit. Kiedy używamy takiego materiału? Kiedy chcemy promować swoje materiały wideo, gdy użytkownicy odkrywają nowe treści? Ponieważ ona troszeczkę inaczej się pojawia w innym miejscowieniu. Pojawia się takie wideo z taką reklamą w wynikach wyszukiwania w YouTubie obok powiązanych filmów w YouTubie na stronie głównej YouTube na komórki. Tutaj na przykład widzicie, to jest taki screen, gdzie typowo widać jak szukamy czegoś w YouTubie, to nam się takie właśnie też reklamy InFit pojawiają. One się składają z tekstu miniatury pobranej z filmu i właśnie zachęcają użytkownika do kliknięcia, które spowoduje obejrzenie takiego filmu. Po kliknięciu materiał uświetla się na stronie odtwarzania filmu, ale także na stronie głównej kanału w YouTubie.
Taki cel, ten format reklamowy wybieramy kiedy naszym celem jest dotarcie do odbiorców, którzy rozważaliby zakup produktu, na przykład danej marki, czy naszej marki, naszych produktów, które sprzedajemy. I zapłacimy za taką reklamę tylko wtedy, gdy użytkownik postanowi obejrzeć reklamę i kiedy właśnie kliknie tą miniatura. Ona się składa z tekstu miniatury, kiedy kliknie tą miniatura to wtedy zapłacimy za taką reklamę. Bumpery reklamowe, takie bardzo krótkie, sześciosekundowe reklamy w sześciosekundowym wideo, to jest z względu na to, że one są bardzo krótkie, widzowie nie mogą takich reklamy także pominąć. Ona jest bardzo dobra w przypadku właśnie świadomości marki, budowaniu świadomości marki, kiedy chcemy dotrzeć do dużej liczby użytkowników w krótkim zapadającym w pamięć przekazach. One są naprawdę bardzo szybkie, bardzo krótkie.
Bardzo często widać takie bumpery reklamowe na YouTubie. One się właśnie pojawiają w większości filmach w YouTubie, ale także w witrynach aplikacji należących do sieci partnerów VideoGov. One są, ze względu na to, że to jest format używany do budowania świadomości marki i zasięgu marki, no to tutaj typowo płacimy za każde wyświetlenie. One są krótkie, 6 sekund, więc tutaj Google w większości postanowiło, że opłata będzie za wyświetlenie takiej reklamy z takim bumperem. No i takie troszeczkę dwie takie nietypowe, a mianowicie reklamy outstream.
One się wśledza tego na urządzeniach mobilnych i tak naprawdę gdy chcemy poszerzyć zasięg, jak nam widać na takich urządzeniach mobilnych, chcemy docierać do większej ilości właśnie użytkowników mobile, no to właśnie wówczas warto stosować takie reklamy. One zaczynają się odtwarzać z wyłączonym dźwiękiem. Dopiero jak widz kliknie taką reklamę, no to może wyłączyć to wyciszenie i wówczas już słyszy taki dźwięk w takiej reklamie. I to też jest ważne, że one są niedostępne w YouTube. O co chodzi, że niedostępne? One się wświetlają w YouTube, ale tutaj bardziej chodziło mi, że takie, może tak, je możemy stworzyć przez reklamy w Google Ads, przez ten system cały reklamowy w Google Ads, natomiast one same nie są dostępne w YouTube.
No i koszty są naliczane według kosztów CPM, czyli tak naprawdę za tutaj tak naprawdę VCPM, czyli nie samo CPM, czyli nie tylko, że płacisz za każde wyświetlenie, ale płacisz tylko wtedy, kiedy ktoś obejrzy co najmniej 2 sekundy Twojej reklamy. Tutaj już jest jakieś tam też wprowadzone tutaj ograniczenia, więc troszeczkę takie nietypowe format reklamowy. No i słuchajcie, ostatni tak naprawdę, o którym chciałam powiedzieć, to jest takie reklamy w banerze Must Head.
To jest już taki dość zaawansowany format reklamowy, bo ich się nie da ustawić w naszych kampaniach Google Ads, tylko tutaj już one są dostępne na podstawie rezerwacji, czyli tak naprawdę musimy się skontaktować z przedstawicielami Google, powiedzieć, że jesteśmy zainteresowani takim formatem reklamowym i wówczas tak naprawdę się dowiemy, jak się to będzie kosztowało. Wszystko jest tak naprawdę indywidualnie oszacowane przez Google, więc tak naprawdę na pewno koszty są zaliczane poprzez 1000 wyświetleń CPM, no i reklama będzie wyświetlać się głównie na stronie głównej YouTube. Taka reklama, ona się wyświetla bodajże przez cały dzień i ona jest na stronie głównej YouTube wyświetlana.
No i co jeszcze takiego z tego ważne, że na przykład mamy nowy produkt, tak, one są bardzo dobre w przypadku właśnie, kiedy chcemy wprowadzić na rynek nowy produkt, jakąś nową usługę, ponieważ możemy dotrzeć na prawdę w bardzo krótkim czasie do dużej liczby odbiorców, no i to też jest ważne, że w przypadku komputerów ta reklama jest odtwarzana automatycznie, jest automatycznie odtwarzana bez dźwięku przez maksymalnie 30 sekund, tak wiadomo można sobie ten dźwięk uruchomić, a w komórkach w całości, bo taka jest różnica między komputerami a komórką. Tutaj teraz troszeczkę sobie dalej przejdziemy do wymagań i rekomendacji dotyczących właśnie takich wideo. Na pewno, słuchajcie, filmy muszą być wrzucane na YouTube.
Miałam sytuację z klientami, którzy podsyłali mi mailem takie filmiki lub udostępniali na dysku i ja wtedy nie, nie, nie, musi Pan wrzucić ten filmik na swój kanał na YouTube. Często właśnie było tak, że klient musiał wtedy stworzyć sobie własny kanał na YouTube lub też my tworzyliśmy, jako agencja tworzyliśmy taki kanał lub też była trzecia opcja, jeżeli klientowi zależało na czasie. Ja często po prostu wrzucałam na nasz kanał agencyjny jako niepubliczny, ale to było naprawdę wyjątkową sytuacją, tego nie polecam, nie rekomenduję. Tutaj bardziej rekomenduję stworzenie kanału, wrzucanie tam filmików. Tak jak już trochę wspomniałam, muszę mieć status publiczny lub niepubliczny, ale nie mogą być prywatne.
Takich filmików, gdzie masz status prywatny nie będziemy mogli wykorzystać w naszych kampaniach. No i słuchajcie, długość reklam wideo. Jeżeli mamy reklamy e-stream niemożliwe do pominięcia, no to tutaj od 7, czyli takim minimum 7 do max 15 sekund. Natomiast te takie możliwe do pominięcia nie mają limitu długości, ale czasami mieliśmy sytuacje, gdzie klienci nam przesyłali 10-minutowe filmiki i słuchajcie, nie, rekomendowane są nawet przez Google, ale my też sami jako agencja, kiedy już mamy jakieś doświadczenia związane z takimi reklamami, tutaj Google rekomenduje, że krótsze niż 3 minuty.
Ja nawet rekomenduję jeszcze krótsze, do 1 minuty, ponieważ użytkownicy nie będą chcieli po prostu długich filmików oglądać, takich reklam z takimi wideo, więc tutaj nawet ja rekomenduję, żeby to było do 1 minuty. No i słuchajcie, jeszcze taka ważna kwestia to jest, żeby stosować przy tworzeniu takich kreacji wideo zasady ABCD.
Zadzwońmy troszeczkę o tej zasadzie, bo ta zasada jest bardzo moim zdaniem, te zasady tak naprawdę, to powinny być zasady ABCD, nie zasady, bo te zasady naprawdę to są takie zasady, które Google samo przetestowało, ta zasada była stworzona przez Google poprzez właśnie jakieś tam ich opracowane jakieś tam dane, które oni opierali się na jakichś tam danych, reklamy są skuteczne, i oni na tej podstawie właśnie samą Google stworzą taką zasadę ABCD. No a tutaj zaraz o tym powiem, o co dokładnie chodzi. Zobaczcie, to jest takie 4 tak naprawdę zasady ABCD. I teraz tak naprawdę każdym z tych sobie zasad omówimy.
Jeśli chodzi o zasadę A, czyli takie przykuwanie uwagi, tutaj już od pierwszego ujęcia w naszym wideo powinna być jakaś ciekawa narracja, ona powinna tak naprawdę przykuć, utrzymać uwagę, to powinno być na samym początku. Jak tak naprawdę możecie to zrobić? Na przykład od razu przejść do rzeczy, nie rozciągajcie, nie wiadomo co, nie umieszczajcie takich wideo, tylko od razu przejdźcie do rzeczy. Także warto zastosować takie od razu dynamiczne tempo i wąskie kadrowanie. No i też dobrym sposobem jest, wiadomo dźwięk, no to tutaj zawsze to jest wiadomo, ale także takie nakładki.
Często widzimy takie nakładki w jakichś oprocentach albo jakieś takie różne takie rzeczy już na samym początku, tutaj szczególnie są dodawane, bo to właśnie przykuwa uwagę i też powoduje, że użytkownik chce obejrzeć co będzie dalej. No i też te żywe kolory, wysoki kontrast, żywe kolory, użytkownicy bardziej one przykuwają uwagę, bardziej zwracają uwagę, taka kolorystyka. I też słuchajcie, tutaj taka informacja, że jeżeli nie uda Wam się przyciągnąć uwagi i przyciągnąć pierwszych pięciu sekund i utrzymać jej przez cały czas trwania reklamy, jest mało prawdopodobne, że prezentacja marki, nawiązanie kontaktu czy kierowanie dadzą jakikolwiek efekt. Ja się z tym zgodzę. Czyli tak naprawdę pierwsze pięć sekund na to, żeby jak najbardziej przykuć uwagę i ją utrzymać później.
To jest bardzo ważne, te pierwsze pięć sekund. Jeśli chodzi o zasadę B, czyli prezentacja marki, branding, tutaj chodzi o to, żeby pokazywać elementy marki już na samym początku, wcześniej, ale także często i w atrakcyjny sposób, a nawet przez cały czas trwania wideo też można w jakiś sposób pokazywać tę prezentację marki. Jak możemy to zrobić? Po prostu od początku, do końca reklamy prezentujemy naszą markę. Możemy to robić werbalnie, poprzez wypowiedzi, jakieś formy wypowiedzi na ekranie, także głosy lektora, ale także możemy jakieś elementy, próbować uwzględnić jakieś elementy naszej marki, które pasują do naszego przekazu i celu. Więc też warto jest, żeby przez całą taką reklamę próbować pokazywać, żeby nasza marka była zapamiętywana przez użytkowników.
No i słuchajcie, taka informacja, że prezentacja marki ma kluczowe znaczenie dla skuteczności reklamy, bo nawet jak tworzycie najciekawszą reklamę na świecie, ale jeżeli widzowie nie będą kojarzyć ją z Waszą marką, to nie pomoże Wam to w osiągnięciu Waszych celów. I to jest prawda. Więc też warto, żeby widzowie tak tworzyli wideo, żeby widzowie zapamiętywali Waszą markę. Dalej słuchajcie, zasada C, nawiązanie kontaktu. Musimy wywołać u odbiorcy konkretne myśli lub uczucia. I tak naprawdę ta zasada nie tyczy się tylko i wyłącznie takich treści wideo, ale także takich reklam tekstowych, które tak samo często warto stosować taką zasadę wywołania odczuć, wywołania myśli. W ogóle takie kursy, szkolenia, które organizowane są na poczet nauki pisania tekstów reklam.
Między innymi jednym z zadań w takich kursach jest napisanie tekstu reklamy, który wzbudzi niepokój, strach, radość. I właśnie trzeba tak napisać ten tekst, żeby właśnie takie odczucia odbiorcy tej reklamy wywołać. Tak samo tutaj słuchajcie, w przypadku treści wideo również warto nawiązać kontakt z widzem przez doświadczenia związane z Waszym produktem. Jakieś odczucia, myśli, żeby wywołać u niego. Jak to zrobić? Dobrze jest nadać narracji ludzkich wymiarów. W ogóle tak jest, że jak widzimy, jeśli w ogóle w reklamie pojawiają się ludzie, dla konsumenta taka narracja będzie bardziej ciekawsza. Bardziej przekona to takiego odbiorcę do Waszych produktów, usług. Także przekaz oraz język powinien być prosty, zwięzły.
Nie jakiś tam marketingowy, jak w mojej branży, jakiś tam marketingowy. Naprawdę bardzo prosty. Często też tutaj jak kontaktujemy się z naszymi klientami, to już się nauczyłam też troszeczkę, żeby mówić do nich po prostu prosto. Nie jakoś tam marketingowo próbować, tylko po prostu prosto, bo oni nie muszą tak naprawdę znać się na Waszych usługach, natomiast trzeba do nich bardzo prosto mówić. Też warto to stosować przy każdej branży. Także słuchajcie, unikaj przeciążenia widru zbyt dużej ilości elementów reklamy. Tak, one powinny być naprawdę bardzo proste, te treści. No i tutaj tak jak już powiedziałam, odwołuj się do emocji i stosuj właśnie te techniki marketingu narracyjnego, humor, zaskoczenie, intryga.
To właśnie o tym co mówiłam z tym kursem, że to też tak naprawdę te tekstów reklam, nie tylko wideo, ale także tekstów reklam. Spróbować wywołać u odbiorcy, powiedzmy jak mamy związany jakiś produkt, który naprawi nam na przykład zęby, bo mamy krzywe zęby, no to też takie odczucie u odbiorcy, czy masz z tym problem. Więc tutaj warto właśnie też takie treści wideo tworzyć. No i słuchajcie, skupienie się na ludziach może zwiększyć ekspresyjność widzów oglądających reklamę. Tak, dokładnie. Czyli reakcja emocjonalna wyrażana przez milika twarzy. No i taki właśnie wzrost wpływa na skuteczność całej kampanii, na całej długości ścieżki, całej kampanii, którą prowadzimy. No i słuchajcie, ostatnia zasada, zasada D, czyli kierowanie.
Ważne jest, żebyście poprosili takie wideo widzów o podjęcie działania, ale musicie dać jasną instrukcję. Co mają zrobić? To jest bardzo ważne, bo nam się wydaje, że to jest oczywiste. Nie jest to oczywiste. I czasami warto właśnie jasno powiedzieć, umieścić w reklamie wezwanie do działania, ale także powiedzieć, co ma zrobić. Kliknij tutaj, czy obejrzyj coś tam. No tutaj warto jest jasno sprecyzować, co widz ma zrobić. I właśnie taki dodajęc głos lektora, to też zwiększa na pewno skuteczność, ponieważ łatwiej wtedy wasza ta prośba, to wezwanie dotrze do widzów.
I często wezwanie do działania do gry w akuratacji, tak często traktujemy to jako drugorzędną rolę, gdyż tak naprawdę od samego początku jest to tak naprawdę główny element, bo na tym nam zależy, co widz ma później zrobić. Na przykład wezwanie do gry w tego działania, powiedzmy, zarezerwuj teraz, są skuteczniejsze niż bardziej ogólne, dowiedz się więcej. To też jest ważne, że zarezerwuj teraz, kup teraz. Te wezwania do działania są bardziej skuteczne niż takie wezwanie właśnie jak dowiedz się więcej. Teraz troszeczkę Wam powiem, już powiedziałam Wam o formatach reklamowych, powiedziałam Wam jak tworzyć takie wideo, żeby było skuteczne, to teraz troszeczkę o sposobach kierowania reklam na YouTubie.
Tutaj chcę, żebyście wiedzieli, że to nie do końca tylko YouTube, bo ogólnie w Google YouTube to jest po prostu sieć reklamowa i często te wszystkie rzeczy, o których teraz będę mówiła, nie używa się tylko i wyłącznie w niesieniu do YouTuba, ale ogólnie się używa w niesieniu do sieci reklamowej. Oprócz małych wyjątków, tutaj też o tym powiem, bo nie tak, że te wszystkie kierowania można stosować wszędzie, są wyjątki, ale to omówię na spokojnie, zaraz Wam wszystkim powiem, żeby Wam się to bardziej rozjaśniło. Sposoby kierowania reklam w YouTube, tak naprawdę kierowanie demograficzne, tutaj bez problemu wiek, płać, dochód, gospodarstwo domowe, aczkolwiek to już widzę, nie do końca jest we wszystkich krajach dostępne.
W Polsce akurat nie będzie udało się taki dochód gospodarstwa domowego ustawić, nawet dzisiaj próbowałam, nie udało mi się to, krzyczy mi, że to nie jest dostępne w Polsce, ale w innych krajach tak. Status rodzicielski, lokalizacja, stan cywilny, edukacja, posiadają mieszkanie, jakieś zatrudnienie, to wszystko tak naprawdę możemy, tutaj nawet widzicie, zobaczcie, status rodzicielski, stan cywilny, to jest taki screen z interfejsu Google Ads. Edukacja, czy to jest student, czy nie student, nawet absolwenci też są, to jest fajne, bo na przykład na Facebooku nie ma absolwentów, a na przykład tutaj są absolwenci lub niedługo kończący studia, też jest taka opcja.
To jest bardzo fajna opcja, gdzie można też czasami, tego właśnie też brakowało w różnych branżach, żeby coś takie, szczególnie powiedzmy jak ktoś przygotowuje się do pracy magisterskiej i na przykład mamy jakieś kursy z tym związane, no to fajnie właśnie wybrać taką grupę studentów, którzy już kończą, są na ukończeniu studiów. Jeszcze innym sposobem skierowanie na odbiorców, no i tutaj są różne typy, mamy, możemy na odbiorców o podobnych zainteresowaniach, niestandardowi odbiorcy, odbiorcy na rynku i odbiorcy Twojej strony aplikacji, tak zwany e-remarketing.
No w sensie e-remarketing to każdy jest jasny, e-remarketing, czyli ci co już mieli do czynienia z naszą firmą, byli na naszej stronie, czy nawet zainstalowali naszą aplikację, typowo oni mieli już styczność z nami, natomiast jeśli chodzi o te trzy powyższe, to troszkę o nich, odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, czyli tak naprawdę czym się interesują, jakie są ich zwyczaje, na tej podstawie Google zrobiło takie grupy, jakie są właśnie zainteresowania, zwyczaje. Amatorzy zakupów, no ale tutaj są bardzo różne, tak naprawdę jak tutaj będziemy to rozwijać, to możliwości jest bardzo dużo.
Troszeczkę inaczej jest w przypadku odbiorców na rynku, bo to są osoby, które szukają lub planują coś kupić, tutaj już to są bardziej konkretne osoby, tutaj na podstawie czym się interesują, jakie są ich zwyczaje, a tutaj co oni planują, czego szukają, co chcieliby kupić. I tutaj też na przykład elektronika użytkowa, jak tutaj widzimy, czy na przykład komputery, czy w branży nieruchomości, mieszkania, tutaj naprawdę możliwości jest bardzo dużo, gdzie możemy na pewno znaleźć, próbować znaleźć odbiorców naszej branży, który by zainteresowany byli naszymi usługami, produktami.
No i słuchajcie, niestandardowi odbiorcy, bardzo fajne, dość skuteczne kierowanie, możemy tworzyć na podstawie osób, którzy wpisywali w szukiwarkę jakieś hasła, tutaj w przypadku na przykład, słuchajcie, czy był jakiś sklep z zabawkami, z tego co pamiętam, i na przykład możemy stworzyć sobie grupę odbiorców, którzy wpisywali w szukiwarkę zabawki, albo nawet konkretnie, słuchajcie, takie typowo producentów zabawek, już tak troszeczkę pójść dalej, czy też, słuchajcie, na przykład przeglądały strony internetowe naszych konkurentów, Dumel, nie wiem, Smyk, takie na przykład w przypadku oczywiście branży z zabawkami, czy też, słuchajcie, używają podobnych aplikacji.
Ten typ kierowania jest bardzo fajny w przypadku tutaj szczególnie branży odzieżowej, ponieważ w ostatnim czasie zauważyłam, bardzo dużo aplikacji powstało tutaj z ubraniami, nie wiem, tutaj Smyk, kto jeszcze, e-obuwie, tak, co jeszcze, takich, co mi przychodzi teraz do głowy, Zara, tak, to Shane, Shane, tak, typowo mają swoje aplikacje. No i warto też takie tutaj aplikacje wybrać, ponieważ właśnie Google zacznie, stworzy taką grupę odbiorców i zacznie wybrać reklamy osobom, którzy właśnie używają takich aplikacji.
Co prawda Google, słuchajcie, tego po prostu nie mówi, że to jest na zasadzie użytkownicy, którzy używają tych aplikacji, a on mówi, że na podstawie tych osób, którzy używali tych aplikacji, tworzy taki profil użytkownika, tak, i próbuje docierać do osób o podobnym profilu, tylko że w większości przypadkach też dociera do tych, którzy używają tych aplikacji. No tutaj też tak to działa, często jak testuję i tam sprawdzam jakieś strony internetowe, to później zaraz mi się wyświetlają właśnie reklamy konkurentów. Widać, że już mnie złapało, że byłam na tej stronie, no i zaczyna już mnie tam, coś tam, już zaczyna mi się wyświetlać jakieś tam reklamy.
Więc mniej więcej tutaj musicie też, to się mówi na linki konkurencji na przykład, albo na aplikacje konkurencji, więc tak to się mniej więcej potocznie nazywa. No i słuchajcie, kierowanie kontekstowe, tutaj miejsca docelowe akurat się do tego kierowania nie dotyczą, to jest takie odrębne, bardziej tu chodzi o tematy i słowa kluczowe, a miejsca docelowe to jest takie jako jeszcze oddzielne kierowanie.
Kierowanie kontekstowe się dotyczy do tematu słów kluczowych, czyli tak naprawdę możemy sobie wpisać jakieś tam słowa kluczowe i nasze reklamy nie będą się wysiadać odbiorcom, którzy wpisywali te słowa kluczowe, tak, nie możecie tego odbierać, tylko nasze reklamy będą się wysiadać na witrynach, czyli odbiorcom, którzy chodzą po witrynach, gdzie właśnie są te słowa kluczowe, czy też słuchajcie tematy, tak. Każda nasza witryna jest przez google określony jakiś temat w takich witrynach, no i potem tak naprawdę tu nie chodzi bardziej o to kierowanie, że w tym kierowaniu kierujemy na słowa kluczowe, nie, kierujemy na odbiorców, którzy akurat chodzą po tych witrynach. No ale słuchajcie, np. branża weselna, czy ślubno, tak, np.
bardzo często kobiety szukają jakichś informacji o obecnych trendach ślubnych, jest bardzo dużo takich chociażby witryn, gdzie właśnie jest tematyka ślubna, to tam nie chodzi o to, żeby wejść i kupić sukienkę ślubną, tylko chodzi o to, żeby sobie po prostu poczytać informacje, co jest teraz trendy, jakie kolory, jakie różne rzeczy, sal, kiedyś jeszcze w tamtych czasach były różne kolory, sal się wybierało, kwiaty itd. i właśnie są takie strony i np. właśnie wiadomo, jeśli kobieta chodzi po stronach takich, czyta takie informacje, to potencjalnie jest zainteresowana bym była np. sukienką ślubną, więc np. salon ślubny może się używać, sobie próbować takich, np.
planują ślub, jakieś takie różne słowa kluczowe i właśnie wyświetlać się na takich stronach swoją reklamą. Jeśli chodzi o te miejsca docelowe, to słuchajcie, tutaj możliwości mamy witryny, czyli możemy sobie, tutaj akurat po słowa kluczowe, czyli wybieramy słowa kluczowe, czy wybieramy tematy. W przypadku miejsc docelowych, w przypadku tego kierowania możemy konkretnie wskazać, jakie witryny, na jakich witrynach chcemy się wyświetlać, na jakich kanałach w YouTube, na jakich filmach, aplikacjach chcemy się tak na przykład reklamy, czy powiedzmy chcemy na witrynie WP, albo chcemy na witrynie Money, albo chcemy na OLX, albo kanał YouTube np. nie wiem, Zabawkowicz, ostatnio, tak chyba jest taki kanał, gdzie tam są np.
testowane zabawki, bardzo fajne, fajne, też możemy sobie takie kanały sobie wybrać, tylko warunek jest taki, że niestety nie jest tak, że wszystko co sobie zamarzymy, to możemy sobie wybrać.
Te witryny, szczególnie witryny, bo w przypadku kanałów to troszeczkę inaczej to wygląda, w przypadku witryn one muszą być partnerami Google, a natomiast w przypadku kanałów, no wiadomo, te kanały dość bardziej większe, tak, wiadomo, jest mały kanał, no to tutaj Google nie skieruje nam tam reklamy, ale to działa tak samo jak w przypadku słów kluczowych, jeżeli powiedzmy mamy słowa kluczowe, które sobie wybraliśmy i te słowa kluczowe według Google mają mały potencjał, to też nam w wyszukiwarce, tak, to on też nam świetnie reklamuje, więc tutaj tak samo działa w przypadku wyboru właśnie takich kanałów, czy też aplikacji to raczej każda powinna być, jeżeli, o ile jest aplikacja, ale tak samo w przypadku filmów, to też tutaj w większości przypadków takich filmów, które my chcemy, to tam to wybierzemy, to powinniśmy to znaleźć.
A tak jak ja wczoraj robiłam testy i dużo kanałów nie znalazłam, które chciałam znaleźć niestety, więc tutaj też mówię, tutaj musicie patrzeć na wielkość kanału.
No i słuchajcie, kierowanie na listę klientów, możemy taką, bo mamy bazę, tak, i możemy taką bazę z mailami, tutaj nie tylko mailami, dla Facebooku jest to oproszczone, że można podać tylko maile, niestety w przypadku Google musimy więcej podać, adres mailowy, telefon, imię, nazwisko, kraj, kod pocztowy, w przypadku Facebooka jest to prościej, bo wystarczy maile, ale też możemy taką listę klientów stworzyć i też próbować do naszych klientów dotrzeć, bo powiedzmy mamy co innego im do zaoferowania, ale to w przypadku tego kierowania niestety nie jest to takie proste do stworzenia takich list, no mówię, na Facebooku jest to dużo prostsze, tutaj zaraz ktoś mi powie co z Votorodo i te sprawy, no tak naprawdę te wszystkie dane są przez Google haszowane, tak, więc tutaj Google wiadomo próbuje jakoś walczyć z tym, aczkolwiek nie wiadomo co dalej będą z takimi listami klientów.
Też kiedyś to był dobry sposób, żeby przesyłać i tworzyły się z tego podobni w Google, niestety podobni też już Google idzie troszeczkę do przodu i wycofuje podobnych, więc tutaj też musicie liczyć, że podaje się chyba w lipcu też, w lipcu analityczna czwórka wchodzi chyba w uniwersalny z wycofanym w lipcu i chyba wówczas też Google likwiduje właśnie możliwość tworzenia podobnych, a tak naprawdę Google sam utworzy tych podobnych, nie musimy ich tworzyć, ale już nie będzie tworzyło takich prób, gdzie możemy sobie potem wybrać podobnych do tych co my na przykład kupiliśmy na sklepie albo właśnie do tych co utworzyliśmy poprzez listę klientów.
Ok, teraz troszeczkę słuchajcie o tym właśnie sekcjonowaniu reklam wideo, czyli możemy opowiedzieć historię naszego produktu, usługi lub marki. Bardzo fajna opcja Google, ale bardzo rzadko stosowana, szkoda. Czyli tak naprawdę możemy opowiedzieć historię naszego produktu, usługi lub marki za pomocą takiej serii wyświetlanych filmików, gdzie my ustalamy kolejność. No i zobaczcie tutaj są różne szablony, które możemy sobie wybrać. Sekwencja niestandardowa to to, że my sami tak tworzymy taką sekwencję, ale są różne szablony, chociażby sekwencja automatyczna, czy też przypomnienie oferty, inspiracje zakupowe, no różne są szablony, które możemy sobie wybrać. Na przykład tutaj przysiągnij klientów i ich przekierowanie.
Najpierw użyj krótkiej reklamy wideo, mniej niż 30 sekund, a potem długiej reklamy wideo, co najmniej 30 sekund i kolejnej krótkiej reklamy wideo, mniej niż 30 sekund. Czyli przy takim szablonie już samo Google nas informuje, jakie po kolei filmiki warto dodać. On nawet potem krzyczy Wam, jeżeli powiedzmy przy tworzeniu, jeśli chodzi właśnie o te krótki, długi, to on Wam potem nawet przy takim tworzeniu krzyczy. Ja zazwyczaj stosowałam to właśnie tą sekwencję niestandardową, ale te szablony też nie są głupie, słuchajcie, i też kwestia jaki jest Wasz cel, warto takie szablony stosować.
No i słuchajcie, zobaczcie, tutaj troszeczkę, czyli tak, przy takiej niestandardowej tworzeniu po prostu wybieram sobie filmik, który chcę, żeby był jako pierwszy, potem biorę sobie drugi filmik, tutaj sobie wybieram go z YouTube'a, ale już w tym momencie mogę sobie wybrać coś, co ten użytkownik musiał zrobić z pierwszym tym filmikiem, czyli czy on wyświetlił ten filmik tylko, czy na przykład pominął, czy obejrzał, tutaj mam takie właśnie możliwości, czyli pierwszy sobie wybieram jakiś filmik, no wiadomo, użytkownicy albo wyświetlają, albo pomijają, albo oglądają i potem użytkownik zobaczy drugi filmik, jeżeli na przykład obejrzy ten pierwszy, więc tutaj też są właśnie, gdy tworzą takie właśnie niestandardowe, kiedy korzystamy z standardowego szablonu, kiedy sobie chcemy sami ułożyć taki szablon.
No i te filmiki, które my wybieramy, one się wyświetlają w postaci reklam in-stream, możliwych do pominęcia, niemożliwych do pominięcia, te reklamy w przerywniku, czyli te wampery i także kombinacje tych, co tutaj, co Wam wymieniłam. I to jest w przypadku, kiedy weźmiemy sobie strategię, czyli na wyświetlenia, czyli ten CPM, czyli tysiąc wyświetleń, ale jeżeli nam zależy na obejrzeniach, to wówczas tylko i wyłącznie stosowane są reklamy możliwe do pominięcia, tak in-stream, możliwe do pominięcia, czyli te filmiki są potem używane właśnie, Google tworzy właśnie takie reklamy in-stream, możliwe do pominięcia, niemożliwe do pominięcia, ale to też mówię w zależności, na czym Wam zależy, czy na wyświetleniach, czy właśnie na obejrzeniach.
Co jeszcze jest ważne i to jest też bardzo ważne, słuchajcie, że w przypadku takiego sekwencjonowania reklam, nie możemy kierować reklam na słowa kluczowe, tematy, ani miejsca docelowe. Tego nie możemy. Mówiłam Wam o tym kierowaniu wcześniej, specjalnie właśnie wcześniej przeszliśmy ten etap, kiedy Wam mówiłam o kierowaniu reklam, natomiast dlaczego właśnie, żeby tutaj Wam powiedzieć, że właśnie tak jak w kierowaniach na słowa kluczowe, tematy, ani miejsca docelowe, nie możemy stosować w przypadku właśnie tego typu reklam, ale możemy wykluczać słowa kluczowe, tematy, ani miejsca docelowe. Na poziomie kampanii, więc nie możemy kierować, ale możemy wykluczyć. Możemy kierować reklamy na odbiorców i na dane demograficzne.
No i to też jest bardzo ważne, bo czasami też padały pytania od moich klientów, że a co, jeżeli użytkownik zobaczy reklamę w innej kampanii, film użyty w innej kampanii, wówczas on, Google będzie kontynuował sekwencję, ale z pominięciem właśnie tego filmu. Czyli jeżeli użytkownik zobaczy nasz film w innej kampanii, tak z innej kampanii, no to wtedy pominie, będzie kontynuował sekwencję, ale pominie ten film, nie wyświetli użytkownikowi tego już filmiku. No i słuchajcie, takie sekwencje reklam wideo mają ustawione ograniczenia. Co do liczby wyświetleń. Domyślnie jest tak, że jedna sekwencja na osobę w okresie 7 dni. O co tu chodzi? Że użytkownik zobaczy całą sekwencję, najwyżej raz w ciągu 7 dni.
A każdy krok, tak, obejrzy tylko raz, czyli każdy filmik, każdy filmik z reklamy obejrzy tylko raz, ale tutaj całą sekwencję obejrzy w ciągu 7 dni. Możemy to zmienić na raz na 30 dni, ale jak już zapiszecie taką kampanię, to już nie możecie tego zmienić. Tych ograniczeń już nie będziecie mogli zmienić, czyli warto przemyśleć i warto od razu ustanowić, czy to ma być w ciągu 7 dni tygodnia, czy w ciągu 30 dni. No i słuchajcie, reklama audio, audio ads, to już całkowicie nowość. To tak naprawdę pomysł na tą reklamę powstał chyba przez Google, wymyśliło sobie tutaj szczególnie w przypadku, kiedy była pandemia.
Bardzo dużo Google zaobserwowało tego, że ludzi zaczęli różne podcasty słuchać. No wiadomo, w czasie pandemii wszystko się troszeczkę inaczej potoczyło. No i właśnie Google uruchomiło taką reklamę audio ads, w których tak naprawdę ścieżka dźwiękowa odgrywa kluczową rolę, nie to co tam widzimy. To co tam widzimy to jest przeważnie warto jakichś tam statycznych obrazów używać, czy też takich tam ruchomych animacji, natomiast kluczowe jest to co słyszymy, czyli ta ścieżka dźwiękowa w takich reklamach. Ten typ reklamy warto stosować, gdy bardzo warto stosować, gdy chcemy dotrzeć do osób słuchających muzyki, podcastów lub innych treści audio w YouTubie.
Bardzo dużo teraz w ogóle jest podcastów, więc ten w ogóle typ reklamy powinien być na topie, a nie jest, szkoda. Warto też go stosować. One się wyświetlają, takie reklamy w trakcie długich sesji słuchania, w czasie gdy YouTube jest otwarzany w tle, czasami jest tak, że otwarzany jest w tle, też właśnie takie reklamy się wyświetlają. Czas trwania wideo w czasie takiego to jest maks 15 sekund.
Tutaj mówi się, że to jest audio, ale to jest na zasadzie wideo, czyli tak naprawdę kluczowe jest to nasza ścieżka dźwiękowa, a co tam dodamy, czy to będzie jakiś statyczny obraz, czy jakaś tam animacja, to już tak naprawdę jest nasz wybór, natomiast kluczowy tutaj właśnie jest ta ścieżka dźwiękowa. Nie ma ograniczeń co do kierowania, tak jak w przypadku tej poprzedniej były ograniczenia, że nie musimy nazywać kluczowe miejsca decydowe, tutaj nie mamy takich ograniczeń. No i słuchajcie, sprawdzone metody, koncentracja na dźwięku, no to wiadomo, bo tutaj głównie dźwięk ogrywa kluczową rolę, spójność tonu i tempa, także rozmowa z widzem, to też.
No i słuchajcie, ten nawet przyjazny na przykład ton, czasami radia słucha, to czasami naprawdę ci, co prowadzą te audycje, no czasami mają takie fajne głosy, aż aż chcę tego słuchać. Tak samo czasami też ja w swoim już tutaj doświadczeniu czasami dzwonią do nas różni klienci i odbieram tutaj w biurze telefony i czasami już sam głos klienta, który zadzwonił, już sam tak naprawdę, nawet inaczej, człowiek odbiera, odbiera to wiadomo, że odbiera, ale chodzi, że w tym momencie, kiedy jest rozmowa prowadzona, zaczyna aż chce się taką osobę słuchać. No i wezwanie do działania, nagraniu, kreacji wideo, tak, to też warto umieszczać tutaj szczególnie, te wezwania do działania.
I teraz takie pytanie do Was, troszeczkę mówię, mówię, mówię, troszeczkę chcę Was teraz zmotywować, jak uważacie, czy reklamy na YouTubie muszą być tylko w formacie wideo? Teraz troszeczkę się skupiłam na właśnie na tym wideo, ale czy uważacie, własnego właśnie doświadczenia, wiedzy, czy reklamy na YouTube muszą być tylko w formacie wideo? Napiszcie tutaj, jak Wy uważacie. Tak, nie, nie wiem. To jest troszeczkę, czy mnie słuchacie? Tutaj Tomasz napisał nie. Ok, dalej nie, nie. No, czyli widzę, że większość plansza, tak. Coś jeszcze tutaj coś pisze, nie, slajd, poster, baner. Ok, zdecydowanie wideo, Remingiów, obraz statyczny. Czy jeszcze tutaj ktoś jednak, tak, Daniel, ok.
No można tutaj, większość była na nie, ktoś tam napisał, że zdecydowanie tak. Powiem Wam, że nie. To nie jest tak, że jeśli chcemy się reklamować na YouTubie, to musimy tylko i wyłącznie wideo. Nie, nie jest tak. Możemy także używać innych formatów reklamowych, które możemy stosować do, tak, Discovery nie musi, dokładnie, tutaj jeszcze ktoś, no tutaj widzę, nie, tak, Discovery, właśnie, teraz ktoś już powiedział, chociażby właśnie, chciałam tu troszeczkę poruszyć kampanię Discovery. Jest to kampania automatyczna, stosowana przez Google i ona właśnie głównie, reklamy świetlają się na YouTubie. Głównie, a nie tylko, ale uwierzcie mi, głównie. Głównie ona tak naprawdę była troszeczkę podtostworzona.
Także świetlają się takie, te reklamy, one się świetlają na stronie głównej YouTube, w sekcji Warte Obejrzenia i na kartach, także na kartach Discovery oraz na kartach oferty społeczności Gmailu. Ale naprawdę, wiecie mi, głównie tutaj króluje, w przypadku tej kampanii szczególnie, króluje YouTube. O co chodzi z taką kampanią? Zobaczcie, tutaj są właśnie przykłady jak to wygląda i zobaczcie, że to nie jest wideo. Ale to nie jest tak, że to nie musi, że to typowo jest kampania, gdzie my dajemy zasoby i na podstawie tych zasobów tworzone są takie właśnie reklamy. Zobaczcie, akurat to jest reklama w formie nie wideo, gdzie my dodawaliśmy obrazki, zobaczcie, to są różne obrazki.
Tam jeszcze pewnie jakieś były inne. Tak samo, zobaczcie, różne teksty, tak? Tu akurat się wyświetliły te same teksty, tylko tutaj różne obrazki, w zależności o miejscowieniu, gdzie tam, czy to jest strona główna, czy to jest sekcja odtwarzania filmu w YouTubie, ale dodajemy różne obrazki, dodajemy różne teksty. I to jest z tych zasobów właśnie kampania Discovery sobie tworzy różne kombinacje. I one się właśnie wyświetlają na YouTubie głównie, mówię nie tylko, żeby ktoś mi powiedział, że głównie to tutaj z tym właśnie troszeczkę zależało mi na tym. Też zależało mi troszeczkę, żeby Gmaila troszeczkę znów wrócić do reklamy, bo kiedyś była reklama na Gmailu.
Była taka typowa reklama, był taki szał, kiedy Google to wprowadziło. No i w pewnym momencie, był na to szał i w pewnym momencie to pozupadło i troszeczkę Google chciało wrócić do tego i właśnie tutaj wymyśliło sobie takie kampanie Discovery. Między innymi też słuchajcie, zniknęła nazwa tej reklamy InFit, to jest reklama teraz InFit, a to kiedyś była właśnie reklama Discovery. Google zmieniło nazywnictwo tam InFit i właśnie powstała taka kampania Discovery. Więc to mniej więcej tak to wyglądało. No i słuchajcie, drugi typ kampanii. Tutaj można powiedzieć, że troszeczkę mniejszy, czyli tak naprawdę kampania Discovery, tam Wam powiedziałam, Gmail, karty Discovery i YouTube, przy czym mówię głównie YouTube.
Natomiast jeszcze taka kampania automatyczna, ona się nazywa Performance Max. To też jest kampania, która bardzo używa YouTuba, ale to już jest kombajn, który używa tak naprawdę wszystkiego, wszystkich sieci. Tutaj nie możemy powiedzieć, że głównie używa YouTuba. W większości też stosuje YouTuba. Tutaj zobaczcie, dodajemy różne tutaj też zasoby, tak samo grafiki, filmiki, teksty różne i to Google tak naprawdę automatycznie tworzy różne kombinacje. Tutaj zobaczcie, w zależności gdzie reklama się wświetliła, w ogóle różne formaty, tutaj jest reklama w YouTubie, tutaj jest reklama wideo InFit, tutaj jest reklama wideo InStream, czyli tak naprawdę w różnej postaci różnie to Google automatycznie oczywiście, to wszystko działa automatycznie, my tego nie ustawiamy.
To Google decyduje w jakiej postaci się odbiorcy w tym momencie nasza reklama wświetli, ale także w postaci obrazków, tutaj ten na przykład. Więc to też jest taka automatyczna kampania, ale też w dużym tutaj znaczeniu, duże znaczenie ma YouTube tutaj przy tej kampanii. No i słuchajcie, stosując, tak naprawdę na jakie wyniki możecie liczyć, próbując takich kampanii na YouTubie, już nie chodzi o te Discover, o tych Performance Max też zaraz powiem, ale ogólnie takie kampanie z różnym kierowaniem na YouTubie, zobaczcie tutaj screen, chciałam Wam pokazać, gdzie robiliśmy takie kampanie na pobranie poradnika, właśnie tutaj praca dyplomowa, jak szybko i sprawnie napisać.
Czyli taki poradnik, reklama była w formie wideo i ona zachęcała właśnie do pobrania takiego poradnika. Reklamę kierowaliśmy różnie, kierowaliśmy, tutaj akurat jest przedstawione kierowanie, gdzie były wybierane właśnie kanały na YouTubie, czy też filmy na YouTubie, tutaj widzicie, to tak naprawdę, tego było dużo więcej, tutaj akurat, no wiadomo, nie będę Wam, nie będę, nie chciała, tutaj to w ogóle już nie było widoczne, bo tego było 39 pozycji, ja tylko pierwsze 10 Wam pokazałam, więc troszeczkę tak naprawdę trzeba było pomyśleć, jakie filmy, jakie kanały wybrać.
Zobaczcie tak naprawdę, w większości właśnie, jak to wyglądało, jeśli chodzi o koszty, tutaj wydaliśmy w całości, wydaliśmy 1300, prawie 1400 zł, no i mieliśmy jakieś tam ponad 452 konwersje, ale zobaczcie, jak to wyglądało, bo chciałam Wam jeszcze pokazać, że w większości to było, tutaj nadwidać, ponad 400 to było właśnie pobranie e-booka, tak, tego, natomiast były jakieś jeszcze dodania do koszyka i nawet 10 zakupów, ale o co chodzi? Bo ktoś, jak już pobrał sobie tego e-booka, to słuchajcie, oświetlała się strona, gdzie mógł kupić kurs, kurs tam 200-300 zł kosztował bodajże, no i oprócz tego słuchajcie, że za tą kwotę, tak, my przydobyliśmy dość sporo tych leadów, tak, tych pobrań, bo wiadomo, ktoś musiał zostawić swoje dane kontaktowe, tych pobrań, tego poranika, to jeszcze uzyskaliśmy 10 zakupów, co tak naprawdę nie było naszym, znaczy, nie było, nie było, warto zawsze też próbować, że oprócz tego, że, bo wówczas w jakimś tam stopniu zwracają się koszty takiej kampanii, tak, czyli jeszcze coś tam kup, nie, oprócz tego, że mamy te leady, to nam się zwróciły tak naprawdę, i to nawet z nawiązką, koszty kampanii, bo jak tam było 200 parę złotych bodajże za, za ten kurs, no to jak było tych 10 zakupów, no to tutaj 1400 wydaliśmy, no to ponad 2000, na pewno, około 2-3 tysięcy jeszcze nam z tej kampanii zarobiliśmy, czyli tak naprawdę zwróciły nam się koszty kampanii.
Ale właśnie poprzez, poprzez właśnie takie kierowanie typowo filmik, to było typowo wideo, kierowane właśnie na takie wybrane filmy, czy wybrane kanały. Jeszcze, słuchajcie, inne były kierowania, oprócz tego, że właśnie tutaj kierowaliśmy na takie miejsca docelowe, czyli poprzez te kanały i filmy, to także kierowaliśmy, zobaczcie, kończące studia, o tym też już Wam mówiłam, tak, że taka jest możliwość w Google, możliwość, czy też edukacja typowo studenci, tak, tutaj jest, tutaj jest na podstawie demografii, tutaj jest na podstawie derzeń życia, czyli to są ci, co już kończą, tak, kończą studia.
No i zobaczcie, też to fajnie wyszło, bo też tutaj mieliśmy prawie 150 takich pobrań, tu mieliśmy ponad 70 pobrań, też były jakieś tam zakupy tutaj związane, więc to kierowanie też bardzo fajnie się sprawdziło.
Czyli inne, tutaj odwzorowaliśmy różne kierowania, tutaj widać od właśnie takich demograficznych, po takiej właśnie kończące studia, po właśnie te kanały i to wszystko fajnie ze sobą zgrało i powiem Wam, że my nie robiliśmy obok żadnych innych kampanii, tylko właśnie typowo skupiliśmy się na takich kampaniach, bo na tym nam zależało, dopiero później, później jest etap, kiedy mamy takie te leady, możemy te leady sobie przetwarzać, próbować jakoś inaczej, tak, natomiast głównym celem tak naprawdę było właśnie, było właśnie leady, czy poprzez właśnie pobranie takiego e-booka.
Mówiłam o tej kampanii Discovery, to co właśnie głównie YouTube, tak, wykorzystuje i też zobaczcie, robiliśmy taki też poradnik SEO, gdzie właśnie kierowaliśmy reklamy, chcieliśmy właśnie, żeby ktoś pobrał sobie poradnik, zostawił swoje dane, pobrał poradnik i też zobaczcie, niewielkim kosztem naprawdę, bo tam był koszt na poziomie 280 zł, bo dało się 107 konwersji, 2-3 zł za pobranie, to jest bardzo, moim zdaniem, przyzwoity wynik, z tym, że zobaczcie, współczynnik konwersji na poziomie prawie ponad 20%, więc to też warto, że takie kampanie są bardzo skuteczne, też tutaj mogą być, w przypadku też tutaj właśnie branży leadowej, ale także w przypadku branży, słuchajcie, e-commerce, tutaj też takie Discovery są, bo tutaj ogólnie one są nastawione na konwersje, to też jest ważne, że te kampanie w dużym stopniu też są nastawione na konwersje, te kampanie Discovery.
No i słuchajcie, inne jeszcze, no ale tutaj rejestracja na webinar, tak, tutaj też widać, że tutaj było na poziomie tam ponad 3, ponad 4 zł, tak samo tutaj w przypadku właśnie takich typowo kampanii Discovery.
No i słuchajcie, już ostatni chyba, tak, to słuchajcie, ten Performance Max, tylko że to była troszeczkę inna strategia, to o tym też mówiłam, że Wam opowiem, a mianowicie najpierw puszczaliśmy taką reklamę, słuchajcie, taką zwykłą reklamę puszczaliśmy, którą nam nie zależało na tym, to było na zasadzie świetnie, zależało nam na obejrzeniach, żeby ktoś obejrzał, tak, nasze nagranie, niekoniecznie zależało nam na tym, żeby coś innego się z tym stało, ponieważ potem tą grupę osób, którzy obejrzeli to nagranie wykorzystywaliśmy w innej kampanii, więc tak naprawdę to była mała kwota, gdzie jednym tak naprawdę, YouTube był celem, gdzie zależało nam właśnie na osobach, które obejrzały dane nagranie, to było, jako skręcić sprzedaż w sklepie internetowym, nasz boss Mariusz to takie nagranie nagrał, takie wideo nagrał i tutaj właśnie, popatrzcie, niecałe 100 zł tak naprawdę i na tym nam zależało, ale zobaczcie ile obejrzeń, 891 obejrzeń i na tym nam zależało, tak, gdzie były konwersje, konwersje, była jakaś tam rejestracja, ale to nie na tym nam zależało, to było jakieś tam pośrednie, tak, że, a może ktoś tam się zarejestruje, ale na pewno głównym celem tej kampanii było, chociażby tam ustawiliśmy docelowe CPL, czyli 10 zł, to jest na zasadzie 1000 świetleń i głównym właśnie celem nam było pozyskać osoby, które obejrzały, a dopiero później my tutaj kierowaliśmy ich na ci, co wpisywali jakieś tam hasła związane z e-commerce, z wyszukiwarkę, czy też jakieś tam kanały e-commerce wybieraliśmy, no tutaj to było w jednej kampanii, głównie potencjał miały te przepisane hasła, stąd tak naprawdę dużo więcej tutaj żarło, tutaj bardzo mało, no ale i tak bardzo tutaj trzeba by było tak naprawdę rozdzielić te dwa kierowania z dzielnym budżetem, ale i tak pozyskaliśmy bardzo dużo obejrzeń i później, zobaczcie, my tworzyliśmy sobie takie sygnały właśnie dla kampanii Performance Max, sygnały, czyli żeby ona mogła się szybciej nauczyć, czyli żeby, to nie jest tak, że my kierowaliśmy na te osoby, co obejrzały, ale to nie jest tak, bo sygnały to są, gdzie my dajemy takie jak gdyby dane, nasze gogle, żeby było łatwiej algorytm nauczyć się, żeby zrealizować, tak, nasze cele.
Więc to nie jest tak, że to jest kierowanie, nie traktuje się to jak kierowanie, te sygnały, tylko właśnie takie, bo często są mylone. No i między innymi, zobaczcie, widzieli właśnie to wideo, tutaj też widzieli stronę, czyli takie dali, daliśmy sygnały, na tym nam zależało, czyli niewielkim kosztem najpierw zebraliśmy sobie taką grupę osób, żeby dać właśnie Performance Max jakieś dane, jakieś informacje. No i później już uruchomiliśmy taką kampanię Performance Max, gdzie chodziło nam typowo LEADy, wchodziło nam na LEADy, na rejestrację, na landingu, tak, no i tutaj zobaczcie, koszt 500 zł, ponad, 195 takich rejestracji.
No ale tutaj, jak byśmy prawdopodobnie, jakbyśmy puszczyli taką suchą kampanię, gdzie byśmy w ogóle, taką Performance, gdzie ona by nie miała żadnych danych, to prawdopodobnie nie dałoby się na pewno tak niskim kosztem pozyskać takich wyników, bo musicie pamiętać, że Performance Max jest to kampania, jest to kombajn, ona się wzięła wszędzie, ale ona nie jest dobrą na początek. Trzeba zawsze dać jakieś dane próbować, żeby ona miała się na czym uczyć, żeby ona miała jakieś dane, bo inaczej nie będzie miało efektów.
Często jest tak, że specjaliści pierwsze co robią uruchamiają Performance Max i już koniec, zamknięty temat, bo ona jest jako wyszukiwarka, ona jest jako sieć reklamowa, jako YouTube, wszystko jest, a to jest błędne, bo szczególnie jeżeli to jest tak naprawdę następny krok, najpierw robimy wyszukiwarkę, robimy test dynamiczny, produktowe, ręczne, a dopiero z czasem możemy przejść na tę kampanię Performance Max. Dlaczego tak naprawdę tak wiele firm nie jest w stanie osiągnąć podobnych wyników? Ponieważ nie rozumieją, że nie wszystko da się promować w Google i to jest prawda.
Czasami jest tak, że nie wszystko się da i czasami ktoś chce strasznie w Google, żeby coś wypromować, co na przykład lepsze by było, żeby promować na Facebooku, bo tam się znajdzie grupa odbiorców, a w Google trudno będzie dotrzeć do odbiorców. To jest jedna z tych, na których nam zależy i często tego nie rozumiemy i pchamy na siłę pieniądze w niewłaściwy właśnie kanał. Również słuchajcie, nie mierzą wyników, więc nie są w stanie nic poprawić. Tak, wyniki to jest kluczowe. Jeżeli ja widzę, że powiedzmy tyle było rejestracji albo widzę, że taka reklama tyle wygenerowała mi rejestracji czy takiej sprzedaży, to na tej podstawie ja wiem, w którym kierunku iść.
Nawet sam fakt kreacji reklamowej, to wideo takie, to wideo takie, to wideo takie. Takie zrobiłam z takimi kolorami, takie zrobiłam z takimi kolorami, tu taką dynamiczną muzykę, tu bardziej spokojniejszą muzykę i słuchajcie, widzę poprzez wyniki, co dalej iść. A, tutaj jednak ta bardziej dynamiczna muzyka się sprawdziła, więc bardziej warto dalej próbować tworzyć takie reklamy. Dalej słuchajcie, nie potrafią zabrać powracających użytkowników. Tak, często jest tak, że skupiamy się na tych nowych, a tych, którzy już tak naprawdę mamy, bo nie budujemy lejków, nie zbieramy. Robimy takie na przykład reklamy wideo na YouTubie, ale nie zbieramy sobie tych, co na przykład obejrzeli, jakiś tam na chociażby nawet procent tej reklamy.
Nie, czy też nie zbieramy ci, co byli na naszej stronie internetowej i potem ich, nie dbamy o nich, nie próbujemy im tak, żeby świetlać reklam. Skupiamy się zawsze na tych nowych. Dalej, nie budują strategii tylko pojedyncze reklamy. Tak jak mówię, warto jest budować pojedyncze reklamy, trudniej jest utworzyć strategię, czyli od początku, od momentu, gdzie typowo tworzenie lejków, no to jest dużo trudniejsze i często weszli specjaliści na zasadzie pojedynczych reklam.
W tym momencie to już nie działa, słuchajcie, trzeba już bardziej przemyślenie na to patrzeć, różne strategie tworzyć, różne lejki, zbierać różne grupy odbiorców i próbować, bo to nie jest tak, że to jest tylko pojedyncze reklamy, to jest pojedyncze reklamy, to jest pojedyncze reklamy, to jest pojedyncze reklamy, to jest pojedyncze reklamy, to jest pojedyncze reklamy, to jest pojedyncze reklamy, to jest pojedyn czy to jest tak, w takiej konkurencji obowiązku na rynku, no niestety trzeba zadbać tutaj i przemyśleć o tych użytkowników i przemyśleć jak najefektywniej spróbować dotrzeć do tych naszych klientów, albo jak najefektywniej, żeby im coś sprzedać, żeby oni to u nas kupili, czy usługę, czy produkt.
No i to też jest bardzo ważne, chciałam powiedzieć, że bardzo często początkujący reklamodawcy są atakowani przez doradców Google, czy Facebooka, których cel jest dość rozbieżny z celem reklamodawcy, dokładnie. Ja już mam doświadczenia tutaj z przedstawicielami Facebooka, z przedstawicielami Google, gdzie nie do końca, im zależy na kasie i to zawsze tak będzie, bo Google, no wiadomo, to jest za reklamy, czy w Google, czy w Facebooku płacimy i często jest tak właśnie, że ich celem tych właśnie doradców jest wyciągnięcie jak największej kasy.
Ostatnio właśnie przychodzi do nas klient, który właśnie wcześniej prowadziła go agencja, też miał z Google, jakiś tam w jakiejś programie Google i tam typowo zwiększanie budżetu, zwiększanie budżetu, zwiększanie budżetu, ale do końca ten, to był sklep internetowy z odzieżą, do końca ten ramaz nie do końca był satysfakcjonujący dla klienta, bo zwiększanie budżetu tak, ale też trzeba to troszeczkę przemyślanie zwiększać, optymalizować przy tym nasze kampanie. Nie do końca tylko pchać, pchać, pchać, pchać, pchać tę reklamę, bo wiadomo, liczy się efekt, bo można sprzedać i dużo, ale za jakie pieniądze i z jakim efektem, tak. O płacalnością, może tak z jaką płacalnością. No i teraz pewnie część Was może teraz sobie takie zadawać głównie pytania.
Co z tych rzeczy zadziała w Waszym biznesie? Jakie kierowanie chociażby? Czy jaki pomysł? Jaka strategia? Co, jakie reklamy? Czy możliwe do pominięcia, czy niemożliwe do pominięcia? Czy warto YouTube, czy warto YouTube traktować jako, słuchajcie, takie główne źródło pozyskiwania klientów? Czy może właśnie spróbować, tak jak ja Wam pokazywałam z platformy Asmax i z tym, co wcześniej traktowaliśmy niewielkim kosztem, tak, chodziło nam, żeby zabrać użytkowników, którzy obejrzeli te reklamy, a niektórzy coś innego, weźmy na stronę, oni coś kupili albo coś innego zrobili. Więc pewnie część z Was, ja zawsze, jak też szkolę się, też dużo takich webinarów też oglądam, też pewnie w tym momencie się zastanawiam, co by u mnie, w mojej firmie, tak, zadziałało.
No i słuchajcie, ja mam dla Was taką małą podpowiedź. Ona jest całkowicie indywidualna. Ona będzie dopasowana do Waszej strony bowowo, ale także do Waszego biznesu możliwości, bo jak wiemy możliwości są różne. Różne są biznesy, ale też bardzo ważna jest Wasza strona, bo też tutaj jest to całkowicie indywidualna, słuchajcie, propozycja, podpowiedź, a mianowicie, słuchajcie, moja propozycja jest to analiza potencjału marketingowego Twojej strony, ale słuchajcie, tutaj Twojej strony, mówię indywidualnie, musisz na to patrzeć, nie jest tak, że jest jakaś tam scenariusz indywidualny. I dlaczego, słuchajcie, warto, żebyście skorzystali z takiej analizy? Ponieważ dowiesz się, czy Twoja strona zawiera elementy niezbędne do skutecznej realizacji celów biznesowych.
Słuchajcie, 50%, ja to zawsze mówię 50 na 50, 50% to jest dobrze przygotowana strona, odpowiednio przygotowana strona, bo możecie nawet trafić do super grupy odbiorców Waszych, ale jeżeli wejdą na stronę i ona nie będzie dla nich przyjazna, użyteczna, albo napotkają na niej na jakieś trudności, no to i tak nie skonwertują, nie kupią u Was, czy też nie skontaktują się z Wami. Czy użytkownicy nie napotkają na niej na jakieś niespodziewane przeszkody, które utrudniają realizację Waszych celów? Ale poza tym, słuchajcie jeszcze, gdzie przebywa Wasza grupa docelowa, jakie środowisko reklamowe pozwala do niej efektywnie dotrzeć? Mówiłam, czasami wybór środowiska jest zły i czasami pchamy tam tyle tych pieniędzy i nie do końca to jest dobra.
Jaki rodzaj reklam sprawdza się w tym biznesie? Tutaj szczególnie mówię, czy warto jako YouTube jako kanał sprzedaży, czy może jako taki kanał pośredni? Czy możemy sprzedawać swoje produkty bezpośrednio, czy budować lejki marketingowe? Również słuchajcie, jak wygląda widoczność Waszej strony na tle konkurencji? W płatnych wynikach, bezpłatnych, zobaczcie ile tego tak naprawdę jest. Jaki budżet reklamowy? To też jest bardzo ważne, bo czasami nam się wydaje, że dysponujemy jakimś tam budżetem, ale może on być za mały, albo może wręcz przeciwnie, trzeba z mniejszym budżetem reklamowym zacząć i dopiero sukcesywnie go zwiększać. Ile czasu będziesz potrzebować na zyskanie satysfakcjonującego wyniku? To też jest ważne, czas naprawdę jest potrzebny, a czasami te wyniki są dużo szybciej, ale też takich informacji możecie się dowiedzieć.
Jakiego zwrotu z nakładów na reklamy możecie się spodziewać w tym czasie? My mamy naprawdę, jesteśmy agencją z dużo letnim doświadczeniem, z bardzo mniej doświadczenia z różnymi branżami, trudnymi, łatwymi i też na podstawie naszych doświadczeń możemy Wam takie rzeczy powiedzieć. Jak się za to wszystko zabrać? A nawet, jeżeli już prowadzicie jakieś swoje kampanie, to możemy to ocenić, zobaczyć, co by warto było tam poprawić, co robicie źle, czego nie macie, może co by warto było dodać. Więc takie rzeczy też z takiej analizy się dowiecie. No i słuchajcie, normalna cena takiej analizy u nas jest około 290 zł na dwa, nawet konkretnie podałam, 290 zł na dwa.
Ale słuchajcie, dla pierwszych 10 uczestników tego webinaru mam za 0 zł, taką analizę przeprowadzę za 0 zł, a nawet dla pierwszych pięciu, słuchajcie, dodatkowo jeszcze dorzucę taki fajny poradnik. Poradnik jest o 10 pomysłów na kierowanie reklam w sieci reklamowej Google. To są rzeczywiste pomysły na zasadzie branża, tam jest tak, branża sklep z zabawkami, branża odzieżowa, ubezpieczenia, kredyty. Czyli ja w tym poradniku typowo Wam podaję konkretne przykłady. Nie tak jak ogólnie, że na podobnych odbiorców, na remarketing, nie. Ja podaję Wam konkretne przykłady, pomysły, jakby można było reklamować w sieci reklamowej Wasz biznes. Mówię, branż jest sporo, są różne branże, więc dlatego dla pierwszych pięciu dodatkowo jeszcze tutaj ten poradnik.
Zadzwoń tutaj, o, tu jest taki przycisk, gdzie możecie kliknąć i się zapisać na taką analizę. I też słuchajcie, nie bójcie się, bo jak nadal widzicie 11 osobą, to nie jest tak, że ja już Wam w tym momencie będę już naliczyć jakąś fakturę za konsultację 290 złotych. Nie, tutaj nie bójcie się, nic takiego nie nastąpi. To jest Wasza dobra wola, czy chcecie taką konsultację czy nie. Więc tutaj naprawdę warto, słuchajcie, bo naprawdę dużo informacji uzyskacie. Z takiej konsultacji, to już Wam pokazywałam ile rzeczy się dowiecie. Więc naprawdę czas start, warto, są miejsca. Mówię tym, że ten poradnik jest nowiusienki, ja go wczoraj kończyłam tak naprawdę. Więc to są wszystko na bieżąco te rzeczy, które, moje pomysły.
Wiesz co, działam w jakiejś tam bardzo popularnej branży. I jaki ja bym miała pomysł na właśnie kierowania takich branż w sieci reklamowej Google. Między innymi też na YouTubie, więc tutaj też to będą. Więc zachęcam Was naprawdę, żebyście się na ten kanał nie zapisali. Ponieważ, mówię, dodatkowo to jest też wyjście od nas, gdzie właśnie wiem, fajnie, że przychodzi nasze webinary. Więc też chcielibyśmy z Wami porozmawiać, pomóc Wam w Waszych biznesach. Bo może czasami wystarczy nawet niewielkie rzeczy poprawić i będzie super biznes szedł dalej, tak? Szczególnie teraz. Ok, dobra. To w takim razie, że tutaj widzę, miejsca są, więc zapisujcie się. Ok, dobra. Tutaj nawet Marcyna chyba Wam wróciła link.
Tutaj Marcin pyta jaki jest koszt tego poradnika. Jeszcze się nie zastanawiałam na temat kosztu tego poradnika. Mówię, to jest świeżutka rzecz, którą wczoraj kończyłam, żeby właśnie była najbardziej aktualna. I też na zasadzie doświadczeń moich, co działa, co nie działa. Myślę, że jeszcze muszę się tak naprawdę zastanowić na temat koszt tego poradnika. Mówię, bo to nie jest tak już wszystko wycenić. Natomiast mi się wydaje, że jest bardzo przydatny, przydatny by był taki poradnik komuś. Ok, tutaj szczególnie, że widziałam sklep z zabawkami, widziałam sklep odzieżowy, widziałam jakieś takie różne, co właśnie ja umieściłam między innymi. Mówię, ubezpieczenia, kredyty, deweloperka, też jest pomysł na deweloperkę, też widziałam, tworzyłam z deweloperką. Co jeszcze? Mówię, najróżniejsza. Naprawdę, warto. Mówię, ok, dobra.
To tyle o tutaj się chodzi. Mówię, cały czas się zapisujcie, miejsca są. Mówię, nic nie tracicie. Teraz przejdziemy do czego? W ogóle z branży podróżniczej też w tym poradniku jest, w przypadku branży właśnie podróżniczej. Właśnie też, branżę edukacyjną. No tutaj, to też Marcin, dobra, zaraz przejdziemy do pytań. Może jeszcze tutaj dokończę, a zaraz będziemy. Tutaj jeszcze, właśnie, jeszcze jak klikniecie, tego jeszcze mam slajd z tym, że jeszcze jak klikniecie, to tam macie taki formularz do wypełnienia. On jest bardzo krótki, naprawdę nie potrzebujemy, nie wiadomo jakich informacji. Imię, nazwisko, telefon, adres mailowy, strona, no i co robiliście, albo co chcecie osiągnąć. My poprzez te już na pierwszym rozmowie będziemy mogli Wam już dużo rzeczy powiedzieć.
I to też nie jest tak, że my dzwonimy, już macie być gotowi do rozmowy. Nie, możemy się zawsze, czy teraz chcecie porozmawiać, czy może za jakiś czas, czy może innego dnia. Tutaj też nie wiadomo, jesteśmy tylko ludźmi, więc też możemy się spokojnie wtedy umieć na inny termin. Więc też się nie bójcie, że nagle będziecie jechać samochodem, albo zaraz wyjeżdżacie, nie wiem, jakąś podróż służbową i nie będziecie mogli takiego porozmawiać. Nie ma problemu, możemy się też umówić na inny termin. No i słuchajcie, ktoś pytał o nagranie. Nagranie jest tak, że od jakiegoś czasu już, słuchajcie, Mariusz chyba tam udostępnił na 24 godziny. To nagranie nie będzie dostępne przez 24 godziny. Ja już zrezygnowałam z tego.
Zobaczcie ile dzisiaj tak naprawdę Wam wiedzy przekazałam. Warto uczestniczyć na żywo w tych webinarach, ponieważ mi się wydaje, że dość dużo wiedzy. Naprawdę, bardzo mi się w przystany sposób przekazało Wam dość dużo wiedzy, więc warto przychodzić na te webinary na żywo. Natomiast możecie skorzystać, obejrzeć sobie takie nagranie. Mam takie archiwum webinarów, gdzie jest to opłata. Tak miesięcznie to kosztuje 55 zł, podpina się kartę. Można w każdych chwilach, nawet kiedy chcemy zrezygnować z tego, ale jest to taka miesięczna opłata, gdzie macie dostęp do wszystkich naszych webinarów. A w każdej chwili oglądacie, nie ma problemu, ale naprawdę ich jest bardzo sporo. Więc warto skorzystać z takich archiwum webinarów.
Bo czy ja, czy Mariusz tutaj naprawdę dajemy kawał potężnej dawki wiedzy, więc warto po prostu korzystać z nich. My naprawdę staramy się przynajmniej około 4 webinarów miesięcznie robić, więc ci, co przychodzą na nasze webinary wiedzą, że dość często robimy takie różne webinary z różnych tematów. Czy Google, czy Facebook, czy teraz YouTube, konkretnie to jest też Google, czy też z TikToka, tak, też taki webinar też już był. Czy pozycjonowaniu to. Ok, prezent. Tutaj słuchajcie, link do prezentu. Teraz Martyna Wam rzuci. I ktoś mi powie, czy działa. Czy się wszystko wyświatla, czy działa, żeby była pewna, że wszystko jest w porządku. Ktoś po prostu wrzuci do przeglądarki, odtworzy, czy jest wszystko i napisze. Działa, super Krystyna, dzięki, fajnie działa, fajnie.
Ok. Dobra, dzięki Mirek. Ok. Tutaj jeszcze przypominam, możecie się zapisywać. Jeszcze są, widzę tutaj, jeszcze są wolne miejsca. Cały czas ten przycisk działa, więc jak ktoś się jeszcze nie zdecydował, to zapisujcie się. Tak, tutaj napisał 400, nie Martyna miejsca, więc jeszcze warto, naprawdę. Ok, przechodzimy do pytań. Jeśli chodzi o nagranie, to już powiedziałam, tak, co z tym nagraniem będzie. O jakich sieciach Google myślisz? No tutaj są, to jest sieć reklamowa, tak. I tutaj tak naprawdę są to różne witryny, które są partnerami Google. To jest pod właśnie WP, Onet, ale nie tylko.
Tych witryn naprawdę jest bardzo dużo, ale także właśnie, naprawdę ta sieć reklamowa Google w tym momencie się bardzo rozszerza, więc ich jest bardzo dużo, ale to mówię, tak jak też tam wcześniej Wam mówiłam, że jeżeli wybieramy jakieś tam witryny, one muszą być partnerami Google. No i tak naprawdę, gdy już tam zaczniecie wpisywać, naprawdę będziecie widzieć, czy to jest partner Google, czy nie jest partner Google, to się Wam po prostu nie wyświetli ta witryna możliwa do dodania do kampanii. Ale naprawdę ich jest, no tam dwa miliardy podajczy Google, mówi, w takich różnych sieciach.
Sieć reklamowa w ogóle nie to się nazywa, a to są właśnie zestawiki różnych witryn, aplikacji, tak, między innymi YouTube, między innymi też w tym jest Gmail, tak, więc no jest naprawdę bardzo, bardzo potężna jest sieć reklamowa Google. Tutaj Krystyna, nie bardzo wiedziałam o co chodzi, więc jeszcze jak możesz to Discovery czy reklama Infit, to bardziej jeszcze napisz o co chodziło. Tutaj Tomasz, jakie trzy pierwsze kroki należałoby wykonać w YouTube Ads dla sprzedaży e-booka skierowanego do kobiet? Tomasz, ja tutaj przedstawiałam Ci tutaj właśnie typowo taką strategię, tutaj widzisz, my robiliśmy na pobranie takiego e-booka, robiliśmy bezpośrednią kampanię w YouTubie, gdzie typowo kierowaliśmy na różne, to kwestia mi się wydaje, że tutaj bardziej kwestia też kierowania.
Trzeba zastanowić się, jaki to by był e-book i tutaj jak kierować takie reklamy. Ja pokazywałam z tym PDF-em dla, z pracą magisterską, gdzie tam super to się sprawdziło, tylko naprawdę przemyśleliśmy, wiecie, kierować nasze reklamy, jakie to będą kanały, jakie to będą filmiki, to było naprawdę bardzo, tutaj trochę ten proces trwał, gdzie my naprawdę zastanawialiśmy się nad tym. Ale zaowocowało tak, było bardzo dużo, bardzo dużo tutaj tych pobrań.
Trzy pierwsze kroki, no to na pewno kanał trzeba zrobić na YouTubie, trzeba nagrać jakiś filmik, no i trzeba uruchomić kampanię, ale też można by było też spróbować, no tutaj jeżeli to jest e-book, tak jak mówię, ja bym próbowała, tylko kwestia zastanowienia się nad jakim kierowaniem tych reklam. Może też tutaj więcej tak naprawdę, jaki to by był e-book i tak dalej. Tutaj typowo piszesz o sprzedaży, więc najpierw ja bym próbowała jakiś taki poradnik, a potem dopiero próbowała sprzedać już typowo, czyli najpierw zachętę na pobranie, a potem dopiero próbowała tych, co pobrały, próbowała jakoś tam ogarnąć na sprzedaż.
Albo z kolei inaczej, najpierw próbować, obejrzeli jakiś tam filmik, potem ich złapać i też próbować już wtedy im sprzedawać. No możliwości jest dużo, ja bym chciała, jak mówię, trzeba by było więcej informacji o tym, jaki to by był e-book. A tutaj ewentualnie jeszcze mówię, jak chcesz takich więcej, to ewentualnie możesz jeszcze na naszą konsultację zapisać. Więc wtedy tak naprawdę więcej też będziemy mogli pomóc. Tutaj kosztuje taki poradnik, no mówię, ja na ten moment jeszcze nie mam ustawienia ceny, bo wczoraj go jeszcze kończyłam, dopieszczałam itd. , więc na ten moment nie powiem, ile on będzie kosztował. Tutaj Marcin napisał, że są kursy online albo edukacyjne lub podróżnicze. Tutaj chodzi mi o branżę edukacyjną.
No właśnie, tutaj w branży edukacyjnej, tak jak mówiłam, tutaj nawet nie tylko w Google, ale też inne. Jak edukacyjne, jakie to by były konkretnie kursy, bo tu napisałaś tylko, że branża edukacyjna, ale jakie to by były kursy, do jakiej grupy odbiorców by było kierować te kursy. Bo to też jest ważne, bo wtedy są też inne środowiska, gdzie bardzo fajnie można by było takie właśnie kursy online sprzedawać. Tylko, że tutaj musimy dokładnie wiedzieć, jaka by była grupa odbiorców takich kursów, no bo mogą to być studenci, tak jak pokazywałam, mogą to być osoby już starsze, to też ma bardzo duże znaczenie. Jakie jest mail do nas? Zaraz napiszę.
Ja zaraz podam swojego maila, on będzie na końcu, ale on jest bardzo łatwy, edyta. maupppc. epek. pl, więc możesz ewentualnie do mnie napisać, jeśli chciałbyś o coś zapytać. Bezpośrednio trafi to do mnie, bo jak napiszesz na biuro, to może to różnie trafić, natomiast tutaj mamy większą pewność, że na pewno ja odpiszę. Tak, tutaj tak Krystyno, dokładnie. Gdzieś była Discovery nazywana, teraz to zmieniła się reklama Infit to się nazywa. Oj Daniela, możliwości jest bardzo dużo. Tutaj YouTube był świetnym środowiskiem dla branży gier planszowych. Pomysłów to naprawdę było bardzo dużo, ponieważ YouTube jest w przypadku odbiorców gier planszowych, no różnie, są i gry rodzinne, są i gry różne, tak.
I tutaj bez problemu, czy zarówno na YouTubie, czy nawet do tego można jeszcze inne środowiska, TikTok chociażby, czy Facebook, naprawdę. Facebook to może troszkę mniej w przypadku tych gier planszowych, ale YouTube, aplikacje, naprawdę możliwości by było bardzo dużo, widzicie. Można by było takie gry promować, pomysłów też bardzo dużo, tylko kwestia, mówię, teraz trudno mi, musiałabym się na spokojnie zastanowić, zobaczyć dokładnie Twój biznes i tak dalej. Ja Ci proponuję konsultacje, ale na pewno w YouTubie bez problemu to jest bardzo, naprawdę branża trwowa dla YouTuba. Ok, Marcin jest w etapie tworzenia witryny, jak najbardziej fajnie, skuś się do nas, kiedy już ta witryna powstanie.
I od początku, to też naprawdę fajnie, bo my ogólnie też bardzo często, w sumie cały czas, bo my zawsze tak opieraliśmy się, że opieraliśmy się zawsze na strategiach i nawet, jeżeli ktoś dopiero zaczyna swój biznes, to też potrafimy opracować taką od początku strategię, od celów oczywiście biznesowych do celów marketingowych, czyli taką strategię także możemy dla Ciebie opracować, tylko jak już będziesz miał witrynę zgłoś się do nas, bez problemu na pewno pomożemy.
Czy reklamy na YouTubie mają sens w świetle tego, że bardzo dużo osób korzysta z programów blokujących ich wyświetlanie? No to wiesz Tomasz, to ogólnie sieć reklamowa nie miałaby sensu w przypadku, w ogóle, nie tylko YouTube, ale ogólnie sieć reklamowa nie miałaby sensu, ze względu na te programy blokujące wyświetlanie, a jednak sieć reklamowa potrafi na pewno odbudowania świetnie, odbudowania świadomości marki po pozyskiwanie klientów, więc jakbyśmy patrzyli pod względem czy ma sens, obywaj, że ma sens.
Ja znam, nie wiem, 20 osób, pewnie można więcej, ale powiedzmy, zapytałabym 20 osób i tak naprawdę kto z nich by miał zainstalować taki program blokujący wyświetlanie? Pewnie nieliczne to by były osoby, naprawdę, więc nie możemy patrzeć z perspektywy czy to ma sens czy nie, no ma sens, bo wyślają się reklamy, bo ludzie klikają te reklamy, my prowadzimy jako specjaliści takie kampanie i one rzeczywiście jak najbardziej mają sens. A, shorty, tak? Krystyna pyta o shorty. Shorty, no YouTube wyszedł z tymi shortami na przekór, bo troszeczkę się też przestraszył, TikTok, Instagram, te Reelsy i te Instagram Stories i TikTok i YouTube wymyślił shorty. Shorty mają duże zasięgi, potrafią zbudować duże zasięgi.
Niestety jeszcze nie ma możliwości takiej typowej reklamy, niestety, ale może z czasem będzie możliwość, ale ja oceniam dobrze efekty zasięgowe shortów, tylko też znaczenie ma kiedy publikujemy te shorty, kiedy dodajemy te shorty, to też o jakiej porze dnia, to też na pewno ma znaczenie, ale sama z doświadczenia oceniam bardzo dobrze te shorty. No, YouTube musiał coś zrobić, tak? Bo już coraz więcej było z tym TikTokiem, coraz więcej było z Instagram Story, więc YouTube zrobił te shorty, ale te shorty naprawdę fajne zasięgi robią.
Może tutaj nie chodzi o porę… no, kiedy wrzucasz, tak? Nidzisz mniej więcej, czy jak wrzucisz filmik o godzinie 8 rano, a jak wrzucasz filmik o godzinie 19 rano, o 19 wieczorem, Boże, gadam, gadam, powiem, że się przejęzyczam, 19 wieczorem, tak? I ma to znaczenie, taka pora dnia, my sami to już zauważyliśmy, że pora dnia ma znaczenie. Czy planujesz zrobić webinar, kampanię reklamową Google Ads Facebooku, ale chcąc sprzedawać poza granicą kraju? Znaczy, powiem tak, my takie kampanie, Piotr, my takie kampanie tak naprawdę przeprowadzamy, tak? Poza PL. Troszkę jest są podobieństwa, nie jest wszystko, tak? Przeprowadzanie takich kampanii. Wiadomo, że na pewno takie kampanie poza granicę Polski są droższe i to z tym na pewno trzeba się liczyć.
To jest troszkę inna mentalność Niemców czy Anglików, tak? Niż Polaków. Więc też tutaj na pewno jeśli chodzi o treści reklam i tak dalej, to tutaj też na pewno trzeba się z tym liczyć. Natomiast czy przeprowadzimy taki webinar, no trudno mi powiedzieć na ten moment. Natomiast w agencji u nas jak najbardziej prowadzimy takie kampanie, prowadzimy na Francję, na Włochy, na Niemcy, na Anglię, co jeszcze? No jest, na Amerykę, więc no bardzo dużo na różne kraje prowadzimy kampanii, więc, ale czy webinar? Trudno mi powiedzieć. Ja na razie nie myślałam o tym, żeby to było przeprowadzić poza webinar, po takiej poza granicę kraju, tak jakby ktoś chciał się reklamować.
Daniela, Edyta, teraz jeszcze na końcu będzie, na samym końcu to jeszcze zobaczycie go, ale tutaj mówię edytamaupa. ppcefekt. pl. Tak i mniej więcej bardzo prosty mail. Ok. Tutaj chyba tak, chyba jest możliwość filtrowania na porę dnia, tak mi się wydaje w statystykach YouTube, że jest taka możliwość. Tylko to wiadomo, no tutaj kwestia, to chodzi o wrzucenie tego o ok. 3, o 3 porze dnia. Ok, słuchajcie, ja nie widzę więcej pytań, przynajmniej, ok, jeżeli ktoś jeszcze, jeżeli przeoczyłam to przepraszam, ale naprawdę nie widzę więcej pytań. Słuchajcie, jeszcze raz przypominam, o tutaj Marcyna nawet wrzuciła mój mail, od razu dzięki.
Tutaj jeszcze raz przypominam, że jeszcze są miejsca z tego co widzę na tą bezpłatną konsultację, jeszcze są chyba, tak Marcyna, dwa ostatnie miejsca są jeszcze, więc jeszcze ktoś by chciał skorzystać. To jeszcze te dwa ostatnie miejsca są, więc niech się nie zastanawia i skorzysta z tych miejsc. No i co, słuchajcie. Ja ze swojej strony, słuchajcie, dziękuję, wyrobiłam się w prawie półtorej godziny, no tak jak planowałam. Zapraszam na nasze, tutaj macie do mnie telefon, do mnie mój adres mailowy, jeszcze raz podany. Jeśli coś o coś chcieli zapytać, coś skonsultować, no to zapraszam.
Nagranie już mówiłam, to będzie dostępne w formie abonamentowej, więc tutaj naprawdę sporo dawka wiedzy, zachęcamy zawsze do, żebyście brali udział w webinarach na żywo, ponieważ po pierwsze możemy troszeczkę też z Wami porozmawiać, no i też warto takich spotkań na żywo, gdzie możecie też sami się wypowiedzieć. Ok, słuchajcie, to dzięki i co, zapraszam na nasze kolejne webinary, mój czy Mariusza. Mi się wydaje, że albo w przyszłym roku, albo w następnym na pewno jakiś webinar będzie. No i słuchajcie, ewentualnie prosiłabym, jeżeli się podobało, to żebyście napisali po prostu komentarz jakiś taki dłuższy, że Wam się podobało, tylko taki jakiś konkretniejszy, bo tym zawsze ja mogę wykorzystać ten komentarz przy następnych webinarach.
Więc dzięki, jeszcze chwilkę tutaj zostawię czat, no i do usłyszenia, do zobaczenia, cześć. Dziękuję. Napisy stworzone przez społeczność Amara. orgSubtitles created by Skrybot. pl .
Informujemy, że odwiedzając lub korzystając z naszego serwisu, wyrażasz zgodę aby nasz serwis lub serwisy naszych partnerów używały plików cookies do przechowywania informacji w celu dostarczenie lepszych, szybszych i bezpieczniejszych usług oraz w celach marketingowych.